Gå til innhold

dagbok 2007 kurs 1


Gjest bella

Anbefalte innlegg

Gjest trucker

Hei dere, Bella...du startet på samme vekta som meg....du er yngre enn meg, jeg er 52 og så er du 4 cm høyere. Har lest tråden din og synes du har vært råflink!!!!

Selv begynnte jeg i vektklubben for et år siden, gikk lett ned fram til jul og så lekte vekta jojo en laaaaang periode. Muligens fordi jeg hadde magetrøbbel noe dere kan finne ut av på min dagbok ( slankedagbok med viderverdigheter) under åpent forum.

Nå et år etter veier jeg 78,1 kg. Rundt midjen har jeg minket fra 110 cm til 75 og jeg bruker klesstørrelser en fint kan kjøpe i vanlige butikker. Handler alikevel en del fra nettbutikken http://www.xxl-stormote.com kan bruke de minste størrelsene der og de har lekre, utrolig behagelige klær som ikke alle vaser rundt i. Det er deilig å kunne pynte seg og føle seg vel igjen. Dere er utrolig flinke til å trene...åååå som jeg savner det, men jeg må holde meg nesten helt i ro i mange uker etter en oprasjon. Inntil for 14 dager siden hadde jeg 25-30 trimpoeng i uka, men jeg kommer sterkt tilbake:D: Som deg Bella syntes jeg det var masse mat og det synes jeg fortsatt, men jeg spiser hyppige måltider, ca 2. hver time og forbrenninga øker. Håper det er greit at jeg stikker innom av og til, forresten har jeg som mål å veie et sted mellom 63 og 65 kg så jeg har en del igjen.

Ha ei fin uke og lykke til med kurs og veiing til dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 217
  • Created
  • Siste svar

Jeg har den vanen at jeg går på vekten hver morgen. Det skal man jo ikke gjøre, men jeg klarer ikke la være :) Så da jeg veide meg i dag tidlig, veide jeg plutselig 0,5 kg mer enn i går... Ble kjempedeprimert. Skeide ut litt i går, men ikke SÅ mye. + at jeg bare spiste frokost og litt middag. Nå må jeg iallefall veie meg i morgen - håper d var noe som spilte meg et puss i dag tidlig. Skal trene i dag også, så håper isåfall noe fra i går blir borte underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være! Er bare å komme innom det :) Jeg prøve så godt jeg kan med å være flink å det se ut som at jeg lykkes for en gang skyld!

 

Takk for fine ord;)

 

Bella!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikt er veldig kjedelig men det har mye med hormoner å vann som er i kroppen fikk jeg høre av kurs leder. Jeg hadde en nedtur ved en veiing der jeg bare hadde gått ned 100 gr å da sa hun ang hormoner +++ :)

Men det er ikke lurt å veie seg vær dag for da blir man som regel skuffet å det er litt dumt. Men stå på vekt76!!!!

 

Kan jeg bare få spørre deg om noe?? Er du inne på libero sidene!!!!!

 

Hilsen Bella!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Hei-hei. Var bare innom i full fart for å lese, og ser at vi er inne alle tre samtidig (bella, vekt 76 og jeg). Morsomt!

 

Vekt76 - ikke bry deg om det tallet du så på vekta i morges. Dette er IKKE reell vektøkning - det lover jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ser du er helt på månen trang litt mat serru hehe. Det er ei som kalder seg nicket ditt der skjønner du så jeg tenket jeg fikk spørre:)

 

Bella!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Kurskveld og veiing er unnagjort.

Ned 1,9 kg. Ufattelig!

 

Kursleder syns kanskje det går litt fort, men jeg kan forsikre henne om at jeg ikke sulter meg eller overtrener. Får bare være takknemlig for denne ytterst samarbeidsvillige kroppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Vekt76 - den middagsretten du nevner høres veldig god ut. Tror den kommer til å stå på menyen hos oss i dag! Har endelig fått sommervarme og trenger noe sommerlig å spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytte fy å det regner i dag så nå blir det ingen morgen tur :) Men jeg får ta 20 min på elispemaskinen når lillemor har lakt seg. :)

Hvordan er det med damene i dag da? Er været bra hos dere??? :)

Til helgen blir det stress da har vi to hundeutstillinger som vi skal delta i,barna skal til bestemor i helgen så det er godt når vi må dra med hunder ut og inn å på toppen av det hele så blir det sikkert stygt vær også for det var det i fjor å det var lite koselig. Nå er det ei her som ikke er helt fornøyd så jeg får dulle litt med henne.

 

Ha en fin dag alle sammen!!!!

 

Hilsen bella!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Finvær her hos oss. Det var deilig å få tosifret temperatur, skal jeg si dere. Vi har hatt en kald vår, med ganske mye regn, så nå riktig blomstrer vi!

 

Jeg er veldig fornøyd med alt jeg har utrettet mht kosthold og vekt. Føler at jeg er skikkelig på glid i forhold til nye mat- og mosjonsvaner som skal vare livet ut.

 

Jeg har nemlig tatt en stor og klippefast beslutning om at jeg ALDRI mer skal opp i vekt.

Jeg priser meg lykkelig over at kroppen lystrer så lett som den gjør. Ut fra hva jeg hører fra jevngamle venninner er dette ingen selvfølge når man har passert førti, så jeg må innrømme jeg var veldig spent og litt urolig da jeg startet kurset for fire uker siden. Takk og lov - nå vinker trivselsvekten rett rundt hjørnet.

 

Jeg fører dobbelt vektregnskap. Ett som registreres på kurset og føres i boka - ett som jeg veier hjemme på badet. Jeg har alltid vært vant til å veie meg naken og på fastende hjerte. Det gjør jeg nå også. Ut fra naken morgenvekt har jeg 3,5 kg igjen til målet.

Det når jeg jo ikke i løpet av kurset - har bare tre uker igjen. Men jeg skal nå det i løpet av sommeren, slik at jeg kan gå rett på Hold Vekten så snart det starter til høsten.

 

Hold Vekten går over halvannet år, med månedlige møter og veiing, slik som på vanlig kurs. Jeg ser ikke bort fra at jeg blir værende i GR-systemet i tre år (dvs to Hold Vekten-kurs). Her skal ingenting overlates til tilfeldighetene!

 

Jeg er bare så glad for at jeg meldte meg på kurs og fikk tatt affære. Jeg våknet HVER morgen og vemtes over magen min som "hang", og lårene som gnisset mot hverandre. Og jeg la meg hver kveld, dypt skuffet over alt det ufornuftige jeg hadde proppet i meg i løpet av dagen.

 

Nå tenker jeg mindre og mindre på kroppen min, mer og mer på livet mitt.

Det må vel være et sunt tegn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var treningsøkta ferdig er svett og god!!! :) Noen sliter mer enn andre dessverre men det gjeller ikke oss :) Du er flink som står på å har fått den tanken som sier alldri mer det tror jeg er veldig viktig at man ikke sklir ut i det gamle igjen. Hold vekten kurset høres veldig kjekt ut å det tror jeg blir en nyttig ting å få med seg ja. Tenk at nå er du rett rundt hjørnet til å nå trivselsvekten vekten din det må være en utrolig deilig følelse! Men stå på er mitt motto :)

 

Bella!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Mjøsområdet er d også en grå og regnfylt dag. Kjedelig.

 

Jeg skal starte ferie om 8 uker, og innen da håper jeg sommershortsene i str 40 fra i fjor passer. Håper å klare 4 kg til da. Det er 0,5 kg i uka. Og d trur jeg at jeg skal klare fint. Går jeg ned mer i gjennomsnitt, så er d bare et pluss! :-) Så må jeg prøve å ikke legge på meg i ferien, for så å ta de siste kiloene etter ferien. Blir Italia i sommer tenke jeg, og der er d jo SÅ mye god mat og vin... trur ikke je klare 1200 kcal per dag da nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å i italia er det bare knall fint da!!! åååå så god mat huttetu hehe. En 0.5 i uka skal sikkert gå greit det om du er flink :) Det er godt at det ikke er bare her i drammen det er dritt vær. Fullfres har knall vær fy henne hihi :)

 

Bella!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Det ble fiskekaker til middag her i dag. Jeg fant ikke den oppskriften vekt76 nevnte, men skal bla i kokebøkene mine og se om jeg finner den.

Jeg tror jeg har alle GR-kokebøkene, og ser masse god mat der. Har riktignok ikke prøvd så veldig mange av oppskriftene, men har funnet en soleklar grillfavoritt: Burmesiske grillspyd. Snadder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...