Gå til innhold

Lena 73


Gjest Lena73

Anbefalte innlegg

Bare lurte på hvilken side av magen det er det verker? Uansett, burde du få en lege til å se på det. Det kan jo bare være noe så enkelt som at du har strukket noen av båndene som går her og der på sidene av magen og i det hele tatt i det området, pga trening. Du har jo nettopp begynt på Helsestudioet, så det er kanskje en naturlig reaksjon. Men sjekk det hvis det ikke går over. Mor har talt. :)

 

Takk for oppskriften. Skal nok prøve den. Kanskje allerede i helgen. ;)

 

Ellers håper jeg du får en fin kveld.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 787
  • Created
  • Siste svar

Takk for tipset. Har vondt på venstre side. Det gikk veldig greit å trene, men når jeg var ferdig fikk jeg en skikkelig hostekule og da trodde jeg at jeg skulle gå i bakken.

Prøvde meg med litt situps når jeg kom hjem men det gikk ikke.

 

Har vært flink i dag. Har utrolige 6,5 trimpoeng i dag og skrittelleren stoppet på 11000. Det er jeg fornøyd med.

 

Nå koser jeg meg med litt kveldsmat. I dag ligger jeg på 2150 på kcal. Det er jo bra.

 

Nå skal jeg innom de andre å lese litt og finne inspirasjon.

 

Takker igjen Trude for gode råd.

 

Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag vil jeg helst ikke ha igjen. Bare vært tress og masing i hele dag. Jobben har vært grei. Første dagen alene i hjemmesykepleien. Etter endt arbeidstid så er det å hente minsten på SFO, hjem å lage middag, Konferansetime kl. 18:00 med minstemann og på samme tiden så skulle jeg være vakt med korpset og ditt skulle også største jenta spille. Med en mann som da er på jobb så blir det trøblete. Barna krangler og roter i hele huset og rommene ser ikke ut.

Nei nå ble det mye negativt. Er ganske sliten. Kunne virkelig tenkt meg en gåtur, men med 3 barn i senga så klarer jeg ikke å gå tur. Kall meg gjerne ei hønemor.

 

Skrittelleren min har stoppet på 5422 og dette er bare vanlig gåing i huset, på jobben og sånne dagligdagse ting.

 

Kcal inntaket er også greit.

Har dere en god vits så kunne jeg trenge det nå.

Håper jeg ikke drar dere for langt ned med min elendige masedag.

 

Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag vil jeg helst ikke ha igjen. Bare vært tress og masing i hele dag. Jobben har vært grei. Første dagen alene i hjemmesykepleien. Etter endt arbeidstid så er det å hente minsten på SFO' date=' hjem å lage middag, Konferansetime kl. 18:00 med minstemann og på samme tiden så skulle jeg være vakt med korpset og ditt skulle også største jenta spille. Med en mann som da er på jobb så blir det trøblete. Barna krangler og roter i hele huset og rommene ser ikke ut.

Nei nå ble det mye negativt. Er ganske sliten. Kunne virkelig tenkt meg en gåtur, men med 3 barn i senga så klarer jeg ikke å gå tur. Kall meg gjerne ei hønemor.

 

Skrittelleren min har stoppet på 5422 og dette er bare vanlig gåing i huset, på jobben og sånne dagligdagse ting.

 

Kcal inntaket er også greit.

Har dere en god vits så kunne jeg trenge det nå.

Håper jeg ikke drar dere for langt ned med min elendige masedag.

 

Lena[/quote']

 

Hei på deg, Lena ;)

 

det var litt av en dag, men slik kan det bli enkelte dager, nå fortjener du å få sitte å slappe av litt etter at ungene er lagt seg, kanskje med en god bok eller noe?.

 

Jeg syns du er kjempe flink står på og gir deg ikke, sender deg noen Heia rop igjen, heia, heia , heia stå på dettte klarer du.

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag vil jeg helst ikke ha igjen. Bare vært tress og masing i hele dag. Jobben har vært grei. Første dagen alene i hjemmesykepleien. Etter endt arbeidstid så er det å hente minsten på SFO' date=' hjem å lage middag, Konferansetime kl. 18:00 med minstemann og på samme tiden så skulle jeg være vakt med korpset og ditt skulle også største jenta spille. Med en mann som da er på jobb så blir det trøblete. Barna krangler og roter i hele huset og rommene ser ikke ut.

Nei nå ble det mye negativt. Er ganske sliten. Kunne virkelig tenkt meg en gåtur, men med 3 barn i senga så klarer jeg ikke å gå tur. Kall meg gjerne ei hønemor.

 

Skrittelleren min har stoppet på 5422 og dette er bare vanlig gåing i huset, på jobben og sånne dagligdagse ting.

 

Kcal inntaket er også greit.

Har dere en god vits så kunne jeg trenge det nå.

Håper jeg ikke drar dere for langt ned med min elendige masedag.

 

Lena[/quote']

 

Forstår godt det med å ikke gå tur når ungene ligger i sengen og ingen til å passe på, er en slik hønemor selv, og det er lov. ;)

 

Jeg har dessverre ingen slik vits, er ganske uggen i humøret og trett i tillegg. Kommer innom de forskjellige trådene for å finne motivasjon, eller i det minste prøve å holde hodet over vannet, føler jeg er i faresonen. Hvordan drar man frem det positive? Rinametoden? Finne noe positivt hos en selv? Det må jeg tenke litt på.

 

Uff, håper jeg ikke klarer å dra deg enda lenger ned med denne meldingen :)

 

Jeg må bare si nok en gang at du er utrolig tøff, står på på jobb og henter barn, lager middag, går på møter, det er jammen en travel hverdag for en småbarnsmor. Og i tillegg trener du på helsestudio. Jepp, kjempetøff!

 

Håper i hvertfall at du får en god natts søvn!

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært skikkelig trøtt. Det har gått med noen liter kaffe i dag ja. Det har desverre ikke vært til veldig stor hjelp. Tok med meg beboeren jeg hadde i dag ut på tur i sentrum og vi tok en tur innom kjøpesenteret får enda en kaffe og kake. Jeg tok bare kaffe og en baguett med reker. Kaka holdt jeg meg unna.

 

Når jeg var på vei hjem fra jobben ringte mannen min meg og så at han kom hjem fra jobben. Var lite å gjøre i dag. Det hjalp stort. Jeg dro på trening og han kjørte jenta på øvelse. Jeg syklet i 45 min og gikk i 30 min. Trimpoeng i dag endte på 3,5 og når jeg gikk i dusjen etter treninga stoppet skrittelleren på 14550. Nå er jeg skikkelig glad.

Det er bare såååååååå deilig å trene så svetten renner. Føler meg som et nytt menneske jeg nå.

 

Med en mye gladere Lena så vil jeg ønske dere alle en skikkelig deilig helg.

En go og varm klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til deg. Blir virkelig inspirert når jeg leser hvor flink du har vært i dag. Så fint at denne dagen ble så mye bedre enn i går.

 

Jeg har passet en pus som heter Missy i hele dag. Tok henne til veterinæren for "mammaen" hennes er skadet og kunne ikke gjøre det selv. Missy pleier alltid å følge etter meg, men pga narkose har hun vært totalt dopet i hele dag. Da hun endelig våknet og ville gå rundt, gikk hun og sjanglet og falt, stakkar. Men hun begynner å komme seg nå, heldigvis. Skal ha henne til i morgen, så skal hun hjem igjen. Kommer til å savne henne, det er sikkert. Vurderer å skaffe meg en sibirkatt, dvs hvis yngste gutten min ikke reagerer allergisk på den da. Men det er dyre katter, på den annen side så er jeg så glad i dyr og spesielt katter. Vet ikke hvorfor, kanskje fordi de er så uavhengig. Men det er tingen med sibirkatt, det er rasekatt og dermed innekatt, fordi man ikke skal blande raser, må man passe godt på dem, og ikke minst pga prisen og farlige sykdommer blant katter. Nei. Nok katteprat. Løp litt løpsk her nå. ;)

 

Vel, det har vært dagen min i dag, kattepassing. Skulle gjort mye forskjellig arbeid, men syntes så synd på naboen min som hadde tydelig vondt. Får heller gjøre mye i morgen. Har dessuten ferie og kan gjøre en del neste uke også.

 

Skal i hvertfall gjøre en del fysisk arbeid i morgen, hvis ikke går jeg meg en tur eller sykler eller trimmer på apparatene. Jeg kjenner at jeg trenger det tydeligvis. Disse siste dagene hvor jeg har hatt en følelse av å gi opp, har jeg trimmet disse dagene??? NEI! Jeg blir alltid bedre humør når jeg driver med fysisk aktivitet. Skjønner bare ikke hvorfor jeg da utsetter og utsetter!

 

Får jaggu meg skjerpe meg nå, sant?

 

Men du Lena, har vært skikkelig flink. Er det ikke hardt å sykle så lenge? Jeg er døden nær etter 10 minutter på en slik sykkel. Kanskje det er det at jeg synes det er kjedelig. Liker best å sykle ute, det er sikkert. Men stå på, det er virkelig flott arbeid.

 

Ønsker deg en fin fredagskveld og en riktig god helg.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelig innlegg Trude. Det er ikke bare bare med barn og allergi. min ene gutt har satma, allergi og eksem så noe dyr her i huset kommer nok ikke på tale.

Jobbet i dag også og er ganske sliten. I dag har jeg vært på helsekost å kjøp vitaminer. Fikk endelig kjøpt krom også. Det var på høy tid.

Maten går det veldig bra med og skrittelleren står nå på 9040. Det er ikke værst.

Nå skal jeg sette meg ned i sofaen å slappe av og bare kose meg.

Har fått litt hjelp av mannen min i kveld til å ta litt ettervekst i håret så nå må jeg skylle ut dette.

Håper at dere er flinke i helgen og ikke faller for alle fristelsene på bordet.

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært en fin dag. Jeg har funnet ut at jeg har vilje laget av stål.

 

I dag sto jeg opp 08:30. Måtte selvfølgelig på do. Det er standar når jeg endelig har fri. Spiste en deilig frokost med spelt knekkebrød. Det er veldig godt men det lønner seg meg magert pålegg.

Jenta mi har seminar med korpset i helgen så jeg kjørte henne ditt kl. 10:00 og så dro jeg å trente i 1 time. Det ble 2.3 poeng i dag.

Dro hjem og dusjet og fikke mannen min til å kjøre meg ned på seminaret. Der ble jeg valgt inn som ny leder for korpset, og det ble servert marsipankake. JEG TAKKET NEI!!!!!!!!!!!!!!! Flink.

Svigemor har bursdag i dag så vi var bedt ditt til 15:00. Hun hadde laget et deilig koldtbord. Det smakte så godt. Kakene ble servert litt etterpå og jeg TAKKET NEI IGJEN. Tok ikke så mye som en smule engang. Kosa meg med kaffe jeg da.

 

Har gått med skritteller i dag også og den står nå på 8893 skritt.

 

Jeg føler at jeg har kommet skikkelig godt igang og det er så deilig. Det å ha startet opp med trening er bare så godt. Kjenner på kroppen at den nyter det.

 

Jeg håper at dere alle har hatt en fin helg og at alle kan gå på vekta i morgen med en god magefølelse. Håper at jeg har gått ned noe ihvertfall.

 

Dere får ha en fortsatt fin søndagskveld.

Skrives

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er bare så flink, jeg har ikke ord... Du har virkelig kommet deg inn i treningsmodus du??

Og du har full kontroll på å takke nei til kake....2 ganger!! Sukk....vær stolt av deg selv Lena ;)

 

Ha en fortsatt god søndagskveld - spent å se vekta i morgen jeg også!

 

Klem fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært, viljestyrke har du nå i alle fall.

 

Innom en tur for å ønske deg en fin uke og lykke til med veiedagen.

 

Selv har jeg også veie dag i morgen, sitter her og føler meg full av vann, stilve ankler og hovne fingrer, tja det spørs hvordan det går i morgen.....

 

Har nå trimma veldig mye denne uken, ca 1,5 times gange hver dag og det er bra til meg og være, skrittelleren har stoppa på alt i fra 12000 og oppover hele uka, har vært en gang på over 18 000 og i går kveld så var den på over 25 000 men da hadde jeg gått veldig mye, i dag stoppa den på " bare " 13000 skritt, har vært på fjelltur i dag blandt annet.

 

Vi skrives og lykke til med veie dagen

 

Klem fra Evellyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, Lena. Jeg er bare skikkelig imponert av deg, 2 ganger nei til kake??? Nå blir jeg skamfull når jeg tenker på at jeg selv spiste sjokolade i går og i dag har lyst på mer. Det er faren med å gi etter for slikt, i hvert fall for meg, får bare lyst på mer og mer og mer. Men jeg har ikke spist noe usunnt i dag, selv om jeg spiste mer til middag enn jeg burde. Jeg er faktisk ennå mett siden middagen, har ikke spist siden den. Så kanskje jeg har nådd den kalorimengden jeg skal allikevel? Jeg kan jo bare håpe. Lykke til med veiingen i morgen, du fortjener så avgjort fine resultater, så flink med trening og mat som du har vært denne uken. Det er skikkelig imponerende og i tillegg motiverende å lese om. Stå på, Lena! Jeg heier på deg. ;)

 

Ønsker deg en fin høstuke, håper det vil gå bra på både trening og jobb og lykke til med stillingen som ny leder i korpset! Hva spiller du forresten der? Jeg blir alltid like imponert over å lese om alle dere som holder på med det ene etter det andre, dere motiverer meg alle. Gla jeg har funnet dere på disse sidene, det er sikkert.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad. Vekta stoppet på 125,5 og det er 1,2 kg ned det. Livvidden stoppet på 116 cm så der er det minus 2 cm.

Nå er jeg skikkelig glad.

Dette med viljen er noe jeg er veldig flink til de første månedene så har jeg veldig lett for å skli ut. Men takket være Trude, Vilde, Janne, Evelyn, Maysa, Spardama og Rina så føler jeg at dette virkelig går den rette veien. Dere er en utrolig stor støtte for meg. Og dere er utrolig flinke til å motivere.

Hadde det ikke vært for dere så vet jeg ikke hvor flink jeg hadde vært.

Så tusen takk til alle mine nye venninder her på bloggen.

 

Både jeg og datteren min spiller kornett. Det er skikkelig morsomt.

Måtte bare få det ned.

Nå er det 3 barn som snart skal til skolen.

Håper at alt er bare bra med dere alle.

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem til deg,du har vært kjempeflink ;)

Du er velfortjent nedgangen,vi har en flott motivasjons klubb her inne ja,og vi blir nok å følge hverandre,både i gode og mindre "gode"daga.

Gratulasjonsklem fra meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger.

 

Har vært å trena litt. 30 min på sykkel og 30 min på tredemølla. ble til sammen 2,9 trimpoeng.

Det var veldig godt.

 

Jeg får vel prøve å få gjort litt jeg nå vel. Klær som skal vaskes og brettes. Det er også rot over hele huset.

Er vel bare å sette igang.

 

Håper at dere alle får en flott dag.

 

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det været er det ikke så mye å skryte av. Det regner og blåser.

Ja Vilde vi har vært skikkelig flinke. Det er bare å stå på videre.

 

Skal snart på jobben jeg nå. Sitter og roer ned litt.

 

Jeg har gått over rommene til barna og det var på høy tid. Så ikke ut på de rommene.

De er noen skikkelige rotekopper.

Skulle ha bretta litt klær også men det får gubben ta i dag. Har vaska og hengt opp 3 maskiner med klær. Det får holde for i dag.

 

Ha en fortsatt fin dag.

Klem LEna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får DEN dårlige samvittigheten for jeg har ikke gjort en dritt i dag. Men skal snart sette i gang. Det er oppussingen som er det som tar tid, brukte hele gårsdagen på å sparkle, og må nok bruke dagen i dag på det også. Men så er det klær som skal vaskes, oppvaskmaskiner skal igang osv, osv.

 

Gratulerer så mye med vektnedgang, og ja, alle de du nevnte inkludert deg selv, er også de jeg ser på som mine motivasjonsfaktorer. Dere er supre, virkelig, alle sammen. ;)

 

Ha en strålende uke, alle sammen.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig på vei til sengen. Spørs om det blir noe særlig mad søvn i natt. Det kommer noen vindkast så det knaker i hele huset.

 

Brrrrrrr. Ja ja er man trøtt nok så sovner jeg vel.

Tusen takk for at dere er det alle sammen.

 

Natti natt

Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...