Gå til innhold

The long and winding road... :->


Gjest tsj

Anbefalte innlegg

Jeg er ferdig med oppgaven!!!!! Yes, yes, yes!!! Har sovet 3 timer i natt, men nå er jeg så lettet over at oppgaven er levert at jeg skal nok overleve på 3 timers søvn. Har nok en travel dag foran meg, skal først på UiB på forelesning, så må jeg hjem og lage middag til mine trollunger, så er det på jobb. Men så når jeg kommer hjem, skal jeg gå meg en TUR! Det savner jeg!!! Jeg skeiet dessverre ut i natt, ble sulten og spiste. Er temmelig sur på meg selv for det, men gjort er gjort og nå får jeg bare ta meg sammen igjen. Nå som den forb..... oppgaven er gjort, føler jeg meg på nytt motivert (takk Janne :D ) Kommer innom igjen etter turen min i kveld. Skal nå spise frokost og skal være flink resten av dagen. Ingen flere utskeielser nå, nei.

 

Ha en fin dag, alle sammen!

 

klem fra tsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 794
  • Created
  • Siste svar

Jeg la meg ned litt i morges for å hvile litt før jeg skulle på forelesning og gjett hva, kom meg ikke opp før etter kl 12.00. Og så kom min yngste sønn hjem helt knust av ting og tang på skolen han er lei seg for, han har også epilepsi, så jeg er ekstra på vakt når han er veldig stresset og lei seg og har vondt i hodet, som han har nå, og dermed har jeg ikke kommet meg på jobb. Barna er viktigst, sånn er det bare. Men jeg får vasket litt klær og gjort litt her hjemme som er kommet på etterskudd. Merker at jeg er litt eldre, selv om 40 egentlig ikke er så ille, dette kjøret klarte jeg nok bedre før, men jeg har nå en gang fått utlevert en stahet som har hjulpet meg gjennom mye. Selv om det ikke var så lurt å hvile seg i morges. :(

 

På toppen av alt, kom jeg på noe veldig viktig som skulle vært med på oppgaven, nemlig litteraturliste! Jeg sendte en mail til læreren og bare håper at han legger ved den på etterskudd! Ellers blir det vel stryk, og da får jeg ikke ta eksamen. Jamen er de streng! :D

 

Er litt deppa nå som gutten min ikke har det så bra, jeg blir så engstelig inne i meg og da får angst taket på meg. Jeg har for få år tilbake vært sykmeldt pga angst, men har klart å komme over det, men hver gang minsten får anfall, så kommer det tilbake med full kraft og så er det viktig å ikke vise det til ham. Han må kunne finne trygghet hos meg, sånn er det bare.

 

Jeg tror jeg går og setter meg hos ham inne i stuen og prøver å roe ned. Kommer heller innpå senere i kveld.

 

hilsen tsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la meg ned litt i morges for å hvile litt før jeg skulle på forelesning og gjett hva' date=' kom meg ikke opp før etter kl 12.00. Og så kom min yngste sønn hjem helt knust av ting og tang på skolen han er lei seg for, han har også epilepsi, så jeg er ekstra på vakt når han er veldig stresset og lei seg og har vondt i hodet, som han har nå, og dermed har jeg ikke kommet meg på jobb. Barna er viktigst, sånn er det bare. Men jeg får vasket litt klær og gjort litt her hjemme som er kommet på etterskudd. Merker at jeg er litt eldre, selv om 40 egentlig ikke er så ille, dette kjøret klarte jeg nok bedre før, men jeg har nå en gang fått utlevert en stahet som har hjulpet meg gjennom mye. Selv om det ikke var så lurt å hvile seg i morges. :(

 

På toppen av alt, kom jeg på noe veldig viktig som skulle vært med på oppgaven, nemlig litteraturliste! Jeg sendte en mail til læreren og bare håper at han legger ved den på etterskudd! Ellers blir det vel stryk, og da får jeg ikke ta eksamen. Jamen er de streng! :D

 

Er litt deppa nå som gutten min ikke har det så bra, jeg blir så engstelig inne i meg og da får angst taket på meg. Jeg har for få år tilbake vært sykmeldt pga angst, men har klart å komme over det, men hver gang minsten får anfall, så kommer det tilbake med full kraft og så er det viktig å ikke vise det til ham. Han må kunne finne trygghet hos meg, sånn er det bare.

 

Jeg tror jeg går og setter meg hos ham inne i stuen og prøver å roe ned. Kommer heller innpå senere i kveld.

 

hilsen tsj[/quote']

 

Hei :)

 

Huff da, hvordan går det med deg, håper det går bra.

 

Tenker på deg:)

 

klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff, Håper lillegutt har det bedre nå. Har folk med eplepsi i nærmeste omgamgskrets, både mor og barn. Det er ikke alltid like lett for de. Så har en anelse om hva du snakker om... Sender gode tanker til dere begge to:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er ikke lett når barna sliter. Det med epilepsi er ikke greit. Har 4 personer på jobben som har epilepsi så jeg vet hva det dreier seg om. Er gutten din hardt angrepet?

Håper det går bra med dere. Tenker på deg.

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er innom for å si god natt til alle. Jeg føler at piffen er helt ute av meg, sønnen min er en veldig følsom gutt med litt av et temperament. De gangene han kommer hjem glad blir jeg lettet, men det er dessverre noen ganger han kommer hjem sint, eller lei seg. I dag var han veldig lei seg, og jeg blir påvirket av det. Han bruker medisin mot epilepsi, men klarer allikevel ikke å slappe av, han har hittil hatt anfall med noen mnd mellomrom, bare håper at han endelig har riktig dose medisin. I følge siste blodprøve har han det, men jeg klarer liksom ikke stole på det. Man vet ikke om han vil vokse det av seg eller ei, men jeg håper... Han har astma i tillegg og er allergisk. Ja, i dag har vært en drittdag, ikke rart at jeg er nede, men jeg satser på at alt ser lysere ut i morgen. Skal veie meg da, men tviler akkurat nå på at jeg har gått noe videre ned, jeg får være fornøyd bare jeg har gått ned, men det vil jeg se i morgen. Håper alle andre her har det bra. I dag var det visst min tur med en shitdag. God natt til alle sammen.

 

klem fra tsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være en trøst,så er det mange som har en del av de problemene du strir med.

Har ei venninne med ei jente som har epelepsi,som ikke vises at hun har for å si det slik,hun blir bare borte,og den kampen hun har hatt for å få hjelp,har vært lang.Jenta kobler av i flere minutter,uten at omverdenen ser det .Hun måtte tilkobles en slaks maskin som registrere anfall.Det viste seg hun hadde mange anfall i timen. I tillegg har hun adhd....da dem fant ut om epelepsien,og i tillegg fikk adhd diagonosen løsnet det,og jenta fikk hjelpen hun trengte.

Nå er det så bra som det kan være,hun får til å konsentrere seg på skolen,og har fått en annen hverdag med de rette medisinene.

 

Selv har jeg en sønn m adhd,i perioder kan det være tøfft. Men det trøster å vite at det er flere som har samme diagonose,og at det er fullt mulig å leve med.

Men når ting ser som mørkest ut,og du føler deg maktesløs,..for det føler du sikkert noen ganger..så er det ei lita trøst at du er ikke alene.Så håper jeg at gutten din vokser av seg epelepsien.

Håper dagen i dag blir lysere....prøv rinas råd ...let opp alle positive ting du kan komme på,både for deg selv og gutten din :)

Stor varm klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg så godt. Man blir ordentlig "nede" når det er noe med ungene. Huff, det er ikke lett!! Håper dere har en bedre dag i dag og dere får en god helg sammen :)

Lykke til med veiinga, og skulle du stå stille så gjør det ingen ting, det er bare en av mange veiedager...og noen ganger er det faktisk andre ting i livet som er viktigere. Så får heller vekttapet komme neste uke.

 

Ønsker deg en god høstdag!

 

klem fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir varm om hjertet for å si det slik, når jeg ser alle de fine "brevene" jeg har fått av dere, tusen takk. Om jeg ikke hadde følt meg bedre, ville jeg i hvert fall gjort det nå. Men jeg er uansett lettere til sinns i dag, gutten min er i lettere humør, vi forsov oss forresten, skikkelig, så han er hjemme i dag. Han er dessuten blitt forkjølet, så det gjør liksom ikke noe. Det blir nok litt dulling med ham i dag, tenker jeg. Tror jeg skal lage litt kakao til ham. :) Og jeg har vært på vekten, og gjett om jeg ble glad: Minus 1,7 kg på en uke, til sammen minus 3,7 kg på 2 uker og vekten står altså nå på 124,7! Yes! Det var virkelig motiverende! Nå føler jeg at jeg er oppe igjen, heldigvis. Og takk for alle gode råd angående gutten min og epilepsi. Det er riktig at det føles bedre når man vet at man ikke er alene. Må bare si at de anfallene han får er skikkelig skremmende, pusten hans blir helt merkelig, det er som om han har problemer med pusten. Og sist gang han hadde anfall kastet han opp og da han kom på sykehuset fikk han flere anfall, og de brukte lang tid på å vekke ham! Men det må ha vært tøft å ikke vite at ens datter har anfall også, det forstår jeg og. Og det er flott at hun har fått hjelp. Gutten min hadde for lite medisin i blodet da han fikk forrige anfall, det skal ligge på minimum 300 og hans verdier lå på 260. Nå ligger de på 419! Så det er også positivt. Og jeg krysser fingrene. Men altså dagen i dag er mye bedre. Skal være alene i helgen, og satser på at jeg får gjort en del trimming i tillegg til alt det andre jeg bør gjøre. MEN jeg skal også prøve å slappe av litt, det er vel så viktig, sant jenter?

 

Jeg håper dere får en veldig fin dag. Vi preikes senere i kveld.

 

klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for koselig melding på tråden min. og steik hvor flink du har vært!! 1,7 kg? jeg vil også ha et slikt vekttap i uka. men tenker du har jobbet godt for det så det er vel fortjent!!

 

er kanskje ikke lenger sesong for å gå på fjellet men med gode sko og klær er det bare å kaste seg ut i det. er i hvert fall utrolig deilig å stå på toppen!!

min veiedag er på mandager...både gler og grur meg..føler at vekten nekter å gå nedover..uansett hva jeg gjør. det tærer så forferdelig på motivasjonen. men da hjelper det å bli inspirert av deg og de andre her inne.

 

ønsker deg en super helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det er bedre nå.

ville bare innom deg i dagboken å sende en ekstra hilsen.

Tenker på deg.

 

Så skal du få ett råd til av meg,ikke sitt inne nå når du er alene i helgen.Gå tur,prat m folk,og fryd deg over høstens farver.

Hadde du bodd nærmere skulle jeg bedt deg på kaffe :)

Når du så har vært mye ute,så kos deg m noe lovig godt i kveld,se en fin film,ei god bok...bruk noen kosemerker på vin...det fikk jeg lyst på :) er så glad i hvitvin...burde heller invitert på vinaften m frukt og grønnsaker..og lakcryl...

Kan hende jeg gjør det,..vi burde jo hatt ett treff for oss i "stor-rommet" på forumet.....det der slengte jeg bare ut...så kan det ligge å modnes litt :)

 

Ha en fin kveld,

stor klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for melding, den gjorde meg i virkelig godt humør! Likte godt sammenligningen med Portveien 2 og huset mitt! Hehe. Kanskje litt større, men ikke mye. Er helt enig angående treff, synes det var en super god idé.

 

Har holdt på med husarbeid i flere timer, det er god trim, det er sikkert. Er ikke helt ferdig, må ha meg en liten pause. Har tenkt meg på tur i morgen, bare håper det været kan bli litt bedre. Ellers har jeg vært ganske flink matmessig sett, har prøvd å spise sunt.

 

Nei, jeg får vel fortsette slik at jeg blir ferdig idag.

 

Ha en fin kveld, Janne og alle andre. :)

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom forumet en sen lørdagskveld, tenkte jeg skulle lese og skrive litt her inne, har sittet å sett litt over alt her på forumet og jammen med det er det mye nyttig å finne viss en bare gidder å lese.

 

I dag har jeg hatt besøk, laga vafler, og jeg klarte ikke å holde meg unna selv, måtte bare smake, men jeg klarte meg med ei vaffelplate og det syns jeg er bra av meg. Tror ellers uka har gått bra, det har vært en veldig travel uke, men nå er det altså helg og neste uke blir det nok lit roligere ( heldigvis ).

 

Kjenner meg veldig sliten fortiden, har vell litt med det at jeg har begynt med kostomleggingen for fullt igjen og at jeg stresser og kaver litt med jobb og andre ting før og etter jobb. Får håpe jeg kommer meg for fullt i gang med trimmen igjen, for da kommer også energien tilbake også, det vet jeg.

 

Tenker veldig mye slanking for tiden, nesten så jeg drømmer om kalorier om natten, og jeg tenker hele tiden på hvordan det vill bli fremover, tanker som skulle ønske at jeg hadde blitt slank på 1, 2 , 3 sniker seg også inn innimellom, selv om jeg vet at dette vill ta tid og kommer til å ta tid.

 

Koselig å være her inne på siden din å leser, ha ei fortsatt fin helg og så skrives vi.

 

klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den som kunne bli slank på 1-2-3 du. Det hadde vært fantastisk. Synes du var kjempeflink som klarte å spise bare den ene vaffelen. Vafler er så godt! Jeg elsker vafler. Foreløpig har jeg latt vær å lage dem, men ungene er også glad i dem, så en dag må jeg nok lage en bunke. Jeg og merker at jeg blir sliten, dvs det går litt opp og ned, de siste dagene har jeg trengt mye søvn, men har ikke fått så altfor mye trim, nei. Så der er beviset, man trenger trim for å få energi.

 

I dag er det nok en grå dag her i Bergen, men kanskje det klarner opp utover dagen, det hadde vært fint. Må innrømme at jeg ikke er så flink til å gå ut når det regner og blåser, men skal prøve å bli flinkere. Det må jeg bli, jeg som bor i Bergen, ellers så blir det bare innesitting gjennom mesteparten av høsten og vinteren, og det makter jeg ikke. Det har enormt mye å si for humøret at man kommer seg ut, vær eller ikke vær, man har ikke så lett for å bli deprimert hvis man kan komme seg ut og få beveget seg, det være seg arbeid i hagen, eller gå seg en tur. Og jeg vet hva jeg snakker om, har vært en del deprimert. Denne høsten har jeg tenkt å aktivt gå inn for å beholde humøret og komme meg ut og rett og slett prøve å gjøre det beste av situasjonen. Vet det kommer til å bli mye rart av dårlig vær, men skal kjøpe det som trengs for å holde meg tørr og varm. Så jeg ser for meg en lang spasertur og når jeg kommer hjem, tar jeg meg en dusj og tar på "koseklær" og tenner stearinlys overalt i stuen og setter meg ned med en kopp te. Jeg er litt anglofil, jeg elsker engelsk te! Kjøper en type som heter PG Tips. En gang i måneden kjøper jeg 2 blader som heter Country Living og Country homes and Interiours. Elsker de bladene. Er i grunnen veldig fasinert av England og engelskmenn. Elsker London. En fantastisk by! Men elsker også den engelske landsbygden. Var i Kent i sommer og kjørte til den landsbyen hvor de spilte inn familien Larkins. Noen som husker den serien, med den herlige familien med Pop og Ma Larkin og alle ungene deres. Vel jeg var som sagt der og kjørte der gjennom det landskapet og det var FANTASTISK! Neste år skal ungene være med meg, i år var de med faren til Tyrkia.

Har også lyst å se Irland (prøver å lære meg litt irsk!) og Skottland og Wales, ja hele Storbritannia + hele Irland. Og det skal jeg også!

Jada, har mange planer og jeg akter å gjennomføre dem også! :)

 

Tusen takk for "brevet" ditt, Evelyn. Håper du også får en fin søndag og så preikes vi, ok?

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare innom for å si hei. Håper at det går bra med deg og dine.

Ja det å dra ut på tur hadde virkelig vært noe det. Har en drøm om Australia jeg. Vet ikke hvorfor, men har alltid drømt om det. Island også kunne jeg tenke meg til. Å det er så mye jeg har lyst til.

Må vinne toppgevinsten i lotto for å få til noen av mine drømmer. Ja ja det er lov å drømme da.

Har tenkt på deg og sønnen din. Håper det går greit.

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, takk for koselig hilsen. Ja, Australia er virkelig verdt en tur. Bodde i Sør-Australia da jeg var liten, men husker ikke så mye. Har familie som bor i Sydney, og har vært der selv, og det morsomme er at jeg husker faktisk litt derfra men ikke fra den byen jeg selv bodde, Salisbury utenfor Adelaide. Australienere er et virkelig hyggelig folkeslag. (sikkert pga klimaet :) ) Nok om det.

 

Var nettopp innom tråden din og jeg må si at jeg synes du er kjempeflink, og lykke til med veiingen i morgen og ikke minst trening på onsdag.

 

Har vært ganske flink, men har ennå ikke begynt å føre ned hvor mye jeg spiser av kcalorier og hvilken meny jeg skal følge. Nå skal jeg finne boken til Grete Roede og føre ned et skikkelig opplegg for meg selv neste uke, så jeg skal altså følge det neste uke. Så får jeg se hvor flink jeg klarer å være :) .

 

Ha en fin uke og lykke til. Heia, heia.

 

klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' den som kunne bli slank på 1-2-3 du. Det hadde vært fantastisk. Synes du var kjempeflink som klarte å spise bare den ene vaffelen. Vafler er så godt! Jeg elsker vafler. Foreløpig har jeg latt vær å lage dem, men ungene er også glad i dem, så en dag må jeg nok lage en bunke. Jeg og merker at jeg blir sliten, dvs det går litt opp og ned, de siste dagene har jeg trengt mye søvn, men har ikke fått så altfor mye trim, nei. Så der er beviset, man trenger trim for å få energi.

 

I dag er det nok en grå dag her i Bergen, men kanskje det klarner opp utover dagen, det hadde vært fint. Må innrømme at jeg ikke er så flink til å gå ut når det regner og blåser, men skal prøve å bli flinkere. Det må jeg bli, jeg som bor i Bergen, ellers så blir det bare innesitting gjennom mesteparten av høsten og vinteren, og det makter jeg ikke. Det har enormt mye å si for humøret at man kommer seg ut, vær eller ikke vær, man har ikke så lett for å bli deprimert hvis man kan komme seg ut og få beveget seg, det være seg arbeid i hagen, eller gå seg en tur. Og jeg vet hva jeg snakker om, har vært en del deprimert. Denne høsten har jeg tenkt å aktivt gå inn for å beholde humøret og komme meg ut og rett og slett prøve å gjøre det beste av situasjonen. Vet det kommer til å bli mye rart av dårlig vær, men skal kjøpe det som trengs for å holde meg tørr og varm. Så jeg ser for meg en lang spasertur og når jeg kommer hjem, tar jeg meg en dusj og tar på "koseklær" og tenner stearinlys overalt i stuen og setter meg ned med en kopp te. Jeg er litt anglofil, jeg elsker engelsk te! Kjøper en type som heter PG Tips. En gang i måneden kjøper jeg 2 blader som heter Country Living og Country homes and Interiours. Elsker de bladene. Er i grunnen veldig fasinert av England og engelskmenn. Elsker London. En fantastisk by! Men elsker også den engelske landsbygden. Var i Kent i sommer og kjørte til den landsbyen hvor de spilte inn familien Larkins. Noen som husker den serien, med den herlige familien med Pop og Ma Larkin og alle ungene deres. Vel jeg var som sagt der og kjørte der gjennom det landskapet og det var FANTASTISK! Neste år skal ungene være med meg, i år var de med faren til Tyrkia.

Har også lyst å se Irland (prøver å lære meg litt irsk!) og Skottland og Wales, ja hele Storbritannia + hele Irland. Og det skal jeg også!

Jada, har mange planer og jeg akter å gjennomføre dem også! :)

 

Tusen takk for "brevet" ditt, Evelyn. Håper du også får en fin søndag og så preikes vi, ok?

 

Klem fra Trude[/quote']

Leste om turen din til England.

Kjempekoselig sikkert.,og det er trivelig å huske tilbake på familien larkings.

Så en og annen episode da den gikk i reprise i fjor.

Poenget er,en tur til england på de traktene kunne jeg tenkt meg.Får se,vi har snakket om det.

Men man må ha tid :)

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kjempe koselig hilsen inne på tråden min, ja da er det mandag og veie dag for min sin del, gleder meg til kurskvelden i kveld, har ikke veid meg noe hjeme og skal heller ikke det, så jeg er spent på om vekten vill gå nedover i dag.

 

Jeg forventer ikke så mye i og med at jeg gikk ned så mye forrige uke.

 

Ha en flott dag Trude, ikke stress så alt for mye nå da.

 

Lykke til i kommende uke, gleder meg til å bli enda bedre kjent med deg og følge deg videre.

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...