Gå til innhold

Vilde på vei mot et letter liv


Gjest Vilde

Anbefalte innlegg

Du er jo en kjempetrimmer - tenk 17' date='5 poeng, det er flott. Og vektnedgangen fortjener du virkelig!

 

Det ble bare surr med meg og trimmen i dag. Vi holder stadig på med oppussing av bad + diverse andre ting, så her er det bare rot. Prøver å få gjort noe midt oppi alt, men det blir bare til at jeg prøver å rydde og så ender det med at jeg driver å flytter på ting.

 

Men vi har spist regelmessige måltider, noe jeg har sørget for, og jeg har handlet inn mat, og jeg har spist etter boka, så den saken er grei. Nå skal jeg på treningsstudio i morgen, og det hjelper godt. Forresten, jeg har drukket en masse vann og har flydd på do i "eininga"!

 

Ellers, rent bortsett fra alt dette, har jeg hatt en flott dag: Alle de nye vinduene i 2.etasje er på plass - og så har jeg til og med vært på omvisning på byens nye, helt fantastiske ungdomsskole. Snakk om at en skulle vært ung igjen - 14 år og gått på ungdomsskolen - haha!! Det var andre tider da jeg gikk på realskolen - i ei dårlig og utslitt tyskerbrakke. Ja, ja, ja, sånn er det bare; jeg er nok et ekte etterkrigsbarn, - alt rundt oss var krisevarer, men vi var besjelet av stort pågangsmot og masse optimisme! Lurer litt på hva jeg hadde tenkt hvis jeg hadde fått se en slik skole som jeg så i dag?

 

Jeg havner stadig på viddene; skal prøve å holde meg til saken: Så god natt, og lykke til med ny slankeuke!

resolutt[/quote']

 

Hei hei!

 

Takk for hyggelig hilsen til deg også :)

 

Det høres ut som om du har hatt en flott og ganske lik dag som meg egentlig *ler* Vi setter riktignok ikke inn vinduer og slikt, men rydder i 2. etasje etter og ha bodd her i 5 år, og ommøblerer og gjør klar for maling og oppusning etter hvert... Og hjelpe meg så mye dritt man klarer og samle opp på bare 5 år... Godt vi har stor tilhenger sier jeg :D For den er full....

 

Jeg var så heldig og gikk på en forholdsvis ny videregående skole, mens ungdomsskolen var sjaber... Om ikke tyskerbrakke, så var den et resultat av dårlig økonomi under bygging i hvert fall... Men vi hadde flinke lærere og jeg hadde flotte medelever, så de årene var ikke ille alikevel :) Jeg var nok veldig heldig tenker jeg!

 

Jeg ønsker deg en strålende dag og en flott uke!

 

klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 666
  • Created
  • Siste svar

Nå er det ganske nøyaktig 4,5 mnd siden jeg begynte og slanke meg. Eller la om livsstilen alt ettersom hvordan man ser det :D

 

Jeg har blitt drøyt 15 kg lettere, og i dag når jeg gikk tur så følte jeg det virkelig på kroppen! Jeg har egentlig ikke tenkt så mye over vektnedgangen og virkningen den har på kroppen siden den har gått så gradvis. Men i dag kjente jeg det på hver eneste bevegelse jeg gjorde at kroppen min har det veldig mye bedre nå - enn for 4,5 mnd siden.

 

Jeg føler meg selvfølgelig bedre utseendemessig også, og det er morsomt med klær igjen, men måten kroppen min føles er utrolig mye viktigere!

 

Nå stopper vekten på drøyt 82 kg... Jeg gleder meg til følelsen når jeg veier enda 10 kg mindre!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er sjokkerende, og jeg aner ikke om det vil "vare", men jeg har hatt en liten nedgang selv i julen...

 

I dag stoppet vekten på 81,5 kg, og da har jeg gått ned 3 kg tilsammen i desember så langt...JUHU sier jeg bare :D

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg "renset" kroppen! Dvs at jeg har drukket litervis med vann, grønn te og spist flere små måltider slik som jeg egentlig pleier... Og det har vært deilig!!!! Sett bort i fra at jeg løper på do hele tiden selvfølgelig da... Det er jo litt slitsomt *ler*

 

Uansett så kjenner jeg allerede at kroppen føles veldig - veldig mye bedre! Og i morgen skal det drikkes mer vann og mer te! Kanskje jeg til og med går meg en tur... hadde vært godt med litt trim også...

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En nedgang på 15 kg på 4,5 mnd er virkelig flott! Du tilhører nok superslankerne. Og jeg er sikker på at det merkes. :)

 

Ang. vekt så hadde jeg en skikkelig a-ha-opplevelse på julaften: Min mann hadde kjøpt vekter til sønnen, tilsammen veide pakken med vekter 20 kg. Den var pakket inn og lå under juletreet og da jeg skulle dele ut pakker, tok jeg tak i denne pakken og prøvde å løfte den opp. Men tenk, den var så tung at jeg måtte virkelig ta tak og løfte ordentlig. 20 kg er det jeg har tenkt å gå ned videre nå; og det er altså såååå tungt. DET går jeg fortsatt og bærer på etter å ha slanket meg 11 kg. Det ble jo snakk om dette etter gaveutdelingen og jeg prøvde meg med at "20 kg fett kan da ikke være like tungt som 20 kg jern", men fikk jo bare noen overbærende sideblikk fra gutta. --- Ikke rart at hofter og knær streiker! Jeg har jo tidligere visualisert disse smørpakkene, men jeg har aldri LØFTET 20 kg med smørpakker - der blir det liksom mere volumet en tenker på, og tyngden ble ikke reell for meg før jeg altså løftet 20 kg jern!:D Prøv det, hvis dere har sjansen. Det er helt utrolig!!

 

Vi fortsetter på nyåret!!

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg løftet det i jern, men jeg løftet 15 kg hundemat her om dagen...

jeg har gått ned 16 kg - dvs en kg mer enn en slik sekk veier, og den er tung!!!

 

Tenk at jeg har hatt alle de kg`ene festet rundt på kroppen... Kvalmt og skremmende...

 

I dag er jeg kvalm... Jeg har hatt den værste spisedagen på mange mnd, og jeg

er skremt over at jeg fortsatt ikke klarer å styre meg på slike dager....

Jeg skal ha mensen, og jeg har vært på besøk, men det er jo ingen unnskyldning :D

 

Vel - gjort er gjort og spist er spist er jeg redd.... i morgen er en ny dag, og snart er det heldigvis hverdag igjen!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt År, nye muligheter!!! dette er året da jeg skal bli slank - og forbli slank har jeg tenkt!

 

Jeg er stolt over at jeg ikke gikk opp - men heller noen gram ned i løpet av julen, selv om det har vært uhyggelig mange juleselskap og sene middager de siste 14 dagene...

 

Det jeg kjenner da - det er at jeg er sulten!!!! Kroppen har fått flere og "rare" måltider. Mer fett og mye mer sukker enn den har fått på mange uker, og den vil ha mer virker det som... Jeg vet jo at det dreier seg om ett par dager bare før det stabiliserer seg, så det er ikke så ille, men det er slitsomt når det står på...

 

I dag skal jeg gå meg en god tur med stavene før jeg setter meg ved dataen og jobber litt... Hjemmekontor i dag, så det blir nok noen stillesittende timer også er jeg redd!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det månedlige meldt sin ankomst, og med det så har jeg gått opp 1, 2 kg :( Jeg vet jo at det ikke er noen reel oppgang, men du verden så demotiverende det er, når jeg er premenstruel i tillegg....

 

I dag har jeg tenkt at det er jo ingen vits... det kommer aldri til å hjelpe, og dessuten - om det hjelper så kommer jeg helt sikkert til å gå opp igjen like fort :) skikkelig nedpsyking med andre ord...

 

Men - jeg vet jo at det bare er tull! Jeg skal ikke sprekke, jeg skal holde kursen, spise sundt og nyte sommeren som kommer med en slank kropp som jeg ikke trenger å skamme meg over!!! SÅ ALLE NEGATIVE TANKER KAN BARE HA SEG UNNA HODET MITT MED EN GANG!!!!!!!!!!!!!!!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er PMS perioden forholdsvis vel overstått for denne gang, og hodet mitt samarbeider med kroppen igjen! Jeg kom meg gjennom med æren i behold denne gangen også tror jeg *he he* Så da er det en mnd igjen til neste gang jeg må sloss mot slike pessemistiske tanker....

 

Jeg er blitt syk da... Jeg har virus lungebetennelse, og hoster så jeg nesten stryker med føles det som... Sykemeldt ut uken og skal ta det med ro...

Det siste passer jo særdeles dårlig i og med at jeg skulle begynne på GR Aktiv kurs i morgen... Spørs om jeg må stå over spinningen, og jeg som er sååååå motivert til å komme igang nå :)

 

Vel, det går vel over i løpet av uken håper jeg, slik at jeg ikke mister for mye av kurset.

 

Jeg er veldig spent på dette kurset. Jeg har jo gått ned (etter mitt syn) ganske mye forholdsvis fort uten noen voldsomme treningsmengder pga en gjenstridig ankel. Jeg lurer på om jeg kommer til å gå ned mer eller mindre når jeg begynner og trene litt ved siden av... Jeg tror ikke jeg har mistet bare muskler på veien ;) Jeg har jo trent mye tidligere, og muskelene mine blir mer og mer synlig - spesielt på lårene, så noe fett må jo ha forsvunnet også :)

 

Jeg hadde en morsom opplevelse i en klesbutikk for ett par dager siden da... Jeg hater normaltsett og prøve klær. Og jeg hater prøverom med speil på alle kanter som virkelig viser alle valker og skavanker der en stakkar skal prøve og få på seg ett klesplagg... denne dagen så fant jeg ett skjørt på salg. Det var i størrelse 44, og det er ikke ofte jeg finner klær i str 44 på salg. Jeg skjønner ikke at ikke klesbutikkene tar hintet jeg da, når alle klær i 42/44 blir først utsolgt, og de sitter igjen med strl 36/38 i alle klær... Noe er feil med det mener jeg, men det var en digresjon...

I hvert fall - jeg tok med meg skjørtet og en bluse inn i prøverommet, vrengte av meg klærne og dro på meg skjørtet - og det var alt for stort :) Jeg aner ikke om dette skjørtet var stort i størrelsen, og det bryr jeg meg heller ingen ting om, men følelsen av at 44 var for stort.... Ja den skal jeg ta med meg og nyte!!! Lenge!!!

 

Det ble ikke noe kleskjøp - bare ytterligere motivasjon for å gå ned enda mer og prøve enda flere klær i etter hvert mindre størrelser *ler*

I mars skal jeg til Paris - kanskje jeg kunne klart og ha gått ned til 75 til da og shoppet litt der? det hadde vært skikkelig gøy!!!!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vriompeis

Lungebetennelse hørtes IKKE morsomt ut! Så utgjort at den kom akkurat nå da. Du får satse på at noen dager med avslapping og mye frukt/grønt tar knekken på dumme viruset.

 

Og grattis med prøvingen - denslags lever man lenge på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Nå har jeg oppdatert meg på siden din. Og jeg må si at du har vært kjempeflink du også. Jeg ser jo det at du trolig har vært innom ett platå for en stund siden. Og de platåene er knallharde. Jeg har vært så heldig at kroppen min ikke har funnet ett platå ennå, men det skjer vel en dag.

 

Er det ikke herlig med for store klær vel?

 

Jeg vil ønske deg masse god bedring, og håper du blir frisk snart ;)

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

deilig med sånne klesopplevelser. særlig når man har vært vant til det motsatte, at "alle str" er for små...

 

jeg ville tatt det veldig rolig på trening med viruslungebetennelse. selv har jeg hatt mykoplasmalungebetennelse noen ganger, og jeg blir så tett i brystet at trening er umulig. så kanskje bør du bare delta på teoridelen av kurset og så komme sterkere tilbake når du er frisk? bare som et lite tips...

 

lykke til med gr-kurs. jeg hadde tenkt å melde meg på hold-vekten-kurs når den tid en gang kommer.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - så var det dette med veiedag da ;)

Nå når jeg begynner på kurs så er spørsmålet... er det vekten på morningen jeg skal telle siden det er det jeg har gjort hele veien, eller er det kveldsvekten med klær som "plutselig" skal telle???? Den vil vel *grøss og gru* være 1,5 - 2 kg mer og det har jeg ikke lyst til *flirer* Jeg skjønner jo at det ikke er noen vektoppgang, men alikevel... Nå er jeg sååååå nære og krabbe under 80 tallet, og har ikke lyst til å vente i 2-3 uker til med å se det *he he*

 

Barnslig kanskje men dog :)

 

Jeg tror jeg skal notere meg begge jeg... Så kan jeg ha en morgen og en kveldsvekt :) Så slipper jeg unna hee problematikken...

 

Så da var morgenvekten i dag 80,9 og totalt -16,7 kg

Kveldsvekten får jeg legge inn når jeg har vært der i kveld!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

deilig med sånne klesopplevelser. særlig når man har vært vant til det motsatte' date=' at "alle str" er for små...

 

jeg ville tatt det veldig rolig på trening med viruslungebetennelse. selv har jeg hatt mykoplasmalungebetennelse noen ganger, og jeg blir så tett i brystet at trening er umulig. så kanskje bør du bare delta på teoridelen av kurset og så komme sterkere tilbake når du er frisk? bare som et lite tips...

 

lykke til med gr-kurs. jeg hadde tenkt å melde meg på hold-vekten-kurs når den tid en gang kommer.. :)[/quote']

 

Hei - og takk for tips... Du har nok rett i at jeg bør ta det pent i dag... og det har jeg tenkt til også ;) jeg ska bli frisk fort som f har jeg tenkt...

 

Jeg skal forresten også på hold vekten kurs den gangen jeg er "ferdig".... Det virker litt langt fram akkurat nå, men det kan jo bli i løpet av året faktisk :)

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjekt å være syk når man skal begynne på kurs! Men som de sier på kurset' date=' så er det bedre at man kommer, enn at man lar være ;)

 

 

Hi hi hi... for en deilig følelse med størrelse 44!!!! Forstår godt at det gir mer motivasjon!!![/quote']

 

Ja, det er ingen ting som holder meg unna der i dag i hvert fall *he he* er kjempemotivert akkurat nå!!!!

 

Når det gjelder klær så er det selvfølgelig kjempemotiverende... og jeg gleder meg til den dagen jeg kan dra på meg klær i strl 40 og være fornøyd!!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på første kurskveld ;)

Det ble en del prating og lite spinning første gangen, men for min del så var jo det helt suverent med tanke på at jeg ikke er helt frisk.

 

Jeg ble veid, og det var egentlig en bitteliten opptur *he he*

jeg hadde veid meg selv hjemme først, med de klærne jeg skulle ha på meg, så jeg visste hva de veide :) og på GR vekten så veide jeg faktisk 200 gram mindre enn på min vekt hjemme!

 

Så - kveldsvekt med klær på GR kurs: 81,9 kg (klærne veier 0,8 kg :) )

 

Da vet jeg at vekten min ikke er "snill" i det minste, og det var jo greit og vite...

 

Jeg tror dette blir ett veldig bra kurs, og jeg ser frem til neste onsdag hvor jeg får vært med på full spinningtime!

 

En liten nedtur ble det også da... det må jo sies. Jeg spurte om hva jeg kunne vente som realistisk nedgang på kurset, siden jeg har gått ned såpass mye som jeg har gjort allerede... Og hun mente jeg ikke kunne forvente mer enn 4 kg :) men men, det får jeg ta som det kommer!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra da Vilde!!

 

Jeg gleder meg også til neste spinningtime!!! Håper at det blir hakket lettere ;)

 

Ja 4 kg høres ikke mye ut - det er vel det omtrent jeg kan forvente meg jeg også. Men husk at det kan kanskje bli mer også! :) Men så er det jo også bra å ta det sakte. Det prøver iallefall jeg å tenke på!

 

Ha en flott dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra da Vilde!!

 

Jeg gleder meg også til neste spinningtime!!! Håper at det blir hakket lettere ;)

 

Ja 4 kg høres ikke mye ut - det er vel det omtrent jeg kan forvente meg jeg også. Men husk at det kan kanskje bli mer også! :) Men så er det jo også bra å ta det sakte. Det prøver iallefall jeg å tenke på!

 

Ha en flott dag!!

 

Hei hei!

 

Spinning ja... Mitt største problem med spinning er de forferdelige setene :) Jeg har gel pute, men etter og ha mistet noen kg så har jeg fått noen ben på innsiden som jeg ikke var klar over at jeg hadde, og de er vonde!!!

Jeg må nok ut å kjøpe meg en sykkelbukse ved siden av tror jeg, for det er ikke noe gøy når halve timen (eller mer) går med til å tenke at rumpa verker :)

 

Vektnedgangen får jeg nok ta som det kommer tenker jeg... Jeg har bare denne turen til paris i mars som jeg kunne tenkt meg og hatt noen kg mindre på... Det er jo selvfølgelig av ren forfengelighet *he he* Jeg trives jo allerede mye bedre med meg selv nå enn det jeg gjorde for 17 kg siden!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg i gang med dag 1. Jeg sover lenge nå når jeg er sykemeldt, og jeg ser at det kan bli en utfordring i forhold til all maten vi skal ha i oss.... Jeg har ligget for lavt på antall kcl hele uken av samme grunn, men nå får jeg bare prøve og trykke det i meg med korte mellomrom :)

Det var visst veldig viktig at vi fulgte opplegget slavisk nå de to første ukene slik at vi kom inn i det.

 

Jeg har lest boken intenst i hele natt ;) Mye nyttig der, og det beste er egentlig alle tipsene til middag... Jeg synes det er uhyggelig kjedelig å planlegge middager, så det er strålende!

 

Motivasjonen kan ikke bli høyere, og med egen treningsdagbok som skal fremvises neste kurskveld så er det bare å komme seg ut i solen med stavene!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - kl er 14.12 og jeg sliter allerede jeg...

 

Jeg sto opp sent, og har ikke rukket mer enn frokost og lunch så langt, og da ligger jeg på 450 kcl ca.... Jeg klarer ikke ett måltid til før middagen, og jeg orker ikke dynge inpå på kvelden... jeg er ingen kveldsspiser i det hele tatt...

 

Det skal bli godt og begynne å jobbe igjen etter helgen. Blir lettere med matrutiner da!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg igang med dag 2!

I dag sto jeg opp til "normal" tid (det var hardt når jeg egentlig kunne ha sovet lengre...) for å komme igang med frokosten.

I går endte jeg på 1366 kcl og det er jo litt lite, men ikke så galt at det gjør noe tror jeg.

Målet for i dag er å få inn alle måltidene omtrent etter klokken ;)

 

08.00 - frokost

10.00 - mellommåltid

12.00 - lunch

14.00 - mellommåltid

17.00 - middag

20.00 - kvelds

 

Jeg har satt alarm på klokken, og skal jeg rekke første mellommåltid så må jeg faktisk komme meg ut og gå nå *he he*

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...