Gå til innhold

For oss over 40 år!


Gjest Cathy49

Anbefalte innlegg

Jeg er forholdsvis sikker på at det er vel så bra å gå som å jogge, så dette var ikke en utfordring til andre enn meg.

 

Det er rett og slett et program jeg har lyst til å prøve for å ha noe å måle mot. Synes egentlig at det å gå en tur er deilig. Jeg går meg svett og føler meg kjempebra når jeg kommer hjem.

 

Men.......... jeg skal nå prøve likevel. Tror ikke vekten vil gå noe fortere ned, men formen blir kanskje litt raskere bedre og det høres forlokkende ut. Det starter med å gå 5 minutter raskt for å varme opp. Så jogger man rolig i 60 sekunder, går i 90 sekunder. Holder på med dette til det er gått 20 minutter.

Programmet er likt alle tre dagene den første uken.

 

Jeg er ikke helt i form akkurat i dag. Fikk krystallsyken for noen måneder siden, og den slår til innimellom. Så jeg får ikke begynt joggingen akkurat nå, men håper neste uke kan bli startuken.

 

Har ikke fått noen trimpoeng i dag. Har stort sett holdt meg i ro med mitt svimle hode. Håper dette ikke varer lenge denne gangen.

Spisingen ble heller ikke så bra. Mengden og sunnhet var på plass, men det ble litt kjappe løsninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 994
  • Created
  • Siste svar
Gjest krepsedama

God morgen jenter!

 

Ja, i dag skal jeg bare ha velvære - med eller uten trim. Skal avspasere på jobben nå fra 11.00 - skal til frisøren og da blir det full pakke. Har ennå ikke bestemt meg om det blir en spasertur i dag eller om det blir bare fotbad og avslapping. Blir nok langtur med sol igjen imorgen, så det kan kanskje være godt med en hviledag... Vel, vel, jeg får se tiden an.

 

I helga skal vi og noen vennepar på opera i Kristiansund. Der skal vi se La Traviata på fredag. Det skal bli spennende, men det blir nok ikke så mange trimpoengene vil jeg tro..... Ikke engang lattermusklene får vel prøve seg noe særlig i det stykket, men likevel. Etter forestillingen har vi bestilt bord på en restaurant og der serveres det operameny - jeg skulle til å si i 3 akter - med 3 retter! Så bor vi på hotell til lørdag og skal nyte operabyen da. Blir godt å komme hjem til tv-kos da tenker jeg.

 

Men søndagen dere - da blir det nok en fin dag:-)

 

....og Ninass, slik du beskriver den joggeøkta; det hørtes ikke så ille ut da. Men hvis Sebra sier hun har en stakkars 47 år gammel blære, så hva med min 62 år gamle kropp?? Men det er lov å tenke på det og kanskje lureprøve bittelitte grann :-)

 

Klem fra Krepsedama

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, ville bare hilse på, er hjemme og leker syk. Fullpakke, hode, mage, feber osv osv. Syns fryktelig synd på meg selv, hadde jeg vært hest ville jeg vært skutt nå, så der er det noe å glede seg over. Ville bare si fra at jeg kommer tilbake, men skjerm og hodet mitt er ingen god kombinasjon.

 

Trim, spis og kos dere.

 

Svada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Bare innom for å se og hva ser jeg? Jo, en syk pike i en seng... Huff, vil bare si at jeg er med å synes synd på deg Svada, så da får jeg håpe det virker: God bedring! :-)

Tenk positivt; kroppen får hvile også, så ikke stritt imot, men kjenn etter hvor godt det er å kunne ligge rett ut uten dårlig samvittighet og med en kopp varm melk og honning og bare "nyte" det! Greier du dette er du mye friskere etterpå enn du var før du ble syk!!

 

Klem (med munnbind) fra Krepsedama

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen Krepsedama.

Ønsker deg riktig god helg.Det hørtes veldig koselig ut!!

Det blir nok etpar raske turer rundt i Kristiansunds gater , kjenner jeg deg rett!

Har tenkt meg en tur til Kristiansund selv jeg , på handballcup i vår.Vi står på ventaliste enda :D , dessverre.Håper vi kommer med!!Koselig by.Jeg har vært der bare en gang ,og det var i 1994!

Hei på deg Ninass.

Joggeopplegget høres fornuftig og overkommelig ut det , så lykke til!!

Prøver meg en gang innimellom på å jogge noen meter jeg også .Har sikkert kommet opp i 150 m kanskje,men da sier det stopp:(.Kan si det sånn at der er et lite forbedringspotensiale

Du da , Svada,får bare ha god bedring!!Håper du kommer fort på beina igjen:)

Her kommer en liten klem til deg fra meg:)

Ha det bra så lenge !

Klem til alle fra Sebra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring Svada. Håper du kommer deg ut av sengen, friskere og raskere enn før.

 

Og en riktig god operatur til krepsedama. Høres skikkelig koselig ut.

 

Sellv har jeg hatt to stillesittende dager med disse krystallene som svirrer rundt i topplokket. Mye, mye bedre i dag og på jobb igjen.

I kveld blir det ikke trim. Holder patchworkkurs så det er avgårde på det i kveld. Håper å få kjøpt joggesko i morgen eller lørdag. Er skikkelig klar for å prøve det opplegget. (må komme igang før jeg mister motet)

 

Håper det strålende været vi har her holder utover helgen. Da blir det i alle fall gode turer og en del poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Fy søren for en feiende flott gjeng som er her på tråden altså! Her er dere så aktive at det formelig dogger på brilleglassene mine når jeg leser tråden :-) Til og med de som er syke er aktive :-) Her er det patchwork, håndball, jogging og - ja, jeg vet ikke hva det ikke er.

 

Men du Svada, nå ligger du helt i ro - hører du det?

Lykke til med skokjøp Ninass og til deg Sebra: Jeg har også prøvejogget litt - er nok litt i samme klasse som deg der..... men i alle fall .......

Ja, i sannhet: Dere er rett og slett en spennende og herlig gjeng - sånn er det med den saken!

 

Og ja, jeg skal til operabyen ...... og du har rett, Sebra; det blir nok litt flying i bygatene, ja! Formålet er nok ikke trimmen i seg selv, men den får jeg jo på kjøpet når jeg skal på shopping! Noen sier jeg har svart belte i den grenen....

 

Men i kveld har jeg tenkt å ta solturen min, men bare til fots en vei ikveld. Må pakke ned noe stæsj til å kle seg i for forestillingen - noe som står fint til rødvin tror jeg.......

 

Hei på dere så lenge - sender en klem i lufta til dere :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fortvilet

Hei, er det plass til en til? Er 44 år og bor i østfold. Er gift og har tre barn. Målet er å gå ned 10 kg. Jeg går ikke på noe kurs men prøver meg på egenhånd. Trenger motivasjon for å klare det. Sliter litt med å spise nok. Men jobber hardt med saken. Begynner å få teken på mat og trim etterlang tid med feiling. Trener hjemme med hjelp av ulike videoer og hjelpemiddler, samt liker å gå. Så å få trim poeng er lett. Tror motivasjonen øker når en har andre som jobber mot det samme målet å kommunisere med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Hei på deg og velkommen på tråden Fortvilet :-)

 

Høres jo ut som du er i farta du - trimmer både ut og hjemme - så hvis vi her på denne tråden kan være med å motivere litt så skal du se at kiloene etter hvert ligger igjen i grøftekanten........

 

Veier du deg en dag i uka - og i tilfelle hvilken dag har du veiedag? Du skjenner vi følger med her på tråden...... og venter spent på neste utspill fra deg Fortvilet! Håper det ikke går så lang tid før du føler at navnet ikke passer lenger he, he...

 

Velkomsklapp og klem fra Krepsedama

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fortvilet

Jeg har pleid å veie meg på fredager. Men ser at mange har mandager som sin veie dag. Egentlig lurt, for da får en en ide om hvordan en har klart seg i helgen.

Så jeg velger mandager som min veie dag også.

 

Mitt største problem er sjokkolade og kaker, men spesielt sjokkolade. Er så fryktelig glad i litt søtt etter lunch, vet ikke hvorfor, for jeg føler meg mett. Spiser veldig sundt og riktig ellers. Har noen noe tips for hva jeg kan gjøre for å unngå å sprekke med lunch sjokkoladen min? Samtidig er det den sjokkoladen som gjør at jeg klarer 1600 kcl. daglig.

 

Vekten min er forresten 68,4 nå! Målet er 58 og bli på 58. Det er den vekten jeg hadde før jeg fikk siste mann og trivdes godt der.

 

Skal på hytta i helgen og håper på flott skiføre. Jentungen og mannen hennes skal bli med. Så jeg håper på noen skikkelig turer som gjør at jeg kan kose meg litt ekstra, og samtidig overleve veiingen til mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Fortvilet...(trist navn på deg)Velkommen på tråden!!

Ingen grunn til å fortvile,

Angående sjokolade , har gått veldig fint for min del , tror kanskje det er litt rutinen? Går noen dager før man kommer inn på rett spor....Prøv å ha litt gulrot el.liignende på lur når behovet melder seg.Dette med å komme opp i nok kalorier kommer nok etterhvert,men jeg tror ikke det er lurt å bruke sjokolade for å klar det Min ærfaring har vært at det er bedre å ta et ekstra måltid enn å la seg friste av godterier.Du skal ikke nekte deg det totalt, unn deg en bittlten bit på lørdag kanskje?Lykke til (det kan hjelpe å ta seg en liten tur innom her også ,hvis presset blir for stort,):D

Ha en fin fredag da ,damer!!

Klem fra Sebra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og hoppsann. Nok nå, vil ikke være syk lenger, prøvde meg på jobb ett par timer i ettermiddag, og det gikk nesten bra. Men se på meg nå *hopper demonstrativt opp og ned i stolen*. Etter de siste dagers runder må jeg ha gått ned noe. Matlysten er på vei tilbake, hodet er nesten på plass. Se, det kan jo ikke være ille.

 

Hei forresten til Fortvilet, trivelig med flere, men jeg håper navnet er ironisk ment, du høres jo ut som en riktig kjekk og trivelig dame, så helt fortvilet kan du nå ikke være :-). Ellers takker jeg masse for hyggelige god bedring-meldinger, Krepsedamen, Sebra og Ninass, sikkert det som gjør at jeg alt er på beina igjen. Helg i morra :-) Hurra hurra! Det er jo alltids noe å glede seg til.

 

Artig at det er kommet flere til tråden. Blir helt imponert over all aktiviteten her, Krepsedamen må ha gått landet rundt snart, Monsen go home. Ikke mange trimpoeng her i heimen, om man da ikke regner do-turer. I morgen er atter en dag og nye muligheter, spent på veieresultater.

 

Svada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Tror jeg må reise inkognito i dag - også her inne på tråden - derfor solbrillene.....

 

Å, ja, så dere er der likevel og lurer på veieresultatet? Søren og - tenkte nesten jeg kunne hoppe over det og late som ingen ting... for det var ingenting nemlig. Vekta står bom fast på det samme, og det hjalp ikke engang å stå på en fot!

 

Men skitt au; det er da andre ting og glede seg over - ikke sant? At jeg kjenner litt muskelvondt i lårene må jo komme av mitt elleville forsøk på disse stakkars hundremeterne med jogg :-) he-he, ja jeg sitter faktisk her og smiler for meg selv; det er jo faktisk litt morsomt! Men trimpoeng har det da blitt - så noe positivt er det jo. Så langt denne uka har jeg samlet 6,5 poeng så da ligger jeg ikke så verst an der....

 

Ellers så ser jeg med glede at no livnar det i lundar - her frisknes det til høres det ut til, og det er bra at hodet ditt kommer på plass igjen :-) Svada!

Og så du da Sebra som skal på håndballcup; - sprekingen! Hvilket lag da? Kollegaen min vegg i vegg spiller håndball på Elnesvågen så kanskje har vi felles kjente......

 

Nei, nå må jeg jobbe litt før jeg reiser avsted. Ha en fortreffelig fredag - vi snakkes i morgen eller noe!

 

God helgeklem til dere alle sammen fra Krepsedama :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom fra jobben og ønsker god helg til alle sammen.

 

I dag synes jeg det plutselig var litt forandring da jeg tittet i speilet. Det er ansiktet som har forandret seg. Kinnben begynner å dukke opp!!!!

magen krymper ikke noe særlig, men det kommer vel etter hvert.

 

Velkommen til Fortvilet. Jeg er også ny her, og kan love deg at det kjempehyggelige folk å snakke med her. Veldig glad for at jeg fikk være med. Har ingen store planer for helgen så jeg regner med at spisingen går en grei helg i møte. Med det strålende været vi har her i øyeblikket, må jeg jo bare ut etter jobb.

 

Fikk en kombinert bursdag og valentine gave av mannen i går. Ipod! Ønsket meg virkelig det, så kan jeg ha en treningsvenn på øret. Tenkte jeg skulle få lastet ned en god bok. Har ikke helt funnet ut hvordan dette fungerer, men skal nok utforske herligheten.

19 åringen min kommer hjem i dag og er hjemme fra skolen i helgen, så da kan jo han ta et intensiv kurs med sin gamle mor hvis jeg ikke finner ut av dette.

 

Så........... kos dere masse i helgen. Jeg har min vanlige veiing til søndag, og tror det skal gå greit. (tar det søndager, så kan jeg ikke skeie ut på lørdag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare innom å oppklare en misforståelse.

Jeg spiller ikk håndball.Jeg skal på cup til Kristiansund med laget til dattera mi på 14...........Er oppmann på laget jeg da.Holder for meg det ,liksom:)

Lykke til med veiing på søndag.

Vi snakkes!!

Klem , Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freden senket seg over heimen, mannen er hjemme etter arbeidstur og ungdommen er på tur med venninne og kjæreste. Riktig fredelig. Måtte le av Sebras ærlighet angående håndballcup'en. Du kunne jo latt deg sole i ærbødig tilbeding av oss andre for aktiv idrettsinnsats :D)

 

I morgen tursler jeg en tur til byen, og skal se om jeg får brukt penger på noe unyttig og egoistisk. Og så må jeg innom her for å se om damene. Krepsedamen har samme problemet som meg. Hvis jeg fortsetter å gå ned i samme takt som de siste to ukene vil jeg nå målet mitt rundt pensjonsalder :-( blir helt deppa jeg. Mannen min påstår at han merker forskjell rundt midja da, men han har alltid vært veloppdragen. Lykke til på vekta da, jenter. Spent på resultatet. Håper omgangssyke har erstattet mine manglende trimpoeng denne uka.

 

Svada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i dag og det var fullstendig stillstand. Kan greit leve med det. Har hatt det sånn disse ukene. En uke ned og en uke stillstand eller litt opp. Men det har jo gått ned igjen neste uke, så da er det jo greit. Får bare vente på neste veiing om en uke. Føler at det skjer noe selv om heller ikke cm viser noe.

 

Begynte joggeprogrammet i dag. Var akkurat passe hardt. Trodde ikke jeg skulle klare alle repitisjonene mellom å løpe og gå da jeg var halvveis, men det gikk. Er SÅÅÅÅÅÅ fornøyd med meg selv. Tirsdag er neste økt. Nesten så jeg gleder meg (men bare nesten)

 

Avgårde i bursdag nå. Regner med at det går greit.

 

Og dere andre da? Hvordan har helgen gått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Ninass(og dere andre)

Akkurat sånn hadde jeg det i starten.Ned ei uke og stillstand eller litt opp den neste.Tror kanskje at kroppen stabiliserer litt etterhvert?? Velger å tro det iallfall:).I det siste har det gått heller smått for min del .Greit det når målet er begynt å nærme seg.Var ute på tur aleine med bare I-poden til selskap i dag.Gikk fint det .Traska i høyt tempo ca ei mil.Er godt fornøyd med det. Er redd for at nåla går opp i morgen på veiedagen min,etter endel utskeielser den siste uka,blandt annet bursdag i huset i dag.Kom opp i 11.7 trimpoeng ,og det er litt under normalen.Gjenstår å se resultatet nå , men er redd det er heller dårlig , ja :D

Artig Ninass at det går fint med joggeprogrammet. Drista meg til å jogge noen meter i motbakke på tur hjem i dag,det var faktisk deilig å kjenne at det funka!

Vi "snakkes" i morgen!

Klem , Sebra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 46 år' date=' har mann og 5 barn. Fire av dem bor hjemme, men eldstemann er ofte på helgebesøk.

 

Sliter med vektøkning p.g.a. medisinbruk, men av to onder er medisinene allikevel best. Så får jeg prøve å takle vekten utenom.

 

Vekten stoppet på 70,4 kg. i dag. Det endelige målet er å komme ned i 58 kg.,men første delmål er 68 kg. Jeg håper jeg kan komme ned i 65 kg. før jul.[/quote']

 

Hei!!

 

Jeg er på kurs nummer 2. Begynte på 70,1 og skal også ned til 58. Har bare gått ned 2,5 kilo siden jeg begynte i november, men siden julen var i mellom tar jeg det med knusende ro (men det angster litt..) Skal ned før sommeren, men håper å få litt dreis på det nå. Jeg klarer fint å holde meg innenfor 1600 kalorier, men jeg er altfor glad i å drikke vin i helgene. Så det må jeg slutte med. Og så har jeg problemer med å få alle trimpoengene, har to barn som jeg fremdeles må hente og levere, så jeg syntes aldri jeg har tid. (Det beste hadde vært å gå frem og tilbake til jobb, men så skal jeg handle, så skal jeg hente på skolen, og så er det for kaldt og glatt... finner alltid unnskyldninger)

 

Hvordan ligger du an nå? Og når har du veiedag? Kanskje vi skal peppe hverandre, vi som har samme lykke tallet (58)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt trøst å høre at det ikke bare er jeg som står på stedet hvil her, håper at denne uka blir knall for oss alle. Imponert over aktivitetsnivået, mange spreke damer. Lykke til i uka som ligger foran oss.

 

Svada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fortvilet

En ny uke, med nye muligheter. Ikke gi opp dere som har en vekt som står stille. Resultatene kommer bare vent å se.

 

Har hatt en hyggelig helg med barn og svigerbarn. Det ble ingen skitur som jeg hadde håpet, men vi fikk gått mange og lange turer på bena. Fikk ganske mange trimpoeng ut av helgens aktivitet.

 

Veiingen er over og vekta viste 200 g. re***sjon. Er kjempefornøyd.

 

Til dere som jogger, kjempeflott stå på. Ble fortalt at jogging er den aktiviteten hvor en raskes merker fremgang. Samt en økt fettforbrenning lenge etter at joggeturen er over. Jeg begynte å jogge i høst ( har pause nå pga. kulden), gleder meg til våren for da skal joggeskoene frem igjen.

 

Uansett er det å trene utrolig deilig. Får luftet kroppen, får ut frustrasjon og henter ny energi. Kjempedeilig, har min trenings tid mellom 08 00 og 09.30. Deilig start på dagen. ( Inntar frokost ved 06 30 tiden.) Så nå roper stuegulvet og en times trening på meg.

 

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer. Kommet dere greit gjennom helgen?

 

Var innom en tråd i forumet om rockering. Høres ut som noe som kanskje er verdt å prøve, men er usikker på om jeg får det til.

Har noen av dere prøvd? Det skrives en masse om forskjellige varianter, og at det er en fordel med en ring med for eksempel vann i, så det blir litt tyngde på den.

 

Lurer på om jeg får det til? Det er jo ganske mange år (nekter å regne ut hvor mange) siden rockering var i dette huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer. Kommet dere greit gjennom helgen?

 

Var innom en tråd i forumet om rockering. Høres ut som noe som kanskje er verdt å prøve' date=' men er usikker på om jeg får det til.

Har noen av dere prøvd? Det skrives en masse om forskjellige varianter, og at det er en fordel med en ring med for eksempel vann i, så det blir litt tyngde på den.

 

Lurer på om jeg får det til? Det er jo ganske mange år (nekter å regne ut hvor mange) siden rockering var i dette huset.[/quote']

 

 

Tar meg den friheit og svarer deg. Visst får du til å rocke, var ikkje noken super-rockar eg heller i min (første)ungdom.

Kjøpte min rockering hjå Innersvingen (rockeringer.no), den er kanskje litt dyr men er vel verdt pengane. Greier godt å rocke opp mot 35 minutt uten at ringen dett ned (med litt trening, var nok ikkje så flink til å begynne med).

Ringen er ikkje fyllt med vatn slik som enkelte andre visst er. Den er ruglete på innsida som gir god massasje. Eg blei litt blå (he,he) til å begynne med men det er historie:). Du får stikke innom nettstaden eg gav opp og sjå.

 

Lykke til, og velkommen i rockeklubben.

 

Fjellgeita

 

Den er god tyngde i som gjere at det er lett å rocke med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

....blir helt svett jeg altså! Og som dere står på... :-)

 

Ja, jeg har også bedrevet litt ungdomstrening med rockering!! Men 35 minutter da gitt - det var heftige greier. Vel, vel, jeg får vente og se om noen av dere anskaffer en og prøver - inntil da får jeg drive med joggingen i smug.....

 

Så det var ikke bare hos meg at vekta stoppet opp skjønner jeg, og da har jeg funnet årsaken!! Det må kort og godt være værforandringen som gjør det :-)

 

Men til deg Fortvilet; grattis med nedgangen - flott med 200 gram :-) skjønner at været er stabilt der du bor he, he...

 

Ellers "oser" det av fornøyde damer med gode helgeopplevelser her. Selv er jeg tilbake fra opera og e-e-e-e-r en fin opplevelse rikere (og en tre-retters middag tyngre, huff), men er fit for fight videre mot kilo-trollet :-)

I går var det gruelig med nedbør her, men den kom heldigvis ferdig måket.... men hadde den ikke gjort det, ville det nok vært en meter snø eller så... Jeg bestemte med derfor tidlig i går at jeg skulle bedrive sport fra godstolen så der satt jeg i hele går og så på TV og strikket tøfler. Jeg kan derfor ikke melde om flere trimpoeng enn de jeg meldte før jeg dro. Vel, utenom en par-tre kilometer i bygatene og en ny drakt da.....

 

Men i dag blir det full regnhabitt og 5 km.... grrrr....... ny uke.....

 

Klem fra Krepsedama

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt lyst til å prøve den rockering-greia. Ser jo ganske moro ut, men de var jo skrekkelig dyre da. Kanskje en passende bursdagsgave til meg selv????

 

Har det med å gå til innkjøp av masse kjekke greier, men er like flink som de fleste andre til å "glemme" at jeg har dem etterhvert.

Det finnes jo for eksempel en mengde superkjekke treningsapparater på TV-shop. Tenker godt gjennom det før jeg bestiller, men de fleste ligger jo nå å samler støv i kjelleren, bortsett fra en legtrainer, som står på badet og faktisk er i mer eller mindre daglig bruk.

 

Får besøk av quiltedamer i dag (lappeteknikk), så ingen trimpoeng å samle inn på meg. Men...... det er jo joggedag igjen i morgen. Lurer på hvordan det skal gå. I dag ser jeg ut som jeg er sånn ca. 80 år og har konstant bekkenløsning, når jeg går. Dere kan tro jeg er passe støl i lår, rompe og hofter etter min første joggetur på ca. 25 år. Men blir jo da minnet på hvor flink jeg var i går hver gang jeg tar noen skritt, så det er sånn godtvondt.

 

Får vel jobbe litt. Prates senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...