Gå til innhold

Okinawa raporterer fra kilokampen


Gjest Okinawa

Anbefalte innlegg

"Selv små skritt bringer deg til målet, så lenge retningen er riktig"

Du har så rett så rett!

Det slagordet er herved adoptert og skal brukes flittig!

 

Og det at du ikke går så mye ned sånn rundt menstider skal du ikke ta så tungt. Jeg blir mer og mer fortvila ettersom grammene siger på rundt mens jeg også... Men det er stort sett vann i kroppen som gjør det. Det du legger på deg rundt menstider går som regel bort igjen ganske fort.

 

Og dette med å gå opp og ned i antall gram er ikke så rart.

Prøv å få i deg mat som setter fart i fordøyelsen. Så som fiber. Jeg spiser mye Ryvita knekkebrød for tida siden det ikke inneholder hvetemel. De får virkelig fart på systemet mitt sånn at jeg ikke blir treg i magen.

Avføring i tarmen gjør jo at vekta går litt opp og ned. En lege sa til meg en gang for lenge siden at man kan ha opptil 1.5 kilo liggende i tarmsystemet på en gang... Det er mye det!

 

Jeg synes du har all mulig grunn til å være kjempefornøyd med deg selv!

Å ikke klare å holde seg borte fra mat er ingen synd. Svært ofte får man lyst på mat rett og slett fordi kroppen trenger mer næring. Og når du da gir den kyllingkjøtt som jo er praktisk talt 100% proteiner istedetfor sjokolade og potetgull som er praktisk talt 100% karbo og fett, synes jeg du kan klappe deg selv på skulderen og være fornøyd med det.

 

Du skal jo ikke leve livet ditt uten hygge og kos!

 

Hos Mega der vi bor, selger de pærer, fruktcoctail og fersken på boks som er lavkalori. De ligger ikke i sukkerlake slik som vanlig hermetisk frukt, men i egen fruktsaft. Vi kjøper pærer stort sett, og de smaker søtt og godt, og har bare 23 kcal pr 100 gram :o Sleng på en klatt med lett-is, og du får en søt og god dessert som du kan spise med goooood samvittighet! :o

 

Stå på videre! Du er kjempeflink!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 433
  • Created
  • Siste svar

Heisann......................

 

 

Vel, jeg har vert hos lege.

Prøvde forklare problemet mitt, men vet ikke om han forsto. Han skulle skrive en hennvisning til operasjon, så får vi se.

 

Jeg får den jo mest sannsynlig ikke, men greit å ha prøved.

 

Og så var det den blomkålstuingen da.............eller hva det var, oppskriften??

 

Hva var den??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomkålmos :D

 

Et blomkålhode kokt i buketter (enklere og kjappere).

Når det er mørt, siler du av vannet og tilsetter litt smør (can 1 1/2 ts omtrent) og litt melk.

Så moser du det hele sammen akkurat som du skulle laget potetmos.

 

Voila! ;)

 

Ungene synes det er kjempegodt. Jeg synes det kan bli litt tamt, men det justerer du jo selv med salt og pepper. Passer til stort sett det meste av kjøttmat. Jeg bruker det mest til kjøttkaker jeg da.

 

kjøttkaker laget på karbonadedeig er kjempegodt. Karbonadedeig har jo mindre kcal pr 100 gram og inneholder mer rent kjøtt enn vanlig kjøttdeig.

 

God middag!

 

Han legen din høres jo ikke ut til å ta deg alvorlig i det hele tatt!

Kanskje du burde bytte lege? Få en kvinne istedet? Jenter skjønner jo tross alt jenter best!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei okinawa

Nå har jeg lest hele tråden din, og må si du er utrolig åpen og ærlig. Beundrer deg for det! :-)

Mye av det du skriver er virkelig trist lesning. Ikke minst om strevet for å gi veslejenta søsken. Håper av hele mitt hjerte at dette løser seg for dere.

 

Mange har foreslått at du bør oppsøke hjelp.

Jeg ser du har vært hos ernæringsfysiolog, og det er bra. En ende å starte i, selv om hun selvsagt ikke har noen tryllestav å svinge over deg.

 

Når noen nevner psykolog, er du rask til å avvise det. "Jeg vet jeg er fæl - trenger ikke snakke med noen om det".

Slik du beskriver hverdagene dine, synes jeg det minner mye om en spiseforstyrrelse. Du har et veldig kraftig sug etter store porsjoner sjokolade, chips og fet mat. Og du har mye tid alene, der de vonde tankene vokser seg store og godteposen er et trygt tilfluktssted.

 

Du vet med deg selv at du har satt livet ditt "på vent": Du lyver for å unngå sosiale sammenkomster, unngår fysisk nærhet med mannen din, unnlater å ta din datter med på hyggelige og berikende opplevelser - i det hele tatt: overvekten og framfor alt ditt eget syn på deg selv gjør svære innhogg i livet ditt. Dagene og årene som går - du får dem aldri tilbake. Du kan ikke oppleve denne fasen på nytt når du bare blir slankere - det er nå jenta di er to år, tre år, fire år...

 

Du veide 100 kg da du startet tråden. Nå har du lagt på deg mange kilo, og blir stadig mer fortvilt. Jeg skulle så inderlig ønske at du fikk hjelp i et omfang som monner.

 

Jeg kjenner deg jo ikke, og bør selvsagt være forsktig med å gi råd, men det høres ut til at du strever såpass at terapi over noe tid - i en eller annen form - virker som en fornuftig løsning. Er det noe du kan vurdere?

 

Et Grete Roede-kurs pr. e-post er ikke løsningen for deg, er jeg redd. Du blir bare mer og mer fylt av skam og selvforakt for hver uke som går at du ikke klarer å innfri dine forventninger til deg selv. Det er en svært dårlig spiral for deg!

 

Har du forresten hørt om Evjeklinikken?

Hvis du er kandidat for operasjon er du midt i målgruppa for denne klinikken. En venninne av meg har vært der, og fikk veldig god hjelp til å legge om livet sitt mht kost, mosjon og vektreduksjon. Hun startet med et måned langt opphold, og var sykmeldt med fulle sykepenger mens hun var der. Man har i utgangspunktet mulighet for å være på klinikken i sju-åtte uker i løpet av et år, så man kommer tilbake etter en tid for videre oppfølging. Senere kan man søke ytterligere oppfølging i en femårsperiode, med to opphold pr. år. Alt dette er søknadsbasert. Man har ikke krav på trinn II selv man har gjennomført trinn I. Og egen motivasjon er alfa og omega.

 

Vel, dette var noen tanker fra meg til deg. Nå skl jeg trykke på "send" før motet svikter. Jeg vil så gjerne hjelpe deg, men er samtidig fryktelig redd for å gjøre vondt verre.

Alt er godt ment!

 

Stor klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæreste Fullfres.........

 

Takk for ditt lange innlegg. Det var godt, og vndt å lese. For jeg ser av svaret ditt at du faktisk har lest tråden min, og tatt deg tid til å reflektere over det jeg skriver. Og du "ser" problemet.

 

Tøft å lese om dagene som går, om tiden med min datter jeg aldrig får tilbake. Du har så rett, og jeg sitter her og griner litt nå, tenker på 3 åringen min som aldrig har vert på badeland, forde jeg ikke under noen omstendigheter kan vise meg i en badedrakt......langt mindre dusje sammen med andre.

 

Trist at hun aldrig har fått vært på badestranda, pga meg.............. Jg sitter faktisk her og gruer meg til julegrantenninga.....

 

 

Psykolog........... jo jeg avviser deg, av mange grunner. Hva kan en psykolog gjøre for meg?

Jeg vet jo at jeg er en rimelig grei jente, jeg har masse positive egenskaper, og jeg kan masse.

Men jeg er FEIT, og det er det jo bare jeg som kan gjøre noe med.

 

Jeg skjønner ikke hvilke grunnleggende problemstillinger som langvarig terapi kan hjelpe meg med..................

 

Vel, jeg skal begynne på Reductil nå en dag, bare jeg kommer meg avsted å får hentet pillene, ny time med ernæringsfysiologen neste mandag.

 

Jobber og strever med saken.

 

Har hatt en sprekk hele forige uke...............huf.......................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære okinawa

Jeg vet at du strever og jobber, og beundrer deg for det. Håper du finner en løsning som passer for deg - det viktigste er at du blir lykkelig!

Du fortjener masse glede, kjærlighet og trygghet i livet ditt, og du trenger ikke vente til du har gått ned i vekt før du går ut og opplever hyggelige ting, alene, sammen med mannen din eller sammen med datteren din. Du er en prima person akkurat som du er. Og DET er mitt viktigste budskap til deg. :-)

Lykke til videre!

Enda en varm klem fra meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du har ny time hos ernæringsdamen og at du skal starte med reductil!

 

Terapi virker om du kjenner at terapeuten har noe å bidra for akkurat deg. Det er jo viktig å finne en som passer deg perfekt, går jo an å prøve og så si nei takk hvis det ikke funker. Vanligvis trengs en henvisning fra fastlege til psykolog/psykiater. Alle psykologer og psykiatere har taushetsplikt og det er ingen andre som trenger å vite det om du går til samtaler for å få motivasjon.

 

Håper du føler at det går i riktig retning etterhvert, tror du bare må legge til side selvbrebreidelsene og tenke at det er slik at vi alle har behov for hjelp og støtte iblandt og at kanskje det er din tur nå til å få litt hjelp nå.

 

Masse lykke til med reductil og neste time. ta litt av gangen og husk å gi deg selv ros når du følger planene din!!!

 

Ha en fin uke!

 

Hilsen Tus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja, det er vondt å slite sånn. Og veldig vanskelig å komme ut av alene. Du har en fordel Okinawa, og det er at du er så ærlig. Mot deg selv, og at du tør å fortelle det her inne. Nettopp derfor hadde du nok hatt skikkelig god nytte av å få mere hjelp. Jeg vet at det er en vanskelig terskel for mange å gå i terapi, men det er jo så fantastisk, ja, jeg skulle ønske ALLE kunne få lov å oppleve det, jeg!

 

Kjempebra at du går til ernæringsfysiolog, og at du jobber og strever med saken som du sier. Stå på!!!!;):)

 

 

PS: jeg var i svømmehall da jeg var mye større enn du er, og det er virkelig ikke så ille som man forestiller seg. I dusjen og garderoben er folk opptatt med sitt og gidder ikke bry seg om andre, og i bassenget er man jo under vann, så der er det ingen som ser noe (he, he), og på veien til og fra er det bare å ta et stort håndkle rundt seg. Om man har mulighet til å gå på formiddagen er det jo enda bedre for da er det mest koselige pensjonister der, og kanskje noen skolebarn, og de er vel hvertfall ikke farlige...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå.........

Tusen takk for tilbakemeldinger kjære nett-venner.Det betyr faktisk e hell del.

 

Tja, hvordan det står til?

Nææsj, på vekta mi i morras:114,4, meeeen jeg var hos ernæringsfysiologen også, og hun veide meg til 15,9. Så det er jo ikke mye å rope hurra for, var vel 117,3 sist jeg var hos henne for en del uker siden.

 

Men jeg er på rett vei.

Var på kontoret hennes i 2 timer og 15 minutt i dag.

Jeg er jo i og for seg på rett vei, sånn kostmessig.

 

Ja sånn rent bortsett fra at jeg nå har hatt en sprekk på en uke så........og det jeg gjorde på mens jeg såg robinson var å spise siste rest av potetgullet, 4 grandiosa pizzasnurrer, og en stor pose nonstopp...........og i dag, på veg til ernæringsfysiologen var det 1/2 flaske pepsi max og 2 stk senter sjokolader.....

 

Syk i hodet, jeg? Nei da, ikke i det hele tatt................

Huff.

 

Vel, den første reductile tas i kveld, og så må jeg bli flinkere å PLANLEGGE middagene, det er der problemet ligger, og det er der jeg bommer forde jeg er sliten, tidsklemma, og ett hav av andre dårlige unnskyldninger, og tyr til lettvinte løsninger.

Må bli flinkere til å spise grønnsaks-middager, og fisk.

 

Ellers er jeg faktisk ganske flink synes hun.

 

Og så MÅ jeg bli flinkere til å bevege meg litt, og jeg MÅ prøve å ligge unna sjokolade.

 

Slik er ståa her i dag.....huff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal skryte litt av deg selv ,du står jo på.

 

Flott at du går til "fysiologen"da,det hadde vert spennende å høre litt om hva hun sier,hvis du orker å skrive litt om det?

 

Tror du klarer dette etterhvert,det er ikke fortgjort å "snu"på hodet.

 

Ha en fortsatt fin uke,og glem sprekkene dine dem får du ikke gjort noe med.

 

Men tenk litt over dem når du føler deg deg fristet igjen.

 

Sender deg mange gode tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med de andre jentene her, jeg.

 

Glem sprekkene i den forstand at du ikke akn gjøre noe med dem.

Men tenk på hvordan du vet at du vil føle deg neste gang du står med sjokoladeplata i hånda og er på vei inn i en ny sprekk.

Tenk på hvor ekkel du føler deg etterpå. Hvor kvalm osv. Det kan hjelpe masse det.

 

Stå på! Det går nedover vet du! :)

 

Skal bli spennende å se hvordan det går med Reductil. Hvordan skal de virke forresten? Jeg kan ingenting om det jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Takk for tilbakemeldinger.

 

Ja, hva sier ernæringsfysiologen?

 

Vel, hun sier at jeg må prøve å endre tankesettet. At det er mye som ligger i hodet.

Kognitiv adferdsterapi er noe som nok kunne vert noe for meg, ja som så mange av dere her allerede har vert inne på.

 

Hun mener at når det gjelder sprekker og slik, så skal jeg ikke konsentrere meg om å bli sprekk-fri, men konsentrere meg om å ka kortere sprekker. Om jeg sprekker på tirsdag, så trenger jeg ikke fortsette sprekken resten av uka, og vente til mandag før jeg starter opp igjen.

 

Når det gjelder kosthold og slikt så får jeg noen oppskrifter, og litt tips.

Hun har nok mindre mat enn GR satte opp til meg, for ernæringsfysiologen sier 2 skiver til frokost, 1 til lunch og 1 til mellommåltid, og 1 til kvelds.

Ikke 3 til lunch...

En annen ting hun sier er at jeg ett par dager i uka kan droppe brødskiven til lunch, og heller spise eggerøre og laks, eller omelett til lunchhen.

 

Hun sier at brunost ikke er bra, og at kokt skinke eller hamburger rygg er fint pålegg. Men jeg kan droppe smøret og heller ha kavli mager baconost under kokt skinke. Og DET er sååå godt. Skikkelig digg.

 

Hun sier at spagetti, slik jeg er vant til den ikke er bra. Jeg er vant til å koke masse spagetti, koke en pose med knorr spagettisaus, og så brune 400 gr karb.deig og mixe alt sammen i en diger bolle, og så fylle middagstalerkenen med dette...mmmm, deilig. MEN, nei, ikke mere slik middag nei. For når jeg skal ned i vekt, så er pasta ikke spesielt gunstig. Så jeg bør spise minst mulig slik.

 

Hun sier at pannekaket til middag, heller ikke er bra, Ikke bare pannekaker. Jo litt proteiner i egg, men ellers er det jo ikke noe serlig. Ville du spist vafler til middag? Men derimot, siden veslejenta elsker pannekaker, så foreslår hun å ha ertersuppe til. Alts en skål eller to med ertersuppe, og så 1 pannekake. Det er mye mye bedre enn 3 pannekaker.

 

Hun er fokusert på grønnsaker. Og at halve talerkenen skal inneholde grønnsaker. Og der er poteten IKKE inkludert. Den skal ligge ett annet sted på talerkn. Hun sier jeg skal spise mest mulig rent kjøtt, som renskåret svinekjøtt, biff, fisk, kylling.

 

Hun er også opptatt av å planlegge, slik at jg ikke står der og velger lettvindte løsninger forde jeg er sliten.

 

Hun sier posesauser er i orden, men lage de magrere der jeg kan. Som feks knorr bernesaus, den lager jeg nå som hun sier. Man tar 1 eggeplomme, 3 dl melk, og posen med bernesaus pulver, og blander alt sammen, ikke en eneste liten dråpe smør. Kokes opp, og vips, en heilt sunn og grei saus.

Jaja, sunn og sunn.........men i forhold til dersom man har smør i da.

 

Jeg sier jeg sliter med å få imeg en halv talerken tørre gulerøtter, blomkål og brokkoli, og da sier hun at det er bedre å spier alle grønnsakene sammen med litt saus, da jeg liker det bedre, enn å spise bare halvparten av grønnsakene forde man greier ikke mere forde jeg ikke har saus på.

Ang mengde sier hun at jeg bør bruke akkurat nok saus til at jeg får i meg grønnsakene.

 

Hun sier at dersom jeg blir veldig fysen utpå kveldingen etter feks at vi har hatt havregrøt til middag, så er det heilt ok å koke seg en talerken tomatsuppe. Gjerne med ett egg i.

Ja for når vi har havregrøt blir jeg lissom sugen på noe mer mat senere, ikke vanlig kveldsmat, men varm, gjerne salt mat. Ikke det at tomatsuppe er salt mat, men det gjør godt. Og det føles som om man unner seg noe.

 

Hun er opptatt av at jeg ikke skal gå fort ned, ideelt sett, men ser prøverørsproblematikken, og at jeg nå MÅ prøve å gå ned fortere enn ideelt.

 

Hun jobber jo også med gbp, og mener jeg er en perfekt kandidat. Forde hodet mitt er på rette plassen. Og hun er spent på når jeg får innkalling til samtale, med kirurgen. Hun sir jeg bør høre noe innen 30 dager etter at de har mottatt søkneden.

 

Vel, kostmessig er det vel ikke så ulikt GR. Men jeg føler det lettere å ha kontakt med henne. Greier ikke GR internettkurs, eller andre kurs.

 

Og Reductil, skal det tas om morran altså?

-Hvorfor det??

 

Reductil den virker ved at den demper sultfølelsen slik jeg forstår det..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo litt artig å se de rådene til ernæringsfysiologen din Okinawa, for det er i grunn sånn mitt opplegg er. Særlig det du sier om å ta seg inn etter en sprekk tror jeg er veldig viktig. Før led jeg sterkt av "mandagssyndromet", jeg skulle alltid begynne neste mandag, mens nå er jeg i gang igjen allerede dagen etter. Hvis man bare prøver mange nok ganger får man det inn etter hvert. Ellers følger jeg i grunn alle de rådene nedover der, så da gjør jeg jo noe riktig da.............

 

Dette klarer du etter hvert vet du,

bare ta et skritt av gangen!!!!!!:):)

 

 

PS: jeg har lest at Reductil reduserer apetitten samtidig som den opprettholder en høy forbrenning. Ca 60% av de som tar den går ned i vekt, de fleste ca. 2 kg første måneden, og man bør ikke bruke den mer enn et år. Det sto ikke noe om når den skal tas, men det er vel best om morgenen eller litt utpå dagen ettersom den skal virke på apetitten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for flott svar,det var intresant å lese dette.Spesielt dette med mengde mat.

 

Står selv stille for tiden og har igrunnen tengt litt i de baner selv.

 

Skal tenke litt over dette ja.

 

Har ikke de helt store problemene med sprekker jeg,men selvfølgelig litt feil innimellom.

 

Håper det er til hjelp for deg,forstår godt at du vil ha kontakt med henne i stedet for kurs.

Skal høre med legen om time hos "fysiolog "jeg også.Hvis det finnes noe slikt her i nærheten.

 

Ha en fortsatt fin uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å lese om de rådene du har fått av fysiologen din.

Det var mye sunt vett å ta med seg der ja ;)

 

En ting jeg av og til gjør hvis jeg har tid på morgenen, er å koke havregrøt til frokost. Hvis jeg koker en posjon, blir det nok til både vesla og meg. Jeg koker av store havregryn jeg da, så den metter litt mer, og tar litt lenger tid å lage.

 

Så flott at du står på! Dett kalrer du altså! Det er jeg helt sikker på!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette står i pakningsvedlegget

 

Dosering: Initialdose: 1 kapsel (10 mg) hver morgen. Svelges hele med væske (et glass vann). Kan tas med eller uten mat.

 

Du kan f.eks få litt høyere puls av reductilen, fordi den øker forbrenninga di. Den kan da gjøre at hjertet går litt fortere.

Også er det på dagtid du spiser og trenger høyere forbrenning.

Hvis du tar tabletten rett før sengetid kan det være at du ikke får sove pga hjertabank/høy puls. Og i følge vedlegget skal den tas om morgenen.

 

Jeg har brukt reductil siden juni. Har gått ned ca 10 kg på den tida. Og innimellom denne tida har jeg også hatt 4 uker ferie (juli) hvor jeg da ikke var flink i det hele tatt, gikk opp litt i løpet av ferien, selv om jeg brukte reductil, men mindre enn jeg ellers ville ha gått opp. Men ellers har jeg for det meste vært flink med kost og trim.

 

Lykke til til deg, og håper reductilen vil være en hjelp for deg. Men husk, du må gjøre en jobb i tillegg selv også. Men dette klarer du. For jeg kan i grunn se mange likhetstrekk med hvordan jeg selv holdt på før jeg begynte med reductil.

 

Klem fra Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode ord og støtte.

 

114,0 på vekta i morres, mot 114,4 for 6 dagwer siden.

 

Det går ned, men ALT for sakte.

 

Det har vel noe med fysisk aktivitet å gjøre sikkert........huff.

 

Dersom jeg skal prøve å veie max 100 kg i mai, dersom vi får prøverørsforsøk da.....så sliter jeg.

 

Men jeg er iallefall på vei ned..........

 

OG den blomkålmosen, vel, den er ikke så hverst dersom jeg har den oppi en fin mel-sil etter at den er most, for å klemme ut vesken med feks en slikkepått. For det er utrolig med veske i det. For da blir den litt fastere, og så ha på plenty salt, pepper, og kjøtt og grillkrydder.....joa, da er det jammen ikke hverst.

 

Takker deg for tipset min venn!!

 

I morra er det mandag, og ny uke, nye muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikker på at du klarer å nå 100 kg innen mai.

 

Bare å stå på - dette klarer du. Også er det mye bedre for kroppen at du går sakte nedover, lettere å holde seg der nede når man er kommet dit man vil.

 

Men skjønner utrolig godt at du vil ned masse fort. Sånn føler vi vel de fleste som legger om livsstilen for å gå ned i vekt.

 

Lykke til. Dette kommer til å gå bra.

 

Klem fra tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et godt forslag! Å klemme ut mesteparten av alt vannet som samler seg i blomkålmosen. Det er nok litt derfor jeg finner den litt tam...

 

Det går aldri så fort nedover som man vil vet du. Men det går nedover, og hurra for det! :)

 

Selv sliter jeg også med å få nok fysisk aktivitet... Skjønner deg der altså!

 

Vi får bare stå på tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro å lese at det her skjedd som mye her inne hos deg siden sist.

 

Gøy å lese det ernæringsfysiologen sa og så bra at du husket alt det! Jeg har det litt sånn at hukommelsen min er litt fleksibel slik at jeg husker bare det jeg vil huske. Tipper dette sier masse om din motivasjon. Så bra!

 

Lykke til med planlegging og lure valg. Tror det er mye mye bedre å fokusere på det du skal gjøre ( spise sundt og ofte) enn det du ikke skal gjøre ! Da er det også lettere å gi seg selv ros fordi du har vært flink. Har du noen andre i nærheten som roser deg når du tar lure valg, eller er du helt alene om dette.

 

Eve har snakket litt om sabotører, de som gjør at man tar dumme valg. Er det noen du pleier å fråtse med er det kanskje bedre å invitere dem på sunn mat enn å gå birt å få servert bare neimat. Ikke alltid man vil informere om hva man holder på med heller, man har jo sprukket før og det er jo ikke slik at man vil snakke om livsstilsendringen til alle før man ser at man får det til.

 

Masse lykke til, jeg tror du er i gang med et bra prosjekt!!! Tus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...