Gå til innhold

The long and winding road... :->


Gjest tsj

Anbefalte innlegg

Har vært innom og lest på forskjellige innlegg og svart litt her og der. Jeg er en 40 år gammel (les ung) dame som veier "litt" for mye, ca 60 kg. Pytt, pytt. Jeg vil bare si at jeg er så motivert til å gå ned i vekt nå, nå skal det av og dermed basta! Føler det nesten som om jeg skal ut i krigen, hehe. Men det er jo en kamp da, en kamp mot en selvs dårlige matvaner og selvtillit bl.a. Så dette må man snu, og det vil jeg klare. Uansett hvor mange ganger jeg har prøvd å skjerpe meg, uansett hvor mange slankekurer jeg har prøvd tidligere, JEG NEKTER Å GI OPP! En dag skal jeg ha en sunn og sterk kropp. Sunn og god mat og masse trening i sikte! Det er vel ikke så ille, vel? Håper noen vil henge seg litt på her? Lykke til til alle i samme båt.

 

Vennlig hilsen tsj (Trude)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 794
  • Created
  • Siste svar
Gjest fullfres

Hei Trude. Ville bare ønske deg lykke til!

Topp motivasjon er den aller viktigste ingrediensen for en vellykket omlegging av kost og mosjon. Ta en dag av gangen og vær fornøyd med hvert hekto du går ned. Så når du målet ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Ja, motivasjon er det absolutt viktigste, det er sikkert. Det vanskelige blir vel å holde den oppe hele veien. Men man må jo prøve, sant. Og wow 3. kurset ditt? Du har vel gått ned mange kg allerede du da og vet alt om hvordan man holder motivasjonen oppe. Fortell, fortell. :->

 

Lykke til videre begge 2.

 

klem fra tsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motivasjonen er viktig ja. Startet selv opp for fult på tirsdag, skal ned over 50kg - er også fast bestemt på å klare det. Har bestemt meg for at jeg skal fokusere på resultat, og ikke hvor langt det er igjen. Er mye kjekkere å se på hva en har oppnådd, enn på den lange vegen som er igjen. Har derfor tenkt å lage meg delmål, med en liten belønning til meg selv når det er nådd. Første delmål er 5 kg - og når det er nådd blir det aromaterapi - herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Ja' date=' motivasjon er det absolutt viktigste, det er sikkert. Det vanskelige blir vel å holde den oppe hele veien. Men man må jo prøve, sant. Og wow 3. kurset ditt? Du har vel gått ned mange kg allerede du da og vet alt om hvordan man holder motivasjonen oppe. Fortell, fortell. :->

 

Lykke til videre begge 2.

 

klem fra tsj[/quote']

 

Hei hei!!!!

Jeg har gått ned 23,4 kg på di kursen jeg har gått å, motivasjonen holder jeg oppe ved å ha ting å se frem til å det ene målet har jeg nådd for det var et bryllup som jeg var i i helgen som var :) å mitt neste mål er blomstre den dagen jeg skal begynne å jobbe (fødselperm) igjen i november er litt artig å komme på jobb å ser helt andeledes ut :( å at folk stusser HMM hvem er du!!!! Jeg har vært kjempe tent siden dag en jeg startet å det er jeg ennå!!! Har igjen 15 kg ca å dem skal bort om dem vil el ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!!!!

Jeg har gått ned 23' date='4 kg på di kursen jeg har gått å, motivasjonen holder jeg oppe ved å ha ting å se frem til å det ene målet har jeg nådd for det var et bryllup som jeg var i i helgen som var :) å mitt neste mål er blomstre den dagen jeg skal begynne å jobbe (fødselperm) igjen i november er litt artig å komme på jobb å ser helt andeledes ut :( å at folk stusser HMM hvem er du!!!! Jeg har vært kjempe tent siden dag en jeg startet å det er jeg ennå!!! Har igjen 15 kg ca å dem skal bort om dem vil el ikke :)[/quote']

 

Over 23 kg står det respekt av. Kjempeflott! Og det motiverer oss andre. Jeg var nå på vekten, fredagen blir min veiedag, 128,3 kg. Og jeg skal ned mange kg! Men et kg av gangen sant? Og delmål. Kanskje det var lurt med 5 kg delmål om gangen med tilhørende belønning? Jeg sa tidligere 10 kg, men det tar så mye lenger tid, så 5 kg om gangen! Lykke til videre, bella, med de siste 15 kg! Det klarer du så avgjort. Stå på! Og til alle dere andre også, lykke til og stå på.

Ha en fin fredagskveld. Skal nyte freden i huset, 3 gutter er nettopp kjørt med faren sin. Men må innrømme det, jeg nyter den første dagen, men neste dag blir det liksom for stille her, hehe. Har lagt med migrene i hele dag og sitter her med solbriller på, men nå skal jeg slappe av inne i stuen, tenne et par stearinlys senere og kose meg.

 

hilsen tsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over 23 kg står det respekt av. Kjempeflott! Og det motiverer oss andre. Jeg var nå på vekten' date=' fredagen blir min veiedag, 128,3 kg. Og jeg skal ned mange kg! Men et kg av gangen sant? Og delmål. Kanskje det var lurt med 5 kg delmål om gangen med tilhørende belønning? Jeg sa tidligere 10 kg, men det tar så mye lenger tid, så 5 kg om gangen! Lykke til videre, bella, med de siste 15 kg! Det klarer du så avgjort. Stå på! Og til alle dere andre også, lykke til og stå på.

Ha en fin fredagskveld. Skal nyte freden i huset, 3 gutter er nettopp kjørt med faren sin. Men må innrømme det, jeg nyter den første dagen, men neste dag blir det liksom for stille her, hehe. Har lagt med migrene i hele dag og sitter her med solbriller på, men nå skal jeg slappe av inne i stuen, tenne et par stearinlys senere og kose meg.

 

hilsen tsj[/quote']

 

 

Hei!

 

Det lønner seg å ta en kg om gangen, å det er kansje lurt å ha 5 kg som dele mål om gangen :( Jeg pers har 10 kg som dele mål å syntes det går veldig greit. Å da unner jeg meg noe stort å spørs om det blir hotell tur denne gangen :) Har veldig lyst til det med hele familien..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Det lønner seg å ta en kg om gangen' date=' å det er kansje lurt å ha 5 kg som dele mål om gangen :P Jeg pers har 10 kg som dele mål å syntes det går veldig greit. Å da unner jeg meg noe stort å spørs om det blir hotell tur denne gangen :) Har veldig lyst til det med hele familien..[/quote']

 

Ja, det hadde vært noe det, å ta familien med på hotell, hvorfor ikke. Ta et med svømmebasseng da OG SPA!!!!

 

Jeg har vært sånn midt på treet flink siden fredag. Noen dager, spesielt de siste, har jeg vært veldig oppmerksom på hva jeg spiser, med unntak av i går kveld, da var jeg på byen med 2 venninner og vi gikk på kinarestaurant. Kjempekoselig, men jeg tipper det gikk med en del kalorier da, ja. Men heldigvis er jeg minst like mye motivert, så i dag i stedet for å deppe over glippen i går, så laget jeg meg en sunn havregrøt til frokost, har spist frukt til mellommåltid. Skal lage fiskegrateng til middag, ungene elsker det. Jeg har gått mer enn vanlig, mye mer enn vanlig. I dag kjøpte jeg meg et treningsapparat fra tvshop, lateral thigh trainer heter det. Er spent på om det blir effektiv trening, ja det har jo veldig mye med hvor flink jeg blir til å bruke det selvfølgelig. Skal prøve det senere i dag. Kanskje det er noen som har en slik, hva synes i så fall dere om den? Fredag er min veiedag, det er ikke fritt for at jeg er spent på om jeg har gått ned noe som helst. Fast bestemt på å være fornøyd med hvert gram jeg går ned, nedover er nedover, sant? :-> Ha en fin ettermiddag og kveld.

 

hilsen fra tsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

av å lese innleggene her.

 

i kina har de et ordtak : "en reise på tusen mil begynner med et skritt". så sant, så sant. den tanken har jeg trøstet meg med mange ganger.

 

det er vår egen innsats og evne til utholdenhet det står og faller på. så enkelt - og så vanskelig - er det. jeg har hatt stor nytte og glede av forumet her, samt rapporteringssystemet.

 

vi må stå på videre!!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

av å lese innleggene her.

 

i kina har de et ordtak : "en reise på tusen mil begynner med et skritt". så sant' date=' så sant. den tanken har jeg trøstet meg med mange ganger.

 

det er vår egen innsats og evne til utholdenhet det står og faller på. så enkelt - og så vanskelig - er det. jeg har hatt stor nytte og glede av forumet her, samt rapporteringssystemet.

 

vi må stå på videre!!! :P[/quote']

 

 

Jeg er bare så enig så enig..... Heia oss! Hehe. Jeg klarer mye lettere å holde motivasjonen oppe ved hjelp av nettopp denne vektklubben, alle kommentarene til de forskjellige her. Det er supert! Føler det på meg at selv om det nok vil ta sin tid, regner med 2-3 år (!!!) før jeg har nådd mitt endelige mål, så vil jeg klare å nå det. Jeg nekter å tro noe annet lenger. Høres kanskje litt sprøtt ut, men slik føler jeg det. Jeg har vært gjennom noen temmelig tøffe år, som jeg ikke vil kjede noen med å fortelle om, men poenget mitt er at for første gang på så mange år at jeg kan rett og slett ikke huske det, føler jeg meg mer som meg selv igjen, mer den jeg en gang var. Jeg er så utrolig mye gladere nå enn jeg har vært på lenge, og det er en viktig del av det å være meg, jeg var alltid en veldig glad jente. Som betyr at jeg var aktiv, for jeg hadde mye energi. Det boblet liksom over. Ungene mine har alltid gitt meg mye glede også, det er sant. Men det er lenge siden jeg har kjent det slik og det er herlig! Og for hvert kg jeg tar av, jo mer blir jeg meg selv. Da jeg ble gravid første gang veide jeg 65 kg og jeg er 175 cm høy. Nå er jeg (på fredag som var) 128,3 kg! Det er 63,3 kg, nesten dobbel størrelse av det jeg var. Jada, og nå skal hvert eneste av de kiloene, en etter en, av igjen. Og dermed basta! I am back! (Ja, nå har det klikka for henne tenker alle sammen, hehehe.) Ha en fortsatt fin kveld.

 

klemmmmm fra tsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må først si meg enig i at å lese det som blir skrevet i de diverse bloggene er en kjempemotivasjon. Jeg syntes forresten du er kjempeflink og du er så motivert. Man må kunne unne seg en tur ut med vennindene. Det er bare koselig det. Man skal ikke sperre seg inne selv om man skal slanke seg.

Vil ønske deg masse lykke til.

Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare tatt turen innom siden nå før jeg legger meg. Skal prøve å være innom så ofte som mulig, vet det vil hjelpe. I kveld har jeg bare spist grønnsaker og frukt. Jeg har tidligere tatt internett kurs hos grete roede, og har selvfølgelig fått kursboken. Jeg skal finne den frem og finne ut hvilken meny jeg skal følge, for det gjelder jo å spise akkurat riktig mengde, slik at forbrenningen kommer i gang, er det ikke så? Jeg er egentlig ikke sulten, men vil svært gjerne akkurat nå spise et godt og varmt måltid, og helst til jeg er kjempemett. Det er sånn jeg har holdt på før, men ikke nå! Jeg skal komme over dette, skal spise fornuftige kveldser og gjøre det til en vane slik at det blir til slutt like naturlig for meg som fråtsingen har vært. Og fråtsing håper jeg vil til slutt by meg veldig imot slik at jeg aldri faller tilbake til gamle takter. Jada, skal drikke litt vann og så går jeg og køyer. Sov god alle sammen og god natt.

 

klem fra tsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er super flink. Det som er mitt største problem er å spise ofte nok. Før jeg begynte å slanke meg så kunne jeg spise 3 store måltider og ikke 4-5 små. Jeg spiste meg så stappende mett at beina nesten ikke orket å bære meg, men den tiden er over.

Vi får støtte hverandre så godt vi kan. Jeg er innom de forskjellige bloggene og blir bare så inspirert.

Du hår ha en super dag.

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er super flink. Det som er mitt største problem er å spise ofte nok. Før jeg begynte å slanke meg så kunne jeg spise 3 store måltider og ikke 4-5 små. Jeg spiste meg så stappende mett at beina nesten ikke orket å bære meg' date=' men den tiden er over.

Vi får støtte hverandre så godt vi kan. Jeg er innom de forskjellige bloggene og blir bare så inspirert.

Du hår ha en super dag.

Klem Lena[/quote']

 

Tusen takk, og ja jeg kjenner igjen beskrivelsen av store og få måltider, nesten ikke noe i løpet av dagen og så masse mat og annet om kvelden. Men som du sier, de dagene er over. Dette skal gå bra, i morgen er min veiedag, jeg er spent som bare det. Håper jeg har gått ned! Om så bare noen gram. Jada.

 

Ha en super dag du også, Lena, og alle dere andre også.

 

klem tsj (Trude)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spardama

Hei :-)

 

stikker hodet inn å hilser på ! Det er godt å finne frem til nye vaner igjen, glemme overspisingen rett før senge tid osv. I morgen er det ny veiedag; er så spent :-)

Ha fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp vært på vekten og den stoppet på 126,3 kg altså ned 2 kg! Mesteparten er vann men jeg er godt fornøyd uansett! Igår var det meningen jeg skulle begynne å trene med alle de forskjellige apparatene jeg har skaffet meg opp gjennom tidene og nå akter å ta i bruk. Jeg skulle ta meg en økt etter jobben, men fikk en hodepine så sterk at jeg gikk og la meg ganske raskt istedet. Men i dag er jeg fin i hodet mitt og begynner med treningen. Kanskje jeg burde sette opp en slags treningsplan slik de gjør i helsestudioene, men at jeg også skriver hvilke dager og tidspunkt. På den måten må andre ting vike for treningen. Tror jeg..... hehe. Uansett, jeg bor altså i Bergen og hva har Bergen, jo de 7 fjell! Her kan jeg velge og vrake mellom fjell å vandre i. Så på søndag har jeg nå planer om å ta med meg barna, og velge et av disse fjellene og ta meg en skikkelig dagstur med nistepakke og alt. Det er lenge siden det. Og det er nettopp en av disse tingene jeg har savnet, det å være lett på foten oppover bakkene til fjellene, det går sørgerlig tregt nå, men blir nok lettere etter hvert. Jeg får ta det med ro på søndag. Ha en fin dag, alle sammen!

 

klem fra tsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-)

 

stikker hodet inn å hilser på ! Det er godt å finne frem til nye vaner igjen' date=' glemme overspisingen rett før senge tid osv. I morgen er det ny veiedag; er så spent :-)

Ha fin dag!![/quote']

 

Hvordan gikk det med deg? Er spent jeg og. :-> Heia, heia.

 

klem fra tsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp vært og handlet middagsmat og diverse, og som vanlig da jeg kom til kassen og skulle betale, det er også "tilfeldigvis" all sjokoladen og annet snop pleier å være, vel da var det jammen vanskelig å gå videre. Men jeg klarte det denne gangen, bare håper jeg kan klare å stå imot hver gang. Da jeg sto der følte jeg ikke det akkurat, det var på nære nippe. Men det som faktisk hjalp meg å stå imot var tanken på alle dere andre og så flinke som dere er. Kanskje denne episoden også kan inspirere dere. Nei, nå må jeg sjekke middagen så jeg ikke brenner den! Ha en fin ettermiddag, alle sammen.

 

hilsen tsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg trent! Brukt 2 av treningsapparatene mine, til sammen 30 minutter. Fikk virkelig pulsen opp og svettet som bare det. Men nå er formen min utrolig dårlig, må bare si det, har tenkt å gjøre det samme i morgen, mens på søndag har jeg planer om å gå på fjellet. Vanligvis er den eneste trimmen jeg får husarbeid, jeg er spent på hvor lang tid det vil ta før jeg kjenner at kondisen blir bedre, men en dag av gangen, sant? Ha en fin kveld.

 

hilsen tsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare innom her for å ønske deg en god helg og håper du kommer deg på fjellet, er utrolig god trim det å gå på fjellet.

 

Gratulerer med 2 kg ned, det er jo kjempe bra,jeg syns du er kjempe flink.

Stå på videre nå dette klarer du.

 

Ha ei flott helg og så skrives vi

 

klem fra Evelyn

 

P.S Takk for koselig hilsen inne på bloggen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen, det er så koselig. Ja, det er bare å finne frem regntøyet for her regner det og det gjør nok sikkert det i morgen også, jeg bor i Bergen, så av gammel vane tenker jeg at hvis det regner om lørdagen, regner det om søndagen veldig ofte og. Jada. Men skal ut en tur oppover bakkene til det ene fjellet vårt, Rundemannen. Ellers skal jeg jobbe med 2 oppgaver som skal leveres inn neste uke, en i engelsk grammatikk og en i historie, så jeg har nok å gjøre denne helgen, for ikke å glemme husarbeidet som bare må gjøres. Yes, yes.

 

Ellers vil jeg bare ønske deg en skikkelig fin helg. Stå på Evelyn!!! Gi aldri opp!

 

klem fra tsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...