Gå til innhold

En ny start..


Gjest Spinny

Anbefalte innlegg

  • Svar 218
  • Created
  • Siste svar

Takk for koselige hilsnener, Minni og Evelyn! :)

 

Hei Anneli og Pittelille!

 

Her går det i ett om dagen, så har ikke hatt tid til å skrive noe her før nå.

Nå er jeg endelig hjemme hos foreldrene mine i Oslo på juleferie! Godt å være hjemme, men veldig kaldt..brr...-15 grader er kaldt for en som er vant til å bo i milde Bergen. Men det er jo SÅ koselig ute! Hvit juleskog og klart og fint. :)

 

Jeg har ikke tenkt kalorier på lenge, men prøver å spise ganske sunt. Men det blir jo en del utskeielser nå når jeg er hjemme. Kakebaking m/smaking, restaurantmiddager, rødvin, litt julegodt og ikke mye trening. Men jeg veide meg her hjemme idag, og her viste vekten 68,5 (det samme som for 2 uker siden), så det er jeg veldig fornøyd med.

 

Hvordan går det med dere da? Hvordan var det i Stockholm, Anneli? Og hvordan går det med deg, Pittelille? Du koser deg vel med kjekkas på besøk du, tenker jeg. :D

 

Det er ikke sikkert jeg kommer innom her så mye mer før julaften, så dere får ha en kjempefin jul!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært her inne på en stund. Det skyldes en hektisk tid med juleforberedelser, og nå har vi vært bortreist noen dager. Hadde en fin tur til Stockholm og handlet julegaver! Nå er jeg hos familien og feirer jul. :) Jeg elsker jul...:D

 

Riktig god jul, forresten! Det er ikke lett å stå imot fristelser på denne tiden av året, og jeg har gitt meg selv lov til å ha ferie nå. Når man ikke er hjemme i sitt eget miljø, blir det bare vanskelig å følge et rigid slankeopplegg uansett. Får heller ta støyten etter nyttår når jula lir mot slutten.

 

Håper det går bra med dere, og at dere har en koselig julehøytid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Hei Spinny!

 

Godt nytt år! :) Håper du har hatt en fin jul!

 

Har du fortsatt juleferie du? jeg begynner på studiene i morgen. Er ikke så veldig motivert for det, men det går seg vel til når hverdagen begynner igjen! Etter en juleferie med altfor mye feit usunn mat, få store måltider og for lite trim, så er jeg veldig klar for å ta tak i tingene igjen. Det er liksom lettere når man kommer hjem til seg selv og ikke lenger lever på det familien og venner serverer :( Lenge siden jeg har vært på vekta nå. Det er fredag som er veiedagen min, så jeg venter til da. Regner ikke med å ha gått ned i jula, he he! :) Men nå spiller det ingen rolle siden jeg er klar for å skjerpe meg, da blir det nok resultater uansett. Det går vel an å være litt optimist nå som det er et nytt år og greier. :)

 

Håper du har det bra og at jeg ser deg her på tråden om ikke lenge ; )

 

Det gjelder deg også Pittelille, hvis du stikker innom! : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Jeg ble positivt overrasket da jeg gikk på vekta i dag; 63,6 kg - ikke verst! (ned 0,3 siste 3 uker) Hadde venta å gå opp sånn som jeg har holdt på i jula. Og jeg kjenner meg litt mer "omfangsrik" rundt midjen... Håper ikke vekta lyver :(

 

Har kjøpt meg ny treningstopp og motivasjonen er like topp. :) Mål for i dag: Gå 1 time tur med hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Anneli!!

 

Håper du har hatt en fin jul! Så utrolig bra at du har gått NED i jula! :) Det er sannelig ikke dårlig. Jeg har hatt en veldig bra jul og kost meg masse. Jeg har ikke vært på vekta enda, og utsetter det nok litt til. Jeg er fortsatt hjemme i Oslo, men skal til Bergen igjen om en uke, så da veier jeg meg når jeg kommer hjem igjen. Helt enig i at alt er lettere hjemme oss seg selv der man kan lage den maten man vil og treningssenteret er i nærheten. Gleder meg til å komme i gang med det.

 

Jeg har fortsatt juleferie, studiene begynner faktisk ikke før 24.januar. Men jeg skal jobbe litt før det, så da blir det hverdag igjen om ikke altfor lenge heldigvis.

 

Så flink du er som går 1 times tur med hunden. Jeg skal ut å spise på indisk restaurant i kveld, så her blir det nok ikke en så veldig sunn dag. Jeg har blitt skikkelig forkjøla, så ikke kan jeg trene heller. Men neste uke er jeg tilbake til de sunne vanene igjen. :(

 

Ha en god helg!!

 

Håper vi snart hører fra deg og, Pittelille. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Å, det var kjedelig at du er blitt forkjøla. Håper det er kortvarig. Typisk at man blir syk i ferier syns jeg! Kanskje det er fordi det er da man virkelig slapper av...? Ferien har vært deilig og jeg hadde kanskje to dager hvor jeg virkelig slappet av og nøt feriefølelsen. Men ellers ble det mye reising og mange ting som foregikk, så jeg føler meg ikke helt uthvilt nå når hverdagen er i gang igjen. Men sånn er det.

 

I dag har jeg gått over 1 time med hunden i snøen, deilig! Spesielt fordi gårsdagen ble veldig stillesittende, reiste med bil, tog og buss i til sammen 8 timer. Da er det godt å kunne bevege seg litt etterpå.

 

Fortsatt god helg til deg også! Og nyt at du fremdeles har juleferie :) Og god bedring med forkjølelsen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!!

Nå er jeg tilbake i Bergen igjen og klar for å komme i gang med trening og min sunne livsstil igjen. :) Jeg har ikke veid meg siden før jul, så det kan bli spennende..tipper jeg har gått opp et par kg. ;) Jeg har mensen akkurat nå, men så fort den er over, så skal jeg opp på vekten.

 

Hvordan går det med dere da, Anneli og Pittelille??

 

Gleder meg til å komme i gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Hei! Godt å se du er tilbake! ;)

 

Det går bra her. Jeg er forkjølet nå, så de siste dagene har det ikke blitt så mye bevegelse som jeg kunne ønske. Men i morgen skal jeg på en lett spinningtime hvis jeg føler meg bedre. :) Har ikke prøvd spinning før. :eek: Jeg veide meg på fredag, da hadde jeg gått opp 0,3 kg. (syns det er litt rart siden jeg har telt kalorier hele uka, men pytt pytt). Lykke til med veiing; uansett hva som står der, så har vi en lang vår foran oss hvor vi skal være så flinke så! Fjerne julekilo og mere til ;)

 

Pittelille, vi har ikke hørt fra deg på en måned. Spent på hva som skjer i ditt liv og med Kjekkas? Håper du har det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg som er forkjølet! Jeg ble syk 1.juledag og hoster litt fortsatt, så det har virkelig vært langtekkelige greier. Men snart er jeg endelig treningsklar igjen! ;)

 

Så spennende med spinning for første gang!! Håper du blir like hektet som jeg! ;)

 

Jeg gruer meg til å veie meg nå til uka, men som du sier, så har vi en laaang vår foran oss til å bli sommerslanke på. :):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! :D

 

Hvordan går det? Jeg er fortsatt forkjølet, så det har ikke blitt noe trening på meg enda. Nå har jeg faktisk ikke trent siden 1.desember..skrekk og gru!!! Til uka MÅ jeg være frisk nok til å komme i gang igjen.

Hvilken dag har du veiedag, Anneli? Jeg er litt usikker på når jeg skal ha, men tenkte kanskje mandag eller tirsdag for å forhåpentligvis skjerpe meg litt i helgene. Jeg har enda ikke vært på vekta, men nå er jeg ferdig med mensen, så derfor tenkte jeg å prøve og våge meg opp på den i morgen.

Jeg har ikke kommet i gang med kaloritelling enda, men i dag og i går har jeg spist veldig bra. Tenker jeg begynner med kaloritelling når jeg begynner med trening. Alt blir så mye lettere når jeg først kommer i gang med treningsrutiner igjen. :D

 

Håper vi snart hører fra deg, Pittelille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre fra deg, Evelyn! :D Skal gå inn på bloggen din nå og se hvordan det går med deg. :D

 

 

Ja, da har jeg vært på vekta. Siste veiedag på kurset før jul veide jeg 68,9 og i dag stoppet vekten på 69,5. Jeg hadde trodd jeg hadde gått opp MYE mer, så jeg er egentlig veldig fornøyd. :) Hadde vært så kjedelig hvis jeg måtte starte på rundt 72 kg igjen. Jeg hadde "lov" til å gå opp 1 kg i løpet av jula, så jeg er fornøyd med at jeg faktisk ikke gikk opp så mye.

 

Nå skal jeg på Coop og kjøpe kyllingfilet på tilbud!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Det var jo ikke så ille, Spinny. Og det lille som har kommet på, forsvinner sikkert fort. :D

 

Jeg skulle på spinning på Elixia på mandag,men da jeg kom dit, var det fullt, så tok halvannen time på treningsapparater i stedet. Det var deilig å trene igjen! Forhåpentligvis rekker vi spinning en annen dag i løpet av denne uka jeg trener gratis der (har ikke medlemskap). Forresten så er min veiedag fredag. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Hei ingen gode nyheter hos meg denne uka heller: opp 0,1 kg til 64,0 kg. :D Det var veldig skuffende siden jeg har jobbet hardt denne uka. Men det kan være fordi jeg lurer på om jeg holder på å få mensen. Håper det. Neste uke er det sikkert nedover igjen. Ellers skjønner jeg ikke noe. :D

 

Riktig god helg, Spinny!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo kjedelig siden du har vært så flink, Anneli! Men hvis du har mistanke om at mensen er på vei, så er nok det årsaken til den bittelille oppgangen skal du se. :D

De siste dagene her har ikke gått bra. Jeg er fortsatt ikke treningsklar pga forkjølelse, så da går det ikke bra med maten heller dessverre.. håper jeg kommer meg på trening til uka!!!! I kveld skal jeg på fest, så da blir det nok en del usunne kalorier og.. Ja ja, jeg prøver igjen til uka.

 

Ha en flott helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Hei Spinny

takk for oppmuntring! ja, det er sikkert pga mensen, og er nok på vei nedover til uka. skal ikke gi opp nå nei! I dag har jeg vært på Elixia igjen, denne gangen deltok jeg på både aerobictime og styrketreningstime, til sammen 1 1/2 time! Sammen med tur med hunden oppnådde jeg 4 trimpoeng i dag :) (det er mye til å være meg :D) Armene verker og magemusklene er såre etter styrketreningen, men det er jo bare herlig egentlig....

 

Leser at du holder deg unna trening pga forkjølelse. Hvis du bare er litt forkjøla, er du sikker på at det er så skadelig? jeg har faktisk merket en positiv effekt på forkjølelsen som jeg hadde, etter at jeg begynte å trene igjen, men jeg prøver jo å være litt ekstra forsiktig da, man må jo ikke ta for hardt i. Hvis du er veldig forkjøla og kanskje har feber, så må du selvsagt holde deg unna. En venninne av meg sier at hun bare ble mer forkjølet av å trene, så kanskje det er individuelt. Du har sikkert tenkt grundig gjennom det; som jeg skjønner så har du jo veldig lyst til å trene igjen :D Det kommer mye motivasjon gratis når man bare begynner å bevege seg. Jeg håper du snart blir frisk, du har jo vært syk siden 1. juledag. Det er ikke noe særlig. Håper du har hatt en hyggelig kveld på fest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det nok!! Siden torsdag har jeg spist og spist og spist alt jeg ikke bør spise. Men nå må jeg stoppe før dette går for langt, så fra i dag er det kaloritelling igjen.. og trening og vanndrikking og alt som hører med. Det største problemet blir å spise lite og ofte, det har gått helt skeis i det siste. Men nå er jeg heldigvis motivert igjen!! "Problemet" er at vi får besøk i helgen av noen venner, som blir her fra torsdag til søndag..så da skal vi ut å spise og det blir mye usunn mat vil jeg tro. Men hvis jeg er flink idag, tirsdag, onsdag og torsdag, så kan jeg vel ta meg litt "fri" i helgen. I morgen skal jeg på trening igjen og i dag skal jeg ut på tur! :)

Så utrolig flink du er til å trene, Anneli!!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Takk for det, Spinny! Jeg som syns at du er så vanvittig flink (vanligvis hvertfall :D). Nå har jeg endelig vært på min aller første spinningtime. Det var moro! Bare så synd at gratistreningsuka mi nå er over, og jeg ikke lenger kan trene på Elixia. Men jeg kan forhåpentligvis trene spinning et annet sted hvis jeg en gang får kjøpt meg treningskort. Timetrening passer meg veldig bra :D

 

Ellers er du ikke den eneste som har tatt litt for mye av i helga. Jeg var i barnedåp på søndag med tilhørende kakeinntak...:) I tillegg hadde jeg besøk på fredag og lørdagskos på lørdag, så det har blitt litt mye kalorier... Men nå er det hverdag igjen, og da får vi bare brette opp ermene og knytte lissene på joggeskoa :) Vi sikter jo på vektnedgang framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom meg ikke på trening i dag.. :) Æsj, dette går skikkelig dårlig om dagen!! Jeg er ikke motivert i det hele tatt, og synes det er kjempevanskelig å komme i gang igjen. I morgen begynner omsider studiene igjen etter en veldig lang ferie, så jeg håper det fører til at det blir mer rutiner og at det dermed er lettere å spise sunt og trene. Vi skal som sagt også ha besøk i hele helgen, og dermed føler jeg nå at det ikke er noen vits å være flink disse dagene fordi det garantert blir masse usunt i helgen. Det siste vet jeg jo at er tull, men jeg klarer ikke skjerpe meg likevel.

Nå føler jeg meg lat, feit og slapp...men den gode nyheten er jo at det bare er meg selv om kan endre dette og at jeg vet hvordan jeg skal gjøre det. Det er "bare" å gjøre det.. :)

 

Det hjalp faktisk litt å skrive dette, så får vi håpe motivasjonen kommer snikende når gjestene reiser hjem på søndag. Tror nesten jeg nesten må rapportere daglig fra mandag av hva jeg spiser og trener, for at jeg ikke skal snike meg unna igjen.. :)

 

Pittelille, hvor er du?? Ikke vær redd for å komme tilbake hvis du har lagt på deg eller har lite motivasjon.. vi er nok dessverre flere i samme båt i så fall.. :)

 

Så bra du likte spinning, Anneli!! Skal du melde deg inn på et treningssenter nå som gratisuka di er over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Hei Spinny :)

Håper du finner motivasjonen som jeg vet du har inni deg et sted. Jeg har den største forståelse for at den er vanskelig å finne. Sånn er vi mennesker at av og til gjør vi ikke det rette selv om vi VET det er det beste. Det er bare så enkelt å leve her og nå når målet (f.eks. å gå ned noen kilo) virker så uendelig håpløst langt i det fjerne! Det er jo ikke til å stikke under en stol at det er enklere å sette seg ned og ikke gjøre noe med tingene, enn ta det skrittet å snu den vonde vanen, gå ut døren og trene, tilberede den sunne maten, osv. Akkurat sånn som du beskriver blir jeg også når jeg blir bittelittegrann deppa, f.eks. hvis noe går meg imot. Det er så lett å ty til unnskyldninger, at det ikke skader med litt snop for eksempel, at man skal skjerpe seg til mandag. Bare ikke riktig ennå. Men som du sier så vet du jo så godt at det er bare du som kan forandre ditt liv. Det jeg sier ovenfor er jo ikke nytt for deg. Du vet jo alt om dette, vi har vært der før. Alt jeg kan si nå er at før eller senere må du si til deg selv at nå er det nok, nå må du bare ta deg sammen, før det blir enda flere kilo på. :) Kanskje jeg er litt streng nå, men hva gjør det med et litt sterkt middel når målet er så utrolig flott. Men forresten så er du ikke lat, feit og slapp! Si til deg selv at du er flink, flott og motivert, så blir du det. Det funker faktisk å si det til seg selv! (jeg har prøvd, jo flere ganger man sier eller gjør en ting, desto mer tror man på det og blir slik, det funker begge veier, både negativt og positivt. Vanens makt :)) Si fra hvordan det går, håper du får det til. Ja, som du sier er det bare å gjøre det. Når du har "dradd" deg på trening en gang, blir det enklere neste gang.

 

Jeg har ikke kjøpt noe treningskort. Det er delvis pga at jeg har praksis i 7 uker nå framover, og da vet jeg at det blir vanskelig å trene siden jeg har så lange dager... Også fordi jeg syns det er litt lang vei til det treningssenteret som hører til Universitetet hvor jeg trener billig. (det koster 650 kr i halvåret, mens Elixia koster vel noe sånt i måneden!) Så kanskje jeg kjøper et treningskort når praksis er over og jeg har bedre tid. Får se litt an hvor tett opptil eksamen det blir. Det er jo på en måte ikke et poeng å kjøpe treningskort hvis jeg ikke bruker det...:)

 

Ja, spinning var helt fantastisk opplevelse. Jeg ELSKET det! Nesten så jeg kunne meldt meg inn på Elixia bare for å oppleve det igjen med akkurat den instruktøren. Jeg forbrant masse kalorier (hadde pulsklokke) og fikk et veldig "rush" av det, hadde masse energi resten av kvelden. Må definitivt gjøre det igjen! Skjønner at du kaller deg Spinny!! Dette høres sikkert ut som en reklame for Elixia, men jeg digget også den treningstimen som het Elixia Power, hvor vi hadde 55 min styrke med vektstang. Det var utrolig effektivt og jeg ble veldig støl - og det hadde jeg virkelig godt av. he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!!

 

Takk for motivasjon og spark i rompa, Anneli! :) Det trengte jeg!! Men det er bare å være enda strengere med meg, jeg trenger det til tider.. :)

 

Nå har helgegjestene reist hjem og etter en helg med masse mat, vin og usunne ting er jeg faktisk veldig motivert!! Nå er det 7 uker til påske, nesten like lenge som et internettkurs varer, så da har jeg tenkt å "late som" jeg går på kurs, og ha fullt fokus frem til påske og se hvor mye fett som forsvinner..

 

Jeg tenkte jeg skulle ha veiedag på fredager fremover, så da har vi samme dag. :)

 

Kommer med en rapport i kveld på hvordan dagen har gått jeg..

 

Ha en fin dag!

 

Klem fra Spinny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...