Gå til innhold

Lena 73


Gjest Lena73

Anbefalte innlegg

Ja ja nå er jeg igang igjen med slanking. Gikk på vekta og den viste 133,2 kg. Fy og Fy her er det mye jobb i vente.

Jeg har vel ikke vært slank siden jeg var 19 år. Ble samboer og vi kosa oss litt for mye. Fikk 3 barn innen 8 år og og vekta har vært opp og ned.

Jeg har klart å gå ned 30 kg men året etter er de på igjen. I februar sluttet jeg å røyke, noe som gikk veldig fint, men 15 kg snek seg på iløpet av 4 mndr. Så jeg begynte å røyke igjen.

Jeg har som mål å gå ned 50 kg. Om det tar meg 1 - 3 år å få til dette. Jeg vurderer sterkt å melde meg på kurs. Jeg tror vel egentlig at jeg trenger masse hjelp til dette. Fikk hjelp av legen slik at jeg fikk gå på Reductil slanketabletter men de hadde sin virkning i ca 4 mndr så merket jeg ikke noe mere av de. Akuratt som kroppen ble imun mot Reductil.

Jeg vurderer også fedmeoperasjon og et opphold på Tonsåsen, legen min har søkt men har ikke hørt noe enda.

Selv om målet mitt er 50 kg ned så må jeg ta 1 kg av gangen og første målet er å bare komme under 100.

Håper også at noen av dere der ute har gode råd og støttende råd til meg for jeg vet at denne tiden jeg går inn i nå blir skikkelig tøff.

Ha en fin Helg alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 787
  • Created
  • Siste svar

Det er helt klart mye jobb i vente, men du er ikke alene! Jeg sitter også med svangerskap på kroppen. Har spist som en gris under begge 2, og vekta viste 125 kilo 1.august. Da logget jeg meg inn her igjen....med en plan...og det er å legge om livsstilen totalt. Jeg vil ikke være feit lenger. Enkelt og greit. Vekta ødelegger mye av livskvaliteten min, og sånn kan det ikke fortsette :-( Så nå følger jeg GR...prøver å ligge på ca 1400 kalorier hver dag, og nå etter 2,5 uker veier jeg 120,9 :-D Veit det er mye vann som går i begynnelsen, men alikevel er det digg å se tallene synke på vekta.

 

Håper vi "snakkes", så kan vi støtte hverandre på veien nedover!

 

God helg til deg også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er mange av oss med ekstra kg på kroppen. Du har jo startet veldig bra da. Det er viktig å se at kg begynner å forsvinne, det er jo nesten hele motivasjonen for å fortsette.

Det som er mitt største problem er å spise små måltider og ofte. Jeg går på smell etter smell og hopper over frokost og spiser en stor lunch og en stor middag. Ofte kan det være min værdag.

Nå skal jeg ihvertfall spise 4 måltider og ikke overspise.

Ellers så er jeg en livlig jente på 34 år som høres. Gift og har 3 barn.

Nå er jeg vel det man kan kalle overgira og logger meg på nesten hver gang jeg har spist for å logge kcal og hva jeg har spist, men vekta skal kun frem hver mandag morgen.

Det var veldig hyggelig å høre fra deg sodamor.

Så ofte som jeg er på så hører du nok fra emg snart.

 

Ha en strålende søndag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag!

Vi er ganske like, jeg er også overgira. PC'n står stort sett på her i huset, og jeg må inn å regge alle måltider.

Ja, det er godt med en bra start, kjempemotiverende. Egentlig syns jeg ikke det er så vanskelig å gå ned i vekt...problemene mine vet jeg at starter når jeg er "ferdig" og skal begynne å stabilisere vekta. Da unner jeg meg aaalt for mye og resultatet er at jeg sakte men sikkert øker i vekt...igjen!! (Hvor dum går det ann å bli?? hehe)

 

Ellers er jeg også 34, med 72-modell jeg da..så 35 er ikke så langt unna. Har samboer og 2 barn på 6 og 3 år. Og nå skal vi visst ut en tur før regnet kommer. Ha en finfin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja nå er jeg igang igjen med slanking. Gikk på vekta og den viste 133' date='2 kg. Fy og Fy her er det mye jobb i vente.

Jeg har vel ikke vært slank siden jeg var 19 år. Ble samboer og vi kosa oss litt for mye. Fikk 3 barn innen 8 år og og vekta har vært opp og ned.

Jeg har klart å gå ned 30 kg men året etter er de på igjen. I februar sluttet jeg å røyke, noe som gikk veldig fint, men 15 kg snek seg på iløpet av 4 mndr. Så jeg begynte å røyke igjen.

Jeg har som mål å gå ned 50 kg. Om det tar meg 1 - 3 år å få til dette. Jeg vurderer sterkt å melde meg på kurs. Jeg tror vel egentlig at jeg trenger masse hjelp til dette. Fikk hjelp av legen slik at jeg fikk gå på Reductil slanketabletter men de hadde sin virkning i ca 4 mndr så merket jeg ikke noe mere av de. Akuratt som kroppen ble imun mot Reductil.

Jeg vurderer også fedmeoperasjon og et opphold på Tonsåsen, legen min har søkt men har ikke hørt noe enda.

Selv om målet mitt er 50 kg ned så må jeg ta 1 kg av gangen og første målet er å bare komme under 100.

Håper også at noen av dere der ute har gode råd og støttende råd til meg for jeg vet at denne tiden jeg går inn i nå blir skikkelig tøff.

Ha en fin Helg alle sammen[/quote']

 

Hei :(

 

Gratulerer med ditt valg om å begynne å legge om livsstilen til et sunnere liv. Men husk at det er en livsstilsendring du begynner med å at ting tar tid og at du skal finne deg et opplegg som du kan leve med og som også famelien din kan leve med, viktig å sette seg små dele mål og kanskje belønne seg selv også litt når en passerer et dele mål.

 

Men dette tror jeg du klarer, du virker nå veldig målbevisst.

 

Lykke til :(

 

Klem fra slankeblogger Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt klart mye jobb i vente' date=' men du er ikke alene! Jeg sitter også med svangerskap på kroppen. Har spist som en gris under begge 2, og vekta viste 125 kilo 1.august. Da logget jeg meg inn her igjen....med en plan...og det er å legge om livsstilen totalt. Jeg vil ikke være feit lenger. Enkelt og greit. Vekta ødelegger mye av livskvaliteten min, og sånn kan det ikke fortsette :-( Så nå følger jeg GR...prøver å ligge på ca 1400 kalorier hver dag, og nå etter 2,5 uker veier jeg 120,9 :-D Veit det er mye vann som går i begynnelsen, men alikevel er det digg å se tallene synke på vekta.

 

Håper vi "snakkes", så kan vi støtte hverandre på veien nedover!

 

God helg til deg også :-)[/quote']

 

Hei :(

 

Ønsker deg lykke til med den jobben du har begynt på, som jeg skrev til Lena 73 så er det en livsstilsendring du begynner på nå og at det er viktig å huske på at dette kan ta litt tid og det er viktig å finne et opplegg som passer deg og som du kan leve med. Det er viktig å sette seg små dele mål og kanskje gi seg selv en liten belønning for oppnådd dele mål.

 

Ønsker deg i alle fall lykke til med den jobben du har begynt på.

 

Klem fra slankeblogger Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjmpeflott å få så fin oppbakking. Det setter jeg veldig stor pris på.

Nå er det mandag og jeg har bestemt meg for å ikke veie meg før om en uke. Det som er sykt med meg er at når jeg blir hekta på veiin så er jeg på vekta nesten vær time. Klarer ikke la være, men nå må jeg prøve.

Jeg takker for lovende ord. Det er godt å vite at dere er der. Ja det med livsstil er jammen ikke bare bare. I dag skal jeg kjøpe meg krom mot søtsuget det hjelper. Vannflska har jeg med meg over alt.

Da var det å få rumpa opp av stolen og gå.

Snart skal vi følge den minste gutten til 1 klasse. Det blir veldig rart. Plutserlig blitt stor gutt. Ja ja sånn er jo bare livet.

Selvtilliten stiger med motivasjonen.

Til dere som leser dette. DETTE SKAL VI KLARE SAMMEN.

Masse varme tanker til dere alle som sliter.

Ha en hærlig dag videre.

Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skolestart for eldste vår i dag :-D

Jeg har sommerfugler i magen og er mer spent enn hovedpersonen tror jeg. Resultatet er null matlyst, det har jo ikke skjedd på lenge..hehe! Har trykket ned 2 brødskiver med magerost og krydderskinke - min standard frokost!

 

Dette forumet er genialt, akkurat det jeg trenger for å bli litt presset til å følge opplegget.

 

Jeg har byttet veiedag til mandager og idag stoppet det på 119,6. Veldig fornøyd med det

 

1.august 125

20 august 119,6

Totalt ned 5,4

 

Ha en kjempefin dag :-)

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjmpeflott å få så fin oppbakking. Det setter jeg veldig stor pris på.

Nå er det mandag og jeg har bestemt meg for å ikke veie meg før om en uke. Det som er sykt med meg er at når jeg blir hekta på veiin så er jeg på vekta nesten vær time. Klarer ikke la være' date=' men nå må jeg prøve.

Jeg takker for lovende ord. Det er godt å vite at dere er der. Ja det med livsstil er jammen ikke bare bare. I dag skal jeg kjøpe meg krom mot søtsuget det hjelper. Vannflska har jeg med meg over alt.

Da var det å få rumpa opp av stolen og gå.

Snart skal vi følge den minste gutten til 1 klasse. Det blir veldig rart. Plutserlig blitt stor gutt. Ja ja sånn er jo bare livet.

Selvtilliten stiger med motivasjonen.

Til dere som leser dette. DETTE SKAL VI KLARE SAMMEN.

Masse varme tanker til dere alle som sliter.

Ha en hærlig dag videre.

Lena[/quote']

 

 

Og gratulerer med skolegutten deres :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med deres skolebarn også. Det var jammen rart. Nå har han blitt stor. Så nå har jeg 3 barn på samme skole i 1 år. Gutten min var kjempefornøyd. Beskjed fra rektor til alle barna var at de skulle bestemme middagen i dag og gutten min tror jeg aldri får nok av Mc Donald`s mat, men jeg var flink og tok en kyllingsalat.

Håper alt gikk bra hos dere også.

Så var det denne vekta da. Har fortsatt ikke vært på den enda, må være sterk å ikke gå på før neste mandag. Føler at det går utolig bra da. Måtte det vare evig.

Håper du har hatt det bra i dag og at det går bra med livsstilendringen. Vi har alt å vinne. Det er vel det vi må fortelle oss selv når det butter litt.

Vi skrives snart igjen

Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :-) Skolejenta gikk det også bra med, hun er veldig klar for skolen og jeg kunne baaaare gå fra henne i dag. Hun skal klare alt selv. Litt varm i trøya alt, har gått på SFO i noen uker allerede.

 

Så flink du var på McDonalds! Og den salaten er jo kjempegod....og så mye sunnere enn pommes frites..hehe!! Du har jo klart å legge om da, blir spennende å se resultatet til mandag!

 

Jeg var ute å gikk en time i går kveld, den kan jeg nesten ikke huske sist jeg gjorde...så det var jammen på tide! Føltes ekstra godt å sette seg i sofaen etterpå da :-)

 

Ha en fin mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de dagene går jo så fort. Ja jeg er stolt som klarte å ta salat i går. Er desverre litt for glad i hamburger.

I dag har jeg vært en reser på kjøkkenet. Jeg har baka 8 brød (takket være en kenwood som tar 4 av gangen). Det lukter så godt her hjemme.

Ja minsten her er storfornøyd med å ha begynt sin skole gang. Måtte det vare lenge.

I dag har jeg en deilig dag, kanskje fordi sola skinner. Hælig!!!!!

Nå skal jeg ta på meg turskoa og gå meg en tur, så tar jeg med minsten hjem.

Ha fortsatt en glimrende dag.

 

Sender også en hilsen til alle dere andre.

 

Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en dag er gått. I dag har jeg endelig fått rumpa opp av stolen å gått tur. Gikk i 1 time og det var utrolig deilig. Hadde den siste cdèn til 80 tallet(gyldene tider). Mye bra musikk. Jeg syntes det er dilig å gå tur med musikk på ørene. Jeg sliter litt med høyre leggen, men det gikk grei å gå da. Ellers så er det slutt på sommerferie for oss alle også barna. Det er litt deilig for nå må de legge seg tidligere. Kan ikke sove så lenge nå. Godt for mor å være litt alene om kveldene. Ikke er mannen hjemme heller, jobber litt overtid.

For en tid tilbake så kjøpte jeg meg en treningsball og den har jeg funnet frem i dag. Fått trena magen og ryggen. Kommer vel ikke ut av senga i morgen da vel. Går seg sikker til. Ellers så håper jeg at dere andre har hatt en fin dag. Endelig så skinner solen for oss om dagen og det er jammen deilig. Jeg trenger sol helt frem til jul jeg nå tror jeg.

Jeg må få spørre om noe:- Syntes dere jeg skal sette meg mål for hvor mange kg jeg skal ned til en visst tid, eller skal jeg bare ta en kg av gangen.

 

Ønsker dere alle en god natt.

Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som trener og går tur, veldig bra!

 

Jepp, sommeren er over her også, vanskelig å kle ungene når det er 12 grader på morningen og 22 klokka fire... men sånn er det i overgangen mellom sommer og høst.

 

Her går det greit, bortsett fra at jeg veide meg i dag og faktisk veier mer enn på mandag :-/.....men men, det er vel sånn det er. Har ikke spist for mye så det retter seg nok etterhvert.

 

Angående mål...jeg har laget meg en plan jeg, som viser 1 kilo ned i uka. Hvis jeg klarer å følge den er jeg under 100 i slutten av januar. Vet ikke om det er helt realistisk men..hehe..vi får se! Tar en kilo av gangen og prøver å motovere meg til å gå flere turer og snart finne fram ergometersykkelen. LItt trim hver dag hadde nok ikke vært så dumt.

 

Nå må vi gå til skolen, ha en super onsdag i sola!

 

Klem fra Soda :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en dag er gått. I dag har jeg endelig fått rumpa opp av stolen å gått tur. Gikk i 1 time og det var utrolig deilig. Hadde den siste cdèn til 80 tallet(gyldene tider). Mye bra musikk. Jeg syntes det er dilig å gå tur med musikk på ørene. Jeg sliter litt med høyre leggen' date=' men det gikk grei å gå da. Ellers så er det slutt på sommerferie for oss alle også barna. Det er litt deilig for nå må de legge seg tidligere. Kan ikke sove så lenge nå. Godt for mor å være litt alene om kveldene. Ikke er mannen hjemme heller, jobber litt overtid.

For en tid tilbake så kjøpte jeg meg en treningsball og den har jeg funnet frem i dag. Fått trena magen og ryggen. Kommer vel ikke ut av senga i morgen da vel. Går seg sikker til. Ellers så håper jeg at dere andre har hatt en fin dag. Endelig så skinner solen for oss om dagen og det er jammen deilig. Jeg trenger sol helt frem til jul jeg nå tror jeg.

Jeg må få spørre om noe:- Syntes dere jeg skal sette meg mål for hvor mange kg jeg skal ned til en visst tid, eller skal jeg bare ta en kg av gangen.

 

Ønsker dere alle en god natt.

Lena[/quote']

 

Hei :(

 

Heia, Heia, Heia Lena, stå på nå, dette klarer du.

 

Bare en liten morgen hilsen fra meg, så flott at du har kommet deg ut å trimme da. GJør godt å få gå litt tur også.

 

Sett deg små dele mål og hvær glad for hvert ett gram/ kilo du går ned.

 

Ha en kjempe fin dag

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen tusen takk for gode råd alle sammen. Drømmen hadde vært 0,5-1 kg ned i uka. Jeg vet at de første 20 kg går greit men så kommer slitet. Jeg har en drøm om å være under hundre til sommeren. Dette er noe jeg burde klare tror jeg.

Jeg har jo dere og det er jeg utrolig glad for.

 

Klær og barn er jammen ikke lett. Vi har fått sommeren nå vi da, men det ligger på en 16 grader her på morgenen og når klokke er 12 er det brått 30 grader. Dette tallet har vi vel bare sett 3 ganger i sommer. Tror ikke jeg tar i nå.

 

Ellers i dag så tenkte jeg å grille, men i dag skal det bare bli pølser til barna og ikke til meg!!!!!!!!!!!!

 

Nå tenkte jeg meg en tur ut i det fine været og nyte solen.

Stå på!!!!!! Tenk positivt:)

 

Ha en strålende dag.

Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg ikke gått noen lang tur. Har fått blemme under det ene benet. Har bare gått til skolen og levert minsten og gått hjem igjen. Måtte jo også henten da. Har klippet gresset i dag. Det var blitt litt høyt. Jammen godt å få tatt det.

Ellers så har jeg slappet av og lest litt. Barna kommer fortsatt hjem med bøker som skal ha på bokbind. Dette er noe skikkelig herk. Er ikke så begeistret for pirkejobber,

Ellers så føler jeg at det går greit. Jeg ligger på ca 1400 kcal om dagen. I dag har jeg også spist 5 måltider.

Håper at alle dere andre klarer dere fint.

I morgen skal jeg på jobben. Det skal bli deilig.

 

Fortsatt god kveld alle sammen

 

Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis har skolen her begynt med kontaktpapir på ungenes skolebøker,da slipper man dette med bokpapir. (Sier ungene i allefall...)mulig dem bør ha papir uansett..

Ellers trimma jeg med veden i går.Har flere favner som skal kapp og klyves. Siste uken har jeg jobba 4 timer i snitt m det tungarbeidet,for å få den trimmen. Tar lillejenta med,hun er å hjelper meg å stable,blir hun lei har jeg lagd ei huske som hun leker i.

Håper du får en fin dag på jobb og at foten er bedre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :-)

Jepp, bokbind er no herk, så jeg satte gubben på jobben....hehe!! Han sleit en stund men det kom da på :-D

 

Ellers så har jeg gått tur 2 ganger denne uka. Går fort i over en time, blir god og svett så det må jo være positivt. Har snikveid meg noen dager nå og står stille....men det løser seg nok. Føler i alle fall at jeg gjør ting riktig.

 

Ha en god dag på jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skolestart for eldste vår i dag :-D

Jeg har sommerfugler i magen og er mer spent enn hovedpersonen tror jeg. Resultatet er null matlyst' date=' det har jo ikke skjedd på lenge..hehe! Har trykket ned 2 brødskiver med magerost og krydderskinke - min standard frokost!

 

Dette forumet er genialt, akkurat det jeg trenger for å bli litt presset til å følge opplegget.

 

Jeg har byttet veiedag til mandager og idag stoppet det på 119,6. Veldig fornøyd med det

 

1.august 125

20 august 119,6

Totalt ned 5,4

 

Ha en kjempefin dag :-)

 

Klem fra meg[/quote']

 

 

Du er utrolig flink! Ned 5,4 kg er kjempeflott. Bli ikke mismodig hvis det stopper litt opp, det må man alltid regne med. Men dette var veldig motiverende å lese om. Masse lykke til videre.

 

Hilsen tsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp kommet hjem fra jobben. Har hatt en super dag i dag. Jobber som vikar på et sykehjem og i dag var det favoritten pølser, poteter og deilig brun saus. Jeg var kjempeflink og tok min medbrakte yoghurt.

Ja ja nok om det. Tusen takk for hyggelig ord.

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er utrolig flink! Ned 5' date='4 kg er kjempeflott. Bli ikke mismodig hvis det stopper litt opp, det må man alltid regne med. Men dette var veldig motiverende å lese om. Masse lykke til videre.

 

Hilsen tsj[/quote']

 

Tusen takk, det er veldig deilig å se resultater med en gang, jeg er veldig utolmodig og vil gjerne være ferdig "i går", så det er kjekt å se kjappe resulater, selv om jeg vet at det vil flate ut...noe som jeg tror det gjør denne uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...