Gå til innhold

Jannes skriblerier i dagboka si


Gjest Janne1

Anbefalte innlegg

Hei Janne!

Godt å høre du fremdeles er "med". Du er knallflink!

Her går det veeeldig sakte, med ca en kilo i mnd, haha.

Men ned er ned. Og innsatsen min står litt i stil med vektnedgangen, så jeg kan ikke klage.

 

Håper du har en fin førjulstid og at vi klarer et par kilo hver før jula setter inn!

 

Tonesen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 792
  • Created
  • Siste svar

begynner med registreing i dag. Leitet opp boka fra kurset, og vips, så er det full sjerpings, og ikke bare på slump og ca mål.

Dessuten, jeg fikk meg en aha opplevelse av å lese boken..tenk det, jeg var nede i 122 og hadde gullepler og pene klistermerker på kurset jeg gikk....

Ny motivajon i saktetider :)

 

Takk for hilsen Thonesen , kjempetrivelig.

 

Er dere begynt å bake til jul ? Hva skal dere i så fall mikse sammen, som ikke er så fryktelig kaloririkt.

Skal lese litt i bøkene rundt om på tråden. Har pusset opp til jul, så jeg er ikke startet med noe baking enda :)

**************''

 

En annen ide jeg har tenkt litt på, men vet ikke om det er steming for det.

 

Hva med ei slankeuke til sommeren. Med overnatting i lavo og kun lovlig mat, og masse fjelltrim og turer.

Kunne det være noe folk ville vært med på.

Ble så innspirert av interessegruppen for kvinner med spiseforstyrelser,..dem har ei uke på sommeren hvor det kun er fokus på å ha det trivelig i det fri.m.mer.

 

Send en priv.melding hvis dette er noe dere kunne tenkt dere å vært med på.

Kom gjerne med tips om hva som forventes, og hvem som kunne vært foredragsholder en kveld., event andre ting som kan være trivelig å ha med i ei trim og koseuke i fjellet. Dette fordrer jo at man greier å gå en del, men ikke noe stresstur. Kun fokus på det positive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spist litt ekstra i helga, men ikke mer enn det skal gå å rette opp igjen :)

Har vært hjemme hos foreldrene mine, og det vanker jo litt ekstra i helgekos.

 

Har fått kjempegod respons på den ideen jeg hadde, og nå har jeg lakt den ut på hjemmesiden vår, som ett prøveprosjekt. Skal jobbe videre med prosjektet for å få det mest mulig bra.,, og for at flere skal kunne få annledning å vite om den, skal jeg lage brosjyre å legge ut på stormotebutikkene. Jeg kjenner ett par butikker, og får sikkert legge dem ut der. Ideen er faktisk knallgod :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle :D

En flott dag, og ett flott vær.

Fredag å veiedag i morgen. Er spent. Har vært flink med maten denne uken, å håper helgas utsjeielser er reparert.

Kluet er å ikke sjeie ut.

Er så innspirert av jernviljen mange har , og trim..der er jeg ikke så flink. Men jeg må ordne meg med piggsko for å gå, er glatt her i områdene.

 

Ha en riktig fin dag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott vektnedgang!

 

En halv kilo virker kanskje ikke så mye, men om du setter det litt i perspektiv, så blir det faktisk 20 kilo på bare 10 måneder!!

 

Stå på, heier på deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntring :D

Har gått høvelig bra denne helgen, ..litt conjakk..det kunne fint vært unngått, med litt jervilje.

Den uteble.

Men som sist..får være ekstra nøye, og ekstra flink, så skal jeg nok få litt nedgang neste fredag og :D

Etter jul skal det være helt stopp på slappe helger,..da skal det være jernvilje og nulltolleranse for utsjeielser.

Trimmen må komme på plass, tenker spesiellt på svømming og turgåing. Går turer nå og, men ikke for å presse meg selv , blir mer sånn turgledegåing, uten stress.

Til sommeren skal jeg lede ann ei gruppe til fjells, og bør ha kondisen mer på topp. Det kan jo hende noen ramler å bryter av en fot, og da er det greit å ha kondis for å løpe i mobildekning for å ringe etter hjelp :D

 

Håper alle får en fin dag, julesnøen er kommet hit nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Er godt i gang med den nye livstilen. Det jeg la på meg i jula, kremt...! Det er snart borte.

Har dessverre ikke kommet i gang med gåingen, grunnet kulden. Har ett snev av asma, og varmekjeldressen passer ikke riktig enda , ja ja :)

Men det blir. Frem med opptimismen :)

Har en rak holdning, og ikke noe verken ditt eller datt utenom det man skal spise.

 

 

Ha en vakker dag alle som en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jess, da er det jeg la på meg i julen borte, pluss litt mer. Trimmer med aparat (trimsykkel og twister) hver dag, samt ut å gå.

 

10,6 kg borte

Litt greit å slippe å drasse rundt på dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er Janne. Det er utrolig deilig når tallet på vekta viser lavere og lavere siffer. Håper at alt er bra med deg. Er jammen ikke mange igjen av den gamle gjengen her nå. Jeg ønsker deg en super dag videre.

 

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var 14 dager på streng kur, uten sult over. Resten igjen

På 14 dager er 12 kg borte. Helt , helt rart, og helt fantastisk. Trimmer på aparat, ikke hver dag, men i allefall fem ganger i uken, en god halvtimes tid.

 

Mottoet er bevegelse hver dag, og ikke vike på kostholdsplanen. får også hjelp av hypnose :( Det høres mer skummelt ut enn det er. Ett lite kvarter med å legge inn positive tanker. Motivasjonspåfylling kaller jeg det, ellers som det så populært kalles coaching :)

Med streng kur mener jeg

Spis når man er sulten, og det man trenger for å føle seg vel, ikke spis det man kan spise.

Eller en annen vri, kom på den nå :D Spis for å leve, ikke leve for å spis :)

Ha en fin uke, og tusen takk for hilsningene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk flink du har vært. Helt utrolige tall du kommer med, ble skikkelig imponert nå :(

 

Men kan du med hånden på hjertet si at måten du lever på nå, mtp spising, er måten du skal leve resten av livet? Hva skjer når du har gått ned til ønsket trivselsvekt? Virkelig ikke meningen å være for kritisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må rette opp mine fatale feil, med det samme . Måtte ha vært bra trett i dag tidlig .....

 

Jeg skriver jo i vektloggen her inne. Da jeg begynte for 14 dager siden,måtte jeg resette den, hadde jo gått opp litt i julen, selv om noe var borte. Den sto på minus 3 etter reset. så gikk jeg ned, og i løpet av 14 dager, står det minus 12. Glemte å trekke fra de 3 kiloene. Det skal være minus 9 på 14 dager. Men jeg er lykkelig uansett.!!!Det går rett ned. (5 kg. første uken, og 4 kg andre uken )

 

Spiser ikke brød,potet, eller stivelse av noe slag. , når jeg er ferdig med kuren, så må jeg gradvis venne meg på karbohydrater igjen. Litt og litt.

Men jeg spiser , kjøtt, fisk,grønsaker og salat. Regner med det dekker det meste :(

Trimmer en del mer enn før, og min. en halvtime, 4-5 ganger pr uke. Bevelgese hver dag er mottoet. Og positivitet :) Men det har jeg praktisert hele livet, er positiv :D

Men om jeg greier det,..ja, jeg tror det i dag, men det aller viktigste blir når man kommer ned. Det tar 2-3 år å stabilisere vekta på ett tall, men jeg vet jeg må leve med denne kroppen i mitt liv, og at den har lett for å legge på seg.

 

Men jeg holder på med ett opplegg, som kan funke som egenmotivasjon for ettertiden, hvis jeg får det til å bli attraktivt.

Det er ett opplegg i fjellturismen vi driver. Der har jeg laget ett eget opplegg for oss store. Ett " Opp av sofaen" prosjekt,..og det handler om livskvalitet og positivitet. Får jeg dette til ,så vet jeg det blir motivasjon både for meg selv og andre.

Se på siden linket under her, og klikk på :Planlagte turer. Der ligger nå ett ferdig program.

Dette er egenmotivasjon, som jeg gjerne vil dele med andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Nå er 12kg borte vekk. Never again :D bort vekk, svisj.

Trim og jernvilje.

 

Ser jeg har ikke gått så veldig ned denne sommeren, egentlig, men det som er borte, er borte, og vektloggen min viser minus 12. Da er man fornøyd, veien er enda lang, og det går nedover.

Muskler er kommet, og kroppen er fastere. Herlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...