Gå til innhold

Endelig slank!


Gjest anto

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Fettprosenten regnes ut enten ved hjelp av en spsialvekt de har på treningssenteret, eller ved hjelp av en fettklype - som vi har snakket om her tidligere. Regner du det ut med en fettklype, må du bruke en spesiell tabell som følger med klypa - eller du kan finne tabellen på internett. Du mler på tre steder på kroppen, du får et gjennomsnittstall og deretter finner du tallet i tabellen.

 

Jeg har fått tallene fra en vekt som viser alt, til og med BMI.

 

De veide meg ifjor mange ganger og iår mange ganger. Derav ser jeg utviklingen.

Den er i pund, så jeg har regnet den om i kg ved hjelp av en konverterer jeg har på PCen.

 

Medisinsk alder regnes ut etter hvor god form du er i, og de fleste treningssentere kan gjøre dette. Det kan hende visse helsestasjoner gjør det også. treningssenteret her gjør det ihvertfall.

 

Jeg resier herfra på lørdag og kommer hjem utpå søndagen en gang.

Da er det full rulle igjen. Men jeg gruer meg til å dra. Det er hardt.

Men det er ok, det ville vært verre å ikke treffes i det hele tatt.

 

Nå skal jeg kose meg i armkroken igjen.

Ha en fin kveld alle sammen :)

 

KLEM

 

P.S. Medisinsk alder kalles også "faktisk alder".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Positiva

Takker for svar igjen :-) Skjønner at jeg må ha litt hjelp fra utenforstående for å regne ut disse tingene. Skal spørre på treningssenteret mitt om de kan bistå. Det er jo inspirerende å se når tallene endrer seg.

 

Jeg har vært i en bølgedal en stund, men startet min egen lille "Før Spania" tråd (på Ned under 10 kilo) forrige mandag (en uke siden), med delmål ned 3 kilo før 22. august. I dag viste vekta ned 2.5 kilo og fem cm mindre rundt midjen, så DET var inspirerende til å fortsette i samme mønster. Jeg har målt meg mange steder på kroppen, og det viste nedgang over alt.

 

Det måtte jo vært morsomt å hatt en formkurve og forholdt seg til også. Skal jammen sjekke litt rundt det der!

 

Klem fra en som også vil ha armkrok å kose i.....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva
Prøv denne. Jeg har ikke prøvd den selv' date=' men skal prøve den imorgen og se hvordan jeg ligger an i forhold til det som ble målt på meg her i praksis: dvs, ved at jeg gjorde øvelser og fikk målt hjertefrekvens, blodtrykk osv.

 

http://secure.ehealthconnection.com/hage/approot/index.asp[/quote']

Prøvde den, men computeren deres var det tydeligvis feil på. Fikk feilmelding om at "an error has occured..." Synd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 kilo fett. Fantastisk resultat, Antonia! Jeg bøyer meg i støvet, full av beundring. Skulle ønske jeg hadde den viljestyrken din..... Jeg prøver å finne den hos meg selv.

 

Du må passe på å nyte siste uken i Canada før du skal hjem hit til Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Viljestyrken min er ikke noe bedre eller verre enn noen andres viljestyrke. Det er egentlig ikke snakk om viljestyrke. Det er snakk om det å i det hele tatt å ville. Hvis man virkelig vil noe nok, da bare gjør man det. Før man vil nok, er det veldig komplisert. Etter at man virkelig vil innerst inn i margen, er det såre enkelt. Sånn er det med alt.

 

16 kg fett av, 8 kg muskler på. Det gir en netto vektnedgang på 8 kg ca, og det er ganske bra med tanke på musklene jeg har bygget underveis. Jeg er veldig fornøyd, ja. I forhold til å ikke kunne gå opp en trapp uten å hvile, og ikke engang være istand til å løpe til bussen, er dette helt fantastisk!

 

Man kan mobilisere viljestyrke. Hemmeligheten er at du må ville også på dager du ikke har lyst. Et bra motto her er: If you can't make it, fake it!

 

:) Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Jeg begynner faktisk å forstå litt av det du sier, Anto.

Jeg har nå gått og gått lang tur (til meg å väre) i fire dager, og jeg kjenner allerede at noe skjer med meg. Jeg verker så det knitrer, men likevel kjennes det godt. Jeg merker det på pusten, på spensten, på gleden. Og jeg har ikke lyst på mer en en örliten smak av det usunne. Noe har skjedd med hele mekanismen. Plutselig forstår jeg hvorfor folk orker trene, selv om det gjör vondt. Det er en slags rar glede med det.

Det er dette jeg må holde fast i. Denne gode fölesen som jeg har i kroppen nå. At jeg er på rett vei. Ikke bare med kiloene, men med hele meg.

Nyt dagene med din kjäre Anto, du er så flott, så verdigfull for oss her, så fantastisk fin å få lov å få ha her. Håper du blir her inne når alle dine mål er oppnådd også.

Hei då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også noen spørsmål til deg Antonia ang. noen tall.

 

Jeg har også veid meg på en spesiell vekt på treningssenteret i løpet av våren.

 

Første gang morgen 220107 og siste gang ettermiddag 220607 hvor jeg da hadde følgende tall:

 

Høyde 170 cm 170 cm (vokste ikke så mye he, he)

Vekt 75,3 kg 65,9 kg

 

BMI 26,1 22,8

BMR 1501 1410

FAT % 38,0%! 27,2%

FAT MASS 28,6 kg 17,9 kg

FFM 46,7 kg 48,0 kg

TBW 34,2 kg 35,1 kg

 

Jeg skjønner jo ut i fra dette at kroppen min er mye mer sunn, men kan du fortelle meg hva BMR, FFM og TBW er for noe?

 

Har dessuten hatt veiedag i dag og vekten viste 64,0 kg. Dermed kan jeg si at jeg har klart å holde vekten nokså stabil rundt 65 kg i flere uker og det er jo det jeg vil.

 

Jeg sliter med en tennisalbue så jeg får ikke trent så mye styrke som jeg kunne ønske om dagen, men hvis jeg tar det litt med ro så går det nok over. Skal ringe til fysioterapeuten min som kommer tilbake fra ferie på mandag. Kanskje han kan sette noen akupunkturnåler på meg?

 

Ha en fin dag alle sammen :).

 

Klem fra Reid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva
Den meldinga får jeg også. Men det beste er vel å få et resultat utifra fysiske tester' date=' det er sikkert mer akkurat.[/quote']

Er nok best det ja. Har forresten vært hos legen akkurat og tatt massevis av nye tester - bl.a. revmatisme (det var noe nytt man kunne teste). I tillegg har jeg fått henvisning til spesialist, så nå skal det blir svar på spørsmålene!

 

Bente :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie76

Har du gått ned 10 kilo på 5 måneder?? Det er kjempebra! Og det er mitt mål også - full fart mot jul, 9-10 kilo ned. Nå fikk jeg enda mer tro på at det er mulig.

 

Jippi!

 

Det er 5 måneder til jul.

 

(måtte bare konstatere det for meg selv :-) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også noen spørsmål til deg Antonia ang. noen tall.

 

Jeg har også veid meg på en spesiell vekt på treningssenteret i løpet av våren.

 

Første gang morgen 220107 og siste gang ettermiddag 220607 hvor jeg da hadde følgende tall:

 

Høyde 170 cm 170 cm (vokste ikke så mye he' date=' he)

Vekt 75,3 kg 65,9 kg

 

BMI 26,1 22,8

BMR 1501 1410

FAT % 38,0%! 27,2%

FAT MASS 28,6 kg 17,9 kg

FFM 46,7 kg 48,0 kg

TBW 34,2 kg 35,1 kg

 

Jeg skjønner jo ut i fra dette at kroppen min er mye mer sunn, men kan du fortelle meg hva BMR, FFM og TBW er for noe?

 

Har dessuten hatt veiedag i dag og vekten viste 64,0 kg. Dermed kan jeg si at jeg har klart å holde vekten nokså stabil rundt 65 kg i flere uker og det er jo det jeg vil.

 

Jeg sliter med en tennisalbue så jeg får ikke trent så mye styrke som jeg kunne ønske om dagen, men hvis jeg tar det litt med ro så går det nok over. Skal ringe til fysioterapeuten min som kommer tilbake fra ferie på mandag. Kanskje han kan sette noen akupunkturnåler på meg?

 

Ha en fin dag alle sammen :).

 

Klem fra Reid[/quote']

 

 

BMR = Basal Metabolic Rate > brukes til å forutsi energibehovet (Nå: 1401 kcal, som med andre ord er ditt kaloribehov pr døgn dersom du sitter stille og ikke gjør noenting)

 

FFM = Fat Free Mass (muskler, skjelett, vann, indre organer osv)

Du ser at hvis du legger sammen Fat Mass med FFM, får du din totale vekt.

 

TBW = Total Body Water (Av din totale vekt, er 35,1 kg vann)

 

For å lese mer om BMR, kan du se i Wikipedia, som har en god forklaring, synes jeg: http://en.wikipedia.org/wiki/Basal_metabolic_rate

 

Jeg ser over min siste, og finner for meg (har ikke den første her, den er hjemme):

 

Høyde 164

Vekt 67,02

 

BMI 25,4

BMR 1386

FAT % 30,5

FAT MASS 20,5 kg

FFM 46,7 kg

TBW 34,2 kg

 

Det er litt unøyaktig fordi jeg konverterer fra pund til kg, derav avviket.

 

Synes du har gjort en kjempejobb, Reid.

Målet mitt i første omgang er 60 kg, selv om det endelige målet mitt er 57. Dersom jeg er fornøyd med 60 kg stopper jeg der. Men det avgjøres av hvor mye muskler jeg klarer å bygge på veien dit.

 

Du er en kjempeinspirasjon, Reid.

Jeg kommer etter :)

 

Ha en superfin dag alle sammen :)

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Fabelaktige resultater begge to. Dersom dere måles med fettklype (caliper) - stemmer prosenten med vekten? Sist jeg fikk målt min (over triceps, over quadriceps på låret of over hoftekammen) var jeg ca.22% og jeg leste flere steder at fettprosent var ca. lik BMI for dem med BMI mellom 20-30 (selvfølgelig omtrentlig alt etter muskelmasse). Men jeg ser at for dere var BMI indeks godt lavere enn fett% - min er litt lavere enn fettprosenten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet egentlig ikke så mye om fettprosent målt med fettkaliper.. Kanskje noen andre har mer erfaring med det? Hvis ikke kan jeg spørre treneren min når jeg kommer hjem. hun pleier å ha svar på det meste og er en super læremester.

 

:) KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen :)

 

Ville bare si hallo, har ikke mye å melde egentlig. Var på trening idag for siste gang her borte, og det er jo vemodig, for det betyr at jeg skal reise snart. Skulle ønske Norge var i Canada, da ville alt vært helt prima.

 

Ellers er verden ganske bra, sola skinner som vanlig her, selv om vi hadde et megavær igår med lyn som trosser over himmelen og regn som en tjukk hvit gardin. Det er heftig mens det står på, av og til er det tornadovarslet, himmelen blir grønn, støv, løv og søppel begynner å virvle på gata og kastes opp i virvler.. det er både fascinerende og skummelt samtidig. Men jeg har aldri opplevd en virkelig tornado her borte.

 

OK, da er det ut i verden for å gjøre de siste tingene jeg pleier å gjøre her borte før jeg vender nesen hjemover.

 

Skriver mer seinere..

Ha en fin dag alle sammen :)

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva
Heisann alle sammen :)

 

Ville bare si hallo' date=' har ikke mye å melde egentlig. Var på trening idag for siste gang her borte, og det er jo vemodig, for det betyr at jeg skal reise snart. Skulle ønske Norge var i Canada, da ville alt vært helt prima.

 

Ellers er verden ganske bra, sola skinner som vanlig her, selv om vi hadde et megavær igår med lyn som trosser over himmelen og regn som en tjukk hvit gardin. Det er heftig mens det står på, av og til er det tornadovarslet, himmelen blir grønn, støv, løv og søppel begynner å virvle på gata og kastes opp i virvler.. det er både fascinerende og skummelt samtidig. Men jeg har aldri opplevd en virkelig tornado her borte.

 

OK, da er det ut i verden for å gjøre de siste tingene jeg pleier å gjøre her borte før jeg vender nesen hjemover.

 

Skriver mer seinere..

Ha en fin dag alle sammen :)

 

KLEM[/quote']

God tur hjem! Kjenner vemodigheten igjen - jeg har også et bein i hver leir....

 

KLem

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Kos deg Anto, nyt hvert minutt du har med din kjäre.

Og så skal dere jo mötes igjen!!!! Og igjen og igjen!!!!

Jeg hadde en kjäreste i Amerika noen år, jeg dro dit fire ganger for året (reiste meg til raka fant :-)), men det ble aldri hverdag av det. Og av og til nå tenker jeg (kjettersk siden jeg har en flott mann i huset) at det å mötes og gle seg til neste gang kanskje er et kjempepluss, for da lar en ikke trivialiterer og hverdag få gnisse glöden bort.

Men selvsagt, savn er noe dritt!!!! Og å reise er pyyyyton.

Ha det veldig godt Anto, fyll favnen med gleder.

Og når du kommer hjem er vi her. Da også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna
Skulle ønske Norge var i Canada' date=' da ville alt vært helt prima.[/quote']

 

Jeg tenker helst å flytte venner og familie hit :)

 

Vi pendlet i flere år før jeg flyttet til USA - ble strevsomt i lengden - men atskillig bedre enn alternativet å ikke se hverandre.

 

God tur til Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Da er jeg pakket. Og klar? Tja... det er hardt.

Vi har gjort dette i 6,5 år. Vet ikke hvor mye lenger vi skal gjøre det.

Foreløpig er det ingen andre alternativer.

 

So we'll see :)

 

Det er ikke lenge til vis sees neste gang, så inntil da er det PC og telefon bra å ha :)

 

See you from Norway.

 

KLEMMMM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...