Gå til innhold

The long and winding road... :->


Gjest tsj

Anbefalte innlegg

Har nettopp vært ute og handlet inn for helgen og bare den turen fra butikken til bilen og fra bilen til huset gjorde meg gjennomvåt. Det kan bli litt vel mye regn, til og med for en bergenser! Og i går som det var så fint.....jaja. I dag laget yngste mann og jeg frokost med lys på bordet, ja, skikkelig koselig. Akkurat da er det koselig med regn, hihi. Mine 2 eldste gutter, jeg har 3 gutter, de skulle inn til byen i dag, de driver med en hobby som heter Warhammer, og i dag skulle det være cup eller noe sånt. Så de hadde stått opp tidlig, laget seg en god frokost med kakao og egg og spist sammen i spisestuen. Jeg må si at det varmer et mors hjerte når barna går så godt overens. Ikke for det, det er nok av krangler mellom dem også, men de er stort sett venner. Yngste sønnen min er hos en kamerat så nå sitter jeg her i et stille hus og skriver i "dagboken" min. Nei, jeg får vel sette igang med oppgavene jeg skal gjøre ferdig denne helgen. Uff, den ene var ganske vanskelig, men får bare bite tennene sammen og sette igang.

 

Snakkes! Ciao!

 

tsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 794
  • Created
  • Siste svar

lykke til med oppgavene!!

jeg skal også i gang med lesing i dag... vi har nemlig fått en så flott tjukk bibel skrevet på amerikansk! nice...det er ikke bare i bergen det regner i dag, i ålesund plasker det også ned...og så midt i matfestivalen...sukk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært. Ned 2 kg, det er jo helt supert.

Jeg syntes også det er ei skikkelig tøff jente. Og du skal ikke tenke på hva alle andre skulle mene eller tro. Om det skulle være noen der ute som syntes det skulle se teit ut om du sykler så har faktisk de et kjempeproblem. Tenk deg for en deilig trim du hadde fått da. Er bakkene for seige så er det jo bare til å gå opp. Jeg vil anbefale deg på det serkeste å finne frem sykkelen din. Nå vet jeg jo ikke om folk tenker som meg, men jeg hadde syntes det hadde vært flott om jeg så ei stor dame eller en stor mann som syklet og ikke tok biden. Jeg tror ikke folk er så onde som hadde reagert på om du syklet til butikken. Vi er desverre overvektige og det med mange kg og om vi skal føle på om vi blir sett rart på så måtte vi vel holdt oss inne. Ta ut sykkelen og føl deg fri. Anbefaler på det sterkeste. Om du er usikker så kan du jo høre med barnet ditt hva han/hun hadde gjort om det så deg sykle forbi skolen. Og husk og det går til alle: vi er fantastiske mennesker selv om vi er overvektige.

 

Helgeklem fra Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg går ikke på fjellet i dag. Må jobbe videre på oppgaven og senere i dag skal vi på besøk til mine foreldre, min far har bursdag i morgen, og 2 av brødrene mine med sine respektive skal være der, og det er koselig. Utenom dette har jeg enda en oppgave å gjøre, jada tror jeg blir sittende utover natten, ja. Det pleier jeg å gjøre hver gang oppgavene skal gjøres.

 

Har vært flink i går med maten, spiste mest mulig grønt til hvert måltid og litt frukt og ikke noe snop, jeg spiste heller en slik bar med sjokoladesmak av Fedon Lindberg. De er ikke så verst på smak, og regnes som et lite måltid. Så i stedet for snop, kan jeg gjerne spise en slik. Det er ikke fare for at jeg vil fråtse i slike heller. :P

 

Jeg er stiv og støl i hele kroppen i dag. Har gangsperr over alt! Jeg vasket og ryddet rommet til 2 av guttene mine, jeg mener virkelig vasket overalt, tørket støv, ryddet og ryddet og dette tok meg flere timer, virkelig god trim, føler alle muskler er blitt brukt. Brukte ikke treningsapparatene i går, men føler allikevel at jeg har fått trent skikkelig. Jeg skal gå meg en tur i kveld, jeg har 3 varianter av den, en 20 minutters, en 30 minutters eller en times tur, det er faste ruter jeg går. Kanskje det blir en times tur i dag, vi får se.

 

Ellers vil jeg ønske alle en fin og ikke så våt søndag, slik vi har her i Bergen. :-<

 

klem fra tsj :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss det er samme dritt været som er her på Nordmøre så skjønner jeg godt at du ikke skal på noe fjelltur i dag, her regner det eller rettere sagt det øser ned i strie strømmer, og det blåser. Jeg er møkka lei av dritt vær har vært mye at det i det siste. Høsten kom tidlig i år :P

 

Kjekt med famelie besøk også, jeg skal også en tur bort i ettermiddag, skal til søstra til mannen min, er vell et eller annet søtt som blir servert der, men jeg får bare prøve å holde meg så godt jeg kan. Mannen i huset der holder nå på å slanke seg han også så det er ikke sikkert det blir så voldsomt, vi får nå se.

 

Jeg må prøve å få meg en liten tur ut i kveld, har en sløyfe på 1 time som jeg går, av og til så blir det litt lengre også, men vi får se hvordan været blir i kveld.

 

I morgen er det min veie dag, gleder veldig til å se hvordan det har gått, er nok litt vann som har forsvunnet, men er likevell spent på hvor mye det blir, jeg har nå vært veldig flink hele uken så jeg håper jeg får belønning for det.

 

Las på ett eller annet innlegget her inne på en annen plass at din sønn har fått kommentarer for hvordan du ser ut og får stadig vekk høre det, dette kjenner jeg til, jeg jobba på samme skolen som min datter gikk på da hun begynte på skolen, men jeg slutta der, på grunn av det at hun ble mobba for de at hun hadde så stor ei mor, jeg sa i fra til rektor men ingen ting ble gjort med det, og desutten så opplevde jeg flere ganger daglig at jeg fikk kommentarer fra enkelte av elevene om hvor tykk jeg var. I alle fall da det gikk så langt at Jenta mi ble mobba for det, det i tilegg til andre ting førte til at jeg ble sykemeldt og når jeg følte meg frisk nok så fikk jeg jobb på en annen skolen og der var jeg helt til jeg begynte i barnehagen der jeg er nå. Men i alle fall det jeg vill frem til er at det er forferdelig vondt når ungene får høre de og blir ertet for de mamma er stor. Jeg tenker mye på dette nå i dag.

 

Lykke til med oppgaven, syns du er tøff jeg som starter å studerer i tilegg til jobb, og fammelie. Det å slanke seg er nå også en jobb...

 

Ha en fortsatt fin da.

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for "brevet" ditt. Jeg synes det er forferdelig at ikke noe ble gjort ved den skolen du jobbet på, det viser litt hvilke holdninger de har de voksne og? Eller kanskje de ikke forsto hvor alvorlig det var for deg og din datter? Jeg kan fortelle om en episode der jeg skulle hente yngstemann fra noe som kalles for fredagsklubben, eller fritidsklubben, hvor de møtes og driver med forskjellige aktiviteter. Dette var i første klasse, så det er en stund siden, han går i 6. nå. Vel, det var temmelig varmt og jeg hadde på meg t-skjorte og satt i bilen og ventet på at han skulle komme, og der kommer det en gjeng jenter fra klassen og parallellklassen hans og så hører jeg en si: Tenk å ha så ekkel mamma, ville noen av dere hatt en så ekkel mamma? Nei, ropte alle sammen, og ÆSJ! Dette førte til at jeg kjørte hjem og la meg i sengen og gråt. Jeg sa fra til klasseforstanderen til sønnen min, men heldigvis for meg så tok hun dette alvorlig og tok en prat med hele klassen hans og også parallellklassen. Noe jeg er veldig takknemlig for, for det viktigste er å bli hørt i tillegg til å bli godtatt uansett hvordan en ser ut. Man får en følelse av mindreverd, skulle ikke jeg være en like god mor som en som er slank? Bare noe tull, jeg vet med sikkerhet at jeg er en god mor, det forteller guttene mine meg ofte og daglig kommer de og skal ha klemmer, og vi har en veldig god tone oss imellom.

 

Jeg håper at du blir akseptert for den du er og du virker som et veldig godt menneske med mye å tilby verden rundt deg. Jeg håper du trives i barnehagen og at datteren din ikke blir plaget mer.

 

Men vennlig hilsen tsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går, altså søndag var jeg en tur med barna mine og besøkte foreldrene mine, min far har bursdag i dag og vi ville feire det i går. 2 av brødrene mine møtte opp med sine kjære og min niese med sin lille dukke av en datter, en helt utrolig skjønn liten jente på 7 mnd! Min mor hadde selvfølgelig bakt flere kaker, det var ikke måte på og. Og jeg "gruet" meg for hvordan jeg skulle klare meg gjennom dette besøket uten å overdrive. Men jeg tok meg 2 små kakestk og en kopp kaffe. Og var faktisk fornøyd med det.

 

Vel, hjemme igjen var det 1001 ting som måtte gjøres, før ungene skulle iseng og kl 22.00 gikk jeg meg en kjapp tur, ca 30 minutters forholdsvis kjapp gange. (Dvs så raskt som jeg klarer uten å dø av pustebesvær :D )

 

Men det var deilig med en tur, virkelig. Det var friskt ute, jeg må si at jeg er veldig glad i høsten, nettopp pga den kalde, klare luften og ikke minst fargene. Jeg liker at vi har årstider, når de skifter over i hverandre er det alltid like spesielt. Nå skal jeg på forelesning og deretter direkte på jobb. Når jeg kommer hjem tar jeg meg enten en rask tur eller en økt på treningsapparatene.

 

Håper alle har hatt en fin helg.

 

klem fra tsj

 

PS! Jeg kjenner at buksen min er blitt løsere!!!!!!!!!!!!!!! Jippi!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen skal du være stolt av deg selv, Det er ikke lett å holde fingrene av fatet med gode kaker på.

Håper at alt er bare bra med deg. Tusen takk for fine ord på bloggen min. Jeg heier på deg også

Dette skal vi klare, må bare få med hele huet fullt ut

Klem Lena :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dårlig å få inn en trim tur med så fullt program :-) Håper du får en fin fin uke' date=' og at vi begge får resultater til fredagen :-)[/quote']

 

Takk i like måte! Jeg tror vi får gode resultater, jeg. :D Tusen takk for koselig melding!

 

klem fra tsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen i boka mi' date='og kloke ord.

Det er jo supert du allerede kjenner på klærne at dem er mer romslig :D

Gratulerer :(

Ha en fortsatt fin dag :)

Klem fra meg[/quote']

 

 

Tusen takk for hyggelig hilsen, det er alltid like koselig.

 

klem fra tsj :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen skal du være stolt av deg selv' date=' Det er ikke lett å holde fingrene av fatet med gode kaker på.

Håper at alt er bare bra med deg. Tusen takk for fine ord på bloggen min. Jeg heier på deg også

Dette skal vi klare, må bare få med hele huet fullt ut

Klem Lena :D[/quote']

 

 

Klart vi skal klare det! Jeg er 100% sikker, jeg. Men motbakkene kommer nok, det er sikkert, men de får vi bare ta etter hvert.

 

Tusen takk for hyggelig hilsen.

 

klem fra tsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Trude:)

Deilig når klærne begynner å sitte løsere. Man kjenner at man har tatt et riktig valg da. Lykke til videre:)

 

Tusen takk for hilsen. Ja, det er ingenting som er mer oppmuntrende når man skal ned i vekt, enn når man ser og kjenner at man er slankere!

 

Var innom siden din isted. Håper det går bra med deg.

 

klem fra tsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det er sent og jeg skal ennå ikke legge meg. Har en grammatikk oppgave som roper på meg. Snooooork! Og skal opp grytidlig i morgen! Har en følelse av at morgendagen kommer til å bli en smule tøff, så jeg får vel sette igang med en gang, så det ikke blir altfor sent. Matmessig i dag har jeg vært ganske så flink, mener jeg. Jeg har ikke begynt å regne kalorier ennå, har ikke funnet frem boken fra Grete Roede, skal gjøre det og så skal jeg sette opp en plan for hele uken, det var en annens idé og en god en. Har fra før tenkt å sette opp en treningsplan for hele uken også. Men først må jeg bli ferdig med begge oppgavene, så kan jeg begynne å tenke på andre ting. Men jeg har holdt hva jeg lovet meg selv tidlig i dag, jeg gikk meg en halvtimes tur nå i kveld før Anna Pihl begynte på TV2. Jeg liker den serien, og jeg har enkelte serier jeg bare må se, hvis jeg ikke er på jobb, men utover det har det blitt mindre TV-titting den siste tiden. Hmmmm, lurer på hvorfor :D

 

God natt alle sammen!

 

klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt til 02.30 i natt med engelsken og ble ikke ferdig. I dag må jeg gjøre den ferdig og begynne (og helst avslutte) historieoppgaven også. Tror jeg må sove litt først, kjenner meg temmelig segen nå, jaja. Ungene mine skulle egentlig til faren sin i dag, men av en eller annen grunn er han blitt statist i den siste varg veum filmen! Holdt på å le meg i hjel :D, vi spøker mye om det, det er jo morsomt for ham, det er sikkert. Jeg forstår meg ikke helt på mannfolk lenger. Trodde det var vi kvinner som var kompliserte. Han hinter til meg, små små hint. Og samtidig er han sammen med en annen (som han var sammen med da han var gift med meg). Jeg later som jeg ikke forstår hintet. Tenker det er det beste. :(

Tror jeg kommer til å være alene resten av mitt liv, orker ikke noe tull mer. Og jeg har nok med barna mine. Jada, vet at de vokser opp og flytter ut, men det er ennå en stund til, heldigvis.

 

Kjenner meg litt deppa, men det er nok pga søvnmangel, blir alltid litt depressiv da. Tror jeg går og sover 1 times tid, før middagsstyret og ikke minst oppgaveskriving.

 

Ellers blir buksen min bare løsere og løsere. Jeg går skikkelig innfor det, og det er virkelig mye takket være all motivasjonen jeg får fra alle dere flotte jenter, jeg setter så utrolig pris på dere. Vet ikke om det høres banalt ut, men selv om vi ikke kjenner hverandre personlig, føler jeg allikevel at jeg har blitt godt kjent med flere av dere.

 

Ha en strålende dag! Det er faktisk strålende i Bergen i dag!!!!!!! Helt utrolig. Litt kjølig kanskje, men deilig sol. :)

 

klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår meg ikke helt på mannfolk lenger. Trodde det var vi kvinner som var kompliserte. Han hinter til meg' date=' små små hint. Og samtidig er han sammen med en annen (som han var sammen med da han var gift med meg). Jeg later som jeg ikke forstår hintet. Tenker det er det beste. :D

Tror jeg kommer til å være alene resten av mitt liv, orker ikke noe tull mer. Og jeg har nok med barna mine. Jada, vet at de vokser opp og flytter ut, men det er ennå en stund til, heldigvis.

 

Kjenner meg litt deppa, men det er nok pga søvnmangel, blir alltid litt depressiv da.

 

Ha en strålende dag! Det er faktisk strålende i Bergen i dag!!!!!!! Helt utrolig. Litt kjølig kanskje, men deilig sol. :(

 

klem fra Trude[/quote']

 

Heisann :-)

 

Mannfolk er litt rare de også- og ikke minst mer kompliserte enn hva vi tror.. De tenner ofte på selvstendighet og selvtilitt ! Nå merker han garantert at du tar tak i tingene dine, gjør forandringer og kanskje fjerner deg mere fra han enn han har merket før. Vi damer er ofte; flinke til å "henge" igjen i kjærligheten selv etter at vi er såret, den blir ikke borte så lett heller..

Så den dagen vi gjør forandringer blir vi kanskje litt spennende igjen.. Kjenner meg så godt igjen i det du forteller..ler.. Jeg overså også hintene hele tiden, latet som jeg var helt blind og døv..

Du må bare huske på at du er verdt mye !

 

Lykke til med oppgaveskriving!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Jeg blir rett og slett litt sprø av den fyren. Men hver gang jeg kjenner jeg blir litt svak, må jeg minne meg selv på alt (og det er ikke lite) det vonde. Han er et ferdig kapittel. Men vi er venner og for min del er det pga barna. Det blir lettere for dem da. Vet at det er mange andre i mine sko, men det er alltid godt å høre at man ikke er alene.

 

Hvordan går det ellers da? Får du trent nok? Selv har jeg vært på spasertur de siste 2 kveldene, men har ellers ikke fått trent, det har vært for mye andre ting. Men som jeg har sagt tidligere, så skal jeg skrive ned forskjellige planer, både for mat og trening og plotte inn alle forskjellig gjøremål for meg selv og barna, slik at regnestykket går opp. Det blir ikke helt enkelt tror jeg, men det skal nok gå. Vil man så vil man, hehe. Og jeg er sta som et esel, har jeg hørt...

 

Ha en fin tirsdagskveld.

 

klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Jeg blir rett og slett litt sprø av den fyren. Men hver gang jeg kjenner jeg blir litt svak' date=' må jeg minne meg selv på alt (og det er ikke lite) det vonde. Han er et ferdig kapittel. Men vi er venner og for min del er det pga barna. Det blir lettere for dem da. Vet at det er mange andre i mine sko, men det er alltid godt å høre at man ikke er alene.

 

Hvordan går det ellers da? Får du trent nok? Selv har jeg vært på spasertur de siste 2 kveldene, men har ellers ikke fått trent, det har vært for mye andre ting. Men som jeg har sagt tidligere, så skal jeg skrive ned forskjellige planer, både for mat og trening og plotte inn alle forskjellig gjøremål for meg selv og barna, slik at regnestykket går opp. Det blir ikke helt enkelt tror jeg, men det skal nok gå. Vil man så vil man, hehe. Og jeg er sta som et esel, har jeg hørt...

 

Ha en fin tirsdagskveld.

 

klem fra Trude[/quote']

 

Her går det ok nok; kunne gått bedre også. Føler sterk motivasjon hele tiden, men sliter med å få i meg nok mat/regelmessigheten, og trimmen ja..gud store ord og lite action gjelder meg forløpig.. Ligger på rundt 4- 5000 skritt om dagen da. Sliter med gjennomføringen av mine planer rett og slett. Men dette er litt steg for steg fremover.

Jeg setter nå opp min trimplan i min bok og får skrive når det er gjennomført; litt mer press...

Vi snakkes- ha en fin fin tirsdag kveld

 

ps.. du lurte på smilyer i teksten: her ser du hva du må skrive inn Men uten mellomrommene som jeg lager her:

 

: cool : = :cool:

 

; ) = :D

 

: - ) = :-)

 

: ( = :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg stuptrøtt, føler øynene mine ikke vil opp. Vil ikke få tid til noe trim og det er virkelig synd for jeg føler at jeg trenger det, men får ta det igjen i morgen. Skal trimme litt ekstra da. Matmessig går det stort sett bra, jeg spiste litt sen middag, og det blir litt for likt slik jeg alltid har gjort det, middagen får jeg ta tidligere på dagen, men slik ble det ikke i går, og jeg føler det litt på magen min idag. Og jeg tror at jeg spiste noen kalorier mer enn jeg burde også, så .... Ellers har det gått greit. Føler meg kanskje ikke i like stå på humør i dag, men jeg skal nok få det tilbake også. Det er den hersens historieoppgaven som henger som en mørk sky over meg og MÅ bli ferdig til i morgen, i tillegg MÅ jeg på UiB på gruppe og jeg MÅ på jobb, og kommer ikke hjem før i kveld. Da først kan jeg jobbe med oppgaven, så natten skal bli laaaaaang...

 

Jeg får sette i gang, har en time til lesing nå. Ha en fin dag alle sammen.

 

klem fra tsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...