Gå til innhold

Jannes skriblerier i dagboka si


Gjest Janne1

Anbefalte innlegg

Hva er vel verre enn å føle seg enormt tjukk,..Det er forferdelig.

Jeg sitter med en følelse av motløshet,..hvor mange ganger har man ikke prøvd å være flink.,bare siste året.

Nå skal jeg greie det,denne gangen har jeg funnet min diett..ketolyse,grete roede,..hvist hjelper det hvis man følger dietten.

Resultatet av denne vinglingen er at jeg har gått opp.

Jeg hadde ei vekt 10 kg under den jeg har nå for ett år siden..

Gir opp????

Nei,jeg kan ikke gi opp,så enkelt er det.

Jeg kommer ikke til å klare det denne gangen heller,men jeg skal prøve.

Har fulgt roede diett i to dager nå,den ligger så fint opp til ett normalt godt å sundt kosthold,som de fleste familier har i sin heim.

 

Til høsten skal jeg på noe som heter livstilskurs.Det blir spennende.

Men til da..og forhåpentligvis resten av livet skal jeg følge roedes matråd.Kurset er ikke ett "diett-kurs"Men mat blir ett av temaene,i lag med trim,og oppbygging av selvtillitt.

Det gjeld å finn en måte å leve på som er god for både kropp og sinn.

Det får være dagens avsluttning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 792
  • Created
  • Siste svar

Jeg glemte,sikkert med vilje :D å skrive ned målene mine for uke 1

Vekt:140,9

Midie:132,0

Har lakt dem inn ellers på en av sidene her.Men ærlig talt..jeg synes det er mye klikking på ditt og datt for å legge inn mål osv,...

Ha en fin dag til meg selv,og dere andre som sliter her inne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Janne1:)

Gratulere så mye med din nye livsstil.

Her inne har vel de fleste av oss vært både opp og ned gjennom en del år.

Dette med livsstilkurs hørtes kjempe spennende ut. For det er jo mye av der problemet ligger... Vi går tilbake til gammel livsstil når vi har gått ned. istede må vel hode og kropp lære seg at sånn som vi lever når vi er på Diett er sånn vi må leve når vi er ferdig også.

Lykke til videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vel verre enn å føle seg enormt tjukk' date='..Det er forferdelig.

Jeg sitter med en følelse av motløshet,..hvor mange ganger har man ikke prøvd å være flink.,bare siste året.

Nå skal jeg greie det,denne gangen har jeg funnet min diett..ketolyse,grete roede,..hvist hjelper det hvis man følger dietten.

Resultatet av denne vinglingen er at jeg har gått opp.

Jeg hadde ei vekt 10 kg under den jeg har nå for ett år siden..

Gir opp????

Nei,jeg kan ikke gi opp,så enkelt er det.

Jeg kommer ikke til å klare det denne gangen heller,men jeg skal prøve.

Har fulgt roede diett i to dager nå,den ligger så fint opp til ett normalt godt å sundt kosthold,som de fleste familier har i sin heim.

 

Til høsten skal jeg på noe som heter livstilskurs.Det blir spennende.

Men til da..og forhåpentligvis resten av livet skal jeg følge roedes matråd.Kurset er ikke ett "diett-kurs"Men mat blir ett av temaene,i lag med trim,og oppbygging av selvtillitt.

Det gjeld å finn en måte å leve på som er god for både kropp og sinn.

Det får være dagens avsluttning.[/quote']

 

Hei :)

 

Velkommen hit til vektklubben:)

 

jeg hadde samme utgangspunkt når det gjelder vekt som deg, jeg starta for litt over et år siden og veide da 141, kg, har siden da gått opp og ned som en jo, jo, gikk veldig bra den første tiden men så dabba det av litt, har slitt en del, men er nå i gang igjen, er nede i 124 kg, så det har nå minka litt selv om det har gått tregt.

 

Det som er så flott med grete rode opplegget syns jeg er at det er vanlig mat som hele famelien kan spise og de er kjempe kjekt. Mye mat er det også en slipper å gå å være sulten.

 

Kjenner igjen mange av følesene du sitter med her, men ikke gi opp dete vil du klare, men husk at det vil ta tid, for det er en livsstilsendring vi holder på med og det er ikke gjort over natten det å legge om kosten og finne en livsstil som vi kan leve med hele livet.

 

Livsstilskurs hvordan er det bygd opp?

 

I alle fall ønsker deg lykke til:)

 

Jeg skriver nå blogg her i vektklubben, du finner meg under slankebloggere i menyen her på vekklubben, hadde vært koselig om du kunne kommet innom bloggen min og lagt inn en hilsen slik at vi kunne ha støttet og hjulpet hverandre gjennom prossessen.

 

SKrives vi?

 

Klem fra sankeblogger Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess,lura meg på vekta i dag,..selv om man skal hold seg til fast veiedag. Går rett ned :)

Takk for svar og at dere støtter meg,har lest innom dere andre også.Dere er kjempeflinke :)

Har ikke tid å skrive så mye i dag,kom litt sent igang med dataen.

Pleier å være innom på morningen før lillebanet på 2,5 år våkner.

Ha en fin dag alle sammen,og vær flink å trimme,og drikke vann,det skal jeg prøve på.

Trimma bra i går :( og holder meg til det jeg skal m maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp :)

Går fint,holder meg til det jeg skal,drikker masse vann,trimmer i sakte fart.,tar det ikke så hart til å begynne med. Hadde en knalltrim på onsdag,da vi satte poteter for hånd,det var slitsomt.

Vi skulle bare ha ett sånnt hobby land for å prøve,men det utviklet seg :)så hvis dette blir ok,så har vi poteter til hele året for vår familie.

Er glad i å ha litt sånne greier å pusle med ute.

Ellers så tar jeg vitaminer,selv om det sikkert ikke er nødvendig,men jeg hadde så mye bokser fra ketolysekuren stående,så jeg tar når jeg kommer på det. Krom,selen,magnesium..pluss de andre. Men ekstra krom minsker søtbehov,for dem som er glad i søtt.

 

Nei nå skal jeg lese litt på dere andre som er her inne,takk for dere titter innom min dagbok,god støtte det.

Er fryktelig mange som sliter med vekta i mer eller mindre grad,.nesten skummelt å tenke på hvor "amerikansk"vi er blitt på det området også.

Men .........bla bla,...her å nå,..ned i vekt,å bli der...fordi vi er verdt det :)

Det var ett bra slagord :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Har ikke vært så god tid å skrive i det siste,helg,skolefri osv....Men :)

Jeg skal på vekta i morgen. Regner ikke med å ha gått ned noe særlig,gikk litt over i "lat som man ikke er på kur"fasen.....Men jeg har ikke hatt voldsomme utsjeielser,eller pakket inn sjokolade. Rett og slett spist vanlig,lett pølser,lett is på st.hans,..og litt lett is til kaffen i går....vi får se,vekten skal tale i morgen.

 

Er tirsdag i dag,..da har jeg ikke vært på rett kjøl siden fredag...hvis jeg skal analysere meg selv..hvorfor?hva sjedde........

Hvorfor,..jo jeg sjeia litt ut på fredag,..eller lørdag,..begynnte i allefall med en skål is,..så tenkte jeg,..jo dette retter jeg opp i morra,.så var det grilling om kvelden,ikke veide jeg,og ikke målte jeg,men ett par koteletter,ei lett pølse for mye...det var jo bare så godt,..jepp,jeg tok litt potetsalat også...

 

Men nå har jeg fundert litt.skrevet det av meg,og legger det rett bak meg.

Konklusjonen er i allefall..

SKRIV OPP ALLT I LØPET AV DAGEN

Da har man oversikt.

 

Skal lete opp bøkene,har tre flotte bøker liggende i hylla.,som godt går ann å lese i :)

Men dere som er innom å leser litt

Ha en fin dag,og stå på :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går greit,er litt dårlig motivert,men men,man kan da ikke være på topp i motivasjon hele tiden.

Men jeg er begynnt å tenke annerledes.mer helse,.er ikke bra å være så stor,går ut over hjertet.

Men jeg håper at jeg kommer ned på ett nivå hvor hjertet ikke jobber så forbaska tungt.

Har vel også m kondisjon å gjøre.

Ha en fin dag til meg selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om dårlig system på dagene,men det blir slik noen ganger.Man surrer å lever med hverdagens sysler.

Jeg er hjemmeværende,sykemeldt siden okt 06,rett og slett nok med hverdagens jobb for å få a.s hjemmet i høvelig ok orden.

Nei,..er ikke slik at jeg bare sykemelder meg fordi jeg vil,men kroppen er utslitt og har nok med sitt.

Jobba å slitt med tungt arbeid i 10-15 år,da mener jeg tungt arbeid.,ingen har takket meg heller for den jobben,men fingrer,nakke,rygg,knær,..de minner meg på til stadighet at de er der,og har det ikke bra.,og når man attpåtil er overvektig,sykelig overvektig,så....

Nok klaging for i dag,har da ikke gitt opp :)jeg skal ned,og drømmen er å få en grei assistent stilling på sykehjemmet.,eller å skape min egen arbeidsplass.

Jobber litt med det i det små.

ellers går det greit med dietten,hadde en grei dag i går,selv om motivasjonen var.tja,..laber.

Den er bedre i dag ;)

Ha en flott dag alle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fint i dag også,.til å være meg,må legge til det. Er ikke begynnt å skrive opp enda,men jeg skygger unna snop,brus osv.......litt is har jeg spist i dag,er jo helg ;)

Ellers holder jeg meg til måltidene,og ei,eller to grove brødskiver m magert pålegg.Tror det er ok.

Men jeg skal skrive :D Holder en liten kontroll,så lenge jeg er innom her for "skrifte"

Skal legge turen innom dere også å lese litt før jeg tar kveld,men det er ikke sikkert jeg skriver..ble trøtt

Tusen takk for oppmuntring,det er godt å ha med seg,og jepp....jeg skal backe opp dere også.for dette greier vi

Noen har sikkert kommet lengre enn andre her inne,og vet at det kan komme motbakker som virker uoverkommelige.

Ha en fin kveld,og en flott dag i morra

skal legge meg nå,vi skal på fjellet i morra å trekke garn

Klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg klikka send.kom den i retur med beskjed fra administratorene........det var for mange smil...........Jeg måtte fjeren tre smil,da var det ok.........

hmmmmmmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ;)

 

Vill bare ønske deg lykke til denne uken som kommer, stå på nå dette skal vi klare. Kan du høre at jeg heier på deg i det fjerne, for det gjør jeg: Heia, Heia, Heia Janne:)

 

Ha ei flott uke og så gleder jeg meg til å følge med deg videre

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janne1

En ny solrik dag,presis som i går ;)

Takk for hilsen evelyn,rina,og koseklumpen.tror jeg,.vel jeg regner med jeg blir godt kjent med de fleste som er her regelmessig.Kjempehyggelig.

 

Hadde en grei dag i går,sånn matmessig,spiste en softis........m strø.Jeg aner ikke hvor mye kalorier den er,.men jeg regner den inn som melkerasjon,pluss noen kosemerker,tror det er greit. Jeg drikker nemlig minimalt med melk.

 

Vi var på fjellet i går,.blodslit regelrett,men jeg overlevde.Det er rett opp i bratte ura,med pause etter en halvtime.,da går resten av veien litt mere i lett terreng,og man er blitt varm i trøya.

Vi hadde fire garn i ett fiskevann vi har,som gubben hadde satt dagen før,ble 15 kg røye og røyr,17 fisk.

Da vi kom ned pakket jeg inn noen av dem i folie,stekte dem i langpannen m krydder,uten smør,bare litt vann. Nydelig godt :D og sunt,man skal jo ha en del fisk,og ekstra god når man måtte slite i 22 graders varme,m kleggen tett innpå ,artig :)

Neste helg går det lettere,garantert

Hadde jeg regnet trimpoeng der,hadde det sikkert blitt bonus.

Nå skal jeg innom å lese hvordan det går med dere andre,så får dere ha en super dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janne1

Gruer meg litt til i morra,det er blitt min faste veiedag,onsdag.

Jeg skal ikke grue,opp eller ned.......so.?

Min nye livstil er i forandring,jeg har spist sunt,litt is og noen epler for mye,men noe må man kan unne seg.

Hovedsaken er at man ikke "pælma innpå"ubegrenset.

 

I dag står utedag på programet,klippe plenen er ikke noe trim de to siste årene,har en klipper man sitter på.

Men jeg skal jobbe med div hageting ellers i solvarmen,så noe trim bli da.

Ha en fin dag allesammen,og drikk vann,god knall for å rense systemet,spesielt hvis man strever med vann i kroppen.

Man skyller ut salt,og ekstra vann i kroppen m vann,rett og slett litervis vann

Lærte det på kurs,og det virker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål og vekt........hadde jeg kunnet' date='skulle jeg tryllet,men dog,jeg kan ikke trylle.

Ja ja

vekta:138,0

Midiemål:131,0[/quote']

 

 

Hei ;)

 

Ut i fra det jeg kan se så har du gått ned 900 gram denne uken stemmer ikke det?, jeg syns nå du er kjempe flink, ikke alle uker er like, litt stillstans må man nå regne med av og til , men det har nå ikke du denne uken, viss jeg har lest rett tidligere nå så HAR du gått ned 900 gram og det er nå kjempe flott.

 

Men nå skal jeg på jobb, titter innom her senere i dag jeg.

 

Ha en flott dag

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janne1

Joda,900 gr ned,er bra til å ha spist i ellefall 3 softis denne uken,og litt vaniljeis.Startvekten min,for 3 uker siden var jo 140,9 så det er egentlig bra,føler nesten ikke at jeg slanker meg.

Men jeg burde skrive i ei notisbok el.for å holde kontroll på kal osv

Takk for støtte,og ha en fin dag videre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hege74

Takk for støtten, Janne! Det varmer!

Du har rett i at det viktigste er å gjøre noe positivt, ikke henge seg opp i kiloene man går ned. (eller ikke går ned)

Får vi lagt om på livsstilen så er det supert, - det er bedre å være stor og sunn en stor og usunn! - sannsynligvis så kommer vel nedgangen som en følge av livsstilen. (håper da det)

 

Is er vanskelig å styre unna i sommervarmen... Jeg bruker kosemerkene mine på Dream yoghurt-is, - prøver nemlig å unngå sjokolade som jeg egentlig helst vil ha men anser for å være sterkt avhengighetsskapende...(er en liten sjokoholiker i meg!) Is er da litt sunnere (er da melk vel), og man får mye mer for kaloriene!

Vi skal da leve også, - nekter vi oss alt er faren for skikkelige sprekker mye større!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janne1

Jau,e havnet på galleien sist i uken.,rett og slett,og e sjæms...........

 

 

Ble bare tull,kom så mye folk,ble så mye serveringer,mat,kaffe,is....og i går,noen få kuler m sjokolade da vi var på tur.

Jeg har sjeia ut med helt grei mat,noen ekstra knekkebrød,ei skål ekstra m is,osv

Ikke det store verken kake,eller sjokolade,..men rett og slett koblet ut slanking og restriksjoner.

I dag måtte jeg slite for å slå på dataen,har mest lyst å stikke hodet i sanden.

Allt jeg vet,om ditt og datt,råd jeg gir til andre,som egentlig er supre råd /støtte

Borte fra hjernemassen.......

Tok faktisk en stor bit ost til kaffen nå...så motivasjon er blåst,er på god vei inn i den onde sirkelen igjen.

MEN

Når jeg sitter å skriver nå...kjenner faktisk motivasjonen kommer,og jeg vil være i den gode sirkelen,der man følger en grei matdialog,og har en sunn livs-stil.

Trimmer,og er i godt humør.For man er ikke i spesielt godt humør når man strever med å holde en sunn levevei,og man ikke greier det.Kjenner jeg har hatt en tendens til å kokes av sinne for den minste ting.,nytter ikke spesielt heller å bli sint. For dere som lurer...nei,jeg har ikke vært sint på mannen min,men jeg har tre barn,to tenåringer,og ei tøtta på snart tre.Og det er noen ganger slik i vår familie,at tempraturen stiger brått når det ikke går i barnas favør.

Er mammaen ikke fornøyd med seg selv,så har hun lett for å være sur,så enkelt er det.

Jeg er ei som liker å være blid,og er det stort sett,fordi jeg har det bra. Men nå vil jeg inn i den gode sirkelen som jeg skrev i sta.,fordi jeg vil meg selv vel,og vil ha ett godt jevnt humør,og ikke være oppfarnede og missfornøyd med seg selv.

Så da fortsetter jeg min sjøre motivasjonstanke,og sier tvi tvi

Men jeg vet det blir tøfft,får ei venninne på besøk i dag,og hun skal være noen dager,har med sin familie,og det blir sikkert grilling osv...vin....

Nei,....får ta det som det kommer,og prøve være å flink

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau' date='e havnet på galleien sist i uken.,rett og slett,og e sjæms...........

 

 

Ble bare tull,kom så mye folk,ble så mye serveringer,mat,kaffe,is....og i går,noen få kuler m sjokolade da vi var på tur.

Jeg har sjeia ut med helt grei mat,noen ekstra knekkebrød,ei skål ekstra m is,osv

Ikke det store verken kake,eller sjokolade,..men rett og slett koblet ut slanking og restriksjoner.

I dag måtte jeg slite for å slå på dataen,har mest lyst å stikke hodet i sanden.

Allt jeg vet,om ditt og datt,råd jeg gir til andre,som egentlig er supre råd /støtte

Borte fra hjernemassen.......

Tok faktisk en stor bit ost til kaffen nå...så motivasjon er blåst,er på god vei inn i den onde sirkelen igjen.

MEN

Når jeg sitter å skriver nå...kjenner faktisk motivasjonen kommer,og jeg vil være i den gode sirkelen,der man følger en grei matdialog,og har en sunn livs-stil.

Trimmer,og er i godt humør.For man er ikke i spesielt godt humør når man strever med å holde en sunn levevei,og man ikke greier det.Kjenner jeg har hatt en tendens til å kokes av sinne for den minste ting.,nytter ikke spesielt heller å bli sint. For dere som lurer...nei,jeg har ikke vært sint på mannen min,men jeg har tre barn,to tenåringer,og ei tøtta på snart tre.Og det er noen ganger slik i vår familie,at tempraturen stiger brått når det ikke går i barnas favør.

Er mammaen ikke fornøyd med seg selv,så har hun lett for å være sur,så enkelt er det.

Jeg er ei som liker å være blid,og er det stort sett,fordi jeg har det bra. Men nå vil jeg inn i den gode sirkelen som jeg skrev i sta.,fordi jeg vil meg selv vel,og vil ha ett godt jevnt humør,og ikke være oppfarnede og missfornøyd med seg selv.

Så da fortsetter jeg min sjøre motivasjonstanke,og sier tvi tvi

Men jeg vet det blir tøfft,får ei venninne på besøk i dag,og hun skal være noen dager,har med sin familie,og det blir sikkert grilling osv...vin....

Nei,....får ta det som det kommer,og prøve være å flink[/quote']

 

 

Hei :)

 

Her kommer en liten motivsjonshilsen i fra meg, Heia, Heia, Heia janne, dette klarer du, stå på nå. Jeg heier på deg og følger med deg.

 

Kjenner meg godt i gjen i det du skriver her...

 

Lykke til og så skrivev vi

 

Klem fra Slanke blogger Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

> I dag er den Internationale Veldig Godt Utseende,

> Forbannet Smart Kvinnes Dag.

>

> S å vennligst send denne meldingen til noen du mener passer til

> beskrivelsen. Vær snill å ikke send den tilbake til meg fordi jeg allerede

> har mottatt den fra en Veldig Godt Utseende, Forbannet Smart Kvinne!

> Og husk å leve etter dette motto:

>

> Livet skal ikke være en reise til graven med den intensjonen å ankomme

> trygt

> i en attraktiv og velholdt kropp, men heller å ramle inn sidelengs med

> sjokolade i den ene hånden og vin i den andre, kroppen velbrukt, og

> utslitt

> mens du roper "OHOI for en tur!"

>

> Ha en fantastisk dag

>

> Til jentene!!

>

> På innsiden av enhver eldre person er en yngre person--som undrer på : hva

> gikk galt.

> -Cora Harvey Armstrong-

>

> Inni meg lever en tynn kvinne som skriker etter å komme ut. Men som regel

> kan jeg få henne til å tie stille med en kjeks.

> Unknown)

>

> Jeg nekter å tenke på de som ansiktshår. Jeg tenker på de som øyenbryn.

> -Janette Barber-

>

>

> En mann må gjøre det han må gjøre. En kvinne må gjøre det ha n ikke kan.

> -Rhonda Hansome-

>

>

> Om du ikke kan være et godt eksempel -- da må du bare være en forferdelig

> advarsel.

> -Catherine-

>

> Når kvinner er deprimerte enten spiser eller shopper de. Menn invaderer

> andre land.

> -Elayne Boosler-

>

> Bak enhver suksessrik mann er er overrasket kvinne.

> -Maryon Pearson-

>

> Ingen kan få deg til å føle deg underlegen uten din tillatesle.

> -Eleanor Roosevelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...