Gå til innhold

Jannes skriblerier i dagboka si


Gjest Janne1

Anbefalte innlegg

  • Svar 792
  • Created
  • Siste svar

Innom og ønsker dere alle ei fin og sunn helg.

Ett lite visdomord inn i helga...man skal ikke forvente at helga er vanskelig å komme igjenom,med fristelser osv..for da blir det gjerne slik... Men ha forventinger til fine hyggelige stunder,og fine turer ute.,finn på noe morro :)

Var nå vel ikke ett visdomsord..men ett råd.

 

 

Vektnedgangen bør se ut som kurven på oslo børs,litt ned,litt opp,og masse ned ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg med en viss stolthet,nå er jeg gått ned fra 148,til 130 :D

Sakte men sikkert.

Ha ei fin helg,..litt tidlig ute med helgehilsen, men det får stå sin prøve. Har hatt ei travel tid.

 

Janne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker alle ei fin uka som kommer. Masse trim, og masse motivasjon. Selv ble det ikke mere vektnedgang på meg denne uken,men pytt, det kommer vel ett lite hopp snart. Om ikke mere enn ..300 gr :D

 

Ha ei fin uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke ofte jeg blir glad for mensen,men det ble jeg nå. Fordi,den har bidratt til at vekta står i ro,pleier alltid å gå opp,eller stå i ro, pgr.a vannet som sammler seg.

 

Dermed vet jeg det kommer en liten vektnedgang om ei stund. fordi jeg synes jeg har vært flink, både med mat og trim :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle hilsningene ;)

Nå er jeg kommet ned på 129,5 ,så nå virker det som om det løsner litt ;)

Stå på videre dere som står fast, det viser seg at det lønner seg å være tålmodig. Tålmodighet er ett nøkkelord tror jeg.

Ønsker dere alle ei fin uka, og husk å kos dere masse i adventa også..god te, frukt,fin musikk..og gode venner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må skrive litt å se om motivasjonen kommer. Er litt lei slanking just nå. Er så mye godt man kan lage....sukk!!! Kjenner det frister med masse ulovligheter nå. Foreks.Risboller...har lyst å lage det til jul. Vet jeg kommer til å holde meg på matta å være flink. Men for første gang på lenge er det suget på snop kommet tilbake.

 

Minner meg om at jeg har bare noen få kilo til delmålet. 4 usle kilo...står på videre jeg :D:) Graver frem positivitet og motivasjon.

 

Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg kjenner meg godt igjen. Kjenner motivasjon sklir ut gjennom fingrene mine. Men prøver å se på det jeg har klart hittil, og vil jo ikke ødelegge det.

 

Jeg synes vi må kose oss litt i jula. Med trykk på litt ;-)

 

Jeg skal prøve å velge de sunneste variantene på bordet i jula. Orker ikke være helt "avholds".

 

De neste 4 kiloa til delmålet ditt går bra. Men la jul være jul. Pytt pytt, det er ikke mellom jul og nyttår kiloa kommer på , men mellom nyttår og jul :-)

 

Klem fra Rolls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjeiet ut med mokkabønner og rødvin i går...for en kombinasjon, men nå er jeg fornøyd :D Ikke mere tull nå.

Takk for støtten Rolls...Du har rett og skriver klokt. Vi må kunne kose oss litt.,men full sjerpings mellom nyttår og jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

også Janne.. håper du hadde ei fin og koselig jule og nyttårsfeiring:)

 

spist er spist og gjort er gjort.. ny uke, nytt år og nye muligheter. Nå står vi på videre, for dette klarer vi.

 

ha ei flott uke videre.

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Nå måtte jeg grave dypt for å finne min egen bok her inne,....lenge siden :)

Evig slanker som jeg er, så slanker jeg meg enda.

Hadde vært noe å presangtert ett før og etterbilde, men men...ikke alle kommer fort i mål. Men jeg er på vei ned,..om enn fra startstreken igjen.

 

Klem til alle jeg kjenner, og hei til nye her inne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

He, he, velkommen "tilbake" :)

Har vært jojo siden nov/des jeg... Håper nå på positiv resultat og masse ny "slankeenergi" på veiing på mandag. Trenger det sårt!

 

Det jeg ville si; fint å ha deg tilbake :)

 

 

Hilsen Trønder'n - som også er "evig slanker" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ikke nedvurder deg selv

Hva ville du gjort om noen behandlet deg urettferdig?

Hva ville du gjort om noen rakket ned på deg?

Hvordan ville du ha reagert om noen kritiserte deg?

Hvordan ville du reagere om noen motarbeidet deg?

Hva om noen andre hindret deg i å gå ut og nyte livet?

Hva om noen skulle fortelle deg hva du kunne, og ikke kunne?

Jo; du hadde blitt rasende, kansje anmeldt noen, hevnet deg på noen.

Eller enda verre; ikke gjort noe.

Likevel, gjør vi det hver dag; holder oss selv nede uten at vi registrerer det.

Jeg er ikke pen nok

Jeg er ikke smart nok

Jeg er ikke slank nok

Jeg kan ikke klare

Jeg fortjener vel ikke bedre

Hvis vi aldri ville tillate noen andre å behandle oss dårlig, hvorfor gjør vi det selv da?

Vi har kontroll over våre egne handlinger, våre egne tanker, våre egne følelser.

Slutt å motarbeide deg selv. Tillat deg å leve, tillat deg å lykkes,

tillat deg å glede deg over livet.

Vær snill mot deg selv; du fortjener deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vilde72

Kloke ord Janne ;)

 

Men har jeg kontroll over egne tanker, handlinger og følelser? Jeg er ikke sikker på det.

 

Men ja, hvorfor er det så vanskelig å være fornøyd med seg selv? Jeg er overbevist om at media har mye skyld i vårt skjeve bilde av virkeligheten. Vi blir bombandert av bilder med syltynne solbrune vellykkede kropper overalt. Resultatet er jo at vanlig sunne slanke jenter føler de ikke er verdt noe...når idealet er tynnere, brunere, penere...osv

 

 

*sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg tror det er mange som er tykke, og har mistet selvrespekten. Jeg har det. Derfor leser jeg en del slike kloke ord.

Er mange grunne til at man mister selvrespekten, ..den ene store grunnen er alle misslykkelde slankeprosjekter.

Jeg var nede i 129 for bare noen mnd siden, og syntes jeg var tynn ..nesten...delmålet mitt var /er :) 125

Dessverre mistet jeg selvrespekten, og har sjeiet ut, levd uten tanke på slanking siden juletider..og vips..i dag tvang jeg meg selv på vekta. 150 små kilo. Har så lyst å banne,,..gråte,..rive av håret..hva i verden er det jeg har gjort ?? Selvrespekten er i alle fall borte. Hvordan kan man reise seg å gå ned etter allt slitet jeg var igjenom..tenk..starvekt 147-kjempet meg ned til 129..og vips..opp igjen til start...og vel så det.

 

Dette med positivitet..kan man se noe positivt med dette,..

Det sies at det er i motbakker man blir sterk. Får lete etter styrken her i mitt tilfelle.

 

Janne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

"Jo dårligere det er, desto lettere kan det bli enda verre" - et ordtak med negativ svung, men så sant, så sant. Selvrespekten forsvinner og alt blir bare trist og grått.... Ønsker meg en pille mot dette jeg... Var på hytta i ti dager, trimma mye og følte meg bra :( Så kom jeg hjem til vekt og helfigurspeil :( ... Fikk meg en rett på nasen og var sur og grinete i hele går.... Men i dag har jeg bestemt meg for at det er bare å brete opp erma og gi jernet! -igjen :)

 

Leter etter styrken sammen med deg jeg... - for du er ikke alene om å ha det sånn!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart :)

Det hjelper faktisk å bli lyne forbanna på seg selv.

 

Har vært å trimma en gå tur..og gjett hvem som peser på flatmark...nei...jeg bretter opp erma i lag med trønderpia :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en veldig vond følelse å være skuffet over seg selv, så du har all min sympati! Men vettu hva? En annen hadde gitt opp og innfunnet seg med vekten, men du gjør ikke det!! Du bretter opp og gyver løs igjen - i kampen mot overvekten, for du trives ikke med kiloene dine!

 

Kom igjen Janne, du vet du kan. Legg en plan og hold deg til den, så skal du se at 125 dukker opp på vekta igjen.

 

En ekstra god klem til deg i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...