Gå til innhold

For oss over 40 år!


Gjest Cathy49

Anbefalte innlegg

  • Svar 994
  • Created
  • Siste svar

Jøss, her hopper, spretter og smiles det over alt. Har ikke satt meg inn i det der, men smiler stort sett bestandig i det virkelige liv.

 

Jeg er medlem på et håndarbeidsforum for strikkere og heklere som har ober 55.000 medlemmer. Med hovedvekt av damer finnes det selvfølgelig slankere der også og en gruppe for dem.

 

Jeg har skrevet litt der om oppturer og nedturer og hvordan jeg har valgt å ta denne slankingen over mye lengre tid enn tidligere.

 

I dag lå det en kjempehyggelig melding i innboksen min. En amerikansk dame ville bare takke meg for å fortelle om oppturer, nedturer, og standhaftighet, trim o.l.

Hun påsto at det i går hadde fått henne, for første gang på 2 år, ut av sofaen og ned på helsestudioet.

Så utrolig koselig å få en sånn melding. Hadde tenkt å holde meg i sofaen med strikketøyet i kveld, men tok frem Adidasene, skrittelleren, iPoden og la ut på en times tur med mest gåing og litt jogging.

Rart hva et hyggelig melding kan gjøre.

 

Forresten............. hvis noen vil inn i det fantastiske forumet, hvor du finner ALT du trenger av oppskrifter, råd, inspirasjon og jeg tror jeg kan love alt du måtte trenge.

Man må registrere seg, så får man beskjed når man kommer inn etterhvert.

Adressen er: http://www.ravelry.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker innom som snarest og sier hei. Bra resultater rundt om, de få grammene noen har gått opp kan en vel leve med, i alle fall en liten stund. De skal fort av. Jeg har betrimmet meg i og høstet 3 svette trimpoeng i dag. Målet mitt er et gulleple i uka, og det har jeg klart så langt. Er spent på resultat. Viktig med veiing og holde seg i øra, så klart, men en må passe på at en ikke går på for ofte, det har jeg en tendens til, og vekta går jo i alle retninger i løpet av ei uke, så nå blir det skjerpings denne uka, ikke gå på før jeg har veiedag. På den annen side, kan jeg skrive trimpoeng for antall gange opp og ned av badevekta? Kunne blitt noen eplekjerner av det :))

 

Stå på damer. Artig å følge med.

 

Svada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Takk for alle flotte bidrag til tråden med smilier og hoppende og dansende figurer. Kjempeartig og jeg kjenner de gjør godt.

 

Men å få det til - det er det verre med. Jeg trykker på smilien - høyreklikker og trykker kopier. Men jeg får ikke limet inn da denne tekstlinja er grå og gir ingen respons. Hva gjør jeg feil da? :)

 

Får ikke tid å gå tur jeg nå; blir nok mest sittende for å prøve ut......

 

Men i går hentet jeg meg 3,4 trimpoeng på tur sammen med venninner. Etterpå i godstolen med strikketøy, god samvittighet og en stor og varm te.

 

Ha en fin dag jenter. Klem :) fra Krepsedama

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle flotte bidrag til tråden med smilier og hoppende og dansende figurer. Kjempeartig og jeg kjenner de gjør godt.

 

Men å få det til - det er det verre med. Jeg trykker på smilien - høyreklikker og trykker kopier. Men jeg får ikke limet inn da denne tekstlinja er grå og gir ingen respons. Hva gjør jeg feil da? :)

 

Får ikke tid å gå tur jeg nå; blir nok mest sittende for å prøve ut......

 

Men i går hentet jeg meg 3' date='4 trimpoeng på tur sammen med venninner. Etterpå i godstolen med strikketøy, god samvittighet og en stor og varm te.

 

Ha en fin dag jenter. Klem :) fra Krepsedama[/quote']

 

Trykk på den figuren du vil ha, du ser då at den linja nede blir blå. Høgreklikk på den linja og trykk kopier. Lim så inn der du vil ha den.

Du får prøve deg fram.

 

Ps: Ikkje høgreklikk på figuren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

n005.gif .....se jeg hopper også....

 

Hu og hei som det går! Tusen takk jenter :) Nå kan jeg igjen konse på hva dere virkelig skriver. Så mange GODE tilbakemeldinger som krysser i vei at vi bare MÅ lykkes i å nå våre mål! Her står det i alle fall ikke på mangel på lykkønskninger.

 

Og det beste; jeg synes vi alle skal tenke og gjøre som Ninass; smile og hoppe mest i det virkelige liv! Men det gjør vi nok alle sammen vil jeg tro....... ps. det ville nok blitt en uforglemmelig kveld om vi fikk en festaften sammen.....

 

StooooOOOOOr klem fra Krepsedama - tidlig en onsdags morgen.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fortvilet

Var i dag på kaffe med en venninne, valgte da å kose meg en ciabatta og kaffe latte. :)

 

Fikk helt sjokk når jeg kon hjem å registrerte min "uskyldige" utskeielse. Var klar over at ciabatta'n og kaffelatten hadde litt fler kallorier enn knekkebrød og vanlig kaffe, med at det skulle være så stor forskjell var for meg en oppvekker. :eek:

 

Det å registrere mat og drikke slik jeg gjør nå, er en fin bevistgjøing for meg.:)

 

Diskuterte trening med en personlig trener her om dagen. Da fikk jeg en overraskelse. hvis jeg jogger eller trener stepp med høy intensitet , skal jeg bare gjøre dette annen hver dag, ellers får ikke kroppen hentet seg inn igjen og fremgangen uteblir. Regner med at alle andre enn jeg var klar over dette. Men skriver alikevel ned huskelisten jeg fikk.

 

Sone 1. hver dag, 60 - 75 % av maks puls.

 

Sone 2) 75 - 85 % av maks puls, annen hver dag. ( fettforbrenning)

 

Sone 3) 85 - 90 % av maks puls. 1 - 2 dager i uken. (Her går en over i melkesyre trening og kroppen trenger lang tid på å hente seg inn.)

 

Hvis en trente i sone 3 kan en kun trene i sone 1 dagen etterpå.

 

Dette er muligens lettest for de som bruker pulsklokke.

 

Hei lillebet, så fint at du merker endringer i kroppen av din daglige spasertur. Så deilig det er når det er en selv som krymper og ikke klæren. Stå på videre.:)

 

En stor klem fra fortvilet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle langsomtmistende skilpadder.

 

Innimellom blir jeg litt oppgitt. Ikke over dere, eller noen andre spesielle, bare over alle teorier, utregninger, ikkemat, ikke gjøre, MÅ gjøre o.l.

 

Jeg har jo blitt skilpadde for å gjøre den sakte nedgangen på en naturlig måte. Blir da helt svett når jeg leser alle råd (som sikkert er både gode, riktige og gjennomprøvd), men hjelpe meg....................... så kompliserte.

 

Ikke spis mer enn .... minutter etter at du har stått opp. Pass på å trene .... minutter etter at du har spist............. mat. Spis litt .............. så og så lenge etter treningen. Pass på at pulsen ikke overstiger ......................

 

Sånn kan man vel holde på til man ikke gjør annet enn å ta tiden, veie maten, regne ut fettprosenter, karbohydrater, puls pr. minutt, o.l. Tror man kan gjøre slankingen til en heltidsjobb hvis man virkelig skal passe på alt man skal eller ikke skal gjøre.

 

Jeg sier ikke at alle disse gode rådene ikke er virkningsfulle, men hva slags liv lever man da?

Jeg sier heller ikke at jeg ikke (innimellom i alle fall) følger noen av disse rådene.

Men. jeg sier: pass på at man ikke går så opp i dette at man glemmer å leve.

 

Nå er jo absolutt ikke jeg noe godt slankeeksempel, da hadde jeg jo ikke trengt å være her inne, men jeg er redd mange går så opp i alle de gode rådene, at kroppen låser seg helt hvis utregningene ikke stemmer 100% med fasiten.

 

Når jeg blir oppgitt over at jeg enten har spist for lite, eller ikke fått nok trimpoeng, eller har en overvekt av karbohydrater i en periode ( ja, da, jeg regner også innimellom) minner jeg meg selv på det jeg tenker på som hovedregelen for å gå ned i vekt.

 

Putt inn mindre kalorier enn du forbruker.

 

Tror at hvis jeg har det som en huskeregel, og tåler at ting til tider tar litt tid, så kommer jeg i mål før eller senere. Tror nok også at stabiliseringen etterpå blir såååå mye enklere.

 

Så folkens........................ (og egentlig gjelder det jo ikke skilpadder, må bare sukke litt) slapp av litt med utregninger. Tell litt kalorier hvis du ikke er sikker på hvilken mengde du får i deg daglig, og tren i et tempo som du tror kroppen er fornøyd med.

Ta i mot råd og prøv dem gjerne ut, men for all del............ ikke bli fanatisk.

 

Vel, klar for senga. Utslitt i hodet etter å ha vært på en overraskende, BRA konsert med Sigvard Dagsland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

a077.gifa077.gif

Er vi på tur sammen - så er vi på tur sammen Sebra! Her er vi begge to :) Barndommen? Ja, det er så mrsmt atte.....

 

Spis sunt men lite og ofte og legg i vei langs landeveien, jenter! Hvis dere teller for mye, kan det bli gæernt av det også.... Gode rutiner er kjempeviktig - ikke fanatisk, men heller ikke kan en bare unne seg slik eller sånn. Slik er det i alle fall for meg både når jeg skal ned i vekt, MEN IKKE MINST når jeg skal holde på den

Gikk tur i går i skikkelig ruskevær - blåst og sludd - men sola lokket i enden så da hvilte jeg og hadde det utmerket med meg selv. Små gleder...

Ble 2,2 poeng så da er jeg oppe i 8,5 så langt denne uka.

 

.... og om været er dårlig så smiler jeg....

c045.gif

Stor og solfylt klem fra Krepsedama som ønsker dere alle en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia på oss, ja Krepsedama.Det var litt av et radarpar du...hi,hi a077.gif

Kom opp i 8,5 trimpoeng så langt , etter dametrimmen i kveld. Der er vi flinke du. I dag var vi 16 damer med, og like mange styrkeøvelser. I alder varierer vi fra kanskje 35 til over 75 kan jeg tenke meg. Det gjør veldig godt ,og alle tar i etter sitt eget nivå!!I går hadde jeg dameklubben på besøk.Siden jeg bestemte menyen selv, ble det servert grovt brød m/salat og fruktsalat med mager kesam til dessert!!

Akkurat etter mitt hjerte. Selvfølgelig bare lettbrus til :).

Ha en fin dag alle sammen

Klem Sebra h090.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Noen her...???? g015.gif

 

Jeg har vært på vekta i dag og den viste 200 gram ned.... Jippiiii... så nå er jeg straks ved min magiske grense. Sa jeg 65 kg ved utgangen av februar her så kjekt i begynnelsen av februar? Jeg kan da forsikre dere om at en stakkars kilo kan ta nesten en måned av ens liv å få bort - minst... Så ikke fortvil jenter; det går bra til slutt nemlig. Men jeg greidde det ikke helt da - vekta stanset på 65,3, men kanskje i morgen tidlig...... :)

 

a077.gif .... og Sebra, jeg hopper i vei videre og går på med krum hals .... 12,9 trimpoeng så langt denne uka. I kveld har jeg en mistanke om at det blir helgekveld og i morgen bytur med venninner på dagen. Om kvelden har gubben bedt meg med på årsmøtemiddag - tre retter og det hele.... og jeg tror nok det blir noen glass rødvin til....

 

Lykke til alle sammen med veiing og trimming og alt hva hjertet begjærer...... tidlig en fredags aften....

 

:) Gladklem fra Krepsedama som ønsker dere alle en fortreffelig dag og kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott Krepsedama!Dette er verdt alle trimmeturene :)

Har trimma sammen med gubben i kveld.Bruker å ta fri fra trimmen på freddan , men siden jeg hoppa over på onsdag, så .. Nå er jeg oppe i 10,8 poeng denne uka.Rimelig fornøyd med det .Det blir nok bra med trim både på lørdag og søndag tenker jeg.

 

Kos deg med god mat og vin da , Krepsedama( i passe porsjoner , selvsagt)

Vi snakkes!

Klem Sebra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dagens etappe unnagjort. 10 kilometer hurtig gange og 3,5 trimpoeng notert.

I kveld skel jeg være barnepike til en vilter treåring, så da blir det vel fart i stua tenker jeg:)

Fant flatbit av kalkun eller kylling på butikken i dag og pommes frites uten fett, så lørdagskvelden skal bli fin :pTenker jeg skal bevilge meg etpar glass rødvin . Det er ei stund siden sist , så det skal smake fortreffelig ................

Håper alle får ei fin helg!!

Klem fra Sebra

a077.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjo og hoi!Da var søndagstrimmen unnagjort.Totalt denne uka ble det 17,1 trimpoeng.

Blir spennende å gå på vekta i morgen.Ble en aldri så liten spontan jentekveld i går,midt i barnepasset :eek: Smakte både likør og rødvin.........så,vi får se:)

Wish me luck, om dere titter innom da!

Klem Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Heisann, Sebra! Har vært alene på tråden hele helga du da? Men, jeg skjønner du har kost deg skikkelig likevel og det er bra.

 

Ja, jeg har også kost meg i helga; bytur med god venninne

på shopping - her ble det både ny klokke og to par briller.

Etterpå avsluttet vi med tapas og rødvin a035.gif

Kjempekoselig dag som vi skal gjenta litt oftere. På kvelden var det ut igjen og da ble det enda mere rødvin .....hikk, hikk......

 

....og ja, det er vel bare å innrømme; det ble ingen flere trimpoeng i forrige uka så det ble med de 12,8. Men i dag du - så i dag er det på'an igjen....... :cool: Nydelig vær i dag så jeg tar på meg solbrillene og legger i vei etter jobb!

 

Glad jeg ikke har avtale med vekta i dag for å si det sånn. Dermot ønsker jeg deg lykke til med veiinga i kveld. Sånne fine helger må vi jo ogå unne oss og nyte ....... Livet er jo bare herlig....

 

Klem fra Krepsedama :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fortvilet

Gratulerer med vektnedgang krepsedama. Det hjelper på motivasjonen med nedgang innimellom.:)

 

Så aktiv du har vært i helgen Svada, selv har jeg nesten bare holdt meg i ro. Så det ble ingen trimpoeng på meg i helgen.

 

Men jeg hadde 25,1 trimpoeng i uken som var og i dag viste vekten min også 200 g. minus. Det gir meg innspirasjon til å fortsette.

 

Snakket med en i går som har begynt på rikshospitalets kur. Hun var kjempefornøyd, gått ned mer enn 4 kg. Lever bare på suppe og grønnsaker. Grøste over det jeg hørte. Dette hørtes ikke bra ut. Prøvde forsiktig å resonere med henne, til ingen nytte. Dette var vidunder kuren. Ja, ja hver sin lyst.:eek:

 

Hadde 45 min. vekttrening til morgen i dag, noe som gav meg 1.8 trimpoeng. Håper å få med gubben på en laaaang luftetur i kveld.

 

Sola skinner og det er lengre og lengre lyst om kveldene, så det må nytes.

 

Ha en fortsatt fin dag.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Kjempebra og salutt til deg Fortvilet: Paaaang .....og alle de trimpoengene da :)

 

Jeg synes å merke at det er vår i luften..... bare vi ikke går oss vill...... slik som vi farter i vei.

 

Ha en kjempefin mandag og lykke til med veiinga til resten - venter spent!!

 

Klem fra Krepsedama :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kveldens trim er unnagjort.2,3 poeng og ny uke på gang.

Det var veiedag i dag. Sist ukes skjerping og notering av inntak gav resultater. 800 gram ned :). Da er jeg tilbake der jeg var for 3 uker siden :)

Nå gjelder det å fortsette i samme driv. Nærmer meg nå 10 kilo borte. Mangler bare 200 gram nå, så... Har hatt for vane å gå ned bare annenhver uke (helt til nå etter jul som jeg bare har surra) Vi får se, jeg har god tid.

Våren er kommet hos oss også , iallefall i dag. Blir vel snø i morgen har jeg hørt rykter om. Kjøpte meg nye tursko i dag,goretex, så da er det fritt fram! Jeg går uansett vær:)

Ha ei strålende uka , da damer!

Klem fra Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Hei alle spreke damer. Utrolig som dere sanker trimpoeng. Tror jeg må ta på joggeskoene og komme meg ut en liten tur.

 

Selv har jeg vært på 3 dagers tur på hotell på Dombås i helgen. Masse mat med tilhørende god drikke og litt til. Må vel bare innrømme at jeg ikke holdt meg unna dessertbordet.

Gikk en times tur på lørdag, men det er den eneste bevegelsen (bortsett fra å trimme lattermusklene) jeg har bedrevet denne helgen.

 

Gikk forsiktig opp på vekten i dag tidlig. Var veldig spent på hvor mye opp det var, men................................. 300 gram ned!!! Yippy. Det hadde jeg aldri trodd etter denne helgen, og kunne levd med litt opp uten problem.

Ble superfornøyd og etter å ha lest litt her inne, må jeg ut å bevege meg litt selv om det er blitt sent.

 

Stå på damer, ny uke og ny sjanse til å skrumpe litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Takk for inspirasjonen, damer.

 

Har akkurat kommet inn etter 40 minutter i rasende raskt tempo. Takket være litt lesing her i tråden tidligere i kveld.

 

Hadde ikke kommet meg ut uten et "dytt" fra dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

k015.gif

Gratulerer med nedgangen Sebra og Ninass; kjempebra altså! Dette var resultater som virkelig kjennes gode og som får fart i stå-på-motivasjonen. Dette var vel fortjent! Fortsetter vi sånn framover, venter det nok en flott sommer på oss skal dere se. Men innen den tid skal vi gå mange turer og samle mange trimpoeng.....

 

Og Ninass; syntes det var kjempeartig å høre at du gikk tur etter å ha følt motivasjonene fra tråden. Det er slike små ting som gjør at det er så bra å være her - så takk for den!

 

I dag snør det skikkelig her, men jeg har goretexsko allerede så jeg går også i all slags vær - det funker!

 

Klem fra Krepsedama :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fortvilet

Så deilg å se nedgang på 800 g. da sebra, flott. Dette er en motivator for oss andre, det hjelper bare vi ikke mister motet. :D

 

Så flott at våre små innlegg er moitvator for andre, jeg føler det slik selv og gleder meg over at også andre også finner innspirasjon her inne.

 

Her var det sol og pent vær så jeg inviterte en venninne og hennes baby med på tur. Det ble 2 1/2 times tur og 5,3 trimpoeng. Deilig med en god tur i fint vær. :)

 

Stå på videre jenter, det hjelper.

 

Klem fortvilet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott Fortvilet at du er ute i finværet og samker så mange trimpoeng.Fint at vi kas motivere hverandre. Jeg har også hatt en times tur + snømåking = 3,5 trimpoeng.

Du har virkelig fått teknikken på morsomme smilier Krepsedama. Her er en liten applaus til deg også (+ alle oss andre)k015.gif

Klem fra Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Kom meg ut en tur i kveld også. 40 minutter veldig rask gange og 10 minutter rockering.

 

Dere har virkelig en stor ære for dette. Trimmen har virkelig vært problemet for meg. Satte i gang med joggeprogrammet, men er ikke helt sikker. Får fremdeles skikkelig vondt i bena, så får ta det rolig med bittelitt jogging når jeg går tur.

 

Jeg synes aldri gangen min blir rask nok, så i dag forsøkte jeg å ta lengre skritt. Føles helt feil, men jeg kjenner det i rumpe og lår, så jeg får jobbe videre med skrittlengden tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ninass. Flott at du blir motivert til trim. Angående fart,så kan du prøve med litt rask musikk på øret........

Nå har jeg gått ca. 6 ganger i uka siden slutten av august. Først nå i det siste har jeg prøvd med forsiktig jogging. Tror det er lurt å trene opp kroppen først. For å få opp steamen litt er det fint å gå i bakker også.

Ha en fin dag

Klem Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...