Gå til innhold

Vilde på vei mot et letter liv


Gjest Vilde

Anbefalte innlegg

Da er dag 2 ferdig matmessig, og jeg er riktig så fornøyd med meg selv ;)

 

Jeg har spist frokost, mellom, lunch, mellom, middag og kvelds...

Totalt ble det 1572 kcal, og det er jo ganske så nærme 1600 ;)

 

Jeg er mett da... Veldig mett, og magen min rumler, men det går sikkert over etter hvert... jeg har gårr med pulsklokke og har forbrent 725 kcal med den i dag! I morgen skal jeg gå med stavene igjen og har som mål og forbrenne 500 i hvert fall før jeg skal i bursdag nr 1 denne helgen...

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 666
  • Created
  • Siste svar

Lørdagen er ferdig, og bursdag nr en er vel gjennomført!

 

Jeg måtte spise noe selvfølgelig, men jeg synes jeg klarte meg bra!

totalt havnet jeg på 1650 kcal i dag, og jeg har vært en time på ellipse maskinen etter at jeg kom hjem, noe som ga meg 2,7 trimpoeng (jeg bruker pulsklokke)

 

I dag har jeg kjøpt meg sykkelbukse *he he* en slik med pute mellom bena, og det kjennes ut som om man går med bleie når jeg har den på ;) Men det blir nok godt å ha når jeg skal ¨på spinningen til onsdag! Er veldig, veldig spent på veiingen i hvert fall...

 

I morgen er en ny dag! den skal bli like bra som dagen i dag!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - da var helgen ferdig, og jeg er særdeles fornøyd med meg selv i dag!

Gårsdagen har jeg skrevet om, og i dag var det nok et selskap.

Jeg spiste 2 karbonadekaker og 2 skiver brød (dette var kombinert lunch og middag) samt 2 ss med eggerøre og holdt meg unna allt av snop og kaker ;)

Jeg satt meg i sofaen med ett glass pepsi max, snakket og koste meg og gikk ikke i nærheten av kakebordet i det hele tatt *he he*

Det kostet meg ingen ting, og det var en veldig god følelse og dra derifra uten "skyldfølelse"! I går spiste jeg noe småtterier, men det var planlagt som kosemerker og det var helt greit!

 

En annen ting som var morsomt i dag var når jeg skulle kle meg. Jeg hadde på meg skjørt, en topp og jakke, og jeg jeg følte meg vel! Jeg hater vanligvis slike pynte - ting fordi det føles unaturlig og lite komfortabelt, men i dag var det koselig og gøy og kle seg slik ;)

 

Nå har jeg spist knekkebrød til kvelds, og sitter og lurer på om jeg skal gå en tur i mørket med stavene eller om ellipsemaskinen skal få en runde i dag også...

 

I morgen er det mandag, ny uke og nye muligheter! Og bare 9 uker til jeg reiser til paris!!! Jeg håper jeg kan være 75 kg da... Så det er bare og stå på!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vriompeis

Utrolig bra Vilde. Er jo selskap og "annerledesdager" som er de virkelige utfordringene her. Lettere å holde seg til programmet i ukedagene synes jeg i alle fall! Stå på, og heldiggrisen som skal til Paris da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Takk for tilbakemeldinger! det setter jeg stor pris på ;)

 

Det snødde som bare det i går kveld, så jeg tok meg en tur ut med stavene ;) Jeg er veldig glad i snø, og det var herlig å gå en time i godt driv i stillheten som blir når det er ett godt snølag på bakken!

I følge pulsklokken ble det 502 kcal forbrent på den turen i går.

 

I dag er det jobb igjen, og jeg er spent på hvordan det går med maten da... an fort bli litt lite i dag, siden vi skal ha møte på kvelden også, men jeg har med meg frukt og mellommåltid og håper det skal bli bra!

 

Ha en flott dag alle sammen!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flink du har vært i helgen! det er jammen meg godt jobba. og du skal til paris til våren... så fantastisk. du må unne deg og kroppen din noen sunne uker fremover nå så du får maks glede utav tidlig vår/sommer i paris. heldiggris!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flink du har vært i helgen! det er jammen meg godt jobba. og du skal til paris til våren... så fantastisk. du må unne deg og kroppen din noen sunne uker fremover nå så du får maks glede utav tidlig vår/sommer i paris. heldiggris!

 

 

Takk for det! Jeg liker jo egentlig å være aktiv... Det bare blir nedprioritert i en ellers hektisk hverdag! Og jeg nyter virkelig disse turene mine med stavene!

Men nå har jeg bestemt meg for at en time hver dag er forbeholdt trening for meg ;) Jeg ser frem til både paris tur og sommer, og vet at selv om det i utgangspunktet vil bli bra, så blir det enda bedre om jeg er letter og føler meg mer vel!

 

Jeg har ett mål om snaue 6 kg ned til påske... Vi får se om det går bra!

 

Klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i går ble arbeidsdag, sånn er det bare innimellom. Med full dag og personalmøte på kvelden så gikk timene unna i en fei...

 

Jeg endte på litt under 1500 kcal i går, men fikk ingen trim heller, så da får det være greit!

 

I dag skal jeg enten gå på ellipse maskinen eller gå med stavene i hvert fall.

I morgen er det spinning og veiing... Jeg har vært så dum og smugveiiet meg i dag, og det var vel ikke det helt store resultatet, men sånn har det vært før også, så jeg får bare vente og se til i morgen!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - da var jeg ferdig med første uke av GR - kurset!

Jeg har vært på vekten i dag tidlig (jeg har jo veid meg slik på morningen hver uke siden jeg startet, så det føles fortsatt mest riktig *he he*)

Og den viste 1 kg ned :D

 

Jeg er veldig fornøyd med det selvfølgelig, og i dag var jeg da på 70 tallet for 1. gang :) riktignok med ett nødskrik (79,9) men det var etter å ha spist middag kl 21.00 i går kveld.

 

Jeg fikk tiltagende ryggsmerter i går - har hostet på meg ett skikkelig kink i ryggen, og fikk ikke trimmet noe i går heller :D I dag går jeg som ei krøkke, det stråler nedover i foten og er riktig så utrivelig...

 

Får håpe det går fort over!

 

Jeg håper jeg får med meg spinningen i dag... JEg har jo kjøpt en fancy sykkelbukse for anledningen, med skikkelig pute mellom bena *he he*

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på kurskveld nr 2, og det var jo en trivelig opplevelse :D

 

Nå var ikke kveldsvekten helt enig med morgenvekten, men det ble notert -0,6 og i følge kurslederen skulle jeg være fornøyd med det....

 

Jeg har jo vondt i ryggen, så full spinning ble det ikke i dag heller, men jeg forbrant 500 kcal i hvert fall, så det er jo ikke så galt...

 

Jeg ser frem til ny uke og neste spinningtime allerede! Om ryggen blir bedre så tror jeg at jeg skal hive meg med på en spinningtime til før neste onsdag...

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. Du er virkelig flink' date=' tenk å få føle på 70-tallet!!! Men pass på ryggen din da! Den er viktig, den også!

resolutt[/quote']

 

Hei hei!

 

Takk for melding :D Jeg er kjempeglad for å se 7 tallet først ja... Tar vel noen uker før jeg kommer dit på kveldsvekt og med klær vel og merke...

Ja da, ryggen er viktig, og akkurat nå så trenger jeg ikke passe på den... den forteller meg at den er der helt av seg selv :D

 

Jeg skal til kiropraktor i dag. Jeg vet at de utretter mirakler. Jeg har hatt det samme en gang tildligere omtrent for ett år siden....

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

Jeg har svært god erfaring med kiropraktor etter minst 3 runder med isjias da jeg var rundt 40 år og fikk svært god hjelp da ikke noe annet hjalp meg. Men det er mange som tror det er farlig og så vil de ikke prøve det. Nå er det heldigvis over 10 år siden jeg hadde bruk for slik behandling, og det er nok takket være at jeg tok turen til kiropraktoren hver gang ryggvondtet ikke ga seg etter en uke til 14 dager. Så lykke til, dette går nok bra!

Hilsen resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig god erfaring med kiropraktorer! de utretter "mirakler" med min rygg i hvert fall. Selv om musklene føles som om de har vært igjennom en skikkelig treningsøkt etter 5 minutters behandling :D

 

jeg hadde behandling nr 2 i dag, og er utrolig mye bedre allerede, og det er så godt! Han mener han skal kunne "reparere" ankelen min også, så han får bare holde på :D

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en dag nærmer seg slutten, og det har vært en fin dag slankemessig tror jeg :D Ryggen er litt uggen kan man si, men det blir jo ikke noe bedre av å sitte på rumpa eller ligge rett ut, så jeg har vært ute og gått med staver og med hunder. Det ga meg 628 forbrente kalorier, og nye 3,2 trimpoeng. Da har jeg allerede 5,7 og det har bare vært to dager denne uken *he he* (jeg teller treningsuken fra onsdag til onsdag pga kurset)

Det lover veldig godt, og jeg håper å være oppe i 14 i løpet av uken!

 

I kveld skal jeg kose meg med Hells Kitchen! chef Ramsy er herlig ond :D

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det fredag, og nok en uke nærmer seg slutten!

Det har vært en slapp arbeidsuke pga ryggen, men den er heldigvis mye bedre i dag!

 

I kveld skal jeg ut med gamle studiekamerater og spise middag... Det er en utfordring, og jeg vet ikke helt hva jeg skal velge :D men det ordner seg vel...

Jeg har gått med stavene i dag, og har forbrent 648 kcal så da har jeg vel noen å gå på sånn i tilfellet det blir litt i overkant... jeg kan jo liksom ikke spørre servitøren om han vet hvor mye hver rett inneholder :)

 

Det er vel lurt og holde seg unna pastaretter (som jeg elsker) og sikte inn på noe rent kjøtt og bakt potet kanskje? Med noen grønnsaker ved siden av...

Vin og Øl drikker jeg ikke, så det er ikke noe problem!

 

Jeg tror det skal gå bra jeg! Skal bli trivelig å treffe gjengen igjen!

 

Jeg ønsker alle en riktig god fredags kveld!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

så flink du er; 648 kcal er slettes ikke verst, og du har jo mye å gå på når du skal ut i kveld. det går sikkert fint med valg av mat, det går fint an å velge noe som er innenfor de rammene vi har.

 

har lest litt på tråden din i dag og jeg synes du har vært veldig flink, selv om du har slitt litt med helsen, da.

 

ønsker deg en flott fredagskveld og kos deg med studiekameratene, det blir sikkert veldig gøy

 

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kommet hjem igjen fra ett veldig koselig treff :D Kjempegøy og se så mange studiekamerater igjen, og vi fikk skravlet i mange timer!

 

matmessig så var det ikke så mye å velge imellom på dette stedet, så jeg endte på plankestek *he he* en saftig indrefilet med stekt potetmos og grønnsaker... Nam - nam sier jeg bare!! Det var ett nydelig måltid, det er sikkert!

 

Ellers så holdt jeg meg unne desserter, nøtter, chips og andre ting som kom på bordet etter hvert, og da ble det nok heller for lite enn for mye kcal i dag tror jeg... Jeg fikk selvfølgelig mange - mange kommentarer på min "nye" kropp, og det er jo veldig koselig. Det er jo klart at 18 kg i minus synes godt, og jeg føler meg så utrolig mye mer vel - og det synes jo det også :)

 

Jeg hadde ett lite øyeblikk av sorg i dag, når telefonen min med mp3 spilleren måtte inn på reperasjon... jeg så for meg mange uker uten musikk til treningen min, og jeg er nok litt avhengig av musikk der tror jeg... Men min kjære snille mann kjøpte en fin mp3 spiller til meg (jeg har bursdag til uken), så nå har jeg masse - masse fin musikk som jeg kan kose meg med på tur!

 

Nå er det natten her i huset :D

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest changes88

ja, da var jeg endelig igang med denne prosessen mot et letter og bedre liv. går 2 uka nå, første uka var jeg veldig flink, trodde jeg selv, spiste bare magert, fullt av salat, kun vann, trimma hver dag, til kroppen plutselig sa stopp. Har jo ikke vært aktiv på hvertfall 1 år nå. Fikk beskjed om og gå opp i kcal i løpet av dagen, og ta trening sakte men sikkert i mitt eget tempo, jobber som nattevakt innenfor helsevesenet, så når jeg har mange vakter i uken, har jeg valgt og ta tid her og der på vakt, de 5 siste nettene har jeg gått opp og ned trappene til kjelleren i 20 minutter, så tatt styrketrening i 40 minutter på treningsmatte som jeg har med meg, slik at jeg er sikker på at jeg får trim poeng nok til og kunne forbrenne denne maten jeg spiser. Er helt utrolig hvor mye man nå skal spise på grete roede, føler så absolutt ikke at jeg slanker meg i det hele tatt, ved unntak at jeg har valgt og slutte helt med alt som kan defineres som godis og brus (tab xtra, cola osv) Drikker kun vann, men i helgene tar jeg meg 2 glass farris med smak. Er kjempe fornøyd med meg selv. For 3 uker siden ville jeg aldri trodd jeg ville gitt avkall på godis og brus! Det siste året har gått veldig mye i søtsaker og null aktivitet. Så nå er jeg her, har ikke gått ned mye i vekt, men mistet hele 35 cm på kroppen på bare denne uken. Da funker det jo :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja - klart det funker :)

Det er nok lurt å ta det litt med ro - og trappe opp så ikke kroppen får sjokk :D

Jeg er selv ikke noe god på det da... Det er liksom alt eller ingenting her er jeg redd, men det er bare slik jeg er desverre...

 

Du får stå på og ha en fin helg!

 

Hilsen Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag er en underlig dag...

Den er din!

Dagen i går slapp deg ut av hendene,

den kan ikke få annet innhold enn det du alt har gitt den.

 

Dagen i morgen har du ikke noe løfte på.

Du vet ikke om du kan regne med

å råde over den.

 

Men dagen i dag er den eneste

du kan være sikker på.

Den kan du fylle med hva du vil.

Benytt deg av det.

 

Idag skal du glede et menneske.

Idag skal du hjelpe en annen.

 

Idag skal du leve slik at noen

Ikveld er glad for at du er tilÂ…

 

Dagen i dag er en betydningsfull dag

 

Den er din!

 

 

Ha en strålende lørdag alle sammen! Jeg skal på fest i kveld - spekemat står det på menyen, men det går nok bra :D Nå skal jeg ut og trimme!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

For ett flott dikt du har skrevet ned :D

 

Har du forresten sett at den gamle tråden vi var med i har dukket opp på forsiden igjen? Hehe, det hadde jeg ikke trodd.

 

Håper du får en flott og sunn helg, og vær forsiktig med spekematen

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...