Gå til innhold

Okinawa raporterer fra kilokampen


Gjest Okinawa

Anbefalte innlegg

Hei,så fint at du kom innom igjen da,du er på rett vei da.

 

Så flott at du har så snill mann,han kjenner deg nok bedre enn du tror.Du har sikkert en god støtte fra han i kampen mot kiloene.

 

Du får fortsette å etablere gode vaner,mat 5 ganger om dagen,masse vann,

og trim.Og selvfølgelig masse positive tanker!!!!!

 

Ønsker deg en forsatt fin uke!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 433
  • Created
  • Siste svar

Men jeg har ett pent smil, og jeg har pene blå øyne.

Jo da, jeg er snill, og grei, og omsorgsfull.

Se det, jeg kan skrive pene ting om meg selv også.

 

Jippy, så flott ;) Nå ble jeg skikkelig glad når du skrev det. Ville at du skulle reagere :)Håper du ikke tok det ille opp, for jeg heier masse på deg. Stå på, for du kommer til å greie dette :D

 

Når er din neste veiing? Fram mot det, drikk masse vann.

 

Masse klemmer fra Lotta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vert på slankern så lenge jeg kan huske. Men jeg kan ikke huske at jeg ble mobbet for overvekt da jeg var barn. Var vel ikke spesielt overvektig. Var en tjukk baby da, mamma forteller at helsesøster satte meg på slanking før jeg var ett år.......jeg var hvist tjukk pga at jeg var flaskebarn...

 

Men når jeg ser bilder av meg selv som 2-3-4-5-6-7-8 åring, så var jeg vel temmelig alminnelig tror jeg.

 

Men jeg føler at jeg "altid" har vert på slankeren. Tror jeg begynte å legge på meg i 10 års alderen egentlig.

Vet ikke heilt hvorfor, eller, jo det var vel lite fysisk aktivitet og mye feil mat.

 

Fant en dagbok, skrevet når jeg var 12 år, der skriver jeg om slanking, og at jeg og mor går turer om kvelden for at jeg skal ned i vekt.

-Mange mange mange kilo siden det...

Så det funket ikke.

 

Men det sier noe om hvor lenge jeg har vert på slankeren. Hvor lenge jeg har hatt dårlig sammvittighet når jeg spiser.

 

Husker en gang, husker ikke når, eller i hvilken sammenheng, men jeg husker jeg sa: "Greit jeg er lubben jeg altså, men den dagen jeg får valker på ryggen, ja da skal jeg gå ned i vekt, for ærlig talt da har det gått for langt........" Vet jeg var svært ung, sikkert i 12-13 års alderen.

-Og her sitter jeg med ryggen FULL av valker.

;)

 

Hvorfor skal jeg slanke meg?

Jeg har en miliard grunner.

Kan jo ramse opp noen, i heilt tilfeldig rekkefølge:

 

*Forde jeg blir så fort sliten, og annpusten

 

*Forde jeg blir sur når jeg blir sliten og annpusten, forde jeg VET hvirfor jeg blir sliten og annpusten.

 

*Forde ekteskapet mitt lider, forde jeg ikke tilater min mann å ta på meg, vi har hatt sex 2 ganger de siste 2 månene, forde jeg unngår det forde jeg er så feit og ekkel. JEG har det fælt npr vi har sex forde jeg kjener den enorme kroppen disser, og mer eller mindre skvulper.

 

*Jeg svetter som en gris, og er våt og svett under brysta, og inni alle valkene. Det er ufattelig ubehagelig-og det fører til at jeg blir sur, sur og sur.

 

*Forde at overkroppen min nå er så enorm at den er til fysisk hindring, jeg har problemer med å bøye meg ned, merker at jeg har problem med å ha unger på fanget, for det er ikke så mye fang igjen for å si det slik, for magen tar stor plass.

Jeg får ikke på meg selen på flyet, jeg får ikke krysset føttene, forde lårene er for tykke, og magen er i veia. Jeg får nesten ikke plass i vanlige hagemøbler.

 

*Før, så gikk jeg å konstant holdt inne magen, da så jeg bitte bitte litt bedre ut, da så jeg bare lubben, kraftig, og frodig ut, men nå er magen så stor at det går ikke an å holde den inn.

 

*Forde jeg ikke finner klær som passer meg, og det å gå rundt i disse klærne gjør meg sur sur sur og irritabel og vrang. Og dette går ut over min datter og min mann.

 

*Jeg sitter heller hjemme enn å gå ut, forde jeg er for tjukk, har ikke klær, og ja i det heile tatt.............

 

Herregud jeg kunne fortsatt å skrive pungter herrifra til månen. JEg har altså en miliard grunner til å gå ned i vekt.

 

OG lett er det også, spise gr basert kost, og trimme........

Så hvorfor i helvete sitter jeg her, gang på gang, og syter og klager, og buuuhuuuuhu, sutre sutre buu huuu.........Og er like forbanna feit.

 

Herrreminhatt.

 

Sitter her med hodepine etter å ha slukt en 200 grams firkløver og en stor boks pringels....

 

Men nå (igjen) skal det bli slutt.

JEg prøver pån igjen i morra.......................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem at du har spist potetgull og sjokolade. I morra skal du greie det, ikke sant?

 

Jeg sliter med lavt stoffskifte og gikk opp masse som barn på grunn av det. Har du sjekket ditt? Hvis ikke synes jeg du skal gjøre det...

 

Tenker på deg, ikke gi opp ;)

 

Mange gode klemmer fra Lotta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Ikke gi opp, dagen i dag gir nye muligheter!

"Spis ofte, spis nok" har vært viktig for meg!

Trenger ikke ha alt på plass med en gang i forhold til "prosjektet".

Små skritt!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Det du skriver kunne likegjerne vert skrevet av meg,akkurat slik er det og har vert.

 

Men nå har jeg oppdaget at det går annå gjøre noe med det,så da er det opp til meg selv å gjøre det.

Enkelt er det ikke,men det er ikke umulig,det tar tid,lang tid.Det må bare ta den tiden det tar,er ikke noe altrnativ å gi opp.Selv om det butter i mot mange dager og uker.

 

Slik er det og slik blir det,så får man bare syte og klage innimellom.

 

Ta en dag av gangen,og drikk vann,vann ,vann.En dag er motivasjonen din slik at du virkelig får lyst til ta et skikkelig grep for å få livet ditt tilbake.

 

Ha en forsatt fin uke!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til dere som stadig titter innom og følger meg på den virrete veien her.

 

Jeg har det ikke godt, slett ike godt.

Jeg lever i en slags boble. Jeg svever rundt inni denne boblen og lever ett liv som egentlig er temmelig umenneskelig. Jeg har det vondt både psykisk og fysisk. Når jeg analyserer alt som får meg trist og nedstemt, alt som får meg til å bli sur, og ha dårlig humør, når jeg analyserer ALT i livet mitt, så bunner alt ut i fedmen min.

 

Jeg, ei ellers rimelig normal dame, som er sånn omtrent midt på treet kreativ, sånn miidt på treet inteligent, og midt på treet flink til det meste, jeg lever i grunn ett behagelig A4 liv, med mann, ett barn, hus, gjeld, og jobb, temmelig gjennomsnittlig med andre ord.

 

Men jeg, jeg har en faktor i livet mitt som ødelegger meg. Som ødelegger ALT. For jeg tenker omtrent kun på det, det ligger i hodet heile tia -Du er feit, du er stor, du er enorm, ingen må se deg spise, innrømm aldrig at du liker sjokolade,pass deg, ikke vis deg frem, sett deg bakerst, unngå sammenkomster, og for all del, IKKE ha sex........

 

Det tragiske er jo at der jeg sitter i min store lille boble, der jeg velter meg runt i selvmedlidenhet der inne i bobla, så har jeg løsningen i handa.

Jeg har nåla, det er bare å stikke hull på ballongen det.

 

For jeg er feit, det er vel hevet over enhver tvil, og jeg er feit på en utrolig stygg måte. Og det er ikke å snakke nedsettende om seg selv, det er kare konstatering av fakta.

De litt frodige damene som er modeller i blad, for elloss pluss og sportsmann pluss pg de der, de er store på en flott måte, mens jeg derrimpt er feit på en stugg måte.

 

Og jeg KAN gjøre noe med det, men jeg har ikke guts nok. Jeg kommer ikke i gang nå. Jo det gjlr jeg, og det varer i noen uker, og så er vi utppå igjen.....

Mon tro hvordan kroppen min ser ut dersom jeg veier 75, eller enda bedre, 65 kilo...........

Iallefall dersom magen var fjernet, og brystene hadde kommet oppenfor navlen igjen..................Ganske fn tror jeg.

 

Nei nå blir det bare svada her, sitter her og synes synd på meg selv...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tar du telefonen din og ringer meg eller sender ei melding, vill gjerne ha kontakt med deg, så ring da eller send sms, husk hva jeg skrev til deg tildigere her i en personlig melding.

 

klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, Okinawa!

 

Jeg vet at jeg er brutal nå, men hvis du ikke finner den tingen som motiverer DEG til å gjøre noe med tilværelsen din, så kan du heller ikke vente å gå ned i vekt! Vi kan oppmuntre og oppmuntre og pep-talke deg i senk her inne. Så lenge DU ikke tar tak i ting, blir heller ingenting gjort!

 

Jeg slet som et dyr for hvert gram jeg skulle ned jeg også. Jeg var deprimert og hatet meg selv. Jeg er sikker på at en mann med mindre tålmodighet enn min ville gått fra meg for lenge siden sånn som jeg holdt på.

Jeg endte opp med å gå til ernæringsfysiolog, og sammen fant vi ut at jeg reagerer på visse matvarer, og så lenge jeg holder meg unna dem, klarer jeg meg fint.

 

Ernæringsfysiologer er dyre mennesker, men himmel og hav som det er verdt det! Du får jo ihvertfall rettet opp en del matvaner og dermed går man jo ned i vekt også.

 

Jeg sender deg en PM med navn og telefonnummer til henne jeg bruker. Jeg vet ikke helt hvordan GR stiller seg til reklame for en bestemt aktør så derfor tar jeg ikke sjansen på å skrive det her.

Det er verdt det å ta kontakt med et sånt menneske og prøve å gjøre noe med problemet den veien også.

 

Du bare sliter ut deg selv og din familie ved å fortsette i det samme gamle sporet du er i nå. Det er og blir en vond spiral siden du ser hva du gjør med familien din, og derfor blir enda mer deprimert og trøster deg selv enda mer. Jeg kjenner til det der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lkæreste Salia..........

 

Du har så rett så rett.

Brutal,tja, jeg trenger jo det.

 

Jeg VET jeg må ta tak i ting, og jeg må ta tak i det nå.

Det har gått for langt.

 

Jeg er mye plaget med ryggen, lissom ett pungt vedkorsryggen, litt på siden der, og skal jeg feks koste gulvet med sånn kost og støvbrett på en meter, eller om jeg skal bære datra mi mer enn noen få meter så begynner det sviiii og verke inni der. Likedan dersom jeg må stå og vaske opp ved kjøkkenbenken, føler lissom at benken er for lav, slik at jeg får en vond bøy i ryggen.

Mamma maser om at jg må gå til legen, men jeg regner med ryggen verker, det er ett resultat av min sykelige overvekt.

 

Magen min er fysisk i veien, datra mi må sitte heilt utmed knærne mine når hun sitter på fanget, magen tar resten av fanget.

 

Magen/fettforkle er blitt så eormt at det faktisk er ubehagelig å selppe det heilt ut, altså dersom jeg slapper av og lar magen/fettforkle henge slapt, slik som om jeg slapper hundrede prosent av, så er det faktisk ufattelig ubehagelig, for den er så stor og tung at den er vond når tyngdekraften drar i den.

 

Og dersom jeg skal være heilt ærlig, jeg har så enorme valker/bilringer runde magen og det som skal være midja, at jeg nå har litt vansker med å tørke meg bak når jeg er på do..............ja heilt seriøst altså.

(Guuud, DET alene bør være motivasjon nok....FLAU....)

 

Jeg sitter her og har "løyet" for å slippe være med på dugnad i min daters bhg, jeg har "løyet" for å slippe unna foreldremøte i min datters bhg, ene og alene forde jeg ikke vil at noen skal se meg, og jeg HAR ikke klær, har en svart bukse, og den "bor" jeg i. og noen svarte telt (LES: t-shirts).

 

Jeg var ute på tur med min datter i dag, og HERREGUUUUD, jeg ble svett og klam, og det rant svettedråper nedover ryggen min, og jeg er i ufattelig dårlig form. Og jeg ble sur og agresiv, og utolmodig av det.... Jeg ble en sånn mamma som jeg HATER.

DETTE burde iallefall være motivasjon....

 

JEg vet ikke hva jeg burde veie jeg, jeg er 170 cm, skulle gjerne veid 60 kg eller noe....DRØMME, men det går jo ikke, det skjønner jo jeg også, jeg sliter med å gå ned 3 kilo, da er det UMULIG å gå fra 117 kilo til 60 kg.

 

Av og til skulle jeg ønske jeg bare kunne få en sånn der operasjon, at de gjorde noe med magen min, så ble jeg slank.......

 

Mon tro......

 

Huff...........nei jeg syter og klager, og har ikke guts til å gjøre noe.

 

Men jeg har ett anna problem også.

Hver gang jeg prøver være super sunn, og spiser masse gulerøtter, salat, kålrabi, og andre ting jeg liker, som brokkoli og blomkål, da får jeg veldig mye luft i magen.

Og da er det ikke mulig å "smyge" ut en liten fjert, for herreguuuuuuuuuuuuuuuuuud som de lukter....PINLIG.

Ja det lukter heilt forferdelig.

Jeg har sittet ute i sandkassa i bhg, og stille slipt ut en liten fis, og de andre voksene har reagert så de har snudd opp ned på alle de små ungene for å finne ut hvem som har bæja..........og der sitter jeg, synderen, med bromlende mage, og gass som lukter død og forråtnelse.................og er utrolig flau, men er ivirg med å "leter" etter synderen for den vonde lukta....

-"Hærlighet, hvem er det som har bæsja, guuud som det lukter, å giiiiid...."

Har prøvd å gå på wc i bhg også, for å prøve å fise der, men det forpester jo badet så ille at jeg dropper det. Ikke morro å møte en kolega i do døra når det luktter skikkelig mannskit der inne........FLAUT.

 

Nåvel, nå skal jeg ta tak i det, jeg må det. Og første taket er å ringe å bestille meg tiime til ernæringsfysiolog i morra..........jeg SKAL.

 

Jeg MÅ, jeg må for min egen del, min datter, mitt eksteskap..............

 

Herregud, jeg sitter her og håper ingen av mine eller mannens slektninger skal dø, forde jeg er for feit til å kunne gå i begravelsene, fikser ikke møte noen slik jeg ser ut., jeg har ikke klær, ikken noe som går an å bruke......

Herreguuuud...........

 

Å ellers har jeg det bare bra.

 

EVE:

Jo jeg skal snart få samla nok mot til meg. MEN jeg må få spørre hvorfor vil du ha kontakt med meg, jeg har ingenting å gi, jeg er bare sur, deppa, og tung til sinns........jeg har ikke noe å bidra med.

-Selv om det jammen hadde vert utrolig å møttes på skaret for en spasertur innpå skittensetra, eller runt skarvatnet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell meg hvordan det gikk med ernæringsdamen da, Okinawa ;)

 

Enda godt at du ikke skjeller meg ut altså. Jeg kan være brutalt ærlig når jeg ikke ser deg vet du. Hadde nok ikke vært så "tøff" om jeg hade sittet tvers over deg nei hehe.

 

Og dette at du fiser råttent etter å ha spist mye grønnsaker, betyr at det er en av de grønnsakene du kanskje ikke tåler. Det er muligens en litt brutal måte å gjøre det på, men kanskje du skulle prøve en og en type grønnsaker og se hva som skaffer deg rumlemage?

Mulig at det ikke er grønnsakene i seg elv, men i kombinasjon med brød eller en påleggstype eller en kjøttype?

Jeg trodde bestemt at det var et eller annet jeg reagerte på, men kunne ikke sette fingeren på hva. Jeg ble oppbåst og rumlete i magen jeg også. Nå luktet det ikke ille av meg, men det er ikke mindre flaut å sitte i et stille klasserom sammen med 30 andre og vite at alle hører magen min pipe og rumle og at det rett og slett smeller inni der av og til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at du faktisk må få faglig hjelp til dette. Snakk med legen din, bestill time idag!! For det skal ikke være sånn at du skal gå rundt å ha sånne tanker om deg selv.. Men det er sant som salia sier, det er KUN du som kan gjøre noe med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, mandagen har ialleall begynt bra, har fri i dag, og har vert ute å gått en tur, 1 time og 20 minutt. Det er da noe....det er ikke full speed, men ikke søndagstur heller....

 

Søke lege, få profesjonell hjelp....Vel Salia, det er mange som stadig sier dette, og at jeg ser sånn ned på meg selv, og ditt og datt.........men det at jeg er feit er jo ett ubestridelig faktum. Og at kroppen min er stygg er også ett ubestridelig faktum. Det er bare slik.

Jeg trenger da ingen hjelp for slike tanker.

Jeg er bare realistisk.

Men jeg er snill og grei, så jeg har da positive tanger om meg også..........

 

Og nå, nå nskal jeg ringe å bestille time hos ernæringsfysiolog.............

 

-Jeg er igang.

 

Veide meg ikke i dag, for jeg spiste opp siste rest av potetgullet til robbinson i går, og dermed fristet ikke vekta i dag. Kanskje i morra................

Men sist jeg gikk på den var den 116,6.

 

Men nå er jeg altså igang............... (igjen)

 

(Fikk meg time til ernæringsfysiolog 29 oktober.......)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri land så lenge til da!!

 

Jaja. Når jeg tenker meg om så var det like lenge jeg måtte vente for å komme inn også...

Håper inderlig hun har noe godt å si deg da Okinawa!

 

Jeg heier på deg og jeg skal støtte og backe opp til du blir drittlei meg jeg altså! Men jobben... Den må du nok gjøre selv ;)

 

(herregud så drittlei jeg ble av å høre det du.... Slutta å be om oppbacking jeg :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeeeei, guri jeg skreiv feil..... mandag 29 september altså...... huff.....hauet som svikter innimellom....

 

Men det blir uansett veldig spennende!!!!!

 

Fikk nettopp en tlf fra min svigermor, hun hylte opp ang min papsi max drikking, sa hun hadde sett så mye på tv i det siste at aspartam, som det finnes mye av i det meste,og spesielt i pepsi max, den gjør at man legger kraftig på seg, og at man ikke går ned i vekt, og at abortfaren øker, og og og.........

 

Har ikke sett noe slikt jeg........................

 

Gjør papsi max drikkinga mi, som er + + 1 1/2 liter hver dag at jeg er feit????

Endre/Slett melding

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte det hadde vert et program der det hadde kommet frem akkurat det ja,jeg så det ikke men det var diskutert på siste GR kurs.

 

Hørte det var mange som la mye på seg av det stoffet,og at det var vanskelig å gå ned i vekt når man drakk feks pepsi max.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre at du har fått time hos ernæringsfysiiolog.

 

Du jeg ønsker å være din venn.. det er derfor jeg ønsker kontakt med deg.

 

Og en tur rundt skarvannet hadde nå vært kjempe koselig.. er hjemme vær dag jeg så bare ta kontakt..

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååh, jeg måtte gi avkall på cola, jeg må kutte ut sjokolade, potetgull, og alt som jeg elsker, ja tilogmed røyken måtte jeg kutte ut.

 

Det eneste jeg har igjen er pepsimax....................den har jeg bøttet innpå i skammelige mengder, for da kunne jeg ialle fall kose meg LITT.......for den var jo uten ckal.............

 

Og nå kan jeg ikke drikke det heller..............

 

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHHHHH

 

Sutre sutre sutre sutre.............

 

Og EVE:, av grunner jeg har skrevet tidligere, jeg er ikke klar, det er veldig rissikabelt for meg..........men jeg jobber med saken. Diskuterte "deg" med min mor senest i dag mens vi gikkk tur......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alle dager er det som gjør at jeg har lagt på meg 17 kilo det siste året??

 

Jeg har riktignok spist en del sjokolade, ja mye mye sjokolade i perioder, men andre perioder her jeg vert flink og trimmet....og ikke spist sjokolade..

 

Jo, 2 prøverørsforsøk, to graviditeter og 2 aborter gjør vel sitt det og, men.,.............

 

Vanvittig og lese i begynnelsen av tråden at vekta på ett par tidspungt viste UNDER hundrede.....

 

Herregud.

 

Men nå er det vel bare å brette opp ermene.

 

Pølsesuppe til middag i dag. Gulerøtter, poteter, kålrabi, og kyllingpølse.

 

Og så er det å prøve å redusere på pepsi max... vanskelig de dagene jeg har fri, for da er det tilgjengelig heile tia.

 

hittil i dag 2 glass pepsi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååh' date=' jeg måtte gi avkall på cola, jeg må kutte ut sjokolade, potetgull, og alt som jeg elsker, ja tilogmed røyken måtte jeg kutte ut.

 

Det eneste jeg har igjen er pepsimax....................den har jeg bøttet innpå i skammelige mengder, for da kunne jeg ialle fall kose meg LITT.......for den var jo uten ckal.............

 

Og nå kan jeg ikke drikke det heller..............

 

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHHHHH

 

Sutre sutre sutre sutre.............

 

Og EVE:, av grunner jeg har skrevet tidligere, jeg er ikke klar, det er veldig rissikabelt for meg..........men jeg jobber med saken. Diskuterte "deg" med min mor senest i dag mens vi gikkk tur......[/quote']

Hei hei,håper du har sutret ferdig nå slik at du kansje kan se ting på en litt annen måte.

 

Du skriver at du har bøttet innpå pepsi,og det er vel ikke å kose seg litt?eller?

Du trenger ikke kutte ut noe men begrense det betraktelig,dvs,kanskje et glass fredag kveld,en liten sjokoladebit til kaffeen en gang i blandt?

 

Men problemet for de fleste av oss er at vi ikke stopper etter litt.

Så kære deg,hva er alternativet for oss da?JO det er å kutte ut for å oppnå et mål

For bedre helse,bedre utseende og for å få det bedre med oss selv og omgivelsene.

 

Er det ikke verd det da synes du?

 

har veie og kurs i dag jeg og er som vanlig veldig spendt.Har aldri tro på at jeg går ned,men av ogtil gjør jeg det da,så jeg har et håp om å nå målet mitt.

 

Men da må jeg forsake noe slik er det bare.

 

Kunne du ikke ha prøvd noen av alle de gode teene,grønn te er jo sund også det da.

 

Ha en fortsatt fin uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Joda. 29 september høre jo unektelig litt nærmere ut enn oktober ja ;)

Jeg hadde time hos henne 30 september jeg, men må avbestille den. Jeg jobber da (har praksis) så jeg kan ikke.

 

Hun er innmari nøye og spør og graver om alt mulig. Du må bare legge alle kortene på bordet og være dønn ærlig altså!

Til og med menssyklusen min var hun interessert i. Søvnmønster, fordøyelse osv osv. Det går noen lys opp her og der i løpet av samtalen altså!

Kjempespent på hva hun sier!

 

Jeg kjenner veldig godt igjen dette med søtsug! Det du kan gjøre for å prøve å erstatte pepsimax er å kjøpe den saften som heter Fun Light. Jeg drikker den masse. Den er ikke søtet med det samme stoffet som pepsimax og cola, men derimot med eplesyre som er langt sunnere. Den inneholder 1 kcal pr dl, og hele familien kan drikke den. Jentungen min er kjempeglad i den. Den kommer i en dullion forskjellige smaker.

 

Nå gjør jeg noe som ikke er lov, men det blåser jeg i:

Kjøp på internett noe som heter stevia. Det er kcal-fritt og søter 250 ganger mer enn sukker. Det er en plante som tørkes og pulveriseres.

Sjekk på http://www.stevia.no

Den er ikke lov å selge som kosttilskudd eller søtningsstoff i Norge, men det er andre steder som selger det og du kan kjøpe derfra. Plantene selges som prydplanter i Norge, og kan fint dyrkes og tørkes her i landet også.

Sukkerindustrien er drit-forbanna på Stevia siden, hvis det blir lovlig, vil erstatte sukkeret i så og så alt.

Vel verdt å prøve!!

 

Men start med å lage deg en mugge Fun Light og sett den i kjøleskapet! Det blir billigere i lengden enn pepsimax også. Det skal jeg love deg!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger.

 

Fun ligth, blææh, jeg har aldrig likt saft, og liker ikke denne spesielt godt heller. Datra vår liker den bringebær, men neeeeh, mora synes ike noe om den. Har prøvd flere forskjellige.

-Da er vann, iskaldt vann bedre.

 

Men jeg må nok redusere kraftig.

-Kanskje jeg bør drikke vann til frokost?

Men herreminhatt, brødskive med brunost og pepsimax.....jammijammi.........................mmmmmm

 

-Gal?, tjo en smule kanskje.

 

Vel, i morra er det bare å hive seg i bilen, og ta turen over fjorden til nabobyen.

Da skal jeg til ernæringsfysiolog.

 

Mon tro hva hun kan gjøre for meg?

Jag skjønner jo at hun ikke kan gjøre jobben for meg, men hun kan muligens gi meg verktøy til å greie jobben selv?

 

Skjønner jeg bør være ærlig, si det som det er.

Ok, jeg skal være ærlig jeg; *jeg "liker ikke" spesielt godt fisk, da må den være kamuflert i mye saus og slikt, bare ren fisk er ikke noe godt.

*mannen min "liker ikke"kylling.

*Jeg er flasket opp på farsemat, gryterett, altid pose, spagettisaus er fra pose, Stort sett middager med pølser eller kjøttdeig.

Aldrig vandt til at mor laget mat fra bunnen, bortsett fra brennsnut, og potetball, og slikt.

Ingen i min familie har båt eller er vandt til sjø og fisk, så fisk hadde vi hjemmee kanskje 1 gang annenhver måned, og da var det klippfisk og seibiff annenhver gang omtrent.

Ellers liker jeg ikke agurk, sopp, bønner, squasj, erter, agurk, paprika, tomater, ++++++en hel masse.

*ELSKER SJOKOLADE over alt på jord.........Spesielt ren melkesjokolade. mmmm.

og ellers alt av kaker, lefser, og annet godt, og potetgull.

 

Hva spiser dere til middag da??

Noen som lurer?

Pannekaker

Meksikansk gryterett toro

Italiensk gruterett fra toro

Amerikansk gryterett fra toro

Spagetti med saus fra toro/knorr og kjøttdeig

Lasagne med kjøttdeig fra toro

Kjøttkaker med posesaus, gulerotstuing, macaroni og potet

Pølse i brun eller hvit posesaus

Fiskepinner og poteter

Ostesnitsel og poteter

Kjøttsuppe

Seibiff med saus og potet

Spagetti på boks

joikakaker

fiskekake i posesaus

Skal jeg fortsette???

 

Ja, som dere ser, stort sett halvfabrikata og farsemat.

 

Mon tro hva hun sier..........er det en liten times konsultasjon der hun sier: Ja du er overvektig, sykelig sådan. spis mer grønt og kutt ut sjokolade og snop. Og du må trimme. Skjerpe deg nå.

 

Og så drar jeg hjem med beskjed om å spise gulerot, og brokkoli, og ta meg sammen.

 

Thats it....

 

Eller.....................

 

Gruer meg egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg lykke til hos"fysiologen"still med et åpent sinn,ikke gå i forsvarsposisjon som jeg tror du gjør ofte.

Det sier jeg fordi jeg gjør det selv,og det stenger ofte ute gode råd og tips.

 

Håper du vil fortelle om det,det kan være fler som er intressert i det vet du.

 

Så bra du liker vann da,det er en god tørstedrikk det.Drikker mye vann til maten jeg.

 

Ha en fin dag i morgen og sug til deg lærdom den veier ikke noen ting vet du.

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...