Gå til innhold

Lena 73


Gjest Lena73

Anbefalte innlegg

Det er tøtf når barn og ungdom ser rart på deg og kommer med komentarer. Det er jammen ikke lett å takle sånt :P

Fra jeg gikk på barneskolen så var jeg den høyeste i klassen og ble veldig mobbet for dette. De kalte meg langbein og beinranglet og alt jeg sa og gjorde ble jeg ertet for. Jeg måtte få profesjonell hjelp så jeg var vel innom det meste. Når jeg ble eldre og særlig guttene strakk seg over meg så ga det seg og takk og lov for det. Det høres nesten sprøtt ut men jeg var faktisk syltynn helt fil jeg ble 18 år og da la jeg på meg sakte men sikkert.

Jeg lot meg nok ganske lett hersje med og det fikk jeg slutt på for bare 16 måneder siden. Da hadde jeg jobbet på et callsenter i 5 år. Jeg mottok kundehenvendelser på telefon. Jeg ble målt i % fra jeg kom på jobb til jeg dro hjem igjen og sjefene maset hele tiden og 12 mai i fjord fikk jeg nok. Jeg sa opp jobben min og gikk på dagen. Jeg hadde også fagforeningen i ryggen på denne avgjørelsen. Etter det så bestemte jeg meg for at ingen noen gang skal overkjøre meg eller komme med ufint snakk til meg. De som har prøvd seg har fått så hatten passer. Ingen peller meg på nesa lenger.

De som tror at det er så mye bedre og vet mere' date=' tror at det å være tykk er det samme som å være dum, men der tar de jammen feil og det har jeg bevist flere ganger.

Nå bare renner det ut av meg, men jeg blir bare så ivrig.

Ja ja jeg føler ihvertfall at jeg blir respektert for den jeg er og våge de som prøver seg.

Det er bare å stå på. Vi skal klare dette vi.

Klem Lena[/quote']

 

Må innrømme at jeg får tårer i øynene av innlegget ditt! Det er utrolig hva man skal bli mobbet for. Jeg var den høyeste jenten i klassen, men var heldig fordi det var alltid et par gutter som var høyere enn meg. Men jeg har alltid likt å være høy, jeg rettet meg opp i ryggen og var stolt. Det blir noe annet for meg å være tykk, klarer ikke å være stolt, MEN jeg har blitt flinkere og mye tøffere. Jeg har vært gjennom noen tøffe år, hvor selvtilliten ikke kunne kommet lavere enn den var, og måtte gå til psykiater. Han var kjempesnill og ikke minst utrolig flink! Men han har gått av med pensjon nå, selvfølgelig. Men han hjalp meg veldig og det er en del takket være ham at jeg er ovenpå i dag. Fremdeles har jeg lyst å gjemme meg i enkelt situasjoner, men ikke på langt nær slik som før. Men jeg liker ikke å vise meg på barneskolen til yngste mann. Det unngår jeg så godt jeg kan. Det er utrolig at de man er mest "redd" for er så små!!! Helt utrolig når jeg tenker over det. Jeg var også syltynn gjennom hele oppveksten og helt til første graviditet. Etter den graviditeten klarte jeg nesten å komme ned til utgangsvekten min. Men så begynte jeg å legge på meg sakte men sikkert og da jeg ble gravid med andre mann, ble jeg for alvor overvektig. Disse kiloene har jeg aldri klart å bli kvitt. Og enda verre ble det med 3. gutten min. Men disse siste 20 kiloene fikk jeg etter mannen min flyttet ut, og de er jeg ivrigst i å miste. Selvfølgelig alle de andre, men spesielt disse 20. Ja, jeg vil stå på, men jeg takker dere "slankevenninner" for all støtten og håper jeg klarer å gi dere litt tilbake. Stå på! Gi aldri opp!

 

Ha en fin helg, Lena.

 

klem fra tsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 787
  • Created
  • Siste svar

I dag har jeg vært på jobben og det har vært veldig deilig. Jobber på både et sykehjem og et bofellesskap med psykisk utviklingshemmede. I dag har jeg vært på bofellesskapet og det er så deilig å jobbe der. Jeg blir alltid møtt med en klem og store smil og når jeg skal hjem så vil de nesten ikke slippe taket. Jeg føler meg så priviligert som har den jobben:)

Jobbet til 15:00 og da var det rett hjem og hente 3 barn og mannen min for vi skulle videre til Momarkedet i mysen. Vi hadde gjort en avtale med barna i går, så om det ble regnvær i dag skulle vi heller dra til eventyrfabrikken, men være var helt topp i dag. Så barna fikk kjørt karuseller og kosa seg stort. Når man er på et sånt sted så er ikke maten helt grei så det ble pizza til middag i dag. Ja ja kan jo ikke kutte ut alt som er godt heller bare begrense inntaket litt.

Så i dag har jeg vært på farte fra 07:30 og var hjemme 20:30. Litt gåen i beina nå.

 

Når det gjelder min barndom så har det vært mange tøffe tak og mye som har kommet frem i voksen alder. Men jeg har fått masse god hjelp og har en mann som egentlig er helt enestående og støtter meg stort sett i alt. Jeg er jammen heldig der også.

 

Nå ser jeg snart bare stjerner så da er det vel på tide å legge seg.

Til dere som har veiedag i morgen inkludert meg selv så ønsker jeg dere alle sammen masse lykke til.

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har gått ned 1' date='3 kg og tatt av 3 cm rundt livet;)Jippi. Deilig at det går nedover. Nå er jeg superglad:)

Håper det har gått bra med dere andre også.

Klem Lena[/quote']

 

GRATULERER!!!

dette er så bra jobbet !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har gått ned 1' date='3 kg og tatt av 3 cm rundt livet;)Jippi. Deilig at det går nedover. Nå er jeg superglad:)

Håper det har gått bra med dere andre også.

Klem Lena[/quote']

 

Så flink du har vært - jeg er stolt av deg!! :D Stå på!

Ha en kjempefin mandag

 

 

Klem fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har gått ned 1' date='3 kg og tatt av 3 cm rundt livet;)Jippi. Deilig at det går nedover. Nå er jeg superglad:)

Håper det har gått bra med dere andre også.

Klem Lena[/quote']

 

 

Så utrolig flink du har vært! Gratulerer og stå på videre. Jeg heier på deg.

 

hilsen tsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med vekttapet i dag. Ellers så har jeg blitt inspirert til å starte på helsesenter igjen. Problemet mitt er at jeg er overivrig de første månedene så dropper jeg ut sakte men sikkert. Jeg håper nå at hodet mitt er blitt mye mere fornuftig slik at jeg går ofte på trening. Jeg er ikke flink til å gå tur for jeg får så fort vondt i beina, har gått ca 30 min om dagen. Så i morgen skal jeg begynne på helsestudio:D

Ellers så er det noe herk å være vikar. Folk er for pokker ikke syke om dagen jo. Det skyldes vel kanskje det dårlige været, men i sarpsbor hvor jeg bor har vi hatt fint vær i snart 3 uker da. Ja ja det kommer seg nok. Har ikke ro i rumpa til å sitte å glane heller se.

I dag har jeg byttet vann på fiskene mine. Jeg har et akvarium på 180 liter. så nå er det blitt så rent og pent hos fisken min.

Ellers i dag har mannen min laget ei dør til meg. I gangen under trappa så har vi et såkalt skap som skulle fått seg en dør for 7 år siden og den kom i dag:D

Minste gutten har begynt på fotball i dag og det var stor stas. Han var ferdig pakket om fredagen og har nesten ikke klart og vente på dagen i dag.

Nå skal jeg sette meg forran TVèn og se på 71 grader nord. Det syntes jeg er skikkelig morsomt.

 

Vil takke til dere som har lagt igjen godord til meg på bloggen. Har sagt det før og sier det igjen det betyr utolig mye.

Stor klem Lena:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Rina det er morsomt når det går nedover. Det er så deilig. Bar av de 4 kg jeg har gått ned så merker jeg at klærne sitter løsere på meg. Deilig er det.

 

I dag har jeg vært på jobb og det er så deilig når jeg får jobbe. Jeg koser meg så utrolig mye der. Jeg har mere overskudd når jeg kommer hjem fra jobben enn om jeg bare går hjemme. I dag har jeg hentet en favn med ved og stablet. Barna har vært utrolig flinke. De har skikkelig stått på. De har samarbeidet så fint. Det er så deilig når de er venner. I går så fikk den mellomste gutten min en knyttet neve midt på nesa av minstemann. Det gikk så blodet sprutet. Da ble det et lite husmøte etter denne episoden da, men de ble venner igjen.

 

Ellers i dag så har maten gått veldig fint, men fortsatt for lite kcal. i dag er det 350 for lite. Det går seg vel til. Om noen har gode råd når det gjelder inntak av kcal så er det bare å komme med det.

 

Ellers så håper jeg at dere alle sammen står på.

 

Nå sier jeg natta, er trøtt som en dupp.

Klem Lena :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer m vekt-tapet,det var ikke verst :D

Er innom å leser litt i dagboka di,det er trivelig og motivernede.

Håper du og dine får ei triveldig uke :( Når det gjelder kaloriende dine...spiser selv litt i minste laget,skal ligge på 2200 ,men jeg har hatt ett par dager m bare 1200-1400,men jeg har ikke vært så sulten,det er vanskelig å ha smør på skiven bare for å få nok kalorier liksom,...føler at man gjør feil da.Retter seg nok,spiser masse gullerøtte,men det er jo lite kal i dem. Skal ta vanlig norwegia på brødskiva i dag,da blir det litt mere.

Håper du får ei fin uke,du og dine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har gått ned 1' date='3 kg og tatt av 3 cm rundt livet;)Jippi. Deilig at det går nedover. Nå er jeg superglad:)

Håper det har gått bra med dere andre også.

Klem Lena[/quote']

 

 

Hei :D

 

Gratulerer med flott vekttap :(

 

Ja er det ikke herlig når det begynnes å kjennes på kroppen at en går ned i vekt, blir liksom så mye mere motivert av det.

 

Du snakker om at du har problemer med å spise opp i mot det du skal ha hver dag, hva med å spise litt mere energirik pålegg og ikke bruke lettprodukter hele tiden ( viss du gjør det da ).

 

Sender deg noen heia rop : Heia, Heia, Heia Lena stå på nå dette skal vi klare, vi skal vinne over kiloene ikke de over oss , enig ?

 

Men nå må jeg dra på jobb, ha en flott dag

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært med på opplæring i hjemmesykepleien. Mangler 13 mndr praksis der for å ta fagbrevet. Det var faktisk veldig greit. I dag har jeg sjauet litt i skittentøysdunken og fått brettet masse klær. Er litt på etterskudd kan man si. Vi gikk tomt for brød i dag så jeg fikk baka 8 brød. Steker 4 av gangen så det er ikke noe jobb med det og Kenwooden tar seg av all eltinga. Vi kosa oss med deilig nybakt brød til kveldsmat:D Ellers så er jeg jammen ikke langt unna 2100 kcal i dag;) Har vært flink til å drikke juice til måltidene.

 

Jeg takker for toppers innlegg på bloggen min. Håper at det går bra med dere alle sammen. Er veldig spent på hvordan det går med resultatene deres denne uka.

Håper at alt er bare bra.

Klem Lena:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag startet så dårlig som den kunne starte.Jeg var helt sikker på at jeg hadde fri i dag, men den gang ei. Ble vekket av telefonen og det var jo da bare å få på seg klærne, hive innpå noen brødskiver og få med seg litt lunch. Bare stress og mas. Jammen godt det var stille og rolig på jobben. Har kosa meg med beboerne da. Kom hjem og laget middag. Poteter, grønnsaker og fiskeboller+ hvit saus. Jammen lurt å lage en middagsplan. Det er virkelig å anbefale videre. Da er maten planlagt og barna kan lese på kjøleskapet hva som er til middag. Et spørsmål mindre.

 

Ellers så har jeg vært på en aldri så liten "Harry" tur i dag. Kjøp røyk og ikke noe annet.

Kjøpt meg litt treningsklær på sparkjøp da.

Jeg skulle jo melde meg inn på helsesenter om tirsdagen, men det blir jo bare utsatt det da. Rekker det ikke før til mandagen heller nå da.

Det går ikke ann å planlegge når man er vikar. Må bare ta dagen som den kommer.

 

Ellers så håper jeg at det går bra med dere alle sammen og at livsstilendringene er bra.

Ønker dere alle en fortsatt go kveld.

Nattinatt

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er :)

Håper du får en fin torsdag!

 

Meg går det bra med, føler bare at det har vært noe hver helg nå, fester og bursdager..prøver å ta bare litt da, men det er ikke lett!

 

Har de ok treningstøy i stor str på Sparkjøp?

 

Jepp, ha en fin dag - klem fra Vilde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker igjen jeg for hyggelige meldinger. Ja Vilde de treningsbuksene er veldig fine. Jeg er ca 120 rundt magan (var ihvertfall det om mandagen) De passet fint til meg.

I dag er det taco kveld her hos oss. Det skal bli deilig. Har gått med hodepine i nesten hele dag så nå skal jeg legge meg nedpå litt.

Sarpsborg har forresten fått sommeren i dag. 21.5 grader ute. Er jo bare helt nydelig.

Vi snakkes.

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag startet jeg dagen 06:45. ikke for at det var så deilig. Jeg spiller kornett i et musikkorps og i dag har vi hatt loppemarked. Puh. For et slit. Møtte opp der kl 08:00 og var ferdig 16:00. Var jammen flink å passet på måltidene. De hadde bestilt pizza til kl 13:00 så jeg tok meg 2 biter. Når jeg var ferdig der gikk jeg til eventyrfabrikken for der kosa barna seg og mannen da. Utenom planene så ble det middag på Mc Donalds og jeg tok min salat jeg da. Den var veldig god.

Ellers så sitter jeg her halvt i koma og bare retter på det jeg skriver. Blir jo bare feil i dag.

Ja Ja må jo bare innom å sjekke litt da.

Håper det går bra med dere alle sammen.

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helg.

 

SKjønner godt at du blir sliten, ble nå lang dag . Men du var nå flink da som klarte deg med 2 stykker pizza og salat på den andre plassen du var, kjempe flink er du.

 

Sender deg noen Heia rop : heia, heia, heia, stå på nå dette klarer du.

 

Lykke til

 

klem fra slankeblogger Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for heiarop. Det hjelper det.

I dag har jeg ryddet litt her hjemme på formiddagen. Det var jammen deilig. Vasket masse klær også. Har hatt kjempe deilig vær i dag så jeg hengte ut på verandaen jeg.

Jeg har også fått slappet av litt også.

Har også benyttet søndagen til å jobbe også. Der jeg har vært i dag har vi det bare så hærlig. Kjempe hærlige beboere og ansatte. Alle er bare blide og fornøyde.

På søndag så er det fast at vi bestiller mat og jeg måtte jo bestille meg en salat igjen jeg da, men den var veldig god. Kunne nyte maten med god samvittighet.

I dag ligger jeg desverre 400 kcal under der jeg skal ligge, men nå orker jeg ikke tanken på mat. er mett og at det er for sent.

I morgen er det mandag og en ny veiedag. Tro om jeg er spent. Nå er jeg så flink at jeg ser ikke engang på vekta.

Ellers så håper jeg at alt er bra med dere andre.

Har nettopp kommet fra jobben så jeg må bare lande litt først.

 

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...............fortelle at jeg skal bli en svettis. Til onsdagen skal jeg begynne på helsesenter med skikkelig oppfølging. Det skal bli godt å komme i gang. Når jeg kjenner litt på det så grugleder jeg meg litt. Det går nok bra se.

Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...............fortelle at jeg skal bli en svettis. Til onsdagen skal jeg begynne på helsesenter med skikkelig oppfølging. Det skal bli godt å komme i gang. Når jeg kjenner litt på det så grugleder jeg meg litt. Det går nok bra se.

Lena

 

Hei :)

 

Dette hørest kjempe flott ut, hvilken treningsform er det du skal begyne med?

 

Lykke til i dag

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...