Gå til innhold

Fit For Fight


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

Så bra da else, 7 trimpoeng er ikke så verst, for siden jeg ofte har noen late helger havner ikke jeg alltid på stort mer. Men, har lovet meg selv å skjerpe meg, så vi får se om det kan bli litt mer:)

Småsjokolader er ikke bra, men 'fort gjort' å ta seg en....eller flere.... men har man litt frukt eller noe annet å putte i seg går det gjerne greit. Har tatt litt i helgene jeg, men ikke så mye.

Det er faktisk litt rart at vekta di går så sakte nedover, du er jo så flink at den burde gjort mere utslag syns jeg. Har du prøvd å kutte alt hvetemel en periode, og heller bare spise spelt for å se? Det gjør jeg, og det utgjør STOR forskjell!

 

Ha en fin dag!!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar

...jeg var sååååå flink til helt utpå natten på fest på lørdag...mistet kontrollen og begynte å spise snacks som om det var min siste time! da var det gjort - søndagen ble et eneste langt måltid og både vekten, speilet og klærne sier at alt jeg hadde slanket vekk nå er tilbake... arrrghhh...

 

jeg har så problemer med å styre meg når jeg har fått i meg litt vin. Noen som har tips? Har jo ikke lyst til å styre unna alle fester bare fordi jeg skal ned i vekt heller.. pleier å spise ekstremt sunt tidlig på dagen, gjerne ta en lang løpetur også slik at jeg har noen "vinkalorier" å rutte med. Men så er det alt dette snopet som folk setter frem..

 

Ja, ja - på'n igjen med krum hals og salat til lunsj...

 

Gratulerer til alle dere flinke med fine resultater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda feliz, dette hørtes ille ut... Det er engang sånn at når man først 'sprekker' så gjør man det til gangs.... og fortsetter dagen etterpå. Det positive er at du tar deg i nakken igjen og står på videre!! Bra gjort!

Når det gjelder tips for å klare å la være å spise det som blir satt frem er vanskelig... Du kan jo f.eks spørre om de kan la det være, eller si høyt at du ikke skal ha (da blir det jo synlig for alle hvis du begynner å spise, og det er litt ille syns jeg ihvertfall). Hvis du vil, kan du jo ta med noe 'snillere' snop da, f.eks popcorn eller saltstenger?

Kanskje noen andre som har bedre tips?

 

Klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feliz. Jeg tror det er også viktig å ikke gå sulten. Du må spise før du begynner å drikke. Jeg kjenner meg sånn igjen. Jeg som ikke engang liker chips kan stappe halve bollen i meg uten problemer. Det er enten eller for min del. Hvis jeg klarer å la være å røre bollen i utgangspunktet, går det greit.

 

Noen utskeielser er ikke til å unngå. Det er det å hente seg inn etterpå som er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter,

 

Jeg trenger en liten pause fra jobbinga, så da blir det litt skribling her i stedet. Ser dere diskuterer problemet med kombinasjonen alkohol og snacks. Dette burde vel være spesialområde til Sans1, eller hva :) hehe

 

Jeg tror det er riktig som det skrives, at man må spise og helst være mett før man begynner å drikke... og det er greit i begynnelsen. Utfordringen kommer når man har drukket noen timer (det høres voldsomt ut, men dere skjønner), for da er man ikke mett lenger og det er ytterst sjelden det er noe fornuftig mat innenfor rekkevidde. Det er da man faller på hodet i potetgullet. Sukk...

 

Jeg har ikke noe kjempegodt råd, men når jeg skal på fest pleier jeg gjerne å ha med meg massevis av oppskårne gulrøtter, kålrot, blomkål etc samt dip lagd av 2/3 kesam og 1/3 rømme. Problemet er at det gjerne er veldig populært og alle kaster seg over det. Det er jo selfølgelig hyggelig, men da har man igjen samme problen når klokka blir 01. Kanskje trikset er å spare litt i kjøleskapet til seg selv til senere?

 

Ellers er vel rådet bare å ta seg sammen dagen derpå. Det nytter ikke å gråte over spilt melk, selv om det noen ganger er vanskelig å ikke ergre seg. Gå på med krum hals som du sier Feliz... Jeg tror ikke en dårlig lørdag kan ødelegge for en hel uke.

 

Jeg har spist ferske blåskjell i dag - med både hvitvin og fløte. Mmmm... og enda har jeg igjen et par hundre kalorier til kveldsmaten. Ikke dårlig om jeg selv må si det.

 

Og mens jeg er i gang med å skryte av meg selv: I går var jeg på trening, og der ble jeg utfordret av dem som jobber der til å være med på en rokonkurranse på romaskin. Ikke min greie og aldri hadde jeg prøvd det før heller. Men så er jeg litt sta da, og når jeg først skulle prøve, så måtte jeg jo ta i... og jammen ble jeg ikke nr to av samtlige, fikk premie og gode greier. Hehe, ikke gærent! Og som ekstra bonus hadde det bra effekt på resten av treninga. Jeg sliter med å få litt puls når jeg driver styrketrening, men etter en sånn start skal jeg love der det ble fart i maskineriet.

 

Men nok om meg, hvordan går det med dere? Det er jo lov med en liten tilstandsrapport innimellom veiedagene. Hvordan går det med motivasjonen Keltisk, hjalp det å holde deg litt i øra, eller snek du deg unna?

 

Jeg er visst ikke så god til å fatte meg i korthet ser jeg, men nå får det være nok. Ha en fortsatt fin kveld da jenter.

Vi tastes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg må endre litt på dietten min. På tross av trening, rolig helg og at jeg holder meg i skinnet, står vekten min stille. Jeg går ned til 1300 kcal og slutter å spise hvetemel som Merwell foreslo. Får håpe på bedre resultater. Selv føler jeg at det kan ha noe med treningen å gjøre. Jeg føler det skjer hver gang jeg begynner å trene- vekten står rett og slett bom stille. Men det gjør jo underverker med figuren, så jeg slutter ikke denne gangen. Det er ikke så lenge igjen til målet, så selv om jeg gjerne ser at vekten går ned dit den skal, er jo ikke det viktigst.

 

Idag er jeg heldigvis ikke på kurs. Det ble noen twist i går også. Når man er på kurs blir man tung i hodet når det nærmer seg slutten på dagen, og litt sjokolade gir litt energi. Men det ble ikke så mange iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mimi, bare koslig når du skriver masse, hehe... koslig for oss andre å lese vettu:)

GRATTIS med andreplassen på treninga igår, det må jeg jammen si! Sprekt gjort:)

 

Else, sant som du sier, at trening kan gjøre til at vekta står stille, og tilogmed øker. Musklene veier jo mer enn fett, og som du sier: Figuren blir finere:D Det er jo egentlig derfor vi vil ned i vekt, ikke sant? Så, da har du kommet langt! Vekta går ned etterhvert den, bare vent å se:)

 

Så lenge du registrerer sjokoladen, så ser du jo hvor mange kalorier du spiser, og da er det jo 'greit', selv om du kunne blitt mettere av noe sunnere med samme antall kalorier. Men, det er jo opp til hver og en, hehe... og det er ikke alltid så lett.

 

Ha en fiiin kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, takk Merwell - og under over alle under (det var kanskje å overdrive); jeg er ikke støl i dag.

 

Else, du får prøve deg litt fram. Kanskje 1300 er riktig mengde for deg. Jeg husker ikke lenger hvor høy du er, bare vær sikker på at du ikke får i deg for lite når du trener. Ellers er det viktigste jo at vi minker i omfang og at figuren ser bra ut - i den sammenhengen er jo vekta vårt bare et tall.

 

Jeg vet ikke om det er meg som er ekstremt selskapssyk for tida, men er det ikke litt stiller her for tida???

 

Eller er det stille før stormen? Mange som har veiedag i morgen :)

 

Vi tastes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... det varierer litt Mimi, noen ganger er det stille, men så plutselig har det kommet mange innlegg siden sist, og da er det virkelig liv her. De fleste har veiedag imorgen, så da blir det nok mer folksomt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig synes jeg at jeg er ordentlig på gli. Er fortsatt flink og merker det såvidt på buksene :). Gleder meg faktisk nesten til i morgen, det blir spennende å se.

Har gått ned litt på brødmengden, er det ikke sånn at man legger på seg av for mye karbohydrater.

Har blitt superflink til å gå overalt også. Har funnet en parkeringsplass 15 min. fra jobben (har ikke tid om morgenen til lenger) og går frem og tilbake til jobb - det blir jo en halvtime om dagen, og så er det oppoverbakker i massevis :). Da blir det jo litt tyngre og kanskje noen ekstra kcal i minus.

Skal i 30 årslag til helgen, tar med meg tipset om å ta med meg litt gr.saker + dip, skal lage masse gr.saker så ikke jeg blir sittende igjen uten noe selv. Skal kose meg med litt vin da, men har fortjent det nå etter to "magre" uker.

Ja da var fotballkampen ferdig og jeg må høre datter'n i tyskgloser. Ha en fin kveld og lykke til med veiinngen til dere som skal det i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med vekta idag alle dere som skal veie dere:)

Jeg krysser fingrene og håper på positive resultat!

 

vilma, så bra at du merker at det går riktig vei, da gjør du det riktig:) Karbohydrater trenger du ikke for mye av, så lurt å ikke spise for mye brød:)

Du må kose deg i bursdag i helga, det som er viktig, er jo å kunne leve et normalt liv, og også kunne ta seg en fest iblant. Men, lurt å ta med dip og grønnsaker!

 

Ha en fin dag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk litt over styr i går. En venninne hadde bursdag, og vi ble plutselig invitert til en annen venninne for selskap i den anledning. Hadde ikke beregnet dette. Det ble både litt middag og sjokolade. Føler meg skikkelig tung i dag og vekta viste 61.0, altså 400 gram opp. :-(

 

Ikke fornøyd. Det er enda mer deprimerende å vite at i helga skal jeg ut og neste uke skal jeg være 4 dager i København. Dette blir vanskelig og med så mange utfordringer foran meg (og noen bak meg jeg ikke bestod), mister man litt motivasjonen. Hjelp meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere :)

 

Ja, her var det ikke mye nytt å melde om. Jeg står stille. Har både spist og trent riktig, men jeg vet av erfaring at når jeg "rykker" mer en en halvkilo i uka, så står det gjerne stille uka etter. I tillegg har jeg mensen og det kan noen ganger spille inn.

 

Ville selvfølgelig gjerne sett 68-tallet, men jeg må innrømme at jeg tar det med knusende ro. Det er bare å fortsette, så kommer resultatet i neste uke i stedet.

 

20.08: 71,3

23.08: 70,1

30.08: 69,8

05.09: 69,0

13.09: 69,0

 

Else, jeg skjønner at resultatet er deprimerende, men du må bare brette opp ermene nå som utfordringene står i kø. Det er ikke nødvendigvis lett, men skal du lykkes så krever det nok en del PLANLEGGING. For min del handler det mye om å være METT når jeg blir "utsatt for fy-produkter" ... ellers er det nesten umulig å motstå.

 

Skal du bo på hotell i Kbh? Både der og privat må det være mulig å skaffe hardkokte egg. Det er sunt og det metter, og det har jeg ofte med meg i veska, samt gulerøtter - og frukt er jo som regel tilgjenglig de fleste steder.

 

Håper du lykkes. Du klarer dette! Jeg heier på deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Hei igjen alle sammen!

Jeg drukner på jobb om dagen, men har ikke glemt dere. Jeg rekker bare ikke skrive de laaaange innleggene jeg har pleid å gjøre tidligere. Har tittet innom og følger med på hva som skjer her og sørger for å få skrevet opp maten min.

 

Før og etter en lørdag som formelig druknet i sjokolade og pizza (Vips, så hadde jeg spist 2800 kcal) har jeg tydeligvis vært flink nok til å trene og komme fort på rett kjøl igjen, for i dag er resultatet veldig bra, ned 0,4 igjen. Det er deilig å være så "trygt" nede på 65-tallet. Det er vel ca 13 år siden sist. Og det begynner å merkes på klærne. Litt upraktisk, faktisk, for jeg har ikke så mye penger å kjøpe nye for akkurat nå. Skal i et møte i dag og måtte ha på noe annet enn olabukser, og da jeg skulle prøve det som var "den trygge buksa for offisielle anledninger", datt den godt nedpå rumpa. Helt ubrukelig. Selv med belte så det bare dumt ut. (Dette høres ut som syting, egentlig er det bare vilt selvskryt, hehe)

 

Klarte 12 trimpoeng i forrige uke (mandag til søndag) og det er jeg veldig fornøyd med siden jeg bare regner den treningen der jeg bruker pulsbelte og trener aktivt (dvs ikke gå hit og dit osv). Det ser foreløpig bra ut denne uken også med 6 poeng så langt.

 

I det hele tatt smiler livet litt nå om dagen. Ting funker, jeg får gjort det meste av det jeg skal og vært litt sosial og klarer å holde dette løpet i gang. Og masterstudenten jeg har veiledet fikk B på oppgaven sin og jeg er så stolt av ham :). Vi får se hvor lenge dette lykkebildet holder seg før det revner totalt og jeg ligger og kaver og roper om hjelp igjen (som Sans1 og Mimi sikkert husker fra i vår;)) Den tid, den sorg. Glad så langt, he he.

 

Mimi, stillstand etter nedgang er jo OK. Og du kjenner jo kroppen din godt nå. Det går veien det skal.

 

Else78, dette greier du. Jeg sier som Mimi: Planlegge! Og bestem deg for noen utskeielser du KAN få lov til. Hvis du skal gå rundt som "totalavholds" blir det antakeligvis bare stusselig og utskeielsene blir bare enda verre, med tilhørende unødvendig dårlig samvittighet. Kanskje du skal bestemme deg for at målet de neste tre ukene bare er å holde vekta, og så sette en startdato der du MÅ skjerpe deg til nedgang igjen. På den måten kan du ikke kaste alle hemninger, samtidig som du ikke legger unødvendig stort press på deg selv. Det skal jo ikke være deprimerende å reise til København? Det skal være hyggelig - innen rimelighetens grenser.

 

vilma - så lurt å parkere litt unna. Alle monner drar. Og en halv times gange hver dag hjelper jo masse. Jeg tror også du gjør lurt i å redusere på brødmengden. Du fleste får uansett nok karbohydrater og fett, men ofte for lite proteiner og fett av den riktige typen. Det er ikke nødvendigvis slik at du legger på deg av karbohydrater, men av en viss mengde mat i løpet av en dag bør du ha balanse i de tre næringstypene. Skal du holde deg innenfor kalorimengden og spiser for mye karbohydrater, blir det gjerne for lite av de to andre. Og de karbohydratene vi spiser er gjerne raske som påvirker blodsukkeret mye og kan gi ustabil insulinproduksjon. Stadig for høyt insulinnivå kan føre til økt fettlagring og etterhvert overvekt.

 

Dette ble jammen ganske langt allikevel. Munn-(eller finger-)diareen kommer når en minst aner det. Lykke til alle andre som har veiedag i dag.

Vi knottes!

 

 

13/09-2007 65,3 kg = - 0,4 kg

06/09-2007 65,7 kg = - 0,4 kg

30/08-2007 66,1 kg = - 0,7 kg

23/08-2007 66,8 kg = +0,5 kg

02/08-2007 66,3 kg

Startvekt: 14. august 2006: 72,9 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere.. Det har vært litt stille fra meg denne siste uken, men det er ikke dermed sagt at jeg ikke holder koken. føler at jeg er inne i en god steam der jeg virkelig vurderer og ting er verdt å putte i munnen.

 

ble litt mye vin i forrige uke kanskje? 2 glass tirsdag, 2 glass ons og en flaske på lørdag. Men jeg har jo hatt bra nedgang de siste ukene så jeg henger meg ikke for mye opp i ukens stillstand (nesten) Jeg har også hatt en tendens til å gå ned annenhver uke.. så etter 1,8 på 2 uker er 100 g ned helt greit.

Det som er problemet mitt nå for tiden er at jeg ikke har nett hjemme. Dermed får jeg ikke registrert hva jeg spiser. Men jeg tror allikevel jeg holder meg sånn ca rundt 12-1300 kcal om dagen. og den gode gammeldagse skiveopp/regne ut orker jeg ikke (hahaha)

 

haha, Mimi, ja det stemmer vel at mitt spesialområde er alkohol/snacks.. men jeg har desverre ikke noen gode råd da jeg har funnet ut at jeg må holde meg helt unna for å klare det!! Når alkoholen går inn går vettet ut, sånn er det bare. Og det var det som gjorde at jeg ikke klarte å gå ned i vekt i vår. Spiste sunt, men festet alt for mye :) Klarte meg nesten bra på lørdag. Venninna mi hadde med en pose potetgull som jeg klarte å holde meg unna helt til hun gikk!! (snakk om teit da!!) da gikk det ned noen flak men jeg klarte å styre meg. Men resten gikk ned dagen etter etter en lang gåtur. Regnet ut at det ble sånn ca 400 kcal eller no.. Det var 70 gram og det er 500ognoe pr 100 g. Tror allikevel det gikk innenfor dagsrasjonen.

 

så her er dagens tall:

22/8 : 79,1

30/8 : 78,3 =

6/9 : 77,3 =

13/9: 77,2 = - totalt 1,9 kg

 

hadde håpet å se 76 tallet igjen i dag, men vi får håpe det kommer neste uke! Og alt som er ned er ned :) Jeg prøvde å stå "litt lettere" på vekta for å se 77,0 eller 77,1 men fant ut at det var best å være ærlig, haha

 

Grattis til dere andre som har bra resultater!! Slankeklar: jeg er imponert over treningsmengden din! og du har all grunn til å skryte av deg selv! og Mimi: Grattis med 2. plassen.. Kjempebra jobbet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle sammen!

 

Vekta mi viste ned 0,5 kg, og det må man si seg fornøyd med. Innerst inne hadde jeg håpet å se 76-tallet, men jeg er altså ikke skuffa (kan ikke være det etter den MEGET fuktige festen på tirsdag.. snakk om alkohol inn og vett ut på alle måter..hehe. men jeg gikk faktisk hjem og spiste rugbrød med leverpostei til nattmat -slå den!).

 

Else: Uff, skjønner at det er kjipt med oppgangen, men samtidig så vet du jo grunnen? Må si meg enig med resten av gjengen: PLANLEGGE! Jeg har alltid med meg et par epler og sånne Bixitkjeks med blåbær i veska når jeg er ute å reiser. Da slipper jeg å bli fristet av baguettene med majo dersom jeg blir akutt sulten på flyplasser o.l. Syns det er et godt forslag å "bare" prøve å holde vekta i disse ukene! Jeg gjorde det samme under julebordsesongen i desember i fjor, og det var veldig åkei.

 

Slankeklar: så herlig å ikke passe inn i buksa da!!! Og så koselig å høre at livet smiler, det er så trivelig å lese sånne innlegg!

 

Nei, må vel gjøre noe fornuftig.. Ha en super dag så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så utrolig godt å ha dere. Selvsagt har dere rett. Jeg burde fokusere på å holde vekten i den neste uken, og ikke minst planlegge godt. Da er det jo ikke så uoverkommelig allikevel.

 

Sans1. Jeg kjenner meg så godt igjen. Det går bare så lenge, men ikke lenger. Det er jo like greit å bare få det bort også, istedet for at det skal friste deg senere.... egentlig en helt idiotisk logikk. Det går an å kaste det i søpla også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Else, du har fått mange gode råd, og jeg er enig. Tenk positivt, og ha noe i veska, og når du skal ut å spise så sørg for å få endel grønnsaker eller salat, og spis opp alt sammen. Uten dressing, hehe... Så når du er mett, lar du heller potetene være, og ihvertfall desserten:) Bestill gjerne uten saus også. Styr unna remuladen som de stort sett har på alt i Danmark.

Kos deg på tur, det er viktig, og ikke gå sulten. Prøv å drikke vann ved siden av maten, selv også når du drikker alkohol.

Og, dette er ingen undergang, tid har vi nok av, og det er leeenge til jul;)

 

Flotte innlegg fra dere andre også, GRATULERER med nedgang!!!

 

Må jobbe litt videre her jeg, og får besøk av BUP hjemme idag, i tillegg til et møte og ut å spise med 2 venninner ikveld. Skal få kjøpt et bilde hos ei som maler også, og det skal være dåpsgave...

 

Ha en fin dag jenter:)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KASTE?? hahaha, jeg tenkte på det.. burde jo seff bare gjort det. Eller bedt venninnen tatt med resten hjem. Men det gikk lissom ikke. syntes jeg var flink når jeg ihvertfall veide det som var igjen og regnet ut ca kcal.. Normalt på sånne ting bare lukker jeg øyne og ører og dytter innpå!

 

Lykke til i Danmark :) Dette klarer du..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under over alle under....jeg har gått ned to hundre gram ekstraflesk til tross for mine utagerende snacksfråtserier!

Nå har jeg motivasjon igjen - denne helgen skal det gå bra! Skal såklart på fest igjen, det er i overkant mye sosialt som skjer i min vennegjeng om dagen.

Jeg skal sørge for å være god og mett på noe sunt før jeg går, og holde meg langt unna alle boller med snacks. Det er en stor venners-venner fest, da burde det holde med å snakke med alle nye og gamle venner for å ha det gøy, og ikke ha kjeften full av potetgull...

 

Ellers er det så sant som det er sagt her tidligere - det går faktisk an å kaste resten av godteriet som ikke ble spist på lørdagskvelden feks. Men det med å kaste "mat" sitter så spikret - man er jo oppdratt til å spise opp! For noe tull!

Fra nå av skal jeg kaste av hjertens lyst alt usunt som står og frister...alternativt kjøpe mindre mengder!

 

Føler med deg Else som har utfordringer foran deg...det er nesten så man blir litt asosial av å være på slankern...men kanskje det hjelper at vi heier på deg og tror på at du greier å holde deg på matta?? Spis litt, men ikke fråts sånn som jeg har en tendens til å gjøre...

 

Kanskje vi som skal på fest i helgen skal ha en uhøytidelig konkurranse?

Ikke lov å spise snacks, bare ordentlig mat og vin. De som klarer å holde seg får utmerkelsen "Frøken Jernvilje", ha,ha

 

Ellers veldig inspirerende å se alle innleggene og alle de positive holdningene som regjerer her på tråden.

 

God og sunn helg til alle!!

 

Veiedag 1: 62,1

Veiedag 2: 61,3

Veiedag 3: 61,1

Veiedag 4: 60,9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig ble det torsdag, og alle spratt fram som tusser og troll.... Deilig å høre fra dere alle sammen!

 

Arti, grattis med flott resultat. 0,5 kg er jo perfekt! Og så godt at du er i siget Slankeklar. Intet er bedre enn når ting går på skinner. "Leit" at du må kjøpe nye klær a gitt. Stakkars deg :) hehe.

 

Sans1, vi får slå til i neste uke. Jeg husker godt at du ofte gikk ned mye annenhver uke. Jeg synes jo du var flink som veide og telte kcal i potetgullet, selvom det selvfølgelig hadde vært en bedre idé å kaste det. Jeg er også fæl til å føle at jeg MÅ spise opp ting. Du har nok rett Feliz, vi må bli flinkere til å kaste mat som ikke er bra for oss. Heldigvis har jeg ikke den store hang til potetgull. sjokolade derimot, er min store last. Jeg kan ikke en gang ha nesquick el lignende stående hjemme. Da dropper jeg middag og drikker opp all melk i stedet. Hahaha. Pinlig å innrømme, men sant, knis. Til gjengjeld er jeg ganske flink til å lage sjokoladedrikk m/bakekakao, ekstra lettmelk og søtningsmiddel. Det funker for meg.

 

Håper dere går en fin helg i møte alle sammen. Vi skal en tur på fjellet. Det pleier å bety en god del mat og litt alkohol, men også lange turer og mye trim. Det blir nok bra, og maten styrer jeg selv.

 

Ha det bra da jenter - husk at dere er kjempflinke! Jeg synes dere er helt rå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo nesten litt morsomt å slanke seg. 1,9 ned i dag - og jeg har ikke juksa, bare vært flink.

Det er så sent at jeg har ikke rukket å lese ordentlig igjennom innleggene deres, etter jobb har det gått i ett med gr.kurs, foreldremøte og håndballtrening med dattern. Er helt kjørt nå, men måtte jo bare inn å skryte litt :). Skal gå å legge meg med et smil om munnen, så skal jeg lese mer igjennom i morgen ettermiddag når helgeroen kommer over meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så flinke og positive!

 

Når dere snakker om planlegging kjenner jeg at det er det jeg har glemt. Og jeg føler et snev av ny motivasjon og setter igang med et nytt forsøk på en dagsplan! For å unngå å være avhengig av internett for å ha kontroll over hva jeg spiser prøver jeg nå å få i meg fire måltider om dagen med 300 kcal og ett måltid med 400. Eller noe i den duren. Har forsøkt dette ett par dager nå, og so far so good! Takk for tips om trigger-nøtter Mimi! De er flotte å ha når jeg jobber på kvelden og har problemer med å spise nok før jeg kommer hjem på kvelden. Det har nesten blitt ett fast måltid med en sånn pose!

 

Jeg setter igang med startvekt på ny. 67,7kg idag. Og det er fint, for jeg snaua 70 kg her om dagen. Det er godt å kjenne at jeg stabilt ligger under 70 stort sett! Fjorårets arbeid var verdt arbeidet.

 

Herlig å lese innlegget ditt Slankeklar, klær som ikke passer lenger er både kjedelig og deilig! Du er i siget som vanlig! :)

 

Nå må jeg hvile øynene mine, dere får alle ha en god natt!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo kjempebra Vilma. Helt sikkert velfortjente kilo, siden du gikk opp sist uke.

 

Godt å høre at motivasjonene er på topp igjen, Keltisk.

 

Jeg snikveier som vanlig (vet man egentlig ikke skal gjøre det), og i dag viste vekta 60,3. Det vil si reelt ned 0,3 siden sist torsdag. Det er fortsatt museskritt, men det er jo nedover.

 

Da er mitt mål at vekta skal ligge på det samme om en uke. Jeg kommer virkelig til å måtte stålsette meg for å få det til. Det kommer til å bli stress i København med mye tenking og problemløsing. Da melder lysten til litt snacks seg fort. For sørge for alternativ snacks. Frukt gir ikke så mye rask energi til hjernen, men kanskje nøtter kan gå an. Skal prøve fullkornsbar også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feliz - tanken om frøken jernvilje er utrolig bra. Denne helgen har jeg ikke planer om å feste noe særlig, men neste helg derimot hadde jeg trengt en sånn konkurranse!!

 

Var ute og spiste tapasbuffet i går.. Det ble litt for mye vin, men klarte å holde meg unna desserten og altfor mye mat! Så alt i alt tror jeg ikke det var så ille.. Kunne sikkert droppet et glass eller to :)

 

I dag har jeg vært ute å kjøpt godis til kollegene mine.. Det er begrenset hvor lenge jeg kan holde dem uten kake og snop bare fordi jeg ikke skal ha. Så nå består testen i å holde seg unna den kaffekroken. Det har blitt 2 biter daimmelkesjokolade, men det får holde!

 

Ønsker alle sammen en riktig god helg! Jeg er som tidligere nevnt pc-løs hjemme for tiden, men nå blir det antagelig ny laptop for meg hvert øyeblikk!!

 

Klem Sans1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...