Gå til innhold

Vilde på vei mot et letter liv


Gjest Vilde

Anbefalte innlegg

Så var det lørdag igjen, og til onsdagen så har jeg fullført 6 uker av mtt "nye livsstil - endringsprosjekt :P "

 

Jeg er meget fornøyd med resultatet så langt, i dag viste vekten 91,2 kg, som er en nedgang på totalt 6,5 kg!!

 

I dag har jeg vært på hudestevnet med foten på en stol, men har kost meg masse ! Jeg var flink og hadde med knekkebrød og mager bacon ost.

 

Spiste middag hos svigermor, stekt kyllingfilet med salat (hoppet over risen), og skeiet ut med tre biter stratos... Og da fikk jeg vondt i magen :)

Det bobler og romler, og det kan bli en festlig natt for han som deler selg med meg ...

 

Vel, det ble totalt 2001 kcl i dag, 400 kcl i overkant, men det tror jeg at jeg tåler for en dags skyld :)

 

Ellers ingen problemer med og følge måltidene, jeg spiser godt, ofte, og er ikke sugen på godterier eller noen ting. det jeg derimot fyser på er salat med avocado og fetaost... det er skikkelig, skikkelig godt, og jeg dropper mer enn gjerne ris for og kunne spise det :) Kroppen er rar sier jeg bare... Jeg har aldri likt avocado tidligere...

 

Ønsker alle en fortsatt fin slankehelg!

 

Klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 666
  • Created
  • Siste svar

En ting er sikkert... Man blir aldri fornøyd :D

 

Jeg raser ned i vekt om dagen... Og da mener jeg raser... Fra lørdagen til i dag har jeg "mistet" 0,8 kg... Og da får jeg litt angst (slev om jeg synes det er kjempedeilig også ) For det heter seg jo at man ikke kan gå ned mer enn 0,5-1 kg i uken...

 

Jeg spiser godt, er ikke sulten, holder meg til planen men har ikke fått trimmet pga ankelen...

 

Jeg er jo samtidig livredd for å rase opp igjen da, men ser jo at det kan skje..

 

Uff... Det er sannerlig ikke lett og slanke seg...

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jammen heldig, og flink også som klarer å ta av!

 

I dag var det veiedag. Jeg har fulgt opplegget ganske bra, har gått i overkant med kalorier noen dager, men har tatt det igjen med trim. Så har jeg da likevel ikke tatt av! Jeg var så spent på å veie meg i dag morges, men jeg står fremdeles på stedet hvil på 96,1 kg. Ikke et hekto ned. Jeg ble ganske skuffet, har jo fulgt opplegget, og har vært flink til å gå tur, og å trimme. Jeg bør vel bare trimme enda mer.

 

Heldige er de som kan spise hva de vil uten å legge på seg, sier bare jeg. Jeg er så glad i mat også.

 

klem fra

Janecki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror ikke du har trimmet for lite, eller spist for mye. Dette er omtrent slik som jeg hadde det før jeg ødela foten.... Jeg tror jeg stresset for mye, sik at kg`ene festet seg i steden for å gå av, og når jeg måtte senke tempoet så ble rant de av igjen...

 

Jeg tror du bare skal fortsette slik du har gjort, og passe på og spise ofte, nok og riktig, så blir det bedre neste veiing!

 

Klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg vill heller ikkje forsette med alle desse kiloane.........og når eg les din "tråd" fann eg ut vi hadde litt samme oppfatning.Har slanka meg før men det er veldiglett og falle tilbake til gamle vaner etter avslutta kurs.Her er det veiedag onsdag og eg er veldig spent-trener og prøver vere flink med maten men no må eg køye-Håper vi snakkast imorgon kanskje?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Sopp!

 

Takker for melding :D

 

Man kommer til et punkt hvor nok er nok tenker jeg...

Jeg har jo ikke lyst til å være tung, treg, mangle overskudd, slite med og finne klær som passer, føle meg ubekvem i selskaper osv...

Jeg vil ikke være skinnmager... jeg vil føle meg vel! Og det gjør jeg ikke med den vekten jeg har nå... Jeg kjenner jo allerede hvor mye letter alt er, når jeg har mistet 7,5 kg... Og jeg vet jo hvor mye bedre jeg vil føle meg når jeg nærmer meg 70 i hvert fall :(

 

Og... det er ingen andre enn jeg som kan gjøre no med kg`ene, så om jeg forblir for tung, så er det ene og alene mitt valg :)

 

Jeg har tenkt til og melde meg på ett hold vekten kurs når jeg er ferdig slanket denne gangen, for det er uhyggelig lett og falle tilbake... Og kg `ene sniker seg på fortere enn jeg rekker og blunke...

 

Jeg håper du blir hengende med :) Mer motiverende og være flere!

 

Klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du vil være med sopp!

 

Jeg er flink med trimpoengene, men i går var jeg oppe på 1800 kcal. Jeg får heller gå en tur ekstra. Jeg synes at det er ganske vanskelig å følge dietten. Prøver å spare kosemerkene, så blir det en sjokolade til helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har ikke gått som planlagt...

Den har ikke vært katastrofal, men den har inneholdt (selvopplagte) "feller", og noen har jeg ikke klart og motstå desverre...

 

Saken er den at vi har huset fullt av valper om dagen, og det betyr mye gjester...

Jeg har en ide i hodet mitt at gjester må serveres noe, og noe er selvfølgelig ikke grovt brød og vann :)

 

Det betyr at jeg har spist en halv lefse (av den ferdigsmurte typen), en sjokolade (eventyr 24 gram) og en kule med vaniljeis i tillegg til maten denne uken...

I tillegg har jeg spist ute en dag denne uken, og da valgte jeg kalv med pasta og soppsaus. Aner ikke hvor mange kcl det var i den selvfølgelig...

 

Puh... da har jeg bekjent mine "synder"...

 

Hvordan det vil slå ut på vekten, og om det vil slå ut på vekten vet jeg ikke, men det får jeg jo se i morgen... Sist lørdag veide jeg 91,2 kg så vidt jeg husker, så jeg kunne tenkt meg og vært under det i hvert fall :)

 

jeg MÅ bli enda sterkere i forhold til fristelser... Jeg er også matlei om dagen, og da blir jeg gående og "vake" i skapene for å finne ut om det er noe som kan smake... Sulten er fullstendig borte, så enten spiser jeg for mye, eller så begynner kroppen min og vende seg til dette inntaket... Jeg aner ikke jeg. Jeg veier og styrer, og holder meg innenfor kcl budsjettet... jeg har ikke vært over 1600 en gang denne uken så vidt jeg vet. Men nå har jeg jo rast ned nesten tre kg de to siste ukene, så om det blir en stopp nå, når jeg til og med har mensen, er sikkert bare og forvente...

 

I morgen er det veiedag :) og konfirmasjon.... skrekk og gru

 

Klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært i konfirmasjon, og som kjent så er det mye spiselig - ikke av det sunne slaget, i en konfirmasjon...

 

Vi fikk en nydelig tre retters middag, med tynne skiver av okse med ruccola og parmasan, urtemarinert kyllingfilet med noe potetgreier, og brownie til dessert.

Det var ikke store posjonene, men jeg aner ikke hvor mange kcl det var i det... jeg har tippet rundt 900 i dagboken.

 

På kakebordet så klarte jeg og holde meg til ett stykke med fyrstekake, og er veldig fornøyd med det! Om jeg har gjettet sånn ca riktig med kcl så kom jeg meg gjennom dagen på en 1500 kcl, og det er jeg stolt av :)

 

I morgen har gubben bursdag, men det tar vi pent og rolig :)

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var nok en helg ferdig, og jeg synes jeg har kommet meg vel igjennom nok en gang... Klart, det var konfirmasjon i går, men det gikk bra synes jeg, og i dag har jeg spist fårikål, det var nydelig! Det er jo fet mat, men det får så være, for vi må ha det en gang i løpet av høsten :)

 

Ellers så har dagen vært fin, ute med valper, trent hunden litt, og slappet av sammen med mannen min som har bursdag i dag. Han har ikke fått noen kake, men han fikk en stor stratos som plaster på såret :) Da var han godt fornøyd *ler*

 

Han går jo ned i vekt han også, siden det ikke blir handlet usunne varer her noe mer... Litt urettferdig egentlig :) Han jobber jo over hodet ikke noe for det mener jeg...

 

Nå er det ny uke, nye muligheter :)

Dette skal bli en god slankeuke!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg litt lei... ikke av slankingen, det går bra. Men jeg er lei denne foten som jeg skadet for over 2 uker siden... Den er fortsatt vond, jeg kan ikke tråkke på helen enda, og i dag var jeg hos lege med den... Hun lurte på om det kunne være brudd inni der alikevel, og henviste meg til røntgen...

 

Uansett så regnet hun med at det tok 2-3 uker før den var bra, og enda mer hvis det viser seg at det er brudd...

 

Jeg skal til røntgen på onsdagen, og håper de ikke finner noe som helst!!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er kjedelig å gå sånn. eller rettere sagt: det er jo gå du ikke kan :)

 

jeg har hatt problemer med en arm, noe som har ødelagt mye for meg. jeg har gått halvannet år, fordi jeg har hatt en tidkrevende diagnose. håper på å tilfriskne nå i løpet av et drøyt halvår... så jeg vet hvordan det er.

 

synes du er flink som klarer å holde motet oppe og ikke trøstespise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Hyfsan!

Jeg har en historie med en arm jeg også... Håper armen din blir bra snart!

 

I dag er det 7 uker siden jeg startet på igjen her... Ufattelig hvor fort tiden går!

Vekta i dag viste 89,8 kg :) Det betyr under 90!!!! Juhu!!!!

En samlet nedgang på 7,8 kg, og "målet" om 10 kg til 1. oktober lever enda :)

Det er 2,2 kg på 2,5 uke... Det skulle kunne gå! Selv om det ikke spiller så stor rolle da :) Det viktigste er jo at det går nedover... Og ikke minst at nedgangen blir permanent!!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan være godt fornøyd med egen innsats.

 

det at nedgangen blir permanent er det viktigste tenker også jeg. hvor mange ganger har jeg vel ikke tatt av alle kg, for deretter systematisk og grundig å legge dem på meg igjen? sånn går det ikke an å ha det i lengden.

 

stå på videre, så når du både delmål og hovedmål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu! Jeg kom meg gjennom sonsdagen denne uken også :)

 

Onsdagene er tøffe, det synes jeg hver uke...jeg vet ikke hvorfor, men det er vel sånn midtukesyndrom... Jeg har jo ikke skeiet ut noe i helgene heller, så det er litt snodig...

Ikke at jeg har lyst på godteri, men jeg er så sulten! Jeg føler at jeg spiser jevnt og trutt, og i går tippet jeg 1600 kcl for en av de første gangene på 7 uker i et forsøk på og stille sulten. Jeg drakk sikkert 3 liter vann, og det eneste som skjedde var at jeg fikk en dundrende hodepine :)

 

Men, i dag håper jeg det blir meget bedre! Nå er det bare i dag og i morgen igjen før det er veiing igjen... Helgen blir hektisk - min kjære skal på fest med gutta i helgen, så jeg blir alene med 18 hunder (13 valper vel og merke :) ) og ungene...

Det går nok bra, jeg er bare ikke vant til og være alene lengre etter snart 11 år :) he he

 

Ha en flott torsdag!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du sliter med sult, så kan hende du har høy forbrenning eller du velger mat som ikke funker så godt for deg. det kan jo også være hormonelt betinget, vet du. men om det er et vedvarende problem ville jeg nok ha gått igjennom dagsopplegget en gang til. en og annen dag/periode med sult er greit, men ikke om det er regel og ikke unntaket.

 

lykke til vilde. alle disse hundene dine, lurer litt på hvilken type rase du har - om du vil dele det her på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg har for høy forbrenning... Det er litt skummelt og skulle spise mer også synes jeg :)

Jeg var oppe i 1645 kcl i går, og i dag tror jeg at jeg kom opp i 1700 pga pistasjnøtter i salaten ...

 

Blir spennende og se om det har noen utslag på vekten... Jeg vil ikke opp i vekt igjen :)

 

Jeg har belgisk fårehund - tervueren :)

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også en psykologisk sperre på ca 1600. jeg vet jeg skal dit, men tør ikke. så jeg ender opp på i underkant av 1500. merkelig fenomen. for om jeg døtter nedpå sjokolade, regner jeg visst ikke på kalorier... :) huff-a-meg.

 

tervueren, ja. det er koselige hunder. jeg er helt bikkje-gæ'ærn skjønner du. har "alltid" hatt bikkje.

 

nå håper jeg beinet ditt snart er i orden igjen, er det noe nytt der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er merkelig... det er jo ikke mange ukene siden jeg dyttet i meg det jeg kunne... Jo flere kalorier jo bedre virker det som nå i etterkant...

 

Jeg er redd for å bikke over 1600, men samtidig så aner jeg jo ikke hvilken meny jeg ville ha vært på om jeg hadde vært på kurs... Jeg gikk på kurs for mange herrens år siden, og da tror jeg at jeg skulle ligge på 1200 om dagen... men det vet jeg det er blitt endring på....

 

Foten er fortsatt vond, og jeg kan ikke gå skikkelig på den... men det er bedring i sikte, og jeg håper kommende uke skal gjøre meg i stand til og bruke den nogenlunne normalt... Men trimming er det jo fortsatt dårlig med...

 

Så er jo spørsmålet... når jeg går ned såpass som det jeg gjør nå, uten og trimme. Burde jeg da øke matinntaket noe når jeg begynner og røre på meg igjen? jeg har jo hunder, så det blir jo litt trim i form av turer opp og ned jorder og i skauen med dem. I tillegg har jeg en jobb der jeg ikke akkurat sitter på rumpa hele dagen. Det er derfor jeg er sykemeldt så lenge jeg ikke kan gå skikkelig...

 

jeg burde egentlig vært på et kurs tror jeg, men jeg har ikke tid... Det må bli internettkurs i hvert fall... Tror jeg skal vurdere det litt alvorlig :)

 

Jeg har lurt litt på sånn Bailine også, jeg har forsøkt det tidligere med stor suksess. Det er dyrt, men føles som litt "luksus" i hverdagen egentlig...

 

I morgen er det veiedag - det blir spennende!

 

Hyfsan - hvordan hund har du? Bruker du den til noe spesielt? Jeg stiller ut og konkurrerer i lydighet med mine :)

 

Klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såg du ikke visste hvilken meny du skal ligge på. Skal prøve å skrive formelen, som du regner ut med her.

 

(vekt x 10) + (høyde i cm x 6,25) - (alder x 5) -161 (siden du er kvinne) = hvilstoffskiftet

 

Hvilstoffskiftet x du med faktor for hverdagsaktivitet = energiforbruk før trim

 

lav hverdagsaktivitet (uten trim) : stillesittende arbeid og fritid =1,3

 

normal hverdagsaktivitet (uten trim) : stillesittende arbeid og noe aktiv fritid = 1,4

 

høy hverdagsaktivitet (uten trim) : fysisk arbeid og/eller meget aktiv fritid = 1,5

 

Altså her skal ikke trimmen være med...

 

Til slutt tar du trimpoeng pr uke X 28,58. dette legger du til energiforbruk før trim, da får du ditt daglige energiforbruk

 

Eksempel: kvinne, 40 år, 170cm høy, 80kg, med normal hverdagsaktivitet, og 10 trimpoeng pr. uke

 

(80 x 10) + (180 x 6,25) - (40 x 5) - (161) x (1,4) + (10 x 28,58)

 

800+1125-200-161x1.4+285,8 = 2475,4

 

totalt energiforbruk menyvalg

 

under 2000 kcal meny 1 (1300 kcal)

1900-2400 kcal meny 2 (1600 kcal)

2300-2800 kcal meny 3 (1900 kcal)

2700-3200 kcal meny 4 (2200 kcal)

3100 kcal eller mer meny 5 (2500 kcal)

 

Puh, håper du blir hjelpt her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja her kom biggirl meg i forkjøpet. hadde tenkt å forsøke å skrive inn formelen. voldsomme greier :), håper du finner ut av det.

 

jeg har standard dachs. bruker dem ikke til noe spesielt lenger, de er gått av med pensjon. men forsøker å holde dem i form med gode turer hver dag. det er hyggelig selskap med hund :)

 

ha en fin dag vilde. håper det går bra med beinet ditt.

hvordan gikk veiingen i dag?

 

artig at du nevner Bailine. jeg har også forsøkt det, for noen år siden. likte det ikke noe særlig, syntes det var mye mer utbytte av å trene styrke på treningssenter. men det var før armen streiket og hele treningsopplegget gikk i do. uansett hva du velger; viktig å gøre noe som du opplever som et pluss i hverdagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for den utregningssaken :) Jeg endte på 2480, noe som val egentlig tisvarer 1900 kcl pr dag... Jeg synes det høres mye ut da??? Men det kan jo tyde på at mistanken min om at jeg bør spise mer når aktivitetsnivået stiger igjen er berettiget...

 

Foten min er på bedringens vei, men jeg klarer fortsatt ikke å gå skikkelig på den... Så trim er det ikke mye av... Jeg er jo forholdsvis aktiv til vanlig, selv uten trimmen :) Og jeg trener nå hunden min (lydighet) selv om jeg halter. Det går bra det...

 

I natt har jeg vært dårlig da, skikkelig magesjau, feber og vonde muskler... Har klart og få i meg ett par paracet nå, så formen er stigende... Men det blir loff og pepsi max på meg i dag, og ikke noe annet tror jeg ...

 

Ha en fortsatt fin lørdag alle sammen!

 

Klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg trist... Ikke på egne vegne, jeg føler meg mye bedre i dag. jeg har ikke spist noe særlig fordi magen fortsatt er i opprør, men har beholdt det lille jeg har tatt inn.

 

Men... jeg har vært i bursdag til en kjent og kjær jente som ble 18 år i dag. I vinter var hun en sprudlende blid og aktiv jente, riktignok litt overvektig som mange av våre damer i familien er, men ikke noe ekstremt.

Så begynte hun og slanke seg. Hun var fornuftig, kuttet ut godterier, kaker og is. Spiste vanlig mat, 4 -5 ganger om dagen. Og hun gikk ned 10 kg på en fornuftig tidsperiode. Hun var slank, med flotte former. Men hun stoppet ikke der desverre. Hun fikk en "mageinfluensa" omgangssyke, diare... Ja jeg vet ikke hva hun ikke skyldte på, og i dag veier hun 40 kg. Hun er ca 169 høy og har en BMI på 14. Hun er en svak skygge av seg selv, snakker sakte, sløv i blikket og treg i bevegelsene :) Det er til og grine av rett og slett.

 

Og jeg blir sint på dette slankepresset som er i samfunnet i dag. Dette er kanskje ikke rette forumet og si sånt i, men jeg blir litt oppgitt...

 

Moren er en ressurssterk dame og lege er kontaktet for lenge siden, men de gjør jo ikke noe før det er nesten for sent... Hva skal man stille opp med i mot noe sånt?

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...