Gå til innhold

For oss over 40 år!


Gjest Cathy49

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilet

Hei svada, ikke gi opp, prøv å finn noe positivt å fokusere på. Eller skriv frustrasjonen av deg her inne.

 

Det kan nok se ut som jeg har mer kontroll en hva fakta er. Sliter med å spise nok iforhold til trening. Fikk i går beskjed om å spise frukt mellom måltidene for å øke kalori mengden. Har vært flink det siste halve året, og økt mat mengden fra knappe 1000 kcal om dagen til nå mellom 1400 og 1600 om dagen. Fortsatt litt lite for en som belønner seg selv med trening og turer.

 

Har i dag gått en tur på over 2 timer, og fikk da 4,7 trimpoeng og

13901 skritt. Utrolig deilig. Været er fint og fuglene synger, kom i vårstemning med en gang. Hadde med meg gubben, da blir det også en hyggelig sosial tur.

 

En pulsklokke er veldig motiverende både når jeg trener og når jeg går turer. Jeg bor ca. 25 min. gange unna butikksenteret, hvis jeg tar den korteste veien. Kan legge på ca 5. min på den lengste. Velger ofte den lengste veien og prøver å handle 3 - 4 ganger i uken. Tar handle turen etter trening, og lunch. Det er alltid deilig å få frisk luft etter en trenings økt.

 

Prøver å bruke bena fremfor bilen der jeg kan.

 

Var en liten liten tur innom vekten i dag. Den viste en liten reduksjon.

 

Leste innleggene i skillpaddene her om dagen, er enig i at sakte vektreduksjon er bedre enn rask. Mitt mål er ikke kun å gå ned x antall kg. Mitt mål er å bli på vekten jeg drømmer om å nå. Da er livsstils endring den eneste veien mot mitt mål. Og da vil det gå sakte nedover og kanskje perioder med stillestående vekt.

Alt untatt vekt økning er positivt.

 

Jeg orker ikke et liv med evig slanking. Så la oss skrive og trene frustrasjonen av oss og gå på med friskt mot og ny iver.

 

Synes også delmål var en god ide. Mitt første delmål er - 3,4 kg.

 

Ha en fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 994
  • Created
  • Siste svar

Innom en tur for å rapportere.Gikk meg en kjapp mil på mårrakvisten i dag,dermed er 14 trimpoeng oppnådd så langt denne uka:).

Skal ha meg en skikkelig tur i morgen også.

Gratulerer med nedgangen Krepsedama!

Dette har du svette for og gjort deg fortjent til.Det viser at det lønner seg å stå på om det butter litt i mot ei stund !!:)

Flott Svada at du motiverte deg selv til en tur på treningstudio!!

For å oppnå stor forbrenning og mange trimpoeng,gikk jeg mye med staver i starten. Har dessverre måtte sette bort stavene, fordi jeg ble plaget av endel belastningskader i skuldre og albuer.Stavgang er absolutt til å anbefale,men er du disponert for senebetennelser eller lignende, er det kanskje lurt å begrense det til tre - fire turer i uka?

Ellers har jeg lest at kveldsmåltidet bør være proteinrikt , for å opprettholde en høy forbrenning i løpet av natten.

Ha en fin lørdagskveld da damer!:)

Klem fra Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ned 100 gr denne uka, tenker jeg ekstra godt etter er det i alle fall den riktige veien. Ble litt depp i går, og tar meg selv kraftig i nakken og løfter hodet. Fokus på målet, takk for gode pep-talk'er Fortvilet og Sebra. Det hjalp. Var innom den sjarmerende tråden "Skilpaddene" jeg også. Greit med folk som sier det alle vet, men nekter å ta innover seg.

 

Sola skinner, det er vinter og vakkert, tror jeg stikker ut en tur og nyter dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter med litt selvskryt, jeg. Vært ute å gått en lang tur til meg å være. Samlet 5 trimpoeng fant jeg akkurat ut. For en gang skyld var mannen med også, så vi hadde en flott tur i skogen med bare en kopp kaffe på den speiderhytta vi fant i skogen som var åpen med servering.

 

Har veiedag på søndager, men valgte å ikke gå på i dag morges. Vet at det ikke har vært noen nedgang, så jeg gidder ikke ta den nedturen.

Neste søndag er jeg ikke hjemme, skal en tur til Dombås hele helgen på 70 årsfeiring, så da blir det enda en uke før veiing. Får håpe det har skjedd litt da. 2 uker å gjøre ting riktig på.

 

Har i grunnen ikke gjort noe særlig feil, men vært litt for slapp med tanke på hva jeg spiser, selv om jeg har vært flink med mengden.

 

Da skal jeg stupe i dusjen. Deilig å ha svettet og følt at man virkelig har beveget seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang Svada.100 gram ned er mange ganger bedre enn å gå opp!!Dette viser at du er på riktig spor,og plutselig blir det et større hopp ned.

For min egen del regner jeg ikke med noe nedgang i morgen:(

Har juksa altfor mye med maten til å kunne få noen belønning. Krysser fingrene for at det ikke skal være altfor mye oppXXX

Har gått ei mil i dag også ,og sanka 3,5 trimpoeng.Denne uka landa jeg da på 17.5 poeng!!Veldig godt fornøyd med det.Formen kommer iallefall,om kiloene sitter litt fast. Fra og med i morgen skal jeg tilbake til å skrive ned alt jeg spiser. Tror det er det eneste som kan få meg igang igjen nå :)

Kommer innom i morgen for å rapportere veieresultater!

ha en fin søndag da dere, sprekinger!

Klem fra Sebra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

God morgen, jenter - vi kan ønske oss selv velkommen til en ny uke - en helt ubrukt uke som vi kan velge å fylle med hva vi vil! Så valget er vårt eget......

 

Ja, her vokser gulleplene i himmelen så og si:-) Jeg minnes at noen spurte her forleden om hvordan man regnet ut trimpoengene, og dette er hva jeg gjør:

Jeg registrerer aktivitet og tid under mat og trim her på GR, og da regnes trimpoengene ut automatisk - og gulleplene bare henger seg på. Jeg har nå snart fyllt 3. treet med epler...... og denne uka ble det 18,8 trimpoeng (nesten 3 epler det og..)

 

Ellers - gratulerer med nedgang Svada; 100 gram er kjempebra. Nå får vi håpe at det snur seg litt til det bedre for oss alle. Føler det er flere enn meg som har stått stille en stund, men det gjelder å ikke gi opp - belønningen kommer!

 

Og Ninass; ikke fall for fristelsen til ikke å gå på vekta! Det har en lei tendens til å henge seg på noen ekstra gram da - det er ikke noen som ser det liksom... Snakker av erfaring - i desember ble det smått med veiinga for min del nettopp av samme grunn som du forteller. Hvordan det gikk? Jeg mistet litt oversikten og selv om jeg var forsiktig så unngikk jeg vekta. Hold hodet kaldt og trå til - det er best i det lange løp. Lykke til.

 

....og så venter vi på deg da Sebra - jeg krysser fingrene :) både for deg og resten av gjengen som er i ferd med å lese av resultatet.

 

Stor klem til dere alle fra Krepsedama :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Og Ninass; ikke fall for fristelsen til ikke å gå på vekta! Det har en lei tendens til å henge seg på noen ekstra gram da - det er ikke noen som ser det liksom..."

 

Har ikke tenkt på det sånn. Skal gå på vekta i morgen tidlig da og bruke det som veiingen som skulle vært søndag morgen.

Tåler i grunnen både stillstand og litt opp, ettersom kroppen min ikke akkurat reagerer likt hver uke.

 

Takk for godt råd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

....Ninass! D var bare for å dele den dumme erfaringa jeg selv fikk med dette slik at andre skal slippe det samme. Flott altså!

 

Jeg skal være heiagjeng uansett hvordan veiinga blir - Tvi-tvi :)

 

Vi snakkes - Klem fra Krepsedama

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fortvilet

Ny uke, nye muligheter. Denne uken begynte med sol og pent vær. Like positivt som de mulighetene som ligger forran oss denne uke.

 

Etter litt frem og tilbake endte det med at vekten ble hentet frem. (Men først etter å ha lest innleggene til Krepsedama.)Den viste akkurat det samme som sist. Glad er jeg for det, etter en helg med gjester og god mat / drikke.

 

Starter uken med 2,7 trimpoeng. Skal gå en lang tur med mannen min senere i dag, noe som gir litt flere poseng.

 

Gratulerer Svada med nedgangen, kjempeflott.

 

Så heldig vi er som har både oppmuntring, og andres erfaringer å høste av.

 

Så stå på videre, og ha en strålende uke alle sammen.

 

Klem frustrert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

.... Fortvilet at du har holdt stand! Det er kjempebra altså! :)

 

Jeg har gått 1 mil i kveld, og det ga 2,9 trimpoeng; en grei ukestart det i grunnen. Her var det litt glatt i kveld så jeg måtte trå forsiktig, men det gikk greitt heldigvis.

 

Er det flere som har vært på vekta også :-)

 

Noen som har et kalorifattig til rødvinskos (med jentegjeng)? ....eller så greitt som det går an. Pasta er kjempegodt det, men jeg kunne trenge litt nye ny giv og variasjon.

 

Ha en fin mandagskveld; jeg for min del er klar for Sommer!

 

Klem fra Krepsedama :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,da var første dag denne uka ferdig. Har gått en times tur og fått 2,3 trimpoeng. Er i ferd med å bestige det femte treet!! Har holdt på siden slutten av august ,altså....

Hjem å dusje og så på vekta. Visste at det kom til å gå oppover denne uka. Det ble ikke mer enn 200 gram opp, heldigvis. Nå er jeg igang igjen med å veie maten , og skrive opp alt jeg har i meg:)

Jeg skal ha klubbjentene på besøk på onsdag , så da har jeg tenkt å servere denne salaten. Har ikke prøvd oppskrifta selv enda , men tror den er god:

 

KYLLINGSALAT

1/2 Grilla kylling ( fileter er magrere)

50 gram mandler

1 stor løk

4 stilker stangselleri

1 1/2 grønt eple

50 gram rosiner

1 beger yoghurt naturell

1 pk. majones

----------

Rens og del opp kyllingen

Hakk og rist mandler på tørr steikepanne

Hakk opp og bland alt.

Lat stå kaldt en stund og "trekke"

Server med (grovt) brød

 

 

KYLLINGSALAT 2

4 Kyllingfileer , kalde

1 lita flaske sweet chili

1/2 pk pastasløyfer(skruer/rør)

1 paprika

1 rødløk

1 boks mais

1 boks ananas

Ruccola salat

1/2 isbergsalat

(evt en sånn trepakning m/ salater)

1 glas fetaost

 

server kvitløkbrød til

(de er det masse kalorier i,så finn gjerne et magrere alternativ)

Lykke til

 

Ha ei fin uke alle sammen

Klem fra Sebra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Takk for oppskrifter - de ser gode ut, Sebra. Tror nok at de skal testes ut ja:) Apropos hvitløksbrød; de er heftig gode da.....

 

Og 200 gram opp - ja, det er så absolutt til å leve med så jeg sier bare thump up!!

 

Men jeg greier ikke alle de stilige ikonene som du har funnet ut av jeg.... Får se og prøve en anne dag jeg da....

 

Ser du er innpå så du får greie deg med denna :)

 

Klem fra Krepsedama

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg, etter gode råd, veid meg denne morgenen ettersom jeg hoppet over søndag morgen. Vekten viste både det ene og det andre etter å ha gått på flere ganger (må nok få noen nye batterier), men jeg valgt den verste.

100 gram opp.

 

Det var jo greit, akkurat som jeg regnet med. 100 gram er som å stå stille synes jeg. Kroppen min vaierer masse. Tok tilfeldigvis å veide meg en kveld etter å ha vært på vekten om morgenen. Den viste 1,8 kilo mer på kveld enn morgen. En annen dag veide jeg meg om morgenen etter å ha spist kinesisk takeaway (med masse salt soya). Opp 1,5 kilo, men morgenen etter var det nede på normalen igjen.

Så variasjon kane jeg leve med, men nå får jeg skjerpe opp litt. Har stått stille i 2 uker så da pleier kroppen å slippe noen gram igjen hvis jeg er flink.

 

Gratulerer dere andre som har sneket dere nedover. Kjempeflott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ninass! 100 gram opp - det er ikke for oppgang å regne engang! Flott synes jeg og det blir et fjes for motet ditt :)

 

Neste veiing tipper jeg går i vår favør om vi er slike standhaftige. Stå på jenter - vi gir oss ikke. Ha en fin dag og ....

...klem fra Krepsedama

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fyller 60 i år...(skrekk og gru) som fikk lyst til å kaste inn et innlegg her. Hører med til de litt runde, veier 15 kilo for mye, dvs trivselsvekten min er ca 70kg.

Jeg har vært heldig og fått jobb etter flere år som arbeidsledig, single mamma (startet med unger da jeg var 39...) Til min store glede har jeg oppdaget at noe har skjedd...klærne mine sitter løsere...jeg har nemlig begynt å gå til jobben, 20 minutter hver vei.

En god ting kommer sjelden alene....:)

 

Ha en fin dag, damer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Kan dere fortelle meg hvordan dere lager disse ikonene??

 

Og hei Lillebet! Er det du som har gitt ide til reklamen kanskje - om hun som har begynt å gå til jobben og kommer med den porsjonen og er slank som bare det..... Koselig at du vil slenge deg med altså. Jeg tror jeg er den eneste på tråden her som er over 60 så velkommen til tråden (og velkommen etter med alderen..) :-)¨

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppskrifter - de ser gode ut' date=' Sebra. Tror nok at de skal testes ut ja:) Apropos hvitløksbrød; de er heftig gode da.....

 

Og 200 gram opp - ja, det er så absolutt til å leve med så jeg sier bare thump up!!

 

Men jeg greier ikke alle de stilige ikonene som du har funnet ut av jeg.... Får se og prøve en anne dag jeg da....

 

Ser du er innpå så du får greie deg med denna :)

 

Klem fra Krepsedama[/quote']

Hei Krepsedama. Jeg juksa litt og gikk innpå siter på et innlegg med ikon. Da så jeg selvsagt hvordan de var laget. Tji ,hi

Her skal jeg prøve meg på en sånnder sprellemann. Tror den ligner litt på Krepsedama eller Sebra på trimmetur , gitt!!!

a077.gif

Yess , jeg klarte det gitt.Nå går jeg snart helt i barndommen her :) Klem Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...