Gå til innhold

En ny start..


Gjest Spinny

Anbefalte innlegg

  • Svar 218
  • Created
  • Siste svar
Gjest Pittelille

Heihei!

 

Så utrolig flink du har vært i helgen!! Jge er skikkelig imponert:D

Med meg går det heller dårlig...har spist altfor mye og nesten bare usunne ting hele helgen:( Er skikkelig uvel og i dårlig humør i dag på grunn av dette, og siden jeg i tillegg fikk mensen i går (mulig en grunn til min elleville matlyst!) kan man trygt si at dette ikke er min beste dag!

 

Jeg må i et møte nå, men kommer innom og klager litt mer senere i dag, hehe.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo kjedelig, men det er sannelig ikke lett å holde seg unna det meste når mensen er på vei. Men jeg er sikker på at hvis du er kjempeflink som du pleier til å trene mye denne uken, + spise sunt, så kan du fortsatt få en nedgang på fredag! ;) Har du fått kjøpt deg ny vekt forresten?

 

Jeg er spent på veiedag imorgen, men regner ikke med så bra resultat pga mensen. Litt irriterende, for jeg har vært veldig flink til å trene denne uken og spist ganske bra og. Men jeg kan jo ikke ta sorgene på forskudd. Blir det ikke nedgang denne uken, så gjør det sikkert det neste uke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Du har jo rett i det, men du vet hvor lett det er å fortsette å gi blaffen når man først har begynt? Slik jeg sa du IKKE måtte gjøre i forrige uke..hehe, det er så mye lettere å gi råd til andre enn å gjøre det selv.

 

Uansett, dagen i dag begynte som sagt med et møte, og der ble det selvfølgelig servert croissanter og andre søtsaker...som jeg takket nei til!! Så da er jeg vel i gang med den gode trenden igjen da;) Har ikke fått kjøpt ny vekt nei, og tviler på jeg rekker før fredag. Men tror jeg har et målebånd en eller annen plass, så skal se om jeg finner det.

 

Håper virkelig vekten viser resultater i morgen så flink som du har vært. Det har du fortjent!! Hvordan går det med benet ditt forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja!! Takke nei til croissanter og annet godt er en knallstart på uka! ;)

 

Benet mitt er bedre igjen heldigvis. Jeg har gått og gått og gått i helgen, og det går faktisk bedre med benet nå enn på fredag. Så da tror jeg at jeg prøver meg på en spinningtime igjen på onsdag. :) Blir nok mest gåturer i forhold til annen trening fremover pga eksamenslesing. Det tar ikke så lang tid som å dra frem og tilbake til trening. Også er det jo meldt så bra vær her i starten av uka ihvertfall, og det må jo nytes. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Så bra at benet føles bedre!! Kan jo hende at det bare trengte en spinning-pause.. Du får følge med og være forsiktig framover. Kan jo ikke risikere full treningstopp pga overbelastning heller;)

 

Morgenen her har gått greit og har fått i meg ca. 250 kalorier + masse vann. Skal på lunch til en kollega nå, men satser på at det blir et relativt sunt måltid. Hun er vegetarianer, så blir forhåpentligvis mye grønsaker og slikt da.

 

Er fremdeles irritert på meg selv etter helgen, men må bare prøve å tenke framover. Drøye 5 uker til jeg får besøk, så kan jo enda rekke å gå litt ned før den tid. Altså, jeg gjør jo dette for min egen del, men greit å ha en motivasjonsfaktor;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vær irritert på deg selv! Spist er spist! ;)

 

Ja, du får julebesøk fra Norge?! Av en kjekkas, var det ikke?! :) Hvordan tror du det blir å feire jul der nede? Sikkert veldig annerledes enn i Norge, vil jeg tro. :)

Jeg er skikkelig julemenneske og gleder meg veldig til jul. I dag stod det en pepperkakeboks man kunne forsyne seg med, ved kassen i butikken, og det luktet SÅ godt..men ikke noe juleting før desember. :)

 

Nå sitter jeg og vurderer om jeg skal gå meg en tur...får vel lese litt til, og så ta meg en tur ut etterpå.

Hvordan gikk lunsjen? Ble det noe spennende vegetarmat?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Hadde akkurat skrevet et langt svar på tråden, og da jeg skulle sende innlegget sviktet nettet slik at alt ble slettet.. Jaja, vi prøver igjen!:)

 

Jepp, han som kommer er ikke så verst nei:D Ex'n min faktisk..laaaang historie, men for å summere opp kan jeg si at vi nok hadde bodd sammen hjemme i Norge nå dersom jeg bare hadde holdt meg der. Men han vet at jeg må gjøre mine ting før jeg kan slå meg ordentlig til ro (vet hva jeg vil ja,hehe), så vi får se hva som skjer når jeg kommer meg tilbake til gamlelandet. Men han kommer nå hit for å feire jul med meg, så det sier jo litt om forholdet vårt:)

Julen kommer forresten til å blir veldig annerledes ja-helt klart. Jeg er vant til å ha hele familien samlet, god julemat og masse snø. Nå blir det sommer, sol og grillmat! Men håper det skal gå fint og at hjemlengselen ikke blir for stor, og så hjelper det jo helt klart å få besøk!!

 

Lunchen i dag gikk ok. Vi dro innom et sted og kjøpte sandwicher og jeg valgte den med kylling og grovest brød. I tillegg droppet jeg halvparten av brødet (skippet "lokket" på sandwichen), så alt i alt ble det nok et greit kaloriinnhold.

 

Hvordan går det der? Leselysten på topp?;) Forresten, begynner du å merke noe på klærne dine? Her kan jeg ikke skryte av det store sånn sett, annet enn at jeg er stabil. Bedre enn den vektøkning-trenden jeg var inne i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig koselig at han reiser såå langt for å feire jul med deg!! :) ja, det sier jo mye om forholdet deres! Er det lenge siden dere var sammen eller?

Det blir sikkert hyggelig med en annerledes julefeiring og, selv om det ikke blir snø, familie og norsk julemat. Sol, sommer, grillmat og en kjekkas hørtes ikke så ille ut det heller. ;) Skal han være hos deg lenge? Feire nyttår sammen også?

For en gangs skyld vet jeg allerede hva jeg skal på nyttårsaften. Det pleier nemlig som regel å bli bestemt i romjula omtrent. I år skal jeg og samboeren til København og feire nyttår sammen med noen venner! Blir nok en veldig fancy feiring med fem retters middag på fint hotell osv. Middagen koster like mye som hotell og flybillett tilsammen, så regner med at det blir den "fineste" maten jeg har spist noengang.. Men det blir artig å oppleve det og! Skal være der i to dager, så det blir gøy med en liten ferie!

 

Hehe, her er leselysten på topp kan du tro... :) Neste uke får jeg utdelt en hjemmeeksamen (som jeg har en uke på å jobbe med), så det er vel på tide å begynne på den hjemmeeksamnen som jeg driver og leser til nå, som skal leveres 30.nov. Gleder meg til begge er levert!!

 

Jeg har forresten begynt å merke litt på klærne nå ja! Yndlingsjeansen min, som var ubehagelig trang i september, er mye mer behagelig å ha på seg nå. :) Har bare gått ned nesten 2 kg siden det, men det er jo likevel to hele kilo som er borte og det merkes på trange jeans. Jeg kjøpte en bukse tidlig i høst som var altfor trang, og den håper jeg passer til jul. Har ikke prøvd den på lenge, men jeg trenger nok å gå ned minst et par kilo til før den passer.

 

Jeg kom meg ikke ut på tur i kveld jeg.. var litt slapp med lesingen etter middag, så jeg får ta igjen det nå. Men nå merker jeg heldigvis at den gnagende sulten som jeg hadde forrige uke er borte, så idag ble det ca 1650 kalorier og det holder i massevis. Har fått i meg ca 1,5 liter vann idag. Og ingen trimpoeng idag dessverre. Men det ble 22,5 trimpoeng i løpet av uka, og det er jeg veldig fornøyd med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Nå er jeg spent på å høre hvordan det gikk med deg!!! Håper du fikk uttelling for hardt arbeid i uken som har gått:) Men uansett supert at du merker det på klærne, det er en god følelse det!!

 

Kom meg ikke på trening i går, dro heller på shopping. Skal flytte i ny leilighet i løpet av uken, og har ingenting..så da dro jeg og kjøpte inn det meste av kjøkkenting + litt småtteri for resten av leiligheten. Gjenstår enda mye, men jeg er i allefall i gang! Kommer til å bli travelt resten av uken, så i går var eneste dagen jeg visste at jeg hadde tid. Men i kveld blir det dansing-det skipper jeg ikke!!;)

 

Maten gikk greit i går. Spiste kveldsmat "litt" sent (etter midnatt...), men det totale kaloriantallet ble ok. Til nå i dag er frokost unnagjort og jeg sitter her med vannflasken og te-koppen og koser meg. Får i meg nok væske i allefall:D

 

Håååper virkelig det har gått bra med deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!:)

Endelig funker vektklubben som den skal igjen! Merker at det er litt krise når den var nede og jeg ikke fikk registrert ting. Men godt den funker nå ihvertfall!

 

Ja, idag var det veiedag og vekten viste 400 gram mindre enn forrige tirsdag! :) Jeg er kjempefornøyd, særlig fordi jeg har mensen og alltid veier mellom en halv - til en hel kilo mer da, så med en nedgang på 400 gram synes jeg er virkelig bra! Så nå er jeg klar for en ny superuke! ;)

 

Så spennende med innflytting i ny leilighet! Det er kjempegøy å shoppe inn ting til ny leilighet og ordne og innrede. Til sommeren skal nok vi forhåpentligvis kjøpe leilighet, så det gleder jeg meg veldig til.

 

Nå får jeg vel begynne litt på middagslaging her..i dag blir det grønnsakssuppe og grove pannekaker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Kjempeflott resultat, Spinny!!! Godt du fikk uttelling for all jobbingen, ærlig fortjent!!!;)

 

Ja, morsomt med leilighet, men phu..det tar tid! Den er helt umøblert, så jeg må kjøpe absolutt alt. Blir nok å ta en stund før jeg kommer meg helt i orden, men så blir det jammen meg godt å få seg sitt eget også:)

 

Jeg har en litt dårlig dag i dag.. Jeg er så mye strengere med meg selv nå enn jeg var før min tilbakekomst på vektklubben; trener mer, spiser sunnere og oftere, og drikker mye mer vann. Likevel uteblir resultatene:( Jeg vet at jeg bare må fortsette å stå på, men synes som sagt det er vanskelig å holde på motivasjonen. En dag er den der for fullt, neste dag er den laaaangt borte. Men jeg vil jo så gjerne ned på 60-tallet igjen... Sist gang vi gjorde dette sammen kom jeg meg ned på 68-tallet, og der var jeg i grunnen passe fornøyd. Burde jo være mulig å komme seg dit igjen??

 

Hehe, det hjelper å få det ut merker jeg, så da håper jeg du holder ut med litt klaging! Om noen dager er nok hormoner og humør på riktig plass igjen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner veldig godt at du blir frustrert når du er flink, men ikke ser resultater! Det er jo veldig rart da..måler du deg med målebånd jevnlig?

Her er det bare å klage så mye du vil, det er jo best å få det ut! Det eneste som ihvertfall ikke hjelper er å gi opp trening og sunt kosthold, men det er jeg sikker på at du ikke gjør, for dette kommer vi til å klare! ;) Og så klart du vil se 68-tallet på vekten etterhvert!

Her ble det ca 1700 kalorier idag, 2 liter vann, og 2,4 trimpoeng (litt over en times gåtur). I morgen skal jeg prøve å komme meg på morgenspinning igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går la jeg meg altfor sent til å orke å stå opp kl seks for å dra på spinning idag. Men istedet tok jeg med meg samboeren på en frisk morgentur i det kalde været, så da ble det 455 kalorier forbrent. Veldig deilig start på dagen! Våknet skikkelig, og så var det så deilig å komme inn i varmen igjen, drikke kaffe og ta fatt på dagens skriveøkt.

 

Hvordan gikk resten av dagen igår da, Pittelille? Klarte du deg bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Så flink du er!!! Og så bra at samboer ble med ut på tur. Det hjelper på når man har noen å gå sammen med, blir hyggeligere da. Med en så bra start på dagen går vel lesingen som en lek??;)

 

Dagen i går var nok en ok dag, men jeg kjenner motivasjonen henger i en tynn tråd fremdeles. Dro på dansing som jeg pleier å synes er supermorsomt, men i går var det såvidt jeg orket å løfte bena. Så jeg håper dagen i dag blir litt bedre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig når motivasjonen ikke er på topp. Jeg merker jeg er litt ute å kjøre jeg og. I stad spiste jeg en kjeks fordi jeg endelig fikk litt vektnedgang i går...og poenget med det er?????? Er det mulig?? Håpløst!! Tror jeg skal prøve min nye, fine nyttårskjole etterpå. Den passer bra, men den sitter garantert penere hvis jeg går ned 2-3 kg til før jul, og det bør jeg klare!! Og du vil vel se smashing ut når kjekkasen kommer på besøk?? ;) Stå på, dette skal vi klare!!!!

 

Nå har jeg akkurat ligget under dynen i sengen min og lest til eksamen...hehe, og jeg som ikke skulle gjøre det igjen. Sovnet vel en 20 minutters tid, men fikk faktisk lest en del og. Nå har jeg åtte tomme sider som venter på å bli skrevet før tirsdag, så nå får jeg vel klare å sitte på en vanlig stol foran pc-en. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! :)

Glemte å skrive inn dagens tall i går jeg..det ble ihvertfall 2,3 trimpoeng, ca 1900 kalorier og altfor lite vann..bare ca 1 liter. Får skjerpe meg der idag!

 

 

Jeg kjøpte en bukse tidlig i høst som var altfor trang' date=' og den håper jeg passer til jul. Har ikke prøvd den på lenge, men jeg trenger nok å gå ned minst et par kilo til før den passer. [/quote']

 

Jeg prøvde den buksa igår kveld, og gjett hva??? Jeg fikk den på meg!!! :) Sist jeg prøvde den var det umulig å få igjen knappen, og igår satt den som et skudd! Den er jo trang, så jeg vet ikke om jeg begynner å bruke den helt enda, men jeg hadde ikke trodd at jeg skulle få den på meg allerede! Yes! :(

 

Nå får jeg komme meg avgårde på universitetet til siste forelesning dette semesteret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

God morgen/formiddag-alt ettersom hvor man er i verden:)

 

Da er det på tide å bekjenne synder... Som du sikkert har merket har motivasjonen min når det gjelder mat vært laber de siste ukene, og det samme må jeg vel si at motivasjonen for alt mulig annet også har vært. Aner ikke hvorfor (mulig pga. stor omstilling og mye jobb?) men har gått rundt og vært trøtt og sliten hele tiden uansett hvor mye jeg sover. I tillegg går jeg rundt med dårlig samvittighet av at jeg har begynt med en sunnere livstil-uten å gjennomføre det 100%. Utrolig hvor mye tankevirksomhet den maten fører med seg altså!! Skjønner godt at mange blir spiseforstyrret..

Så i går, etter nok en 12-timers travel dag på kontoret, dro jeg ut med guttene jeg jobber med og spiste pizza og drakk øl. Tenkte ikke på kalorier eller trening eller jobb eller noe... Og vet du, i dag er jeg mer våken og opplagt enn jeg har vært på lenge til tross for lite søvn. Og da jeg våknet i morges kjente jeg også at jeg var klar for en sunn dag:D Jeg vet dette kan høres ut som en unnskyldning, men jeg tror faktisk jeg trengte en slik kveld for å klarne tankene litt og for å få motivasjonen opp å gå igjen.

 

Så til nå i dag har jeg spist en cracker (en slags fullkornskjeks på 50 kcal) og drukket masse vann. Klokken er jo tross alt bare 8.30 her.. Dessuten pleier jeg og en kollega å ha kaffe/cracker-pause i 9-9.30 tiden, så jeg sparer reste av frokost-kaloriene til da. Fliiiiiink i dag:D

 

Så utroooolig digg med den buksen!! Må føles godt å merke det ordentlig på klærne?? Jeg gjorde det samme som deg og kjøpte en for liten en for noen uker siden. Jeg får den opp men knappen går ikke igjen (ca 3-4 cm), så det er mitt første delmål. Det burde vel være mulig før kjekkas kommer på besøk?? Hehe, ikke at han merker noen forskjell i allefall...

 

Siste forelesing ja..det betyr at det snart er jul. Hjelpe meg så fort tiden går!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at pizza og øl hjalp på motivasjonen!!Det er viktig å unne seg sånne dager innimellom, selv om man slanker seg, særlig hvis man føler at motivasjonen ikke er helt som den skal. Jeg trenger også en sånn dag, og da skal jeg spise Peppe's pizza..mmm..det har jeg hatt skikkelig lyst på i det siste. Så rett etter internettkurset er ferdig 4.november, blir det en skeie-ut-dag. :) Men bare en eneste dag, og så er det tilbake til sunne vaner igjen. Kjempebra å høre at du er i gang igjen og er like flink som du pleier! :(

 

Jeg er sikker på at du får på deg den buksen før kjekkasen kommer! Hehe, nei det spørs om han merker det ja..hehe. Sånn er det med disse karene.. Jeg gikk ned 10-12 kg etter at jeg og samboeren hadde vært sammen ett år, og han la faktisk ikke spesielt merke til det..han syntes jeg hadde vært fin hele tiden, og skjønte ikke hvor de 10-12 kiloene hadde vært på kroppen min før. Så det er nok vi jenter som er litt for selvkritiske. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Da er frokost og lunch unnagjort her, og det har gått bra. Frokosten ble på totalt 250 kcal, mens lunchen derimot er vanskelig å si noe om siden jeg spiste på cafe. Men ble en cæsar-salat med kylling og bare pittelitt dressing, så ble nok et overkommelig antall kalorier der også.

Motivasjonen er fremdeles bra, ingen problemer med å tenke sunne tanker sålangt i dag i allefall:) I kveld blir det dansing igjen, og jeg satser på at innsatsviljen også er tilbake.

 

Hvordan går det hos deg? Ingen kjeks i dag vel??:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei ingen kjeks idag.:) Dagen i dag har gått veldig fint, det blir ca 1700 kalorier tilsammen, 4,7 trimpoeng (ellipsemaskin, stepmaskin + styrke) og ca 3 liter vann. :)

 

Nå merker jeg at eksamensnervene virkelig begynner å komme....det er fire harde uker foran meg nå. Gruer meg mest til de to muntlige eksamnene, der jeg blir grillet i pensum. Men de er heldigvis sist (11. og 13.desember), så det er enda litt tid å lese på, selv om det er to hjemmeeksamner som også skal skrives midt oppi dette. Men det er utrolig deilig å tenke på at jeg faktisk har juleferie om bare en måned!! Og i fire hele uker. :(

 

Nå får jeg skrive litt videre her, før jeg blir altfor trøtt...jobber alltid best om morgenen, men får prøve å få gjort litt nå også.

Kos deg på dansing idag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Good morning! :)

 

Da sitter jeg her med morgenkaffen og er i gang med dagens store skriveøkt. I dag MÅ jeg bare være kjempeflink og få gjort masse, ellers så vet jeg ikke hvordan dette skal gå.. skal prøve å få skrevet 1/3 av oppgaven idag, og heldigvis synes jeg det er gøy det jeg skal skrive om idag..om hvordan massemediene fungerer som historiefortellere idag, og om hvordan blant annet fortellingen om Askepott dukker opp i moderne varianter i reklamer osv.

Hvis jeg er flink og får gjort masse, så skal premien være en spinningtime i kveld. Så her er det bare å stå på!

 

Hvordan gikk resten av gårsdagen, Pittelille? Håper du har det bra! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

God morgen!!

Gårsdagen gikk kjempefint! Endelig en fornuftig dag uten følelse av tvang..så utrolig godt! Spiste kanskje litt for lite (rundt 1100 kcal), men fikk i meg noe ca. hver 3. time. I tillegg var dansetimen kjempemorsom igjen og svetten rant da jeg var ferdig:D

 

Til nå i dag har jeg fått i meg en Cereal-bar (100 kcal) og vann. Om halvannen time har jeg min faste cracker/te-pause, slik at totalt før lunch kommer jeg til å få i meg rundt 300 kcal. Lunchen i dag vet jeg ikke enda hva skal bestå av..men blir nok en salat av et eller annet slag. Håper motivasjonen holder seg selv om det fredag, hodet og kroppen har nemlig en lei tendens til å gå over i hvilemodus når helgen nærmer seg.

Har forresten fått et nytt del-mål før kjekkasen kommer. Om 2 uker har firmaet jeg jobber for julefest, og det hadde vært godt og følt seg vel da. Vet at det helt store ikke kan skje på 2 uker, men selvfølelsen kan endre seg mye. Så da jobber jeg fram til det i første omgang!:)

 

Høres spennende ut det du skriver om!! Får du noe ned på papiret eller leser du deg opp? Håper det går bra slik at du kommer deg på den spinningtimen i kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at gårsdagen gikk så fint!! :)

Helt enig med deg, selvfølelsen kan endre seg veldig mye på kort tid, hvis man bare spiser sunt og trener! :)

 

Her har det gått veldig bra idag. Jeg fikk heldigvis skrevet det jeg skulle idag, så da ble det spinning på meg istad, og det var kjempegøy! :( Skal prøve å være effektiv på morgenen og formiddag i morgen og, så kanskje jeg rekker en treningsøkt i løpet av dagen. Kaloriinntaket idag ble på ca 1750, og vann har jeg drukket massevis av. Så her er alt bare velstand..foreløpig ihvertfall. :)

 

Ha en god og sunn helg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Uvant stille fra deg i dag, men jeg håper det bare betyr at du har vært superkonsentrert og jobbet masse:D

Her har dagen gått bra, selv om fristelsene har stått i kø. De spiser så mye søtt her at du aner ikke. Criossanter i alle mulige varianter, med eller uten fyll. Og det er alltid noen som har og som tilbyr... Så i dag har det gått noen flasker Cola Zero for å lure kroppen litt. Vet lightbrus ikke er bra og at jeg drikker for mye av det, men akkurat nå foretrekker jeg det enn å spise søtsaker:)

 

Lunsjen ble en sandwich, men kuttet som vanlig halvparten av brødet. Fått en fin vane der nå, hehe. Nå skal jeg snart ta meg et eple siden jeg kjenner sulten kommer snikende.. Har ikke bestemt meg helt om jeg skal spinne i kveld eller ikke, ser litt an hvor lenge jeg må være på jobb. Her er det jo uansett arbeidsdag i morgen, så skal uansett ikke gjøre så mye annet i kveld enn å spise middag og sove.

 

Vel, håper alt er bra med deg og at du har hatt en fin dag! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...