Gå til innhold

dagbok 2007 kurs 1


Gjest bella

Anbefalte innlegg

kommet å det er 3 dager igjen til neste veiing og måling jeg er så spent, vekta skriker på meg kom å se :) men jeg vil ikke før mandags morgen. tror neppe at det er det samme vekt tapet som sist men det er lov til å håpe :) i dag så bare regner det kjempe kjedelig for da får jeg ikke tatt mine turer ute men jeg har elipse treneren inne godt plantet forran tven å der må den stå til treningsrommet mitt blir ferdig men ellers så har trimmen og spisingen gått veldig bra frem til nå å motivasjonen er på topp, men i morgen kommer det en utfordring uten like, da ska jeg på fest å der er det mat og greier, jeg skal ikke drikke for di kcaloriene gidder jeg ikke å få innabords å jeg veit ikke hva vi får servert eller så den matten blir tatt på fillingen noe jeg ikke helt liker siden jeg ikke får veid å tellet den. Men ellers så vil jeg ønske dere en riktig god helg!!!!

 

hilsen bella!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 217
  • Created
  • Siste svar
Gjest fullfres

Fest er jo stas, og du klarer sikkert å ta det meste på øyemålet.

Kan jo være lurt å være ekstra forsiktig med maten som ser kaloririk ut/som du ikke vet hva inneholder.

Finnes det salat eller grønnsaker har man alltid en redning. Det går an å ta mest av det og være forsiktig med resten. Og når man ikke drikker alkohol er masse kalorier spart! jeg pleier å ta med lettbrus, for det kan bli stusslig å drikke vann hele kvelden, og sukkerbrus får jeg litt hetta av.

 

Gubben og jeg holder på å rydde i fryseboksen. Akkurat nå venter jeg på av-ising. Tror det blir lenge til jeg behøver å kjøpe middagsmat. Det var mye som dukket opp der, gitt, og heldigvis var det bare litt som hadde ligget så lenge at det måtte kastes.

 

Du får ha god fornøyelse på festen og god helg!

 

Du er forresten veldig standhaftig som ikke snikveier. Jeg gikk på vekta i morges, og den viste det samme som tirsdag (dvs veiedag) Men mye kan enda skje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvde 3 bukser som jeg ikke fikk på meg når gubben kjøpte dem fra spania å nå fikk jeg dem på meg er bare kjempe glad da hehe. nå skal jeg på party så jeg får logge av.

 

forsatt god helg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å i morgen er dagen for veiing igjen :) jeg har litt blandet følelse denne gange siden jeg var på fest i går men jeg prøvde å være flink jente da! Der ble det servert italiensk gryte med loff å ikke salat da ble jeg litt skuffa, men jeg tok en liten porson i håp om at det var rett kcalori mengde i den å jeg hadde smørt med meg kveldsmat og gulerøttene og frukta var med, men jeg tok ingen alkohol i det hele tatt men det virker slik for hodet sitter ikke helt på rett plass har jeg å sitter å spiser frokosten min nå, bare jeg får i meg den så får jeg ta den første turen min så kanskje hode våkner litt meg enn det er nå! Så nå er det på med grill dressen å komme seg ut! Da var turen unnagjort å den tok 1 time og 10 min, varmt og godt var det ute å så det var deilig å svette litt. Nå er det vel ikke lenge til jentene mine kommer hjem fra bestemor så nå skal jeg ta meg et langt bad!!!

 

 

ha en god dag!!!! :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Hei Bella. Ny uke, nye muligheter. Nå er jeg spent på hva vekta viser hos deg. Hos meg er det veiedag i morgen. Har klart å la være å snikveie meg de siste dagene, og er veldig nysgjerrig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken gikk som en drøm, har gått ned 2.3 kg denne uken :) er veldig fornøyd med det. trimpoeng denne uken er noe skuffende 27.1 men det kommer av at det har vært 17 mai og fest om lørdagen; har pleid å ligge over 30,

så nå har jeg gått ned fra 103.5 til 95 kg er kjempe fornøyd :) Så nå skal jeg ordne sveisen så er det ut å gå for må en tur på butikken for jeg må ha ting og tang!!

 

Ha en solrik dag!!!!

 

hilsen bella!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Åh bella - så herlig! 2,3 kg er utrolig mye på ei uke. Men når du er skuffet over "bare" 27 trimpoeng sier det jo sitt om at innsatsen er på topp! Veldig moro, dette - du er kjempeflink! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg brent av 3,9 treningspoeng å ble en smule blakkere!! Jentene trengte nye jakker og jeg kjøpte meg et par nye joggesko for de andre var utgåtte så nå fikk jeg handlet til middag og kjøpt bursdags gave til stefadere min. SÅ nå skal jeg få spist litt lunsj så slappe av så må jeg støvsuge litt.

 

ha en fin dag!!!! :)

 

hilsen bella!!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har vært medlem av vektklubben siden høsten 2005. Gikk på GR kurs våren 2003. Men ikke brukt nettsiden her på lenge, da jeg har klart å holde vekta. Men etter en litt dødperiode på treningsfronten, og litt personlige ting, så har vekta økt i høst. Dette fant jeg ut 10 mai da jeg skulle prøve bunaden. Fikk den ikke igjen :-( Så da dro jeg å kjøpte Ja mat og en digital kjøkkenvekt. Klarte 1,6 kg på en uke, og fikk såvidt på meg bunaden til 17. mai :-) Men jeg vil fortsette, og gå ned noen kilo til. Var ikke så flink denne helga, 17. mai + 2 bursdager, og jeg klarer ikke holde meg unna de gode kakene... Men i dag er d mandag og en ny start. Jeg veier i dag 72 kg, men vil ned på min 65, helst 62 kg. Har ikke noe tidsperspektiv, men vil gjerne ned 5 kilo før ferien i august. Jeg veier meg på mandager. Ellers kan jeg fortelle at jeg er 30 år, og 168 cm høy. Og jeg trenger noen å samarbeide med, noen å spørre ting om, og jeg syntes denne tråden virket fin.

 

Line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imponert over trimpoengene deres! Jeg er på treningsstudio 2-3 ganger i uka. Men er ikke i nærheten av 30 trimpoeng. Hvordan rekker dere det?? Har dere jobber som gir trimpoeng? Jeg har stillesittende kontorarbeid :) Så ikke noe å hente de 8-9 timene... Men jeg tror at trening er viktig. Både for formen, man får muskler, og man sitter ikke foran TV og tenker på å putte noe i munnen :-) I morra skal jeg på BOSU. Den timen varer 75 minutter. Er litt usikker på om den står på listen over aktiviteter... Må sjekkes :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fødselspermisjon jeg nå så jeg får vært mye ute med lillemor og hundene.. Jeg har også kjøpt meg elipsemaskin som jeg trener 40 min om kvelden, men jeg bruker den også hvis det er dårlig vær ute så trener jeg på den når lillemor sover etter frokosten sin :) Det blir vel litt andeledes når jeg begynner å jobbe igjen tenker jeg. Men jeg får ta sykklen fatt da tenker jeg, det tar ca 1 time å sykle på jobben å jeg jobber på sykehjem å der er det tempo hele dagen så jeg får legge planer når tiden nærmer seg november :)

 

hilsen bella!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Hei hopp, jenter, og velkommen til deg, Vekt76!

 

Har hatt superlang dag på jobb, fra halv åtte i morges til åtte i kveld. Har vært på farten hele dagen, men hadde veska stinn av fornuftig matpakke og frukt, så det gikk bra.

 

Vekt76 - du må ikke skjære bella og meg over en kam når det gjelder trimpoeng, altså. Jeg har et mål om ti i uka, og er fornøyd så lenge jeg klarer det. Men bella er utrolig sprek!

 

I morra kveld er det kurs og veiing. Jeg krysser det jeg har :-)

 

Vi snakkes/skrives!

 

PS: husker ikke om jeg har skrevet det lenger opp i tråden, men jeg er 41 år, mor til to, 170 cm høy, startet på 74 kg og vil ned til 65.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 30 år å har to utrolige jenter den ene er 3.5 mens den andre er 7 mnd så bor jeg i drammen. får hoppe på trimmeren igjen hadde bare en to min god å svett ser frem til å ta en dursj etterpå!! Endelig ferdig med treningsøkta å det ble 14 km i dag må si det er deilig når man blir ferdig. Sitter å venter på ukeraporten fra kurs leder jeg men har ikke fått den ennå, hater trege folk!!!! Hva er vitsen med å måtte sende den inn før 12 når man ikke får den før langt på natt?? Men men den kommer vel før jeg legger meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Da var ukas kurskveld unnagjort, og jeg har vært på vekta og konstatert minus 0,7 kg. Det er jeg godt fornøyd med, for det betyr at jeg har gått ned 5,5 kg på tre uker. Juhu! Og så fikk jeg jo 5-kg merke i boka mi :-)

 

Målsettingen for resten av kurset er å gå ned ytterligere 3 kg.

 

Jeg er i ferd med å avslutte en veldig hektisk periode på jobb, og kommer til å prioritere mosjon i ukene fram mot sommerferien. Har blant annet tenkt å plukke fram igjen en trimvideo med Kari Jaquesson, ettersom jeg gjerne vil ha litt muskler andre steder enn i beina mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan står det til her i dag da???? Er litt sur jeg da, har ikke fått ukebrevet fra kursleder ennå :) hvor lang tid tar det a??? Trodde at man skulle få det samme dagen som man leverte inn å jeg leverte inn på mandag!

 

Måtte bare klage litt...

 

Ha en fin dag!!!

 

Bella!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Fin dag her. Har på morgenkvisten sendt av gårde begge døtrene mine som skal løpe tinestafetten for hver sin klasse. Særlig den yngste var nok litt nervøs. Håper de uansett får en hyggelig dag!

 

Tid for bekjennelse:

I gårkveld datt jeg utpå. Tok seks Kornmo-kjeks til kvelds, med brunost på. Da jeg la dem inn i dagboka i dag, fikk jeg et lite sjokk. 440 kalorier. Gulp! (er vel for sent å gulpe dem opp nå, forresten)

Fyttikatta. Jeg må si som Linda Johansen i Borettslaget sa om fyrstekaka hun var så avhengig av: Det e' reine satan (unnskyld språkbruken her - jeg syns bare den kommentaren er så vittig. Akkurat sånn kan det føles med diverse fy-mat)

 

Nei brunost. Det er bare ikke verdt det. Nå skal det sies at jeg ikke veide osten, men jeg la det inn som seks skiver. Kan jo klamre meg til håpet om at det var snakk om litt mindre skiver, ettersom de bare skulle dekke en kornmo...

Jaja. Dette gjør jeg IKKE igjen!

 

Ellers har jeg som sagt klare forsetter om mer mosjon i ukene framover. Har sånn klokkertro på spaserturenes effekt! Det er jo direkte lystelig å legge inn i dagboka og se hvordan en hyggelig tur i skogen svir av mange hundre kalorier! Og veldig god mentalhygiene å komme seg ut.

 

Nei, nå må jeg jobbe litt her! Skal ikke tenke mer på det fryktelige kveldsmåltidet, bare unngå at det skjer igjen.

 

Ha en fin, fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som om jeg må trappe ned på trimmen eller så må jeg spise mer :P hvordan kan jeg spise mer når jeg blir mett av det jeg spiser nå ???? Skal jeg overspise da eller?? Nei takk da biter jeg i det sure eplet å trapper ned trimmen noen kakk i steden for!!!!! Kurs lederen min hun syntes at jeg går for mye ned i vekt per uke :D Ja ja jeg får prøve å redusere litt å se om hun blir mere fornøyd da :)

 

 

Ha en fin dag alle sammen!!!!!

 

Bella!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Hvis du vet med deg selv at du kommer til å opprettholde dagens mosjonsnivå i årene framover, ville jeg vel heller prøvd å øke inntaket littegrann. Kroppen har jo himla godt av bevegelse!

Liker du nøtter? Ren fruktjuice? Kanskje det er noen pålegg du kan unne deg, som inneholder litt flere kalorier? Soft Light under pålegget? Kaloriene kommer fort for den som vil "fylle på" litt.

 

Men hvis du stri-trener kunstig mye akkurat nå, fordi du går GR-kurs - og ikke akter å trimme like mye etterpå - er det sikkert klokt å justere trimmen ned.

 

Det gjelder jo å øve inn vaner som kan vare livet ut. Så slipper du å leve på en bergogdalbane av kilo av, kilo på, og vekselvis håp og motløshet. (dessverre - her vet jeg hva jeg snakker om)

 

Ikke så lett, dette. Min kursleder har ikke protestert på mitt vekttap. Hun vet at jeg fører hver minste smule inn i dagboken, og holder meg rundt ti trimpoeng - som var det nivået jeg beregnet kaloribehov ut fra.

 

Kropper er ikke maskiner. De responderer ulikt. Noen går ufattelig sakte ned i vekt, andre får fort lønn for strevet.

 

Uansett - stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke til å klare å holde det tempo jeg har nå når jeg begynner å jobbe igjen så jeg reduserer litt på treningen jeg så får jeg se om det blir noe beder. Huff gubben måtte dra av gåre med den ene tispa våres med til dyrlegen vi har funnet en kul på henne å hun er bare valpen stakkar 1 år er hun :) får håpe at det bare er en betennelse hun har fått i puppestellet sitt. Drøyt 9 mnd siden måtte vi avlive ei annen tispe vi hadde :P å det var vondt. DEt var meningen at vi skulle avlive gamlefar han var 13 år men vi måtte ta tispa å på samme dagen å det var den værste dagen i mitt liv :D Men det skal bli spennende å høre når gubben kommer hjem hadde time hos dyrlegen nå kl 18.30.

 

hilsen bella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Håper det ikke er noe alvorlig med hunden. Man blir sannelig knyttet til dyrene sine. Vi kan dessverre ikke ha pelsdyr, pga ekstrem allergi hos min voksne stedatter. Om vi hadde hund/katt ville det være umulig for henne å komme på besøk, så det må vi bare forholde oss til.

 

Kom nettopp inn etter halvannen times tur i raskt tempo, og fikk 3,5 trimpoeng. Godt! Nå er jeg i støtet mht mosjon igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...