Gå til innhold

For oss over 40 år!


Gjest Cathy49

Anbefalte innlegg

Har mistet hele 0,9 kg, nesten en hel kilo gitt. Og for å ikke glemme, 2 cm mindre rundt livet.

 

Fornøyd. Skal på trening kl. 18. 40 min styrke og 30 sykling. Bra innsats Krepsedama, du får vente til fredag, men etter det jeg så, har du all grunn til å være fornøyd. Enn Sebra da? Hvordan gikk det med deg?

 

:D Svada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 994
  • Created
  • Siste svar

Heisann.Gratulerer med kjempe fin nedgang Svada.Hyggelig å komme skikkelig i gang.Tenker du merker stor forskjell allerede.Snart begynner komplimentene å hagle rundt deg,og det er veldig hyggelig når man jobber hardt for å oppnå resultater:)

Vart litt seint i kveld.Har hatt meg en times trimmetur før det ble veiing.

Endelig er jeg tilbake på vekta jeg hadde på julaften.Altså 200 gram ned fra forrige uke.

Jeg er fornøyd med det. Det skal vel gå litt mere trått etterhvert som matchvekta nærmer seg.Nå mangler jeg bare 300 gram ,så runder jeg 10 kilo ned. Dersom jeg er riktig flink,blir det kanskje denne uka???!!

Lykketil med trim og kaloritelling til dere begge!!

Og Krepsedama...etterhvert er du både slank og lekkert brun tenker jeg:)

Klem fra Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

....til dere begge! Fy søren, så braaa :-) Svada og Sebra! Dere æ'kke sanne altså - dette tror jeg jeg må ta meg en ekstra morgenkaffe på - slurrpppp!!

 

Jeg gikk en times tur i går kveld jeg også, men jeg føler likevel jeg drar på en stor klump i magen. Går ikke den følelsen bort, er jeg redd det vil syyyynes på vekta til fredag. Men da har jo dere gått ned så bra at jeg kan få dele litt på nedgangen :-| ........

 

Skal ut med turvenninne i kveld så da får vi oss en halvannen times tur tilsammen og det blir bra.

 

Gratulerer igjen jenter - med stor klemz fra Krepsedama :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

.... og når sant skal sies så ble jeg faktisk nesten misunnelig på dere to i dag: så flinke dere har vært altså :-)

 

Jeg får ta på solbrillene i dag og se lyst på livet........

 

Enda en klemz til dere i dag fra meg :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige flinke damer, som har målet rett rundt hjørnet. Men motivasjonen er på topp, og siden nyttår har jeg mistet 11 cm rundt livet, og hele 3.5 kg. Bare å stå på, at dere er så nære gjør at jeg får mot til å fortsette, vet at det nytter. Flinke damer, skikkelig bra innsats.

 

Svada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Flink er du selv, Svada! 11 cm rundt livet - det er ikke lite du. Må jo merke det skikkelig bra på klærne da; god og kjekk unnskyldning for en shoppingtur med god samvittighet det da :-) Stå på du også - vi er her vi vettu :-)

 

Har nettopp kommet opp fra badekaret etter trimturen; det er belønning så god som noen - og nå er det nytrukket kaffe.

 

Ha en fin kveld dere. Vi snakkes.

Hmm - Kanskje godt med en tekopp også......... Nam-nam...

 

Klemz fra Krepsedama :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker innom en liten tur.

Gratulerer Svada 3,5 kilo siden nyttår!!Det står det virkelig respekt av.Stå på som du stevner,så når du målet fortere enn svinT:)

Vil bare ønske deg lykke til med veiingen i morgen ,Krepsedama.

Har vært på dametrim i kveld , føles godt !!

Klem fra Sebra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, Sebra og Svada - må nok vente med veieresultatet til i morgen!

Hvorfor? Jo, det gikk litt fort i svingene i dag morges og jeg tror ikke jeg fikk med meg verken dag eller tid, men på jobb kom jeg meg.

Var ute og spiste sammen med 3 jentekolleger i går etter jobben - ingen trim igår altså - så vi får se hvordan det slår ut. Kanskje var det like bra at veiingen blir utsatt.....

 

Får nok prøve med en skikkelig tur etter jobb i dag, tenker jeg :-)

 

Dere får titte innom tråden imorgen da - mulig jeg kan trenge noen trøstens ord :-) Ha en kjempefin fredagskveld.

 

Klem fra Krepsedama

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger går det så fort i svingene at en blir helt surrete. Bare denne uka snart er overstått, så skal jeg.... tenkte jeg forrige uke. Men sånn ble det denne uka også, kulminerte i et mareritt av en arbeidsdag hvor 3 av 5 var borte. Ja, ja, sånn er det noen ganger.

Har liksom ikke fått trent noe denne uka, bare elendighet, har telt og telt, men litt sur på meg selv for at det ikke har gått, kommet hjem sent hver dag, og nærmest stupt på sofaen. :-) men har avtale med ei venninne om ei skikkelig pang-økt i morgen. Har satt mål av meg med minst 7 trimpoeng pr. uke, og denne uka skal ikke bli noe unntak sjøl om jeg må legge meg i selen i helga nå.

 

Dere står på ser jeg, flinke stødige damer. Jeg trenger et spark bak, må bli flinkere å prioritere meg selv, og ikke alle andre. Dette skal/må/vil jeg greie. Dere er en inspirasjon da. Takker for det. Ha ei forrykende helg.

 

Svada.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

... ser du er inne på tråden nå Svada. Det med å sette seg mål med hensyn til trimpoeng pr. uke - det var lurt! Det har jeg ikke tenkt på, men jeg skal melde om poengene sammen med vekta i morgen.

 

Har nettopp kommet hjem etter en skikkelig tur på ca 1 mil - langs gangsti. Fint vær og i det hele tatt. Deilig altså - og noen trimpoeng det også.

 

Flinke damer, ja, og du er en av dem - ikke glem det. Greier meg nesten ikke uten dere her på tråden jeg nå altså :-) Synes det er innmari inspirerende; får liksom litt ekstra kick for å stå på da.

 

.... og nå er det fredagskvelden og gullrekka på TV og allting :-)

 

Ha en fin kveld - vi snakkes i morgen. Klem fra Krepsedama

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Det ble en nedgang på 300 gram denne uka så nå viser vekta 66 kg akkurat. Er fornøyd med det altså :-)

 

Trimpoeng så langt denne uka er 9,2; det var det jeg lå på forrige uke også så jeg. Så målet med 7 trimpoeng pr. uke eller 1 poeng gjennomsnittlig pr. dag er et greitt mål det. Har ikke gått tur i dag; bare vaska i huset, men det er jo en form for trim om en ikke akkurat får poeng for det. Litt kalorier brenner vi nok vil jeg tro :-)

Skal ha venner på besøk i kveld til elggryte og rødvin så vi skal kose oss riktig.

 

Ha ei fin helg dere - Klem fra Krepsedama :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra, Krepsedama. 9 trimpoeng skal du nå sannelig være fornøyd med, er nesten på målet mitt, håvet inn litt over 3 i dag. Liten innsats i morgen, så er jeg der :-)

 

Veiing i morgen... spent, magefølelsen min sier at jeg har gått opp litt denne uka.

 

Svada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Krepsedama!300 gram er flott,spesiellt nå når du har så lite å ta av:)

Lykke til Svada.Ikke alltid at magefølelsen stemmer , så det er bare å krysse fingrene!

Ha en fin lørdagskveld begge to!

Klem fra Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

...og i dag ble det 1,6 mil dere! D e så bra atte.... Sola skein og jeg gikk "soltur" i dag - med retur og da ble det 1,6 mil ca, Derfor ble det sol ute, sol inne.... "I have a good life" :-) Herlig altså - å være menneske!

 

Å, der var du Sebra! Har savnet deg... Når du ikke dukker opp på traåden daglig så tenker jeg; håper ikke hun har gått lei også da.... Men det hadde du ikke :-) ... heldigvis

 

I kveld skulle jeg og ei venninne se Drageløperen på kino, men den var utsolgt!! Det ble 2 øl på byen i stedet for vårs da... Koselig det også!

 

Gleder meg til ny uke - vi står på videre - eller rettere sagt: vi går på videre!

 

Klem fra Krepsedama :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

... og den ser ut til å starte veldig bra her med sol og blå himmel og et par kuldegrader som sikkert går over til pluss når sola får varmet litt.

 

Jeg glemte å rapportere om trimpoengene i går. Etter den lange, gode turen i går hadde jeg samlet 13,7 trimpoeng forrige uke :-) Det er kan hende like bra å telle trimpoeng som kalorier? Hva tror dere om det? Det sier i alle fall litt om aktivitetsnivået, men vi må vel likevel tenke på hva vi putter i munnen av vått og tørt. Det er et ordtak som sier "En svale gjør ingen sommer!" og det blir vel det samme med vektreduksjon; bare det ene nytter nok ikke.

 

Ellers venter jeg spent på dere; veiedag i dag både Sebra og Svada? Eller har jeg kommet ut av det....?

 

Uansett: Lykke til med veiinga :-) Klem fra Krepsedama

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei der damer. Kan ikke påstå at jubelen stod i taket når jeg entret vekta i går. Ikke så mye som et hekto ned. Det var litt surt, men innsatsen sett under ett, var det kanskje ikke så ille. Litt slurvete telling, og meget slurvete triminnsats. Målet på 7 trimpoeng ble ikke nådd. Hvem andre enn meg selv har jeg å klandre?

 

Men hele to vakre centimeter inn, og det tar vi med, midja er lekre 13 cm smalere, så da så..

 

Litt misfornøyd, men litt fornøyd også. Enn dere da?

 

Svada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld til dere, damer.

 

Har fulgt med denne tråden en stund, men det var så mange med at jeg nøyde meg med å lese.

Nå er det visst ikke så mange igjen, så jeg lurer på om det er plass til en 45 åring? (46 om ikke så lenge)

 

Vel......... håper dere sier ja, og tar sjansen på å introdusere meg.

Heter Nina og bor i Østfold. Har gått på GR kurs til å fra i mange år, men finner alltid "gode" grunner til å slutte, med det resultatet som de fleste finner ut av etter en stund.

 

I tiden før jul var jeg så lei av å se på meg selv. I tillegg følte jeg meg stappet hele tiden. Bestemte meg for å starte på nyåret, men lille nyttårsaften fikk jeg nok. Reise meg opp under frokosten og ga beskjed om at nå er det nok. Jeg gidder ikke være feit mer.

 

Startet der og da. Gikk på vekten med en gang og den viste forderdelige 90 kilo blank. Har aldri veid så mye før.

 

Jobber med å ta gode valg når det gjelder maten. Klarer meg ganske bra synes jeg. Tar noen valg som GR ikke setter 100% pris på, men det er gjennomtenkte valg, ikke bare spising uten å tenke over hva jeg gjør.

Har holdt meg helt borte fra sjokolade og snacks. For min del går faktisk det helt greit, så langt.

 

Skal ikke skrive et milelangt innlegg her. Avslutter med å fortelle at jeg på denne måten har gått ned 4,6 kilo siden starten. Har ikke vært så veldig flink med trimmen, men går turer, selv om det er for få av dem. Jobber med å bli bedre på trimmingen. Maten går jo helt greit.

 

Håper dere lar meg være med. Går ikke på kurs, så det er hyggelig å ha noen å snakke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ninass,velkommen på tråden!! ;)

Hyggelig å¨bli flere.Syns du har vært flink jeg.4,6 kg siden nyttår er veldig bra.

Har hatt veiedag i dag .200 gram ned.Ok,hadde vel ca 11 trimpoeng sist uke. Hadde 14 for uka som mål da jeg gikk på GR kurs i høst,så jeg har nok blitt litt "slappere" etterhvert.Nå har jeg oppnådd 9,9 kilo.Hadde som mål å runde 10 denne uka ,men det gikk altså ikke.Er ikke så streng med meg selv lenger,men så lenge det går i riktig retning ,er det greit:)

Du da Krepsedama 13,7 trimpoeng!!Får vel ikke tid til annet enn å springe på tur du:)Sprekingen!!

Stå på damer !med det nydelige vinterværet, tidlig i denne uka iallefall,må alle ut å gå tur!!

Hei på dere!

Klem fra Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå, velkommen til Ninass. Har akkurat blitt med selv, og kan bare si at både Krepsedama og Sebra virker både veloppdragne og flinke, så du vil garantert trives her. Gratulerer Sebra, blir imponert over vekttapet. Jeg har i alle fall bruk for noen å "måle" meg opp mot, om ikke konkurranse, så blir det litt mer tak på det hele når en er fler. Ingen tvil om det, beste Grete Roede-ånd det da.

 

Artig...

 

Svada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

.... nå blir det liv i leiren! Her skal vi få det enda morsommere og enda mer spennende nå som vi blir enda flere.

Velkommen til tråden her Ninass! Får håpe vi kan bli en grei motivasjonskilde selv om det ser ut til at du har guts nok skal en dømme etter nedgangen; flott vektnedgang det da på så kort tid :-) ..... et fjes for den!

 

Ja hva sier du Sebra? Vi har holdt det gående en god stund bare vi to og nå har vi fått en "forøkelse" på 100%..... - eller rettere sagt doblet oss. Og grattis med 0,2 kg nedgang - flottings altså - og nå er det kun en hekto til 10 kg. Målet er ganske nær - hva? :-) Fjes for den også (raus i dag....)

 

Og, Svada, de sentimetrene dine synes jeg høres - ja, sexy ut altså! :-)

Angrer jeg ikke begynte å måle midjen, men, men,..

 

....en lyt verra som en e' når'n ikkje vart som en sku', inni e' vi like både i å du....

 

...og flotte og hotte er vi.... Det gjelder å ha trua og føle velværet! Ønsker dere alle en flott og fremgangsrik uke!!

 

Klem fra Krepsedama

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for velkomsten. Sååååå hyggelig å være sammen med noen om dette.

 

Mannen min burde også slenge seg med, men jeg får han ikke helt interessert. Men, han støtter opp. Drar ikke med seg sjokolade eller annen snacks inn i huset, så det hjelper at skapene er tomme når man av gammel vane tar en skaprunde når det ikke er helt greit.

 

Jeg er på en måte i en annen gruppe også, men ikke her inne. Det er et internationalt håndarbeidsforum med over 50.000 (!) andre. Selvfølgelig finnes det en slankegruppe der inne. Vi forteller litt om hvordan vi gjør det og forsøker å støtte hverandre som best vi kan. "Alle" gjør jo dette på forskjellige måter ettersom vi alle er fra forskjellige steder.

 

Nå har en mengde av de damene kastet seg på et joggeprogram hvor målet er å kunne løpe ca 5 kilometer på 9 uker. Jeg vurderer virkelig å kaste meg på. Var en veldig aktiv håndballspiller i ungdommen, men likte aldri den joggingen. Nå kunne jeg faktisk tenke meg det. Har lenge sagt at jeg skulle ønske jeg likte å løpe, men har aldri gjort noe med det fordi jeg regner med at jeg skulle hoppe av ganske fort. Nå ser jeg at andre som er mye, mye større enn meg, faktisk gjennomfører og hører hvilken glede det gir dem å klare dette.

 

Jeg må tenke litt mer gjennom det, men lysten til å utfordre meg selv på dette begynner å bli veldig stor. Jeg føler jo at matinntaket er greit under kontroll (ligger på litt i underkant av 1600 pr. dag) og at det ikke er noe stort problem å velge sunt. Så det er trimmen jeg virkelig må jobbe med. Hater rett og slett helsestudioer, så det er ikke aktuelt. Kan jo selvfølgelig ta tak å gjøre styrketrening hjemme, men det blir alt for lite av det. Joggeprogrammet er lagt opp til ca. 20 minutter, 3 dager i uken. Man kan rapportere inn fremgang o.l.

 

Skal snakke alvorlig med meg selv. Må jo love meg selv å gjennomføre hvis jeg starter opp.

 

Hvis andre er interessert så finnes programmet her

http://www.coolrunning.com/engine/2/2_3/181.shtml

 

Det finnes også et gratis podcast program for motivasjon som er tilpasset for hver dag. Bare gi meg beskjed hvis noen ønsker linken dit, så skal jeg lete. (har ikke iPod eller lignende, men håper å få til gebursdagen om et par uker)

 

Uff, nå ble det vel et veldig langt innlegg her. Er syk i dag, så har tid til å "skravle". Er innom stort sett hver dag, men lover å holde lengden litt kortere heretter.

 

Ha en strålende dag alle sammen, og takk igjen for at dere lar meg være med. Blir så inspirert av dere.

 

Har vel glemt å si at jeg har veiedag på søndager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

....Ninass! Syntes dette var en koselig prat, jeg! Jeg har også en mann som virkelig burde kommet seg opp av godstolen, men det får bli han om det. Jeg har nok med mine egne kilo...som ligger igjen på veien et eller annet sted - he,he...

 

Og tanken på jogging da gitt - jeg er ikke så veldig joggings akkurat, men tror nok jeg kunne greie 5 km på 9 uker?? eller var det ikke det? Blir ikke stort mer enn ca 150 meter pr. dag det - eller er jeg helt på jordet?? Det må være alderen......

 

Men ærlig talt, vi kan vel greie det? Hva sier dere jenter - går vi for den? Hvis jeg greier det så greier vi det alle sammen :-) :-)

 

Enn så lenge skal jeg ha min faste tirsdagstur med venninne i dag - ca. 2,2 trimpoeng det - jøss så poeng-fokusert jeg plutselig har blitt da....

 

Spis sunt - lev godt og ha en fin dag alle sammen! ....og til deg Ninass: God bedring!

 

Klem til alle fra Krepsedama :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrev:

"Blir ikke stort mer enn ca 150 meter pr. dag det - eller er jeg helt på jordet?? Det må være alderen......"

 

Skal ikke uttale meg om alderen, men jeg har nok ikke formulert meg klart nok. Målet er at etter 9 uker skal man klare å løpe 5 km i et strekk.

 

Forsvant dere alle sammen nå?

 

Jeg skal gå inn å sjekke ut litt mer. Kan skrive ned en oversettelse, så kan man jo se hva man synes. Det er hyggelig om flere vil være med, men det var ikke det jeg opprinnelig mente. Var mer som en opplysning hvis noen gikk med samme tanke.

 

Har sittet å snakket litt med mannen min nå, om slanking, sunnhet, valg og jogging. Jeg vet han støtter meg 100%, men jeg tror ikke han har skjønt at jeg virkelig gjør noe mer enn slanking denne gangen. Livsstilendring er jo et populært ord, men det er nok det mest riktige.

Han påsto han skulle henge seg på joggeeksperimentet mitt, men jeg tror nå hva jeg vil om det. Ikke at han ikke mener det her og nå, men tror jeg skal legge det opp som mitt eget løp.

 

Dette hørtes vel ut som at jeg ikke har for høye tanker om mannen min. Helt feil. Han er den beste som finnes, men selv om han sier han forstår hva jeg driver med, så tror jeg ikke han ser rekkevidden av dette.

 

Da hiver jeg meg inn på joggesiden og forsøker å skrive ned et norskt opplegg. Lastet forresten ned første del i podcast programmet man kan ha på øret når man holder på, og tror nok det vil hjelpe masse som oppmuntring underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Jogge 5 km i et strekk................det høres fryktelig slitsomt ut.Stakkars min snart 47 år gamle blære da gitt ;) .Men hurtig gange ,det går fint.Kan være artig å se på opplegget med jogging altså,men lover ingenting her og nå.

Skal vi virkelig bli så spreke da damer??

Jeg har vært ute og gått i en time sammen med gemalen og min lillesøster.

Det gjorde godt , som vanlig.

4,2 trimpoeng så langt denne uka,Krepsedama.Lover godt.

Nå må jeg ta meg en dusj før frustrerte fruer:)

Ha det godt da , damer:)

Klem fra Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

.... nei, 5 km jogging i et strekk; bare stryk meg! Jeg har gått meg til 2,6 km nå i ettermiddag.

 

Så Sebra jeg slår meg nok sammen med deg; - jeg får nok fortsette med rask gange - det blir fortsatt løsninga for min del. Treffer nok ikke meg på Grete Waitz-løpet jenter..... Sorry - jeg var nok litt for rask på labben og for stor i kjeften he, he.. :-)

 

Ja, og så har vi jo den store konkurransen med hensyn til trimpoengene da - her ser jeg for meg opptil flere kilo svette (og kilo...) i veibanen og på gangstiene rundt omkring; det ække verst det heller.

 

.... og så kan jeg jo prøve med de 150 metrene med jogg pr. dag - søren, det som hørtes så oppnåelig ut.....

 

Vel, takk for praten jenter og ha en fin kveld videre!

 

Klem fra Krepsedama :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...