Gå til innhold

The long and winding road... :->


Gjest tsj

Anbefalte innlegg

Gjest �)]xó^vÛ«

Håper det går greit med deg og knekkebrødene + bananene...*ler* Flink er du!

 

Jeg har ingen tips ang store str på sko, men det som er sikkert er at du trenger gode sko for å gå tur :) Håper du finner noen fine da!

 

Forresten, har du sett arbeidslysten min????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 794
  • Created
  • Siste svar
Gjest �)]xó^vÛ«

Hello...it's me again :D

Tuller pc'en din enda? Det er hat det...stor sympati fra meg!

 

Håper det går bra med deg da, at pusen og barna har det fint og at mor følger det kostholdet hun skal :P

 

God helg til deg. klem fra Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter meg utenfor døren til Trude,..sjabber litt med Hilde,mens vi lurer på hvor du er Trudemor...

Vi er her,og støtter deg uansett...har det gått galt,så er vi her....klem fra meg/oss

 

*Bekymret*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her, jeg er her. OG.....jeg er faktisk litt flink. I dag har jeg tatt med meg en salat (hjemmelaget bestående av issalat, spirer, cherrytomater og paprike og INGEN dressing) + en banan. :D

 

Jeg har megatrøbbel med pc'en hjemme og det tar så lang tid og noen ganger (eller kanskje oftere og oftere :P orker jeg ikke å vente så lenge. Derfor har jeg ikke vært innom. I tillegg har jeg hatt det travelt på jobb. Jeg glemte alt om veiing i helgen, skal gå på vekten i morgen tidlig. Prøve å huske det. Men tror jeg har gått ned litt. Forstår ingenting jeg hvis jeg har gått opp i stedet.

 

Håper dere alle har det bra, skal innom trådene deres og lese før jeg må jobbe videre.

 

Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husket jeg å veie meg i dag? Niks. *rødme* Jeg og morgener er ikke helt på talefot, spesielt ikke kl 06-morgener. Skulle ikke vært lov å måtte stå så tidlig opp. :P

 

Skal prøve å huske i morgen å veie meg. Men min veiedag er lørdag.

 

Håper alle får en fin dag.

 

Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snarhilsen til deg Trudemoren

Du er kjempeflink :P)

Har vært bra flink jeg også,litt slappere i ryggraden,men jeg holder meg sånn høvelig på matten i matveien.

Trimmet en del i går,men det burde vært mere.

Skal skrive mere i morgen,dagene mine er litt mere travel nå,er bare å forte fra klokka seks...til det er kveld,har pleid å ha min morgenstund fra 6-7 på morningen,..men nå...får se når man kommer i rutiner. Har en kar som jeg må kjøre til e6 om morgenen,han skal rekke bussen til byen,er blitt stor gutt og går på vidregående...hjelp,..hvor ble barneårene av :)

Ha en fin dag,og stor klem til deg søss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest �)]xó^vÛ«

Juhuuu....så flink du er da!! Full sympati med klokka 6 morgener.....herrefred det er tidlig...*grøss* Jeg burde egentlig også stå opp da, men jeg får søren ikke kroppen ut av sengen....halleluja for flexitid på jobben.

 

Veiedag på lørdag? Why???? *ler* Syns du skal joine meg på mandager jeg :P

 

Stå på Trude, dette blir bra......sammen vettu, det er genialt!!

 

Stor klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er du ramlet av lasset,..så pell deg på igjen. Du har allt å vinne på det.

Som jeg skrev til Hilde,så er jeg litt streng i dag,men det er fordi jeg bryr meg,og vil ha dere med på turen nedover.

 

håper du har det bra,og at dere er friske alle sammen,både du og barna.

Stor klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jada, jeg har ikke vært innom på evigheter. Har vært og er sykmeldt og maskinen min har ikke fungert før i dag. Nå virker den som den skal, så nå kan jeg få kontakt med verden utenfor, og bra er det for jeg klarer ikke å gå ned i vekt på egenhånd. Jeg trenger dere her inne, alt jeg kan få av oppmuntringer og heiarop. Og selvfølgelig skal jeg prøve å oppmuntre og heie på dere også. ;) Det er tøft å være så langt nede som jeg har vært nå, men jeg har klart å komme meg opp igjen før og skal klare det igjen. Men jeg MÅ ned i vekt, bare MÅ! Så hvorfor skal det være så vanskelig for meg å gjennomføre? Vel, negativ tenkning hjelper i hvertfall ikke. Og en annen ting har jeg også merket godt i disse dager: Usunn mat hjelper IKKE på humøret. Snop og snacks og all slags NEI-mat virker mot sin hensikt når man tenker at man skal "kose seg". Men mer skremmende er at jeg har ikke brydd meg i det hele tatt. Så nå må jeg opp og ut av dette helvetet, jeg bare MÅ ta meg sammen og komme igang. Hjelp!

 

Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å se at du er tilbake,leste mye på tråden din før og det motiverte meg.

Det er noe dritt med maskiner som ikke vil og det er noe skitt med et hode og en kropp som ikke vil.

 

Har vert nede i kjelleren ganske lenge selv,det var der jeg hentet de siste 20kiloene,det er utolig tungt å komme opp igjen ja,men er mulig og jeg tror du greier det helt fint.

Ta ett skritt av gangen,lytt til kroppen din,og pass på å gjøre noe som gleder deg hver dag.

 

Tenk positive tanker,si positive ord,og det positive gror!!!!

En floskel?Kanskje det,men det hjalp meg å skifte fokus,sakte men sikkert.

 

Ønsker deg all mulig lykke til,dette går bra til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stor oppmuntringsklem til deg fra meg ********** slik nå er den sendt, håper den når frem te deg ;):):)

 

Av og te kan vi slite litt ekstra og da er det godt å vite at man har venner som tenker på en, har savna deg her inne og håper det vill gå bra med deg fremover.

 

Er noe med det at det ikke er enkelt å tenke på to ting sammtidig, men stå på Trude, tenker på deg :)

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor mye jeg veier, har ikke vært på vekten på lenge. Har ikke helt turd det med tanke på alt jeg har puttet i meg. *rødme*

 

Men i dag har jeg begynt med 2 skiver med hvitost og kaffe. Trenger kaffe i dag, har sovet 3 timer i natt og har en lang dag foran meg. Har tenkt å ta en skikkelig økt i huset i dag. Har endelig fått lysten til å gjøre noe tilbake, ja i det hele tatt så har jeg endelig fått livslysten tilbake. Jeg var så langt nede at jeg tenkte at det hadde vært bedre om jeg ikke var her i det hele tatt, skjønte ikke meningen med noe som helst, så nå når alt er mye bedre er det som å våkne fra et mareritt. ;)

 

Jeg kommer til å være i aktivitet mesteparten av dagen. I og med at jeg er så stor, vil jeg utvilsomt kjenne det godt i kroppen i kveld. Men det skal bli godt å bevege seg litt.

 

Ønsker alle en flott dag!

 

Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra,..håper energien er tilstede enda ;)

Det er ikke morro å slite i det hele tatt,og noen ganger kan man ramle helt i kjellern. Men man greier å slite seg opp.

Har ei venninne som slet med å deppe i flere år,hun deppa rett og slett,..mista latteren ett sted på veien,allt var galt. Så kom hun til lege,og har nå mye bedre dager,..hun har fått livslysten tilbake. Det med livslyst er viktig...at man føler man lever.

Jeg har noe jeg savner å gjøre...det plager meg en del...men jeg lengter etter å gjøre det...Senere på høsten,skal jeg sette meg i bilen,helt alene,mulig jeg tar hundene med,så kjører jeg til kysten ....så skal jeg stille meg i fjæra,..mens u-vær og regn pisker meg i ansiktet...Det er å leve det også :) Bare nyte elementene.

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hallo og god morgen.

 

I dag er siste dag av sykmeldingen og jeg er klar for å komme tilbake til jobb. Skal tilbake til min gamle jobb og jeg gleder meg veldig. Trivdes ikke i den nye jobben i det hele tatt, trodde jeg gjorde det i begynnelsen, men det var fordi alt var nytt og tiden gikk dermed veldig fort. Men det var en ensom jobb og jeg savnet kollegene min altfor mye. Så i morgen er det igang der jeg trives aller best. Men jeg tror nok at jeg trengte dette halve året til å finne ut av saker og ting, og jeg fant ut at jeg trives best der i min gamle jobb. ;)

 

Synes også det er lurt å benytte anledningen til å gå skikkelig inn for sunnere livsstil, ta med meg sunn matpakke og drikke hver dag i stedet for å kjøpe noe hos Narvesen. I kveld derimot skal jeg på Kinarestaurant med mine 2 beste venninner. Gleder meg som et barn, vi har det så trivelig sammen og ler og koser oss. :)

 

I morgen får jeg gå opp på vekten min og brette opp ermene og sette i gang. Joda, jeg vet at jeg har sagt dette før, men før eller siden vil jeg også klare det, det har jeg bestemt meg for. Og jeg satser på at denne gangen klarer jeg det. Må ha positiv innstilling og hvordan man tenker er det avgjørende for om man skal klare å legge helt om livsstilen for alltid. Man må i hvertfall aldri gi opp.

 

Mine grunner per dags dato for å gå ned i vekt:

 

* er lei av å se slik ut, er flau av meg selv

* er lei av at jeg alltid har vondt et eller annet sted i kroppen

* har lyst på en sterk, slank og smidig kropp

* vet at det vil virke inn på humøret mitt og bedre det betraktelig, har lyst å bli den gladjenta jeg engang var.

* har lyst å være i stand til å drive med all slags utendørs aktiviteter sammen med guttene mine. Er lei av å stå på sidelinjen og se på, eller rett og slett bare holde meg hjemme fordi jeg skammer meg over meg selv.

* er lei av å føle meg som en 80-åring

* har lyst å kunne handle i vanlige klesbutikker og kjøpe alle slags gøye klær, være feminin og pynte meg. Nå er det sånn at jeg bryr meg veldig lite om hvordan jeg ser ut, og det synes godt på meg.

 

Så ja, det er mye å ta tak i. 1. oktober er min absolutte startdato. Ingen unnskyldninger lenger.

 

Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Og jammen gikk det ikke rett i d........ denne gangen også. Jeg veksler hele tiden mellom å være motivert og ikke motivert. Blir helt sprø. Vet ikke helt hvordan jeg skal finne ut av dette. En SLANK kollega sa i forrige uke at å slanke seg var det samme for alle. Jeg sa ingenting, men det er bare tull. Vi er alle forskjellige og dermed blir opplevelsen av å slanke seg forskjellig fra person til person. Vi trenger forskjellige måter å motivere oss, vi liker forskjellig mat, vi liker forskjellige treningsformer og dette med motivasjon og kontroll over en selv er veldig forskjellig fra person til person. Hun fortalte at hun skulle gå ned 30 kg og spiste 1 skive til frokost og bare litt middag, det var alt og hun gikk ned. Jaja, hun om det. Dette er en veldig bestemt dame med sterke meninger om alt, jeg liker henne godt, hun sier mye morsomt også. Jeg kommer til å melde meg ut av Sats. Har nok et år vært kun støttemedlem. Jeg må lære meg at helsestudio er ikke noe for meg. Liker ikke å puste og pese i et rom fullt av svette mennesker. Blærk.

 

Noen som har noen motiverende tips til meg så blir jeg veldig glad for det. Håper dere andre ikke har disse problemene med motivasjonen.

 

Ønsker alle en fin dag og at dere nyter høsten. Er det ikke nydelig farger ute nå? :(

 

Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motivasjon er ikke enkelt nei,og det som motiverer meg trenger ikke motivere deg.

Og plutselig er den bare borte.

 

kan du ikke bare begynne litt i det små,les igjennom tråden din,kanskje står det noe der om hvorfor du vil ned i vekt(husker ikke det jeg)

 

ta kontakt med legen din,kanskje kan han hjelpe deg igang?

 

Begynn f.eks med å drikke vann,finn en aktivitet du liker.Når dette er igang så kanskje resten kommer etter.Du vet jo hva som skal til,dette er noe du klarer,men du må selvfølgelig ville det.

 

Håper du finner noe som motiverer deg til å komme igang igjen.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jammen gikk det ikke rett i d........ denne gangen også. Jeg veksler hele tiden mellom å være motivert og ikke motivert. Blir helt sprø. Vet ikke helt hvordan jeg skal finne ut av dette. En SLANK kollega sa i forrige uke at å slanke seg var det samme for alle. Jeg sa ingenting, men det er bare tull. Vi er alle forskjellige og dermed blir opplevelsen av å slanke seg forskjellig fra person til person. Vi trenger forskjellige måter å motivere oss, vi liker forskjellig mat, vi liker forskjellige treningsformer og dette med motivasjon og kontroll over en selv er veldig forskjellig fra person til person. Hun fortalte at hun skulle gå ned 30 kg og spiste 1 skive til frokost og bare litt middag, det var alt og hun gikk ned. Jaja, hun om det. Dette er en veldig bestemt dame med sterke meninger om alt, jeg liker henne godt, hun sier mye morsomt også. Jeg kommer til å melde meg ut av Sats. Har nok et år vært kun støttemedlem. Jeg må lære meg at helsestudio er ikke noe for meg. Liker ikke å puste og pese i et rom fullt av svette mennesker. Blærk.

 

Hei Trude

 

Sender en stor motivasjonsklem til deg fakisk,og håper du kjenner du får den. ...Sånn..... Har slitt med motivasjonen selv siste dagene. Tvang meg på vekta i dag,..så for meg en stooor oppgang...men den kom ikke,opp 3 kilo,så nå er jeg 35...var nede i 31 bare for litt siden...æsj så ergelig. Men det hjalp å gå på vekta,...se vektas tilstand i øyan...så nå er det nedover igjen. Går på...

Trimstudio er ikke noe for meg,vil styre selv mitt slankeopplegg.

 

En gang for mange mange år siden,..da var jeg tung,før slankeoperasjonen jeg fikk..Jeg skrev til greter roede,og fikk ett personlig brev i retur...der sto det ei setning som har brent seg fast i meg.

"Uansett hvor stor man er...såfremst man ikke er handicapet...så kan man gå...Se på klokka,gå i ti minutter...snu hjem igjen..." Da vil man komme lengre og lengre etterhvert som formen blir bedre...og bare det å komme seg ut,kan gjøre at man ser litt annerledes på ting...og dermed unngår trøstespising,og begynner å spise litt mere sunt.

 

Dette referatet husker jeg godt...spesiellt hvis jeg sliter med motivasjonen. Hvorfor det brent seg fast...?? Det gir håp...håp om man man en dag skal slippe å slite som en hval for å komme opp ei trapp,...håp om å kle seg som andre,uten å gå i telt...håp om en bedre hverdag.

 

Gla i deg Trude,stå på

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...