Gå til innhold

Okinawa raporterer fra kilokampen


Gjest Okinawa

Anbefalte innlegg

Takk for tilbakemeldinger.

 

Fun ligth' date=' blææh, jeg har aldrig likt saft, og liker ikke denne spesielt godt heller. Datra vår liker den bringebær, men neeeeh, mora synes ike noe om den. Har prøvd flere forskjellige.

-Da er vann, iskaldt vann bedre.

 

Men jeg må nok redusere kraftig.

-Kanskje jeg bør drikke vann til frokost?

Men herreminhatt, brødskive med brunost og pepsimax.....jammijammi.........................mmmmmm

 

-Gal?, tjo en smule kanskje.

 

Vel, i morra er det bare å hive seg i bilen, og ta turen over fjorden til nabobyen.

Da skal jeg til ernæringsfysiolog.

 

Mon tro hva hun kan gjøre for meg?

Jag skjønner jo at hun ikke kan gjøre jobben for meg, men hun kan muligens gi meg verktøy til å greie jobben selv?

 

Skjønner jeg bør være ærlig, si det som det er.

Ok, jeg skal være ærlig jeg; *jeg "liker ikke" spesielt godt fisk, da må den være kamuflert i mye saus og slikt, bare ren fisk er ikke noe godt.

*mannen min "liker ikke"kylling.

*Jeg er flasket opp på farsemat, gryterett, altid pose, spagettisaus er fra pose, Stort sett middager med pølser eller kjøttdeig.

Aldrig vandt til at mor laget mat fra bunnen, bortsett fra brennsnut, og potetball, og slikt.

Ingen i min familie har båt eller er vandt til sjø og fisk, så fisk hadde vi hjemmee kanskje 1 gang annenhver måned, og da var det klippfisk og seibiff annenhver gang omtrent.

Ellers liker jeg ikke agurk, sopp, bønner, squasj, erter, agurk, paprika, tomater, ++++++en hel masse.

*ELSKER SJOKOLADE over alt på jord.........Spesielt ren melkesjokolade. mmmm.

og ellers alt av kaker, lefser, og annet godt, og potetgull.

 

Hva spiser dere til middag da??

Noen som lurer?

Pannekaker

Meksikansk gryterett toro

Italiensk gruterett fra toro

Amerikansk gryterett fra toro

Spagetti med saus fra toro/knorr og kjøttdeig

Lasagne med kjøttdeig fra toro

Kjøttkaker med posesaus, gulerotstuing, macaroni og potet

Pølse i brun eller hvit posesaus

Fiskepinner og poteter

Ostesnitsel og poteter

Kjøttsuppe

Seibiff med saus og potet

Spagetti på boks

joikakaker

fiskekake i posesaus

Skal jeg fortsette???

 

Ja, som dere ser, stort sett halvfabrikata og farsemat.

 

Mon tro hva hun sier..........er det en liten times konsultasjon der hun sier: Ja du er overvektig, sykelig sådan. spis mer grønt og kutt ut sjokolade og snop. Og du må trimme. Skjerpe deg nå.

 

Og så drar jeg hjem med beskjed om å spise gulerot, og brokkoli, og ta meg sammen.

 

Thats it....

 

Eller.....................

 

Gruer meg egentlig.[/quote']

BANG!

Der satt'n gitt!

Jeg lurer litt på om du kommer til å kaste bort penger jeg. Du har jo bestemt deg på forhånd at dette går til helvete. Så da skal du ikke se bort fra at du får rett. Det å tro at ting går til helvete er som regel en selvoppfyllende profeti...

 

Når det er sagt så håper jeg at jeg tar feil. Jeg håper at du klarte å møte ernæringsdamen med et åpent sinn og en innstilling som sier at du ihvertfall vil gjøre ditt aller aller beste for å få til ting.

 

Jeg krysser fingrene for deg og håper at ernæringsfysiologen fikk banket inn noen nye ting i hodet ditt og kanskje klarer å banke ut en del annet...

 

Joda. jeg er ikke så veldig glad i fisk jeg heller, men røkelaks og makrell i tomat og reker og annet seafood er kjempegodt det.

Det er mye annet som er kylling en tørr grillet kylling fra super'n. Kjyllingkjøttdeig for eksempel, grillpølser/røkte kjøttpølser/wienerpølser laget på kylling og kalkun.

Og det finnes om trent flere kryddervariasjoner enn det finnes folk, så en måte å "kamuflere" kyllingsmaken må da finnes??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 433
  • Created
  • Siste svar

Ja da er jeg tilbake.........................

 

Og Hva skal jeg si?

Tja, tjo........både og......

 

Men først av alt, jeg gikk dit med ÅPENT sinn.

Bestemt på å legge alle kortene på bordet.

 

Damen var en ung og flott dame. OG det føltes varmt og greit å komme dit.

Hun veide meg.

Huff.

Hun hadde ett nonster av en vekt. Eller egentlig en heilt grei en, men den hadde nåndtak og greier. Måtte stå barbent på den. Og holde i noe sån der håndtak greier. Mekverdig maskin, den der vekten. Kunne hvist finne ut alt mulig rart med den.

*Vekt inkludert klær og mat og drikke i magen: 117,3

*BMI: 40,6

*Prosent fett: 54,8

*prosent skjelettmusklatur: 20,1

*Nivå av fett runt de indre organer: 10

*Hvilemetabolisme: 1908 kcal.

 

Det første hun fortalte var at jeg er "kandidat" for gastric bypas.

Hun mente det var en av tre løsninger for meg. En god løsning.

Hun mente at jeg burde kontakte fastlegen min og få han til å søke om operasjon. Og så snakket hun mase runt det.

 

Den andre løsningen var legemidler. Og den tredje var den tradisjonelle med rett mat og mosjon.

 

Operasjon høres forlokkende ut.

GARANTERT slank.

Veldig slank. hun mente det var bra dersom jeg kom meg under hundre. Min drøm og å nå syttitallet, og min helmmelige fantasi om "noenåseksti" mente hun var urealistisk.

-En gynekolog på sykehuset sa også det, at det uar urealistisk å tenke på ned mot søttitallet, men rundt nittitallet var bra.

Mye negativt med oprsjonen også da, som at man får veeeldig mye restriksjoner i matveien.

 

Vel, jeg fikk litt følelsen av at skulle jeg bli slank, dvs 170 høy og 65 kg, så var operasjon beste og mer eller mindre eneste løsningen. Og dersom jeg gikk for en av de to andre, så var jeg "dømt " til å være noen å mitti, dvs fortsatt svært overvektig. Herregud, jeg begynte på helsestudio da jeg var 82, og jeg syntes jeg var kjempetjukk, det var nesten ikke til å leve med.

 

Men, nå er det der prøverørs opplegget vi er i gang med det kræsjer litt med operasjon. For man bør ikke bli gravid første året, halvannet året etter operasjon, pga abortrisiko og diverse defekter hos forster ol.

Men pga alder og slik og sånn så MÅ vi gå gang med de tre prøverørsforsøkene vi har igjen for å få søsken.

 

Jeg er jo 14 kilo tyngre nå enn da jeg fikk beskjed om at jeg var minst 3 kg for tung til at de EGENTLIG ville bahandle meg.

Ergo, jeg MÅ ned i vekt FØR neste forsøk, som er til sommeren.

Og dermed er jeg ikke lenger kandidat for operasjon.

 

For det er ett års ventetid for operasjon, og når jeg kommer så langt kan jeg veldge å vente, men jeg MÅ takke ja innen 3 år.

 

Så, dersom jeg sier JA til operasjon, eller til å søke, så får jeg den om ett år, kanskje det går 8-10 mnd før vekta er nådd det jeg vil den skal være, og så må jeg vente 1- 1 1/2 år før vi kan prøve med prøverør.....Og DEN karusellen er så usikker, tenk om vi kunne hoppe i høyet og lage en baby, men vi har 3 muligheter.....

 

Ergo, så går det borti 3 år fra i dag til vi kan begynne å prøve med å få søsken til prinsessa vår. Og Det går ikke, da er jeg 36 også.........

 

Samtidig virker tanken og å la seg operere og så rase ned i vekt og lande nedpå 60 tallet er sjuuuukt forlokkende.

 

Denne ernæringsfysiologen var nok litt ekstra spesielt interisert i operasjon, forde hun jobber på sykehuset med nettopp slike operasjoner og konsultasjoner og kostterapi og kostveiledning av pasienter som skal og har blitt operert.............

 

MEn slik jeg ser det bør jeg få legen til å hennvise, og så heller sette den på hold ....for det ER jo en mulighet at jeg blir gravid til sommeren, og dersom de går bra, da kKAN en operasjon bære aktuelt før den der 3 års grensa........

 

Huff, nei det blir masse tankespinn.........

 

Vel, her er det vel best å brette opp ermene og gå i gang med kosthold regulert slanking ja. God gameldags metode. OG mosjon.....

 

Når hun gikk igjennom mitt almindelige kosthold var det en del å ta tak i, brunost bør jeg ikke spise ned. Det er "kose" pålegg....... huff. Men heller mye proteinrik mat. Gjerne mager baconost i steden for smør på brødskiva og så 2 kokt skinke oppå der, og så litt lett gulost, og litt paprika oppå der igjen. Heller 1 slik skive enn 2 med mager leverpostei............

 

Men utfordringen for meg blir middagen. Jeg spiser i følge henne alt for altfor lite grønnsakker..........

 

Og jeg måtte bare innrømme at jeg er slett ikke vant til å spise blomkål og brokkoli, og gulerøtter til spagettien...... Spagetti var for øvrig ikke bra i det hele tatt.

 

Halve middagsfatet burde bestå av grønnsaker, og 1 4 del med potet, ris eller pasta, og 1 4 del med kjøtt fisk eller ful.

Bør spise mer fisk. Planlegging av måltid. Pepsi max som kun kveldskos. Drikke te uten søtning, og ja slike ting...................

 

 

 

Hmmm, jaja, jeg vet ikke heilt hva jeg skal føle eller tenke.

 

Føler meg litt dømt til å være overvektig.

siden både ernæringsfsiologen, og en overlege i gynekologi sier det er urealistisk å forvente at jeg skal kunne gå ned under 90 kilo.

 

MEn, med tanke på at jeg stadig går opp, ja jeg greier ikke gå ned 5 kg, så det er nok urealistig å tro at jeg skal kunne gå ned mellom 40 og 50 kilo............

 

Vel, jeg skal iallefall ikke spise sjokolade i morra...............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok mye å tenke på nå ja,håper du klarer å sortere tankene etterhvert.

Det var mange ting å gripe fatt i.

 

Ta en ting av gangen,fint å starte med sokoladen.

 

Klart du klarer å gå ned 5kg,du må bare ville det nok.

 

Ønsker deg en fin uke,og masse god motivasjon til å fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye å tenke på nå for deg. Så fint at du kom deg til ernæringsfysiolog. Fint å se et innlegg fra deg som ikke er fylt av selvforakt. Du har vært modig - det er bra og fortsett videre! Ønsker deg en riktig fin uke. Håper at du får sortert tankene dine og at du greier å finne motivasjonen til å leve sunnere. Ta en ting og en dag av gangen!

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Hei!

Jeg leste hele tråden din i går og var så spent på fortsettelsen.

For et press du har på deg selv!

 

Masse lykke til, jeg forstår så godt at du ligger inne på "motiver meg" så da sender jeg over:

 

MOTIVASJON I STORE MENGDER!

 

Dårlig samvittigget, "gode" forklaringer, skyld og skam er det bare en ting å gjøre med: HIV DET UT AV VINDUET!!!

 

TENK AT DU ER VERDT Å TA VELDIG GODT VARE PÅ OG AT KOMMER DU IKKE HELT I MÅL MED LIVSSTILSENDRING KAN DU JO BESTILLE EN OPERASJON FOR SÅNN I TILFELLE!!!!

 

Hilsen TUS som omsider har kommet seg igang på disse sidene igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt av en runde å ta tak i gitt!!

Hun du gikk til har helt tydelig helt andre forestillinger enn min fysiolog om hva man bør gjøre ja!

 

Jeg har ett forslag til deg:

Bak glutenfritt brød! Det er kjapt å bake, smaker ikke så verst og det får deg til å spise mindre brød. Det metter nemlig mer enn vanlig brød. Mange blir overvektige fordi hvetemelet sveller i magen sammen med gjær og lager en ufordøyelig masse som bare ligger der og gjærer...

Jeg baker brød av Semper melblanding og halv gjærmengde (det står 25 gr på pakken, men hvis du lar brødet heve i 1 time istedetfor 30 min, kan du fint bruke halvparten). Det er ikke så mye fiber i det brødet, så det er lett å bli litt hard i magen, men det går det an å regulere med å spise rugknekkebrød og fiberrike grønnsaker osv.

 

Jeg synes også at du skal søke om operasjon hvis du vil det. Som du sier selv kan du jo utsette den i inntil 3 år, og innen den tid kan det godt hende at du bestemmer deg for å ikke gjøre det likevel. Da har du ihvertfall hatt muligheten :)

 

Jeg må også vente til sommeren med å bli gravid. Da er jeg 35 år, og mener selv at det er absolutt siste sjanse for meg... Jeg vil ikke bli for gammel mor heller...

Men akkurat nå har du jo 3/4 år på deg til å legge om kostholdet.

Bare det å slutte å spise så mye hvetemel kan gjøre store utslag serru. Bare prøv så skal du se :)

 

Masse lykke til med det valget du tar!

Jeg kommer ihvertfall til å være her og mase på deg, kjefte på deg og rose deg opp i skyene! STÅ PÅ!!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger.

 

Nå er vel ståa slik.

Jeg bstiller time hos fastlege, og får han til å søke om operasjon, for i det minste få en konsultasjon.

Dersom jeg får innvilget operasjon blir den ikke tatt før vi er ferdige med prøverøringen.

 

Men første mål er å gå ned 17 kg frem til mai.................heilt på egenhånd. Eller, skal høre om å få reducktil med legen da samtidig som jeg er der å ber om operasjon......

 

Når man ser tallene, og ser at skal jeg ha en bmi som tilsvarer normalvektig, altså mellom 20 og 24, og jeg da satser på bmi på 22, da er det over 50 kg dit......

 

Det er en ting som er like sikkert som amen i kirka, det greier jeg ikke alene...........

 

Men først, ned 17 kg til mai, hvofor? Jo forde da skal jeg igjennom prøverørsforsøk igjen, og går jeg ned 17 kg, er jeg på sykehusets øverste grense for å ville bahandle meg.....................

 

hvorfor er livet så vanskleig?

 

Tenk om min mann og jeg kunne bare legge oss ned å lage en baby.... emn nei da, det skal ikke vøre så lett.

 

Regner med at innen en 2 års periode skal vi være ferdig med alle 3 prøverørsforsøkene og de eventuelle fryseforsøkene som er i søsken-3-pk` en". Og med alle de vanvittige hormonrundene jeg skal igjennom, med alt det medfører, så ser jeg ikke for meg at vekta er blitt noe å rope hurra for etter endt prøverørskarusell.

Dette forstår nok helt og fult kun de som vet hva prøverøringen innebærer, fysisk ig psykisk.

 

Dere vet, medikamenter som gir økt sultfølelse, økt appetitt, og vektøkning sammen med nedstemthet og depresjon, det er ingen god kombinasjon med slanking, for å si det mildt.......................

 

Vel, da er målet satt, 17 kg ned, på 30 uker, dvs fom neste uke, SKAL jeg PRØVE å gå ned 0,566 kg hver uke...................

 

Kom igjen for i helvete, dette øker din sjangse for å bli gravid og å beholde barnet ved neste prøverørsforsøk...................og det er da ingen ting du heller vil......en å blir gravid til sommeren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

Og er det noen som gidder piske meg, så kom igjen, jeg trenger det......

 

Takk til dere som er her og legger igjen noen ord.............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så smart at du snakker med legen din om operasjon og reductil. Ta imot den hjelpen du kan få nå og ta en liten liten bit av gangen.

Jeg synes høsten er den perfekte tiden til å ta av noen kilo i ro og fred.

Vi har fortsatt hele oktober og november før advendt kommer på oss.

8 uker der det sjelden forekommer:

-bikinifare(man må jp bade med ungene når det er varmt og fint)

-bunadstvang(er den fortsatt stor nok)

-stivpyntet antrekk( hva skal jeg ha på meg)

dessuten:

-voldsomt oppdekkede festmatbord som kan velte selv de beste intensjoner

 

Men tross alt det er jo ikke disse 4 punktene som gjør at vi legger på oss, det er bare litt godt å gjøre endringer i fred og ro og uten stress. Men endring krever tid og rom. Finn noen belønninger som du kan gi deg selv når du har gjennomført det du har tenkt.

 

belønningen din med kansje svangerskap neste sommer er for langt , langt frem når sjokoladen roper på å bli spist! Finn noe å belønne deg selv med som ikke er sjokolade eller annet digg. Ha det klart til å angripe når du spinner rundt deg selv og bare må må må ha sjokolade og digg.

 

Kan du snakke med noen og da mener jeg en gang i blandt over tid slik at du får hjelp til å gjennomføre dette. Jeg tror virkelig du undervurderer hvor mye krefter det tar med prøverøring! Kanskje kan du få gå litt jevnt til den legen, eller han kan gi deg en henvisning til noen å snakke med.

 

Good Luck!!!! Tus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare si at jeg er her og følger med deg selv om jeg ikke alltid legger igjen spor etter meg. Men jeg ser du får fin tilbakemelding av mange andre, og det trenger du!

 

Lykke, lykke til med vektnedgangen!! Dette klarer du!! Flott at du skal til legen og søke om operasjon og R. Du skal se at motivasjonen kommer krypende!!

 

Stor klem fra XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... for nye takter!! ;)

 

jeg er helt enig med deg. Å gå til legen og snakke om operasjon og Reductil er et stort skritt i riktig retning! Hvis den legen kommer med dette "du er jo ikke sååå stor at det skulle være nødvendig da", så gi'n inn med fynd og klem! Det er DU som ønsker deg barn! Det er DU som vet at du veier for mye for å få prøverør. Han har bare å gi deg det du ønsker når begrunnelsen er så god!

 

Krysser fingrene for deg masse masse!!

 

Og nei. Jeg aner ikke hva du gjennomgår når det gjelder prøverør, men jeg har hatt en bitte liten forsmak når det gjelder medikamenter som gir sult/depresjon/vektøkning... Jeg fikk nemlig de symptomene i litt mindre grad enn deg kanskje da jeg gikk på p-piller. Hormonbasert prevensjon + meg = TRØBBEL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg tror virkelig du undervurderer hvor mye krefter det tar med prøverøring!

Tja, egentlig så føler jeg ikke at jeg undervurderer hvor mye krefter prøverøring tar, jeg har 2 runder med ordinære prøverørsforsøk og i tilegg fire fryseforsøk bak meg, så jeg vet i grunnen det som er verd å vite om denne jævlige karusellen.

 

Kjenner til alt om nesespray, og den dundrende hodepinen, jeg kjenner til å stille inn klokka så medikamenter tas til rett tid, jeg kjenner til sprøytene, og frykten når min mann skal sette sprøytene i magen min, jeg kjenner til endeløse turer til St.olav for å se hvor store eggposene er, hvor mange egg. Jeg kjenner til ubehaget, ømheten,og oppblåstheten man føler i mageog underliv når det modnes 23 egg der inne, i motsetning til det ene som er normalt. Jeg kjenner til humørsvigninger, jeg kjener til depresjonen, jeg kjenner til alle bivirkningene, jeg kjenner til akupunkturen, homeopaten, fosterklisteret, solvipecten, kjenner til den desperate søken etter "noe" som kan fremme en positiv test.... jeg kjenner til de smertefulle egguthentingene, og den psykiske torturen som da starter, hvor mange egg ble det, hvor mange overlever, hvor mange befruktes, er noen bra nok til innsetting, får vi noen på frys, overlever de første natta, deler de seg, den spente tilbakeføringen, og den påfølgende symtomjakta i de neste 14 døgnene, jeg kjenner til jakten på burne sportegn i trusa, jeg kjenner til frykten for å gjøre noe galt i rugetiden, jeg kjenner til ønsket om høy HcG, jeg kjenner til gleden ved å få blått + på gravidtesten, og å sveve i lykkerus intill senga en natt er gjennomtrukket av blod, jeg kjenner følelsen av bunnløs sorg når jeg blir trillet inn på operasjonsstua for nok en utskraping oga abort, jeg kjenner til den vanvittig vonde følelsen når det blir blendavit test, jeg kjenner til spenningen om hvorvidt de nedfrossne embryoene overlever opptiningen, overleverer de, fortsetter de og dele seg, blir det innsetting? Nye runder med rugetid, håp, og tvil, glede, og sorg........og mye mye mye mer, ja alt som denne vanvittige karusellen fører med seg.

 

Så vet hva jeg går til.

 

 

Men tror du har rett i at det er viktig å belønne seg selv etter små steg, så det ikke blir så langt frem lissom.

 

Tusen takk for støtte, Tus, Salia, og xxl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, målet var altså ned 17 kg til første prøverørsforsøk, dvs til 100 kg blank.

Det betyr seige 566 gr ned hver uke.

i dag: 116,8

 

Vel, var på kurs i går, spiste riskrem til dessert, kjøpte meg en 250 grams sjokolade, og jeg spiste 2 pepperkaker hos mor............ Så det var den sunne ukesstarten:(

 

Meeen, spiste kjøttkaker i går, og 1/2 talerken var grønnsaker, 1/3 var kjøttkaker(2stk), og 1/3 var litt pitet og macaroni. Vann å drikke til.

Kjøttkakene er laget av karb.deig.

 

Men syndet stort i går kveld igjen da, skulle koke en del egg, for jeg liker å ta med ett hardkokt egg i nistepakken på jobb. Men spiste 3 hardkokte egg i går kveld, og så ble jeg så godtesjuk at jeg tok og laga en stor kopp med skummet melk og o`boy..........:)

 

Så i dag har jeg vert flink med kosten også.

2 brødskiver til frokost, en med makrell i tomat, 1 med leverpostei.

Til lunch 2 skiver med baconost og kokt skinke, +1 egg,

Og så til middag ble det fiskepuddig. 1/2 talerken med grønnsaker, 1/3 med fiskepudding, og 1/3 med litt potet og pastarør. Vann til.

Til kvelds laget jeg en omelett av 4 egg, litt paprika, og kokt skinke, og baconost. Dete den i 2 og skal ha halve(150gr) til lunch i morra, etter ernæringsfysiologens annbefalning.

Den andre halve delen +ett skive spiste jeg til kvelds.

Dagens frukter: 2 appelsiner, litt druer, og 5 plommer.

 

Ingen sjokolade eller kakao eller noe i kveld.

 

Men den største synden er jo fraværet av trim :)

 

Men kosten er ikke så ille? ELler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var da slett ikke ille i det heletatt,synes du har tatt tak i det på en fin måte.

Flink er du,det virker som du er mer positiv nå,godt å se det.

 

Fortsett slik så blir det bra til slutt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosten i går var da riktig så bra. Spesielt at du var flink å ikke spise noe søtsaker. Og jeg vet av erfaring at det ikke er enkelt.

 

Trimmen får du ta etterhvert. Tror det viktigste kan være å komme inn i sunne og gode vaner når det gjelder kosten. Så får du prøve å innføre litt trim nå og da etterhvert.

 

Vil ønske deg lykke til videre.

 

Klem fra kreps05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste posten din om prøverør og alt rundt det.

 

Jeg må si den var utrolig godt skrevet. I blandt er det godt å få tankene ned på papiret/dataen og bare la alt flomme også.

 

Vekten går nedover ser jeg. Sakte men sikkert. Og det er jo bra. Alle lysglimt er av det gode! Fortsett med grønnsaker du. De kan med fordel erstatte poteter av og til. Ikke 100% av tiden kanskje, men ihvertfall av og til.

Har du prøvd å lage blomkålmos? Det er faktisk ganske godt. Jeg tror jeg kan love at jentungen din vil digge det ihvertfall. Så får du i deg en sunn variasjon av potetmosen som ikke inneholder så mye stivelse.

 

Jeg synes du fokuserer så mye mer på det som er bra og mindre på det som er dårlig. Hipp hurra for det!!!

OK. Så spiste du sjokolade da. Det er jo sånn det er. Ikke noe man kan gjøre med det. Gjort er gjort og spist er spist som en viss bjørn i rød t-skjorte sa en gang :)

Men jeg synes du skal klappe deg selv på skulderen for å ha laget O'boy med skummet melk. Og prøv å kjøpe en mørk sjokolade en gang istedetfor en melkesjokolade kanskje? Det skal visst være så mye sunnere sies det :)

Dessuten så er e oftere mindre enn melkesjokoladene, så du ikke spiser så mye av gangen!

 

Jeg er ikke alltid så glad i omelett av den grunn at det ofte smaker nesten litt for mye egg (nei så rart: En omelett smaker egg.. skulle du sett.... hihi), og jeg har opplevd at hvis jeg lager omelett av 2 egg til meg selv, så hjelper det å lage med ett helt egg og ett egg hvor jeg bare bruker hvitten og lar plomma være. Jeg synes personlig at det smaker bedre. Og visstnok er det litt sunnere enn med 2 plommer. hvorfor husker jeg ikke i farta. Verdt å forsøke ihvertfall.

 

Og et alternativ til brødskive til frokost (jeg blir lei brød av og til) er å lage havregrøt av og til. Unger elsker jo havregrøt, og sunt og mettende er det jo for oss voksne også. Jeg klarer ikke å få i meg en hel posjon på 5 dl vann og 11/2 dl gryn selv, men når jeg deler med vesla blir det borte alt sammen. En annen fordel er jo at det faktisk er kjappere å lage enn brødskiver av og til også :)

 

Stå på Okinawa! Jeg synes du har en kjempeflott start på opplegget ditt! Og et gjennomsnitt på litt i overkant av 500 gram i uka er jo overkommelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tilbakemeldinger jenter.....

 

Helg, bursdag hos svigermor, pizza og boller hos mamma, ja, i det hele tatt.......

 

Vekt i morres var 115,8, mot 116,8 den 7 okt......

 

Mulige tilfeldigheter, men dog.... det er NED.....

 

Men siden helga har vert tøff, så er det vel straffen at jeg ikke går ned mer i løpet av kommende uka da....

 

MEn, 115,8........ En god start!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tilbakemeldinger jenter.....

 

Helg' date=' bursdag hos svigermor, pizza og boller hos mamma, ja, i det hele tatt.......

 

Vekt i morres var 115,8, mot 116,8 den 7 okt......

 

Mulige tilfeldigheter, men dog.... det er NED.....

 

Men siden helga har vert tøff, så er det vel straffen at jeg ikke går ned mer i løpet av kommende uka da....

 

MEn, 115,8........ En god start!![/quote']

 

Hei :)

 

du er kjemepe flink.. stå på nå..

 

Ha ei fin kommende uke

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott!! :)

 

Bit i deg kommentarene om at "da går det vel ikke denne uka!" Selvsagt gjør det det!

Du som har blitt så flink, må jo bare fortsette i samme gate, så renner kiloene av deg også skal du se! :)

Belønn deg selv! Hvis du er som meg, så belønn deg selv ved å kjøpe deg en god krem, eller kanskje ta en ansiktsbehandling eller noe sånt.

Ikke belønn deg selv med noe som er spiselig!

Jeg klarer liksom ikke å slutte å "belønne" jeg når jeg begynner med en liten bit sjokolade eller noe sånt. En liten bit er jo greit, ikke sant? Også en liten bit til. Og en til. Og vips så har du spist en hel diger plate, og samvittigheten er svart og du blir kvalm av deg selv og hele runddansen begynner på nytt.

 

 

Hurra for deg, Okinawa!!!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja' date=' målet var altså ned 17 kg til første prøverørsforsøk, dvs til 100 kg blank.

Det betyr seige 566 gr ned hver uke.

i dag: 116,8

 

Vel, var på kurs i går, spiste riskrem til dessert, kjøpte meg en 250 grams sjokolade, og jeg spiste 2 pepperkaker hos mor............ Så det var den sunne ukesstarten:(

 

Meeen, spiste kjøttkaker i går, og 1/2 talerken var grønnsaker, 1/3 var kjøttkaker(2stk), og 1/3 var litt pitet og macaroni. Vann å drikke til.

Kjøttkakene er laget av karb.deig.

 

Men syndet stort i går kveld igjen da, skulle koke en del egg, for jeg liker å ta med ett hardkokt egg i nistepakken på jobb. Men spiste 3 hardkokte egg i går kveld, og så ble jeg så godtesjuk at jeg tok og laga en stor kopp med skummet melk og o`boy..........:(

 

Så i dag har jeg vert flink med kosten også.

2 brødskiver til frokost, en med makrell i tomat, 1 med leverpostei.

Til lunch 2 skiver med baconost og kokt skinke, +1 egg,

Og så til middag ble det fiskepuddig. 1/2 talerken med grønnsaker, 1/3 med fiskepudding, og 1/3 med litt potet og pastarør. Vann til.

Til kvelds laget jeg en omelett av 4 egg, litt paprika, og kokt skinke, og baconost. Dete den i 2 og skal ha halve(150gr) til lunch i morra, etter ernæringsfysiologens annbefalning.

Den andre halve delen +ett skive spiste jeg til kvelds.

Dagens frukter: 2 appelsiner, litt druer, og 5 plommer.

 

Ingen sjokolade eller kakao eller noe i kveld.

 

Men den største synden er jo fraværet av trim :(

 

Men kosten er ikke så ille? ELler?[/quote']

 

Hei igjen!

3 hardkokte egg og skummet melk med oboj er ikke stor syndig. Eggene er jo proteiner som du trenger og skummet melk med oboj var vel en ganske rimelig utskeielse.

Bak mine ekstra kilo lå feks en 200 gr melkesjokolade, en pose maistriangler med sjokolade på( har fortengt hva de heter) , en stor pose M og en pose smågodt, jevnt fordelt utover ettermiddagen. eller en pose smågodt ( 200-300 gram) eller en stor troika på vei hjem fra butikken før jeg lagde middag. Også er det jo godt med noen nøtter da, en pose cashew feks- sundt fett og greier. Eller bare gå på tokt i skapene og da var ballerinakjeks, kokesjokolade og is fra fyseren helt greit for å tilfredstille mitt indre godtetroll som hyler etter påfyll. Eller resten av "verdens beste" som står i kjøleskapet fra selskapet i går.

 

Men synd, nei det gidder vi ikke å snakke om. Likevel synes jeg de andre her har rett. Finn deg en belønning og en trøst som ikke er noe du dytter i munnen. Ikke lett, det er så veldig sterke krefter som rir deg vet du. Vær istedet kjempefornøyd med deg selv når du skjeier ut med hardkokte egg!!!!

 

Gulerøtter og blomkål og gele laget på gelatin og fun light har vært min store redning og er det fortsatt . Noe må jeg ha å putte i munnen, selv om jeg kan belønne meg med en krimroman eller en film hjelper ikke det på behovet for å dytte inn på noe der og da liksom. Noen ganger så tror jeg at det ikke er noen som helst kontakt med vettet mitt, det forsvinner som dugg for solen hvis jeg får en fristelse foran meg. Spesielt hvis jeg er alene.

 

Jeg må virkelig hente alle mine krefter fra nederst i magen og innerst i hjernen og si:" Tusen takk, det ser deilig ut med sjokoladekake, men jeg kan ikke (til velmenende møteledere eller noen som ikke kjenner meg godt) eller jeg får ikke/ vil ikke( til svigermor, søstra mi eller mora mi) spise så mye tomme kalorier, men jeg tar gjerne kaffe eller te." Når kakefatet går rundt: det går helt fint å sende det videre med et stort smil og "det ser deilig ut men nei takk".

 

For meg er det nemlig lettere å være flink når jeg har vitner, det er når jeg er alene eller venter på noen at jeg er som svakest for tomme kalorier. Så jeg bare må benytte de mulighetene jeg har til å være flink og det er når jeg er sammen med andre......

 

Stå på krava for deg selv , for retten til et sundt og godt liv og for håpet om søsken til barnet ditt. Ingen andre har noe med hva du velger å spise eller ikke spise, trene eller ikke trene for å oppnå dette!!!

 

Støvsug huset for alt du tror du kommer til å fyse på og som du har bestemt deg for at du skal spise bare litt eller ingenting av . Det er utrolig hvordan sjokoladekjeksen til mistejenta roper på mitt indre godtetroll når det røyner på utover kvelden.

 

Hold frem som du stevner nå, så kan jeg lover resultater! Helt sant, det du gjør nå det virker!!!!

 

Tus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, tusen takk for tilbakemeldinger, tusen takk for heiarop, og gode råd og støtte. Dere er så snille.............

 

Her går dagene sånn passe...bommer en del, som to marsipanstenger på bensinstasjonen, den hele kyllingen som jeg kjøpte, den jeg delte i to og spiste det rene kjøttet av en halv en til middag, sammen med brokkoli og blomkål og potet, oh 0,7 dl bernesaus, meeeen, om kvelden greide jeg ikke motstå fristelsen til å maule i meg de 130 grammene rent kyllingkjøtt jeg egentlig skulle ha til lunch neste dag...........jeg bare måtte ha det..... sikkert ikke spesielt lurt men........

 

Dagens middag: Kyllingboller, 6 stk, delt i to virker det mer. Så 2 små poteter, en gullerot, 4 store blomkålbunter, 3 brokkolibunter, og 3 ss kokt macaroni.

Jeg deler kyllingbollene i to og har de i steikepanna, har i 0,5 dlmatfløte, og 1 dl skummet melk, så koker det lissom litt inn. Sikkert steika usunt det da, burde vel ikke hatt matfløte.........

Har ikke målt og veid, men prøver å ha 1/2 talerken grønnsaker, 1/3 talerken kyllingboller, og 1/3 pasta.

 

Kveldsmaten var sikkert ikke bra........2 brødskive med baconost, kokt skinke og 2 osteskiver (ikke ferdigskivet) på hver. Inn i microen med dem...............

 

Trimmen har vert fraværende desverre........greier ikke mobilisere krefter og energi når vesla er lakt om kvelden...........og jeg skjemmes over det, forde jeg burde greie det.....men.....

 

Vekta mi her heime er ikke smellgod, i går morres var den 114,2. Mens i dag vae den 114,6.

 

Uansett er den iallefall bittelitt på veg ned.....

 

7 oktober var den 116,8, og 114,6 i dag....Det er bra det.

 

Prøver å holde meg til det ernæringsfysiologen sier...........

 

Men hærrrrreguuuud så lyst jeg har på sjokolade og chees doodels.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-å så teit at alt som er godt skal vi ha så lite av. Men du har jo et skikkelig mål til sommeren. Hvis du veksler inn godteriet i rent kyllingkjøtt tror jeg kanskje du kan spise ganske mye- det er jo rent protein og lite fett og nix karbohydrater.

 

 

Håper du fortsatt kjører utenom kiosken!!!

 

 

stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at noen heier på meg. Det betyr mye.

 

Fikk mens i går kveld, dvs så vidt det var. Ikke full mens, men.......ja dere skjønner.

Vekt i morres : 114,4, mot 114,7 for 5 dager siden. Skuffet, ingen tvil om det.

 

Var på sykehuset i dag til ett inngrep, i full narkose og sånn, syntes synd på meg selv, spå jeg kjøpte meg en påse eventyrsjokolade, og en pringels.

 

Nå er jeg bare kvalm.

 

Men men, det er tomt nå, så det er vel bare å bette opp ermene og tusle videre......

 

Tenker slik i dag:

"Selv små skritt bringer deg til målet, så lenge retningen er riktig"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...