Gå til innhold

Jannes skriblerier i dagboka si


Gjest Janne1

Anbefalte innlegg

En kilo er kjempeflott! Her går det visst i gram nedover :) Har brukt reductil en gang tidligere og da gikk det jammen mye fortere ned enn nå, så det virker faktisk. Den gang var legen min overraska over hvor fort det gikk nedover.

 

Men så skulka jeg "hold vekten" biten og da var det jammen gjort... men jeg gir meg ikke, aldri for sent er det noe som heter! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 792
  • Created
  • Siste svar

Sjeia ut i går litt,..og sjems så, at jeg nesten ikke finner ord.

 

Sov urolig i natt, og håper jeg greier å få bort det negative som følger med , når man har gjort noe man ikke burde.

 

Ny dag, og nå har jeg plutselig skrevet bort negativiteten :D:)

Orker ikke dvele med det.

 

Men dere vet om det.

 

Ha en super dag, null sjokolade i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Hei Janne

 

Så bra du fikk skrevet det bort!

 

Du vet, det er dette vi stort sett sliter med nesten alle vi som er i dette forumet, så du er langt fra alene. Det er for min del grunnen til at jeg er her, at jeg har hatt veldig lite viljestyrke (og lyst???) til å stå imot fristelser. Og ser at dette trolig er noe jeg må jobbe med resten av livet.

Jeg kjører ikke helt forbud mot nei-ting selv om jeg er "flink". Har funnet ut at hvis jeg er superflink, så holder jeg ikke i lengden. Jeg tillater meg altså litt ved anledninger. I kveld har jeg treff med noen venninner og da skal jeg kose meg med litt is - og håper ikke dette skal bli en post for dårlig samvittighet :D

 

- men selvsagt, har noen "sprekker" innimellom :mad: jeg og! The story of my life... Men jobber med saken!

 

Ny dag, nye muligheter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Janne!

 

Håper sola skinner hos deg i dag :D

Og det med at vi skjems etter å ha spist noe vi etter planen ikke skulle, det er vel en gjenganger blant de fleste her inne.....men noen god følelse er det ikke, man skuffer seg selv på en måte.

Håper du ristet det fort av deg og vendt nesa framover :)

Ønsker deg en fiiiiiin fredag med sol ute og inne :)

 

Stor klem fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle

Er noen dager siden jeg fikk tid å skrive, men jeg er her :)

Har hatt ei trivelig helg, med familesamling, og noe sjei ut. En planlakt fjelltur på lørdag, som nesten tok drepen på meg...helt sant., den veide opp for ett par drammer vil jeg tro.

Fjelltur i 28 grader, og med søsken-svigerinner som bare gikk og gikk...

Vil gå i mitt tempo ja, og det gjorde jeg, til tross for bekymrede blikk fra kreti og pleti. Solidaritet var det kun min kjære mann som viste, han gikk, og har alltid gått i mitt tempo, til tross for at han gjør en slik tur på halve tiden alene.

 

Noik om det. Vekta står i ro, forståelig nok, men jeg har vært flink å spist rett, og har ikke så veldig dårlig samvittighet.

Noe neimat ble det i helga,men ikke kake, eller sjokolade. Grillmat og tilbehør.

 

Håper alle har det bra, og har positive dager :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned to kilo på vekta siden sist jeg veide meg. Skal regne ut hvor mye det blir på en mnd i morgen, da har jeg veiedag her inne på skalaen, litt stilig det faktisk går ned, å at man kan følge vektkurven.

 

Ha en fin dag alle, skal å få mere reductil i dag, å få sjekket blodtrykket.

 

Blir spennende :D

 

sender ett gjeip til meg selv..man er kommet bra langt ned når det blir spennende å gå til legen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dose reductil, ,blodtrykk helt fint,..og vekta ned 7,6 kg på en mnd.

Sier meg fornøyd så langt :) Som legen sa,..gang det med ti mnd..og man har ett bra tall :)

Greier jeg 4 kg pr mnd så er det helt topp å gange med ti, det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk badedrakten i går,..den er faktisk smelltøff og sexy, til å være stor. Den der skal jeg tørre å gå i svømmehallen med ja. Den har litt sånn kort kjoleaktig fasong, for å dempe mave, og litt av lårene.

 

Var en serie en gang som het "Livet med Larkings" Mamsen der var ikke redd å dra på stranden selv om hun var stor, det er bare å finne de rett plagg :) :)

Pam Ferris het hun som spilte mammaen.

 

Takk til hun som tipset meg om Miss Merys badedrakter

 

God helg til dere alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Janne.

Reductil ja. JEg gikk på de tablettene for ca 4 år siden og gikk ned 30 kg på 6 måneder, men etter de månedene så hadde ikke de tablettene noe virkning på meg lenger desverre. Om du bor nærme sverige så er de tablettene en del billigere der. Et lite tips.

 

Ønsker deg masse lykke til videre og så utrolig flott du har fått deg en så fin badedrakt da. Jeg husker godt hun morra i Larkins. Tøff dame

 

Ha en super ny uke

 

Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel overstått helg :)

 

Har feiret bryllupsdag i helgen, litt neimat ble det, men pytt. er bare å fortsette.

 

Jøss, 30 kilo er jo ett supert resultat Lena,...prøvde du ikke å gå opp til 15 mg tabelettene? Men virker dem ikke, så har vel ikke mg noe å si.

Fikk ett alternativt produkt til reductil på apoteket, og jeg tror det er like bra. Svetter masse, tross at det ikke er så varmt som det var i sommer. Ligger på 10-14 gr på dagtid,( så høsten nærmer seg.)

Så på NRK2 i går, en dokumentar om fedme og overvekt. 3 personer fikk den slankeopperasjonen, ei av dem var ei jente ved navn Tone Ratore, en gutt, Andreas tror jeg han het, og ei jente til, som valgte å ta den opperasjon i Spania.

 

Alle var gått ned ,gutten var 170, og gikk ned til 115, og jentene var langt under hundre, ned på normalvekt. Helt fantastisk resultat.:)

Jeg har søkt om den opperasjonen, men skal prøve og kjempe for å nå målet uten den.

 

Håper alle har det bra, rekker ikke å skrive inn i bøkene i dag, men stå på jenter og gutter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt for lite flink å skrive i bøkene rundt om, har ei travel tid just nå, med ved som skal i hus. Har påtatt meg den jobben, bruker det som trim :)

Vi bor på en gård, så det er plenty å bruke energi på.

 

Skal til byen med eldstemann i dag, nytt skoleår på vidregående.

 

Vær flinke, å stå på, ikke gi dere folkens :) Det går en vei, og det er ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Janne!

Er ikke noe flink til å skrive i andres tråder jeg heller - men jeg er ofte innom og leser litt :)

Lykke til med skolestart for eldstemann hos deg, det kreves litt vel shopping med mor da?

 

Ha en super tirsdag videre

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Tilbake igjen ja.

Det er blitt 8 kg ned siden jeg startet med reductilen, ikke så allerverst.

Har hatt sykdom og innfluensa i hjemmet, og har nå litt overskudd igjen til å skrive her.

 

Sender en stor hilsen til alle, skal oppdatere meg i bøkene rundt om nå, men rekker ikke skrive.

Ha en flott dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare inn og si hei til deg. Håper det går bra med deg. Jeg er tilbake mer eller mindre på disse sidene. Er ikke så veldig flink, men tror det vil komme seg etter hvert.

 

Du går på Reductil? Noen bivirkninger fra disse? Jeg har spurt legen min om dem, men han vil helst ikke gi dem til meg, grunnet bivirkninger som depresjon. Har du merket noe til det?

 

Håper du har det fint.

 

Ha en fin dag.

 

Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

 

Du går på Reductil? Noen bivirkninger fra disse? Jeg har spurt legen min om dem' date=' men han vil helst ikke gi dem til meg, grunnet bivirkninger som depresjon. Har du merket noe til det?

 

[/quote']

 

 

Heisan

 

Jeg går på Sibutramin Sandox (Reductil-kopi som er 100 kr billigere) og jeg merker absolutt ingen bivirkninger. Gått på den i tre uker nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker den andre typen jeg også, men husker ikke navnet, men den har helt samme virkning som reductilen. og samme bivirkinger :)

 

Reductil kan forsterke ting, hvis man foreks.har vært deppa i perioder, så bør man ikke bruke den.

Selv merker jeg at jeg får svetteperioder, kaldsvetter masse, og er nødt å skifte klær ofte, og dusje både morgen og kveld.Så jeg ser rett og slett for meg at forbrenningen blir kunstig satt på fullt "volum"..dermed kan jeg holde ut denne kaldsvettingen, den gjør meg godt, og forhåpentligvis vil forbrenningen venne seg til å være høy, så når jeg trapper ned å slutter med tabelettene, så vil forbrenningen være høyere.

 

Men Trude, du kan prøve dem, det skader ikke, og skulle du merke at du blir dårlig, og ikke tåler dem, så er det jo bare å kutte dem ut. Vel og merke hvis du er frisk og sprek jente ellers :)

 

Renger her i dag :)Stormer, og jeg liker dette været innimellom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsenen i tråden min. Jeg forstår veldig godt hva du vil frem til og man må lære seg å tenke annerledes og gjerne bruke en slik sjalusi og misunnelse som en hjelp til å klare å gå ned i vekt. Forstår bare så altfor godt den følelsen, har kjent den mange ganger.

 

Jeg kommer ikke til å begynne med Reductil, er veldig redd for det med depresjon. Og det med svetting har jeg allerede problemer med, så trenger virkelig ikke mer av det. :) Nei, jeg kommer nok til å prøve videre på egen hånd, men håper du får god hjelp av dem.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var innnom grete rodes vektklubb her en snartur og fant ut at tråden din var oppe å gikk igjen. Så flott :)

 

Håper de står bra til.. ser du fortsatt går på rductil.. lykke til med de fremover.

 

Håper du stikk innom blogggen min på bloggspot.. der ligg de mye bilder ute + litt mere om de jeg skal igjennom fremover høsten.

 

Vill bare si ha ei flott helg og så skrives vi :):)

 

Klæm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake igjen etter helg og masse familiebesøk. Har ikke blitt at man har satt seg ned å skrevet da. Takk for trivelige meldinger her inne, er godt å finne når man kommer :)

Vekta står stille, heller litt opp. Men har vært i 50 årsdag i helga, samt masse småkos når familien var på besøk. Viljestyrken var laber ja.

 

Men det går fint, holder motet oppe, og finner tilbake til gode vaner :)

Ha en flott dag alle sammen :)

ps . lagde blåbærkompott i dag, med sukkererstatning, og jevnet med johannesbrødkjærnemel. Blir godt som dessert etter middag, m skummet melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Ville bare innom her for å ønske deg en riktig god helg. Håper formen er bra. Takker igjen for koselig innlegg i tråden min. ;)

 

Føler meg litt mer igang i dag og har tenkt å gjøre masse i helgen (husarbeid) og slik vil jeg få en del trening. Jeg skal også få gått meg 1 kanskje 2 turer med staver! Det blir nok om kvelden etter mørkets frembrudd, men jeg liker meg ute på den tiden nå om høsten, for da er det en deilig og kjølig luft ute som forteller at det nærmer seg vintersesong.

 

Du da? Hvordan går det nå? Hvordan er temperaturen hjemme hos dere? Den er vel mye lavere enn her kan jeg tenke meg. Husker at det var snø hos dere leeeenge før den var her hos oss. Kan ikke hjelpe for det, men jeg gleder meg til vinteren, til juletid og til tid med snø og is. Det hører med. Jeg kan ikke forstå de som foretrekker sommer hele året.

 

Burde vel egentlig bodd på fjellet jeg, så glad i snø som jeg er, hehe.

 

Men uansett. Håper du klarer å holde deg til riktig diett og nok trim (husarbeid, turer eller gymnastikk). Jeg heier på deg og håper du vil komme innom her litt oftere. Jeg skal prøve å komme daglig innom, fordi det trenger jeg for å holde motivasjonen oppe.

 

På søndag blir det fårikål til middag og eplepai og is til dessert. Har invitert mine foreldre på middag og jeg vet at dette IKKE er slankemat, men en ting vil jeg si og det er at enkelte tradisjoner holder jeg fast på: Pinnekjøtt på julaften og diverse annen julemat i juletiden, fårikål om høsten, fastelavens boller, spekemat og rømmegrøt på 17.mai osv. Faste tradisjoner synes jeg er en del av hvem vi er. Høres sikkert banalt ut, men det er nå slik jeg ser det. Men det er festmat kan man si, og man trenger jo ikke å overdrive spisingen heller. Frem til søndag skal jeg være flink, med salater og masse grønnsaker. Kanskje jeg skal finne frem oppskrifter på grønnsaksjuice og smoothies.

I går kveld tenkte jeg på chipsen og sjokoladen jeg skulle kjøpe i dag og i morgen og så hadde jeg tenkt å la være med det fra og med søndag. Helt tåpelig. Jeg skal fint klare meg uten. Middagen på søndag skal være godsakene mine for helgen.

 

Håper det går bra med deg og dine. Ønsker dere en riktig fin helg.

 

Stor klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med brev fra deg ;)

Går fint, travelt men fint. Driv å jobber med markedsføring..er vel ikke uten grunn det finnes proffe byråer rundt omkring .. Det tar tid å sitte med slikt pøttarbeid. Den beste måten å markedsføre, er å være der folk er..da vil det si foreks.Origon.no Kvikklunsj.no og youtube...fikk det ikke til med youtuben nei. Ellers ble det bra.

For dem som ikke kjenner meg..vi driver med litt fjellturisme jeg og min kjære :)

Haustreis.no Har jobbet så mye med dette i dag, så det smitter litt over her inne :)

 

Av og til må man unne seg litt godt Trude, og fårikål er nydelig. Det må man ha i allefall en gang pr høst. Men som jeg sa i går ved middagsbordet..hadde jeg hatt vett å tatt bare en porsjon...men det var jo så mmm...vi hadde stekt laks i går.

Men men..

får ta noe magrere i dag, for å oppveie.

 

Ellers så ønsker jeg alle ei trivelig helg..var på vekta...den er litt ned, ikke mye, men litt. Da får det duge

 

Klem fra meg og god helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er formen etter helgen? Tipper dere har det travelt nå om høsten (som resten av året, sant :( ) Hvordan går det med dietten og trim? Må du jobbe med motivasjon (slik som jeg), eller går det greit?

 

Ønsker deg en fin uke. Håper du kommer innom flere ganger. Liker alltid å lese det du skriver. :)

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Går fint, holder en grei mat vane,..og trimmer. Har leitet opp trimvideo, og trimmer i vei :(

Det går i allefall ikke opp, men ikke så veldig mye ned heller. Prøver å holde en avmålt forhold til slanking, etter å ha filosofert over hvor lei jeg er det ordet :P for det er jeg..møkka lei hele slankekrigen. Men jeg gir meg ikke, og den krigen skal jeg vinne.

Ha ei fin uke alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...