Gå til innhold

dagbok 2007 kurs 1


Gjest bella

Anbefalte innlegg

Tispen fikk HP på utstillingen i dag å juhuuu er kjempe fornøyd!!!

 

 

vekt76: Det var noe snodige greier det skal jo komme opp alt. skal det ikke det da hmm.

 

Alle ukene jeg har veiet meg kommer opp, men alt har liksom forskøvet deg. det jeg veide og målte meg forrige mandag, den 28. mai, står oppført under 4. juni, som først er i morra etc. Så det jeg veide og målte 28. mai står på 21 mai. Syns d er veldig rart... Får se hvordan det blir i morra når jeg legger inn nye mål og vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 217
  • Created
  • Siste svar

Hei bella!

 

Har ikke du også veie dag i dag? Jeg blir rar av denne registreringen :) Jeg satte start dato 7, mai, selv om jeg begynte først 11 mai. Fordi jeg ville ha veiedag på mandag. Så det jeg veide den uken la jeg inn på 7. mai.

 

Deretter har jeg lagt inn ny vekt og mål hver mandag. Men så går jeg da inn på "resultat alle uker" Når jeg la inn vekt og mål for i dag, la det seg på 11. juni. Og det jeg la inn 28. mai ligger inne på i dag, 4. juni. Mens trimpoeng jeg la inn på i dag, (vet hva jeg skal trene i kveld) så kommer også dette opp som trimpoeng på start uke med dato 1. juni.

 

Kan du kort forklare meg hvordan du gjør dette, siden du har veiedag på mandag?

 

Jeg gikk forresten ned 0,5 kg, og 1 cm i livet. Er sånn passe fornøyd, siden jeg ikke har vært i form hadde jeg bare 3 trimpoeng forrige uke. Så slik sett så skal jeg vel ikke klage!

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Ergerlig å streve med registreringa. Håper du finner ut av det, vekt76.

Og gratulerer med nedgangen. Et halvt kilo ned er absolutt bra!

 

Vi har så deilig sommervær at det er vanskelig å motivere seg for jobb. Men det må jo til.

I dag blir det middag på terrassen, tenker jeg. Kyllingsalat og rundstykker. Og jordbær til dessert, hvis jeg får tak i. Mandag er en dårlig dag i fruktdiskene her - ser ut til at de ikke har rukket å fylle opp med friske saker etter helga. Men det kan jo hende.

 

Jeg er veldig spent på veiing i morgen.

Denne gangen er jeg forberedt på moderat nedgang. Både fordi jeg har gått så mye ned tidligere, og fordi jeg ikke synes jeg merker særlig forskjell på klærne denne siste uka. Har greid å la være å snikveie - en prestasjon!

 

Håper det går bra med dere.

Har ikke så god greie på hunder, men hører du er fornøyd, bella - så jeg slenger på et gratulerer til deg og hunden også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten min den stoppet på 92,3 i dag å da her jeg gått ned 1 kg :)

Å jeg har 20.1 i trimpoeng denne uken.

 

Vekt76: Jeg syntes dette er veldig merkelig jeg da men! Da jeg meldte meg på så veide jeg 103,5 kg å innen jeg startet så hadde jeg gått ned til 101 og noe, å da var det nye tallet som var startvekten å det satte jeg på den datoen jeg begynte kurset å jeg fører jo bare opp vekten min vær mandag i ny uke så dette syntes jeg er litt rart.

Jeg er i uke 7 av kurset nå å jeg har ikke hatt noe problemer i det hele tatt. Ta å kontant GR el kurs leder så får du sikkert svar på hva som skjer med siden din!!!!

 

FULLFRES!!! Jeg skal prøve å forklare deg litt ang premieringen jeg :) HP er premien som ligger rett oppunder CT (CERT) å den CT må du ha 3 stk for å bli champion om du forstår :) Hun vi stillte ut er 1 år å om lørdagen var det første gang vi hadde henne på utstilling å gjorde hun reint bord å slo alle i ringen! Å i går ble hun slått av en hund. Hun er ikke helt ferdig utviklett ennå men dommeren sa det hat hun kom til å nå langt når hun ble større. Så nå er det snakk om å dra til elverum med henne så nå skal det trenes mer :)

Hun ble slått av ei tispe på 3 år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tar internettkurs så kan det vel hende at det er forskellig på min og din registrering. For jeg er bare medlem av vektklubben. Og når jeg reg mål og vekt, så må jjeg velge for hvilken uke. Altså feks 28.05.-03.03 eller 04.06-11.06. Og je trudde, er slik jeg har gjort d alle ukene, at når jeg da veier meg 04.06. Så skal jeg legge det inn under periode 04.06-11.06.

 

Men jeg ser nå at jeg går ned :-) Det er jo d viktigeste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Har kurskveld med offisiell veiing i dag, men som dere vet kjører jeg dobbelt regnskap, og noterer også naken morgenvekt her hjemme. Den viser OPP 100 gram fra forrige uke.

Hm. Det kan jeg nesten ikke ta på alvor. Jeg har spist tilnærmet det jeg skal og trimmet mine 14 trimpoeng. Kan være hormoner, vann eller treg fordøyelse. Eller - herlighet - kan det tenkes at jeg har ervervet noen muskler??

 

Har ikke hatt tid til å ta målene enda. Skal gjøre det i løpet av dagen. Kanskje de viser noe annet?

Må også kontrollregne energibehovet på nytt. Jeg veier jo mindre enn da jeg beregnet behovet, så kanskje jeg må justere inntaket ned. Skal regne på det før kurset, slik at jeg får rådført meg med kursleder.

 

Elllers har vi samme strålende været, og jeg har tatt en hjemmekontordag. Har en del papirer som må gjennomgås, og kan vel like gjerne gjøre det fra terrassen hjemme :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også i dag skinner sola her v Mjøsa - det er SÅ herlig!

 

Jeg hoster og snufser fortsatt, men prøvde meg på trening i går. Det gikk bra. Var godt å få svettet litt, i et temperert rom:-)

 

Lykke til med veiing i kveld fullfres. Trur ikke du skal bekymre deg for at du har gått opp, og som du sier, det kan være muskler og at du har gått ned i cm. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som du sier det kan være hormoner som setter deg ut å det kan tenkes at du har fått noen skjulte muskler etter sykkelturen i helgen :)

Jeg har merket på meg selv at når jeg har det som kommer vær mnd så går jeg mindre ned i vekt enn uten så det skal bli spennende å se til mandag igjen for nå er jeg kvitten den en heeel mnd hehe.

 

sola den skinner her å å i går var det over 25 grader i skyggen :)

 

Lykke til i kveld skal bli spennende å høre!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var ukas matplan ferdig laget å det var deilig :) er rart å tenke på at kurset mitt snart er slutt å at jeg har holdt på i ca 2 mnd men jeg har tatt av en del å det er jeg kjempe fornøyd med. Den 18 så begynner jeg på kurs 2 å det skal bli spennende å se hvor mange kg jeg går ned på det kurset. Nå har det virkelig skyet over her å det er 20 grader ute å jeg som håpet at vi skulle få det knall været som vi hadde i går, men det er veldig lommert ute så det kommer vel noen dråper snart tenker jeg. Men været kan raskt endre seg så vi får se :)

 

Ha en fin dag!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Hei jenter. Nå har jeg brukt målebåndet, og finner nøyaktig de samme målene som forrige tirsdag, så det kan nok stemme at vekta er rimelig på stedet hvil. (Jeg hadde også på følelsen at jeg ikke hadde skrumpet noe særlig inn den siste uka, ettersom jeg ikke kjente noe på klærne.)

 

Jeg satte meg ned med regnestykket for energiforbruk. Jeg kom fram til at jeg trenger knapt 100 kalorier mindre nå pr. dag enn da jeg startet kurset (84 for å være nøyaktig). Kan kanskje være smart å jekke ned inntaket bittelitt.

 

Men først og fremst tror jeg dette er en "naturlig årstidsvariasjon". Jeg har jo ikke gjort noe som skulle tilsi vektøkning i form av fett, i hvert fall, så det tar jeg helt med ro.

 

Inntaket de siste sju dagene har vært mellom 1269 og 1649 kalorier. Sistnevnte er den eneste dagen på hele kurset at jeg har spist over mine 1.600.

 

Jeg skal snakke med kursleder om det, og unngå å henge med hodet eller få panikk.

 

Kjekt å høre at du er mye bedre, vekt76.

Og bella - jeg blir inspirert av din evne til å planlegge. Nå skal jeg også planlegge ukas middager, om ikke annet. I dag blir det laks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter opp hele planen for uken fra frokost til kosemerker å da veit jeg til vær tid hva jeg skal spise :) så skriver jeg det ut å setter det i en ringperm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Hei igjen. Ja, da har jeg vært på kurs og gått på kursledervekta - og den viste akkurat det samme som morgenhjemmenakenvekta: opp 100 gram.

 

Kursleder kaller det "stabil". Hun sier oppgangen er så minimal at den ikke er noe å bry seg om. Den kan bety et forbigående vektplatå, etter flere uker med rask nedgang, eller det kan ha andre forklaringer som f.eks at musklene holder på vannet.

 

Jeg kom på at helgens sykling sikkert var sjokkbehandling for musklene. Ikke bare syklet jeg drøye sju mil. Jeg syklet dem på nest tyngste gir, ettersom sykkelen gir i stå like før speiderturen. (Har riktignok bare sju gir, men likevel) Det var rimelig tungt å holde tritt med speiderne i 15 km/t - det kan jeg love. Og det er ikke usannsynlig at dette var en stor påkjenning for div. muskler.

 

Uansett. Jeg fortsetter som før. Jeg endrer ikke noe på kaloriinntaket, og regner med at det hele løsner etter hvert.

 

Nå er det to uker og to kurskvelder igjen, så det blir spennende å se hva jeg rekker å utrette på den tiden.

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da stemt badevekta hjemme :) men 100 gr er jo ingen ting da, men innen neste tirsdag så er di 100 gr borte pluss noen til kjenner jeg deg rett :) Har min siste raporttering neste mandag jeg :) å da er det en uke uten å så begynner jeg på nytt :)

 

ha en fin kveld!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Hei bella. Ja, hva tror du jeg startet dagen med i dag, da? Jepp. Å gå på vekta. Og jeg er (bokstavelig talt) både lettet og glad. Nå er alt "som det skal være". Hadde kvittet meg med de 100 "overskytende" grammene - pluss 400 til.

 

Håper det holder til tirsdag - og helst at det blir litt mer (dvs mindre ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Uffda, vekt76 - sånne influensa-tørner kan være skikkelig hardnakka nå på forsommeren, har jeg inntrykk av. Du må bare ta tiden til hjelp for å bli bra. Ikke stress med trimpoengene. Konsentrer deg om å spise sunt. For å gå ned i vekt er det maten som gjør det største utslaget. Kroppen har selvsagt godt av mosjon, og man blir fastere i fisken. Men det er ikke smart å presse en kropp som hangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sa jeg :) men er litt ned tur når det først skjer. Nå har jeg kommet hjem fra 1.5 times gåtur. Vært på helsestasjon med lille mor i dag å da gikk jeg like godt hjem å det tar 1.5 time. I dag er det knall vær å kjempe varmt 25 grader i skyggen kjempe deilig :)

 

Ha en fin sommerdag!!!!

 

Bella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Enig, bella. Man VET med seg selv at det er ingen grunn til panikk - men blir jo unektelig litt oppskjørta likevel når vekta peker feil vei. Fornuft og følelser er IKKE samme sak!

Godt det rettet på seg. Og som sagt: Håper det vedvarer. Vil gjerne ha litt uttelling disse siste to ukene også.

 

Du som starter nytt kurs like før sommeren - fortsetter kurset utover sommeren, eller må du klare deg på egen hånd? Min kursleder har ferie, så det blir ikke Hold vekten før ca. ved skolestart.

Men jeg er knall-bestemt på at sommeren skal gå smertefritt. Jeg skal bruke ferien til å gå ned de siste kiloene, slik at jeg er klar for stabilisering så snart Hold vekten starter.

 

Mannen min har gått mye ned i vekt. Han har tatt det over lengre tid (halvannet år - mye mer tålmodig enn meg ;-), og har nå ca. tre kg igjen av et ønsket vekttap på 16 kg. Det er god støtte å være to. Og jentene har selvsagt bare godt av sunn mat og moderate utskeielser, de også.

 

Nå er jeg endelig på det kostholdssporet jeg vil være resten av livet. Godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Vi har forresten også godvær.

Skal bruke ettermiddagen til å klippe plen (les: brenne kalorier) og male gjerde. Det lar seg jo fint kombinere med å bli brun :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at det går utover sommeren jeg går på internett kurs. Hun jeg har nå har vært en uke i Frankrike å da fikk jeg vikar for henne så jeg regner med at det går bra :) Men det skal bli spennende å se hvor mye jeg går ned på kurs 2 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...