Gå til innhold

Vilde's nye liv- dagbok


Gjest Vilde34

Anbefalte innlegg

Hei, jeg heter Vilde og jeg er overvektig. Rett og slett. Grunnen til at jeg veier 40 kilo for mye er at jeg hiver meg over alt som er søtt og fett. Eller...jeg gjorde det før i alle fall.

 

Den 1.august i år startet mitt nye liv....livet på vei ned i vekt. Da veide jeg 125 kilo. Alt var tungt. Etter mange år i sofaen orket jeg ikke noen ting lenger! Mosjon var et fremmedord og godteri og fastfood var dagligdags. Det er noe galt når sjokolade gir den helt store lykkefølelsen? Jeg har så mange andre ting i livet mitt som er viktigere. Jeg har mann og 2 barn som fortjener å en mor i form.

Min store skrekk er at ungene skal bli mobbet pga min vekt. Grøss og gru...det er en de største motovasjonsfaktorene mine...ungene! Jeg vil være en mamma som orker å være med på sykketur, som kan være med å kjøre karusell, som kan spille fotball på plenen, og ikke minst...som tørr å kle av seg og bade på stranda. Det gjorde jeg nemlig ikke i sommer. Tørte ikke!!

Nå var det ikke det store strandværet i sommer (gudsjelov...) men hva om....?

Den store kroppen min gir meg skikkelig dårlig selvtillitt og jeg føler at folk ser ned på meg som er så stor.

Jeg savner å kunne kjøpe klær fordi jeg syns de er fine....ikke bare måtte ta det som passer. Jeg kan ærlig si at klærne i elefantstørrelse ikke er spesielt trendy. Tvert i mot....derfor kjøper jeg kun det jeg må, har 2-3 bukser som jeg veksler på å bruke...topper er litt lettere, men akk så kjedelig.

 

Har gått Grete Roedekurs før så jeg kan opplegget godt. Det fungerer som bare det!! Nå har jeg altså holdt på i 1 mnd...og jeg har gått ned nesten 6 kilo. Mye vann som går i starten så klart, men det skal jo av det også :-)

 

Har veiedag på mandager - spennende å se resultatet hver uke...prøver å ikke snikveie meg gjennom uka....med varierende hell ;-)

 

I dag er det lørdag og fri. Min tur til å stå opp med ungene, minsten våknet 6.30...urk.....men han er blid som ei sol så da blir det lettere å stå opp.

 

Ja, det var alt for i dag tror jeg. Ha en fin dag alle sammen :-)

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 584
  • Created
  • Siste svar

Velkommen i "klubben". Jeg kjenner meg igjen i veldig mye av det du har sagt, jeg tør heller ikke vise meg i badedrakt på stranden med ungene mine, ikke her vi bor i hvertfall, hvis vi er 200 mil borte og ingen kjente rundt, helst ingen i det hele tatt, vel da først tar jeg på meg badedrakten.

 

Jeg har også begynt et nytt og bedre liv forrige fredag begynte jeg med veiing, og til nå har jeg gått ned 2 kg, og BARE 58 igjen! Yes, yes.

 

Jeg vil ønske deg lykke til. Gå ofte innom disse sidene, det er motiverende som bare det.

 

hilsen tsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei tsj!

Takk for svar :-) Heldigvis er det lenge til badesesong igjen, og innen den tid så har vi gått ned så mye at det føles ok å gå på stranda! Jeg føler at jeg skal klare det denne gangen, er supermotivert! Oså finner jeg utrolig mye støtte i denne siden...bare det å lese andres erfaring med overvekt og slanking....det gir meg enda mer lyst til å lykkes :-)

 

Jepp, i dag er det søndag, min tur til å sove litt lenger...frokost klokka 11 først (det er kanskje ikke så smart) etterfulgt av 2 timer i skogen og en velfortjent dusj! Har spist Trøndersodd til middag, utrolig lite kalorier i det...men det er bare fint etter at jeg skeiet ut med litt snop og en kokosbolle i går kveld.

 

Nå skal jeg registrere maten hittil i dag og så må jeg ut å sanke inn ungene for kvelden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KOselig at du har fått din egen blogg. Det er så spennende dette her og jeg er så enig med deg, Det er så utrolig inspirerende å lese hva alle andre skriver.

Jeg håper at alt er bra med deg og at det bare er å stå på videre. Jeg er ihvertfall veldig spent på dagen i morgen.8-)

Ønsker deg en riktig go kveld videre:)

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lena :-) Ja, denne siden hjelper oss å holde motivasjonen oppe! Blir nesten som å gå på kurs, "må" jo fortelle dere her inne hvordan det går!

Og enhver slanker med respekt for seg selv har sin egen blogg vettu ;-)

 

Jepp, var på vekta i dag tidlig -og den viste 118,3. Dvs 0,8 ned siste uka :-)

 

Startvekt 1. august 125 kg

Nå 118,3 kg

Totalt ned 6,7 kg.

 

:-D

 

Føles kjempebra å ha holdt på i flere uker nå, det har på en måte blitt en vane å veie maten, og passe på hva jeg putter i munnen :-)

 

Ha en kjempefin dag alle sammen!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lena :-) Ja' date=' denne siden hjelper oss å holde motivasjonen oppe! Blir nesten som å gå på kurs, "må" jo fortelle dere her inne hvordan det går!

Og enhver slanker med respekt for seg selv har sin egen blogg vettu ;-)

 

Jepp, var på vekta i dag tidlig -og den viste 118,3. Dvs 0,8 ned siste uka :-)

 

Startvekt 1. august 125 kg

Nå 118,3 kg

Totalt ned 6,7 kg.

 

:-D

 

Føles kjempebra å ha holdt på i flere uker nå, det har på en måte blitt en vane å veie maten, og passe på hva jeg putter i munnen :-)

 

Ha en kjempefin dag alle sammen!

 

Vilde[/quote']

 

GRATULERER! du har hatt en bra nedgang siden du startet !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tilbakemeldinger Spardama og Lena :D Veldig hyggelig!

 

Sitter på jobben og tygger i meg 3 knekkebrød med magerost og krydderskinke, nam nam! Wasa Frukost fullkorn, er ikke så mange kalorier i de.

Jobbet sent i går, så da ble det ingen tur....får ta det igjen siden i uka.

 

Også skal jeg ut å kjøpe meg ei ny bukse i dag, utvalget i skapet er dårlig i den str jeg trenger nå! Yey!

 

Ha en fin dag dere som er innom og leser :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig flink du har vært!!! Kjempebra! Stå på videre' date=' heia heia.

 

hilsen tsj[/quote']

 

Tusen takk tsj :D Føles kjempebra!

 

Det som ikke føles fullt så bra er at jeg ikke var noe flink i går kveld. Hadde en aldri så liten minisprekk....Spiste 3 små kokosboller (hva gjorde de i vårt skap??) og av alle teite ting: en eslke med smurfedrops som lå igjen etter ungenes lørdagsgodt!!

Idag har jeg ikke notert hva jeg har spist, fikk heller ikke veid lunsjen eller middagen min fordi jeg spiste ute. Gah!!

 

Nå skal jeg ut å gå en lang tur, jepp det skal jeg. Og i morgen er en ny dag hvor jeg skal gjøre ting riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Back on track!!

Idag har jeg vært flink og veid og notert alt. Bortsett fra en salat jeg spiste på jobben...det var ost, ananas og pasta i den...skrev den opp som 200 kcal...aner ikke om det stemmer.

 

Fiskekaker og poteter og grønnsaker til middag, og myyye vann. Har en sånn Imsdalflaske på jobben som rommer 0,7 liter, den tømmer jeg hvertfall 4 ganger i løpet av arbeidsdagen. Blir mye doløping da, men det gjør ikke noe :D

 

Jeje....ha en fin torsdagskveld alle i hopa!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er virkelig bra at du er tilbake på rett spor, vi har alle slike dager, saken er å begynne på nytt hver gang og håpe og prøve på at vi ikke sprekker så ofte, og jeg tror det blir slik etter hvert. Lykke til videre, stå på.

 

klem fra tsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja når fristelsene ligger i skapet er det jammen ikke lett. Jeg har nutrilett bar i skapet og de tar mitt største sug etter noe søtt.

Bank i bordet, men det helt store suget har jeg jammen ikke hatt.

Har vært på en aldri så liten "Harry" tur til sverige i dag og barna maste om snop, men som jeg sa til de er at snop er gift for kroppen.

Mitt største ønske er at Snop blir tatt bort fra butikken. De kunne heller ha egne godtebutikker.

 

Ja ja er der vel ikke noe en vanlig borger får gjort noe med.

Ellers så håper jeg at alt er bare bra med deg.

Klen Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet.....jeg er visst litt surrete i hodet i dag, for nå har jeg skrevet i dere andre sine dagbøker "ha en god TORSDAG"...men hey, det er fredag i dag ja...hehe...ja sånn kan det gå.

 

Takk for hilsner, det er veldig koselig!!

 

Lena: Harrytur uten snop? Du har stålkontroll :) Jeg skal forresten kjøpe meg sånn Nutrilettbar. Takk for tipset!

 

Ha en god FREdag og helg alle sammen.

 

Stor klem fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :-)

 

Takk for hilsen, alltid koselig med besøk i boka :-) Ja heldigvis er motivasjon helt i orden, og på morgenkvisten i dag har jeg laget ferdig middager til å putte i fryseren til dager med dårlig tid.. Kyllinggryte og Indisk gryte.. perfekt til kjapt ut av fryseren,,bare koke litt ris til .

 

Ha en flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe fin tråd du har, ville bare innom for å ønske deg enfortsatt god helg og så skrives vi igjen håper jeg.

 

Sender deg noen Heia rop : Heia, heia, heia, stå på nå dette klarer du

 

Lykke til

 

klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere...jeg var på fest på lørdag. Det var utrolig gøy!! Det var faktisk øl og potetgull-gøy. Søndag var jeg vrak og avsluttet dagen med å bestille pizza. Resultatet i morges var derfor høyst fortjent. 0,3 kg ned. Ned er ned ikkesant?

Trøster meg med at jeg var flink resten av uken, og hadde jeg ikke vært det så hadde vekta gått opp!

 

Jaja, ny uke nye muligheter og lenge til neste fest :) Nå skal jeg ha noen uker med GR-kost også i helgene, så blir det fart på nedgangen igjen :)

 

Tusen takk for tilbakemeldinger jenter, dere er kjempegode å ha!

 

Ønsker alle en fin mandag, sitter på jobb nå så har ikke så god tid. Stikker innom igjen i kveld og leser de andre trådene :)

 

Hej så lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ler godt av innlegget ditt angående fest. Klart du skal få feste og ha det gøyt. Jeg antar at du er ung og festing er en del av det. Jeg husker en gang da jeg var slik.......hehe. Nå er det nærmest fremmedord :)

 

Men nedover er nedover, så du kan være fornøyd.

 

klem fra tsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du sier ned er ned, og det har nå blitt 300 gram mindre av deg, syns det er kjempe flott jeg. Har du tatt cm dine?

 

Det er jo en livsstilsendring vi holder på med og det er noe vi skal leve med resten av livet, derfor må vi også venne oss til at det blir litt fest og morro innimellom, uten av en skal ha dårlig samvittighet, for litt gøy skal man også ha det selv om en går på grete rode kost og skal legge om livsstilen litt.

 

Ha en flott dag og så skrives vi

 

klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du sier ned er ned' date=' og det har nå blitt 300 gram mindre av deg, syns det er kjempe flott jeg. Har du tatt cm dine?

 

Det er jo en livsstilsendring vi holder på med og det er noe vi skal leve med resten av livet, derfor må vi også venne oss til at det blir litt fest og morro innimellom, uten av en skal ha dårlig samvittighet, for litt gøy skal man også ha det selv om en går på grete rode kost og skal legge om livsstilen litt.

 

Ha en flott dag og så skrives vi

 

klem fra Evelyn[/quote']

 

Du har så rett, men ja, jeg får litt dårlig samvittighet uansett! Kan ikke noe for det, og jeg er utolmodig så jeg vil se resultater kjapt....og helst mye ned hver uke....hehe, veit jo at det er feil å tenke sånn :)

 

Takk for heiarop :) Skal sjekke bloggen din etterpå :) Vi skrives!!

 

Klem fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott blogg du har fått deg :)

 

Og vet du....... Jeg synes du er kjempeflink :)

 

Dette klarer vi. Her inne er vi mange i samme "båt"' date=' og heldigvis flinke til å motivere hverandre :)

 

Klem fra Sheba.[/quote']

 

Heia!!

Jada, må ha en sted å rable ned en liten "dagsrapport" vettu. Og ja, motivasjon betyr masse!

 

Klem fra meg :)

 

Nå har jeg gått en laaang tur, ting ser litt lysere ut da!! Vi tastes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ler godt av innlegget ditt angående fest. Klart du skal få feste og ha det gøyt. Jeg antar at du er ung og festing er en del av det. Jeg husker en gang da jeg var slik.......hehe. Nå er det nærmest fremmedord :)

 

Men nedover er nedover' date=' så du kan være fornøyd.

 

klem fra tsj[/quote']

 

Takk for hilsen!

Hehe, ja kan jo ikke si nei til alle fester?? Hehe, ung jeg? 34 i enda noen måneder :) Fester egentlig veldig lite, vi er sofamennesker....noe som jo syns på kroppen!

Jeg er fornøyd, ned er ned og det er riktig vei!

 

Takk for hilsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal være stolt av deg selv syntes jeg. Det er som alle har skrevet. Ned er ned uansett hva tallet viser.

Det er ikke bra å gå ned for mye på kort tid.

Om for å være helt ærlig, man kan ikke si nei takk til fest. Er ikke mulig det.

Vi skal kose oss også. Det er sunt det.

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg på meg en bukse som jeg aldri har brukt før. Den er ikke ny....hehe, kjøpte den for over ett år siden....den var jo bare litt for liten (hvor dum kan man bli??) den gangen...flere som har en tendens til å kjøpe for små klær med tanke på å slanke seg inn i de? Vel, i dag passet den!! Aner ikke hvilken str den er i, det står basre "4" på lappen. Er kjøpt i en sånn spesialbutikk for flodhester :)

Anyway - endelig kan jeg bruke litt av det som ligger i skapet - istedet for de 2 buksene jeg har BODD i det siste året :) Yey!!

 

Tirsdag ja, sitter på jobb og tygger frokost. 3 knekkebrød med magerost og servelat Go' og mager! Nam nam. Vannflaska er full og te har jeg også. Ute skinner sola og livet er slett ikke verst!!

 

Ha en fin dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...