Gå til innhold

For oss over 40 år!


Gjest Cathy49

Anbefalte innlegg

Gjest krepsedama

.... til treningssenter - trenger du flere apparater så er det bare å ringe!!! Jeg har også en del som samler støv..... Mannen min har kjøpt noe; han sier det sto i annonsa at "om du kjøper dette flotte apparatet - så går du ned i vekt". Det sto nemlig ingen ting om at du måtte bruke det flittig også :-)

 

PS. Jeg har kjøpt noen selv også - på TV-shop - og hva så? De er betalt alle i hop...... Burde vi slå til med rockering også????

 

Ja, tenk om vi ikke hadde alt detta å stri med - da hadde hverdagen ikke vært så rik på bekjentskaper. Da hadde jeg gått glipp av alle festlige opplevelsene jeg har her på tråden. Jeg innrømmer at jeg koser meg skikkelig når jeg "prater" med dere; det blir liksom en annen greie ......

 

Men til deg Ninass: 80 år og bekkenløsning - det er skikkelig sprekt da :-)

 

Klem fra Krepsedama

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 994
  • Created
  • Siste svar

Hallo damer.

Her var det blitt livat!!Så mange på tråden,skikkelig hyggelig.

Jeg har gjort unna en times rask gange sammen med gubben.

Feira bursdagen til "veslejenta" vår i går. Det ble både sjokoladekake med kremklatt på og is .For ikke å snakke om horn både lørdag og søndag .Nå blir det familieselskap i morgen og vennefest ut i uka . Stakkars meg ! Masse fristelser og etterhvert litt dårlig selvdisiplin :D

Veiing i kveld. Opp 600 gram ,omtrent som forventa .Hadde vel et lite håp om et aldri så lite under , men den gang ei...

Rockering ja, er det håp om å få tilbake midjen om jeg skulle klare å snurre den rundt da?

Sist jeg prøvde,var en sånn der lett greie fra en lekebutikk , falt den ganske fort i gulvet.Klarte vel sånn cirka en og en halv runde tenker jeg. Ringen var liksom så liten for meg. :)

Nei Ninass, du får beskrive dette joggeprogrammet ditt, så kanskje vi blir superspreke før badesesongen! :)

Ha ei fin uke alle sammen! :)

Klem fra Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Det var det jeg sa, Sebra! Det er nok værforandringen som gjør at vi står bom fast eller går opp - tror ikke du også det:-)

Jeg hadde sett "tilståelsen" din, men glemte å kommentere den i går; ja, du kunne jo ha latt som ingenting..... Synes alle blir sprekere og sprekere jeg så at en håndballspiller kunne være blant oss også så jeg bare på som nok et bevis. Men det er sprekt å ha ei datter som spiller også; eplet faller ikke langt fra stammen vettu og det er sikkert ditt tre :-)....hun har falt fra.....

 

.... og i går hoppet jeg ikke over turen! Den ble gjennomført med regnhabitt og i dag blir det venninnetur igjen - lenger den da. Kanskje jeg greier å samle flere trimpoeng denne uka - forrige uke ble under normalen for min del.

 

Kommer tid - kommer råd! Ha ei kjempefin :-) og aktiv uke alle sammen!

 

Klem fra Krepsedama :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fortvilet

Tror jeg skal anskaffe meg en rockering. Hørtes ut som en skikkelig utfordring.

 

Er blant dem som har anskaffet meg noen hjelpemidler. Men jeg bruker mine flittig.

Har en steppkasse og noen videoer som jeg veksle på å trene etter. Trener stepp en til to ganger i uken. ( trener aldri stepp to dager på rad, da kroppen trenger å hvile etter en stepp økt.)

 

Har også en ergometer sykkel, som jeg bruker når jeg skal se opptak av CSI, frustrerte fruer mm. sykkler da ca. 45 min, med puls mellom 65 og 75 % av maks puls. Kjempefin fettforbrenning.

 

Har ulike video'er/dvd'er for både aerobic, vekttrening, Pilates, joga mm. Samt en Polar pulsklokke.

 

Pulsklokken er min nyeste investering og den er verdt pengene. Trener mye riktigere nå. Er også en motivator da jeg kan lese av fettforbrenningen etter en trenings økt eller en spaser tur. Den hjelper meg også til å trene riktig.

 

Jeg liker å bevege meg, syntes det er deilig når svetten renner, derfor har jeg klart å styre unna TV shop fristelsene. For meg handler trening like mye om å øke formen som å få vektreduksjon. Samt holde kroppen i bevegelse, da jeg sliter med ledd plager.

 

Men en rockering mangler hos meg. Den vi hadde forsvant med barna. Kan en starte med en helt vanlig barne ring eller må en bruke spesial laget rockering.

(Kjedelig å bruke mye penger hvis en ikke liker / får til rockingen.)

 

Hvordan får dere ikonene inn i teksten? Jeg får bare plasert ikoner i overskriften.

 

Skal nå snøre på meg skoene for en liten luftetur i frisk!!! luft, deilig....

 

Ha en fin dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg henge meg på her?tror kanskje jeg har vært borti denne tråden før, men har nå startet for fult igjen:-) skal ned de siste 10 kiloene før sommeren. skal melde meg på internettkurs:-)

jeg er 42.

 

synøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Synøve. Jeg er ganske ny her inne også, men her er alle så hyggelige at jeg er sikker på at alle ønsker deg velkommen.

 

Jeg hadde også tenkt 10 kilo til sommeren, men både kroppen og hodet forteller at jeg skal beregne litt lenger tid. Har det helt greit med det tempoet jeg holder om dagen selv om jeg selvfølgelig skulle ønske litt fortgang. Litt overrasket over at jeg ikke er oppgitt over dette, men det snirkler seg i alle fall riktig vei.

 

NB. NB.

Sist jeg gikk på kurs var det høst og etter at vi var ferdig med overgangen fra høst til vinter, fortalte vår kurslærer (som har holdt på i ca. 25 år) at kroppen holder på fettet på høsten for å forberede seg til vinter og kulde. Motsatt om våren. Da kan den slippe mye mer fett enn vanlig, fordi årssyklusen forteller kroppen at nå er det greit å rense seg å slippe litt mer enn vanlig.

 

Så damer............ nå kan dere glede dere mer enn vanlig til våren. Kroppen gir dere visstnok mer respons om våren hvis dere bare lar den få sjansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

.... for oss alle nå! Takk for de "gode utsiktene" Ninass; dagen og forhåpentligvis også våren er reddet! Jeg ønsker renselsen velkommen for min del - kroppens vårrengjøring :-)

 

Og velkommen tilbake Synøve! Artig at du henger deg på igjen og vi vil nok alle være med å heie deg framover.

 

Men Fortvilet, du kan da ikke være fortvilet! Det nekter jeg å tro; det virker som du har alt på stell altså. Jeg sier det; - du er et skikkelig råskinn når det gjelder trening. Føler meg som en pusling i forhold, men en pusling i bevegelse da :-) Skulle ønske jeg hadde halvparten av pågangsmotet ditt! Stå på jente - du har absolutt ingen grunn til å være fortvilet; du er en motivasjonskilde :-)

 

Skulle ønske..... Ha en fin dag videre alle sprekinger.......

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal anskaffe meg en rockering. Hørtes ut som en skikkelig utfordring.

 

Er blant dem som har anskaffet meg noen hjelpemidler. Men jeg bruker mine flittig.

Har en steppkasse og noen videoer som jeg veksle på å trene etter. Trener stepp en til to ganger i uken. ( trener aldri stepp to dager på rad' date=' da kroppen trenger å hvile etter en stepp økt.)

 

Har også en ergometer sykkel, som jeg bruker når jeg skal se opptak av CSI, frustrerte fruer mm. sykkler da ca. 45 min, med puls mellom 65 og 75 % av maks puls. Kjempefin fettforbrenning.

 

Har ulike video'er/dvd'er for både aerobic, vekttrening, Pilates, joga mm. Samt en Polar pulsklokke.

 

Pulsklokken er min nyeste investering og den er verdt pengene. Trener mye riktigere nå. Er også en motivator da jeg kan lese av fettforbrenningen etter en trenings økt eller en spaser tur. Den hjelper meg også til å trene riktig.

 

Jeg liker å bevege meg, syntes det er deilig når svetten renner, derfor har jeg klart å styre unna TV shop fristelsene. For meg handler trening like mye om å øke formen som å få vektreduksjon. Samt holde kroppen i bevegelse, da jeg sliter med ledd plager.

 

Men en rockering mangler hos meg. Den vi hadde forsvant med barna. Kan en starte med en helt vanlig barne ring eller må en bruke spesial laget rockering.

(Kjedelig å bruke mye penger hvis en ikke liker / får til rockingen.)

 

Hvordan får dere ikonene inn i teksten? Jeg får bare plasert ikoner i overskriften.

 

Skal nå snøre på meg skoene for en liten luftetur i frisk!!! luft, deilig....

 

Ha en fin dag alle sammen.[/quote']hei Jeg har også problemer med ikonene, men vanlig smile fjes og surt fjes bruker du bare kolon og parentes, som på mobil, Sebra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hatt familieselskap med masse feit og fryktelig mat. Jeg spiste altfor mye og kjente det!! :D

Da klokka var blitt kvart på ni ,og alle hadde gått hjem , tok jeg meg en lang tur. Gikk ei mil ,de siste 2-3 km jogga jeg vekselvis med hurtig gange. Jeg talte skrittene, 100 jogg 50 gå 100 jogg osv.Det var kjempedeilig å kjenne at kroppen var med !!

Spørs om det blir like deilig det jeg kjenner i morgen da :) Kjenner det ganske godt i hoftene nå . Den tid den sorg...Fikk med meg 3 trimpoeng der, og forbrente vel endel av de overflødige kaloriene kanskje?

Flott med masse aktive damer på tråden !!

Oppmuntrende å høre at kroppen kanskje slipper fettet litt lettere til våren .Da er det enda håp for bikinisesongen!!

Heia alle flotte damer!!

Klem Sebra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Bare innom for en ørliten prat og for å melde om trimpoeng kanskje....? Gikk min faste tirsdagstur i går og er kommet opp i 4 trimpoeng så langt denne uka. Jeg håper og tror at det nok blir flere denne uka enn hva tilfellet var i forrige!

Ja, for her må man følge med i timen eller rettere sagt trå til om man skal henge med i svingene, for her går det faderlig fort.....

 

Og så du da Sebra som setter igang "natt-tråkk" så å si og greier å hanke inn 3 trimpoeng før natta senker seg! Imponerende :-) :-) To for den - den ene gis for tidspunktet......

 

..... og dette med intervallene dine - korte økter med jogging og gange - det har jeg også prøvd - om enn ikke flere kilometer, så dog.... og det funker! Det er bedre med litt enn ingenting, men jeg har innsett at 5 km eller 5000-meteren for meg med jogg - det toget har gått eller sagt på en annen måte; jeg tror den ruten ble innstilt for atskillige år siden.

 

Men likevel - jeg føler meg utrolig sprek jeg - og henger meg på jakten på trimpoengene med godt mot.

Vent ! - ikke løp fra meg da :)

 

:D fra Krepsedama

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel melde inn noen trimpoeng.

 

Fikk unnagjort dag 2 av uke 1 av joggeprogrammet. Hadde tenkt å gå en rask tur i tillegg, men hadde nok litt lite klær på meg, så jeg valgte å komme meg hjem etter joggeturen. Joggetur og joggetur. Går jo mer enn jeg jogger da, men programmet er lagt opp så man skal få bedre form, men også så man ikke skal få skader ved å starte for raskt.

 

Har ikke vært så flink med å skrive ned maten de siste dagene, men har i alle fall ikke gjort noe alvorlig feil, så det er vel sånn nogenlunde under kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Jeg gikk også tur i går kveld; 3,1 trimpoeng ble det ut av den og da har jeg passert 7 poeng denne uka - og et nytt eple på treet :-) Etter en dusj ble det bare strikketøyet.

Det er egentlig i dag på torsdag jeg bruker å ha den skikkelige midtukelangturen - fikk dere med den, puh - men jeg får se. På yr.no er det nemlig meldt sterk storm 25 til kvelden her på kysten - en kan jo blåse av veien he,he ........

 

PS. Jeg jogga og gikk vekselvis 1 lysstolpe-strekning et godt støkke! Jøss, som det farer i vei......

 

Torsdagsklem fra Krepsedama :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gikk jeg inn på Rockeringer.no og bestilte meg en ring. Har gebursdag neste uke, så denne kan jo være fra meg til meg.

 

Hvis andre har lurt på om de skal bestille en, så er det nå fri porto innen Norge. Sparer jo kr. 99,- på portoen.

 

Så nå skal hoftene (hvis jeg finner dem) få kjørt seg ; -)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ta av meg hatten for innsatsen her inne. Det regner nesten trimpoeng i alle retninger. Vært innom som snarest å rettet opp feil, beklager at jeg blandet Ninass og Sebra. Er nok ikke den mest bevandrede på forum. Har et svare strev å henge med. Blir så overveldet i blant at jeg ender opp med å lese og glemmer å skrive. Hyggelige damer her da, både de "nye" og de unge "gamle". Ser at 40 årstilleggene klynger seg fast til flere midjer enn min. Det er ingen tvil om at alderen senker forbrenninga. Har nettopp høstet nytt eple, dvs 7 nye trimpoeng. Satser på styrketrening, hvilket faktisk er kjempegøy med løfting av jern (ikke si at jeg sa det til noen), men trives godt med det. Ellers har det blitt 50 min sykkeltur i dag. Føler meg nesten flink. 3 helger på rad har vekta stått bom stille, gudene vet hva jeg gjør om den står stille enda ei helg. Men skal og vil ikke gi opp. Puh.. hadde visst mye på hjertet i dag. :-)

 

Svada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare innom en liten tur for å rapportere. Gikk/ jogga ca 6 km i går kveld. :)

I kveld skal "veslejenta" ha vennebursdag m/ overnatting. Baker sjokoladekake igjen ...sukk.Har altfor god oppskrift ,så den frister litt.......:D

I kveld er det dametrim for min del. Vi går i vei i idrettshallen til svetten siler , så har vi 10- 15 poster med forskjellig styrketrening etterpå . Timen går fort ,og vi får løsna på svetten ,så det er kjempedeilig :)

Får bare prøve å stritte imot pizza og sjokoladekake i kveld nå da.......

Ha det fint ,og stå på hele gjengen

klem fra Sebra

 

 

PS.Ser at Svada og Fortvilet er innpå nå , Hei på Dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en god oppskrift på sjokoladekake á la Roede. Den er ikke så verst, sjøl om ungene gjerne vil ha den vanlige kaka sikkert, men kanskje du kan bake den til deg selv. Syns slike situasjoner er vanskelig. Det som hjelper meg når jeg virkelig får lyst å hive innpå, er å regne ut innholdet av kcal og så registrere det, da ser jeg hvor lite jeg har igjen å spise resten av dagen, og det blir fort surt å spise for mye.

 

Lykke til, Sebra, nå som du er så godt igang så er jeg sikker på at du greier å bestemme på forhånd hvor mye du skal spise.

 

Skal ikke være enkelt, hadde det vært det, hadde ikke vi vært her. Eller hva?

 

Svada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fortvilet

Hei Sebra og alle dere andre..

 

Når jeg meldte min interesse for denne tråden, var det på impuls. Har etter noe få dager funnet innspirasjon av å lese innleggene her. Blir også veldig innspirert av at det er så mange flinke damer?? som villig deler sine erfaringer med andre.

 

Mulig dere kan hjelpe meg.

 

Det enkleste for meg er trimpoeng. Kan fort få 5 - 6 trimpoeng daglig.

 

Mitt problem er maten. Spiser nå mer enn jeg har gjort på mange år. Har nå et inntak på mellom 1400 og 1600 kcl. daglig. (Det burde kanskje vært litt høyere med tanke på treningen)

 

Men vil jeg kunne gå ned i vekt? Jeg spiser som sagt nå mer enn før. Eller vil dette føre til ytterligere vekt oppgang?

 

Var på vekten i dag og ble rent deppet, litt vektøkning. og 1 cm økning jevnt over.

 

Er min løsning fettsuging?? Liker ikke kroppen min om dagen. Men er usikker på hvordan jeg kan miste kg.

 

Hva skal jeg gjøre???? Hjelp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Så folksomt det var her da - kjekt altså! Ser flere er innpå, så heisann til dere:)

 

Noen sykler og noen rocker og noen løfter vekter; tilsammen er vi nok et lite treningssenter - dere er så flinke atte....

 

Bare innom med et lite heia-rop til alle spreke damene :) før jeg selv skal ut å gå. Stormen har ikke kommet enda og godt er det. Og i morgen skal jeg ha feriedag og da må jeg prøve å komme meg ut i terrenget litt. Viktig å ha planene i orden.

 

....med ønske om en fin torsdag videre fra Krepsedama :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fortvilet

Ser du sliter med å balansere trimpoeng og inntak av kcal. Er du på riktig meny? Har du regnet ut hvor mye du skal spise hver dag? Det fins en grei utregningsformel som du kan bruke. Og dessuten, hvordan regner du trimpoeng?

 

Svada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fortvilet

Hei Svada.

Jeg brukte en tabell jeg fant i et annet forum. Regnet da ut at jeg skal ha mellom 1600 og 1900 kcal daglig avhengig av hvor mye jeg trener.

 

Treningspoengene får jeg når jeg legger inn kalorier forbrent etter en trenings økt, bruker pulsklokke.

 

Spiste i dag 2 skiver brød bare for å få opp kcal. Vanligvis spiser jeg bare knekkebrød. Bruker nesten aldri sauser og veldig lite smør. Spiser grøt til frokost m. smør og sukker. Drikker også appelsin juice med banan. Det hjelper også for å få opp kcal.

 

Trodde ikke slanking skulle være så vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortvil ikke fortvilet.

på GR -kurs lærte vi å regne ut kaloriforbruket ganske nøyaktig.Dersom du har brukt samme utregningsmetode , skal det fungere, dersom du spiser nok!!

I starten hadde jeg problem med å få i meg tilstrekkelig med kalorier. Spiste veldig magert og grovt. Etterhvert syns jeg appetitten har økt!!

Det skyldes nok trimmen. Har også mista litt motivasjon underveis. Har tatt av litt over ni kilo. og der ligger jeg og vaker,og dupper litt opp og ned for tida.

Håper på å komme igang igjen snart:)

Trimminga går fint. men jeg klarer ikke lenger å være like streng med meg selv angående mat. Har nettopp satt til livs altfor mye pizza , dessverre, Men sjokoladekaka har jeg ikke vært bort i:)

Har som sagt tidligere i dag også hatt en time på dametrimmen, så det hjelper vel litt.

Skal ta meg sammen nå når vi bare blir ferdig med denne bursdagsfeiringa!!!

Ha det fint damer!Vi snakkes!

Klem , Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dere alle er så superflinke.

 

Jeg tenker som så til dere som står stille om dagen: La kroppen få litt tid til å venne seg til dette. Kroppen går faktisk gjennom en forandring som den sikkert trenger litt tid å venne seg til.

 

Ta en tur innom tråden som heter Skilpaddene og bli inspirert av dem som tar dette over litt lenger tid enn de fleste.

Jeg skjønner at man ønsker å gå ned fort når man tross alt er på slankekur, men jeg inbiller meg at innimellom trenger kroppen litt tid til å stabilisere seg. At dette til tider tar lenger tid enn vi ønsker, tror jeg vi bare må finne måter å takle.

 

Jeg går for eksempel foreløpig nesten ikke ned i cm rundt magen. Litt trist ettersom det er rundt magen og i ansiktet jeg synes jeg er "verst". Men.......... magen kjennes "tommere". Buksene er ikke så stramme rundt livet selv om cm sier noe annet.

 

Så hva enn som skjer på vekten........... jobb med hodet og fokuser på alt det positive.

Jeg vet det er lett å si og mindre lett å gjennomføre, men jeg tror trening av hodet er like viktig som fysisk trening.

 

Ha en strålende dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på vekta idag ned 200 g..ikke så veldig fornøyd med det..men det er nå riktig retning ihvertfall. starter på kurs uke 11, må ha mere dra hjelp:p

 

ha en fin helg alle sammen.

 

klem synøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Mårn alle sammen!

I går var jeg ute på min sedvanlige tur i blåst og hagl, men jeg trosset været og gikk i vei det beste jeg var god for.

På hjemveien "syntes" jeg noen ropte: "Vent på oss!" så jeg så til siden og der på en benk satt noen forbrente og skuffa :) kalorier . "Hvorfor sitter dere her da" spurte jeg. "Jo, du gikk så fort i sted så det ble alt for varmt for oss og derfor hoppa vi av og satte oss her. Tenkte du ville sette deg ned her for å hvile på hjemveien sånn at vi kunne henge oss på igjen. Du ser vi er helt forbrente!"

"Ja, og sånn blir det også" svarte jeg og skyndte meg videre.

 

Og har det ikke kommet noen og satt seg på benken enda, slik at de fkk ny lift, ja, så er de nok borte for alltid......

 

Og vekta denne uka? Jo, nå viste den 65,5 ; altså 0,5 kg ned fra forrige fredag :-) .... og denne uka har jeg så langt kommet opp i 13,4 trimpoeng!

 

Dette var en liten skrytevise...... men det viser da at om vekta står stille en stund og det hele synes litt mistrøstig, så ikke fortvil! Belønningen kommer!

 

Ha ei kjempefin helg alle sammen og se om det ikke sitter noen forbrente kalorier på en benk langs veien og venter på dere også :) Men husk! - ikke sett dere ned; da hiver de seg på og de har vunnet over deg .......

 

Klem fra Krepsedama :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat som deg Fortvilet sliter jeg fælt med å gå ned for tiden. Du har full kontroll skjønner jeg på utregninger og det hele.

 

Jeg går heller ikke nedover, veiing i morra og jeg vet jeg ikke har gått ned. Denne uka har vært katastrofal med tanke på inntak. Noe trim har det blitt, men jeg skjønner fortsatt ikke at dere kommer opp i deres 1000 trimpoeng i løpet av en dag eller to. Blir nesten helt motløs jeg, men fikk litt av motet tilbake av Krepsedamas søte eventyr. Trenger virkelig en puff nå for å komme igang, blir en ond sirkel dette: går ikke ned, gir mer blanke når det ikke virker, og da går jeg i alle fall ikke ned... og sånn går dagene. Nei, huff det var mye sutring på en gang. Liker ikke sutredamer, så lover å skjerpe meg, nå drar jeg på treningsstudio og svir av et par millioner kcal, så det så ;O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...