Gå til innhold

Vilde på vei mot et letter liv


Gjest Vilde

Anbefalte innlegg

  • Svar 666
  • Created
  • Siste svar

Ja ikke at jeg har vært så langt borte da *he he* jeg har bare vært i nok et selskap, noe det ser ut som om det kryr av for tiden :D Kanskje det er en test på viljestyrken min?

 

Vel, den er det ikek noe i veien med har jeg funnet ut, og det som er best av alt er jo at jeg ikke tenker på det en eneste gang... Vi fikk servert koldtbord, og jeg spiste litt av alt egentlig. På det bordet som jeg satt meg så var det ikke noe snacks *he he* litt taktisk skal man jo være :) Og da ble jeg sittende og skravle og kose meg med ett glass pepsi hele kvelden!

Jeg aner riktig nok ikke hvor mange kcal det var i maten, men jeg hadde 700 kcal å gå på i dag, så det tror jeg gikk strålende!

 

Det ble tidlig kvelden på meg da, for i morgen er det konkurranse, og det tar jeg alvorlig :D Ligger alt for mange treningstimer bak til at jeg skal spolere det i hvertfall !

 

Natti natt!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært sulten! Skikkelig, skikkelig sulten :D så hva har jeg gjort? Jo jeg har spist *he he* heldigvis så har jeg holdt meg til "skikkelig" mat da! Grovt brød, magert pålegg, frukt og middag. Det er det jeg har lyst på nå, så da er det jo enkelt!

Kcal messig så endte jeg på 1671 i dag, og det føles helt ok!

 

Jeg har vært på tur med stavene mine - selv om jeg egentlig ikke skulle... Og det ble nye 500 kcal forbrent og 2,5 trimpoeng. Da har jeg 13,5 så langt denne uken, og det synes jeg er bra! om jeg går en tur i morgen og på tirsdagen så vil jeg ende opp med 18,5 trimpoeng denne uken... Det burde jo gjøre susen... om ikke annet så blir kroppen strammere!

 

jeg ser frem til en ny uke, og nå er det bare tre dager til ny spinningtime! Det blir deilig :)

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vriompeis

Flink du er! Er en stor utfordring det der, når man er så sulten, å da ikke kaste seg over all mat i nærheten. All ære til deg. Og krysser fingre for en flott veiing på kurset. Med så mange trimpoeng burde det ligge til rette for det :D Har du kursdag på onsdag, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle tre, og takk for meldinger :D

 

Jeg håper det gjør susen på neste veiing, men vi får se :D

Kursdag er på onsdager ja, så det er ett par dager til å vente....

Jeg merker jo at kg`ene sitter hardere nå... Og med all treningen så forsvinner vel ikke muskler i hvert fall, og de er jo tyngre enn fett, så det er ikke sikkert det blir det helt store onsdagene heller... Jeg er fornøyd med - 0,5 og oppover så får vi se :)

 

Ha en fin dag!

 

klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det tilbake til hverdagen gitt... Jeg har jo vært hjemme ett par dager pga ryggvondt. Godt og være på plass igjen, selv om arbeidsoppgavene selvfølgelig ikke har gjort seg selv mens jeg var borte... Ja, ja, sånn er det bare :D Det er litt godt også, for da vet jeg jo at det er bruk for meg *he he*

 

I dag blir det nok en sunn dag har jeg planer om. I går kveld så spiste jeg to barnekjeks i ett svakt øyeblikk, og jeg har sovet urolig i natt og var kjempetørst når jeg våknet i dag tidlig... Snodige greier det der...

 

Jeg har bøttet nedpå med vann i dag, så det ordner seg vel. Og jeg har fått en ny brødfavoritt! Vita hjertegod brødet er kjempegodt og veldig mettende! Anbefales virkelig :)

 

I kveld skal jeg ut med stavene igjen, og jeg tror jeg er i ferd med å bli en treningsnarkoman, for jeg gleder meg til jeg kan komme meg ut og gå!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt det i perioder selv og vet akkurat hvordan det er.

 

men virker som du er superflink med trim, vilde. har du meldt deg på gr-kurs? håper uka di blir god i alle fall. tusen takk for alle oppmuntrende meldinger til meg på tråden min. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Ja, det er trasig hvor lite som skal til for å sette ut kroppen.

 

Men det er kjekt å høre at du gleder deg til spinningen på onsdag. Jeg har ikke turt prøve noe slikt. jeg holder meg til stavene mine og ergometersykkelen min her hjemme :D

 

Håper du får en flott og sunn uke Vilde

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det siste dag i trimuken :) jeg regner trimpoeng fra onsdag til onsdag nå, siden det er da jeg er på kurset....

 

Denne uken ble det 18,9 trimpoeng, og det er jeg selvfølgelig veldig fornøyd med... Det er 3780 kcal forbrent denne uken, og teoretisk sett skulle jeg da ha gått ned en halv kg bare av trimmen... Slik blir det vel ikke tenker jeg, for jeg smøg meg opp på vekten i dag, og den viste ingen velvilje... Ikke opp, ikke ned... Men men, det er jo i morgen det gjelder da. Det kan jo skje et mirakel over natten.

 

jeg blir strammere og strammere i kroppen, og jeg blir i tydlig bedre form i hvert fall. Nå klarer jeg nesten ikke å holde pulsen oppe ved å gå med staver på flatmark lengre... Jeg må ha motbakker eller jogge for å komme over 70 %, så kondisjonen må jo ha en rak kurve oppover :)

 

I kveld hadde jeg senvakt, så jeg orket ikke kave rundt i mørket. Derfor heiv jeg meg på ellipsemaskinen. 60 minutter med "klatring" og tunge ben ga meg ikke mer enn 502 kcal på pulsklokken, mens ellipsemaskinen rundet 900 faktisk... Tenk om jeg ikke hadde pulsklokken? da hadde jeg trodd at jeg hadde forbrent 900 kcal eller stoppet mye tidligere! Nei, pulsklokke er tingen ja :)

 

Nå skal jeg ta kvelden tror jeg!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vriompeis

Så flink du har vært da! Over 18 trimpoeng er utrolig bra. Lykke til i morgen - dersom du ikke går ned denne uken så kommer det nok neste. Det er da grenser for hvor lenge disse kroppene våre kan stå på sitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er klart det er begrenset hvor lenge de kan holde ut *he he*

Og for en gangs skyld så er jeg ikke så stresset på det kjenner jeg... Selv om konkurranse instinktet i meg sier at jeg burde være det :) Jeg hater å være "dårligst" :)

 

Men - denne gangen tror jeg faktisk at jeg skal lykkes til slutt.... jeg vet ikke hvorfor det er annerledes denne gangen... Sett bort i fra at jeg ikke går sulten hele tiden vel og merke... Når jeg tenker etter så er vel det hele forskjellen kanskje :) Denne gangen tar jeg tak i uvanene mine og skaper nye gode vaner (håper jeg da)... Og jeg føler meg allerede mye bedre, så akkurat i dag så kan det ta den tiden det vil... I morgen kan jeg se helt annerledes på akkurat det :)

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

Hei!

Jeg MÅ ha den tanken i hodet mitt absolutt hele tiden at dette skal få lov å ta TID!

Og etter å ha erfart hva vektreduksjon gjør for meg, dette siste året, 300 g en uke, 0 g neste uke, 400 g deretter, osv. osv. og så er det (plutselig) etter 11 måneder blitt 11 kg! Det er nesten ikke til å tro, og jeg vet at jeg skal greie det dette nye året også. 1 kg i måneden i snitt, det er bra for meg og min helse! Dette er min konkurranse med meg selv, og JEG SKAL VINNE!

Det er i hodet det skjer:D

God natt og sov godt!

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg bursdag... Egentlig en veldig koselig dag, det er ikke det, men oj oj oj så mange kcal det kommer til å bli :)

 

Det begynte med ett møte tidlig på dagen i dag... Jeg hadde spist frokost, hadde alt under kontroll... Møtet går sin gang, og så blir det satt sammen bord og lagt ut fat, og vips så synges det bursdagssang og inn kommer ett brett med nystekte kanelboller med melis.... Ja ha... hva gjør jeg da? Jeg kan jo liksom ikke nekte å spise heller... det var jo for meg liksom... Jeg spiste en bolle, og prøvde febrilsk å regne kcal i hodet... Jeg vet jo at det blir noen ekstra i dag uansett pga besøk i kveld... Så kommer jeg tilbake på jobb. Og der blir det ny bursdagssang, og sjokoladekake :) uæææææææææ stopp verden jeg vil av!!!!!!!!!

Jeg var jo nødt til å spise ett lite stykke av den også - for syns skyld, og nå sitter jeg her med verdens svarteste samvittighet og tenker med gru på veiingen om noen timer :)

 

Jeg var på vekten i dag tidlig forresten, og den viste 79,7 kg... Kun 200g ned denne uken, selv med all den trimmen. Men jeg vet jo at det går i rykk og napp uansett, så det gjør ikke så mye.

 

Vel - jeg har bare bursdag en gang i året, så det får bli slik i dag... Jeg har 18,9 trimpoeng og skal på spinning i kveld, så det utgjør vel ingen katastrofe totalt sett regner jeg med! I morgen er det heldigvis en normal dag og ut med stavene igjen!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vriompeis

Du får ikke lov til å ha dårlig samvittighet på bursdagen din! Gratulerer så mye med dagen - du har vært kjempeflink som bare har smakt forsiktig, selv om det ser litt stygt ut i kosemerkeregnskapet. Ikke SÅ ofte man har bursdag da (heldigvis, he he)

 

Lykke til på veiing i kveld!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med dagen Vilde:-)

 

Enig med deg at du måtte spise de kakene.Du holdt deg jo til lite , selv om det innebærere en del kcal.

Du er jo så flink til å trene og skal på spinning i kveld , så syns ikke du skal ha dårlig samvittighet.Bare dumt å bruke energien på å tenke på det.Som du sier , er det jo bare en dag i året man selv har bursdag.

 

Så kos deg resten av kvelden og nyt dagen din.Den har du ærlig og redelig fortjent.

 

Klem fra Sanfransisco:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

gratulerer med dagen:D og ingen dårlig samvittighet i dag, det går ikke an. håper du har en koselg bursdag.

jeg hadde bursdag for nøyaktig en mnd siden og unte meg både litt kake og to boller - nam nam:D

 

klem jubalong

 

ps hvor gammel blir du i dag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper dagen blir koselig..

 

du reiser en interessant problemstilling. hvem spiser vi egentlig for? jeg forstår godt dilemmaet ditt. gæ'ærnt blir det uansett. du ønsket egentlig ikke å spise de karbohydratene, du vet at det blir vanskelig for kroppen din - men du ville heller ikke skuffe de som ønsket å glede seg. for meg ville det blitt ufattelig vanskelig, jeg kunne bare ikke spist noe for jeg vet ikke hvilke konsekvenser det ville fått for meg.

 

og det er ikke bare i bursdager vi møter problemstillingen. et nyttig tema å reflektere rundt fordi vi møter jo dette stadig vekk.

 

men altså; kos deg med bursdagen. fikk du noe fint forresten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

«:::G:::»

--«:::R:::»

---«:::A:::»

----«:::T:::»

-----«:::T:::»

------«:::I:::»

-------«:::S:::»

.............( ’ ””()................((")

(¯`·`¯)(”( ’o’, )(¯`·`¯)....((o", )

.`·.,.·´(ö)(ö)(,,)`·.,.·.....(")("),)

---------«:::M:::»-----------#()"*()Mange

----------«:::E:::»----------#( ò`,)go'

-----------«::.D:::»---------#(,,)(,,)klemmer

.............( ’ ””()................((")

(¯`·`¯)(”( ’o’, )(¯`·`¯)....((o", )

.`·.,.·´(ö)(ö)(,,)`·.,.·.....(")("),)

------------«::.D:::»

-------------«:::A:::»

--------------«:::G:::»

---------------«:::E:::»

----------------«:::N:::»

 

 

Og du får ikke lov å ha dårlig samvittighet i dag.

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen tusen takk for gratulasjoner :) Kjempekoselig!!!

 

Jeg har hatt en flott dag! Som ble toppet med en time spinning på GR kurset i kveld *he he* Herlig å ha tatt i litt ekstra kjenner jeg!!!

 

Jeg ble 31 år i dag :) Og i følge min kjære kusine så er jeg nå på strak vei mot 40 :) Men det går vel bra det også tror jeg!!!

 

Jeg har ikke fått så mange gaver enda. Jeg skulle egentlig ikke ha noe av min kjære, siden vi skal til Paris i påsken, og han alltid kjøper ett eller annet til meg når vi er på tur. Men jeg fikk jo Mp3 spiller for noen dager siden, og han hadde vasket og shinet huset når jeg kom hjem :) Sånt setter jeg stor pris på!

 

Av min yngste sønn fikk jeg en flott tegning, og han sa at jeg var yndlingsmammaen hans (som om han har noen å velge i...) og sånt varmer jo selvfølgelig!!!

 

Hyfsan : Ja, det er en interessant problemstilling det der! Hvem spiser vi for? det er jo innlært at det er uhøflig å ikke spise når man får servert noe... det er egentlig en uting tenker jeg. Hva om man ikke har lyst på, eller vil, eller rett og slett som meg i dag - følger en kostplan og definitivt ikke skal ha... Men om vi da ikke spiser så blir vi uglesett. Nå i kveld så tenker jeg jo egentlig at det ikke hadde vært så farlig. Men jeg ville jo ikke såre disse som hadde ordnet for meg heller...

 

Men slike situasjoner kommer vi i hele tiden. Og jeg har funnet ut at kosemerkene trenger jeg ikke bekymre meg for eller gå inn for å bruke. Vi er stort sett alltid borte ett sted en eller annen gang i løpet av uken, og da går de nok i uplanlagt mat, eller noe annet som blir servert. Jeg er ikke redd for å si at jeg slanker meg jeg for min del. Det synes jo også nå - så de fleste skjønner det av seg selv, men det er ikke alltid det passer og si nei.

 

vi snakket litt om det på kurset i dag. Og kurslederen rådet oss til å gjøre slik som jeg har gjort i dag. Forsyn deg, men ta litt. Så lenge du har noe på fatet så er det ingen som reagerer.

 

I morgen er det en normal dag igjen, og neste trimuke ble sparket i gang med spinningen i dag! 588 kcal ble det. Det er vel 2,8 eller 2,9 trimpoeng. Målet mitt er minst 14 denne uken også!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...