Gå til innhold

The long and winding road... :->


Gjest tsj

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke vært i nærheten så flink som jeg hadde planlagt å være, men de 2 siste dagene har jeg hatt med meg skiver av Ingers rugbrød med lett pålegg og grønt på. Det metter godt dette brødet. :) Har ikke trimmet. Gir skylden på at jeg blir så utrolig trøtt etter jobb. Det er som om all energien jeg har blir brukt opp på jobben og når jeg kommer hjem slenger jeg meg på sofaen for å slappe av til jeg skal legge meg... Jeg vet godt at hvis jeg trimmer får jeg mye mer energi som kan hjelpe meg gjennom hele dagen og ikke bare den tiden på jobb. Jeg vet dette og alikevel er jeg treigere enn treigest med å komme igang. Man skulle tro det var en sterkere vilje enn fornuften min som holder meg igjen.

 

Skulderen min er veldig vond og har vært det veldig lenge. Minst et år. Går til fysioterapeut for dette og han hjelper meg så godt han kan, men det er vel begrenset for hva han kan gjøre også da. Trim blir vel muligens eller mest sannsynlig redningen. Har ikke lyst å operere, selv om det er også en mulighet. Men det er siste utvei for meg. I dag skal jeg gå på Sats, dvs i ettermiddag. Det er så varmt ute og jeg er sikker på at det ikke er mange mennesker der i ettermiddag, men jammen skal jeg gjøre det. På Sats med meg, i dag etter jobb. Må hjem og lage middag, men det gir meg god grunn til å spise moderate mengder med middag.

 

Fortsettelse følger.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 794
  • Created
  • Siste svar

I kveld har jeg vært på Sats. Det var varmt det! Trodde jeg skulle få hjerteattakk et par ganger. Men det gikk selvfølgelig greit. Tror jeg er et godt stykke unna til å si at jeg liker denne treningen, men sønnen min sier at jeg må være positiv og det vet jo jeg egentlig godt. Men jeg er glad for at jeg gikk. Så får vi se hvordan helgen blir....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg begynner på nytt igjen må jeg altså begynne med hvor mye jeg veier nå. Jeg har bestemt meg for å veie og måle meg om lørdagen. Har ikke målt meg i dag, gjør det litt senere idag/kveld. Men jeg gikk på vekten og den stoppet på:

 

127 kg. :)

 

Jepp, sånn går det når man spiser akkurat det man vil og ofte...

 

Jeg er 175 cm høy. Ønsker å gå ned 60 kg, så dette må jeg ta etappevis. 60 er maaange kg og kan kanskje ta motet fra en. 5 kg om gangen er kanskje lurt. Små delmål. Så da har jeg 12 delmål jeg må nå og sånn sett høres det ikke så altfor ille ut. Man MÅ tenke positivt.

 

Første delmålet mitt blir altså å nå 122 kg. Jeg håper på å klare det innen 3 uker. :D Selvfølgelig helst tidligere. :)

 

Kommer innom og skriver ned målene mine senere. Siden dette er min "dagbok" tråd så er det her jeg vil føre målene og vekten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ett "bedre"tall å se på enn jeg :) Men jeg rengner med vi er samme "size",..er 180 høy,og i dag var jeg 142 på vekta. Ekkle tall å se på,men jeg strever meg nedover,og tar sikte på å nå 35 tallet før august er over.

Kommer til å gå inn for det skikkelig. Slik som dem gjør på tv :D))

får se...er godt å unne seg litt innimellom,..men det farlige er for min del...hvis det lille ekstra,gjør at vekta stopper opp...da mister jeg motivasjonen lett.

 

Vi gir oss ikke Trude,vi har ikke lov til det. Det er så mange som er glade i oss,og som vil ha oss i mange år til. det farlige med å være stor er at hjertet slår så tungt,og faren for blodpropp. Jeg tenker ikke på det sånn til vanlig,men det skader ikke i dann og vann.

Min lille venninne på 3,5 sa en dag...mamma,du er stor...du er større enn pappa,...hvorfor det?? Ett svar må man jo gi dem...det ble til at "pappa er en pingle" En annen dag kom dette "Mamma,du har så stor ei rompe,hvorfor det??"

Svaret mitt den dagen ble "det er fordi pappaen din skal ha noe å klemme på "

Merkelig hvor godtroende unger er,men hun var fornøyd med svaret :)

 

Ble ikke fjelltur i dag,er for varmt. 25 gr i skyggen,og stille luft,med klegg...niks,..ikke fjelltur i dag nei.

 

Ha en super dag,klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janne, jeg måtte le av svarene dine til "din lille venninne" på 3,5.

 

Jeg er her og blir her. Kommer nok ikke innom hver dag, men noen ganger i uken skal jeg klare. Skal prøve hver dag, det kommer i grunnen an på hvor travelt det er på jobben. Når jeg kommer hjem om ettermiddagen er det i grunnen ikke mindre travelt, spesielt ikke når ferien er over og skolen er i gang igjen. Må bare si det, jeg gleder meg til disse 3 siste ukene av skoleferien er over, og det tror jeg at guttene mine gjør også (selv om de ikke vil innrømme det :D ).

 

Ang. trening så blir det slik de 3 neste ukene fremover: Jeg har en ellipsemaskin (i stuen) som har blitt sørgelig lite brukt siden jeg kjøpte den (*rødme, rødme*) og siden jeg i grunnen gruer meg til å gå til Sats, og spesielt i forbindelse med kondisjonstrening, skal jeg bruke maskinen min og forbedre kondisen min! Den er nemlig elendig. :) Jeg skal gå til Sats og trene med vektene for å bygge opp musklene og siste delen som er bevegelighet og mykhet i kroppen (som er ikke-eksisterende for øyeblikket) skal jeg også trene opp hjemme. Skal ha 3 skikkelige treningsøkter i uken og resten av uken skal jeg prøve å fylle opp med forskjellige fysiske aktiviteter som gjør at jeg får litt "gratis" trim. :)

 

Jeg satser på at etter disse ukene er kondisen et hakk bedre og at musklene litt mer trent og at jeg kan bevege meg litt lettere. Så får jeg planlegge de 3 neste ukene videre (fra uke 34) etter disse 3 første. *blabla*

 

I helgen var jeg flink med å drikke riktig, drakk mye vann. Laget meg is-te uten sukker eller søtningsmiddel også. Godt i varmen. :) Jeg var også flink med å spise riktig med 2 unntak. Sjokolade på lørdag og vafler på søndag. Ellers spiste jeg en del grønt, litt frukt, og litt brød m/lett pålegg. Søndag hadde vi kyllinggryte til middag, med ris. Litt mindre riktig mat kanskje..... Var overhodet ikke noe aktiv lørdag og søndag, det var umåtelig varmt (og er det ennå) og jeg takler ikke slik varme så godt når jeg ikke har muligheten til å kjøle meg ned. Og på en badestrand går jeg bare ikke. Ikke nå i hvertfall...

 

Det varte lenge dette innlegget, er på jobb, så jeg jobber innimellom. Får vel avslutte tenker jeg. Skal veie OG måle på lørdag som kommer. Satser på 3 treningsøkt denne uken og en del tilleggsaktivitet også (husarbeid, hagearbeid osv.) Bare denne varmen kunne roe seg litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det enda varmere enn i går.

 

I ettermiddag skal jeg besøke min kjæreste venninne i hele verden. Hun er mye slankere enn meg, men det betyr ingenting i forholdet mellom oss to. Jeg får ikke slike medfølende blikk pga figuren min, og hun oppmuntrer meg når jeg trenger oppmuntring. Vi er hverandres psykologer, prøver å gi hverandre gode råd når vi trenger det og vi føler at det fungerer godt. Det er herlig å ha en slik venninne du kan være helt deg selv med. En som er glad i deg akkurat slik du er.

 

Hun har også et basseng i hagen og jeg tenker nok at jeg skal overvinne frykten for hva andre vil tenke hvis de ser meg og bare hoppe uti. *huske å pakke badetøy* :)

 

Senere i kveld skal vi se på seriene på tv-2 og kose oss, prate og LE. Vi ler masse sammen. Hun er gift med en kjempesnill mann og har 2 barn. Men når jeg er på besøk, får vi ha stuen for oss selv. Tror faktisk de rømmer jeg, for å slippe unna latterbrølene vi kommer med. :D

 

Men altså, i går var jeg ikke flink om kvelden. Laget meg ostetoast og det var ikke lett-ost jeg brukte heller. *skamme meg*

I kveld blir det nok litt ekstra også, men disse kveldene har jeg ikke så veldig lyst å være helt "avholds". Jeg skal riktignok ikke overdrive og venninnen min sa at hun skulle lage salat. Vi skal visst ha jordbær også................med is!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trudemor, går det bra??? Så flink du er som har holdt på i sommer :) Og bare så du vet det så kommer jeg til å komme inn her på tråden din å rote til ofte framover :) Håper du har det bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg Trudemor...,sist jeg hørte fra deg,skulle du på venninnekvled å drikke vin....er vel bra nå el....?

 

En kjærlig oppstrammer fra nord,...rister litt forsiktig i ene nakkhåret ditt....

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Janne. Trenger det veldig. Jada, jeg merker det gang på gang. Jeg begynner så bra og så skal det bare en eneste kveld med venninnene til og så er jeg tilbake ved utgangspunktet og gjerne verre også. :) Er veldig sur og oppgitt på meg selv. Veide meg IKKE på lørdag, men skal gjøre det nå på lørdag. Kan ikke fortsette å stikke hodet i sanden som strutsen. ARG! Jeg er drittsur på meg selv!

 

MEN, nok er nok. Spist er spist og sånn er det bare. Ble oppmuntret i går da jeg leste i Hjemmet om en mann og en dame som hadde hver gått ned 50 og 55 kg! Helt fantastisk. Uten å sulte og hvilken "mirakelkur" var det? Joda, det var mange kurs hos Grete Roede. :) Har egentlig ikke lyst til dette, men jeg vurderer å begynne på et kurs hvor jeg må møte opp og veie meg osv. Lurer på om det er det som skal til for at jeg skal klare å holde riktig kurs fremover. Jeg orker bare ikke mer av dette, av denne store kroppen som absolutt ikke er til å kjenne igjen. Klarer ikke bøye meg i det hele tatt. Det å ta på seg sko uten å ha trappen foran meg er en skikkelig utfordring. Beklager at det blir syting herfra i dag, venter mens også så det hjelper i hvertfall ikke på humøret. Er det noen som kan fortelle meg hvor mye et slikt kurs koster? Har dårlig husk for tiden.....

 

Jada, neste gang jeg kommer innom håper jeg å være atskillig mer munter, glad og ikke minst optimistisk. En dag skal jeg kunne kalle meg selv slank, sprek og sunn i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trudemor' date=' går det bra??? Så flink du er som har holdt på i sommer :) Og bare så du vet det så kommer jeg til å komme inn her på tråden din å rote til ofte framover :) Håper du har det bra!![/quote']

 

 

Hihi, der var du jo. Kom innom så ofte du bare vil du. Jeg kan sparke deg hvis du sparker meg. Hahaha. Gubbevares, vi var nå ganske flinke i fjor høst, var vi ikke? Jepp, full skjerpings på oss begge to, eller hur?

 

See ya!

 

PS! og for å trøste deg så har jeg ikke vært flink i sommer i det hele tatt. Kun noen få dager + en gang på Sats. *rødme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å finne ut av de forskjellige kursene og jeg må så avgjort ha maxikurs, men det var dårlig med kurs i nærområdet mitt. Jeg har bestemt meg for internett kurs igjen. Bestiller neste uke (da kommer lønningen :) ) Og prisen fant jeg også ut av. (Utrolig hva man finner ut når man bare prøver....)

 

Preikast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er det en rar dag, både trist og glad. Trist fordi jeg skal om en halvtime i en begravelse til en kjær kollega fra KK og glad fordi jeg i ettermiddag/kveld skal hente min nye pus, sibirpusen Led Zeppelin. (Det er oppdretter som har gitt navn. Synes det er tøft og morsomt, jeg. :) ) Jeg har ventet på ham leeeeenge.

 

Gruer meg til begravelsen. Det kommer til å bli hjerteskjærende å se mannen og sønnene hennes i sorg over denne herlige personen. Hun ble bare 61 år. Nei, jeg får gi meg ellers begynner jeg å gråte for n'te gang idag. Har konstant klump i halsen.

 

Må innrømme at akkurat i dag kommer jeg ikke til å tenke et gram på kcalorier. Håper jeg er unnskyldt.

 

Nå nærmer det seg at jeg skal gå, så da får jeg vel bare si: Ha det fint alle sammen. Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går fint med deg,og bra med pusen :)

Måtte bare si god helg her inne også,..skrev det på min egent tråd også.

Tar meg en tur til mamma og pappa,hun ba så pent om at vi måtte komme en tur. Det følger jo med en del liv når vi stormer inn,og de er gamle,..og jeg er vant å styre huset selv..men men,det er godt å komme heim uansett.

Ha ei fin helg,og stå på. Jeg skal holde fokus jeg også :)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest �)]xó^vÛ«

Håper det gikk greit med deg i begravelsen i går. Tenkte på deg :)

 

Grattis med nytt familiemedlem da! Hvordan gikk det når du hentet pusemann? Og hva skal han hete? Jeg avventer rapport :)

 

Ha en fn dag der borte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg i går. Dommen var 127,7 kg. Opp 0,7 kg på 2 uker. Jepp, det er så avgjort feil vei.

 

Begravelsen var som forventet veldig trist, men det var fullt hus og det var godt å se. For hun var en fantastisk person som mange var glad i.

 

Om kvelden hentet jeg pusen min og han heter (show-navn) Airborne Led Zeppelin. Dette er det oppdretter som bestemmer. Vi har bestemt oss for å kalle ham for Zeppelin også. Synes det var så tøft. :) Og han er herlig. Så rampete og full av liv, for i neste øyeblikk å rulle seg sammen og sove. Mjauer for å fortelle oss at han skal på do og mjauer enda høyere når han er ferdig. :) Han får oss til å hyle av latter. Akkurat nå er det bare min eldste sønn og jeg som er hjemme. Min 2 yngste er på ferie med faren. Gleder meg til de kommer hjem til helgen. Og er veldig spent på om yngstemann tåler katten. Hvis ikke må han selvfølgelig tilbake. Men S. har ikke reagert tidligere i testhjemmet og ikke hos oppdretter, så jeg håper at det fortsetter slik.

 

Men altså, vekten min. Uke 32: Høyde 175 cm, vekt 127,7 kg. Ikke bra i det hele tatt. ;) MÅ snu dette nå, blir nødt til det. Merker det også veldig på føttene mine. De verker!

 

Har veldig problemer med dataen min for tiden. Jeg var innom tidligere i dag OG i går, men ga opp. Kom meg aldri inn, det tok så utrolig lang tid og til slutt bare slo jeg bare maskinen av. Nå er det leggetid, skal opp i morgen til fysio kl 09.00. Har fri i morgen. :) Kommer muligens innom hvis maskinen har tenkt å være venner med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest �)]xó^vÛ«

Så fint at du er med 100%. Jeg trenger deg og ditt gode humør her inne!! Sammen klarer vi dette Trude...jeg vil at vi skal lykkes med dette igjen, sånn som vi gjorde sist.

 

Lena er ett forbilde, helt klart, hun fikset det vi ikke fikset...nemlig å holde ut og ikke gi seg! Beundrer henne stort :) 30 kilo på ett år er fantastisk!!

 

Så fint at det går bra med Zeppelin, krysser fingrene for at yngstemann tåler han godt!!

 

Ok, jeg må jobbe litt, men vi snakkes da - også får du ha en fin dag der borte!

 

Klem fra meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alle har en fin morgen! Har vært hos fysio i dag og fått laserbehandling på skulderen bl.a. Og jeg har drukket kaffe og spist 2 speltbrød skiver m/lettsyltetøy til frokost. Er fullstendig skrapt for penger (får lønning i morgen) så kjøleskapet er også temmelig tomt. Tar det jeg har for å si det slik. Skal finne GR boken min og skrive en handleliste ut i fra diettene der. Skal prøve å spise små måltider og ofte i dag med det jeg har av mat, dvs av de sunne matvarene.

 

Sitter og ser ut på herlig Bergensvær ;) Det høljer ned! Etter den flotte sommeren vi har hatt i år, gjør ikke dette været meg noe. Elsker høsten og gleder meg til den kommer. Jeg er forresten veldig glad i alle årstidene og fryder meg når vi går fra en årstid til den neste. Liker forandringen. Og høsten synes jeg er herlig! Men selvfølgelig, det kan bli for mye regn også. Foretrekker kjølige dager med sol og skarp og frisk luft. Og fantastiske farger. Dessuten får jeg ekstra lyst til å gå tur om høsten. Å forandre livsstil er også noe jeg forbinder med høsten. Var flink i fjor høst, men i år skal jeg være mye flinkere. Løfte til meg selv. I fjor brukte jeg medisin som gjør det lett å legge på seg. I år gjør jeg ikke det, så håper det kan hjelpe meg lettere ned i vekt. Men så er det alderen da. Er jo 41 år, så ingenting er enkelt lenger. :) Men først og fremst tror jeg veldig på det å tenke positivt. Positive tanker kommer man langt med.

 

Nå skal pusen og jeg opp og rydde rommet mitt. Skal finne GR boken som jeg vet ligger der.....et eller annet sted. Skal vaske der også tenker jeg.

 

Ha en flott dag alle sammen!

 

Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med,at jeg ikke har noen storesøster,så kan du være mi,i allefall på nett :)

Er just blitt 40,så det passer fint *S* (*S* = Smil) Ett tegn fra tidlig mobilbruk,...

 

Så flink du er,..kjempeflink. Vi skal kjempe oss nedover vekta vi også,ikke tenk på det som var,eller de kiloene vi har lakt på oss...vi ser fremover,og ned *S*

 

Bare det at jeg greide å komme meg nedover hit jeg er nå,fra 48 til 37,5 Det kjennes på kroppen,det blir lettere allerede.

Så jeg gleder meg til neste kilo er borte,tar ett kilo av gangen.

 

Håper du finner boken,har lest i min også,det står en del,og er godt å ha i nærheten.

Zepplin...flott navn *s*

Ha ei fin uka,og en god dag videre,stor klem fra meg,er glad du er tilbake her inne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Janne for koselig innlegg. Klart jeg kan være din storesøster, har ingen søstre i det hele tatt. :)

 

Sitter på jobb. Er atskillig lettere å komme inn her fra jobben, min data er pyton for tiden. Får seg snart en flyvetur...

 

Har tenkt å kjøpe meg nytt skotøy i nærmeste fremtid. Jeg må inn til sentrum for jeg bruker str 42 og det er ikke regnet som "damestørrelse". Det gjør meg skikkelig sur, for jeg er sikker på at det er flere med store føtter enn meg. Så derfor blir det til at jeg kjøper sko veldig sjelden og nå er det altså 3,5 år siden jeg kjøpte meg sko! Har tenkt å kjøpe skikkelige tursko til høstturene mine fremover. Goretex tenker jeg er lurt. Og skikkelig regntøy også kanskje...

 

I dag forsov jeg meg litt og hadde minimal tid til å lage lunsjpakke, så det endte med at jeg tok et par bananer og den halve pakken med knekkebrød. ;)

 

Nei, jeg får vel jobbe videre tenker jeg. Ønsker dere alle en fin dag.

 

Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart vi er søstre,er nok min pappa i yngre dager som har vært innom ei havn. (eeemm nei,min pappa er snill og trofast :) )

Hva var det Søss jeg skulle ha sakt,.jo..Det er en skobutikk,den heter "store sko"og har tilhørighet i oslo ett sted. De har ei nettside også. Du kan jo søke på google,så kommer den nok frem. Har kjøpt både sko,og støveletter der.

 

Ha en fin dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...