Gå til innhold

Jannes skriblerier i dagboka si


Gjest Janne1

Anbefalte innlegg

Mål og vekt

Føler meg stiv i maska' date='selvtillitten på lavnivå...men for en avslappende sommer.

Hadde det ikke vært for den dårlige samvittigheten.

En flaske likør av typen mmmm,,en konjakk til kaffen på kveldstid.....en pose sommerfavoritter fra nidar...to ganger har vi spist biffsnadder...ett par iser i uka.

Ellers ett greit kosthold,sundt og ok.

Men nå er ferien over....og konjakk blir byttet ut med vann.

Men jeg gruer meg...ikke for å bytte ut med vann :) men for vekta,var å lurte meg på vekta,og 45 tallet var der...så...jepp jeg gruer...

 

Vekt: 143,6

 

Nå har jeg vært ærlig,skrevet ned allt jeg har hatt dårlig samvitttighet for,men jeg sier...det kunne vært værre.

Jeg vil påstå livet er direkte urettferdig.

Noen spiser hva dem vil,uten at vekten rører seg så mye,men...

 

Har ikke motivasjon,men jeg håper den kommer etterhvert.

Skal på sykhuset denne uken,sjabbe litt med en som forhåpentligvis skal kunne motivere mere utover vinteren. Kurset jeg skal på,er litt usikkert,måtte ha 12 påmeldte,får håpe det blir mange nok.

Så jeg starter fra begynnelsen.

 

Galgenhumoren på plass...og sier

Hei og takk for sist.Håper dere har hatt en fin sommer,og at vekta har gått litt ned siden jeg var her inne sist.

Ha en super dag,nå går jeg og trimmer etter kari jacison videoen jeg har liggende ett sted.[/quote']

Måtte bare lese igjenom gamle skrifter fra da jeg startet med ny frisk...etter sommerferien.

Har da kommet meg ned litt :)

Leter ennå etter den trimvideoen min,på tide å ta den frem snart...kjenner faktisk at det ikke er så tungt å reise seg som det var.

Og Trude,du kan fint ha noen "hagehøner"bare dem har det litt lunt og godt på vinteren,og ellers også...ta en titt på hønsesafari sidene,der er mye tips og mye koselig.

Ha en fin dag alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 792
  • Created
  • Siste svar
Den var 140' date='8 sist mandag

 

Men i dag stoppet vekta på 139,0

Da jeg starta her var jeg jo 143,5 sånn ca.

Så det går nedover :)[/quote']

 

 

Hei :)

 

Så flott da, her har du jo gått ned 1,8 kilo. Kjempe bra og Hurra.

 

Ser d det nyttter å følge opplegget og være flink, dette kommer til å gå kjempe bra.

 

Jeg syns du er kjempe flink jeg. Det er vell i kveld du skal på kurs du også er det ikke?Skal bli spennede å høre hvordan det har vært.

 

Ja i dag er det mandag igjen, og min kursdag, er veldig spent på vekta, har spist salt mat i helga, og det føler jeg på kroppen, og så hadde jeg nå et ganske stort vekttap forrige uka, så jeg er spent på kvelden , forventer ikke så veldig mye. Har nå ikke veid meg er hjemme, skal heller ikke gjøre det, greit å prøve å forholde seg mest mulig til kursleder sin vekt, og så er det litt spennende også.

 

Skal ta målene mine etterpå nå.

 

Ha en flott dag Janne, håper været er bedre hos dere,her regner det , slik det har gjort i det siste.

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er innom å noter hva jeg spiste til lunsj.

Har fire trimpoeng allerede i dag. Har jobbet med å fylle sekker med ved som vi skal kjøre opp på hytta når det blir vinter.

Fant ikke ut en aktivitet som stemte med det...men rolig stavgang i 1,5 timer satser jeg på er omtrent samme energiforbruk.

Jess,skal på kurs i kveld,ja,jeg gruer...men jeg skal dra :)

 

Skal sende en raport når kurset er ferdig,hvis det ikke blir for sent i kveld.Er så innmari kveldstrøtt.

Klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom på kurs i gårkveld..

Da jeg begynnte,var jeg 143 for 14 dager siden,m klær osv...nå i gårkveld var jeg 139,3

Kurslederen har notert en nedgang på 07 første uka,resten har jeg tatt av i uke 2

Tror jeg rett og slett holder meg til det dem sier på kurset,og dropper å veie meg hjemme.

Skal gå å skrive inn vekta fra kurset,blir bittelitt opp i forhold til å veie seg i nettoen hjemme,om morgenen,men lettere å holde rede på tall.

ellers var det koselig på kurset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgangen din ! Det er jo flott på kun korte 14 dager :-) Jeg har også en fast dag som jeg har veid meg; og til ca samme klokkeslett hver gang. Det må jo være mest motiverene for deg å veie deg på kurset, så du har den samme til å forholde deg til hele tiden. En ting jeg gjorde da jeg gikk på kurs og skulle veies på kvelden, var å ha på samme type klær og spise nesten samme mat på kursdagen.

 

Lykke til denne uka og ha en super dag !

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Janne!

Så flink du er :) Grattis!

Og ja, det er stor forskjell på hva man veier på morningen i nettoen og på ettermiddagen med klær på! Kan skille flere kilo det :)

 

Ha en super tirsdag!

 

Hilsen fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom på kurs i gårkveld..

Da jeg begynnte' date='var jeg 143 for 14 dager siden,m klær osv...nå i gårkveld var jeg 139,3

Kurslederen har notert en nedgang på 07 første uka,resten har jeg tatt av i uke 2

Tror jeg rett og slett holder meg til det dem sier på kurset,og dropper å veie meg hjemme.

Skal gå å skrive inn vekta fra kurset,blir bittelitt opp i forhold til å veie seg i nettoen hjemme,om morgenen,men lettere å holde rede på tall.

ellers var det koselig på kurset :)[/quote']

 

 

Jeg kvitrer ekstra hvis jeg føler at energi og humør er på topp. :) Gratulerer med nedgangen, det er jo flott! Hvis alle skal veie seg om mandagen, lurer jeg også på om jeg skal gå over fra fredag til mandag, ser at spardama også har gjort det. Blir jeg liksom den eneste om fredagen. Nei, tror jeg skifter over jeg også da, så blir det alle sammen samtidig. Mye gøyere.

 

Håper du får en kjempefin dag, Janne.

 

Klem fra Trude

PS: Jeg tenker på det om å ha høns i hagen, hihi. Tenker (bruker litt tid på det, hehe).......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott nedgang!! :) deilig hva?

hver uke med nedgang er så supert synes jeg for jeg nesten kjenner hvor mye bedre kroppen min har det uten de kiloene. det er som noen andre sa her en plass, at hva gagner det meg å ha så mange kilo til overs?? ingenting, rett og slett ingenting.

så heia for oss som endelig har tatt opp kampen og tar tilbake kroppen vår fra fettviruset!! denne kampen skal vi vinne. med tålmodighet og trening og god og sunne mat!!

 

ønsker deg en flott uke!

klem fra May :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på du. Jeg var nettopp inne på tråden min og så at du hadde skrevet melding til meg der. Tusen takk. Og ja, du har rett i dine antakelser. Jeg er veldig glad for at du har funnet deg en som du har det godt med, det er så viktig. Vet ikke om jeg har pensjonert meg på det området der, hehe. Vil ikke ha noen mann inn i dukkehuset mitt, det blir altfor trangt her :) Men det er for guttenes skyld også, og min. Tror ikke jeg orker noe slikt igjen, tror ikke at jeg kan stole på en mann igjen. For meg finnes det bare slike som eksen ut i verden. Jeg ser at alle andre har greie menn, men de finnes liksom ikke for meg. Gjør ingenting. Jeg har lært meg å sette pris på mitt eget selskap, og det er VELDIG viktig. Tar en dag av gangen, det er også viktig.

 

Synes den idéen du hadde om å treffes engang, gjerne flere av oss "nettvenninner" hadde vært veldig ok.

 

Uansett, ønsker deg nok en gang en fin tirsdag.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 4 trimpoeng i dag,bra på en tirsdag. Jobber med veden,så gjør jeg noe som vises.

Skal ha salt fårekjøtt i dag,m kål og gullerøtter.Egentlig så er det neimat,men jeg får heller ta litt mindre.

Dufter herlig fra kjøkkenet,trenger ei viss tid å koke mørt.

Takk for hilsner jenter,dere er flinke dere også :)

Vi får prøve å planlegge ett treff trude,hadde vært kjempekoselig,..hva sier dere andre?

Kan jo sette ett år frem i tid for den del :)

 

Ha en fin dag fortsatt :)

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott resultat du hadde i går. Ja det lønner seg å holde seg til en vekt.

Gratulerer så utrolig mye.

Åååååå det hadde vært koselig å treffe dere alle sammen. Ingenting er umulig. Det går både fly, buss og tog.

Er virkelig noe å tenke på. Har forstått at det er kun jeg som bor på østlandet har. Tror jeg da.

Ha fortsatt en fin kveld

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært kjempekoselig med treff ja,vi får ha det til prosjekt i vinter,å planlegge ett koselig treff.

Kunne gjort det enkelt,å invitert alle hjem til meg her på berget :) men jeg har litt småbegrenset med overnatting.

Da hadde vi først inviet grillkøten,som er på tur fra finland snart,og dagen etter hadde vi tatt en fin fjelltur,for å fjerne litt kosemerker som muligens ble for mye :)

 

Dagen i går gikk greit,ble 100 kalorier for mye,men jeg hefter meg ikke med det,hadde to solide trimpoeng da jeg jobbet med veden i går.

Nå skal jeg innom å lese litt hvordan det går med dere andre,håper det går bra,og sender en hilsen til alle...i fall jeg ikke rekker å skrive i alle dagbøkene :)

Klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ca 1700 kalorier...spiste ikke mellom måltid,men jeg er så glad i fiskekaker..så jeg har spist 4 stk til 150 gr potet,og masse kokte grønnsaker.

Snadder :)

 

Føler meg litt tufs i dag,mulig det er forkjølelsen som sitter i enda,eller får jeg den på nytt...småfeber bare..

Har hatt det nesten hver kveld denne uken,men...rare greier.

Nei nå skal vi ta kveld,har sittet å sett på melinda gordon i goast whisper.

Natta alle

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin dag det er i dag :)

Nydelig klart høstvær,litt rått i luften,men det er ikke rart etter allt regnværet vi har hatt.

Har spist brødskiva mi til frokosten nå,..ei hjemmebakt veier nesten like mye som to av kjøp-brød.

Ble grove og tunge de siste brødene jeg bakte.,men sunne :)

I dag vet jeg ikke hva jeg skal gjøre,har ikke lakt plan...mulig jeg følger Trudes "jobbe i hagen"metode,...skulle laget meg ett par bed for å ha påske,og pinseliljer i.

Er min favoritt bomst...de er så fine.......gleder meg til våren,har ett bed hvor påskeliljene storkoser seg hver vår.

Man kan jo plante litt hist og pist,rundt trær osv...der blir det jo tidlig fritt for snø.

Hvis man kan kalle i slutten av mai tidlig..galgenhumoren på plass ...hmmMen det er litt slik at bjørka står med nye grønne blad i snøen.

Varierer jo fra år til år,og jeg har opplevd begge deler,både tidlig vår,og sein vår.

 

Får se hva jeg finner på i dag,har ei venninne som har fått baby for ett par uke siden,hadde vært trivelig å hilst på verdensborgeren.

Regner med familien har hatt de første besøkene nå.Skal ringe først å høre om det passer.

Ha en fin og sunn dag alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleide å bake brød da jeg var tenåring! Husker at de var ganske gode, men har ikke oppskriften lenger, jeg var i det hele tatt flinkere til å bake den gang!!! Det var vel at jeg tok meg tid til det mellom lekser, og så bodde jeg jo hjemme hos mine foreldre, så hadde ikke tusen andre ting å tenke på. Men å bake brød har jeg tenkt på å begynne med. Får si som Vilde .............. en dag. :)

 

Så koselig med liten ny verdensborger, jeg jobber på Kvinneklinikken i Bergen (er ikke jordmor!) og ser ofte disse små nurkene. Noen ganger ligger de i sengene sine inne på vaktrommet på Fødeavdelingen, og da er de helt nyfødt! De er bare så søte! Kos deg i dag du. :)

 

Nå må jeg avgårde. Du får ha en kjempefin dag, Janne.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom å motiverer meg,egentlig så lar jeg bare være å logge meg ut,fordi jeg er ofte innom å skriver i arbeidboka.

Ble ikke baby tur i dag,var så nydelig vær,så vi har snekkra litt,lillemor og jeg.

Lagde ei dør til kjellerboden.

Når jeg har tid,så baker jeg brød,synes dem metter mye mere enn de man kjøper.

 

Nei,nå er det middagslaging.

Vi "snakkest"

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vi sier i Særp. Dere er så flinke, blir skikkelig motivert til å gyve løs på min egen hage. Den ser ikke ut. Håper jeg får gjort litt i helgen.

 

Håper at alt er bare bra med deg.

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...