Gå til innhold

Endelig slank!


Gjest anto

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Lavinia68

Her var det skjedd mye siden sist jeg var inne! Det har vært så travelt i det siste, at internett har blitt nedprioritert. Men - jeg må jo inn og kikke, og nå sniker jeg meg inn på jobb mens de andre røyker!! ;)

 

Det er inspirerende å lese om dere alle sammen! Jeg har nå oppnådd 17 kilo, og er ganske fornøyd. Men - jeg sliter litt for tiden likevel. Jeg er så utrolig godtesyk, etter å ha spist nesten ingenting fra jul og til nå. Det har vært en del avslutninger på jobb, og milepælskaker, og så putter jeg inn både det ene og det andre. Men - jeg skal ikke opp i vekt igjen, så jeg holder det i sjakk med 1-1 1/2 times trim hver kveld. Men det hadde jo vært mer oppmuntrende om jeg gjorde det og samtidig klarte å styre unna alle godsakene da, for jeg er ikke så veldig langt fra målet nå. Ca. 3,5 kilo fra første delmål, og 8,5 til det endelige målet. Men jeg vil ikke slanke meg slik at de klærne jeg har kjøpt nå blir for store, for jeg har handlet myye klær denne våren (rødme). Det var så deilig å kunne kjøpe str. 40 igjen, at VISA-kortet har gått varmt på nettet og i butikkene ellers...

 

Du reiste til Canada på bursdagen min Anto, så fortsatt god ferie!! Håper det fortsatt går fint med deg. Du har kommet langt!! 1,3 kilo på en uke er jo veldig bra!!

 

Snuppelure - jeg føler med deg i din situasjon. Det er nesten umulig å få til dette om noen motarbeider opplegget. Jeg har gleden av å se økt interesse i mannen sine øyne, og stadig får jeg høre hvor fin figur jeg har fått nå. Så han er like imponert som meg over hva jeg har fått til på bare 6 mnd. :D

 

Jeg kjenner dere ikke så godt at jeg har laget meg noe bilde av dere, og sikkert ikke dere av meg, men jeg kan godt beskrive meg selv likevel. Jeg er 172 cm høy, brunsvart hår og blir veldig fort brun. Er gyllen i huden hele året, noe mange misunner meg. For meg passer det bra, siden jeg har to barn som er adoptert fra asia. Så blir ikke kontrasten så stor!!

 

I sommer skal vi bare være hjemme, og kanskje ta en liten biltur til østlandet. Men i september skal vi reise til Tyrkia i tre uker, og det gleder vi oss til. Nå leker vi med tanken på å pusse opp kjøkkenet, så jeg sitter om kveldene med kjøkkenplanleggeren til Ikea.

 

Ha en flott helg alle sammen. Her håper vi på sol i helgen, da det har vært grått de siste dagene. Men - som Fjellgeita sa: Vi har vel brukt om kvoten på fint vær for i år her på vestlandet!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nugle er en kork (av tre f.eks) man tetter hullet i bunnen av trebåter med. ( Det lages hull på tykkelse med en lillefinger og ca 4 cm lang for at vannet skal renne ut når man tar båtene på land)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det eg som skulle bli nervøs tru? Ikkje så lettskremde med vestlendingar skjønna du' date=' og nugle heiter forresten nygle hjå oss ;)

Har vorte kalla mykje rart opp gjennom tidene så kjært barn (sjølv om det er ei stund sia) har mange navn. :D:D[/quote']

Regna med at du står for en støyt ja. Man kan forresten bruke "lita snelle" istedet for "lita nugle". Har blitt kalt vestlending en gang, tar det som et kompliment.... :)

Mange tror vi hører til geografisk på vestlandet, men det er feil. Midt-Norge her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitt hår??? Jeg som har innbilt meg at du er mørk (veldig mørk). Da er vel snuppelure mørk da' date=' siden jeg har sett for meg henne med lyst hår ;)

 

Ha en strålende ferie videre..[/quote']

 

HEI! :D

 

Stjeler båndbredde av naboen og er på egen maskin. Han ga meg lov, altså. Det er ikke ekte stjeling.

 

Joa, jeg er VELDIG lys blond, litt mørkere lys blond om vinteren og veldig hvitlig lysblond om sommeren. Jeg har krøller også når jeg ikke gidder å føne dem ut. Noe jeg gjør hele året på jobb osv, men om sommeren lar jeg sola og vinden tørke det, og da ser jeg passe vill ut.

 

Buksene sier at jeg har lagt på meg litt disse ukene uten veiing, men jeg skal forsøke alt jeg kan å ta det med godt humør når jeg får dommen uti neste uke. Skal tilbake på trening og streng diett igjen, tror jeg sveller litt for jeg har nok spist en iskrem eller to og det er det jo selvsagt stivelse i her i dette landet. Det er omtrent ikke en ting det ikke er maisstivelse i her i Canada. Det er helt vilt. Dessuten spiser jeg litt mer og trener litt mindre enn jeg burde. Tror ikke vektøkningen er avskrekkende, men den er nok et faktum, dessverre.

På de annen side, det er vel på tide at jeg rapporterer en liten vektøkning her også, er det ikke?

 

Nå må jeg løpe igjen. De andre sitter og venter på meg, vi skal spise, og deretter skal vi ut og plukke jordbær. Det er nydelige saftige herlige jordbær her, og DET er ihvertfall en ting jeg kan spise med veldig god samvittighet. Herlig :)

 

Ha en kjempefin da alle sammen.

 

Savner dere VELDIG. Det er så rart å ikke være innom hver dag.

Når vi kommer tilbake til byen, skal jeg lese alt som har skjedd. regner med at det kommer til å ta ganske mange timer med alle tråder og alle innlegg.

 

Kos dere.

 

KLEM fra anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempekjekt å høyre frå deg Antonia. Du får nok ein heil "jobb" med å lese igjennom alle innlegga ja.

Om du skulle no gått opp eit gram eller to fiksar du det fort når du kjem heimatt i gamle tralten att. Er det ferie så er det ferie, og eg trur nok at du held deg sånn nokelunde på matta i matveien.

Og er ein på besøk så må/bør ein vere ein høflig gjest og. :D

 

Stor klem frå Fjellgeita

Savnar deg med vannposten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI! ;)

 

 

Joa' date=' jeg er VELDIG lys blond, litt mørkere lys blond om vinteren og veldig hvitlig lysblond om sommeren. Jeg har krøller også når jeg ikke gidder å føne dem ut. Noe jeg gjør hele året på jobb osv, men om sommeren lar jeg sola og vinden tørke det, og da ser jeg passe vill ut.

 

[/quote']

 

Kjekt å høyre att eg ikkje er den einaste som ser "vill" ut, men pytt pytt ka gjere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo ;)

 

Tidlig morgenkaffe på verandaen i koselig fuglekvitter, og det er nest siste dagen i villmarken. Føler at jeg har vært på camping i 2 uker, og jeg er glad for å returnere til byen nå. Selv om jeg er vill, er jeg en utpreget byjente, og trives best når det er litt trafikk, butikker, lys, teater, kino, bokhandlere osv osv rundt meg. Villmarken er ok, men etter en stund har jeg fått nok.

 

Jeg har nok ikke lagt på meg veldig mye. Jeg vil ikke ødelegge det gode resultatet fra før jeg reiste. Men noen gram er det nok.

 

Gleder meg til å lese alle innleggene og høre hvordan det har gått med alle dere.

 

Kjempeklem til alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal bli godt å få deg tilbake ;) Vi savner deg vet du... Det er helt klart at det er lov¨å kose seg når man er på ferie... det fortjener du. At du klarer hente deg inn igjen for fullt når du er tilbake har jeg ingen tvil om.

 

Fortsett å kose deg du, og vit at vi gleder oss til du kommer hjem!

 

Klem flua

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie76

Hei Anto og alle dere andre!

Liten hilsen fra meg her også, håper du nyter sommeren! Leser jo at du gjør det da.

Gøy å lese beskrivelsene av hvordan dere ser ut også, forresten. Jeg trodde også at Anto var mørk, helt til jeg møtte henne "live" og etter det har hun bare vært Anto den lyse, eller med et annet navn, da. Har også sett for meg Snuppelure som mørk, og fikk rett!

Selv er jeg 165 cm, mørkeblondt hår med lyse striper - blir lysere på sommeren. Grønne øyne og stort sett smilende og blid, litt sjenert men tør fort opp! Og selve grunnen til at jeg er her: litt rund rundt hofter, mage og lår, men det jobber jeg som kjent med. Skal ikke miste fasongen, bare krympe litt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt utrolig, men pa de 2 ukene jeg ikke har telt en eneste kalori og trent svaert lite, har jeg altsa gatt ned 300 gram! Det er jeg fryktelig stolt av, faktisk. Det viser at jeg kanskje kan klare mesterstykket a holde vekten nar jeg er ferdig slanket. men det betyr en annen ting som er mye viktigere for meg, og det er at jeg i denne harde perioden med streng diett faktisk har klart det jeg ville oppna over alt: en total endring av livsstil.

 

Det viser at for a endre livsstil, ma man endre livsstil. Helt enkelt :D

 

Na skal jeg prove a koble egen PC, sa kommer jeg kanskje tilbake og retter til riktige boksatver ;)

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt utrolig' date=' men pa de 2 ukene jeg ikke har telt en eneste kalori og trent svaert lite, har jeg altsa gatt ned 300 gram! Det er jeg fryktelig stolt av, faktisk. Det viser at jeg kanskje kan klare mesterstykket a holde vekten nar jeg er ferdig slanket. men det betyr en annen ting som er mye viktigere for meg, og det er at jeg i denne harde perioden med streng diett faktisk har klart det jeg ville oppna over alt: en total endring av livsstil.

 

Det viser at for a endre livsstil, ma man endre livsstil. Helt enkelt :D

 

Na skal jeg prove a koble egen PC, sa kommer jeg kanskje tilbake og retter til riktige boksatver ;)

 

KLEM[/quote']

 

Ja, er det ikkje kjekt å vete at du kan klare det. Og skal ein klare det så må jo det ein livsstilsendring til ellers blir det ein evig slankekur heile greia. (og det er jo ikkje målet ) Skeie ut kan ein gjere av og til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott, Anto. Dette er virkelig bra gjort. Gratulerer!!!!!

Hyggelig at du er mer med oss igjen også. Det høres ut som du har det kjempefint og når du også klarer å gå ned i vekt og er i god form, må jo det være toppen.

 

Nå er jeg inne i en fase hvor jeg skal prøve å holde meg på en vekt rundt 65kg. I dag viste vekten 64,6kg så da er jeg også kjempefornøyd.

 

Kos deg videre i Canada.

 

Til resten av gjengen her inne: Stå på!!

 

Klem fra Reid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter her og tenker på en av de setningene jeg leser oftest her inne:

"starte på nytt".

 

"Idag skal jeg starte på nytt".

"Det er bare å brette opp ermene og starte på nytt".

"Nei, gjort er gjort og spist er spist, nå får jeg bare starte på nytt!".

Osv osv...

 

Jeg har startet mitt fjerde kurs denne uken, og fortsetter å gå ned langsomt, men sikkert. Det er jeg helt overbevist om at jeg ikke hadde klart uten den veiledningen og oppfølgingen - og ikke minst oppmuntringen - jeg har fått fra kurslederen min. Det er ikke mye lystig å rapportere inn at jeg har spist en pose potetgull, en hel melkesjokolade eller noe annet søppel. Hadde det bare vært meg selv som skulle sett den "rapporten", da hadde det ikke vært så farlig. Da kunne jeg jo bare ha "startet på nytt imorgen".

 

Dette tenkte jeg altså på da jeg vurderte om jeg skulle melde meg på enda et kurs eller om jeg skulle prøve å klare meg selv. Kurs er dyrt. 1500-1600 kroner hver annen måned omtrent gjør et visst innhogg i lommeboken. På den annen side. Jeg har råd til å betale det. Ikke minst med tanke på alt det jeg sparer på å kutte ut "junk". Jeg bestemte meg for kurs. Jeg har bestemt meg for kurs til jeg er ferdig og har nådd målet, og deretter melde meg på Hold-vekten kurs. Fordi jeg ikke orker å starte på nytt. Latskap har visse fordeler av og til :)

 

Det ble viktig for meg å skrive ned de tankene her. For jeg synes ikke det er noe lett å slanke seg, jeg. Jeg synes ikke det er enkelt i det hele tatt, å legge om hele livsstilen. Handle og tenke annerledes. Det er utrolig vanskelig. Det er hardt. Det er helt rått. Og noen ganger er det bare så godt å ha en som holder meg litt i øra og sier "HEI! Skjerp deg!" For det er klart det er sosialt og flott å være med i en gjeng som den her inne. Men det er noe eget med min egen personlige "coach" som SER nettopp MEG, og sier de riktige tingene til rett tid.

 

Og da kommer resultatene.

Jeg er jo fortsatt i Canada. Jeg har tid til å gå i butikker og handle og kikke, prøve klær og kose meg. Og jeg koser meg virkelig. Jeg kan bruke omtrent de klærne jeg vil nå. Standhaftigheten og staheten min gjennom vinteren har gitt resultater. En nedgang til 1300 - 1400 kalorier har også gitt resultater. Treningen har gitt, og gir resultater. Da er jeg glad for at alle de små "sprekkene" mine ikke førte til at jeg ga opp og sprakk stort. Da er jeg glad jeg ikke behøver å starte på nytt.

 

Ikke gi dere, jenter, selv om dere sprekker EN dag. Da fortsetter dere bare dagen etterpå som om sprekken ikke eksisterte. Ikke bruk den som unnskyldning for å sprekke katastrofalt. Da kan dere fortsette der dere slapp, og slippe å starte på nytt.

 

:D God helg

 

KLEM til dere alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...