Gå til innhold

Fit For Fight


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

Wow Vilma, snaue 2 kg - det var strålende. Jeg måtte bare innom og gratulere :)

 

Godt å høre at du gjenfinner litt inspirasjon Keltisk. Jeg aner ikke hva du snakker om når du skriver triggger- nøtter, men det er tydligevis noen (jeg kan ikke tro det er meg) som har gitt deg et godt råd. Ikke desto mindre sitter jeg akkurat og knasker litt mandler. Det er jo mange kalorier i nøtter, men fettet er av det sunne slaget, og jeg synes det metter. Jeg slår også gjerne et slag for gresskarfrø/kjerner. Kjempegodt både som snacks og i salat. Kanskje noe for deg Else? Økologiske græskarkerner fra Brugsen finner du overalt i DK.

 

Ellers gleder jeg meg til å høre hva Sans1 kaller for "ikke feste no' særlig" :) hehe. Du får prøve å være frøken jernvilje. Heia heia! Høres ut som om du er godt i gang.

 

Nå skal jeg straks pakke sammen, reise avgårde og hente samboeren min og så bære det til fjells.

 

Riktig god helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar

Ønsker dere alle en fin lørdag!

Jeg skal til Seljord med ungene på Dyrskun:)

Artig å se litt, og det blir sikkert handla litt også tenker jeg. Dyrt når man har med seg 5 unger gitt...

Men, sola skinner og alt ser flott ut:)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Ville bare innom og si god helg til alle sammen. Jeg skal på hyttetur med en venninne fra i ettermiddag til i morgen engang og det er vel fare for mye god mat og mye vin. Men jeg får ta det igjen med en ekstra joggetur eller noe sånt. Begynner å se flere og flere fordeler med å trene mye: en kan jo spise mye mere mat nam nam :)

 

God tur til Dyrskun, Merwell. Er det den i Seljord nå? Var der for ca 11 år siden en gang. God stemning :-)

 

Lørdagsklem til alle som vil ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, slankeklar, tar gjerne klemmen nå jeg, siden jeg ikke så det før nå, hehe...

Dyrskun er i Seljord, og det var så aldeles mye folk der igår, at man går jo mest i kø. Er der hvert år, men er alltid på søndager, og det er faktisk mye bedre. Til neste år blir det nok ikke lørdag nei:)

Fikk handla litt forskjellig, lysestaker til te-lys, et knallfint kaffelys, og en liten med 2 nisser på... Ellers litt spekepølser og krydder. 16 åringen fikk kjøpt seg moped-hjelm også...

Ellers så har pengene en tendens til å 'fly' fort, så det er godt at det kun er en gang i året.

 

Idag har jeg vært ute og gått trim-bingo med noen av ungene, og jeg vant en sjokolade som ligger trygt forvart i kjøleskapet:)

 

Ha en fin søndag alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens tall ser slik ut:

 

26/2: 64 kg (første veiedag i vektklubben)

 

18/6: 56,3 kg (før ferien)

 

20/8: 61,4 kg (oppstart etter ferien)

28/8: 60,4 kg

3/9: 59,7 kg

10/9: 58,5 kg

17/9: 59,0 kg

 

Målet mitt er å ligge mellom 56 og 58 kg

 

 

Huff, dette er 0,5 kg gale veien, men dette visste jeg siden jeg har spist rester av marsipankake hele uke, og fikk ny på fredag da vi feira 18 åringen...

Har rester for hele denne uken også, så det lover ikke bra:(

Marsipankake er vel der verste jeg kan ha i hus, for det er noe av det beste jeg vet...

Jaja... vet jo det at da tar det lengre tid å komme ned i vekt....

 

Lykke til dere andre!!

Ha en flott dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-)

Jeg har hatt en litt mindre skandaløs helg enn sist helg - har ikke vært "frøken jernvilje" konsekvent, men klarte å redusere på mengdene i hvertfall.

Var på fest til klokken på søndagsnatten, og man blir jo sulten i de små timer.

Da ble det noen never nøtter og potetgull, gitt....

Men gårsdagen var litt mer disiplinert. Ga meg selv lov til å spise så mye jeg ville mellom måltidene, men bare frukt og grønnsaker...

 

Har ellers trent bra i helgen, og håper på nedgang denne uken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Merwell,

 

Ikke lett med store fristelser i hus. Om du ikke klarer å kaste resten av marsipankaka, så spørs det om du ikke bør være veldig ivrig til å gi bort/serevere til andre. Ta den med på jobben - bli kvitt den på et eller annet vis ;)

 

så får du bare ha lykke til - kjenner jeg deg rett har du tryllet bort den halvkiloen om en uke igjen.

 

Jeg har hatt en deilig helg på fjellet. Vi holdt på å blåse bort på lørdag, så det ble ikke til noen topptur, men vi fikk da gått et par timer. Har spist deilig mat inklusiv litt sjokolade. På alkoholfronten har jeg klart meg bra tror jeg. En øl og max en halv flaske rødvin, litt mindre tror jeg faktisk, så det var ikke så gærent. Derimot ble det litt deilig illeluktende ost - og det er jo ikke akkurat fettfritt, men jeg får bare ta i og trene litt ekstra denne uka.

 

I går morges våknet vi opp til årets første snø. Kjenner meg ikke helt klar for vinteren ennå. Hmm...

 

Håper dere har hatt det bra.

Vi tastes,

Mimi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå vel framme i København. Vi skal ikke begynne før om et par timer. Utfor møterommet var det frukt, te og sjokolade. Kan dere tenke dere hva jeg gjorde- 3 små sjokolader på rappen. Sekundet etterpå lurte jeg på hva i alle dager jeg holdt på med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Else, det er ihvertfall utrolig bra at du kommer innom her og "bekjenner" dine synder.. Du får bare stå på videre og prøve å holde deg til frukten utover dagen.

 

Mimi: ikke noe særlig festing for meg betyr ikke noe festing i det hele tatt - og det klarte jeg å holde meg til også. Venninnene ute i Asker ville ha meg med ut på lørdag, men jeg fant ut at neste helg blir såpass fuktig at jeg måtte klare å styre meg denne gangen, så jeg holdt meg hjemme. Litt enklere nå som jeg ikke kan gå til utestedet lenger ;)

 

På lørdag klarte jeg ikke holde meg lenger, så jeg gikk ut å kjøpte meg ny bukse.. og vet dere hva jeg klarte?? å kjøpe for stor bukse!! HALLO - skjønner ikke helt hvordan det skjedde. syns jo den satt så fint i butikken, men i dag synes jeg den bare henger og slenger og jeg liker dem litt ettersittende. jaja, får kjøre den i tørketrommelen og se hva som skjer.

Uansett føler jeg at ting går rette veien.. har fått inn en god vann-vane nå og det er bra.. hadde faktisk endel tab stående hjemme i går men drakk bare 1 glass - og det er ganske utrolig til å være meg :)

 

Ha en stålende dag og uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sans, det var utrolig morsomt å lese at du har klart å kjøpe for stor bukse, hehe... typisk også når man først kjøper seg noe da... men kan du ikke bytte den da?

 

Else, lykke til med utfordringene, skjønner at de står i kø, men prøv å la dem være, og ta deg heller en frukt, men 3 er jo ikke så mye da, det kunne vært verre. Uansett, fort gjort at det blir litt sånn på tur...

 

Mimi, snø?? Huff....brrrr... jeg vil ikke ha snø ihvertfall!!! Det er kaldt og så kjedelig å måke snø av både bil og parkeringsplasser. Det var tidlig:(

Håper været snur litt hos deg da så du får en fiin høst!

 

Feliz, det blir helt sikkert nedgang, og frukt er sunt:p

 

Klemzer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mimi' date=' snø?? Huff....brrrr... jeg vil ikke ha snø ihvertfall!!! Det er kaldt og så kjedelig å måke snø av både bil og parkeringsplasser. Det var tidlig:(

Håper været snur litt hos deg da så du får en fiin høst! [/quote']

 

Bare så det er nevnt, så bor jeg ikke på toppen av et fjell i nord-Norge. Vi var på hytta i Buskerud - og det var der det snødde! Høsten har så langt gitt mye sol, også i dag, så jeg skal ikke klage ;)

 

Else, sender deg litt stå-på-vilje og gode tanker. Kom igjen. Bare å stå på resten av tida. Heia heia!

 

Ergerlig med for stor bukse da Sans1. Hvis du ikke får byttet den, så håper jeg ikke den var av det dyre slagtet. Spørs om du ikke snart har fortjent enda en bukse da.

 

Ha en fin uke jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,ja. Det var den helgen. Har ligget rett ut siden fredag med forkjølelse med feber. Ble ikke no' bursdagslag på meg nei :), men da sparte jeg jo de kaloriene. Tok igjen på søndag. Da kom søstern innom med guttene sine og de hadde med seg brownies som gutta hadde laget. Kunne jo bare ikke si nei takk da, men holdt meg til ett stykke selvom jeg sikkert kunne ha spist hele kaka hi-hi.

Har jo ikke akkurat beveget meg heller, men så har matinntaket heller vært snevert da, så det går vel også opp i opp.

Har oppdaget en "ny" kyllingsalat til å ha på skiva, Godt & lett fra Denja. Den var skikkelig god med mye smak og lite kcal. Godt å ha til helgen.

Ang. planlegging så har jeg også begynt med det nå etter jeg begynte på gr.kurs. Det er vel noe av det lureste jeg har gjort, sparer endel penger og kjøper ikke med meg alskens rart som jeg ikke har brukt for eller allerede har i kjøleskapet :). Har hatt en tendens å kjøre innom butikken på vei hjem uten å vite hva jeg skal ha til middag og sulten som en bjørn. Ender da opp med mye usunn mat.

Merwell: få kaka di ut av huset. Det er sikkert noen som blir glad for den så gi den til noen/ta den med på jobb.

Else: Et par-tre sjokoladebiter går vel bra hvis man er flink resten av uka, det var vel frukt også der? Stå på så forsvinner nok de kcal igjen ;).

Det ble masse kjabbing. Får litt skrivekløe når jeg først setter meg ned.

Ha en fin uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder kaka, så er den straks borte, hehe... ungene og nevøen min har kost seg idag:p Det er bra, og resten tar de nok imorra:)

 

Vilma, så flink du er som planlegger, og det er masse kalorier og penger å spare på det. Og, ikke minst tid:)

Så dumt at du ble syk, men det høres ut som om du er bedre, og det er bra!!

 

ha en fin kveld alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært med på en tråd tidligere. Der var også feliz, så takk for sist:-) Nå kjenner jeg på at jeg trenger litt motivasjon og hjelp....... Har vært på mye sosialt, blandt annet tur til Lisboa, kjempeflott, men mye god mat og drikke :-( Heldigvis har ikke vekta gått såååå mye opp, men jeg skulle gjerne sett at den gikk mer ned.

Sliter litt med motivasjon, og så er det det at for flere år siden da jeg gikk på kurs skulle jeg holde meg til diett 1 som sier 1100-1200 kalorier pr.dag. Nå leser og hører jeg at du skal ha 1300-1600 pr.dag. Er det noen som har gått på kurs i det siste og vet hva som er rett. Hvis det er opp mot 1600 kalorier så spiser jeg nok alt for lite, men nok om det.

 

Målet mitt er under 60kg, og jeg er nå 63. Høres ikke mye ut, men de kiloene er tunge å få av, så nå håper jeg på drahjelp.

 

Bruker å ha fredag som veiedag, for da har jeg fri fra jobben, så det er lettere å få satt seg ned og skrevet noen ord da:-)

 

Ha en fortreffelig dag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du kan henge deg på! Og når du i tillegg har gamle kjente her, skulle det jo bare mangle ;)

 

Ang. hvor mye du trenger å spise, så kan det nok tenkes at du spiser for lite, noe som kan få kroppen til å gå i sparemodus og dermed stopper vekttapet opp. Ta en titt på begynnelsen av denne tråden (rundt innlegg # 22, tror jeg det er), der har vi diskutert nettopp dette før. Så får du bare si fra hvis det fortsatt er noe du lurer på.

 

Her er det veiedag både mandag og torsdag fra før. Det er bare fint med liv i tråden på andre dager også, så jeg ser frem til å følge deg på fredager. Håper du vil trives :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Anne!! Koslig at du vil være med hos oss:)

Som Mimi sier så står det noe om hvordan du kan regne ut hvor mange kalorier du skal ha, så det er det lurt å gjøre:)

 

Idag har jeg fri, men skal til legen... Deilig med en sånn dag som man kan slappe av litt og ta det litt med ro. Få gjort litt andre ting..

 

Ha en flott dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anne10- velkommen skal du være!!

 

hmm, mulig jeg kunne byttet buksa, men jeg har revet av alt av lapper og vasket den og det er jo ikke akkurat noe feil med den.. Men nei - det var ingen dyr bukse. Jeg visste jo at den ikke skal passe så lenge ;) Men jeg skal prøve tørketrommeltrikset, så får vi håpe det funker!

 

Noen som er spente på veiedag nå eller?? Det er jeg! Iom lite nedgang i forrige uke håper jeg så inderlig å se 76 tallet.. I tillegg blir det en veldig sosial helg denne uken (fest både fredag og lørdag!!) Så da hadde det vært godt med litt nedgang før det! Men nå har jeg holdt meg unna festing i en mnd, så da er det nok fortjent. (hahaha, syns jeg selv da) Fredag kan jeg styre litt som jeg vil.. Det er middag med 3 venninner og blir nok mest kos.. Lørdag kommer en sånn type fest av det virkelig våte slaget, mer bekymret for hva jeg kan finne på å putte i munnen der. Men jeg skal ihvertfall ta med meg vin, så kanskje jeg klarer å holde meg unna øl'et! Hvis jeg bare kan finne ut hvor polet på majorstua er!! hahaha

 

Vilma- skulle ønske jeg også klarte å planlegge sånn.. Jeg er så fæl til å stikke innom og handle hver dag, men iom at jeg kun handler til en blir det nødvendigvis ikke så mye usunt av det.

 

Men nå er det lunsj (eller frokost iom at jeg forsov meg i dag)

Ha en fin dag alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ennå hjemme, så da har jeg litt tid til overs. Har nå vært hos legen og fått penicillin for streptokokker, så nå blir jeg nok fort bra, føler meg bedre allerede :). Skal kjøre dattern min på nattløp i kveld så da skal jeg få meg en liten tur i skogen, deilig å komme seg ut igjen.

 

Anne10, jeg går på kurs. Der fikk jeg vite at jeg skulle spise 1600 kcal pr. dag. (Det er visst veldig få som skal spise 1300 kcal.)Det er litt mye, mye mer enn før, men jeg får det nå i meg med noen nøtter til kvelds (nøtter er jo gode kcal) etc. for å få opp kcal. Det er lurt å regne ut hva ditt totale kcalforbruk er pr. dag, da ser du hvor mye du skal bruke.

 

Begynner å bli spent på veiedagen igjen ja. Det gikk jo så bra forrige uke, så det blir spennende å se nå, sikkert ikke 2 kg denne gangen også. Og så har jeg jo spist litt kake og sånn også da. Er veldig frista til å gå på vekta, men det har jeg jo lært at man ikke skal gjøre mer enn 1 gang i uka så får vel holde meg i skinnet frem til torsdag

 

Ha en fortreffelig dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har fått pencillin vilma, da pleier det å gå fort over!

Vekta di har sikkert gått ned, men 2 kg er mye, så det er ikke sikkert det blir så mye...

 

Skjønner at dere er spente på veiedag, det er alltid jeg også, bortsett fra de gangene jeg vet at jeg har gått opp, hehe...

Sans, pass på å være mett på lørdag ,så går det nok fint:)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Else, nå skulle du ha sett meg, hehe... har fått treningsvideoen, og svetter rundt på stua her, helt kokt halvveis og måtte ha en liten pause:)

Tar vel litt tid å komme seg inn i alle trinna, men øvelse gjør mester;)

 

Sendte minstemann på fotballkamper med faren, så da fikk jeg huset litt for meg selv en liten stund:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Har totalt loke-dag på jobben. Har ikke fått gjort en eneste fornuftig ting i hele dag, så nå tror jeg at jeg går og trener i stedet. Klarte å gjøre kneet mitt vondt igjen på fredag. Ser ut til at jeg tok gledene på forskudd da jeg skrøt sånn av at alt var blitt bra igjen, og startet å løpe for snart. Så nå er det ømt også når jeg ikke er på mølla- skikkelig skuffa. Da blir det å fortsette å bli strukket og dratt i i noen uker eller måneder til og holde seg på sykkel i stedet.

Nok syting fra meg.

 

Velkommen Anne!

Endringen fra 1100-1200 kcal til 1300-1600 som råd fra GR skjedde mens jeg gikk på kurs for noen år siden. Da hadde man holdt på 1100-1200 i en stund og sett at mange stagnerte etter å ha levd på det over en lengre tid. I tillegg begynte en å få mer pålitelig forskning på hva som egentlig skjedde hvis en spiste for lite. Jeg husker vi syntes det var veldig "skummelt" å få beskjed om å gå opp til ca 1600kcal når vi hadde holdt på på 1200 i flere måneder, men det funker jo:-).

 

Så flink du er med treningsvideo, Merwell:-) Du skal se de opp 0,5 blir ned tilsvarende ganske snart.

 

God bedring, vilma!

Ha en fortsatt finfindag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, håper det slankeklar, nå har jeg holdt på i 1,5 time, og er utslitt...;)

Skal lage middag nå, siden min mann og minsten er på fotball har vi ikke spist enda... Skal ha svinekoteletter, poteter og ovnsbakte grønnsaker, så det blir vel ikke så ille. Litt sent, men sånn blir det noen ganger.

 

Så trist å høre at kneet ditt ikke er bra enda, du må nok bare ta det litt med ro, og få alt bra igjen før det får for mye belastning... Ta tida til hjelp så blir det nok bra til slutt:) men ergelig når man har lyst til å trene da...

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skal se vi kan bli fine i bikini ved hjelp av denne tråden også...!

 

Jeg har hatt masse tid til å trene i det fine været idag, eller å gjøre noe annet fornuftig..så hva har jeg gjort? surfet på nettet og snoket i kjøleskapet...

arrgghhhh - blir så sint på meg selv!!

 

Noen ganger så går det så fint og jeg kan både trene og spise som det beste forbildet uten at det koster meg noe videre anstrengelse.... men så sklir det plutselig ut, og jeg orker ikke å trene og skeier ut både her og der! Skulle ønske jeg visste hva det skyldes når kroppen bare "tar kontroll" på feil måte...

 

Skal ut og møte et par venninner til litt vin i kveld, så da får det bli blanke ark i morgen...og veiedag på torsdag - skrekk!! :-)

 

Håper dere andre har mer mer ryggrad enn meg - gi jern! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...