Gå til innhold

Vilde på vei mot et letter liv


Gjest Vilde

Anbefalte innlegg

jeg forstår godt du er trist. et menneske du bryr deg om som blir syk på denne måten.

 

bmi på 14 er faretruende lavt, jeg kan ikke mye om hvor langt ned man kan gå på bmi, men går ut fra at legen nå skjønner at noe må gjøres.

 

håper hun får hjelp. det finnes noen gode tilbud, men dessverre for få.

 

jeg synes du godt kan si noe om dette på forumet, blant unge jenter kan forventninger og krav lett omsettes til slanking og slankepress.

 

håper jenta får hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 666
  • Created
  • Siste svar
jeg forstår godt du er trist. et menneske du bryr deg om som blir syk på denne måten.

 

bmi på 14 er faretruende lavt' date=' jeg kan ikke mye om hvor langt ned man kan gå på bmi, men går ut fra at legen nå skjønner at noe må gjøres.

 

håper hun får hjelp. det finnes noen gode tilbud, men dessverre for få.

 

jeg synes du godt kan si noe om dette på forumet, blant unge jenter kan forventninger og krav lett omsettes til slanking og slankepress.

 

håper jenta får hjelp![/quote']

 

 

Jeg vet heller ikke hvor langt ned man kan gå, men jeg vet at når moren min veide 42 kg (hun var veldig syk) så fikk hun operert inn mickkey i magen. (sonde)

Da fikk hun flytende næring hver natt, og det gjorde at hun gikk opp i vekt igjen...

Men jeg ser ikke for meg at de gjør noe sånt med en jente på 18... Og det kan de sikkert ikke gjøre uten samtykke heller.

 

Nei - jeg håper det er tak i legen. Det er tak i moren i hvert fall, så hun kommer ikke til og sitte med hendene i fanget og vente på et mirakel.

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På grunn av omgagssyken i helgen så viste vekten ett veldig lavt resultat i dag naturlig nok... Jeg har ikke undersøkt det, men må man legge inn vekten her i dagboken på mandager? Eller kan man legge den inn når som helst?

 

Uansett så har jeg lagt den inn hver mandag. Og da har jeg jo på en måte to veiedager i uken ;) Noen mener vel at det ikke er lurt, men det hjelper meg til og holde fokuset gjennom hele helgen om ikke annet...

 

I dag stoppet vekten på 88,1 kg. Jeg regner med at jeg kommer til og gå opp litt igjen når jeg får fyllt opp systemet litt da, men kan jo håpe på at kroppen har tæret litt på fettet i mellomtiden :)

 

Da har jeg en foreløpig nedgang på 9,5 kg, og den "magiske" 10 kg grensen er plutselig fryktelig nære!!!

 

Klærne er blitt vesentlig større selvsagt, belte er kjøpt inn for lenge siden, og jeg føler meg veldig, veldig mye bedre allerede :)

 

Ha en flott dag !

 

Klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ett flott resultat Vilde. Syns du er kjempeflink.

 

Du kan legge inn vekten din den dagen du ønsker, jeg har veiedag på onsdager og det fungerer bra. Jeg valgte onsdager fordi jeg startet på en onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er godt jobba! du har vært flink til å holde fokus, selv med redusert fremkommelighet.

 

om du vil veie deg en eller to ganger i uka, er opp til deg - men jeg vet ikke åssen det er å legge inn ukerapport to ganger i uka. det har jeg aldri forsøkt.

 

mitt mål er nå å veie meg en gang i uka, kommer til å bruke mandager. det er lurt for meg å ta det umiddelbart etter helgen, det hjelper meg å holde fokus i helgen (håper jeg) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei !

 

Jeg er her, jeg holder "stilen" ;) Ingen problemer annet enn at jeg sliter litt med å få i meg nok kcl... Spesielt siden magen slettes ikke er i humør enda... Men det går seg til!

 

Det er noen hektiske dager her, valpene er 7 uker i dag og krever mye :)

Valpekjøpere er innom daglig, ungene skal på idrettsskole, til venner, gjøre lekser osv, jeg skal trene hunden, vaske klær, rydde hus... ja det er slitsomt og være sykemeldt...

 

Foten er på stedet hvil.. Ankelen er stiv og jeg kan fortsatt ikke tråkke på hælen, men jeg håper det går seg til.

 

I morgen tror jeg at jeg har vært her inne i hele 8 uker allerede... Kan det stemme tro? Hvor i all verden blir tiden av???

 

Jeg begynner og bli litt misfornøyd med klærne mine da... Genserene er blitt at for store, buksene er for vide og ser "slaskete" ut... Men jeg har jo ikke lyst til og kjøpe meg klær nå. Det vil jeg spare til jeg kommer MYE lengre ned på vekten...

Men jeg tror ikke jeg kan bruke de klærne jeg har nå om 10 kg til... Da må jeg nok kjøpe noe midlertidig tror jeg...

 

Jeg har vært utr og handlet litt også i dag - jeg har sort belte i shopping, spesielt til ungene. Fikk tak i en flott høst/vinter jakke til den minste og en varm fleece jakke til den eldste, og de var strålende fornøyde begge to :)

Jeg tittet litt på sko, for av en eller annen grunn så har jeg nå lyst på litt lekre sko... Jeg er jo ett praktisk hundemenneske med joggesko og jeans, så den lysten er litt snodig egentlig...

 

Men, kanskje jeg skal belønne meg selv med ett par lekre sko på 85 kg? Da har jeg jo noe og se frem til :)

 

Klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes du skal belønne deg selv med de skoene, vilde. det er så deilig å ha noe sånt å se frem til. tenk på alle pengene du sparer på ikke å snope ;)

 

høres ut som du har det travelt, ja. du klarer å være mye på beina med den ankelen, eller? å ha så mange valper, unger og annet - ja, du soper nok inn en god del trimpoeng bare på å ha en vanlig hvedag du. :)

 

jeg kommer nok også til å måtte gjøre noe i klesveien "om 10 kg". når jeg nærmer meg 80 kg, så er det veldig godt synlig at jeg er blitt mye tynnere. det vet jeg av erfaring, og da må jeg nok kjøpe noen nye bukser i alle fall. har heller ikke lyst til å kjøpe noe klær nå, jeg føler meg litt sånn i ingenmannsland. har ikke lyst til å gå i butikk for store størrelser nå, og passer ikke så godt inn i vanlige størrelser ennå. liker dårlig å være i ingenmannsland, men skjønner jo at veien dit jeg skal går via - ja, nettopp ingenmannsland.

 

jaja vilde. nå skal jeg spise litt middag. blir ovnsbakt ørret i dag tenkte jeg. deilig mat det. ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har vært dårlig matmessig er jeg redd... Jeg hadde omgangssyke og spiste nesten ingen ting fra fredag til tirsdag, og har liksom ikke kommet skikkelig i gang etter det... Jeg spiser for lite - er matlei, og klarer liksom ikke og gjøre noe med det ;)

 

Jeg spiser frokost, lunch, middag og kvelds. Men middagene er blitt så som så... Pizza borte en dag, og grillede pølser på bål en annen dag.

I dag er det taco ;) det er i hvert fall skikkelig mat. Men med karbonadedeig og lettrømme så blir det ikke mange kcl...

 

Jeg vet ikke om jeg gruer meg eller gleder meg til og gå på vekten i morgen... Jeg tror ikke jeg er i nærheten av 88,1 for å si det sånn, nærmere 89 tipper jeg...

I morgen får vi se.

 

Ha en flott helg alle sammen!

 

Klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helgen har vært en uhyggelig dårlig slankehelg ;)

På lørdagen spiste jeg for mye! Jeg var kjempesulten og havnet på 2300 kcl sånn ca. I går derimot... Da var jeg på stevne i skogen store deler av dagen, leverte ut to valper på ettermiddagen og lå som ett slakt resten av dagen.. Jeg var ikke i nærheten av 1600 kcl, og inntok for det meste flytende føde i form av melk og pepsi max...

 

Jeg veide meg på lørdagen og veide 89,4

En nedgang på 0,5 sist uke... ikke mye og skryte av, men alt som er ned er positivt ;)

 

Nå går jeg løs på ny uke med friskt mot.

Målet er og stabilisere spisingen på hver 3. time igjen denne uken!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går i alle fall nedover for deg. synes du er flink. om du ikke er fornøyd med forrige uke, så blir denne uka bedre vet du. det er bare å stå på videre, så når du målet ditt etterhvert!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig og bli etterlyst :rolleyes:

Jeg er her, har fullt fokus, sliter med litt for lite kcl inntak, men er ved godt mot :)

Jeg har hatt det mer enn litt hektisk noen dager, i tillegg så er jeg ikke i form. Skikkelig forkjølet, tett i nesa og i halsen... Litt slitsomt, men det hører vel med til høsten tenker jeg...

 

til uka begynner jeg i ny jobb. En mnd for sent pga ankelen, og jeg vet ikke om jeg gleder meg eller gruer meg... Litt begge deler egentlig :) Men det går vel over når jeg kommer igang.

 

Jeg er "redd" veiingen på lørdagen igjen... Ser at jeg har gått sammen masse i cm. Magen er mye flatere, og buksene henger og slenger rundt meg... Men jeg har spist alt for lite og er redd det er bråstopp... Men det finner jeg snart ut :D

 

Klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og høre at alt er ok med deg. jeg tror ikke du skal frykte vekten lørdag, du har oppnådd mye og det er ingen grunn til å tro at du ikke går ned. men det er klart, om du fortsetter å spise lite over tid kan du risikere at kroppen "safer" seg. når du føler deg litt mer opplagt kommer nok matlysten tilbake sånn at du får i deg mer mat.

 

spennende med ny jobb, da. men jeg forstår du har blandete følelser. det er tøft å begynne i ny jobb også, nye kolleger, nye oppgaver, masse å lære etc etc. jeg vet hvordan det er. men du kommer snart inn i det. håper du vil trives.

 

ha en fin dag videre vilde. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her på "bruket" har det vært noen travle dager i det siste... Valpene er 8 uker gamle og krever sitt, noen har reist og noen skal reise i helgen.

Jeg har vært dønn forkjølet, ikke hatt matlyst, ikke smakssans... Alt har smakt likt.

 

Vekten stoppet i dag på 88,1 kg - etter at jeg spiste godt i går kveld :rolleyes:

Det er en total nedgang på 9,5 kg så langt, og jeg er strålende fornøyd med det!

 

Jeg skal reise på langweekend om 9,5 uke sammen med min kjære og to vennepar, og har håp om å være rundt 80 kg når vi reiser. Foten må jo være bra igjen til da, slik at jeg får trimmet litt også.

 

Ellers så kjenner jeg at slankingen ikke føles som slanking noe mer. Jeg har ingen trang etter noe annet enn det jeg spiser. jeg spiser frokost, lunch, mellom og middag. Samt en banan eller noe annen frukt i løpet av dagen. Det føles bra!

Kroppen er letter, jeg våkner om morgenen og kjenner at magen er mye flatere, og jeg føler meg veldig mye mer fornøyd med meg selv enn jeg har gjort på lenge!!!

 

I dag tidlig prøvde jeg ett skjørt jeg ikke har brukt på mange år, og det satt som ett skudd. En bluse som jeg aldri har brukt fordi den var for stram passet perfekt!

Det er nesten så jeg gleder meg til en anledning til og pynte seg litt, og det er i hvert fall uvanelig *flirer*

 

I dag skal jeg rydde i hus og hage, for nå kommer vinteren snart!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo helt fantastisk. og det uten å trimme..?? men du er sikkert mye i aktivitet i løpet av dagen likevel. og all bevegelse bidrar til økt forbrenning :)

 

jeg skal veie meg på mandag og har ingen forventning om å være i nærheten av resultatet ditt.

 

ha en fin helg. lykke til med opprydning ute. jeg må ta tak i et rom inne i dag, og få ryddet ut. for til uka starter oppussing. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva nå...

 

I dag har jeg begynt på jobb igjen. Det betyr at jeg blir mer aktiv, og i dag har jeg vært ufattelig sulten! Jeg har ikke vært sulten på mange uker, men i dag :)

 

Jeg spiste frokost, lunch, mellom, middag og kvelds... Havnet fortsatt på 1600 kcl da, men nå er jeg like sulten igjen...

 

Skal jeg øke når jeg nå blir mer aktiv, eller vil det gå seg til etter hvert slik at jeg ikke blir så sulten mer... Jeg orker ikke gå rundt sulten i hvert fall, da sprekker jeg momentant!

 

Til onsdagen er det 9 uker (tror jeg...) siden jeg begynte og legge om kostholdet, og jeg har ett lite - bittelite - håp om at jeg er -10 da :)

Det mangler bare noen 100 gram i tilfellet, så jeg er fornøyd uansett, men det hadde vært gøy og nå "de magiske" -10...

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, hva nå? jeg ville sett litt på sammensetningen av hva jeg spiser. hvilken type mat funker for deg, og hva blir du fort sulten av? f.eks spiser jeg helst en salat med litt middagsrester til lunch, for det gjør meg mer mett enn en grov baguett. proteiner gir meg mer metthetsfølelse. litt mandler/tørket frukt er bra å ha på jobb, dersom sulten skulle ta deg.

 

men det er klart - om du har et maksimalt sammensatt kosthold og likevel er sulten - regn på forbrenningen din en gang til og vurder om du bør opp til 1900 kcal pr dag. det kan jo være at det holder med å øke f.eks til 1750 for å føle deg mer mett?

 

så er det menssyklus. mellom eggløsning og mens er jeg mye mer sulten og fysen enn ellers. da hender det jeg tar en nescafè cappuchino som jeg synes døyver sulten. det er sikkert tørrmelken som skaper metthetsfølelse, men det funker i alle fall.

 

lykke til, vilde. jeg er sikker på at dette går seg til. og det er jo gode nyheter at beinet ditt er såpass at du kan jobbe igjen. ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei!

 

Jeg er her jeg :) Og det går veldig bra!

Jeg prøver meg litt frem med maten, og de to siste dagene har vært veldig bra igjen! Fortsatt holder jeg meg innenfor kcl nivået, og er veldig fornøyd.

 

Jeg er spent på vekten på lørdagen (som vanlig da :) ) for jeg føler at jeg er litt "fullere" i magen denne uken... Men jeg håper det ikke gjør noe, eller at det ikke har noen betydning på sikt i hvert fall...

 

I dag er ungene på "høstferie" hos bestemor, og dermed har jeg og mannen min kost oss med indrefilet, bakt potet, kryddersmør og løk :) Det var nydelig, og jeg er mett!!! jeg har regnet på kcl selvfølgelig, og jeg er fortsatt bare på rundt 1400 kcl i dag.

 

I morgen er det fredag *juhu* og på lørdagen skal det veies igjen...

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra du er i godt sig, vilde. det å unne seg en ekstra god middag innimellom, er kjempelurt. det var jo greit å regne på kcal, så følte du likevel du hadde en slags oversikt.

 

du har veiedag lørdag, ja. det blir spennende å høre hvordan det har gått. jeg skal ikke veie meg før mandag, jeg. like greit det. venter mensen og føler meg tung og uggen i kroppen, selv om jeg ikke har spist noe usunt denne uka.

 

ha en fin fredag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENDELIG er jeg under den magiske -10 kg grensen :(

 

Vekten i dag viste 87,3, dvs en total nedgang på 10,3 kg!!!

 

Jeg er superfornøyd, og er allerede veldig mye mer fornøyd med meg selv :D

 

Ha en flott lørdag alle sammen!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...