Gå til innhold

dagbok 2007 kurs 1


Gjest bella

Anbefalte innlegg

  • Svar 217
  • Created
  • Siste svar

like grått og trist i dag å jeg som skulle ha vært en tur i butikken men får håpe at det ikke begynner å regne før jeg får dratt å kommer hjem men da har jeg vel bare kjempe flaks tror jeg! Da er helgen her snart igjen å hva betyr det jo da full stress men men det blir kos også da :) Dere skal gjøre i helgen da jenter????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Hei jenter.

Fortsatt finvær her.

 

Jeg kom nettopp hjem etter å ha sett minstejenta spille fotballkamp. Det endte med dunder og brak - men de mistet ikke motet. Jeg syns de er flinke!

 

Helga skal brukes til utendørs maling og oljing av maaange kvadratmeter terrasse, pluss ny plenklipp, såfremt været holder. Fredag kveld blir det ny bursdagsfeiring med kaker. Men det gikk jo veldig bra sist.

Vi (mannen min og jeg) skal også assistere speidere på tur, noe som innebærer skikkelig sykkeltur både fredag og søndag, tre mil begge dager. Så denne helga ser jeg lyst i måte mht trimpoeng ;-)

 

Dagen i dag ble en skikkelig tulldag i matveien. Jeg dro på bytur rett etter frokost, uten å ta med matpakke. Det var dumt. Jeg ble selvfølgelig raskt sulten, og spiste en banan for å vente med kafébesøk til det ble lunsjtid. Og så GLEMTE jeg å spise lunsj. Jeg trodde jeg holdt på å bli syk da jeg plutselig ble litt uvel godt utpå dagen, da det nærmet seg at jeg skulle dra hjem og lage middag. Men så kom jeg jo på at det var sult.

 

Så her sitter jeg og har spist knappe 900 kcal så langt i dag. Får ta meg en god og fornuftig kveldsmat, og satse på mer struktur i morgen. Det er vel neppe fare på ferde etter én dags underspising.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir dårlig med trimpoeng denne uka. Mandag, onsdag og torsdag er mine treningsdager på treningssenteret. Mandag var d jo stengt denne uka, trente i går, men i dag er ikke formen bra nok. Huff en dårlig uke treningsmessig. Var redd jeg skulle være mye sulten i dag, får ofte apetitt når jeg er syk. Men neida! Sov jo til kl 11 :-) Nå har jeg spist to brødskiver med masse leverpostei, men er ikke oppe i mer enn 1080 kcal i dag. Så d er jeg fornøyd med. Har vært flink og ikke gått på vekta siden tirsdag. Håper å klare å holde meg til mandag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg han ikke annet enn å ønske deg god bedring vekt76. Men det er jo fint at du får i deg litt mat så ikke alt stopper opp for deg, å treningen tar du seinere viktigere å bli frisk;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Håper du snart blir frisk igjen, vekt76. Tror det er lurt å ikke stresse så mye pga tapte trimpoeng og et kosthold som kanskje blir på "halv tolv".

Så snart du blir frisk, er du jo back in business.

Spis det du orker, fortrinnsvis noe sunt. Er nok viktigst å passe på å få nok væske og hvile. God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Med varmen kom behovet for å gå med lettere klær. Og med lettere klær kom behovet for en aldri så liten overhaling av kroppen. Ja, utover den store overhalingen som heter ned i vekt ;-)

 

Har gått løs med kremer og fil på føttene, hårfjerning og selvbruner på beina, og selvsagt neglelakk på fingre og tær. Er også fristet til nytt frisørbesøk. Klippet meg for fire uker siden, men tok i grunnen for lite. Nå har jeg lyst på noe lettere og mer sveisent!

 

Tips: Apotek1 har denne uka tilbud på en veldig god selvbruningskrem (ACO Sunkissed) til under en femtilapp. Har brukt den i fire dager nå, og syns det ble et prima resultat. Akkurat passe gyldentone - ikke oransje, ikke for brun.

 

Hvis noen av dere har gode råd mot sprukken hud på hælene så ROP UT!

Har langt fra presentable sandalføtter, og det ergrer meg.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Hei igjen. Joda, står bra til her, men jeg gleder meg til å ta helg og sliter med konsentrasjonen.

 

Husarbeid legger jeg inn som gymnastikk, men bare en tredel av tiden. Dvs en time husarbeid registrerer jeg som 20 minutter gymnastikk. Tre timer husarbeid = en time gym osv.

Måtte bare lage meg en tommelfingerregel, og tror ikke det skal være så hakkende galt.

 

Men vi kan jo sjekke i kursboka, for der står nemlig kaloriforbruket på husarbeid. Da får vi en mer nøyaktig sammenligning.

 

Håper du også har det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det står bra til i dette dritt været!! Tusen takk for din formel :) Jeg håper indelig at det blir bedre vær i morgen og på søndag for da skal jeg på hundeutstilling med hundene å nå så regner det som bare det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det endelig sluttet å regne ute så det blir vel en tur ut å gå i kveld om det ikke begynner å regne igjen!!! Nå sitter jeg her heeelt aleine jentene mine dro til bestemor og oldemor nå så dette blir en rolig men stressfull helg om dere forstår hva jeg mener :) Nå er det ikke lenge til jeg skal gjøre i stand hunde til i morgen den ene må nappes å det er litt av en jobb men jeg har kniv men det blir finere uten så jeg får se hva jeg skal gjøre! Hva bedriver dere kvelden med da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Apropos husarbeid og trimpoeng: Nå har jeg sjekket kursboka. Der finner jeg ut av tungt husarbeid er cirka likestilt med for eksempel bordtennis, rolig stavgang, sykling 9 km pr time, dansing og faktisk også gymnastikk i forbrente kalorier.

Men det er sjelden jeg gjør direkte hardt husarbeid sammenhengende i lang tid, så jeg tror jeg holder på min lille formel.

 

Kom nettopp hjem etter å ha syklet tre mil. Det ga 700 kalorier i minus. Nå skal jeg en snartur i dusjen, før vi går i selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dyktig du er :) Begynner å bli veldig spent på hvor mye jeg har gått ned jeg nå, å det er 3 hele dager til veiing å!! Alt for lenge spørr du meg hehe men vekta må vel ha stabilisert seg nå, kan vel ikke rase ned 2 kg vær gang jeg går på vekta.

men dere får ha en fin kveld det blir tidlig kvelden på meg skal tidlig opp i morgen my som må forbredes..

 

kos dere!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Jeg har startet dagen med å rydde litt i skapet. Har foreløpig konsentrert meg om kjoler og skjørt. Juhu - nå passer det meste som ble kjøpt sist jeg hadde ønskevekt. Hurra!

Noen kjoler er imidlertid blitt for store, så de skal jeg forsøke å få gitt bort.

 

Fortsatt strålende vær her. Jentene er på speidertur. Gubben og jeg skal sysle hjemme på godset, med maling, oljing og kanskje litt planting. På tide å få ut noen fargeklatter i form av blomster i krukker.

 

Lykke til på hundeutstilling, bella.

Og så håper jeg du er på beina igjen, vekt76.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker sjelden melk i helgene. Når jeg gikk på GR kurs var melkerasjonen 200 kcal, vet ikke om d er endret, og 230 på frokost og lunsj. Er det greit i helgene når jeg kutter ut melken, at jeg legger til litt ekstra på frokost og lunsj i stede`?

 

vekt 76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er knallvær i dag å det gikk kjempefint på utstillingen i dag! tispa vår fikk HP i sin klasse :) mor er bare så stålt da hehe.

 

Fullfres: Så kjempe fint at du får på deg di gamle kjolene dine a er ikke det en hærlig følelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg både i bursdag og på grilling. Har laget meg en fruktsalat som jeg skal spise i stedet for is (for m d været vi har i dag tippe jeg d er is til dessert der vi skal grille) Og i bursdagen skal jeg bare ta et lite stykke bløtekake. Mamma sa hun ikke hadde bakt mer enn en kake, phuu... Og der vi skal grille håper jeg de har kylling. Potetsalat er jeg ikke så glad i, så bare der sparer jeg vel noen kcal. Prøver også å spare litt kcal til frokost og lunsj. Blir brødskive m salat og fiskepudding. Til frokost ble d bare 170 kcal - så d er jo bra. Men jeg ble mett. Brødskive med fiskepudding er helt topp! Lite kalorier, enda man spiser 50 gram! Ha en flott søndag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk inn på "Resultater, alle uker". Jeg veier og måler meg på mandager. Og for 4. juni, i morra, så kom denne ukes mål, vket og trimpoeng opp. Hvorfor??? Dette er jo fro uken som har vært! Skjønner ikke dette jeg. Jeg har startdato på en mandag. Så da trudde jeg den tok en uke som mandag-søndag jeg. Noen som skjønner??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tispen fikk HP på utstillingen i dag å juhuuu er kjempe fornøyd!!!

 

 

vekt76: Det var noe snodige greier det skal jo komme opp alt. skal det ikke det da hmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva driver du med da??? Har du koset deg i helgen? I morgen er dagen for veiing igjen men jeg har litt blandet følelse denne gangen sikkert forde at spisingen har vært litt uregelmessig denne helgen. Men jeg får krysse fingrene :)

 

ha en fin kveld!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Hei-hei. Har ikke hatt tid til å være inne her. Har blant annet vært travel med å sykle 7,2 mil i løpet av helga. Tjoho - det blir trimpoeng av sånt!

 

Har ellers klart meg tålig bra, men det har vært litt alkohol og snadder. Riktignok innenfor kalorigrensen, men jeg merker at jeg blir litt nervøs av "slinger i valsen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...