Gå til innhold

Jannes skriblerier i dagboka si


Gjest Janne1

Anbefalte innlegg

Gjest tronderpi1

Enig med du Janne!

 

Jeg sendte mail til GR for noen måneder tilbake og etterlyst litt mer "action" her inne på sidene, det være seg flere "bloggere" og andre nyttige innspill. Husker ikke ordrett hva jeg fikk til svar (skal sjekke når jeg kommer hjem hva det sto), men de var visst klar over "tilstanden". Ikke bestandig det er like mye aktivitet inne på forumet heller.

 

"Tema-tråder" kunne f.eks. vært interessant synes jeg. En tilbakemelding i ny og ne, kanskje spesielt når folk stiller spm. eller sliter ekstra.

 

- heldigvis er det mange flotte "eksterne" bidragytere her inne på forumet da :) Og godt mulig forumet er iht. deres ønsker og visjoner, hva vet vell jeg... Men savner litt "fart" til tider ja!

 

 

psst. Har vært og sett de flotte bildene på hjemmesiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 792
  • Created
  • Siste svar
Gjest Vilde72

Hei Janne!

Hvor blir du av? Håper livet smiler til deg :)

 

Ang. aktivitet fra eiere / kursledere her inne er det sikkert slik at oppmerksomhet fra den kanten kun rettes til de som betaler for å gå på kurs. Det er jo en business det her og de skal tjene penger...så jeg skjønner på en måte at dette forumet blir til hva brukerene gjør det til selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janne3

Har ikke vært innom så mye som jeg egentlig ønsker å være her, men nå skal dere få en hilsen.

 

Det går fint, har ikke gått ned mere siden sist, men jeg holder meg på stedet hvil.

 

Når det gjelder litt oppmerksomhet fra høyere hold, så mener jeg enda det burde være på sin plass med en klapp på skulderen, og litt oppmerksomhet i ny og ne, også til dem som ikke går nettkurs :) Rett og slett for å vise at dem faktisk bryr seg.

En liten halvtime hver uke fra dem som er kursledere, at dem kan mengde seg med alle i GRoedes hærskare..det hadde vært flott :)

Sier ikke at dem skal følge opp alle dagbøkene,..men en liten hilsen hist og pist :)

 

Skal begynne med Reduktil nå, har snakket med ernæringsfysiologen om det. Ellers så fikk jeg plass på slankeleiren oppe i Valdres, men blir å takke nei, jeg tror ikke jeg mestrer å være en hel mnd borte fra familien min.

 

Håper dere alle har det bra, sender en stor klem til alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Janne,

Jeg mener på ingen måte å provosere deg. Men et tilbud om opphold på institusjon for å få hjelp til vektreduksjon høres ut som et tilbud du ikke burde la gå fra deg. Mange av oss ønsker oss noe sånt, men søker og får ikke plass. Du har fått plass! Og på 1 mnd der har du mulighet til å fokusere på trening og slanking hele dagen. Få en skikkelig kickstart og mye god kunnskap om ernæring og fysisk aktivitet på veien.

Jeg forstår godt at en måned høres lenge ut. Men det er bare 4 små uker. Og du får sikkert mulighet til å reise hjem en helg eller to. Det er ganske vanlig å gjøre på den typen institusjon ettersom det er lite opplegg der i helgene likevel.

Jeg vil i alle fall anmode deg til å tenke deg om en gang til! Det er tross alt et utrolig godt tilbud du har fått!

 

Tonesen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vilde72

Hei igjen Janne

 

Jeg skjønner at det er slit å være borte fra familien i 4 uker, men se på det som en husmorferie? Tenk å få muligheten til å ha tid til virkelig å tenke på seg selv så lenge. Trene, gå turer, få maten servert (?) og lære mye som kan hjelpe deg til å gå ned i vekt. Du ville fått en pangstart :)

 

Ha med pc med mobilt bredbånd og snakk med familien via webcam og telefon hver dag?

 

Men du må være motivert til det selv - og vil du ikke så har jeg stor tro på at du klarer det på egenhånd også :) Du må uansett gjøre det som er rett for deg. Lykke til med reductil-tablettene.

 

Klem fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

En måned av hele livet hadde vært en flott investering i egen helse :)

 

Selv var jeg for lett til å få hjelp av det offentlige, og legen min var oppriktig lei seg for det. Men sånn var det nå bare. Skjønner at det er vanskeligå være borte fra familien (og jeg hadde nok følt det likens), men kanskje det hadde vært verdt det for dere alle?!?

 

Uansett, vi tar kampen! Neste sommer er vi "smashing" - he, he :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janne3

Enig med dere, det virker som ett kjempeopplegg, og jeg søkte via legen, og med annbefaling fra ernæringsfysiologen.

Jeg tror at hadde det vært nærmere,..så hadde jeg tatt imot den motivasjonen det kan være å trimme sammen med andre., uten å være redd for å skille seg ut.

 

Men det jeg strever med er dypere, trim, og mat, det kan jeg. Men det jeg ikke kan, er å mestre stress, enten det er det, eller det. Så jeg skal heller prøve reduktil, og få en time eller to pr mnd hos psykolog. Har vært igjenom ett år med psykologhjelp,..og jeg gikk ned nesten 20 kilo. det går på motivasjon, mestring av følelser osv. Jeg er nemlig typen som gløtter i skapene etter noe å stresse ned med :)

Har også meld meg inn i organisasjonen "Kvinner med spiseforstyrelser" fant mye der som gav gjenklang hos meg, jo mere jeg leste.

 

Vi har snakket masse sammen om ting, løst og fast , jeg og ernæringsfysilolgen. Vi har snakket om alle dem som strever med vekta...en stor del av dem hadde hatt stor nytte av psykolghjelp, det betyr ikke at man er syk, eller burde skamme seg over å ikke greie det på egenhånd, men det handler om å bryte gammle mønster, eller vaner. Det ligger nærmest nedarvet i genene at mat er trøst, eller at man tyr til mat når man er sint,..eller glad :)

Etter at jeg sluttet med røyken for 5 år siden,...så har jeg kjent behov for en røyk i ny og ned...da har det heller blitt slik at man har kikket litt i skapet etter noe snop,..ett eller annet.

 

Vi får se, jeg har enda en tid på meg til å bestemme om jeg tar plassen eller ei.

Men det meste hos meg handler om å mestre den ene dagen som kan være årsak til at ett godt innarbeid mat/trim mønster blir brutt. Den ene dagen som kan velte hele opplegget, å gjøre at man føler at den dårlige samvittigheten blir enda mere dårlig.

vi kvinner har mye press på oss,..barna, hus,(om man deler på husarbeid, så er det vi kvinner som får dårlig samvittighet om det ikke er strøkent når det kommer besøk ) sånn er det bare. Man kan gjøre listen milevis lang over det kvinner pleier å ha samvittighetskvaler over...og noen får mere enn andre.

 

Nei, det er ikke bare å legge det bort :)

 

 

Men nå ble dette mye skriving og prat og de dype ting.

Man skal vel egentlig bare lære å være glad i seg selv som man er, og man må nyte dagen i dag.

Stor klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vilde72

Det er hodet som er vanskeligst å snu - det er ikke gjort over natten. Men jeg er sikker på at du klarer det Janne. Ta tiden til hjelp, snakk med de som du vet hjelper deg. Som du skriver så har psykolog hjulpet deg før, og det er flott!

 

Ønsker deg en super pinse med mye sol og smil :)

 

Vildeklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nesten som man kan skrive takk for sist, men jeg har ikke hatt tid å vært inne her.

Nå er konfirmasjonsgreiene over, og freden har senket seg i heimen :) puh!

 

Vekta,..jo, jeg tok ett steg opp på den i går, og æsj. opp, for ente gang. Pyton.

 

Skal ikke skrive at nå skal det bort. Repeterer meg selv til det kjedsommelige. Men jeg biter tennen sammen, og fortsetter min lille spire av motivasjon.

Har for første gang bestillt meg ett trimaparat,..som en flott jente demostrerte på tvshop :o Det ligger å venter, skal hente det i dag. Man skulle svinge å steppe i samme slengen....Her blir det liv dere :cool:

 

Håper dere har det bra alle sammen, sender en klem og motivasjonsvibber rundt omkring til dere. Stå på !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vilde72

Hei Janne!! Gratulerer så mye med konfirmanten :o Også er det kjemekoselig å "se" deg igjen. Skjønner det er mye å stri med rundt en konfirmasjon.

 

Er det elipsemaskin du har kjøpt deg? Det skal visstnok være effektivt, masse lykke til med det!

 

Diger klem tilbake fra meg, ha en super onsdag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twister og twister...man stepper i full fart, og svinger frem og tilbake. Både rygg ,lår, og legger får fart på seg. :o

Forbrenningen er stor.

 

Håper dere all får en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Fant boka mi ;)

Burde vel slettet den å startet på nytt,. ..men jeg får faktisk ikke gjort det, fordi jeg en periode het janne1. Må vel skrive til gr å få dem til å slette.

Har skrevet så mye, og gitt opp, så veldig mange ganger, at jeg er lei meg selv :D

Men det får ikke hjelpe,..gi ikke opp nei.

Nå er det utprøving av reductil.

Går fint.

Ha en fin kveld alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei uke på reductil, Ned fra 153,4 - 148,1

 

Er fornøyd :)

 

Om du leser i boken min, og vet jeg nå opprerer med høyt tall sett i forhold til det jeg var ved juletider,.så...jeg kan ikke tenke på det. Var lei slanking i vår, og manglet motivasjon.

Men nå er det nye ark, og muligheter. Er storfornøyd.

Og jeg gir meg aldri!!!

 

Ha ei flott helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom meg selv litt :) Er egentlig ikke så mye å skrive. Vekta står i ro, den venter vel på at M skal gå ut av kroppen. Pleier å gå opp ett par kilo når den skal komme, og regner med vekta snart gjør ett byks ned :) Den gikk ikke opp denne gang, men står i ro.

 

Denne gangen skal målene bli nådd. :)

Kjøpte med en treningsmaskin her tidligere. Den skal jeg snart lete frem igjen. Knallbra for oppvarming og brenning av kalorier. Den er ikke så tung å bruke, men den bråker litt, så..har heller trimmet med jobbing siste ukene.

 

Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk fint hos legen, han var godt fornøyd, og det er jeg også :)

Blodtrykket var 130 over 90 ..sist var det 140 over 90,..jeg har ikke peiling egentlig hva dette betyr, men regner med det er vanlig. Har en gang fått forklart dette av min søss, som er sykepleier, men det festet seg ikke på hjernen :D

under og overtrykk..pytt pytt :) :)

Ha en flott dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned en kg i uke nr to på R.

 

Jubler ikke, men er fornøyd :D:)

Er litt bortsjemt etter første uken på reductil, da vektnåla var minus 5,5 ned.

 

Go helg alle, og kos dere masse med sunn mat, og litt trim :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høna75
Ned en kg i uke nr to på R.

 

Jubler ikke' date=' men er fornøyd :D:)

Er litt bortsjemt etter første uken på reductil, da vektnåla var minus 5,5 ned.

 

Go helg alle, og kos dere masse med sunn mat, og litt trim :)[/quote']

 

 

Flinka!!

 

Ha en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...