Gå til innhold

The long and winding road... :->


Gjest tsj

Anbefalte innlegg

Takk for hilsen i boka mi,er supert å få slik støtte fra alle her.

Må le litt....når det gjelder bjørn..nå begynner jeg egentlig å bli vant med at den lusker i skogene her omkring. Men å gå langt på tur...nei ikke alene uten gubben i allefall.

Den har sikkert vært nær mange ganger,men den er mere redd oss,enn vi er redd den.

Trøster meg med naboens ord,..jeg har levd her i dalen i 70 år,og bestandig har hatt lyst å sett en bjørn,men nei...den opplevelsen har jeg enda tilgode.

Men nå skal det jo værnes...og bøndene fortviler...de går ut fra at det er tre eller fire bjørner i denne komunen. De teller spor,dna spor...måten den dreper sau på osv...sist men ikke minst oppservasjoner.

 

Ellers...når det gjelder snekkring...det er morro :) og man kan hvis man vil.

Er ikke så flink,..men det jeg selv er fornøyd med,ja det får holde.

I gamle dager hadde de to typer snekkere...en "finstuesnekker" og en hverdags-snekker....kommer nok i kategori 2 :)

Ha en fin og triveldig dag,og håper du ikke møter farlige fristelser i dag.

Selv har jeg begynnt å planlegge en utsjeielse....eller bruk av kosemerker..har så lyst på ett par glass vin i helga,så det må jeg finregne på

Klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 794
  • Created
  • Siste svar

Skal straks dra på jobb, men måtte innom her en liten tur.

 

Da er det endelg fredag og snart helg for min sin del, skal bli godt med helg igjen, ser det at det sliter litt på energien her fortiden, trim og jobb tar alt jeg har av det, men det blir vell bedre etter hvert som jeg klarer å gå ned igjen håper jeg

 

Håper du får en fin dag og så skrives vi igjen

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for melding, har skrevet til deg på din blogg. Jeg prøver å våkne her, måtte ta opp vinduet for å få litt frisk luft og det hjalp. Tidligere når jeg har vært slik og gjespet og gjespet har jeg bare lagt meg igjen. Det er en fy-ting å gjøre, for hvis man er litt depressiv så blir det ikke akkurat bedre. Sove skal man gjøre om natten, har legen min sagt til meg med en streng nyve mellom øynene. Og det er riktig. Tidligere når jeg har vært deppa, jeg mener sykemeldt pga depresjon, så har jeg sovet og sovet og sovet. Sov vekk problemene. HA! De forsvinner i hvertfall ikke slik, men det er typisk med hele depresjonen. Nå kjenner jeg at det begynner å hjelpe med frisk luft, så nå tenker jeg at jeg begynner på husarbeidet.

 

Preikast!

 

tsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Trude!

En liten hilsen til deg fra ett regnfyllt Oslo, jeg sitter på jobben og klamrer meg til tekoppen min. De serverte boller her i sted, og jeg klarte å takke pent nei.....første gang i histoerien det har skjedd tror jeg (!!)

 

Takk for hilsen - du er flink til å motivere :)

Jeg tenkte før jeg begynte denne gangen...skal jeg melde meg på kurs, eller skal jeg prøve å klare dette alene? Greit, jeg prøver alene først, men siden jeg begynte å skrive her inne så føler jeg meg slett ikke alene! Det er jo stort sett de samme som skriver her inne på "over40kg" og det er så deilig å ha hverandre i hverdagen. Vi er jo på vei ned alle mann. Vel, jeg setter i allefall stor pris på deg. *skryt skryt" :)

 

Håper du har våknet nå da, og ha en fin dag videre!

 

Klem fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for motiverende ord i dagboka mi!!!

 

Jeg har nå lest gjennom en del av din laaaange tråd og jeg ser at dette kan være en god hjelp på veien mot en sunn og veltrent kropp :-)

 

Ha en fantastisk fin dag og helg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Trude!

En liten hilsen til deg fra ett regnfyllt Oslo' date=' jeg sitter på jobben og klamrer meg til tekoppen min. De serverte boller her i sted, og jeg klarte å takke pent nei.....første gang i histoerien det har skjedd tror jeg (!!)

 

Takk for hilsen - du er flink til å motivere :)

Jeg tenkte før jeg begynte denne gangen...skal jeg melde meg på kurs, eller skal jeg prøve å klare dette alene? Greit, jeg prøver alene først, men siden jeg begynte å skrive her inne så føler jeg meg slett ikke alene! Det er jo stort sett de samme som skriver her inne på "over40kg" og det er så deilig å ha hverandre i hverdagen. Vi er jo på vei ned alle mann. Vel, jeg setter i allefall stor pris på deg. *skryt skryt" :)

 

Håper du har våknet nå da, og ha en fin dag videre!

 

Klem fra Vilde[/quote']

 

Nå ble jeg rørt langt ned i lilletåen, :) Det var virkelig koselig. Og så flott at du klarte å takke nei, det gir deg en viss tilfredsstillelse, sant? Å vite at du faktisk kan si nei. Gjør det lettere neste gang også. Vær stolt av det, for det er ikke enkelt. Men jeg tror at det blir lettere og lettere etter hvert. (Heldigvis!)

 

Nå sitter jeg på jobb, og blir nok nødt å jobbe litt videre, men jeg bare måtte innom disse sidene, det er så kjekt. :)

 

Tar meg nok en tur innom senere i kveld.

 

Ha en fin fredagskveld.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du holde deg til kun en veiedag da. Det var den prekenen. Jeg må få lov til å takke for flotte og støttende ord på bloggen. Det er så deilig. Jeg var ganske fortvilet og sint når det gjelder jenta mi.

Forresten så syntes jeg du er superflink. Og som du skriver så veier muskler mere enn fett.

Håper du får en super dag og helg

Klem LEna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg rørt langt ned i lilletåen' date=' :) Det var virkelig koselig. Og så flott at du klarte å takke nei, det gir deg en viss tilfredsstillelse, sant? Å vite at du faktisk kan si nei. Gjør det lettere neste gang også. Vær stolt av det, for det er ikke enkelt. Men jeg tror at det blir lettere og lettere etter hvert. (Heldigvis!)

 

Nå sitter jeg på jobb, og blir nok nødt å jobbe litt videre, men jeg bare måtte innom disse sidene, det er så kjekt. :)

 

Tar meg nok en tur innom senere i kveld.

 

Ha en fin fredagskveld.

 

Klem fra Trude[/quote']

 

Jepp, du har så rett. Det føles superbra!! Tenk, det er jeg som bestemmer hva jeg skal spise, og jeg nekter faktisk å spise boller for å please andre :)

 

En lørdagshilsen til deg!!

 

Klem fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Trude :-)

 

Hvordan går det med deg? Holder du motivasjonen oppe? Her er det flott vær idag, skritt skal samles - vinduer vaskes og magen skal jammen få situps også. Håper alt går bra med deg! Ha fin fin lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann spardama og alle dere andre. Matmessig går det veldig greit, har ikke spist snop denne helgen heller, holdt meg til nutrilett bar som smaker ganske greit og er vel det nærmeste sjokolade man kommer. :) Jeg har vakt denne helgen, og i dag skal jeg på kl 15.00-22.30. Hvis det blir rolig, går jeg nok innom disse sidene. Trimmessig har jeg ikke trimmet lørdagen og det blir ikke noe trim i dag heller. :)

 

MEN i morgen skal jeg hente sykkelen min, den har vært på verksted og nå skal jeg begynne å sykle til butikken. Det er et godt stykke å sykle, og hjemover veien blir for det meste oppoverbakke! Det skal bli spennende.

 

Jeg liker innstillingen din spardama når du sier "skritt skal samles, vinduer vaskes og jammen skal magen få situps også" . :) Den var virkelig fin!

 

Nå skal jeg innom de andre trådene og hilse litt på og så skal jeg gjøre engelsk oppgave frem til kl 13.00. Da blir det middagslaging og jeg skal stelle meg og 14.30 er det avgårde til KK.

 

Ha en fin dag alle sammen, håper dere har bedre vær enn oss, for her PØSER det ned.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Trude :-)

 

Har du noen ergometer sykkel også? Jeg har heldigvis det og starter opp igjen med ett kvarter på den hver kveld. Jeg er i elendig form og starter mykt.

Merker det også godt på humøret når man trener/ ikke trener. Jeg liker følelsen som jeg får av treningen, men misliker den enorme slitenheten/trettheten jeg får i ettertid. Men det er kanskje sånn det er å være såpass stor og komme igang igjen med kroppen.

Håper du får en fin dag på jobben og putt på deg skritt tellern !!

 

vi snakkes :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville bare innom for å ønske deg en fin dag, lykke til med jobben i dag.

 

Sender deg noen heia rop : Heia, heia, heia Trude. Kan du høre at jeg heier på deg langt borte i det fjerne kanskje?

 

Ha en flott søndag, for min sin del så skal vi bort på besøk nå etterpå.

 

Vi skrives

 

klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Trude :-)

 

Har du noen ergometer sykkel også? Jeg har heldigvis det og starter opp igjen med ett kvarter på den hver kveld. Jeg er i elendig form og starter mykt.

Merker det også godt på humøret når man trener/ ikke trener. Jeg liker følelsen som jeg får av treningen' date=' men misliker den enorme slitenheten/trettheten jeg får i ettertid. Men det er kanskje sånn det er å være såpass stor og komme igang igjen med kroppen.

Håper du får en fin dag på jobben og putt på deg skritt tellern !!

 

vi snakkes :-)[/quote']

 

Hei på deg!

Nei, jeg har ikke ergometer sykkel, men jeg har en ellipsemaskin, og den bruker jeg innimellom, målet er å bruke den jevnlig og til faste tider, helst hver dag. Jeg prøver å øke på etter hvert med forskjellig, å infiltrere de forskjellige treningsformene inn i hverdagen min, men må gjøre det litt etter litt, slik at det føles naturlig og ikke et ork.

 

Og ja, jeg prøver å gå en tur noen kvelder i uken, og lover at til neste tur skal jeg ha funnet frem skrittelleren og i tillegg stavene mine, for jeg har det også! :)

 

Heia oss, sier bare jeg.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å infiltrere de forskjellige treningsformer og øvelser inn i hverdagslivet er jammen ikke enkelt, men det er heller ikke umulig. Jeg tror det viktige er å gjøre det litt og litt, slik at man ikke blir utmattet av alt sammen. Det må gli inn og bli en del av ens hverdag. Lettere sagt enn gjort, sant? Men sikkert ikke umulig, uansett.

 

Jeg har enkelte øvelser/apparater som jeg ønsker å gjøre til en hverdagslig aktivitet som til slutt blir så naturlig for meg at jeg vil føle det unaturlig å ikke gjøre det. Ellipsemaskinen er et av disse apparatene. Men spørsmålet er når skal jeg bruke den. Ideelt sett er det om morgenen med en gang jeg står opp, den beste tiden for meg å bruke den. Men da bør jeg stå tidligere opp og jeg er overhodet ikke noen morgenfugl. Dette er en kamp jeg har gående med meg selv, å komme meg opp tidlig om morgenen. Hvis jeg hadde klart det, kunne jeg kommet fint i gang med trening som en naturlig del av morgenen. Så, dette er helt opp til meg, opp om morgenen eller ikke, høres egentlig helt idiotisk ut, sant? OG DET ER DET OGSÅ TRUDE, KOM DEG OPP AV SENGEN! :)

 

Trenger bare en halvtime tidligere om morgenen. Ok, har bestemt meg. Neste uke skal jeg opp en halvtime tidligere om morgenen for å trene på ellipsemaskinen og i tillegg skal jeg gjøre situps og til slutt strekkeøvelser. Trenger å strekke godt ut, det trenger hele kroppen min. Å strekke ut/stretching er veldig godt for kroppen, jenter! Det er min drøm å bli skikkelig myk og jeg er alt annet enn det. :)

 

Nei, nå går jeg i dusjen. Skal jo på jobb og jeg skal lage middag før jeg går også. Og det er blitt lettere ute, ser ut som om solen prøver å komme gjennom. Underenes tid er ennå ikke forbi, ser jeg. :)

 

Ha en fin søndag, alle sammen.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I have a question...hva ER en ellipsemaskin? Skjønner at jeg og sofakroppen min mangler noen ord i vokabularet....ok, jeg er en trenings-nerd!

 

Så flink du er! En halvtime om morgenen er sikkert kjempelurt, lag en rutine...så vil det som du sier bli rart uten :)

Jeg er skikkelig trøtt om morningen så om du klarer det blir jeg full av beundring!! Lykke til :)

 

Nei - jeg hadde visst en vaskemaskin som var ferdig jeg..

 

Vi tastes Trude - ha en fortsatt god søndag på jobben!

 

Klem fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en fantastisk ide. Treneren min på helsesenteret ville at jeg skulle skrive opp de dagene jeg skulle trene for da ble det mere forpliktende, tenkte jeg skulle planlegge treningen slik jeg planlegger maten og egentlig alt annet.

Jeg har hatt en super helg på jobben og jada i Sarpsbor pøser det ned og vi har mye vind.

Håper du får en fin dag på jobben.

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Trude:)

Så flink du har vært i helga da. Ikke noe snop. Flinke jente:)

å stå opp en halvtime tidligere for å trene, er bra hvis det ikke sliter deg helt ut. For det er faktisk veldig viktig med søvn også, i denne prossessen vi er. Nok mat, trening og søvn henger sammen. På den annen side så frigjør kroppen endofiner når vi trener som gjør at vi føler oss glad. har skjønt at du sliter litt med depresjoner, så det kan jo være veldig bra å slippe litt endofiner fri:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I have a question...hva ER en ellipsemaskin? Skjønner at jeg og sofakroppen min mangler noen ord i vokabularet....ok' date=' jeg er en trenings-nerd!

 

Så flink du er! En halvtime om morgenen er sikkert kjempelurt, lag en rutine...så vil det som du sier bli rart uten :)

Jeg er skikkelig trøtt om morningen så om du klarer det blir jeg full av beundring!! Lykke til :)

 

Nei - jeg hadde visst en vaskemaskin som var ferdig jeg..

 

Vi tastes Trude - ha en fortsatt god søndag på jobben!

 

Klem fra Vilde[/quote']

 

Jeg tror det er ellipsemaskin det heter, du skal bare se at jeg har laget et nytt ord, hehe. Nei, det er altså en maskin hvor du liksom løper uten å lette fra bakken, det er veldig vanskelig å forklare, du må nesten se det, men du bruker armer og bein samtidig og du får følelsen av å løpe, men du har beina oppi hvert sitt "spor" som du trår rundt og rundt, samtidig bruker du armene frem og tilbake. Dette MÅ være den verste forklaringen i verden, hahaha, men som sagt, klarer ikke å forklare det bedre. Gå inn i en sportsbutikk eller treningsstudio, så viser de deg en.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk nettopp kommet tilbake fra sykkeltur! Holdt rett og slett på å dø! ;) Brukte ca 45 minutter hjemmefra og til butikken og tilbake igjen. Og jeg gikk litt også, hadde bare ikke krefter igjen i beina til de siste bakkene. Jeg skalv i beina. Jada, både kondis og styrke er noe som tydeligvis er elendig hos meg. Tenker vi kan slenge på smidighet også, for jeg er stiv som en stokk. Men selv om jeg følte meg litt motløs, og lysten til å gå ut og sykle igjen er litt mindre akkurat nå, så skal jeg ut igjen. Den kondisen min skal bli bedre, det må den bli, for det kan ikke bli verre enn den er nå.

 

Okidok, jeg må lage middag nå.

 

Ha en fin kveld

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det verker både her og der nå. Hehe. Er veldig trøtt også, skulle hatt meg en lur, men da kommer jeg meg ikke opp igjen. Nå skal jeg gjøre en del husarbeid, legge sammen klær, sette på en maskin med klær, legge klær på plass i skapene osv. Oppvasken må tas og jeg burde så avgjort vaske over gulvene i første etasje. I morgen vurderer jeg å ta en annen rute når jeg skal på sykkeltur og den er lengre..... hvis jeg i det hele tatt er i stand til å bevege meg i morgen da...... ;)

 

Nei, jeg får vel sette i gang, tenker jeg.

 

tsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, vet akkurat hva du mener. Har mildt sagt vondt i baken.

 

Nå skal jeg jobbe litt med en oppgave før jeg legger meg. Og forresten, jeg fikk godkjent på oppgaven jeg jobbet med forrige uke, så jeg er strålende fornøyd i dag. Det er kjekt når man får noe til, det er sikkert. Har en tendens til å tro jeg er dummere enn jeg er, prøver å slutte med det...

 

Er temmelig trøtt nå, men lager meg en kopp te, tenner noen stearinlys og gjør det litt koselig, så blir det litt lettere. Må tidlig opp i morgen uansett. Skal på forelesning i engelsk grammatikk, best jeg ikke kommer for sent.

 

Angående vekten min, i dag stoppet den på 124,6 kg. Jeg har imidlertid oppdaget at tante rød, som noen kaller den, er på vei, så kanskje det er derfor jeg ikke har gått ned??? Håper det. ;)

 

Ok, god natt, alle sammen. Håper dere har hatt en fin dag.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som sykler! Tror min sykkel har rusta fast der den har stått de siste ....7? årene *flaut* uansett, jeg syns du er kjempeflink Trude ;)

Håper du har det bra på forelesning!!

 

Klem fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...