Gå til innhold

Jannes skriblerier i dagboka si


Gjest Janne1

Anbefalte innlegg

  • Svar 792
  • Created
  • Siste svar

Lurer meg inn en snartur før jeg jumper til køys.

Dro jeg på kurs i kveld? Nei,men grunnen var ikke nå at jeg ikke turte.Er blitt influensisk og tett i både nese og hodet.

Men jeg har hatt kontakt med kurslederen,og hun syntes 0,7 kg er bra,fikk ros for det.

Tar en tur innom henne hvis jeg er i nærheten og hun er hjemme.,og jeg skal følge rådet om å si hvordan jeg føler.

Takker så mye for alle oppmuntrende ord i just denne saken,har egentlig hatt lyst å presset meg avgårde,bare for å vise at jeg turte,men nei...nå tar ho janne kveld.

Trenger hvile for morgendagen,er krevende m ei lita pia i fullt vigør hele dagen.,spesielt når man ikke er i form.

Natta :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg litt bedre i dag,ett par paracept og en tur ut i solen gjorde susen.Vi er tett hele familien nå,..følger høsten det der.

Lurte meg på vekta i dag,litt mere ned....bra :D motiverende.

Holder meg til den maten jeg skal,og i dag blir det fisk til middag,regner med det blir snadder.

Håper dere har det bra,og holder motivasjonen oppe.

Må bare si en liten ting,hvis det er en dag man ikke har tid å gå inn på forumet litt,jeg merker at da dabber motivasjonen av litt,så det er utrolig mye motivasjon å hente her inne,masse fantastisk flinke jenter som jobber med det samme målet.

Ha en fin dag,nå skal jeg lese litt på de andre sidene mens jeg koser meg m kaffe.

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En reise på tusen mil begynner med ett skritt :D

Ett godt ordtak fra kina,som jeg fant her inne på Trudes dagbok...hviste jeg hadde lest det her inne ett sted........ :(

Vi er på vei nedover,små skritt av gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fint,vi har vært ute store deler av dagen,har omorganisert litt i fjøset,snekkra litt på en diger platt som vi midlertidig skal bruke som gulv under ei grillkøte. den kommer muligens til helga.

Skal sette den på ringmur til neste år.

Lillemor var med å snekkra...to spiker greide hun å banke ned,mammaen satte dem fast litt først. Hun blir 3 i januar...jeg ble så stolt så stolt....tøffa det der.

Ligger litt under det jeg skal kalorimessig,...men jeg tenker det er bra etter søndagens vaffelkalas.Hun på 13 lagde vaffler i dag da vi hadde besøk...jeg smakte ikke en bit.Nok er nok.

Men hun fikk masse skryt ellers,så jeg regner med dem var gode,passet på å skryte jeg også,så hun ikke ble såret fordi mamma ikke ville smake.

Ellers så er det kveld,jeg føler meg pigg igjen,litt henger igjen,men jeg tror det er bra å være ute masse om man er forkjølet,løsner fortere.

Ha en fin og god kveld alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten morgenshilsen fra meg, før jeg drar på jobb.

 

Kansjke hadde du samla litt vann på dagen du skulle på kurs, er i alle fall kjempe bra har du gått ned til dette. Stå på nå dette skal du klare.

 

Sender deg noen Heia rop slik på morgenen : Heia, heia , heia janne stå på nå, vi skal vinne kampen mot kiloene ikke de over oss, enig ?

 

Takk for koselig hilsen inne på bloggen min

 

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så god tid i dag,er litt febersyk,men ikke verre enn at det går over snart.Tok ett par tabeletter.

Veslefrøkna var våken flere ganger i natt hun også,er ikke i form.

Men dette går over :D litt syt....

Har spist lusj,går greit å skrive opp i arbeidsboka på nettet,er jo lettvindt når man slipper å regne kalorier selv.,var nok jeg som satte meg for dårlig inn i det da jeg begynnte med dette.

Nei nå skal jeg gjøre litt mere husarbeid. Tror jeg følger rinas eksempel å henger opp andre gardiner nå imot høsten.

Jess.

Ha en fin flott dag alle,og husk å drikk vann.Har vært flink med det de siste dagene,mulig det er derfor jeg plutselig jumpet over kanten av 140...fryder meg ennå :(:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så god tid i dag' date='er litt febersyk,men ikke verre enn at det går over snart.Tok ett par tabeletter.

Veslefrøkna var våken flere ganger i natt hun også,er ikke i form.

Men dette går over :D litt syt....

Har spist lusj,går greit å skrive opp i arbeidsboka på nettet,er jo lettvindt når man slipper å regne kalorier selv.,var nok jeg som satte meg for dårlig inn i det da jeg begynnte med dette.

Nei nå skal jeg gjøre litt mere husarbeid. Tror jeg følger rinas eksempel å henger opp andre gardiner nå imot høsten.

Jess.

Ha en fin flott dag alle,og husk å drikk vann.Har vært flink med det de siste dagene,mulig det er derfor jeg plutselig jumpet over kanten av 140...fryder meg ennå :(:)[/quote']

 

Det er lov å syte litt. Vet du, nå fikk jeg også lyst på nye gardiner til høsten. For en strålende idé! Holder på med oppussing her hjemme. Skal ha helt ny gang, men det tar sin tid, lommeboken bestemmer farten kan man si. Men det går sakte men sikkert fremover. Og etter på skal jeg ha nytt kjøkken fra IKEA, jeg har et bitte lite kjøkken i mitt bitte lille hus. Men kjøkkenet er hjemmelaget fra 1950-tallet, noen synes kanskje det er koselig, men det er ikke så vakkert, tro meg. Har sett meg ut et kjøkken på IKEA, og det vil jeg ha. Så jeg satser på at huset mitt er som jeg vil ha det til jul. Høres det veldig bortskjemt ut??? Men jeg har altså bodd her noen år, og man vil jo trives i sitt eget hus, sant. Tror kanskje jeg sparer litt penger ved å ikke kjøpe noe digg hver eneste dag, så det kan jeg kanskje bruke på gardiner. Og dessuten vil det jo hjelpe på figuren min også, sant? Jada, nei nå må jeg gi meg. Har heller lyst å være innpå disse sidene og lese enn å gå og lese historie, hmmmm. Merkelig. :)

 

klem fra tsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare en tur innom og hilse på! :( I dag er jeg i bedre humør, men jeg har ikke vært superflink, for i natt mens jeg holdt på med den hersens oppgaven, ble jeg sulten og spiste. Det var ikke noe usunnt, men allikevel... Okidok. Gjort er gjort, sant. Jeg gleder meg til i kveld, for da skal jeg gå meg en tur. Angående vanndrikking, så drikker jeg vann, men innimellom glemmer jeg det. Hvor mange liter er det vi bør drikke per dag? Tror jeg drikker ganske mye uansett. Jeg har kuttet ut Pepsi Max, som jeg var avhengig av, drakk minst 1,5 liter pr dag! Nå, pga at jeg må drikke vann, er det naturlig å avstå fra Pepsien. Tror jeg skal prøve å få meg litt søvn! Er temmelig trøtt nå, kjenner jeg.

 

Ha en super dag, Janne. Håper du ikke overførte all motivasjon til meg, for jeg har fått den tilbake :D Heia, heia. Stå på, gi ikke opp.

 

klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,ble ikke tid og overskudd til å få opp høstgardinene i går,men jeg bakte brød,vasket hus,..så det ble da litt gjort.Men i dag :D i dag skal dem opp.

er så hustrig ute,m regn,vind uvær.

Har hatt ei urolig natt i natt også,hun er våken flere ganger,vil ha vann,men hun er så høylydt at det er nesten så hele huset våkner..og jeg må si,min mann var kjempetrøtt da han dro på jobb halv seks.

Øvelsen Rina...jeg har gjort den,men ikke med en gang jeg sto opp,utpå dagen da jeg fikk tid.,og den virker,så det der var en strålende ide.

Man blir mere positiv m en gang.

Var uten nett i går,sikkert uværet som herjet m senderen.

Vi har bredbånd fra ice.

Skal ha meg ett oppgjør med dem,for det går ikke så fort som det burde.,og da betaler man jo for en vare som ikke er helt som dem lover.

 

Så koselig at du sparer til nytt kjøkken. Har kjøkken fra 60-70 tallet,men det er ok foreløbig.Går i rødt faktisk,litt bondestil på det.

En dag skal jeg ha nytt jeg også,men det er andre rom som står for tur først.Vi byggde ut i fjor,og tar det litt etter hvert,to soverom pluss gang.Gangen er jeg ferdig med stort sett,ble stor og god,plass til sko,ytterklær,hyller og skap.Enda er den romslig. Tok ikke opp noe lån,så det tar ei stund før vi blir ferdig.Denne vinteren gjør vi ferdig ett rom til.

Ellers kom jeg meg opp på 1700 kalorier i går.Litt lite det og,men ,men...regner ikke med kroppen går i sparebluss riktig enda.

 

Nei dere må ha en fin dag,og jeg tenker på dere,det er min motivasjon.,flott at vi kan ha dette forumet å utfolde oss på,..på godt og vondt :(

Skriver mere i kveld,nå skal gardiner opp før jeg må til byen m ungene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten rask tur innom,har vært å fyllt ut dagsraport.Ble 1800 kalorier i dag.

Jeg vasket rundt en krok i stuen før jeg dro til byen,2,5 time,m en bitteliten pause.Er tungt arbeid,fordi det er panel i taket,og jeg vasket uten mopp.

Tøy og strekk....og Rina :)to av vinduene er nesten høstfine,skal ta resten i morgen,hvis ikke noe sjærer seg da.

Blir det bra vær vil jeg være ute,og heller ta resten av stuen lørdag,er meldt mere regn....

Ellers....ha en fortsatt fin kveld,stikker innom i morgentidlig som snarest...må hente mere motivasjon... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag føler jeg meg uthvilt...gubben forsov seg,eller dvs han hadde glemt å stille vekkerklokka...lillemor har sovet...og sover enda..hele natten.Herlig :)

Da fikk jeg drikke morgenkaffen i lag m min kjære,og snart er det helg :)

Var å snikveide meg i dag,..litt opp,39,2..men det må være vann,jeg har vært flink,pluss at jeg fikk mange trimpoeng i går.

Men en ting,..jeg er veldig veldig glad i gullerøtter,og det er godt å ha hvis man er litt snål på noe.

Har ferdig skrellet,og sjært i staver,.stående i vann i kjøleskapet.,da er det alltids noe å tygge på hvis man føler behov for det utenom måltidene.

 

Ett nydelig høstvær i dag,ser tåken letter mere å mere,og landskapet klarer opp.

Trærne er begynnt å få høstfarver her oppe nå,vi hadde jo ei natt her med 5 minus...så det er egentlig rart at dem ikke er mere brune enn dem er.

Før likte jeg ikke høsten,men det har forandret seg.Nå ser jeg de nydelige farvene,og setter pris på at man har mulighet å oppleve alle sanser. Det er koselig å tenne lys på høstkveldene,fyre i ovnen etter en dag ute...jess.

Men nå må jeg avslutte,må få begynnt m resten av vaskingen,vi venter jegere i morgen,og da bør jeg ha fått det nogenlunde på g.

Ha en fin dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for koselig hilsen i bloggen min, setter utrolig pris på den støtten jeg får i fra deg.

 

Som jeg har skrevet i svaret til deg så skulle jeg ha storrengjøring i huset, men været setter nok en stopper for det meste i dag av det, her høljer det ned ( nær sagt som vanlig)...... så jeg får se hva jeg finner på etter at jeg er ferdig med tannleggen

 

Er det så lurt å holde på å snikveie seg slik du gjør av og til, blir du ikke frustrert når du se du har gått opp litt som du sier?, jeg har ikke takla å holdt på slik, derfor har jeg også satt bort vekta, kommer frem en gang i uka og det er det ( krever mye viljestyrke å ikke hente den frem) .

 

Men nå må jeg stikke avgårde, du får ha en fin dag og ei fin helg og så skrives vi

 

klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med vasking og jegerne.

Enig med deg at høsten er kos. Er glad i rutiner jeg, så det at jobb, skole og barnehage er skikkelig i gang syns jeg bare er deilig. Spesielt viktig med rutiner for at jeg skal klare å spise som Grete syns jeg bør :)

 

Ha en finfin høstdag!

 

Hilsen Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for melding inne på siden min. Det var virkelig koselig og trøstende! Takk for det. Føler meg mye mindre alene nå, etter jeg begynte å gå inn på disse sidene, ikke misforstå, jeg har jo barna rundt meg, og min familie, dvs mine foreldre og brødre, jeg har veldig gode venninner, så jeg er ikke alene. Men pga at jeg er den eneste som er så stor, så føler jeg meg alene til tider. Men inne på disse sidene, gjør jeg ikke det, og det er så herlig. Jeg er utrolig glad for at jeg har funnet disse sidene! Som jeg har sagt før, de er så inspirerende og motiverende og hjelper en til å komme seg opp når man er nede.

 

Håper du får en kjempefin dag. Må si nok en gang, så heldig du er som bor på en fjellgård! Jeg er heldig også som bor i mitt lille røde dukkehus, hehe. Har stor hage som jeg er glad i og som jeg har planer for. Men av og til drømmer jeg om å bo andre steder, vekk fra byen. Det blir liksom så veldig mange mennesker. Men så neste dag, alt etter som humøret, er jeg glad for å bo der jeg bor. Jada, jeg er ikke til å bli klok på. :)

 

Vi snakkes senere.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle mine gode "nettvenninner" :)

Har hatt det så travelt,men nå roer det seg.

Jeg gav meg ikke i går,før jeg var ferdig med rundvaskingen i stua,så nå er det bare å manne seg opp å ta resten av huset også.For det er god trim,og når det er nyttig også...ja da er det bare å sette igang.

 

Husker du portveien 2 tsj? ei lita rød stue,sånn tenker jeg at du har det

Kjempekoselig,sikkert ikke så barnslig men like koselig.

Vi har ikke så vedlig stort hus,men da vi flyttet hit trengtes det ei renovering,litt modernisering. Min avdøde svigermor var fornøyd med hvordan det var,og det var koselig.Men litt mere soverom og en større gang var på sin plass.

Man skal egentlig være fornøyd med at taket er tett og at man har det varmt og godt.

Har så mange venninner fra tidligere,de bodde,og bor i store fine palass,men er ikke særlig lykkelig uansett.,klager og klager....og er lite hjemme..

Ellers så er jeg spendt på hvordan det går med eggene,det er ei uke i morgen

siden jeg la dem i rugemaskinen.Skal lyse dem i kveld for å se om det er blitt ett lite hjerte..Nesten som da man var på ultralyd ,lyser igjenom eggene m ei lommelykt,da skal man kunne se hjertet. er det ikke noe inni,er det bare å kaste de eggene som er tomme.

ellers så kom jegerne i dag som planlakt,de har kjørt fra røros og oppdal i dag.Er to koselige karer som har gått på jakt i mange mange år her oppe i fjellene våre.

Bare koselig,de trivest på hytta vår.

 

ellers så går det bra m mat vanene mine,holder meg til det jeg skal.Litt mye frukt,men det tåles kalorimessig.Holder meg under 2000 kal...og jeg skal jo ha 2200 etter anbefaling.

Er dumt å gå så mye på vekta,men i dag var jeg faktisk ikke på den,skal la være i morgen også...kan vente til kurskvelden :)

 

Haen fin ettermiddag og kveld alle sammen,og klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er det lørdagskveld, har hatt besøk her i dag, da laga jeg vafler, klarte ikke å stå imot og spiste noen vafler, men tror ikke det ble så veldig galt. I kveld skal vi ha kyllingryte med ris til, bruker disse pakkene med Bali kyllinggryte og så tilsetter jeg stekt kyllingfilet.

 

Jeg er veldig spent på veiinga på mandag, har ikke så store forhåpninger om å klare å gå ned så mye denne uken, i og med at det gikk ned så mye forrige uke, men vi får nå se.

 

Ha ei fortsatt god helg og så håper jeg at du finner ut at det er liv i noen av eggene.

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen har gått greit...litt mye i dag,lagde sodd fra grunnen av,og den var så god.....mmmspiste 3 p fant ut det ble rundt 450 kcal

kom opp i 2400 tilsammen i dag,går nok greit.

 

Ellers så var det liv i de fleste eggene,nå har vi 40 egg som muligens kommer en masse små kyllinger ut av.

Men nå er det kveld,skriver mere i morra.

Ha en fin kveld alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare innom for å si hei. Så spennende med de eggene da. Kyllinger så søte når de får noen dager på seg.

Ellers så håper jeg at alt er bra med deg.

Det er ikke så farlig innimellom å ha litt for mye kcal bare det ikke skjer hver dag. Jeg fikk høre av ei venninde som regnet ut mitt kcal inntak pr dag at hvis jeg spiser 2900 kcal pr dag så står jeg stille på vekta.

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen har gått greit...litt mye i dag' date='lagde sodd fra grunnen av,og den var så god.....mmmspiste 3 p fant ut det ble rundt 450 kcal

kom opp i 2400 tilsammen i dag,går nok greit.

 

Ellers så var det liv i de fleste eggene,nå har vi 40 egg som muligens kommer en masse små kyllinger ut av.

Men nå er det kveld,skriver mere i morra.

Ha en fin kveld alle :)[/quote']

 

 

Hei, så utrolig koselig med kyllinger! Har lurt på om jeg skal få meg høns i hagen, har en hage på 1,7 mål, så jeg burde klare å finne en fin plass til dem, men det som hindrer meg, er tanken på at jeg kanskje blir nødt til å ta live av noen hvis de blir syk o.l. Det tror jeg ikke jeg klarer! Min venninne hadde høns for noen år tilbake, og mannen hadde laget et utrolig koselig hønsehus som de kalte for galehuset! :) Synes det var veldig treffende. Når blir det kyllinger da, hvor lang tid tar det før de klekkes?

 

Ellers har det faktisk gått greit, jeg har dempet søttrangen med nutrilett sjokoladebar. Jepp, tror jeg skal prøve de kromtablettene, for søttrangen kan være ganske vanskelig å takle til tider. Så jeg skal ta meg en tur innom en helsebutikk en av dagene. I morgen er det både skole og jobb, har satt opp plan for uken, skal se om det fungerer. Har ennå ikke satt opp plan over måltidene ennå, skal gjøre det også. Tar litt om gangen.

 

Men jeg merker fortsatt at buksene mine er blitt en del løsere, og det gleder meg virkelig. :)

 

Så vil jeg tilslutt ønske deg en god natt, nå er det natta, men jeg må lese litt lekser før jeg legger meg, har også sovet noen timer tidligere i kveld. Typisk, så nå er jeg ikke så veldig trøtt. Men, men. God natt da, Janne og selvfølgelig til alle dere andre "nettvenninner". :)

 

klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...