Gå til innhold

The long and winding road... :->


Gjest tsj

Anbefalte innlegg

Gratulerer med dagen. Kan jeg gratulere med bestått også?- jeg har ikke funnet utav hva du har studert' date=' sto du på eksamen, eller har du ikke fått svaret enda? Håper du fikk topp karakter, det virker som om du har "bra omløp i huet" for å si det sånn. Du følger med overalt og gir gode råd og tips, også vedr. nettet/bloggene

Jeg strever med å finne utav systemet her inne. I går svarte jeg ei jente som strevde med prøverør og sånt- ville gjerne følge henne opp, husker ikke "navnet", var noe med W... og finner ikke tilbake til henne. Har surret rundt her inne lenge idag, men hun er borte vekk.

Jeg syns det virker som om du har masse positiv energi og stå på vilje. Tøft å takle tre gutter, hjem, slanking, jobb og studier alene. Du brøyter veien for oss andre på slankeren. Det blir lettere å følge etter- takk takk. Brith Helén[/quote']

 

Takk for fine ord, vet ikke helt om jeg har fortjent så mange fine ord, men jeg er nå takknemlig for dem :D Jeg har denne høsten studert historie og engelsk. Det er engelsk som har vært viktigst for meg å bestå, fordi jeg mangler kun det faget for å få bachelorgrad i litteratur som er det jeg studerer. Engelsk var en valgfagdel av denne graden. Har ikke fått svar ennå, er veldig spent. For hver dag som går blir jeg mer og mer usikker ang karakter :) Huff, det er nervepirrende for å si det sånn. Ang å finne frem her på nettet er det mange her som er myyyye flinkere enn meg og som jeg selv har spurt etter hjelp. Rina, Lena, Hege (Skravla) Mayca, Vilde, Janne og sikkert enda flere er alle kjempeflinke og alle disse er med på å motivere meg. Nå for tiden, midt oppi julefeiring, bursdagsfeiringer og alt som hører med, er det for meg vanskelig å være motivert. Men jeg satser på at motivasjon er på topp i januar. Jeg har bestemt meg for å være flinkere med å gjennomføre det jeg tenker å gjøre. Er veldig flink til å tenke å gjøre ting skjønner du. :) Å gjennomføre dem er ikke alltid like lett. Som trening f.eks. Lena og Skravla og Rina (og flere) er veldig flinke til å trene, mens jeg har meldt meg på treningsstudio og har ennå tilgode å komme skikkelig igang med treningen. *Rødme* Så du skjønner, jeg føler virkelig ikke at jeg har fortjent alle disse fine ordene, det er andre her som fortjener dem mye mer føler jeg. Men tusen takk, det er alltid positivt og fint å få høre slikt. :)

 

Hvis du ikke allerede har gjort det, og jeg kan ikke finne ut om du har, ville jeg laget min egen tråd slik som vi andre har gjort. Det blir som din egen dagbok. Du går innom (helst daglig) og rapporterer til deg selv (og oss andre). Du stiller spørsmål hvis du lurer på noe og får nok svar fra de som vet. Og ikke minst kan du selv gi gode råd og føle at du har noe å bidra med, noe jeg er sikker på at du har. Nå må jeg komme igang med dagen min her. Skal til fysioterapeut, har en skulder som ikke er venner med meg. Ønsker deg lykke til, Brith Helén, og det skal bli kjekt å bli kjent med deg.

 

Vi "snakkes".

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 794
  • Created
  • Siste svar

så kjekt å se at du er i siget ennå og hopper rundt og motiverer alle!

lenge siden jeg har hilst på nå! har vært så mye stress med skole og eksamener at jeg har vært helt asosial :)

men nå er jeg tilbake og klar for ny og bedre innsats. :D

 

er du klar til julen da?

førjulsklem fra may

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig innmarig egoistisk...fy janne,...at du ikke tar deg tid å lese i flere dabøker nå om dagen....da hadde du oppdaget at Trudemor har hatt bursdag.....

 

 

Gratulerer med dagen...i går?

Kjempestor klem,til ei kjempego Trudemor :D) gla i deg

 

 

og dere andre har inne...må si det også i disse juletider,skal ikke være urettferdig nei :))

 

fra ho jannemor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for hilsener. Jeg har hatt en lusen dag i dag. Var hos fysioterapeut og resultatet er altså betennelse i skulderen og på god vei til å få frossen skulder. Det var selvfølgelig ikke pga at jeg var hos fysio'en men pga jobben min blant annet. Og det faktum at jeg er tydeligvis helt forknytt! En frossen skulder betyr at alle de myke delene i skulderen, muskler og vev er i ferd med å hardne. Ikke en god ting, sa Frode, og jeg tror ham. Det gjør vondt, mildt sagt. Så nå fremover MÅ jeg trene, dvs gjøre øvelser med armen flere ganger for dagen, og det blir tøffere økter hos fysio-Frode. Han sa at jeg fikk ta med meg boksehanskene for jeg fikk nok lyst til å slå ham. *ler* Men jeg er altså sykmeldt og må holde armen i ro, faktisk klarer jeg ikke noe annet, den verker selv når jeg ikke beveger den. Faen og, unnskyld språket. I dag syter og klager jeg verre enn verst. Jeg burde ikke sitte her og skrive heller. Så nå logger jeg ut igjen. Pyton, pyton.

 

Håper ALLE dere andre har det fint og koser dere nå før jul.

 

Stor klem til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen? Æsj, Trude...det var noe møkk! Håper Frode får skikk på skulderen fort da....så du hvertfall blir kvitt smertene. Du får gjøre øvelsene og det du kan gjøre selv. Lykke til og god bedring til deg....og en stor dose sympati....og en god klem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Trude.

 

Det var trist å høre om skulderen din, sånne betennelser er noe dritt.

Det er bra du har fått en diagnose nå sånn at skulderen din ikke blir stiv, mer jobb for å bli bra da..

Du må høre på fysion nå og ikke gjøre ting du ikke bør, selv om det er jul.... Ingen maling, bæring,vasking osv, det blir ikke lett tenker jeg hihi:-)

Det blir JUL..

 

Klem Kjomsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener. Janne, jeg er overhodet ikke fin når jeg er sint :D

Hilde, jepp dette er noe skikkelig dritt. Og Kjomsa, det verste er å ikke komme innom disse sidene, vet ikke om jeg klarer det, du ser jo det, jeg er her nå :) Men joda, jeg må handle og vaske litt, det blir ikke nedvask nei, og heller ingen maling, filler'n. Men jeg vil heller vente og bli bra igjen.

 

En riktig god natt til dere alle.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå sender jeg deg en stoor oppmuntringsklem............. slik nå er den sendt. Håper skulderen til vill bli bere etter hvert. Ikke noe kjekt dette.

 

Ha ei fortsatt fin jul og så skrives vi

 

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er her på årets siste dag for å ønske dere alle en fin nyttårsfeiring. Håper dere alle får en fin kveld. Vær forsiktig med raketter, jeg har noen jeg skal skyte opp, blir litt spennende.

 

Jeg har overhodet ikke vært flink i julen, snarere tvert imot. Kjenner på klærne at jeg har lagt på meg og fjeset er blitt mer pløsete. Bærre lækkert! :D

 

Jada, takker meg selv for dette selvpåførte "tillegget" . Gleder meg til 2008. Er på nytt kjempemotivert. Vi snakkes i 2008, jenter.

 

Takk for det gamle.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulderen verker dessverre ennå, og må gå til fysioterapeut med den. Jeg er sykmeldt ut denne uken, men tror det blir lengre. Jeg satser på at jeg må skifte arbeid, må finne noe annet å jobbe med. Jeg har vært lei en stund nå, har prøvd å si til meg selv at jeg trives, men jeg liker ikke arbeidet. Er veldig glad i kollegene mine, men må like det jeg jobber med også. Men aner ikke hva jeg skal ta meg til. Begge eksamenene gikk rett vest :D Engelsk eksamen som var den viktige var i 3 deler, og 2 av delene klarte jeg veldig bra mens den 3. var jeg usikker på. Stryker man på en del så stryker man på alt. Så nå blir det ingen mastergrad heller. Jeg er vel det man kan kalle "fed up". I tillegg føler jeg meg akkurat nå gammel. Orker ikke å tenke på studier etter denne nedturen, orker ikke å "fighte" lenger.

 

MEN:

1) Det første jeg skal begynne 2008 med er å komme igang med sunn diett, noe jeg virkelig savner. Så det er positivt! Jeg er blitt glad i sunn diett, merker hva godt det gjør for kroppen og ikke minst humøret mitt. Sover bedre også gjør jeg med sunn diett. Og VANN! Har omtrent ikke drukket vann de siste ukene og det merker jeg!

 

2) Det andre er å komme i gang med trim. Jeg må gjøre øvelser med armen hver dag og det er rett og slett vondt, men det MÅ gjøres. Men jeg vil i gang med vanlig trening også. Treningssenteret skal brukes, jeg betaler jo for det og vil ikke være bare støttemedlem.

 

3) Den tredje utfordringen blir å finne ut av ting, hva jeg skal gjøre, skal jeg fortsette med studier eller skal jeg bare la det være, i hvert fall for en stund. Jeg MÅ finne noe nytt å gjøre i hvert fall, og jeg må ha en høyere stillingsprosent. Men dette skal jeg tenke nøye gjennom og samtidig sjekke ledige stillinger og se om noe virker interessant. Burde kanskje være redd og lei meg, men jeg er heller litt spent.

 

4) Den fjerde utfordringen blir å klare å holde motivasjonen oppe i forbindelse med vektnedgang og trening. Dette er superviktig!

 

5) Den femte er å hjelpe minsten mer med lekser og motivere ham til å gjøre sitt beste. Jeg må også sørge for at han får regelmessig trim, ta ham med på turer på fjellet. Etter hvert som det blir lysere om kveldene, blir det mer aktuelt. Han trenger det pga vektproblem og pga astma.

 

6) Nr seks blir å finne ut av de økonomiske utfordringene. Jeg vil så gjerne betale ham ut......Det skal virkelig bli herlig å slippe å ha det hengende over meg. Vet jeg kan vente til yngste mann er 18, men jeg føler at det ikke er lurt av meg å vente.

 

7) Nr syv blir å spare til sommerferien. Skal ta med alle ungene på bilferie til England. Vi skal kjøre med bussen vår (minibuss - Caravelle) og ta båten over. Fra Newcastle går turen til Skottland, nedover til England og til Irland. Så oppover til England og med båten tilbake. Dette er planen og det er nok viktig med god planlegging med tanke på overnatting, matbudsjett og diverse andre ting. Det skal bli spennende, det er sikkert.

 

8) ????? Kommer sikkert på noe etter hvert. :) Bli en enda bedre mor kanskje. Ved å bli sunn og sprek kan jeg være med på flere ting.

 

2008 - her kommer jeg! *ler* :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var da voldsomt. Jeg er redd du går tøffe tider i møte. Hva med ETT forsett? Diett.Punktum. Da følger overskudd, humør, trening osv osv helt naturlig og automatisk etter uten at du behøver å stresse med det. Jeg håper du har bestått eksamen, det vil hjelpe på humøret om ikke på skulderen. I morgen skal vi ha gjester på pinnekjøtt. Så drar gubben på jobbreise til Texas og madammen kan fokusere på streng diett. Må hente meg kraftig inn etter endel for mye av det meste i jule koset.... Det skal gå. Jeg skal bli slank i 2008. Har vært tykk lenge nok nå. GODT ÅR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir alltid motivert når det er et nytt år i gang, men nå er det mer enn ellers, og det er på grunn av dere her inne. Jeg har også et rykende ferskt medlemsskap hos helsesenter som må tas i bruk, og det skal slites og brukes titt og ofte. :) Jeg gleder meg nå kjenner jeg.

 

Ønsker alle et riktig godt nyttår.

 

Nyttårsklem fra Trude :(:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her er ambisjonene klare ser jeg. Så utrolig trist med Eksamen da. For noe dritt rett og slett.

Når det gjelder valg av arbeid så er det jo mye spennende som finnes der ute. Kan ikke din arbeidsgiver finne noe annet du kan gjøre heller.

Når du er fast annsatt så er de ihvertfall behjelpelige med det her i særp.

 

Uansett så ønsker jeg deg et skikkelig superbra 2008 og håper at alt er bra med deg.

 

Og husk Trude at det årnær sæ fårr snille jenter.

 

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Trude:)

Synd med eksamen da...

Der du har mange punkter du skal gjennomføre, men kanskje det er lurt og ta ett og ett. Når du mestrer det ene begynner du på det neste. Til slutt er alle punkter blitt en vane:)

Klem fra Rina:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Nytt år og nye muligheter! Sammen skal vi klare dette, Trude. Når vi skriver 2009 har vi nådd mange av målene våre og vi kan skåle og si oss fornøyd med at 2008 ble et år der vi snudde om på mange dårlige vaner!

 

Vi skravles!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt år og nye muligheter! Sammen skal vi klare dette' date=' Trude. Når vi skriver 2009 har vi nådd mange av målene våre og vi kan skåle og si oss fornøyd med at 2008 ble et år der vi snudde om på mange dårlige vaner!

Vi skravles![/quote']

 

Jeg håper jeg også kan skåle med dere når vi runder av 2008- snålt å ha begynt enda et år med diett i tankene. Nå VIL jeg bli ferdig. Er drittlei av å være for tjukk, så 2009 skal jeg møte i normalvektig utgave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal skåle neste år over at vi har nådd et mål, i det minste et delmål. Jeg er innstilt på at dette vil ta 2, kanskje 3 år.

 

Så deilig den turen på ski måtte ha vært, Hege. Sier som Lena, tør ikke helt det jeg ennå, må bli slankere før jeg tør det. Det blir for hardt å falle og altfor vanskelig å komme seg opp igjen. :( Vi bodde rett over et vann da jeg var liten, og om vintrene ble det skikkelig kaldt der, så vi hadde anledning hvert år i lange perioder å gå på skøyter, noe jeg gjorde ofte. Elsket det! Savner det skikkelig.

 

Så om et par år er tingene annerledes. Gir aldri opp. Kan tulle innimellom og lure meg unna også trim av og til (hmmm), men jeg er motivert og skal ned i vekt.

 

Vi snakkes over helgen, jenter. God helg.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest linehans1

fra en nykomling, tittei ;)

Jeg tusler rundt i de forskjellige dagbøkene og suger til meg all inspirasjon og motivasjon jeg kan finne, og heldigvis er det mye å ta av.

Ser at du også har litt lenger tidsperspektiv, det gjelder nok for meg også, men jeg tar selvfølgelig all minus i mot med åpne armer, så jo fortere, jo bedre. Men realistisk sett snakker vi nok et par år i hvert fall, men da blir det vel en sunnere nedgang på en måte og det er nok bra ift til det å holde vekten.

 

Ha en fortsatt fin søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen og velkommen inn i "klubben" og lykke til med fremtidig vektnedgang. Ja, det er lurt å ha et langsiktig mål selv om jeg selvfølgelig har lyst å gå ned alle kg med en gang. :) Jeg har i hvertfall funnet ut at hvis jeg kommer daglig innom disse sidene her, holder jeg meg lettere motivert, så det er det rådet jeg kan gi deg i første omgang. Selv om du har en dårlig dag, kom innom og les og skriv ned frustrasjonene dine. Mange som sliter med det samme eller som har funnet en løsning på problemet osv.

 

Ønsker deg masse lykke til og håper du får en fin mandag. ;)

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på vekten og den var ikke snill for å si det sånn. 125,3 kg. Hadde lyst å "snike meg unna" hele veiingen, men det handler jo også om å innse fakta og være ærlig mot seg selv, sant. 125,3 kg er min vekt pr dags dato, så får vi se om jeg ikke kan få gjort noe med det.

 

Nå kjører jeg avgårde til SATS for å ha en instruksjonstime med en av disse spreke damene som jobber der. Wish me luck! ;)

 

Ønsker alle en fin mandag.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...