Gå til innhold

Jannes skriblerier i dagboka si


Gjest Janne1

Anbefalte innlegg

  • Svar 792
  • Created
  • Siste svar

Der var det gjort.

1.kurskveld er over .Det ble egentlig som jeg hadde forespeilet meg.Jeg var den største,men so what!! Jeg måtte egentlig si til meg selv,at det var faktisk ett slankekurs,og ikke ei "syforening"

Nok om det,trivelig var det i all hovedsak.,mange trivelige jenter.

 

Jeg har nå lagd arbeidsbok på nett,jeg tror ikke jeg blir å bruke den så mye,fordi jeg synes det tar kjempelang tid å lete opp alle produktene,og når man endelig har fått allt på plass,så blir det borte,og blir det ikke borte med en gang,så er det borte siden.Men jeg kan prøve en gang til.Går på med ett åpent sinn og uten fordommer,..(det der var "dypt")nesten som man skal på ett eller annet slaks religiøsmøte.....

Nei nå skal jeg å lese bloggen til Evelyn,..gleder meg :(

Ha en flott dag alle,og husk drikk vann og vær flink med trimmen,..

Har selv satt meg målet å ha ett trimpoeng pr dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper den har gått bra, var nå veldig kjekt at du bestemte deg for å begynne på kurs igjen, kan nå være kjekt å ha denne kontrollen ver uke for deg også sikkert, og ikke minst det sosiale ved å treffes en gang i uka, og få prate med andre som også skal ne i vekt, er viktig det også syns nå jeg da.

 

Je bruker ogå arbeidsbok på nett en del, syns det er et kjempe motiverendes og nødvendig ting for min sin del.

 

Skal nå bli morro følge deg fremover

 

Ha en fortsatt fin uke

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare hilse og si et du har vært kjempeflink. Nå får du også enda mere motivasjon ved å gå på kurs. Blir morsom å høre hvordan det går med deg videre.

Masse lykke til og takk for hyggelige ord på bloggen

Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det min tur til å slite.Har holdt kuren,men jeg har ett enormt behov for å rett å slett sjeie ut med masse is....kake....eller noen grillpølser.....eller noe annet.Har sett i kjøkkenskapene fler ganger,.snudd å tatt ei gullerot istedet.

Nei,jeg er ikke sulten,...har bare en dragning mot utsjeielse.

 

Regner ute,og jeg kan ikke jobbe ute,som jeg er mest gla i.,er litt satt ut rett å slett,og prøver nå å skrive/analysere for meg selv.

Har vært ute å lekt i lag m lillemor,vi har vært i skogen,lekt i sankassen..og nå sover hun kvila si.

Tidligere i dag var jeg hos legen.,er vel der tankene mine er egentlig.Har en lei følelse inni meg.

Blir midertidig ufør,til jeg har fått bukt med vektproblemene.Greit nok,jeg har nok med meg selv,og familien,man er sliten når kvelden kommer.Overskudd til jobb utenom skal jeg bare glemme foreløbig.

Er litt tøfft å havne utenom samfunnet,er vel derfor jeg er urolig. Men jeg mått kjenne på den følelsen....blir vel bedre kjent med den etterhvert,hvis jeg ikke kommer meg ned på ei grei vekt snart.

Det hjelper å få det ned på "papiret"...nå jobber jeg med å snu selvopptattheten.Det er faktisk folk som bare kan røre hodet og øyan...de har grunn for å deppe.Men gjør de det.Nei...de er fulle av humør,ler å skøyer av seg selv og andre.,mens de trykker på en data,m penna i munnen.

Nei.nå skal jeg gjøre litt forefallende :P

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Hei på deg, janne.

 

Har lest innleggene dine, og ville bare sende noen oppmuntringsklemmer!

 

Får du noen oppfølging fra legen for å gå ned i vekt? Eller kanskje du kan gå et Grete Roede-kurs? Jeg syns i hvert fall det er vanskelig å endre vaner helt alene, så jeg håper du har noen som støtter deg.

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Janne:)

Noen dager bare er sånn. Man er lei det meste og lurer på hvorfor.

Det å bli midertidlig ufør, skjønner jeg er vansleøig. For vi vil jo så gjerne gjøre nytte for oss... Men nytte for deg gjør du jo hjemme også. Tenk hvor heldig du er som kan være hjemme med lille barnet ditt. Du må prøve å se det positive med ein situasjon sånn som den er idag. Ikke alltid like lett, men det går an.

Dette er en 30 dagers øvelse... Hver dag skal du finne en ting med deg selv som du er fornøyd med...Hver gang negative tanker lurer seg inn, skal du tenke på dagens ting som du er fornøyd med... Det kan være alt fra fine øyne, klart å gått ned så så mye, fine tær., fine albuer osv... Skal begynne med dette selv å begynner like godt akkurat nå. Jeg har pene øyne.:P

Hva er bra med deg da?

Ha en fortsatt fin dag.

Klem fra Rina:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen i går,....den måtte jeg igjenom.

Jess,jeg sjeia ut,men ikke så mye at jeg har ødelakt min motivasjon.

Jeg kosa meg med sveler til kaffen i lag med familien på ettermiddagen,og ett par polarbrød til kvelds,men jeg tror det skal gå fint uansett.

De samme ord som rina skriver,satt min mann og muntret meg opp med i går.

jess jeg er heldig som kan få mere tid i lag med familien,og slipper å ta de siste krefter for å jobbe utenom hjemmet,..for mange kommer hjem utslitt,og da skal det noe til å hente overskudd til hus og hjem.

 

Har pene øyne jeg og :P fint og tykkt hår,kunne ha føyd til noe som min mann pleier å si,men jeg skal la det vær :)

Humøret er bedre i dag,og jeg takker for oppmuntrende ord fra alle dere trivelige "nettvenninner"jeg føler jeg har fått.

 

Har en hobby jeg skal utvide en del,tror det er viktig just nå.

Men det skal dere få høre mere om etterhvert :)

Ble litt sent for jeg tok frem dataen i dag,så jeg får ikke tid å lese på blogg og andres dagbøker,..men husk å vær flink å drikk vann.Må si det litt til meg selv,for jeg glemmer å drikke så mye vann som jeg burde.

Ha en flott og super dag alle.

Leste ett visdomsord her inne på forumet i går...noe med : Når man har tatt de første skritt,har man begynnt ti tusen skritt...var ikke riktig slik...he he,men pytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Hei, jenter

 

Godt å høre at livet ser litt lysere ut i dag, janne.

Og det er noen gode råd du får fra både mannen din og rina. Lytt til dem!

 

Rinas 30-dagersøvelse har jeg forresten også tenkt å følge opp. Det er utrolig fort gjort å la det negative få mest oppmerksomhet.

 

Jeg går ut fra at det ikke nødvendigvis behøver å handle om ting man er fornøyd med ved sitt utseende?

Dagens sannhet for meg skal være: Jeg er en snill og entusiastisk mor!

 

Jeg ble selvsagt nysgjerrig på hva slags hobby det er du har?

Selv driver jeg kun i liten skala, men er glad i å lage smykker/øredobber, strikke (særlig luer og tovede votter, vesker, grytekluter og sitteunderlag). Har allerede laget flere julegaver. Sammen med ungene hender det også jeg lager kort og pakkelapper.

Jeg er periodevis en flittig brevskriver, og elsker å holde familiealbumene ajour. (Dette siste er forsåvidt min lille stolthet. Hvis jeg går tom for pene ting å si om meg selv i løpet av den neste måneden kan dere minne meg på det!)

 

Ønsker dere en glad og rik dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom en tur å gjør opp dagsraporten.

Kom opp i 1700 kalorier.Skal ligge på 2200 sånn ca. Men det er bra å stramme inn litt etter gårdsdagen.

Har vært en fin dag i dag,vært i blåbærskogen en liten tur i lag m lillemor.Hun spiste og spiste...siste vers på den bæra snart. :P

Ellers har jeg trimma litt,en time bare med vedsjau. Er egentlig ferdig med den,men jeg fikk mannen min til å kappe en del i går,som jeg skulle ha til "trim-ved" i dag.(klyve,stable)

Kan være positivt å ha noe nyttig å drive med når man trimmer,men det er greit å gå en rask tur også.

 

Vi bor på en fjellgård,og der er det mange hobbyer som kan dyrkes.Skrev litt om at jeg blir å utvide hobbyen min i går.

Jeg synes det er morro med rasehøner,og skal nå hente flere sorter egg for å legge i rugemaskinen.

Ellers så har jeg stor glede av hekling,maling,er ikke så flink,men jeg synes det er morro å holde på.Da er jo poenget oppnådd.

Har ei venninne som har smykker som hobby,perler i nydelige farver og variasjoner.,og sølvsmykker.Men det har jeg ikke sett så mye av,men jeg så hvor fint det kan bli.Snurra det liksom...

Så jeg gleder meg til å få tid utover høsten til hobbyer :)

Koselig å høre om dine hobbyer "full-fres" :)

Nei nå skal jeg lese litt på de andre dagbøker og blogger.

Ha en forsatt fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på å starte dagen med øvelsen...ikke så lett å komme på det,men i dag gjorde jeg det.

Skal ikke ta den her,men det er mye å sette pris på :P

Snik veide meg i dag,og er 141,5...så jeg er nå berga.Håper jeg ikke kommer til å få mange dager med utsjeielse,det tar sin tid før man greier å hanke seg inn igjen.

Snart er jeg nede på det jeg var tidligere i vår....har delmål på 38.

 

Ha en fin dag,selv skal jeg ta den "ned m sommergardin"dagen,på tide det nå,mius 5 i dag da vi sto opp....brrr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på å starte dagen med øvelsen...ikke så lett å komme på det' date='men i dag gjorde jeg det.

Skal ikke ta den her,men det er mye å sette pris på :P

Snik veide meg i dag,og er 141,5...så jeg er nå berga.Håper jeg ikke kommer til å få mange dager med utsjeielse,det tar sin tid før man greier å hanke seg inn igjen.

Snart er jeg nede på det jeg var tidligere i vår....har delmål på 38.

 

Ha en fin dag,selv skal jeg ta den "ned m sommergardin"dagen,på tide det nå,mius 5 i dag da vi sto opp....brrr[/quote']

 

Hvor bor du egentlig????????? Jeg må bare spørre! Er det ikke 31. august? Jeg har forresten også veid meg og den stoppet på 126,3, ned 2 kg den første uken. Skal sette sammen et par treningsapparater og begynne treningen, skal også sette opp en treningsplan, med dager og tidspunkt, slik at jeg må holde meg til de. Leste innlegget ditt på nikki78 sin side angående operasjon, og jeg må si at det gjorde inntrykk på meg. Jeg hadde med en gang lyst å løpe til legen og be om operasjonen da jeg leste svaret til nikki, om at hun hadde tatt den operasjonen. Men nei, det kommer jeg ikke til å gjøre. Jeg skal trene og spise normalt sunt! Og den eneste operasjonen jeg skal ta er å fjerne overflødig hud når jeg har nådd idealvekten min. Jeg er like motivert! Håper du er det også, stå på janne, du kan klare dette du og, og som du så da du veide deg, du har gått ned. Nedover er gode nyheter, sant? De beste synes jeg.

 

Ha en kjempefin dag.

 

klem fra tsj (Trude) fra Bergen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom en liten snartur.Takk for hilsener i boka mi og...er 39 og bor midt i landet omtrent.,så vet dere det,bor på en fjellgård med familie,hest,hunder,høner,og kaniner....så var alle nevnt og ingen glemt :P

 

Går bra med dietten,har ligget på rundt 1700 kalorier de to siste dagene,men jeg var på vekta i dag,da hadde jeg gått opp..........og veiedag mandag,så panikken tar meg ja.

Men jeg skal sjerpe inn mere.Skal jo egnetlig ligge på 2200 kal

Skriver mere i kveld.

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne dagen har gått greit matmessig;men det er lite trim:

jeg har fått noe med maskinen;så jeg får ikke frem komma;pungtum osv

blir bare ett lite innlegg

håper det går greit med dere;ha ei forsatt fin helg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom en liten snartur.Takk for hilsener i boka mi og...er 39 og bor midt i landet omtrent.' date='så vet dere det,bor på en fjellgård med familie,hest,hunder,høner,og kaniner....så var alle nevnt og ingen glemt :P

 

Går bra med dietten,har ligget på rundt 1700 kalorier de to siste dagene,men jeg var på vekta i dag,da hadde jeg gått opp..........og veiedag mandag,så panikken tar meg ja.

Men jeg skal sjerpe inn mere.Skal jo egnetlig ligge på 2200 kal

Skriver mere i kveld.

Ha en fin dag :)[/quote']

 

Det har vært min drøm å bo på en gård, helst enten ved sjøen eller på fjellet, med masse forskjellige dyr, hvor heldig du er. Men jeg ville hatt katter i tillegg, er en så avgjort katteperson. :-> Lykke til videre med kaloriene, jeg må si at jeg ikke helt forstår det med at man ikke skal spise for få kalorier, at det er et visst antall kalorier som man må spise, ellers vil man ikke gå så fort ned i vekt. Noen som kan forklare det. Det står sikkert i Grete Roede boken, men hvis noen gidd å forklare det til meg, hadde det vært fint.

 

Ønsker deg en fin søndag! Og alle dere andre også selvfølgelig!

 

hilsen og klem fra tsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går sendte jeg deg enprivat melding' date=' Har du fått den?

 

Klem fra Evelyn[/quote']

 

Heisann,får ikke frem privatmeldingen,men det er mulig det er noe med siden her,for jeg klikker på,og havner på siste innlegg.

Her er en adresse du kan bruke,og andre hvis det er noe privat :D

fjelldamen@gmail.com

Måtte jo bli en slik tittel da jeg skulle ha en adresse utenom den vi har felles på gården :(

 

Ellers så kan jeg tilføye at vi har hatt katter her også , men da jeg kom til gården,og vi fikk baby,var katten gammel og grå,begynnte å bli urenslig inne,så jeg fikk ei sprøyte på den.

Etter det har vi ikke katt,men det er under vurdering

 

Dagen i dag gikk fint helt til vafflene kom på bordet,riktignok laget jeg dem "sunne"uten smør og sukker....etter den tid....masse besøk,i flere puljer,og mere vaffler...kjempegode,og nå aner jeg ikke hvor mye kalorier jeg har hatt i overforbruk.

Ny dag i morgen,og trøster meg med at de aller aller fleste dagene denne uken har jeg vært flink.Tåpskap kalles det på nordnorsk

To dager denne uka har jeg glippa.

Dessverre ble det slik,ødela jeg mye vil tiden vise.

Kan la være å spise i morgen,men jeg vet det også blir feil....Skikkelig tur på fjellet hadde vært tingen..jaget opp av en illsur trener... :)

Tror jeg lar det bli med fantasien det der :)

Ha en fin kveld alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt,..

140,8

Minus 0,7

 

Det må være en god klapp på skulderen for å fortsette i samme tempo.

Eneste er at jeg gruer meg til i kveld,da skal jeg veies sammen med de andre,og vekta på kurset viser to kg mere.Det er samme vekt,kjøpte min gjenom gr kurs,og hun som har kursene har den samme.

 

Har egentlig ikke lyst å dra på kurset i kveld.Har jo holdt på ei stund lengre enn de andre,og de har sikkert vært megaflinke,å gått ned to tre kg......

Kan jo være til skrekk og advarsel.

Ja ja..får ta det som det kommer.

Ha en fin dag alle,skal å lese i bloggen til evelyn,og dere andres dagbøker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

GRATULERER MED NEDGANG!

 

All nedgang er flott, du må tenke positivt og tenke på hva du får til, ikke sammenligne deg med de andre på kurset. Vi har alle en kjemi i kroppen som også avgjør hvor "lett" vi slipper vekten. Nå er tiden inne for deg å holde hodet hevet og være fornøyd med at dette går helt riktig vei :-)

Vi som skal ned en del vi har så lett for å dra på oss den hatten; hvor vi gjør oss selv til spøkefugler, eller at vi henger ut oss selv (...- helst før noen andre rekker, ikke sant..) alltid mye lettere å få andre til å le..gjerne av oss.

 

Ikke gå i den fellen; fortell heller at denne uken er du stolt ! Du har greid å gå ned, du har forandret mye i hverdagen din og du har ingen grunn til å føle deg mindreverdig!! Ikke la deg selv tråkke på deg, for når du jobber opp selvrespekt lar du ingen andre gjøre det heller.

 

Lykke til i kveld !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

GRATULERER MED NEDGANG!

 

All nedgang er flott' date=' du må tenke positivt og tenke på hva du får til, ikke sammenligne deg med de andre på kurset. Vi har alle en kjemi i kroppen som også avgjør hvor "lett" vi slipper vekten. Nå er tiden inne for deg å holde hodet hevet og være fornøyd med at dette går helt riktig vei :-)

Vi som skal ned en del vi har så lett for å dra på oss den hatten; hvor vi gjør oss selv til spøkefugler, eller at vi henger ut oss selv (...- helst før noen andre rekker, ikke sant..) alltid mye lettere å få andre til å le..gjerne av oss.

 

Ikke gå i den fellen; fortell heller at denne uken er du stolt ! Du har greid å gå ned, du har forandret mye i hverdagen din og du har ingen grunn til å føle deg mindreverdig!! Ikke la deg selv tråkke på deg, for når du jobber opp selvrespekt lar du ingen andre gjøre det heller.

 

Lykke til i kveld ![/quote']

 

 

Jeg er så enig med deg angående hvordan man henger seg selv ut før noen andre gjør det. Og hvis vi gjør det, hva stopper egentlig andre i å tenke på samme måte, altså om oss. Eller?

 

Janne, du må prøve (og jeg vet det er vanskelig, har problemer selv) å gi blaffen i alle andre. Du skal gjøre dette for deg selv, ingen andre. De har helt sikkert komplekser som de er skikkelig flau over selv om de kanskje ser ut som verdensmestere. Jeg presser meg til stadighet i situasjoner jeg helst har styrt unna før, det er tøft, men lærerrikt og det hjelper på selvtilliten.

 

Stå på videre, gratulerer med vektnedgangen. Gi aldri opp!!!

 

klem fra tsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt' date='..

140,8

Minus 0,7

 

Det må være en god klapp på skulderen for å fortsette i samme tempo.

Eneste er at jeg gruer meg til i kveld,da skal jeg veies sammen med de andre,og vekta på kurset viser to kg mere.Det er samme vekt,kjøpte min gjenom gr kurs,og hun som har kursene har den samme.

 

Har egentlig ikke lyst å dra på kurset i kveld.Har jo holdt på ei stund lengre enn de andre,og de har sikkert vært megaflinke,å gått ned to tre kg......

Kan jo være til skrekk og advarsel.

Ja ja..får ta det som det kommer.

Ha en fin dag alle,skal å lese i bloggen til evelyn,og dere andres dagbøker :D[/quote']

 

Hei Janne!

Så flink du har vært :(

Angående at du veier mer på vekta til kurslederen kan kanskje ha noe med at du veier deg der på kveldstid? Og hjemme på morgenen? Jeg veier mye mer på kvelden i alle fall...

Gå på kurset med hevet hode!! Blås i de andre- dette gjør du for din egen skyld, ikke for alle andre :) Tenk så bra du føler deg når du kommer hjem igjen og vet at det var rett å møte opp. Lykke til!

 

Klem fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt' date='..

140,8

Minus 0,7

 

Det må være en god klapp på skulderen for å fortsette i samme tempo.

Eneste er at jeg gruer meg til i kveld,da skal jeg veies sammen med de andre,og vekta på kurset viser to kg mere.Det er samme vekt,kjøpte min gjenom gr kurs,og hun som har kursene har den samme.

 

Har egentlig ikke lyst å dra på kurset i kveld.Har jo holdt på ei stund lengre enn de andre,og de har sikkert vært megaflinke,å gått ned to tre kg......

Kan jo være til skrekk og advarsel.

Ja ja..får ta det som det kommer.

Ha en fin dag alle,skal å lese i bloggen til evelyn,og dere andres dagbøker :D[/quote']

 

Hei :(

 

FØrst av alt gratulerer med nok en uke med flott vekttap, dette er jo kjempe bra og helt etter boka, husk at du har holdt på en stund. Stå på videre nå dette klarer du, Heia, Heia, Heia Janne.

 

Håper det går fint på kurset i kveld, hva med å ta en prat med kursleder om hvrdan du føler det?

 

Vi skrives

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så utrolig mye med vekt tapet denne uken. Du er kjempeflink:D Bare å ta av seg hatten.

Du må bare stå på videre dette går superbra

Håper det går bra på kurset i kveld

Klem Lena :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...