Gå til innhold

For oss over 40 år!


Gjest Cathy49

Anbefalte innlegg

Gjest krepsedama

Det er så flott at vi kan motivere hverandre sånn som vi gjør, at jeg er bare happy :D både på mine egne vegne og på deres!! ......og jeg er veldig imponert over dere alle!

 

Jeg var også ute i snøværet i går og samlet meg trimpoeng. Gikk 9 km på 1,5 time. Når jeg legger inn det på trim på GR så legger jeg det inn slik: aktivitet under 6 km/t og på tid 1 time og 30 minutter. Da får jeg 2,6 trimpoeng for det. Hvordan beregner dere 2,5 times gange og får over 5 trimpoeng?? Må jo gå i en fart på 8 km i timen da...... Kanskje jeg gjør noe feil?? Men nå får jeg meg snart et nytt tre å begynne på igjen. Det mangler kun 1 gulleple på det jeg holder på med. Mine trimpoeng havner på treet nemlig...

h045.gif

......for jeg er veldig glad i epler :)

 

Ja, ikke sant jeg har blitt flink Sebra - kom sent, men godt.

 

Dere får ha en fin dag videre, jenter! Hvis det ikke blir for glatt (meldt regn) og ikke stormen blir for heftig etter jobb i dag, blir jeg nok å finne langs veien i dag også.

 

Klem fra Krepsedama :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 994
  • Created
  • Siste svar
Gjest fortvilet

Hei krepsedama. Jeg bruker pulsklokke. :)

Starter klokken når jeg går ut døren og stopper den når jeg står på trappen hjemme og strekker ut.

Klokken er stilt inn på min vekt, høyde og kjønn. Den har også registrert mitt formnivå. Den beregner da hvor mye jeg har forbrent i løpet av turen og dette legger jeg inn på min side.

 

Treningspoengene regnes ut av programmet på min side. Jeg har registrert at jeg får et høyere antall trimpoeng med pulsklokke enn jeg fikk før.

 

Beregningene på registrert trim uten pulsklokke er ut ifra et snitt. Ikke en personlig beregning slik som det blir med en pulsklokke.

 

Samtidig få får jeg også vite hvor mange % fett jeg har forbrent iløpet av turen og kan trene riktig iforhold til pulsen. Jeg opplever ofte at ved hard trening så er fett forbrenningen lavere enn når jeg ligger mellom 60 og 75 % av max puls.

 

Jeg trener mye riktigere nå enn før, da jeg også tar hensyn til kroppen behov for å restituere seg.

 

Klem fortvilet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, da forstår jeg at det blir forskjell... Du er jo proff du Fortvilet! Driver på gamlemåten jeg. Kanskje jeg kunne høre med gubben om jeg kan låne hans; tror den er veldig pent brukt for å si det sånn....

 

Men jeg har gått 1,2 mil i dag og det brukte jeg 2 timer på. Hadde nemlig skikkelig motvind på hjemturen så den var "lang". Men jeg fikk da 3,4 trimpoeng og er nå kommet til 9,4 poeng denne uka. Det ble også nytt gulleple og med det så fikk jeg et nytt tre. Nesten som å pynte juletre dette - føler meg som en unge.

Men nå er det godstolen dere og jeg lukter nytrukket kaffe n065.gif som som var ferdig til jeg kom hjem.

 

Klem fra Krepsedama :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Jeg beregner også trimpoeng på "gamlemåten"Krepsedama. Ja, ja vi forbrenner kanskje mer enn vi registrerer da.

Må visst komme innpå senere,det var noe galt på sida for øyeblikket. Har nettopp hatt en times trimmetur, så jeg får se på farmen først og så ta meg en deilig dusj.

Vi snakkes senere!

Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, Sebra, noen skal sørge for skogen også...... :) Bare det ikke blir slik at vi ikke ser skogen for bare trær - he,he....

Nei, jeg får bare fortsettte å gå på gamlemåten jeg; har jo de samme beina - gamle de også... men samler trimpoeng gjør vi jo okke som. Det var nyttig Fortvilet, å vite hvordan ting virker. Tenkte jeg gjorde noe feil jeg....ble nesten fortvilet jeg også... Det er kanskje ikke antallet som teller heller. Det viktigste er jo at vi beveger oss, holder oss i form og forbrenner litt fett! Det er fett det....:D

 

Vi får tråkke i vei jenter; det er innmari kjekt da, men nå skal jeg tråkke inn på soverommet og finne køya!

 

Nattaklem fra Krepsedama

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Mårn jenter! Er det ingen som har stått opp enda? Fikk bare så lyst innpå og slå av en rask prat.....

 

Her er det et forferdelig vær i dag s060.gifså jeg vet ikke om det blir tur i dag. Jeg får ta en bestemmelse etter at jeg har spist middag.

 

Har laga ferdig kyllinglår i leirgryte som er bare å varme/sprøsteke på stekepanna. Når jeg lager maten i leirgryte blir den veldig saftig. Kan ha grønnsakene og alt i, men det tar jo en stund da, slik at jeg om kvwelden lager for et par dager. Noen andre som har prøvd leirgryte? (Oj, kanskje jeg har snakket om dette før....grrr... glemsk) :confused:

 

Klem fra Krepsedama

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fortvilet

Joda det er noen av oss som er oppe! Her skinner solen og det er bare helt nydelig ute, selv om det blåser litt. :)

 

Men noen tur ut i finværet blir det ikke på meg idag, tror jeg. Har en syk gutt hjemme på andre dagen og i dag er det min tur til å være sykepleier. Så jeg bruker tiden på husarbeid og omsorg for sykt barn. Har nå lovet å spille spill. "Ticket to ride" er et greit spill, når en kun er to spillere.

 

Har rukket trening også mellom slagene, 2,8 trimpoeng. Kun tre epler igjen på mitt første tre. ( og - 100 g på vekten). Mulig jeg er på rett spor nå:D

 

Ha en strålende dag.

 

Klem fortvilet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

.... så definitivt det ja! Gratulerer med nedgangen Fortvilet - du holder det gående og det er kjempebra :D ... og til og med trimpoeng mellom slagene - ikke verst altså. Tur eller ikke tur; du kan få låne solbrillene mine i dag :cool: for jeg trenger de helt sikkert ikke. Heller vernebriller for snø og regn.....

 

Men det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær heter det, og det har jeg ikke. Så da er det vel bare å tenke positivt, bite tennene sammen og gå ut etter jobb...mmm...

Ja, og så er det veiedag for meg i morgen - håper jeg kan se nedgang som du Fortvilet, men jeg er ikke så veldig optimistisk med hensyn til den saken. Sist helg var kanskje i meste laget :)

 

Klem Krepsedama

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

....den trenger jeg, Sebra! Ser du er innpå her du også. Det ble nesten halvannen times tur i kveld også og noen trimpoeng. Men nå er det loppekassa for min del. Skal være med på noen intervjuer på jobben i morra, og da er det vel best å være så noenlunde med.

 

Du får ha god natt Sebra og så snakkes vi i morge.

 

Nattaklem til enda flere om dere er der fra Krepsedama :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Blir så glad hver gang jeg er inne her, og det er blitt flere ganger hver dag merker jeg.

 

Så hyggelig med en så positiv gjeng.

 

I dag har jeg spilt simulatorgolf. Ikke så mange trimpoeng ut av det, men man beveger seg jo så litt blir det vel, men jeg skriver ikke ned noe.

 

I helgen skal det nok gå greit med spisingen. Skal være hjemme så jeg styrer maten selv. I tillegg har vi bestemt oss for å få en verdivurdering av huset vårt og muligens flytte tilbake til der jeg er fra. Bare en halv time unna (og mye dyrere), men nå begynner de største å bli så store at en har flyttet hjemmefra og den nest eldste er sjelden hjemme og skal i militæret etter hvert, så vi trenger ikke så stor plass lenger.

Håper vi får en grei takst, så får vi se hva som skjer.

 

det betyr at jeg får svingen vaskemoppen og bruke armene til å rydde gjennom helgen, så bevegelse blir det i alle fall.

 

I dag fikk jeg den første kommentaren om at jeg virket slankere. Yippy, må bare innrømme at det føltes godt. Vet jo at ca. 6 kilo er borte, men ingen har kommentert det tidligere.

 

Da tror jeg senga skal få besøk. Noen situps, så legger jeg hodet på puta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

...og blunk - blunk! Ja, er våken såvidt; i alle fall med det ene øyet! Og har vært på vekta: nedgang på 100 gram, men det er da NEDGANG for søren!! Jippiii....

 

Og du har så rett Ninass, en blir litt glad over å være her. Hvis en ikke er så glad så søker en inn for her kan vi få litt trøst om det trengs. Det er så bra atte...

Og du da som har fått kommentarer og alt på at det nå syns. Dette har du virkelig fortjent - det er bare så artig - kjempeflott altså. :):)

Stå på videre Ninass!

 

Men 6 kilo er jo så det både syns og kjennes. Det merkes om man tar 3 kg i hvert bærenett og labber i vei; da føles det veldig tungt. Jenter er ikke alltid like snille på det viset. Mange sier ingen ting før en hører noe sånt som: nå må du ikke ta av mer for da blir du for tynn! Det hadde kostet lite å si at nå har du blitt virkelig fin først i alle fall.

 

Ja, det er godt misunnelsen ikke virker her inne hos oss. Men når alle slanker seg og støtter opp hverandre så kommer misunnelsen ikke på det stadiet. Da er vi glade for hverandre og det er denne følelsen jeg får her inne på tråden med dere.

 

Takk for morrapraten og klem fra Krepsedama :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fortvilet

Så flott med nedgang da krepsedama, 100 gram er tross alt 100 gram . Syntes det er supert, alt hjelper. Husk 9 slike veiinger til og vips så har du mistet 1 kg.

 

Så flott med 6 kg. da ninass. ( Gleder meg til den tid, men er veldig fornøyd med det jeg har oppnådd, selv om det ikke syntes på meg ennå, slik som med deg. ) Men slike resultater er tross alt en belønning for iherdig innsats fra din side. Det gir oss andre lyst til å fortsette, at det nytter noe du er et bevis på.:)

 

Helt enig med deg Krepsedama, vi skulle være flinkere til å skryte av våre venner. Jeg skal ta den med meg og være litt mer obs rundt meg. Vi trenger tross alt alle litt ros i hverdagen.

 

I dag har jeg ikke fått trent, guttungen er fortsatt syk. Men jeg har et opptak av frustrerte hustruer fra tirsdag og et CSI opptak så jeg får hive meg på sykkelen i kveld. Gubben skal på et forsinket julebord så kvelden er min.... nesten ihvertfall.:D

 

I dag spiste jeg en fantastisk sunn og spennende middag. Pølser i lumpe!!!! Hva gjør en ikke for sine barn.

 

Ha en fortsatt fin fredag alle sammen.

 

Klem fortvilet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann damer.Javisst , dette er en positiv gjeng.

Tar meg både en og ofte flere turer innom her så og si hver eneste dag.

I dag er det treningsfri for min del . Bestemte meg for en treningsfri dag for uka i høst. Det røyner hardt på leddene dersom jeg overdriver, så en hviledag er greit.

I morgen er det handballkamp for veslejenta . Nest siste seriekamp for sesongen.

Det blir fint med en kamp igjen nå , for det er vel cirka en måned siden sist.

Skal prøve å legge inn ei mil på ettermiddagen, så kan jeg nyte lørdagskvelden med god samvittighet (og kanskje en god rødvin:) )

Gratulerer med nok ei uke med nedgang Krepsedama.Nå er du så nærme målet som du aldri før har vært. Håper vi får beholde deg her inne ei stund etter at målet er nådd også, for du er så positiv:)

Ha en fin kveld da dere!!

Klem Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, jeg har vært ute på tur i ettermiddag; 4,3 trimpoeng fikk jeg med meg. Min treningsfrie dag blir i morgen. Da skal jeg på lørdagslunsj med venninner og det skal bli kjempekoselig. Blir nok litt rødvin på meg da - og det midt på lyse dagen!!

 

Ja, du har rett Sebra; jeg er så nær målet som jeg aldri før har vært. På vektkurven tipper jeg nesten borti målstreken og jeg har nå en BMI på 22,2. Men ikke glem at jeg startet på 82 kg for ca 6 måneder siden og derfor kan jeg si til dere alle sammen: HUSK DET NYTTER JENTER! og jeg synes dere er kjempeflinke og kjempekoselige alle sammen :D:)

 

Gubben har ferdig kaffe og likør (opps) så nå er det tid for godstolen og tv-titting. b035.gif

 

Fredagsklem fra Krepsedama :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig med lunsj sammen med gode venner Krepsedama.Tenker du får mange beundrende blikk etterhvert , fra både kjente og ukjente:)

Har sanka 3,7 poeng i ettermiddag,og måtte bare inn her for å registrere.

Nå er lørdagsfreden senket over hjemmet , og mor har forsynt seg med to glass rødvin ...:eek: Det går forhåpentligvis bra denne uka også..

Har mot alle odds kommet fint igang med litt småjogging, helt etter mitt eget opplegg. Blir sterkere for hver tur, og det føles kjempedeilig.

Ha en hyggelig helg da,dere!!

Klem fra Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Da er lørdagskvelden nesten over. Litt kake unnet jeg meg i kveld. Det er utrolig lenge siden sist, og jeg klarte meg med 2 små skiver.

 

Tok også noen få chips, men det var helt utrolig deilig å se at jeg kunne stoppe før det var tomt.

Har passet på å ikke ha noe i huset, men kjøpte inn litt i dag for å ha på bordet til gjester og unger.

 

Trimmen i dag ble gulvvask og rydding. Skal ut å gå meg en lang tur i morgen, uansett vær har jeg bestemt meg for. Har en lydbok på iPoden og lar meg selv bare høre på den når jeg er ute å trimmer. Koselig bok, så da må jeg jo bare komme meg i uteklær og høre videre.

 

Veieing i morgen. Har jo hatt mandag og tirsdag de forrige ukene, men det er fordi jeg ikke har vært hjemme. Får komme meg tilbake til søndag-morgen-veiing igjen. Da kan jeg ikke dumme meg ut fredag kveld og lørdag. Blir jo ingen dager å rette opp på, så det fungerer greit synes jeg.

 

Rapporterer inn i morgen igjen. Tar straks senga nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig skitur i dag. 17,1 trimpoeng totalt denne uka.

Var på besøk etter skituren , det ble nok en liten sprekk , med smaking av både is , pisket krem , vaffler og muffins:(

Regnet det ut til 945 kcal ,så det var ikke greit . Gjort er gjort...... Veiing og ny uke i morgen.Håper det ikke straffer seg altfor mye ,i o g med at hele uka i forkant har gått helt fint.

Tenk litt på meg i morgen kveld da dere..og kryss fingrene!!

Klem Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Gratulerer med kjempespranget, Ninass! 0,6 kg ned - blir helt satt ut jeg altså. Dette fortjener du to fjes for :):)

 

Og mor har vært på byen! Det ble ikke bare med lunsjing nei; det ble forestilling "Med ræven i fatle" og ut etterpå - fleeeere rødvinsglass :eek: :eek: Men moro var det og jeg gikk tur både lørdag og søndag. Ikke så lenge på lørdag ettermiddag da, men i går ble det trasking i naturen - til fots i blautsnø.....fulgte en setervei, men likevel ble det tungt å gå. Vel, vel, jeg samlet i alle fall 21,2 trimpoeng sist uke og det er da noe.

 

Vel, og jeg skal krysse fingrene for deg, Sebra. Vi er her for deg vet du..... og skal nok følge med på rapporteringa til kvelden.

Hei på dere - ha en fin dag!

 

Klem fra Krepsedama

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere trodde dere slapp unna ;-) Men den gang ei. Her er jeg igjen. Hatt et noen veldig hektiske dager, men har telt og veid og trimmet. Er helt imponert over tempo og resultat her inne. Veldig bra, jeg gikk ned 3 hekto forrige uke, men denne uke ble det et helt kilo. Funnet ut at jeg ligger på et snitt på 500 gr i uka, hvilket er helt etter boka.

 

Har dere tenkt noe på den forestående påskeferien. Sjøl syns jeg påsken minner mer og mer om ei lita jul, hva mat angår, handler som om vi har katastofer i vente, og mye tull. Det blir det ikke snakk om denne gangen, men jeg reiser bort om ei uke, og da blir det hotellmat og kanskje litt ekstra drikke. Spent hvordan dere forbereder dere.

 

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Long time - no see.... Så bra at du ikke har forsvunnet da, Svada! Koselig at du er med oss, og så flink som du har vært hele tiden,ser det ut som du har funnet resepten på nedgangen så å si, siden det går såååå bra. Håper virkelig at det det fortsetter i samme leia for deg. Jeg heier på....... k015.gif

 

Påskeforberedelser du? Ja, litt blir det nok, i og med at det er noen ekstra helligdager. Jeg skal holde meg unna påskemarsipan og Kvikklunsj. Men godt med appelsiner må vi ha og annen frukt og grønt selvfølgelig. Ellers i matveien blir det alt fra vilt til klippfisk; fryseren er på randen av sammenbrudd og den inneholder alt for alle ganer. Det blir nok tilberedningen som avgjør om det blir et fornuftig og kalorifattig måltid eller en gourmetaften med kalorier, så jeg tror det blir litt av hvert. Ja, for det vil bli middag for barn og barnebarn og det blir kvelder med fullpakke for venner. .......og på påskeaften blir det ribbe av begge slag....... men det er jo for gjestene........

Men heldigvis; I motsetning til julen er påsken turtid, så jeg ser fram til over en uke fri.....

 

Klem fra Påskedama - nei Krepsedama var det.......:) jeg ble revet med.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo.

Må vel inn å rapportere ,som jeg har lovt.

Har en vond dag i dag. Tror jeg har fått senebetennelse i hele venstre overkropp!!

Har hatt vekselvis vondt i skulder og albue i lang tid , men i dag har det toppet seg litt. Orker ikke noe trimmetur i kveld , og magen er ganske oppfyllt:(

Resultatet av veiinga ble vel omtrent som forventa. 600gram opp!

Holder på med de samme kiloene uke etter uke.

Pytt ,pytt!!Snart er det påskeferie.Har tenkt å ringe til legen i morgen ,og hvis jeg får en kortisonsprøyte kan jeg sikkert ta meg mange skiturer i påskehelga! :)

Uff , dette ble masse sutring :eek: skal love å skjerpe meg

Ny uke og nye muligheter.

Vi snakkes!!

Klem Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

n020.gif God bedring, Sebra!

 

Høres ikke godt ut nei, men håper du får noe hos legen.600 gram opp - vel, det er vel ikke den store sorgen akkurat. Egentlig vil det jo si at du holder stand... men du går ikke ned. Men det er jammen vanskelig å holde vekta også. Nei, dette skal du se ordner seg. Men vi har en jobb å gjøre i påska; kaloriene må ikke få overtaket på oss! Og når den er over og vi har greidd oss så noenlunde, DA skal vi trå til for fullt skal du se.

 

Nå må du bare komme deg igjen, få deg en god natts søvn og så snakkes vi i morgen.

 

Klem fra Krepsedama :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

...er det noen der ute .....

 

Tar ingen sjanser på at været blir bedre i påska, så i dag var det på med solbrillene :cool: og ut i finværet; 2,6 trimpoeng i dag og det samme i går så nå har vi over 5 så langt denne uka.

 

Men det beste av alt var følelsen av vår.... det var bare det jeg ville si :)

 

Vårlig hilsen fra Krepsedama

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...