Gå til innhold

The long and winding road... :->


Gjest tsj

Anbefalte innlegg

Gjest DaimBolle

Grattis så mye med den jobben, skal bli spennende å høre hvordan det går!! ;)

var jo kjempetidelig å stå opp da...*gjesp* men da er du vel ferdig tidlig på dagen?? bra du har satt deg treningsdager og er bestemt på å klare deg og det tror jeg absolutt du gjør!!

 

Lykke til med slankeuken og jobben :D klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 794
  • Created
  • Siste svar

Håper ny jobb, nye omgivelser og nye kollegaer gir deg ny motivasjon og stå på lyst. Du har vært superflink hittil, og kommer til å klare deg fint. Stå på.

Klem, Brith Helén

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle hyggelige hilsener. Jeg er her fremdeles, om ikke hver dag da. Har mye å sette meg inn i på jobb (den nye) og blir veldig trøtt om kvelden, for jeg står opp kl 5.20 og det er tidlig for meg. Men det går kjempefint, trives godt allerede og tror jeg vil fortsette å trives. :D Er i kjempegodt humør for tiden, føler ting går mer min vei. Er det da man skal være påpasselig? Hehe.

 

Matmessig går det veldig greit. Var på vekt i morges og den stoppet på 123,1 som er 1,1 kg ned fra sist. Jeg veier ikke mat og skriver inn, tror jeg skal forsøke uten det og se hvordan det går. Jeg orker bare ikke det styret der. Men hvis ikke "min måte" går så bra, får jeg heller revurdere det.

 

Nå er jeg på kveldsvakt på KK, guttene er hos pappaen sin i dag og skal også det i helgen. Jeg har mange forskjellige planer for helgen, koselige planer også som har med hobbyer å gjøre. Men jeg må også finne skoleboken min om Excel og sette meg godt inn i det igjen. Skal ha mye med Excel på den nye jobben.

 

Jeg er ikke blitt flink med trening og det er meningen å bli det. Tar en ting om gangen, og det første var å begynne på ny jobb og venne meg til det, med tanke på å stå opp grytidlig (jeg vet at Jannemor ikke har problemer med det :) ) så har jeg problemer når jeg er hjemme fra jobb, etter middagstid da glipper øyelokkene mine som bare det. Så da er vel egentlig det beste å komme meg på trening. Vi får se, jeg vet at jeg ikke har lyst å være støttemedlem hos Sats men et aktivt et. Et stykke igjen ennå, men et skritt om gangen og det kommer seg nok. Er positiv. Det er viktig.

 

Nå må jeg jobbe videre, er på senvakt og det er mye å skrive. Ha det kjempefint alle sammen. Kommer innom i helgen muligens, i hvertfall neste uke.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at du fikk tid å skrive litt. :D og supert at du har det bra i ny-jobben.

Ta deg en bitteliten høneblund etter middag,5 minutter er nok,da er du litt mere opplakt utover.Pleier å gjøre det når jeg har anleding,vi legger oss på hver sin sofa,under påskudd å lese avis mens de store sitter med lekser,.men det hender man sovner litt.,som regel sover jeg med bare det ene øyet lukket:) man vet aldri om lillemor plutselig kommer med ei bok ,eller en leke å klasker i hodet :),er sånn det er..

 

Går fint med meg også,er go venn med vekta nå,lurte meg på den i dag.

Skriver ikke opp hva jeg spiser jeg heller,og det går fint. Blir ikke så opphengt i maten da,går av seg selv.

 

Men jeg skriver en del i dagboken min,må ha den føler jeg. Ser ting på flere måter ,når jeg leser hva jeg har skrevet.

Ha ei fin helg Trude :(

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Trude!

Excel er fine greier vettu, og ganske moro når man kan det!! Kjempefint å lese at du trives i den nye jobben, selv om du må opp grytidlig. Håper det blir en vane etterhvert da.

 

Vi snakkes på T ja, har ikke vært der så mye i det siste, men sånn er det i perioder. Har hatt så mye å gjøre i det siste at det har blitt mindre tid foran pc'en.

 

Håper du har en fin helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takk for alle hilsener, jenter. :D Håper alle har det bra. Jeg er hjemme med sykt barn i dag, det er yngstemann som har hatt feber og vært slapp, han er heldigvis bedre nå og ikke minst feberfri!

 

Matmessig kunne det så avgjort gått bedre, sier som Vilde, trenger et solid spark bak *ler* Har ikke trent heller. *flau*

 

Håper alle har det bra og er mye flinkere enn meg.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
Gjest kjomsa

Hallo Trude!

 

Hvordan går det med deg? Vært borte en stund jeg også, lei av slanking og ingen pc. Hvordan går det med den nye jobben?

Skriv noen ord da vel...

 

Klem kjomsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei til alle dere jeg kjenner fra før og selvfølgelig alle som er nye for meg. Jeg har tidligere vært et flittig medlem her som nå har hatt en laaaang pause (fra begynnelsen av året). Har funnet ut at jeg er virkelig mye flinkere med mat hvis jeg kommer regelmessig inn hit enn når jeg er borte en stund. Har gått opp igjen og nok får være nok. Jeg er 41 år og føles som om jeg er veldig gammel. Kroppen er overhodet ikke glad i meg og ikke jeg i den. Har medlemskap hos Sats og har vært støttemedlem en stund nå. Men i stedet for å si meg opp der når den tid kommer, skal jeg holde på dette medlemskapet og begynne å bruke det igjen. Pokker også, det burde ikke være SÅ vanskelig heller.

 

Jeg er nå inspirert og motivert og skikkelig giret til å sette i gang og det skal jeg også. Guttene mine og jeg skal forresten på ferie fra neste søndag og jeg skal ta med meg en kjøkkenvekt, målebånd og vekten min slik at jeg kan måle og veie og ikke stikke hodet i sanden som strutsen og håpe at "det går sikkert bra". :)

 

Har sikkert sagt mange av disse ordene før, og ment dem også. Så får jeg bevise for meg selv at jeg denne gangen faktisk kan klare det også.

 

Håper alle dere andre har det bra. Og det er alltid kjekt med kommentarer.

 

Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Trude!

 

Det var hyggelig:-) Har savnet innleggene dine og motiveringen din her inne. Nå er jeg spent på hvordan det går med deg. Den nye jobben osv..

 

Klem Kjomsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med svar! Har overhodet ikke vært flink med slanking. :) Men man må ikke gi opp. Aldri gi opp. Uansett hvor gammel eller ung en er, gi aldri opp!

 

Ang. jobb så trives jeg greit nok i den nye jobben, men skal gå tilbake til min gamle når den tid kommer. Jeg burde ha sagt meg opp i disse dager, altså før juli, men har ikke fått vite noe fra min nye sjef om jeg får fast stilling og det er mye blabla i den forbindelse. Men saken er den at jeg savner alle kollegene mine og jobben også. Men siden det er bare 40% så håper jeg på at jeg kan overbevise min nye sjef om å la meg fortsette der i 50% stilling. Vi får se hva som skjer. :)

 

En annen ting er at jeg har vært veldig sliten i denne perioden med 100%. Det er vel ikke så rart når jeg i tillegg drasser rundt på alle disse kg og er i elendig form, så det sier seg selv: Jeg MÅ komme i bedre form. Fikk forresten mail fra Lena74 i går. Hun har faktisk gått ned 30 kg og trener like mye fremdeles! Det er inspirerende å høre slikt. Hva med deg da Kjomsa? Går det greit eller? Har du gått ned en del du og?

 

Denne helgen skal jeg forresten male og male her hjemme. Fysioterapeuten ville ha nektet meg det, men er så utrolig lei vonde skuldre og nakke og kan ikke lenger ta hensyn til det. Jeg bare MÅ ha huset ferdig nå. Så da får jeg nå litt trim i helgen, ja. :)

 

Ønsker alle en kjempefin dag!

 

Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at du mailet meg. Jeg heier på deg jeg vettu. Dette skal du klare. Jeg skal snart til frisøren. Å gud som jeg gleder meg. Ser ut som huldra fra troll.

Jeg skal bli flinkere til å bruke mere tid på dataen. Prøve å legge inn det. Nå har jeg ferie. Skal ikke på jobb før til tirsdag.

Om jeg husker sånn sirka riktig så bor du i stavanger. Jeg var på musikkglede 2008 i st.hans helgen. For et liv. Vi hadde det helt supert selv med regnvær. Vi bodde på Madlamark skole.

 

Ønsker deg en fortsatt super dag Trude:D:D:D:D

 

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, nå fikk jeg kaffen i vrangstrupen her. Jeg er fra Bergen og en ekte bergenser jeg er. Hihi. :)

 

Har ikke begynt så bra her i dag. En av tingene man skal gjøre er å begynne med et måltid tidlig om morgenen og fortsette med mange små utover dagen. Sto sent opp i dag og spiste ikke mat før kl 12.00. 2 skiver med aprikossyltetøy. Så ikke så veldig god start, nei. Lurer på om veiedagen min skal være om lørdagen, for det er problematisk å veie og måle resten av uken i og med at jeg må opp veldig tidlig for å gå på jobb. Nå har jeg riktignok ferie, men det skal jo være noe fast for hver uke dette.

 

Personlig sliter jeg mye, har litt "hva er vitsen med alt" innstilling og det er skikkelig deprimerende. Etter et tøft samlivsbrudd (vi var gift) som gikk veldig inn på meg, endte jeg med å bruke Cipralex (lykkepille). Den hjalp meg til å bli mye mer likegyldig. Den har også "hjulpet"på meg 20 kg, minst. Har nå sluttet med denne pillen og er ikke så likegyldig lenger. Gråter mye lettere og det er ikke noe særlig, nei. Men jeg vil ikke gi meg. Har en stor tro på at hvis jeg klarer å gå ned i vekt, vil humøret mitt komme tilbake. Og ikke minst vil selvtilliten og selvfølelsen bli mye bedre også. Så altså, trening er viktig og også det største hinderet mitt. Føler at alt er vanskelig og at jeg skyr det som pesten. :) Kan ikke annet enn å le. Hvorfor skal det være så vanskelig? Jaja, det er muligens vanskelig, men IKKE umulig. Frem til vi kommer hjem fra ferie skal jeg motivere meg selv med å tenke positivt, skal forberede meg mentalt på at fra jeg kommer hjem og frem til jul skal jeg trene minst 3 ganger i uken. Skal føre treningsdagbok også, og her skal jeg også føre inn målene mine og vekten.

 

Bor i et gammelt hus og som jeg føler jeg aldri blir helt ferdig å pusse opp. I helgen har jeg drevet og malt i trappen inne. Det er et prosjekt å skulle pusse opp huset og ikke minst holde det ved like. Prøver å se på meg selv som et prosjekt også, jeg må "pusses opp", både innvendig og utvendig og når jeg har nådd målet mitt, må jeg vedlikeholdes også. :)

 

Så her er det altså bare å brette opp ermene og sette i gang..... Lørdag er veie og måledag for meg.

 

Ønsker alle en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry det med stavanger:D

Husket at det var Bærgen rett etter at jeg hadde sendt.

Det med trening må bare bli din livsstil. Du må bare innstille deg på at trening er det beste som finnes. Det er faktisk helt nydelig å trene og all den energien du får etter en skikkelig treningsøkt. Vær streng med deg selv til å begynne med så kommer avhengigheten til å trene etterhvert. Lover deg.

 

Se på meg, nå har jeg trent siden september og jeg er blitt skikkelig avhengig altså.

Stå på Trude dette skal du klare.

Klem Lena:D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lena73

Hvor er du da Trude. Nå må det full skjerpings til altså. kan ikke gi deg nå. Jeg vet hva du heter og hvor du bor så her er det bare å komme seg i sving.

har du sluttet som støttemedlem på sats eller. Jeg håper det. Det er bare så utrolig deilig når du først er kommet i siget.

 

Ønsker deg en riktig go natt

 

Klem lena hønemor:D:D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med ønske om en flott dag og en flott uke, og God sommer til deg fra meg:):):)

 

Håper det går bra med deg, fint å se deg tilbake her på forumet :P

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Innom og ønsker deg en fin sommer videre,...kom meg endelig inn på forumet,måtte registrere meg på nytt,..:) derfor dette 3 tallet bak meg. Indikerer vel også at det er 3 gangen jeg går på med krum hals for å få bort kiloene.

Droppet lavkarbo for ei stund,ble lei egg og kjøtt :)

Jeg gikk på en smell etter jul,eller i jula,husker ikke helt,..da la jeg på meg til 148,.det var fort gjort. Men ved hjelp av lavkarbo,kom jeg meg ned 10 kilo.

Nå fortsetter jeg her.

 

Håper det går bra med deg,og at du har leitet opp motivasjonen igjen.

Stor klem fra meg Trude :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg igang. Tusen takk jenter for koselige hilsener og takk Lena for at du "maser" på meg. :)

 

Jeg har en plan :) og den er at jeg skal slutte å være støttemedlem hos Sats denne uken her og fremover. Men må innrømme at jeg gruer meg. Ikke rart egentlig, det er ikke noe særlig å bevege seg når man er så diger som jeg er nå. Men jeg vet så inderlig godt at etterhvert som man kommer igang og holder det vedlike og begynner å gå ned i vekt, så vil det bli mye lettere.

 

Har også hørt fra Vilde og hun kommer igjen hit i august. :)

 

Har ikke tenkt ut hva jeg skal spise fremover, men hovedsakelig blir det å spise mye mer grønt og kutte ut sukker og fett. Sukker blir det tøffeste å kutte ut i tillegg til Pepsi Max.

 

Det er bare å sette i gang. Er forresten på jobb nå. Første dag etter ferien og jeg har sovet tilsammen 1 time i natt. Jippiiiii...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du også er her,og så bra Evelyn er her :)

Vi gir ikke opp,vi blir bare tøffere.

 

Håper du kommer deg på sats,eller gå en tur,..det blir lettere etterhvert.

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...