Gå til innhold

En ny start..


Gjest Spinny

Anbefalte innlegg

  • Svar 218
  • Created
  • Siste svar

God morgen! :(

Jeg må bare si at jeg synes du er VELDIG flink som står i mot alle søte fristelser på jobb! Det er ikke lett å stå i mot når alle rundt deg spiser og særlig hvis det er "spisepress". Og croissanter som er så godt da... Så da synes jeg Cola Zero var en god erstatning. :)

 

Jeg stod opp kl åtte idag tidlig for å skrive oppgave, så jeg synes ikke det var så verst til å være lørdag. Jeg skal prøve å komme meg på en spinningtime ved to-tiden i dag, så nå er det bare å skrive på før det.

I kveld skal samboeren og jeg på revy, og det gleder jeg meg til! Blir såå deilig å komme seg litt ut blant folk..føler meg litt fanget i "lese-og skrive-fengselet" her hjemme, hehe. Og så skal jeg bruke kosemerkene på rødvin, og det gleder jeg meg nesten enda mer til. Ikke noe er som noen glass rødvin midt i eksamensstresset..avslappende og deilig..nå høres jeg vel nesten ut som en alkoholiker her, men noen glass vin gjør virkelig susen og får meg til å slappe av midt i det verste stresset. :)

 

Ha en fin lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med ønske om en fin og sunn helg:)

 

Kos deg på revy i kveld og nyt kvelden.

 

Ha en flott spinningstime, selv har jeg også vært på spinning i dag, ikke så lenge siden jeg kom hjem derifra:)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Hehe, ja man kan vel trygt si at det er "spisepress" på jobb. Jobber sammen med gutter stort sett, og de er ikke så nøye på slikt.. Står det mat framme, ja så spiser de:)

 

Jeg mobiliserte krefter i går kveld og dro på en times spinning, føltes veldig godt etterpå:) Men fikk krampe i begge leggene midt under timen..aner ikke hva det skyldes, men tror jeg har noen spenninger i kroppen som jeg må få gjort noe med. Våknet også opp natt til i går med kramper, ikke noe godt!

 

Dro ut en liten tur etter treningen, men ingen alkohol på meg i går. Ble Cola Zero og littegranne potetgull. Kanskje 30 gram dersom jeg runder opp (vi var to stykker som delte en liten skål med potetgull) , så alt i alt ble det en veldig sunn og fornuftig dag til fredag å være:)

 

Revy og rødvin hørtes ut som en perfekt kveld, og jeg skjønner veldig godt hva du mente med "alkohol i eksamensperiode"-teorien din. Viktig å koble helt ut enkelte kvelder og kose seg, det gjør det lettere å holde motivasjonen oppe resten av uken.

 

Hvordan ligger du an? Blir det spinning på deg i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det ble spinning idag! :) Ikke at jeg hadde "fortjent" det akkurat... skrivingen har gått veldig dårlig idag, så jeg burde vel heller vært hjemme og jobbet med eksamen. Det er så tåpelig at jeg skal bli umotivert bare fordi jeg vet det er lørdag. Så jeg drev bare og var på Facebook og rundt omkring på nettet, og ikke gjorde så mye fornuftig. Men det er enda noen timer til vi skal på revy, så jeg skal få prøvd og gjort litt nå. Det var ihvertfall herlig med spinning! :(

 

Så kjempebra fredag du hadde! Men de krampene hørtes ikke bra ut! Jeg får også ofte det om natten, men da er jeg så sløv, trøtt og helt "borte", så jeg ligger bare og hyler av smerte og ikke skjønner helt hva som skjer, mens samboeren pleier å våkne av hylene mine og strekke og massere benet, så krampene forsvinner. Hehe, jeg sover ganske tungt kan man si.. :)

 

 

Håper du får en fin lørdag, selv om du må jobbe. :)

Her ble det forresten 4,3 trimpoeng, ca 2,5 liter vann og kaloriinntaket har jeg ikke helt oversikt over enda, men det blir nok under 1900 ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Facebook er farlig tidslukende..har slått ihjel noen timer der ja;)

 

Ja, lørdag er liksom slumredag, så skjønner godt at du sliter litt med konsentrasjonen. Men å trene er jo ikke det verste man kan gjøre når man først skal ta seg litt fri, så jeg synes du greier deg veldig fint likevel:) (Jadda, her er det støtte å få- uansett, hehe)

 

Du får kose deg på revy og nyte en kveld ute med samboeren. Vi høres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en veldig bra kveld i går, og revyen med Marit Voldsæter var virkelig morsom! Godt å gjøre noe helt annet enn å sitte med nesa ned i bøkene! :) Og rødvinen smakte også fortreffelig.

 

I dag må jeg få skrevet masse!! Jeg pleier å være enda slappere på søndager enn lørdager, men idag har jeg ikke noe valg. Her regner det litt idag, men skal få prøve å tatt meg en liten tur ut i løpet av dagen. Kjekt med litt frisk luft og mosjon etter å ha skrevet i noen timer.

 

Hvordan gikk lørdagen hos deg da, Pittelille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble sannelig noen trimpoeng idag og! Det sluttet heldigvis å regne, og da var det litt mer fristende å gå tur. Jeg fikk med meg samboeren ut, og det ble nesten 600 kalorier forbrent. :( Jeg fant ut istad at jeg har fått 92,8 trimpoeng i løpet av de siste fem ukene!! :) Det er jeg knallfornøyd med!!

 

I dag ble det kjempegod hjemmelaget pizza med grov bunn, tomatsaus med chili og hvitløk og som topping ble det spekeskinke, lett-ost og ruccola til middag. Tilsammen idag blir det ca 1750 kalorier. Jeg skal egentlig ha 1900 kalorier daglig, men denne uken har jeg ligget på ca 1700-1750 som regel, så det blir spennende å se på tirsdag om det har hatt en positiv effekt på vekta. Jeg føler at jeg har gått ned denne uken, så jeg håper at det stemmer! :) Jeg har vært flink og ikke snikveid meg, så jeg er kjempespent på veiingen.

 

Her er det fortsatt oppgaveskriving, er nok ikke ferdig med dagens sider før om noen timer enda. Så her er det bare å stå på videre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

God morgen Spinny:)

Hvordan går det hos deg i dag? Høres ut som om du har hatt en super helg, og jeg må bare si at jeg håååper du har gått mye ned på tirsdag så flink som du har vært. Blir så imponert både av treningen og maten din, og da særlig i helgene-og i eksamensperiode i tillegg!! Flink er du:D

 

Her har det også gått bra! Ble ut en tur på lørdagskvelden, men lite alkohol (en drink og 3 flaskeøl på hele kvelden..og her er det ikke slutt før på morningen) og mye dansing. Og istedet for junkfood da jeg kom hjem ble det fullkornkjeks:D I går våknet jeg ikke før kl 15 (la meg i 6-7-tiden) så maten ble det litt tull med. Ble nok litt lite totalt sett, men bekymrer meg ikke så mye for det. Tror det hadde vært verre om det ble for mye;) Fikk meg en times sykkeltur også-i nyyyydelig vær, så totalt sett er jeg veldig førnøyd med helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! (Eller god formiddag her i Norge. :) )

 

For en super helg du har hatt og!! Vi er virkelig flinke begge to nå, synes jeg!! :)

Må si jeg er meget imponert over fullkornskjeks istedet for junk! Det er ikke dårlig! Og masse dansing hele natten er jo veldig bra og utrolig morsom trening.

 

Her går det greit idag, skriver og skriver...må få gjort så mye som mulig på denne oppgaven, før neste hjemmeeksamen blir utdelt i morgen. Så i dag har jeg egentlig ikke tid til trening, men fordi jeg er tom for p-piller, så må jeg en tur på apoteket, så da blir det en liten gåtur ihvertfall. Nydelig vær her og, men regner med at det er en smule kaldere her enn det er hos deg.. :)

 

Nå får jeg skrive litt mer oppgave, men kommer nok innom her senere idag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Ja nå er vi flinke begge to, og måtte det fortsette slik;) Jeg har akkurat unnagjort lunchen, ble grillspyd med kylling og grønnsaker, og salat til. Var i grunnen ganske smakløst..men sunt ja:D

 

Drar mest sannsynlig ut på jobb i ettermiddag, så blir en utfordrende uke både med mat og trim. Dersom alt går bra er jeg tilbake i morgen, men normalt sett skjer det ett eller annet som gjør at jobben utsettes. Men skal uansett være så flink som jeg greier, det lover jeg!! Og det hjelper ganske mye når jeg vet at jeg må inn her og bekjenne mine synder etterpå, hehe.

 

Hvordan går det med skrivingen og sånn? Er du flink?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrivingen har heldigvis gått bra idag, og nå har jeg lagt bort denne oppgaven for en ukes tid, og slipper å tenke mer på den før neste hjemmeeksamen er levert om en uke. :) Har ca 2-3 sider igjen å skrive, og det klarer jeg nok fint på de to dagene jeg har på meg etter den oppgaven jeg får utdelt imorgen er levert. Så alt under kontroll foreløpig!

 

Lykke til på jobb! Sikkert smart å tenke på at du må inn hit og bekjenne dine synder for den superstrenge Spinny. :)

 

Her ble det nesten 1800 kalorier idag, og jeg gikk en omvei til apoteket, så det ble 455 kalorier forbrent. Så denne uken har jeg fått 23 trimpoeng!! Nå er jeg virkelig spent på i morgen, håååper jeg har gått ned! Men uansett så føler jeg meg sprekere, fysisk sterkere og sunnere enn på lenge. :) Jeg er rene kinder-egget gitt! :)

 

Lykke til med jobbing, og vær flink!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Hehe, kinderegg faktisk:D Ikke så verst det da må jeg si!

 

Sitter enda på jobb (kl. er halv sju) og vet ikke om det blir ut på rigg i kveld eller i morgen. Er uansett skrubbsulten, og er nødt til å få i meg litt mat igjen. Blir det ikke for mye så blir det for lite.. At det skal være så vanskelig??

 

Du må da ha gått en laaang tur dersom du fikk forbrent 455 kalorier? Hvor lang tid brukte du? Men bra for både hode og kropp med litt frisk luft:)

 

Har ikke så mye nytt å fortelle siden tidligere idag, så tror jeg runder av her og fortsetter jobbingen. Vi høres uansett når jeg er tilbake.

 

Masse lykke til i morgen, er sikker på at du blir fornøyd!! Og stå på videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk bare en time faktisk, men en del oppoverbakker + at jeg handlet på veien hjem og gikk med tunge poser. :) Jeg har pulsklokke, og den viser at jeg forbrenner ganske mye mer enn det som står hvis man legger inn aktiviteter på vanlig måte i dagsrapporten. Så du burde kjøpe deg det, hvis du ikke har det. Utrolig inspirerende! :)

 

Ha en fin dag videre! :)

 

Nattaklem fra Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vekten viste -0,6 kg...og dermed veier jeg 69,9 og en endelig på 60-tallet igjen!! 1 cm var borte fra midjen og, så dette går rette vei! :) Til nå har jeg tatt av 2,7 kg, og det begynner og merkes.

Da tenker jeg vi sier at julemålet blir 68 kg. Får håpe jeg klarer det, trivdes veldig godt der før sommeren.

 

Nå får jeg komme meg avgårde på universitetet for å hente eksamensoppgaven..blir spennende å se hvordan den ser ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg i gang med nok en hjemmeeksamen. Oppgaven var grei nok, veldig åpen, så det er ihvertfall masse å skrive om. Tror det skal gå greit.

Så i dag har jeg bare lest masse og funnet ut hvordan jeg skal vinkle oppgaven, så i morgen må jeg komme i gang med skrivingen. Jeg fikk lurt meg til en tur innom treningssenteret istad da jeg hentet eksamen, så det ble en veldig hard treningsøkt med 30 min på stepmaskin, 20 min på ellipsemaskin + styrketrening. Og litt over 1000 kalorier forbrent! :) Så da har jeg over fem trimpoeng allerede! Det blir nok ikke trening hverken imorgen eller torsdag pga eksamen, så godt jeg fikk meg en hard treningsøkt i dag ihvertfall. :)

 

Nå har jeg akkurat kost meg med en stor skål med blåbær og litt vaniljekesam til kveldsmat. Nam :) Nå skal jeg bare slappe av litt, før jeg skal komme meg under dyna om ikke altfor lenge. Må være uthvilt til å stå opp grytidlig for å komme i gang med skrivingen imorgen.

 

Du er fortsatt ute på jobb, skjønner jeg, Pittelille?! Håper du snart er tilbake! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Da var jeg tilbake igjen!!

 

Først av alt; gratulerer med nok en super vektnedgang!! 60-tallet er et fiiiiint tall spør du meg:D Gleder meg masse til jeg en gang ser det igjen..om et år eller to, hehe. Og 1000 kalorier forbrent på en treningstime?? Hjelpe meg, tror jeg må kjøpe meg pulsklokke jeg også. Må jo være supermotivasjon når du nærmest ser kaloriene forsvinne fra kroppen!:)

 

På jobb i går gikk det greit. Blir jo som du vet aldri kjempebra når jeg er ute, men jeg er mye mer bevisst og planlegger bedre nå enn tidligere. For eksempel ble det laaang tid mellom frokost og lunch, og normalt sett spiser vi brød (hvitt selvfølgelig), kjeks (og ikke av den sunne sorten, tro meg...) eller andre enkle ting mens vi venter siden vi ofte må spise mens vi jobber. Men i går tok jeg meg en banan og en liten håndfull peanøtter som mellommåltid, og drakk massa vann! Så da lunchen kom var jeg kontrollert sulten og spiste en porsjon slik at jeg stoppet da jeg var behagelig mett. Lunchen besto av pasta, kjøtt og masse grønnsaker, og totalt sett ble dette en for stor lunch i GR-standard. Men tok heller en lettere middag slik at jeg bare byttet om på måltidene! Litt usikker på hvor mange kalorier det ble totalt sett, men mener bestemt at jeg holdt meg under 2000, så da må jeg si meg fornøyd! Har tenkt litt, og må bare innse at jeg må ha som mål å ikke gå opp når jeg er ute på jobb, og å gå ned når jeg er hjemme. Kommer til å gå saaakte mot 60, men bedre enn sakte opp slik det har gått fram til jeg tok meg sammen;)

 

Håper det går bra med deg der hjemme i dag, og at du får gjort masse på hjemmeeksamen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å ha deg tilbake! :)

 

Så bra at du klarte å være bevisst på kostholdet ute på jobb! Det er sikkert lurt å tenke at du skal holde vekten, og ikke gå ned i vekt, når du er ute på jobb. Det har jeg også planer om når jeg skal hjem til foreldrene mine på en hel måneds juleferie. Det blir jo naturlig nok mye mat av den usunne sorten i dagene mellom julaften og nyttår, men resten av tiden hjemme er målet å holde vekten. Alt er jo så mye lettere her i Bergen, hvor jeg har treningssenteret mitt og alle andre gode vaner. Jeg får så fort den "feriefølelsen" når jeg reiser hjem, og da er det fort gjort å spise for mye.

 

Ja, pulsklokke er utrolig morsomt å ha! Jeg kjøpte meg det i februar, og fikk nesten sjokk når jeg så hvor mye mer jeg egentlig forbrenner i følge pulsklokken i forhold til det som kommer opp når jeg registrerer trening på vanlig måte her. Så du burde kjøpe deg det! Min kjøpte jeg på http://www.sykkel.no, og den kostet bare 400 kroner. Regner med at de også kan sende den utenlands. :)

 

Her går det bra i dag med hjemmeeksamen, har fått skrevet ganske mye. Skal holde på noen timer til, og så håper jeg at jeg får tatt meg en tur ut etterpå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Skjønner at en måned hjemme kan by på utfordringer, men hvis jeg klarer å holde vekten stabil på jobb så greier du det hjemme;) Kos deg og slapp av når du har ferie, men med måte. Prøv å planlegge så godt det lar seg gjøre og unn deg heller litt av det gode enn å gå på en skikkelig sprekk på grunn av du har hatt det for strengt. Men alt dette vet du jo, og jeg regner med du kommer til å ha full kontroll selv om du er langt unna de faste rutinene dine. Enda en stund til du reiser regner jeg med?

 

Lunchen i dag gikk så som så. Spiste IKKE mye, men tror det lille jeg fikk i meg var av det særdeles usunne slaget. Måtte ta lunchen på kontoret og den nærmeste plassen jeg kan kjøpe mat selger ferdiglagde bagetter. Og det eneste som var igjen var en hamburgerlignende greie som ikke smakte særlig godt og som var relativt dynket i olje... Men igjen, spiste minmalt av brødet og spiste som sagt ikke så mye av den kjøtt-greia. Er likevel redd jeg kom et stykke over det anbefalte, menmen. Spist er spist;)

 

Skal mest sannsynlig ut på jobb igjen i kveld, så dersom det er stille her i morgen vet du hvorfor. Tatt kvelden med skriving og sånn nå? Håper du har hatt en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser hjem til Oslo 17.desember, så det er heldigvis en stund til enda. Så da rekker jeg vel å gå ned litt mer før det forhåpentligvis.

 

I stad startet det å regne, så da fristet det ikke veldig å gå tur. Men istedet tok jeg på meg pulsklokken, satte på musikk og hoppet og danset i stua. :) Holdt på i nesten i en halvtime og det ble 275 kalorier forbrent. Ikke så veldig mye, men definitivt bedre enn ingenting. Jeg måtte le da jeg holdt på...så nok veldig bra ut der jeg spratt rundt og "danset", og tok meg små "joggeturer" rundt i leiligheten.. :) Jeg hadde på musikk som jeg har lastet ned på pc-en min, og der var det blant annet en sang som jeg hadde lastet ned for å lage CD til jul i fjor til nevøen min..så da ble det rockings til Kalle Klovn.. :) Hehe, men den sangen går jo veldig kjapt, så det funket faktisk... Godt ingen så meg!! :)

 

Skrivingen går fint, har fått skrevet dagens to sider. Nå skal jeg kose meg med litt te og se litt på TV.

God jobbing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det ikke blitt hverken spinning, gåtur eller dansing på stuegulvet. Dagens eksamensskriving tok nok lengre tid enn forventet, men jeg fikk da også skrevet mye på oppgaven. :) Så hvis jeg klarer å skrive to sider i morgen og to på lørdag, så er jeg faktisk allerede ferdig. Da gjenstår det "bare" redigering, og det kan jo ta litt tid.

 

I morgen håper jeg at jeg kommer meg på en spinningtime! Så jeg får prøve å være effektiv på morgenen, formiddag og ettermiddag, så det blir litt artig kveldsspinning på Spinny. :)

Jeg er forresten veldig støl i leggene etter gårsdagens strabaser på stuegulvet. Så det er tydelig at jeg brukte muskler som ikke er vant til og brukes, og det er jo bra. :)

 

Kaloriinntaket i dag blir idag ca 1650, så jeg er glad for at jeg klarer å holde meg litt under de anbefalte 1900 kaloriene, fordi jeg kommer nok ikke til å klare over 20 trimpoeng denne uken.

 

Men nå venter litt kveldsmat og te! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Endelig endelig endelig!!! I dag viste vekten 74.5 kg, dvs ned 1.2 kg:D Så utrolig godt å se det 74-tallet..da er det jo ikke så lenge igjen til 73, hehe. Men dette har jeg jammen jobbet for, så jeg syntes det var på tide med resultater nå. Muligens litt falske resultater i og med at jeg fikk spist ganske lite i går, men likevel... 74.5!!! I tillegg var det ei på jobb i dag tidlig som spurte om jeg hadde blitt tynnere. Det er garantert umulig å se noe, men det bryr jeg meg ikke om. Var supergodt å høre-særlig siden jeg har følt meg som en liten hvalross den siste tiden, hehe.

 

Rocking på stuegulvet høres veldig bra ut, og absolutt bedre enn ingenting ja!! Og så Kalle Klovn da:D Har fått den sangen på hjernen nå forresten... "Kalle Klovn, Kalle Klovn, er en artig litt skrue med mye rart i hue..." eller noe sånt, hehe.

 

Hvordan har dagen din gått sålangt? Jeg har akkurat kommet meg i gang her og sitter med morgen-kjeksen min og slapper av for en gangs skyld. Sliten etter hektiske dager ute på jobb (i går la jeg meg kl 7 på morgenen...) så godt med en rolig nå! Må mest sansynlig ut igjen i morgen, men det er jo vanlig i helgene, hehe. Men jeg er sååå mye sunnere og spiser mindre porsjoner nå enn tidligere, så håper det ikke ødelegger for mye. Så mål for neste fredag blir derfor å holde 74.5 kg, så kan jeg heller ha 73-tallet som mål om etpar-tre uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!!!! :) Det var virkelig velfortjent!! Ja, nå nærmer du deg 73 kg! Og så gøy at kollegaen din syntes du hadde blitt tynnere! :) Nå ble jeg kjempeglad på dine vegne, for jeg vet alt om at hvis vekten står stille leeeenge og da er det lett å gi opp...jeg hadde det jo selv sånn for ikke lenge siden, og da var tanken på usunn mat og godterier ikke langt unna..men så lenge resultatene kommer, så kommer som regel motivasjonen også!

 

Haha, fått Kalle Klovn på hjernen du og?! Jeg går rundt og synger på den hele tiden, til samboerens store irritasjon.. :) "Han dro til sjøs og sovnet og lot båten følge strømmen..men da han våknet opp så han en øy, var den en del av drømmen?! Du-du-du.." :)

 

Den jobben din hørtes utrolig slitsom ut, og det er sannelig ikke mye fri du har. men det blir vel litt juleferie når du får besøk?

 

Her går det bra idag, sliter litt med oppgaven, men med maten går det fint. Og det blir spinning med en venninne etterpå, så det gleder jeg meg til.

Jeg får være flink jente å skrive litt mer på oppgaven nå før trening, så stikker jeg vel innom her og rapporterer litt mer i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...