Gå til innhold

dagbok 2007 kurs 1


Gjest bella

Anbefalte innlegg

Det gikk heldigvis bra men hunden min! Tro det eller ei så hadde hun innbiltsvangerskap den tøysa :) Det er sikket fordi vi fikk kattunge er for en liten stund siden :) Sola skinner å det er knall blå himmel å jeg gleder meg til å komme ut å få tatt morra turen min å det kommer til å bli varmt i dag for det er nesten vindstille. Denne tiden her syntes jeg er håpløs å kle små tupper skal jeg latt henne bare ha på seg kortarmet boddy el ikke??! Har fått et inntrykk av at hun er av den varme typen som storesøstra er! men men får kanskje vente litt med å kle av henne for mye :P det er jo bare mai ennå!! I dag har jeg syndet for første gang hehe gikk på badevekta fy bella!!! Å der fikk jeg skjokk men det kan ikke være mulig å ha gått ned fra 95 til 93,5 kg siden mandag?? Det endrer seg sikkert løpet av helgen :D men det skal bli spennende å se på mandag da!!!

 

Ha en fin dag alla sammen!!!!

 

Bella!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 217
  • Created
  • Siste svar

Nå får jeg på meg bukser i str 44 juhuuuu det er lenge siden gitt !!! Prøvde en pirat bukse som var så stram for 2 år siden at jeg brukte strikk som gravide gjør men nå får jeg den på meg å den strammer ikke en gang helt utrolig det der!! hvem str er egentlig 44 noen som veit???? Er det "L" eller noe mulig jeg er helt på bærtur hehe.

 

hjelper å trimme :)

 

Bella!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden flyr så fort syntes det ikke var lenge siden jeg hadde veie dag jeg å nå er det bare tre dager til neste! Har meldt meg på kurs nr 2 jeg nå så da har jeg fått plass der å :) så da slipper jeg å tenke på det! Hva skal dere gjøre i helgen da damer??? I morgen skal jeg til frisøren å klippe den eldste å så skal vi til oldemor etterpå å der kommer gubben å henter oss etter at han er ferdig på jobb. Men det skal bli koselig for det er lenge siden sist.

 

 

ha en fin helg alle sammen!!!!

 

bella.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Enig med deg, bella: Ukene beinflyr!

Nå skal det bli utrolig godt med langhelg. Har jobbet som en hest i det siste, men nå flater det litt ut og blir mer normale dager. Deilig.

 

Vi har ingen spesielle planer for pinsa. Hadde tenkt oss avgårde med campingvogna, men det er så kjip værmelding at vi har skrinlagt det. Ingen vits i å trykke seg sammen på ti kvadrat i dårlig vær; da er det bedre å være hjemme. Blir det oppholdsvær har jeg planer om en del hagearbeid. Blant annet skriker plenen (les: løvetann-enga...) etter årets første klipp.

 

Regner med at fridagene vil gi en del mosjon. Må fokusere på det - ikke på alt det usunne jeg før brukte å proppe i meg straks det var en "anledning".

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å det er jo så deilig å dra på camping da! Skulle ønske vi hadde den muligheten jeg .Skulle ønske at jeg fikk gjort noe ute i hagen jeg å men den gang ei! Her ser det ut som bomba har slått ned vi har bygget på huset så det er leire å dritt over alt kan du tro. Bare ferie pengene kommer så skal vi leie graver så vi får gjort ferdig resten der ute det som står igjen er planering å få på matjord å få sådd å håpe at plenen kommer til slutt, så nå har jeg fått stooor plass å boltre meg på :) men jeg geder meg virkelig når det er ferdig alt sammen :P

 

 

Bella!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den 9 april gikk jeg på vekten å fikk sjokk

veide da 103.5 kg å da bestemte jeg meg for at nok var nok meldte meg på et gr kurs som startet 23 april. Da jeg gikk på vekten da så hadde jeg gått ned selv til 101.6 noe jeg er fornøyd med så til mandag er det veie dag for meg så nå gleder jeg meg til det jeg har en ønsket vekt 65 kg å er 169 høy så nå skal flesket vekk å denne gangen skal jeg klare det for nå har jeg skuffet meg nok.

 

Hei jeg er foresten ny på dette forumet. prøvde meg på 30-40 kg men lite respons så jeg prøver meg her i steden.

 

ha en fin dag!

 

 

Målet er 65 kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Har brukt formiddagen på vellykket shopping. Både jeg og ungene fant oss fine og komfortable sandaler (ikke så lett å finne den kombinasjonen) - og gledelig nok: uten å blakke oss! Minstejenta måtte ha Ecco for å finne noen som satt godt på foten (749 kr), vi andre fant noen som hadde kostet 499 men som nå var på kampanjepris til 299. Alle fikk det da hadde mest lyst på, og alt i alt ble det en fin snittpris ;-)

 

Nå er det bare å vente på sandalvær :-)

 

Jeg begynte "førsteslåtten" i hagen i går. Brukte halvannen time med gressklipperen, men kom bare halvveis før regnet tok meg. Da jeg kom inn og la det i dagboken, fikk jeg meg en gledelig overraskelse: 4,1 trimpoeng!! Så nå skal jeg straks ut og fortsette - med godt mot!

 

Først må jeg bare bake en sjokoladekake sammen med datteren min. Hun har vært med og arrangere et kakelotteri, og nå skal vinneren få gevinsten sin før pinsa setter inn for alvor.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Jeg har fått meg sommerjobb! Etter å ha lagt inn nye 4,1 trimpoeng etter dagens økt, innser jeg at full plenklipp i vår kuperte hage gir over 8 trimpoeng. Jeg har meldt meg frivillig som gartner denne sommeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig å masse trimpoeng det blir av å klippe plen :) Flink du!!!!! Nå har jeg endelig kommet hjem igjen! Den eldste har vært hos frisøren å fått striper i håret å greier "rød, blå og rosa" så nå er hun kjempe fornøyd kan du tro !!! Fikk av tant som er frisør hehe. Tenk at nå er denne helgen snart over å, hvor blir den av? svisj så er den borte slik er ukedagene også. Nå blir det snart full fart på sykkelen for å få bort litt fett :P

 

Ha en forsatt god helg alle sammen!!!!

 

Bella!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å det er søndag allerede! I morgen er dagen igjen for veiieng hvor mye har jeg gått ned denne gangen dag?? Trimmen har jeg redusert noe det er snakk om 5-6 trimpoeng el no. Helgen har gått kjempe fint uten en sprekk tenk at nå er det snart 2 mnd siden jeg kjente smaken av godis og brus :) å flere skal det bli :P

 

 

Ønsker dere en sooool rik søndag!!!! :D

 

 

Hilsen Bella!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var d fest, med masse gamle kjente. Men jeg drakk pepsi max og var sjåfør:-) Vi fikk servert biff stroganaf, ris og salat. Jeg spiste meg passe mett. Hadde "spart" peong i løpet av dagen. Trur ikke den gryta var så fet heller, for d var lite saus i den. Fikk is til dessert. Spiste litt. Men håper dette ikke ødelegger for veiingen i morra. I ettermiddag skal vi grille m foreldre og svigers. Men heg lager mye salat - og skal grille kylling - så det trur jeg går bra også. Stod ikke opp før 12:30 i dag - så før grilling har jeg bare spist frokost, hehe.

 

God Pinse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så kjekt at det er en til med veiing i morgen :) håper du legger ut hvor flink du er :) Jeg veier meg på morran å jeg er spent på hvordan det har gått! Kan vel ikke være så "heldig" med vekt tapet flere ganger på rad :) Får se i morgen tidlig. Nå skal vi grille så dere får ha en fin dag!!!!

P:S tror ikke det har noe å si at du har vært på fest så lenge du har holdt litt igjen;)

 

Bella!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Heisann Bella og vekt76. Høres ut til at dere har fin pinsehelg. Det har jeg også - MEN det er tøft å forholde seg til kaffeslabberas hist og kaffeslabberas pist når man i all hemmelighet går på Grete Roede. (har ikke sagt det til andre enn mannen min)

I dag ble vi invitert til kaffe og bløtkake hos mamma. Jeg passet på å mosjonere litt ekstra på formiddagen, pluss holde frokost og lunsj ekstra mager. Jeg la inn ett kakestykke i dagboka før jeg gikk, og holdt meg til det.

I morgen er det formiddagskaffe hos svigermor som fyller år, og på ettermiddagen bursdagsselskap for en gutt vi er faddere til. Så da kreves det dobbel dose mosjon. Minst.

Et hardt liv - men veldig koselig, selvsagt. Bare litt skummelt dagen før veiing og alt. Jaja. Det går vel helst bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har jeg gått ned 1.7 kg noe som jeg er veldig fornøyd med :)

Trimmpoeng er 27.1 noe nedgang siden sist :)

 

 

Fullfres: syntes du er kjempe flink jeg som klarte deg med et kakestykke blant et dussin, Men det er det man lærer av men det kan være tøft!

 

Ha en fin dag!!!

 

Bella!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Gratulerer, bella. Du virkelig raser ned i vekt. Hvor mye har du gått ned til nå?

 

Jeg har startet dagen med å gå i en time og ett kvarter. Får se om det blir en til økt senere i dag. Men dette holder i hvert fall unna for slabberas nummer én...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg veid og målt meg. Ned 1,4 kg! og 1 cm i midjen. Er fornøyd med det. Jeg begynte på diett 11. mai. Gikk ned 1,6 til 17. mai (måtte inn i bunaden...) men gikk opp igjen fordi d var 17, mai 3 bursdager etc. Men nå har jeg gtt ned igjen. Og jeg syns d går veldig greit. Er liksom ikke noe "offer". Lager masse god mat ut fra Grete Roedes oppskriftsbøker.

 

Lykke til til dere andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjempe bra :) Det er deilig å se at nålen beverger seg nedover!!!! Jeg har nådd mine første 10 men har maaaange igjen. Hvor mange kg skal du ned da???

I morgen blir det spennende å få høre fra fullfres for da har hun veiedag :)

 

hilsen Bella!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjempe bra :) Det er deilig å se at nålen beverger seg nedover!!!! Jeg har nådd mine første 10 men har maaaange igjen. Hvor mange kg skal du ned da???

I morgen blir det spennende å få høre fra fullfres for da har hun veiedag :)

 

hilsen Bella!!

 

Målet mitt er 65 kg, så jeg må ned 5,5 kg til. Men for ca 3 år siden var jeg nede i 62 kg, og da var jeg kjempefornøyd! Men noen syntes da je var "for tynn" - og jeg tror ikke d er relistisk at jeg skal klare å holde 62 kg. Men kommer jeg ned i 65 kg så er jeg fornøyd! Jeg har veid d de siste årene. Men i høst kom plutselig 7 kilo på uten at jeg rakk å blunke. Føltes iallefall sånn. Og var da jeg skulle prøve bunaden en uke før 17. mai at jeg fikk meg en oppvekker. Hvor lenge har du holdt på? (D har du sikkert skrevet ovenfor men) og hva er målet ditt?

 

Vekt 76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt mål er også 65 kg å jeg veier 93.3 nå så jeg har en lang vei igjen gå! Men jeg skal ditt så jeg har ikke tenkt til å stoppe!! Nå har jeg nettopp hatt 40 min på elipsetreneren min sånå skal jeg trene styrke i 20 min så da er treningen ferdig for i dag!!!!

 

ha en fin kveld!!!

 

Bella!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var det en ny dag med nye utfordringer :) Men dem tar vi med storm hehe. Skal bli spennende å se fullfres hvor flink du har vært nå du kommer hjem fra kurset i kveld :) Da jeg fikk ukeraporten fra kursleder i går hun var kjempe fornøyd med hvordan jeg legger opp dagen med trim og mat :) gjett om selvtilitten økte kjempe my da ble bare kjempe stolt da!!! Nei skal jeg få satt i gang med å støvsuge, er 3 etg som skriker etter å bli støvsuget og vasket :)

 

Ha en fin dag alle sammen!!!

 

bella!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Hei jenter. Vel overstått pinse!

 

Kom trygt i havn etter slabberasene i går. Klarte å holde totalinntaket innenfor 1600-grensen, men hadde jo vært så nervøs at jeg i tillegg trimmet vekk 750 av kaloriene. Det var sikkert litt overdrevent.

 

Jeg har startet dagen med måling, og finner ut at siden kursstart 1. mai har jeg blitt totalt 28 cm smalere - derav fem cm rundt midjen. Ikke rart det begynner å bli "slark" i klærne.

 

Jeg har hatt flere økter ved symaskinen for å sy inn både bukser, gensere og bluser. Dongeribuksene kjører jeg i tørketrommelen; da blir de litt trangere og jeg unngår at de detter av.

 

Dette er sannelig motiverende! Gleder meg til å komme i mål og kunne kjøpe litt nytt.

 

Nå blir det spennende å gå på vekta i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sier du er kjempe flink! Gleder meg til å komme i mål jeg å men det er en god stund til dessverre :) men ditt skal jeg komme denne gangen :) kurs 2 er klappet og klart så da slipper jeg å tenke på det :) Jeg er sikker på du har vært like dyktig som i forje uke så dette skal bli spennende :)

 

Bella!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...