Gå til innhold

Jannes skriblerier i dagboka si


Gjest Janne1

Anbefalte innlegg

  • Svar 792
  • Created
  • Siste svar

Jeg skriver Hei hei :)

 

Har veiedag i morgen,men jeg kommer ikke til å ta den frem. Trenger ikke mobbing fra den kanten.

Jeg fikk ei venninne på besøk m fam,og vi har kost oss masse,..når ungene var lakt seg tok vi ett par øl,sjabbet å slappet av m litt snaks til.

Ellers så har jeg hatt ei sti tørn med en sak som gjaldt dyr,nå endte dette bra,og jeg fikk ordnet opp,men jeg merker at når jeg blir fortvilet og rådvill,så er ikke trøstemat langt unna.

Det er bare sånn jeg er,men jeg jobber med å bli bevist på det,og regner med jeg får mere hjelp når jeg skal på "Livs-stil kurset"i sept.

 

 

Nå skal jeg også være bunn ærlig...det slo meg nå,at det kurset er som ei hvilepute for slapp motivasjon,..når det blir høst får jeg hjelp...hmmm,den der trenger mere analyse fra min side.

Nei nå skal jeg "forske på meg selv"å lete opp motivasjon og hvordan jeg "egenlig"har det.

 

Ha en fin dag alle :) og jeg er nesten fristet til å slette det jeg har skrevet,men jeg lar det stå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jess,jeg er i livet enda,vekta er på samme sted omtrent,og mulig litt opp en og annen dag.

Men jeg tenker ikke så mye på den,har hatt det uttolig travelt,selv om jeg går sykemeldt og det er sommerferie.

men jeg har dere i tankene,og jeg har vekta i bakhodet...

Takk til deg "wow",..håper du finner deg til rette på forumet,er ikke noe rart du sliter med å komme i gang her inne,det er litt mye rot synes jeg.

Jeg lagde meg en tråd,så svarer jeg meg selv,får holde det :)

Ellers så var det sikkert godt ment at man kan lage dagbok,og arbeidsbok...men det tok for lang tid å sitte å plotte inn allt man skriver,og gjør...mulig jeg prøvde for lite.

Likegreit å lage seg en tråd,og vil man skrive opp trim /mat pr dag,så kan man jo gjøre det der,og heller regne ut manuellt etter boka.

 

Jeg "leter"etter den motivasjonen fortsatt......kommer den ikke snart...????????

Så en kar på tv i går,..han drakk 40 halvlitere,bestillte allt dem hadde på menykartet...feit som en liten traktor....tror det var på tv norge eller bbc...leveren hadde dem "veid"og den var 4 kg,og feit.

Er det langt fra foreks 140 til 200...nei...ikke egentlig,så det burde jo skremme vannet av folk å se slike Ærlige program...

Jeg var å drakk kaffe på en cafe her i nærheten...der har jeg vært ett par tre ganger før...denn gangen fikk jeg nesten ikke plass i stolen,..var slike halv-måneformede stoler,med en rund støtte bak....Fy f....men jeg lot som ingenting,og pressa meg plass. Turte ikke si noe til min mann heller,da han sikkert hadde begynnt å le,ikke av meg,...men av situasjonen.satt ett eldre par der i nærheten også.......

Motivasjon....hallo!!!!

Tar en liten historie til...fra ett ukeblad jeg leste for mange år siden...

Det var ei kvinne,overvektig,som skulle ha en opperasjon.

Da hun lå på opperasjonsbordet,midt under opperasjon,...så våknet hun.hun hørte allt som ble sakt og gjort,men kunne ikke formiddle at hun var våken.

var lammet...

Hun hørte legene prate seg i mellom,om hvor heslig,kvalmt og ekkelt det var å opperere denne damen,grunnet overvekten.,,hvor mye gult fett osv....

husker ikke eksakt om hun greide å formiddle at hun var våken,men i allefall...

hun slanket seg etterpå.

 

Jeg lar dette stå som slutt i dag,men jeg er ikke motivert mere av den grunn.

Det sterke som driver til å holde en flott diett som grete rodes egentlig er...det som gjør at mange kler seg,uansett vær,tar en halvtimes trimtur pr dag...det er jo bare å gjøre det...får se om ikke panikken kan jage meg på dør,eller i gang..

:) humøret er nå der uansett..galgenhumor sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess' date='jeg er i livet enda,vekta er på samme sted omtrent,og mulig litt opp en og annen dag.

Men jeg tenker ikke så mye på den,har hatt det uttolig travelt,selv om jeg går sykemeldt og det er sommerferie.

men jeg har dere i tankene,og jeg har vekta i bakhodet...

Takk til deg "wow",..håper du finner deg til rette på forumet,er ikke noe rart du sliter med å komme i gang her inne,det er litt mye rot synes jeg.

Jeg lagde meg en tråd,så svarer jeg meg selv,får holde det ;)

Ellers så var det sikkert godt ment at man kan lage dagbok,og arbeidsbok...men det tok for lang tid å sitte å plotte inn allt man skriver,og gjør...mulig jeg prøvde for lite.

Likegreit å lage seg en tråd,og vil man skrive opp trim /mat pr dag,så kan man jo gjøre det der,og heller regne ut manuellt etter boka.

 

Jeg "leter"etter den motivasjonen fortsatt......kommer den ikke snart...????????

Så en kar på tv i går,..han drakk 40 halvlitere,bestillte allt dem hadde på menykartet...feit som en liten traktor....tror det var på tv norge eller bbc...leveren hadde dem "veid"og den var 4 kg,og feit.

Er det langt fra foreks 140 til 200...nei...ikke egentlig,så det burde jo skremme vannet av folk å se slike Ærlige program...

Jeg var å drakk kaffe på en cafe her i nærheten...der har jeg vært ett par tre ganger før...denn gangen fikk jeg nesten ikke plass i stolen,..var slike halv-måneformede stoler,med en rund støtte bak....Fy f....men jeg lot som ingenting,og pressa meg plass. Turte ikke si noe til min mann heller,da han sikkert hadde begynnt å le,ikke av meg,...men av situasjonen.satt ett eldre par der i nærheten også.......

Motivasjon....hallo!!!!

Tar en liten historie til...fra ett ukeblad jeg leste for mange år siden...

Det var ei kvinne,overvektig,som skulle ha en opperasjon.

Da hun lå på opperasjonsbordet,midt under opperasjon,...så våknet hun.hun hørte allt som ble sakt og gjort,men kunne ikke formiddle at hun var våken.

var lammet...

Hun hørte legene prate seg i mellom,om hvor heslig,kvalmt og ekkelt det var å opperere denne damen,grunnet overvekten.,,hvor mye gult fett osv....

husker ikke eksakt om hun greide å formiddle at hun var våken,men i allefall...

hun slanket seg etterpå.

 

Jeg lar dette stå som slutt i dag,men jeg er ikke motivert mere av den grunn.

Det sterke som driver til å holde en flott diett som grete rodes egentlig er...det som gjør at mange kler seg,uansett vær,tar en halvtimes trimtur pr dag...det er jo bare å gjøre det...får se om ikke panikken kan jage meg på dør,eller i gang..

:) humøret er nå der uansett..galgenhumor sikkert.[/quote']

 

Hei :)

 

Lykke til, dette klarer du:)

 

Følger med deg og heier på deg.

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Mål og vekt

Føler meg stiv i maska,selvtillitten på lavnivå...men for en avslappende sommer.

Hadde det ikke vært for den dårlige samvittigheten.

En flaske likør av typen mmmm,,en konjakk til kaffen på kveldstid.....en pose sommerfavoritter fra nidar...to ganger har vi spist biffsnadder...ett par iser i uka.

Ellers ett greit kosthold,sundt og ok.

Men nå er ferien over....og konjakk blir byttet ut med vann.

Men jeg gruer meg...ikke for å bytte ut med vann :( men for vekta,var å lurte meg på vekta,og 45 tallet var der...så...jepp jeg gruer...

 

Vekt: 143,6

 

Nå har jeg vært ærlig,skrevet ned allt jeg har hatt dårlig samvitttighet for,men jeg sier...det kunne vært værre.

Jeg vil påstå livet er direkte urettferdig.

Noen spiser hva dem vil,uten at vekten rører seg så mye,men...

 

Har ikke motivasjon,men jeg håper den kommer etterhvert.

Skal på sykhuset denne uken,sjabbe litt med en som forhåpentligvis skal kunne motivere mere utover vinteren. Kurset jeg skal på,er litt usikkert,måtte ha 12 påmeldte,får håpe det blir mange nok.

Så jeg starter fra begynnelsen.

 

Galgenhumoren på plass...og sier

Hei og takk for sist.Håper dere har hatt en fin sommer,og at vekta har gått litt ned siden jeg var her inne sist.

Ha en super dag,nå går jeg og trimmer etter kari jacison videoen jeg har liggende ett sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål og vekt

Føler meg stiv i maska' date='selvtillitten på lavnivå...men for en avslappende sommer.

Hadde det ikke vært for den dårlige samvittigheten.

En flaske likør av typen mmmm,,en konjakk til kaffen på kveldstid.....en pose sommerfavoritter fra nidar...to ganger har vi spist biffsnadder...ett par iser i uka.

Ellers ett greit kosthold,sundt og ok.

Men nå er ferien over....og konjakk blir byttet ut med vann.

Men jeg gruer meg...ikke for å bytte ut med vann :( men for vekta,var å lurte meg på vekta,og 45 tallet var der...så...jepp jeg gruer...

 

Vekt: 143,6

 

Nå har jeg vært ærlig,skrevet ned allt jeg har hatt dårlig samvitttighet for,men jeg sier...det kunne vært værre.

Jeg vil påstå livet er direkte urettferdig.

Noen spiser hva dem vil,uten at vekten rører seg så mye,men...

 

Har ikke motivasjon,men jeg håper den kommer etterhvert.

Skal på sykhuset denne uken,sjabbe litt med en som forhåpentligvis skal kunne motivere mere utover vinteren. Kurset jeg skal på,er litt usikkert,måtte ha 12 påmeldte,får håpe det blir mange nok.

Så jeg starter fra begynnelsen.

 

Galgenhumoren på plass...og sier

Hei og takk for sist.Håper dere har hatt en fin sommer,og at vekta har gått litt ned siden jeg var her inne sist.

Ha en super dag,nå går jeg og trimmer etter kari jacison videoen jeg har liggende ett sted.[/quote']

 

Hei :(

 

Ros til deg for din ærlighet, det er ikke bare, bare å sette seg ned å skrive og fortelle om hvordan sommeren har vært når en ikke har vært slik en ønsker.

 

Her er det bare å brette opp armene og begynne på nytt igjen, tenk på hva du vill oppnå med denne livsstilsomleggingen. Ta deg en uke der du prøver å skrive og veie maten igjen.

 

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre for at du skal få tilbake motivsjonen, men jeg prøver nå litt med å heie på deg jeg da, kan du høre at jeg heier på deg. Heia, Heia, Heia Janne . Stå på nå dette klarer du og kan du.

 

Du må huske på at dette er en livsstilsomlegging og at ting tar tid, sett deg små dele mål igjen og belønn deg selv ved oppnådd dele mål.

 

Stå på nå, jeg tenker på deg.

 

Ha en fin dag

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare henge meg på her. Vettu jeg sliter også med vekta. Den viste 133.2 men i dag er det endelig mandag og bare å brette opp armene.

Jeg vet ikke om andre er som meg men jeg vil helst at alle kg skal vekk meg en gang uten at jeg må tenke noe mere på det.

Når det gjelder mat og snop så er det nesten som hodet mitt er delt i to. Den ufornuftige er der og er liksom sjefen og den fornuftige blir overhørt av den ufornuftige.

Jeg syntes det er utrolig flott at du har tatt opp tråden igjen. Tenk så lettere alt blir når en etter en kg bare forsvinner. Jeg har 3 barn selv og det jeg ser frem til er å kunne leke med barna mine.

Det er bare å stå på dette klarer vi.

Og jeg må virkelig si meg enig i hva de andre har sagt til deg.

Masse masse lykke til

Klem Lena 73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for motiverende ord,dere blir sikkert litt lei av at jeg maser om denne motivasjonen....men pytt,jeg må hit å lete litt når jeg føler for det.

Ble ikke trimming inne i dag,....tok fatt ei halv favn ved å klyvde...fått i hus og jepp...ble varm og svett flere ganger.

Nå er jeg støl i alle brukte muskler :(

Ha en fortsatt fin dag :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heffaklumpen

Hei Janne!

 

Jeg kjenner meg igjen i deg. Slik var jeg for noen uker siden, kunne ikke for hele verden finne noe motivasjon for å orke sette i gang et viktminskningsprosjekt som jeg visste skulle vare i flere år... Jeg har vært oppe og nesten snuset på 130 kilo, men veier i dag litt under 120, og tar nå mitt andre GR-kurs via internet.

 

Det som fikk meg til å finne igjen motivasjonen var å tenke grundig gjennom hvilke mål og ønsker jeg har for livet mitt, og å finne ut at vekten mitt er en reell hindring for å få oppfylt disse. Vi har alle noen ønsker og tanker om hvordan vi vil leve livene våre, og når ikke vekten tillater meg å få det jeg ønsker mest, så måtte jeg se sannheten i øyet å ta meg kraftig sammen ;-)

 

Jeg skal ike påstå at det var en enkel sak å finne fram til motivasjon, men nå har jeg fått litt av den og det bærer meg videre slik at jeg orker å følge GR-programmet og har nå på to uker tapt litt over 3 kilo "smør" fra kroppen min. Og det finnes ikke noe som er mere deilig en dét å se fremgang når du har jobbet for det.

 

Jeg har også flere veninner som jeg kan snakke med om mine følelser, og selv om de ikke har så forferdelig mangen kilo ekstra på kroppene sine så kan de hjelpe meg å re ut tankene mine slik at jeg får mot og motivasjon til å fortsette min kamp for et bedre liv.

 

Håper virkelig at du en dag snart finner ut at det er verdt å ofre noen måneder og år for å få oppleve drømmen din.

 

Vennlig hilsen

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg mere motivert,det er godt å finne den roen.

Det er en egen ro når man kommer seg på "rett kjøl"igjen. Er stiv i kroppen av all jobbingen i går,trim til nytte er ett begrep jeg lanserte for meg selv i går. Ryggen rett for hver gang man skulle bøye seg å hente nye vedskiver fra haugen m nykløvd ved.

 

Du har rett i detmed motivasjonen,det gjelder å sette seg ned å tenke over hva slaks mål man har,og hvorfor.

I panikken over vekta er det ikke så enkelt å pense inn de rette tankene.Gode venninner er ett privilegium og en god resurs å ha til å komme inn på rett spor hvis man er litt ute av kurs. De kan si hva de mener og minne på om hvorfor....Hadde noen slike gode venninner før,nå er det mere stole på seg selv metoden. Kontakten med de riktig "gode,stole på" venninner dabbet av etter vi flyttet til ett nytt sted for noen år siden. Blir bare sporadisk.

Jepp...har da fått meg nye venninner,men jeg har ikke hatt den kontakten,blir mere overfladisk

Regner med kontakten og dybden i venninneforhold blir sterkere etterhvert som man har behov for å søke råd.

 

Mange her som berømmer meg for min ærlighet,skal si ett par ord om det.

For det første,jeg tror de som er her inne ,er greie supre mennesker,som er like frustrert over vekta som jeg er. Noen mere og noen mindre.

Er jeg for ærlig? Er sikkert noen som vil være mere anonym,eller ikke si så mye om ditt eller datt som jeg gjør.

Mye av årsaken til overvekt sitter mellom ørene. Det er fastslådd og ett faktum.

Noen er overvektige fordi de har problemer med å røre seg,eller andre medisinske årsaker ,men det er ett fåtall.

Provoserer nok sikkert noen med mine ord,men jeg tror jeg har rett.

Driv å jobber med meg selv for å finne årsaken,den egentlige årsaken....til at man putter i munnen når man slett ikke er sulten.

Mye er at man er sliten,og mindre sliten blir man ikke når vekta stiger...evig sirkel det der.

Har man da lett for å legge på seg,ja da skal man ha viljestyrke som ...ja jeg vet ikke...

Man hører om folk som havner i ulykker,og må lære seg å krype før de kan gå,..da er skammen over å ikke mestre ett "lite"vektproblem større.

Nei,det er bare å brette opp ermene ja,slutte å sutre,å få kg av kroppen.

Vektproblemene er ikke "lite"...men de blir på en måte det når man ser hva enkelte mennesker opplever i livet.

 

Ha en fin dag alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

Det kan hende at du provoserer noen med dine ord, men jeg er helt enig med deg! det er et fåtall av oss som er store på grunn av medisinske årsaker. de fleste er nok desverre kcal-avhengige og late. med lat så mener jeg at jo flere kilo som kommer på kroppen, dess tyngre er det å være i aktivitet, derfor sitter vi stille og trøstespiser og vekten øker mer..= mer stillesitting. dette gjelder selvsagt ikke for alle men jeg skal være ærlig nok til å innrømme at dette gjelder for meg, desverre. og den eneste som kan få meg ut av denne sirkelen, er nettopp meg.

 

synes det er flott at du er så ærlig her inne, og setter ord på mange tanker som de fleste av oss går rundt med. fortsett med det. og ikke vær redd for at du provoserer folk, for det kan jo tyde på at du treffer blink med dine ord, at folk blir litt snurt fordi de kjenner seg igjen, men ikke vil innrømme det.

 

Årsaken til overvekt sitter oftest mellom ørene, som du sier, og det å gå ned i vekt kan være en virkelig tøff prosess...og det gjelder ikke bare fysiske anstrengelser. jeg har måttet ta mange oppgjør med meg selv og flere blir det nok for det er enda 24 kg som skal bort...

 

de eneste som kan gjøre noe med overvekten vår er oss selve, men med god støtte fra snille og gode medmennesker her inne så er det litt lettere! ønsker deg og alle andre lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Janne:)

Du har så rett så rett, med det du skriver. Å de som føler seg provosert er vel mer fordi du trff spikeren på hode.

For de fleste av oss kan hverken skylde på medesinske grunner, lav forbrenning osv. Vi er det vi spiser som det heter. Å jeg har vært innom alle disse unnskyldningene jeg også, uten at det hjalp på vekta for å si det sånn.

For det meste sitter jo i hode som du sier. Syntes dette absolutt var gode ord å ta med seg videre og tenke litt over for hver og en av oss:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

 

Innom her bare for å ønske deg en flott dag. Stå på nå dette klarer du.

 

Syns det er flott at du er så ærlig jeg, for da får nå de som leser denne tråden din ta del i både oppturer og nedturer.

 

klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tallet 42 i dag,går nedover...42,5 for å være nøye på det.Skal prøve å holde meg unna vekta ,fordi det er dumt å veie seg ofte.

 

Jeg kommer muligens til å melde meg på g.r.kurs,er ei som starter m kurs lokalt nå.

Får se,har ikke hørt mere fra sykhuset om det livstidskurset,de måtte ha 12 påmeldte.Krysser fingrene for at dem får nok folk. meningen er at det skal starte 11 sept.

Men man kan jo gardere seg,både det ene og det andre :( må vel bli motivasjon i massevis.

Venter litt..kan risikere å være 3 dager på trim/teori,og 1 kveld på roede kurs..

Skal innom sykhuset i dag,så jeg skal høre om de vet mere nå.

Ellers håper jeg det går bra med dere,er utrolig bra å ha forumet å dele opp og ned turer ...stå på alle sammen,..skal innom å lese litt på bloggen til evelyn,og dere andre før jeg slår av her.

Ha en flott dag :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at jeg syntes du er utrolig flink. Jeg tror det at om man bare har den rette innstillingen så går alt så mye bedre og at man er positiv. Jeg er også utolig glad for dette forumet, du kan skrive ned alt du har på hjertet og får så fine tilbakemeldinger. Det er gull verdt for meg.

Ønsker deg masse lykke til og dette er noe vi skal klare.

 

Ha en strålende dag.

Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

I dag er jeg litt småtrøtt,er tøfft å komme inn i rutinene etter sommerferien,men godt også.

Var på sykhuset i går å sjabba litt.Det blir ikke kurs før etter jul. For få påmeldte.

Da er det mulig jeg bare melder meg på ett kurs her i nærheten.Bør vel tenke fort i å m at kursene starter snart.

Skal skal ikke...............sukk.

Er litt i tvil,gikk jo flere kurs i fjor,men greide ikke annet enn å få kursvertinna til å bli lei seg.De legger sin "sjel"for å få oss motivert og ned i vekt,så går man bare opp.

skal sove på det ett døgn til.

 

Fikk ett spørsmål i går,som jeg kan dele med dere sånn til slutt.

Sett opp ett sjema,der den ene delen har overskrift positivt,og den andre negativ.....Skriv ned allt dere kommer på ved å være svær...hva veier mest på vektskåla.

Og hvorfor er den ene delen stort sett blank?

Ha en fin dag :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Janne!

 

Jeg har lest litt gjennom dagboken din og som så mange andre, kjenner jeg meg igjen. Jeg er i gang igjen med å gå ned i vekt og prøve å forandre livsstil. Jeg ser for meg meg selv en dag i fremtiden (forhåpentligvis ikke så veldig langt inn i fremtiden) hvor jeg er sunn og sterk i kropp og sjel og ikke minst slank. :-> Jeg har strevd med vekten de siste 14 år, så det har vart en stund for meg og og hovedgrunnen er trøstespising. Det tok faktisk en del år før det gikk opp for meg at jeg trøstespiste! Kan du tenke deg???! Jeg rister på hodet over akkurat det, at det er mulig. Men man ser ofte det man vil se, pleier jeg å si. Nå sitter jeg ved kjøkkenbordet og skriver og nyter en vakker dag, og jeg bor i Bergen! Ikke regn i dag, hehe. Har verken målt eller veid meg slik jeg sa at jeg skulle i dag. Forsov meg skikkelig, og jeg har 3 barn som skal opp og avgårde om morgenen. Vi klarte det med nød og neppe, men til slutt var alle på skolen. Da jeg kom hjem spiste jeg frokost, glemte hele veiingen og målingen, men jeg nekter å gå på vekten når jeg har spist, tror ikke noen gjør det. Får prøve igjen i morgen. Min vekt ligger et sted mellom 127 og 130 kg, så mange kg skal vekk. Har lurt på om jeg skal ta et internett kurs, Grete Roede. Har tatt et kurs tidligere, problemet er at det er så dyrt synes jeg. Kanskje jeg bare skal prøve å gå fast innom disse sidene. Man blir virkelig oppmuntret av å lese andres historier og råd. Og når det gjelder ærlighet, mener jeg at det skulle bare mangle. Hvis man ikke kan være ærlig på disse sidene, lyger man for seg selv også. Man er anonym, så den eneste grunnen for å ikke være ærlig er hvis man ikke takler sannheten. Mener nå jeg :-> Det er kjekt å kunne prate med så mange flotte jenter. (Går ut i fra at alle er jenter, sorry hvis det er noen menn her :->) Motivasjon er alfa og omega, det betyr alt i kampen mot kiloene. Jeg gikk en tid til psykiater pga en vanskelig tid (er nå skilt) og snakket bl.a om kampen mot kiloene. Problemet mitt er kvelden. Det er om kvelden jeg er verst, og helst når ungene endelig er i seng. Så sent om kvelden sitter jeg og propper i meg. Vel, jeg fortalte dette til ham og han sa at jeg skulle prøve med å si til meg selv: Jeg venter litt, er ikke sulten akkurat nå. Venter en halvtime og ser osv. Vet at det høres litt rart ut, men når jeg husker eller velger å huske disse rådene hans, så har det virket! En annen ting han sa, var at hvis man står fast i noe, hva som helst, skal man prøve å se problemet på en helt annen måte, en annen innfallsvinkel. Det hjelper! Har prøvd og det har hjulpet meg med mye. Vel, jeg får vel sette igang med husarbeid nå i timene før jeg skal på jobb. Skal jobbe senvakt i dag. Lykke til alle sammen. Stå på! Ha en flott dag.

 

Hilsen tsj (Trude)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Trude,og velkommen i "klubben"

Jess,tror det er mye trøstespising ute å går blant oss store,uten å sjære alle over en kam.

Selv om jeg faktisk ikke kan finne noe knagg å henge min egen trøstespising på...for den er der.

Selv om man er mett,så føles det avslappende å kobble ut med noe godt.,.helst hvis det har vært en stressperiode,med mye konflikter.Jeg er heldig å ha en god venn i min mann,og vi har det topp,men det er klart at det følger en del konflikter i ett hjem med tenåringer,grensesetting,og å bevare roen i det kaoset som av å til er der.Når jeg da kommer for meg selv....

Da kan jeg lett falle for fristelsen å kobble av med ett nytt ukeblad,eller en film,med noe godt i nærheten.,

Som om det hjelper.

Og hvorfor trøstespiste man før man fikk unger......blir bare gjetting.Skal heller ikke skylde på tempraturen i tenåringsfamilier,da hadde jo en stor del av befolkningen vært overvektig. De fleste i norge har familie og barn.

 

Nei nå må avslutte,skal en tur til byen i dag,jeg og velsefrøkna.

Kjenner jeg gruer meg litt,fordi hun er ei bestemt ung dame,som er kommet i den aldren at bare hun hyler nok,så blir mamma svett og muligens gir etter for presset. Men mammaen bryr seg ikke så mye om folk stirrer i butikkene nå,det var verre da de to eldste var små,.og man brydde seg mere om å ikke vekke oppmerksomhet.I dag vet man at de fleste har opplevd småunger som gjør allt dem kan for å få det dem vil ha i en butikk.

Det gir seg med årene :( ei mager trøst

Tips mottaes med takk foresten..........

Ha en fin dag alle,og ett tips for dem som trenger motivasjon...les inne på sidene her,..fant ei historie til ettertanke...om ett stort glass som ble fyllt opp med diverse...dere må lete litt selv etter den historien.Den sto under mental trening mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte meg på vekta i dag,går rett vei je.

Men nå er det helg,og jeg har spist 2 vanlige pitsastykker til middag.Tror jeg er innenfor grensen av "lovlighet"

Ellers må dere alle ha ei fin helg.

Veiedag mandag.....................

Vi får se :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Trude' date='og velkommen i "klubben"

Jess,tror det er mye trøstespising ute å går blant oss store,uten å sjære alle over en kam.

Selv om jeg faktisk ikke kan finne noe knagg å henge min egen trøstespising på...for den er der.

Selv om man er mett,så føles det avslappende å kobble ut med noe godt.,.helst hvis det har vært en stressperiode,med mye konflikter.Jeg er heldig å ha en god venn i min mann,og vi har det topp,men det er klart at det følger en del konflikter i ett hjem med tenåringer,grensesetting,og å bevare roen i det kaoset som av å til er der.Når jeg da kommer for meg selv....

Da kan jeg lett falle for fristelsen å kobble av med ett nytt ukeblad,eller en film,med noe godt i nærheten.,

Som om det hjelper.

Og hvorfor trøstespiste man før man fikk unger......blir bare gjetting.Skal heller ikke skylde på tempraturen i tenåringsfamilier,da hadde jo en stor del av befolkningen vært overvektig. De fleste i norge har familie og barn.

 

Nei nå må avslutte,skal en tur til byen i dag,jeg og velsefrøkna.

Kjenner jeg gruer meg litt,fordi hun er ei bestemt ung dame,som er kommet i den aldren at bare hun hyler nok,så blir mamma svett og muligens gir etter for presset. Men mammaen bryr seg ikke så mye om folk stirrer i butikkene nå,det var verre da de to eldste var små,.og man brydde seg mere om å ikke vekke oppmerksomhet.I dag vet man at de fleste har opplevd småunger som gjør allt dem kan for å få det dem vil ha i en butikk.

Det gir seg med årene :( ei mager trøst

Tips mottaes med takk foresten..........

Ha en fin dag alle,og ett tips for dem som trenger motivasjon...les inne på sidene her,..fant ei historie til ettertanke...om ett stort glass som ble fyllt opp med diverse...dere må lete litt selv etter den historien.Den sto under mental trening mener jeg.[/quote']

 

Hei :)

 

kanksje det var i bloggen min du fant den historeien, den handler om en professor som putter forskjellig oppi et syltetøyglass, og den historen står under navnet kloke ord i min blogg, stemmer det kanskje?

 

Ha ei fortsatt fin helg

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

141,5

 

 

Det er nedover det.......... :(

Kunne vel vært litt bedre ettersom det er 1 uka med slit og jobbing,..men jeg vet det er ekte 2 kg ikke bare vann.

Så.........dessuten.

I går var kosedag på topp ti.Tror alle kosemerkene ble borte pluss noen ekstra.Vi kjørte en tur over grensa.Er litt morro å ta den turen av og til.

Det er ett sted vi pleier å stoppe.Det heter viltkøtan,og er byggd som ett gedigent grillhus,der serveres mat av alle sorter vilt. Tok en bufe og spiste masse god middag,m is til desert.

MMMM,..det var nydelig godt,og jepp,jeg har dårlig samvittighet,og klapp på skulderen til meg selv,forsynte meg bare en gang,to poteter,viltgryte,og salat.

 

Hei Evelyn,jeg vet ikke hvor jeg leste dette med professoren,men jeg skal se om jeg finner det igjen,og repetere det her inne,for det var kloke ord som godt kan huskes på mange ganger :)

Ellers så håper jeg dre har gått ned til veiedagen deres alle sammen...for det er en ekstra oppmuntring.

Skal jeg medle meg på kurs,....har lyst,men gruer meg,blir avgjort den største,og komunen er ikke større enn at jeg vet om den som kaster stor skygge.

Oppstart i dag,og hvis jeg melder meg på,...ser det er ett kurs på ettermiddag,og ett på kvelden,hvilket skal jeg velge.......har jeg lett for å ta avgjørelser???Nei.

Er jeg motivert?Ja

Har jeg det travelt med å ta den avgjørelsen ??Ja

Emmmmmmmmm

 

Ha en fin gag alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

følger en liten historie som visualiserer dette.

 

 

 

 

Jeg hadde en professor på universitetet som ønsket å synliggjøre viktigheten av å ta vare på oss selv og reflektere over hva vi velger å fylle våre liv med.

Han stilte et digert, tomt syltetøyglass foran oss og sa "Jeg vil gjerne spørre dere om noe."

Så tok han frem en haug med store stein på størrelse med en knyttneve, og la dem oppi syltetøyglasset, en stein av gangen. Da glasset var fylt til topps av stein og det ikke var plass til flere, spurte han, "Er syltetøyglasset fullt?" Alle i salen bekreftet enstemmig "JA".

Han svarte, "Er det virkelig det?" Så tok han frem en bøtte med singel og småstein, og helte oppi syltetøyglasset mellom de store steinene mens han ristet litt på det, slik at det ble plass til en god del småstein.

 

Så spurte han oss igjen, "Er syltetøyglasset fullt?"

Kloke av erfaring svarte vi litt nølende, "Nei, sikkert ikkeÂ…"

"Bra!" svarte han og trakk fram en liten bøtte med sand. Sanden øste han oppi syltetøyglasset mellom de store steinene. Igjen spurte han, "Er syltetøyglasset fullt?"

"Nei!" ropte vi i kor og igjen svarte han "Bra!"

Så trakk han frem en mugge med vann og helte oppi syltetøyglasset til det var helt fullt.

Til slutt spurte han, "Er det noen som forstår poenget med dette eksperimentet?"

Klok som jeg er, rakte jeg opp hånden og svarte, "Den er lett! Poenget er at det har ingenting å si hvor opptatt du er – hvis jeg bare prøver kan jeg alltid presse inn enda flere gjøremål!"

"Feil!" svarte professoren, "Det er ikke poenget. Det vi kan lære av syltetøyglasset er følgende:

Dersom du ikke legger oppi de store steinene først, får du ikke senere plass til dem i det hele tatt. Hva er de store steinene i ditt liv? Barna? Ektefellen? Samboeren eller kjæresten? Vennene dine? Utdannelse? Drømmene dine? En god sak? Tid til deg selv? Helsen din?"

"Husk ALLTID å putte oppi de store steinene først, ellers får du aldri plass til dem! Går du omkring og bekymrer deg over de små tingene (småsteinen og sanden), fyller du livet ditt med uvesentlige ting som tar deg bort fra de store og meningsfylte tingene (de store steinene)."

I kveld, eller i morgen tidlig, når du ligger og reflekterer over denne lille historien, spør deg selv, "Hva er de store steinene i mitt liv?"

Â…så legger du dem oppi syltetøyglasset aller først!

 

 

Av Grete Roede AS 04.10.2005

 

Jeg fant dette under mental trening,..og repeterer bare.

Ha en fin dag :(

Janne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 kg det er jo kjempe bra, så flink du har vært, men dette fortjener du:):(

 

Ja det var akkurat denne histsorien jeg tente på jeg også, jeg har skrevet den på bloggen min også, tidligere, og denne historien er veldig bra det er ord til ettertanke.

 

Hviss du har lyst til å melde deg på kurs så syns jeg du skal gjøre det, selv om du føler at du blir den største, det er nå et grete rode kurs og der er du tross alt for å gå ned i kilo. Men jeg vet akkurat hvordan du har det. Kanskje du kan ringe å snakke med kursleder og spørre litt om kurset og om det er mange andre som er " stor " som skal gå der, i og med at hun skal kjøre 2 grupper så kan det nå hende at det er noen som er større på en av gruppene og da kan du nå melde deg på den der det er flest som skal ned en del kilo. Kjører kursleder rene maxi kurs kanskje? Men dette er ikke enkelt, hvet selv at dit jeg kommer i dag så er det ikke så mange store men jeg har etterhvert lært meg å bare gi blaffen i det, jeg er der tross alt for å gå ned i kilo ikke for å se på de andre, selv om jeg av og til kan bli lei av å sitte å høre på de som skal ned " bare " 5 kilo ( selv om de strever de også ). Snakka med kursleder i går og forstod det slik at på den gruppen jeg skal gå på så er det ikke så veldig mange store som skal gå, men det får jeg nå se når jeg kommer dit i kveld.

 

Skjønner godt skepsisen din med det å gå på kurs når det er i lokal miljøet og der alle kjenner alle, men jeg syns du skal prøve å komme deg avgårde på en kurskveld for å se hvordan det er, viss du ikke skriver i kursboken så går det ant å levere den inn igjen og ikke begynne på kurset lell, snakk med kurslederen om dette.

 

Selv begynner jeg nå på kurs i Molde, er kurs som starter enda nærmere her jeg bor,men av forskjellige årsaker så skal jeg ikke gå der denne gangen, men jeg vet att har jeg gått der så hadde det vært flere i min vektklasse.........

 

Takk for hilsen på bloggen min.

 

Men nå må jeg straks dra på jobb, jeg kommer innom her i kveld igjen, skal skrive bloggen min.

 

Ha en flott dag:)

 

Klem fra Evelyn

 

 

( håper du forstår hva jeg mener her når jeg snakker om kurs )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...