Gå til innhold

Vilde's nye liv- dagbok


Gjest Vilde34

Anbefalte innlegg

Hold ut! Er sikker på at motivasjonen kommer etter hvert. Det går i bølgedaler med oss alle. Akkurat i dag er ikke jeg helt i strøket, men det er fordi jeg sovnet etter kl 4 i morges. Har heller ikke spist ennå, skal spise nu!

 

Middager ja. Du har en på 3 år som er kresen, jeg har 3 gutter som er kresne. Mellomste er den desidert verste. Omtrent umulig å få i ham grønnsaker! Han er 14 og vokser som ugress. Så jeg vil jo gjerne at han skal spise grønnsaker også. Frustrert? Neida! *ler* Men 3 åringer kan være like ille som mine 3 tilsammen, så du har min fulle medlidenhet.

 

Bare et øyeblikk, jeg må ha kaffe! Ahhh, hvor nydelig! ;) Kanskje jeg våkner litt mer.

 

Har ikke hørt noe ang jobb, må nok vente minst 1 uke til, de var veldig travle akkurat nå disse første ukene i året. Så skal jeg få komme inn til en samtale med 2 andre som jobber der i tillegg til x'en sin far. Er veldig spent. Prøver å la være å tenke på det.

 

Håper motivasjonen kommer sigende straks til deg. Ønsker deg en fin dag hjemme med 6-åringen.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 584
  • Created
  • Siste svar

I dag har jeg smurt med meg frokost og lunsj på jobben. Til sammen fire brødskiver med philadelfia-(?)ost og skinke. Jeg har også med meg dagens fruktrasjon...banan og pære. (Visste dere at pære er sunnere enn eple? Det er mer fiber i pære..*nikke*) Det er en god start på en bra plan :) Minuset er at jeg ikke har noen middagsplan enda. Den må jeg finne på ..og handle inn på vei hjem.

 

Trude: Hihi, jeg tror jeg vet hvordan du har det....*ler* Syyyympatiii! Men ok, de spiser når de blir sultne nok? Jeg skal bare være streng hjemme nå. De får spise det som serveres, hvis ikke så kan de gå sultne til kveldsmat som serveres i ytterst kjedelig variant.

 

Huset er nå rensket for snop, kaker og alt som er usunt. Det er eneste måten jeg får til å komme ordentlig i gang....jeg svake svake menneske ;)

 

Ok, snuppa er på skolen igjen i dag, jeg på jobb - og det er fint :D

 

Dagens positive ting: (jeg har 2)

- great hairday

- Hege er her igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Vi svake, svake, svake mennesker vi må gjøre noen sånne små grep for å komme igang, Vilde *klem*

 

Nå er vi igang, ikke sant? For jula varer ikke helt til påske, det har jeg sett på plantasjen-reklamen på tv, jula er visst over *sjokkert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som har kommet deg skikkelig i gang igjen, det er jo kjempe flott:)

 

Ja det å ha med seg skikkelig niste på job og å planlegge middagen er kjempe lurt, jeg er ikke den som er flink til dette selv jeg, men jeg jobber med saken.

 

ha ei flott uke

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåmandag!

Det er så mange hinder i veien altså....

Jeg har vært på hotell med jobben i helgen. Kjempegøy så klart, men jeg VIL tro at det ble noen flere kalorier enn nødvendig? Hmmm, antar at jeg fyllte kvotene med rødvin alene. I tillegg til middager og overdådige lunsjbord....

 

Jeg har ikke veid meg i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi 2 som ikke har veid seg i dag. Og jeg var IKKE på hotell i helgen. Bare hjemme og i går hadde vi altså hjemmelaget pizza, som ble meget god om jeg må si det selv.... :)

 

Men du, vi gir ikke opp, gjør vi vel? Ikke jeg og ikke du heller sant. For da må jeg altså komme over fjellet.........Det hadde vel egentlig vært fin trim det, sant? Hihi.

 

Ha en super mandag, Hildemoren!

 

Stor klem fra Trudemoren! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir ikke opp vettu, blir bare så oppgitt over meg selv. Det er jo bare jeg selv som kan klare dette, helt opp til meg om jeg skal lykkes!

 

Det hadde vært mye lettere om jeg ikke jobbet, tenk å ha tid til å trene og planlegge litt måltider på dagtid. Det hadde vært så fint :D Nå føler jeg bare at jeg løper mellom jobb-barnehage-skole-kjøkkenbenken-vaskemaskin-søvn. Det er jo noen timer igjen etter ungene er i seng klokken 20, men da orker jeg stort sett ikke!

Er så lite jobbmotivert om dagen at du aner ikke....har har vært på intervju til en annen jobb. Får svar fra de denne uka, men egentlig har jeg ikke lyst til å jobbe i det hele tatt. Tenker hele tiden at jeg burde vært mer hjemme nå som ungene er små...hatt litt roligere morninger og kortere dager i barnehage og sfo. Men så var det de pengene da....*sukk*

 

Ikke meningen å deppe ned alle her inne altså, men jeg har virkelig ikke dagen idag. Nei, jeg må jobbe litt...og sola skinner her også :) Det er så deilig!

 

Klem fra Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt den frustrasjonen du føler. Det er skikkelig stress og kanskje det er ekstra pyton nå om vinteren? De forbaskede pengene, hva skal vi med dem. Det som før var en selvfølge, at mødrene var husmødre, er i dag nesten et fremmedord. Jeg synes vi burde ha muligheten til å velge det, men alt koster penger, sånn er det bare. Sluttet selv i jobben da de 2 eldste var små, noe jeg ikke angret på. Den gangen gikk vinningen opp i spinningen for å si det slik, det var virkelig stress å levere 2 barn til dagmamma og barnehage. Jobben min lå minst 3 kvarters kjøring unna hjemmet, dvs rushkjøring, ungene ble ekstra grinete da vi brukte så lang tid frem og tilbake og tilslutt fant jeg ut at jeg kunne like godt bare bli hjemme med dem. Men vi hadde det trangt økonomisk for å si det mildt.

 

Håper du finner ut av det med jobben, om det nå blir på den ene eller andre måten. Jeg venter fortsatt på å vite om jeg får jobben ved Vaskeriet ved Haukeland, på kontoret da. Får muligens vite det denne uken. Er veldig spent. Men da blir det jobbing fra 7.00-15.00. Jeg kommer til å trene på ettemiddagen/kveld. Men jeg har større barn som ikke trenger å bli hentet. Heldigvis!

 

Har forresten kommet hjem fra trening. Det var deilig. Er herlig sliten i kroppen.

 

Ønsker deg en fortsatt fin dag.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er formen og humøret i dag? Har det bedret seg? Håper inderlig det. Hvis ikke kommer det nå altså et par lass med motivasjons- og energiklemmer hoppende over fjellet til deg. :D

 

Kom igjen, jente. Fortell deg selv hele tiden at du er skikkelig giret, at du virkelig digger hele den nye livsstilen, så kommer følelsen etter en liten stund. Jeg må jobbe med det hele tiden og satser på at til slutt blir det ikke så vanskelig.

 

Så altså, brett opp armene og stå på! Det er en ordre! *ler*

 

Ønsker deg en stressfri dag! :D

 

Stoooooooooooooooooor klem fra hon derre fra vest. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender masse positiv energi til deg,.samt ett trøstens ord...når ting er ,eller ser som verst ut,så blir det bedre om ei stund,..selv om man ikke ser muligheten der og da.

Stor klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen dere :D

Takk for hilsner Trude og Janne. Det hjelper så mye når man ikke er helt i dytten en dag. *klem*

 

Trude: Håper virkelig du får den jobben da! Krysser det som kan krysses for deg!

Også må du gjerne ta deg en tur over fjellet!! Si ifra om du skal over, da må vi jo treffes og ta en ......farris :D

 

Janne: Takk for ord og positiv energi, gudene skal vite at jeg trenger det :) Håper alt er bra med deg, skal sette meg og lese gjennom trådene her en kveld, har ikke tid på jobben.

 

Ja, i dag er det lysere både i hodet mitt og utenfor. Sola skinner :)

Minsten var trøtt i dag så jeg og han dro sent. Det betyr at jeg ikke får full dag på jobb, men se det blåser jeg langt i om dagen. Jeg blir trukket de timene jeg mangler over lønna og det er heeelt ok! Flexitid er fantastiske greier!

 

Ha en fin dag alle sammen, klem fra Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håhååå....jeg glemte å fortelle!!

Vi skal til Kreta i slutten av mai. Jeg er NØDT til å gå ned endel til da. Det er 18 uker til - og minst 18 kilo :D

 

Det er min gulrot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååååååå et tur til varmere støk må jo bare være en skikkelig motivasjon da. Tenk så deilig å kunne kjøpe lette klær og mindre størrelser på klærne å dra sydover. Det høres skikkelig deilig ut.

 

Ellers så håper jeg at motivasjonen er på topp og at humøret er på samme sted.

Forresten går det bra med treningen da. Jeg er blitt avhengig. Utrolig deilig.

 

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Hei, du kan ikke skippe å komme innom hit når du skal ned i vekt til Kreta turen. Bruk den turen som en gulrot du eller godtpose for den saks skyld. :)

 

Å så kjekt da, Hilde. Er det du og familien, bare du og sambiss eller deg og venninner?

 

Skal på intervju i dag kl 14.00! Kryss fingre og tær! :)

 

Ønsker deg en sunn, frisk og flott dag i dag.

 

Klææææææææmmmm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom å ønsker deg ei fin helg Hildemor...kreta,...der pleier søstra mi å dra,har sett mange video filmer derfra,,,...(noen ganga føler jeg meg som hun der i The julekalender ,der jeg sitter på farmen å sjabber med søss i telefonen :) )

Kommer vel meg til kreta,eller rodos jeg og før jeg vandrer :)

 

 

Nei,nå skal jeg innom Lena og ønske henne ei fin helg

Klem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

a045.gif

 

Har du glemt oss?!!! a025.gif

 

Hvor er du egentlig og hva driver du med? Bye ze vei, jeg har mest sannsynlig fått jobben! :)

 

Håper du ikke er syk eller noe annet dumt. Håper humøret er på plass og at du har det bra.

 

Ønsker deg en fin dag og en god helg.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg har startet bilen, den står og varmer opp mens jeg pakker kofferten. Turen går over fjellet fordi visse folk ikke kommer innom her!!!!!!!!!! Hvor er du egentlig? Er alle datamaskiner på Østlandet helt kaputt kanskje?

 

Uansett hvordan det ligger an med kg, om du har lagt på deg eller ei, kom innom og prat med oss. Please!

 

Ønsker deg uansett en flott dag og en fin uke. Husk å drikke vann! :)

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for hilsner og etterlysninger :D

 

Jeg har det bare fint, men var uten pc hjemme noen dager og da ble det ikke noe innom her.

 

Grattis med ny jobb Trude, vi er heldige / dyktige....hehe!!

 

Helger er i grunnen verst sånn slankemessig, jeg har så lyst på noe snoooop, men klarer meg fint, har nettopp spist dagens fruktdose og skal få rødvin i kveld ;)

 

Håper alle har det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går fint med deg :D

Regner med du også har masse å styre på med,men jeg sender en liten hilsen til deg til du kommer innom :)

Håper det går fint med mat,trim og vann :() selv glemmer jeg at jeg burde drikke mye,så der er det sjerpings.

 

Klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er motivasjonen på topp? Håper det. Her går det mye bedre etter jeg begynte å jobbe på dagtid. Der er det nemlig ingen Narvesen som frister med alt digget de har der. :D

 

*snakkes inne på tou*

 

Klem fra Truden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Sitter på jobb i dag og prøver å ta igjen litt jobb som jeg henger etter med. Ute skinner sola...så det er ganske så pyton egentlig!!

 

Går fint med meg, er snart ferdig med flink uke nr 2. Status er at jeg veide meg til 112,5 i dag tidlig, noe som jeg tror er en kilo mer enn jeg veide i november...så sånn sett er det jo ikke bra med tanke på hva planen var å veie på denne tiden....men jeg trøster meg med at det kunne vært mye verre og at jeg tross alt har gått ned en del siden starten i fjor høst ;)

 

Jepp, 2 uker flink og matrutinene er inne igjen, det føles veldig bra! Nå er det bare å stå på fram mot sommeren. Drar på ferie i slutten av mai, det er 15 uker til. Målet er å være under 100 til da. Det må jo kunne gå.... :D

 

Nei, nå skal jeg lese litt på trådene deres, vi "snakkes"!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...