Gå til innhold

Jannes skriblerier i dagboka si


Gjest Janne1

Anbefalte innlegg

Kan ikke la være å komme innom siden din! Det er umulig :) Håper du har hatt det bra i dag. Kommer fremdeles ikke over det du fortalte om BJØRN! Ikke akkurat dagligdags for en pysete bergenser, skjønner du. Hehe.

 

Har jobbet som en gal ute i hagen min i dag, i 3,5 timer faktisk. Det ble over 6 trimpoeng til meg og det er jeg kjempefornøyd med. Jeg ble bare SÅ imponert over at du har snekret en dør, du og lillemor. Jeg har så lyst til å være selvhjulpen, har en stolthet større en Dovrefjell som nekter meg å spørre eksen om forskjellig som jeg selv mener jeg må klare selv. Har gått til innkjøp av diverse bøker som kan gi meg noen tips. Får se om det hjelper... :)

 

Nå skal jeg bare innom et par "tråder" til i tillegg til dagboken min, så tror jeg at jeg går og legger meg, er skikkelig sleten no, kjenner eg.

 

God natt og så snakkes vi.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 792
  • Created
  • Siste svar

Går fint...litt rart jeg ikke var innom å skrev i gårkveld...tror jeg begynner å bli små senil :) Mener virkelig jeg gjorde det...kan hende jeg lånte meg ei anna dagbok å skrev i :)))

 

Går bra,kom på 1800 kalorier i går sånn ca.,mulig det var litt mere,jeg veier nemlig ikke frukten. noe må man kunne unne seg..så om det ble ett 200 grams eple,eller det var 150 gram...so?

Ellers så er det surt og kaldt ute,rått i luften. Jeg fryser en del om kveldene,selv om det er nærmere 30 grader inne,og de andre er på svettegrensen..mulig jeg har litt lite jern. Det kan være så enkelt. Har tidligere hatt lite jernreserver.

 

Nei nå må jeg vekke skoleunger

Ha en fin dag alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er oppe tidlig begge to, men du er nå alltid tidlig oppe. Når står du egentlig opp? Jeg mener, du som bor på gård må vel ekstra tidlig opp?

 

Angående bjørn, vær bare forsiktig. Men på avstand må jeg si at de er litt søte, det dumme er at de tar levebrødet til bøndene. Men utover det vet jeg ingenting om bjørn. Bare at jeg er redd dem :)

 

I dag har jeg mye husarbeid i tillegg til at jeg skal på jobb i ettermiddag. Har vakt nå i helgen. Og så skal jeg jobbe med enda en oppgave, så dette blir en travel helg. :)

 

Håper du får en fin og sunn dag, Janne.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom en liten tur før jeg skal dra på jobb, endelig fredag igjen, er sliten etter uka så det skal bli godt med helg igjen. Ser i alle fall det at jeg må prøve å få litt mere energi, denne uka har jeg trimma bra det i tilegg til jobben og andre ting på kveldstid gjør at jeg er helt "pumpa ", er sjele glad for at det er fredag i dag, tror ikke jeg har så veldig mye mere å gi etter at jeg er ferdig med i dag

 

Men nok om det, trim må til skal en gå ned i vekt. Ser at du er veldig flink, stå på videre nå, det skal bli spennede å høre hvordan det har gått på mandag med deg.

 

Ha en flott dag og så skrives vi

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1540 kalorier i dag....enda jeg spiste 200 gr m fiskepudding og grønsaker til kvelds...rest fra middagen.

Sen kvelds...hm....ja ja.

Trodde egentlig ikke jeg skulle komme i den posisjonen...å spise for lite kal.

:)

Ellers har dagen vært grei,er kommet i rutine med kostomleggingen.

Litt lite trim i dag,men får bøte på det i morgen.

Ellers vi jeg hilse til alle her inne,om ønske om ei grei og fin helg...sunn og go :)

Blir litt opp og ned med skrivingen her inne i helgen,fordi det er andre rutiner.

Klem fra meg,og en ekstrahilsen til Evelyn :) vi skrivest

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Janne!

Så deilig at det går greit med maten - det er fint når det "går på skinner". For min del gjør det at jeg ikke fokuserer så mye på alt det gode jeg ikke kan få, og da blir humøret mye bedre også.

 

Ønsker deg en god og sunn høstlørdag :)

 

Klem fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare en tur innom for å si hei til deg. Det er kjekt når man kommer inn i skikkelige rutiner med maten, sant? Det er veldig viktig for oss i 40 ++ gruppen, ellers blir det bare tull av det.

 

Håper alle på gården har det bra, både mennesker og dyr :)

 

En riktig god helg til deg og dine.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp.

Hvisker til dere....det går bra :)

 

Takk for alle hilsner og omtanke,det går bra.Har hatt det så travelt .I dag har vi jobbet siden frokost,og til nå. Vi fikk liksom julegaven til oss alle i gårkveld m trailer fra finland.

I dag pakket vi ut...og startet med å sette sammen delene.

Mange timer senere,og hele familien i full sving,så står grill-kåten ferdig.Litt småpusk igjen,..men vi fikk det til :)

 

Jeg sjeiet litt ut i går,spiste pitsa til middag,og jeg spiste 3-4 stykker.Jeg veide dem ikke....hadde jeg gjort det,så ville jeg følt meg litt mere sikker på hva jeg har gjort.

Men det jevner seg ut,håper jeg.

 

Men nå er det sengetid,..er stuptrøtt og øm i muskler.

Ha en fin kveld fortsatt

Stor klem til dere nettvenninner fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flaks skal man jo ha...nå regner jeg med det er menstr på gag,kroppen er full av ekstra vann.,fingrene er hovne,føttene,...rett og slett oppstipert av vann.

Føler sterkt at jeg må være på vakt for fristelser ett par dager nå.

Men det går over,det gjelder å holde på den tanken.

Veiedag i kveld,så beregninga er jo fin.. ;)

Skal muntre meg opp med en kaffekopp.

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frode viste tidlig at han var den glupeste eleven og var alltid først

ferdig med testene. Lærerinnen visste godt at han da brukte frigjort tid til

å tøyse med de andre, så hun bestemte seg for å gi ham noen ekstraoppgaver.

Så hun sier:

 

Frode, det sitter 5 fugler på en gren. Du har med deg en hagle og skyter

en av dem. Hvor mange sitter igjen?

 

Ingen, svarer Frode.

 

Hva mener du... ingen, spør frøken?

 

Vel, den ene stuper i bakken, og de andre flyr skremt avsted.

 

Frøken nikker motstrebende. - Svaret skulle egentlig vært 4, men jeg liker

måten du tenker på.

 

 

Litt senere rekker Frode hånden i været.

 

Ja, Frode? Svarer frøken

 

Frøken, kan jeg få spørre deg om noe?

 

For all del, svarer frøken.

 

Okay, 3 damer står ved en iskrembil, og alle har fått seg iskrem. En av dem

slikker på isen, den andre biter i den og den tredje suger på den. Hvem av

dem er gift?

 

Frøken rødmer

 

Ehh....Jeg vet ikke helt, kan det være hun som suger på den?

 

Nei, frøken. Det er hun som har ring på fingeren, men jeg liker måten du

tenker på.

Litt sånn "jannehumor" på en mandag må til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må få begynne med å takke for allle hilsner og støtte.

3oo gr ned,så toltalt fire kg ned.

 

Men med en gang det butter imot så setter det seg en kar på skulderen min...han eller hun...hvisker...gi opp,sjei ut,...du lever bare en gang....se hvor fristene de bollene ser ut...mmm.....det er nesten som om man får en mani.Det blir ikke ro i sjelen før man har sjeiet ut.

Hodepine hadde jeg,svak i motivasjon,småfeber og mensen.

Det ble vel ett par tusen kal for mye i går...........

,hodepinen har jeg enda,rett over øyan og tinningen,en plass jeg aldrig har pleid å ha vondt før...så det bekymrer meg også en del.,kan det være øyan som er årsaken..(.hjelper ikke m tabeletter..)

Starter dagen med det målet å rette opp feil,å få skuta på rett kurs igjen.

Spiste ei hjemmebakt skive grovt brød m hvitost.,det føles bedre.På min vei nedover har jeg tatt høyde for at det kan komme slike dager,og det orker jeg ikke å sjems over.

Man må bare ikke la det bli mange slike tett,for da blir det tøfft å rette opp igjen.

 

Håper det går bra med dere andre ;)

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke skjems nei, det er helt korrekt. Skjemmes kunne du gjort hvis du ikke var villig til å rette opp skuta igjen. Men det har du jo allerede gjort i dag ;) Alle som er her på dette forumet skal holde på lenge (40 kilo tar jo tid,,,) og det er nødt til å komme sånne dager innimellom. Vi er bare mennesker, og når du har mange faktorer som gjør det lettere å gi etter for kravet til han på skuldern så skal du ikke ta det så tungt!! Vær heller fornøyd med at du allerede dagen etter er på rett kurs igjen :)

 

Ønsker deg en strålende dag!

 

Klem fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg helt enig i Vilde. Ingen dager er like. Men jeg syntes du skal være kjempefornøyd med ditt resultat. 300 g ned er tross alt ned.

Det er godt du har rettet opp skuta ihvertfall. Når jeg blir fysen på noe søtt så tar jeg en nutrilett bar den med brownis. Da får jeg i meg søtt og jeg blir litt mett også. På helse kost så får du kjøpt krom og dette tar også søtsuget.

Ihvertfall så håper jeg at det går bra med deg og at jeg tenker på deg.

Stor klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag startet jeg med å tenke på allt som er positivt,"Rina-metoden"som jeg kaller den her for meg selv.Ramse opp alle positive ting,og det positive v meg selv... ;) det er mye å ramse opp når man først er i gang.

Nå har jeg endelig fått trimsykkelen inn i hus,den måtte jeg lete etter,trodde den var i garasjen,men den var havnet på fjøsloftet.

Nå skal jeg legge inn en halv time hver dag,og har jeg dårlig tid,så deler jeg den halvtimen i to.,femten min morgen,og femten kveld.,så kan jeg heller øke etterhvert.

 

Vært å handla,vasket 3 maskiner klær å fått på snor,nå skal jeg klippe gardiner til køta.Den blir så fin....skulle ønske alle hadde ei slik køte,det er veldig veldig koselig,og harmonisk.

Gleder meg til vi får den ferdig og kan sette den første kaffekjelen over grua.

 

Ha en fin dag alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du har fått skuta på rett kjøl igjen Janne:) Å det er kjempe bra. Det er klart vi har mye som er bra med oss. Det viktige er som du har gjort nå, å minne oss selv på det.

Ha en fortsatt fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2100 kalorier i dag.

Ante ikke at d var så mye kalorier i kjøttkaker.Spiste 3 stk til middag,og det ble over 600 kalorier..men jeg kokte dem i kraft,istedet for stekte som det sto på kostplanen her inne.

Men det er nå greit,holdt meg innenfor det daglige behov.

Har jobbet litt både inne og ute i dag,drev å monterte benker i køta,og vi måtte gjøre det hele på nytt igjen,...utrolig mye deler.

Men det blir bra ;)

Nei,dere får ha en fortsatt trivelig kveld,nå tar ho janne kveld.

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...