Gå til innhold

Skravlas slankedagbok


Gjest skravla71

Anbefalte innlegg

Angående å ikke ture stå på ski bunner i at etter første svangerskap fikk jeg bekkenløsning og da kan man ikke stå på ski. Det tok tid å bli bra fra det. Siden kom enda et barn, samme problem og enda et barn. Og i tillegg kom alle kg. Tiden har gått og å gå på ski nå hadde jeg forbundet med stor fare for skader både her og der. ;) Men må innrømme at jeg skulle ønske det var meg som kunne gå på ski. En dag skal jeg det...

 

Kos deg på skiturer, du får gå litt for meg og. :)

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 396
  • Created
  • Siste svar

Hvordan går det med denne damen da. Ute på tur og aldri sur håper jeg.

Håper at alt er bra med deg og kneet ditt. Ja skjer det noe der snart da?

 

Ønsker deg en super kveld.

 

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Titten tei!¨

Her sliter jeg altså big time med å innse at jula er over og at det nå virkelig er tid for å ta seg sammen!

Starter friskt hver mandag, og mandag kveld finner jeg skjulte reserver i skapene. Nå er det imidlertid tømt, jeg har instruert mannen om å ikke handle noe, så da skal jeg igang igjen!

 

Jeg hadde en liten alvorsprat med meg selv igår, så jeg har fullt fokus igjen idag. Jeg kom frem til at jeg vil nå trivselsvekt fordi

 

*jeg mistrives med å være overvektig

*jeg vil være en aktiv mamma

*jeg blir en bedre kone av å ikke skjemmes over kroppen min

*jeg LIKER jo faktisk å trene og å spise sundt

*det er slutt på å mislike sosiale settinger fordi jeg føler meg som den største og feiteste av alle der

*jeg vil kunne finne klær som er fine og sitter fint

*jeg vil ikke være en mamma barna mine kan bli ertet for å ha

 

 

Delmålene mine nå:

* jeg vil gå ned en kg i uka i snitt

* dvs ca 10 kg til påske

* ca 15 nye kilo til juli og i september skal jeg ha nådd målet mitt på 60 kg

 

Premier underveis:

- 5 kg: nye treningsklær

- 10 kg: nye klær og sminke

- 15 kg: en behandling hos hudpleier + 10 soltimer

-20 kg: nytt undertøy og en spatime

-25 kg: nye treningsklær og nytt tøy

-30 kg: bestille time til bukplastikk og deretter bestille time til familiefotografering

 

 

 

Hvordan skal jeg nå disse målene:

* følge menyen her inne

* gjøre minst en fysisk aktivitet hver dag på min 30 min

* kutte ut alt av snop og kaker

* ta en peptalk med meg selv jevnlig for å holde motivasjonen oppe

* holde jevn kontakt med damene her inne!

 

 

Sånn, jeg vet jeg er ambisøs og at muligens målene må justeres underveis, men jeg liker å ha slike lister for da føler jeg at jeg har en plan som jeg må forholde meg til. DETTE SKAL JEG KLARE!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

her er det en dame som virkelig har tatt tak i seg selv etter julen!! ;)

bra jobbet og det er en super plan. tviler ikke på at du skal greie å gjennomføre den!! så bra belønningsplan også! ;)

 

lykke til denne uken.som line sier: U can do it!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Good, You're back! Likte den innstillingen din der, virkelig digget den. Lurt med slike delmål, det skal jeg kopiere. Og belønningsliste, hmmm, det skal jeg tenke litt på hva jeg skal belønne meg selv med. Tror jeg skal ta små belønninger etter 5 kg og større etter 10. Får se.

 

Uansett, kjempefint at du er her igjen, kjempepositiv og motiverende som du er. ;)

 

Preikes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Hvordan komme over godtesuget?

Vel, det finnes sikkert mange måter å gjøre det på. For min del funker strikking som bare juling. Blir så hekta at jeg rett og slett glemmer at jeg har lyst på noe, og det er godt nå disse første dagene da kroppen skriker etter sukker og fett. Jeg hater denne avvenningen og jeg fatter altså ikke hvorfor jeg, til tross for gode forsetter før jul, havnet ut på dette sukkerkjøret igjen. Avvenning er vondt!

 

Men, altså...jeg strikker... og det kommer noe positivt ut av det også. Ungene får varme klær og jeg blir lang og tynn etter som strikketøyet vokser - det blir to ting på en gang det jo! *ler*

 

Ellers skal jeg sannsynligvis opereres på mandag, da blir det stillesitting i minst to uker, så da får jeg rikelig med tid til å strikke!

 

Ha en god tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Godtesuget ja. Krom kanskje eller rett å slett være streng med seg selv å si at den dritter er ikke bra for meg. Hørte på jobben i går at det tar ca 3 uker før sukkersuget gir seg. Og da særlig om du tok av i jula.

 

Håper at operasjonen har gått bra og at du er i siget. Om du bare får startet opp treningen igjen så tror jeg du blir fort kvitt sukkersuget.

 

Ellers så håper jeg at alt er bra med deg og at vi snart hører fra deg igjen

 

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hege. Jeg svarer på dine vegne og forteller alle at det går bra med deg, at du humper rundt på krykker hjemme.

 

Operasjonen gikk greit! Hun har for øvrig funnet en ok metode for å unngå den verste godtesyken, å strikke. Da holder hun seg opptatt med det og tenker ikke på snop. Sier det er effektivt. Så nå driver jeg med håndarbeid om kveldene også. :)

 

Men Hege, du kan godt komme innom her også av og til. Sikker på at de andre er enige om det.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert å ta frem strikking når man er litt snopen på noe gotterier...strålende ide.

Er mest glad i hekling,så det er mulig jeg setter meg ned i kveld å gjør unna litt,har en ponsjo liggende nesten ferdig.

Så bra at opperasjonen gikk greit :)

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Heisann og hoppsann!

 

Joda, jeg humper nå rundt her, krykkene er nå lagt litt vekk her hjemme, det ble jo bare så tungvindt. Jeg ble operert på mandag og tok kun en smertestillende igår. Idag kjennes det bare stivt ut og jeg prøver å holde meg mest mulig i ro.

 

Jeg har kuttet drastisk ned på maten, sitter jo såpass mye i ro nå, at det fort kan legge seg på sidebeina. Snop har jeg ikke rørt på en hel liten evighet og egentlig savner jeg det heller ikke.

 

Jeg strikker og strikker og strikker....og resultatet er at jeg snart er ferdig med bolen på en setesdalsgenser str 10 år, samt at snuppa mi har fått seg en ny kjole!

 

Jeg skal skjerpe meg på å komme innom altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si og fortelle alle at den kjolen er kjempesøt!

 

Så fint at du kommer innom. Må si at du er flink hvis du klarer å passe på matinntak nå når du må holde deg i ro. Kjempebra, Hege! Det er rart med snop. Jeg må si at jeg er enig med deg at når man først klarer å holde seg unna snop, så går det greit. Men med en gang man spiser det igjen, så er det vanskelig å slutte igjen.

 

Jeg strikker ikke ennå, holder på med et broderi. Synes det er koselig også jeg. :)

 

Ønsker deg en fin dag, Skravla!

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest skravla71

Jeg er tilbake og ferdig opererert. Nå er jeg istand til å bevege meg litt også og mer motivert for å starte på`n igjen. For vekta har stått stille den siste tiden og jeg er fremdeles noe sukkeravhengig, selv om jeg prøver å begrense meg. Fra nå av er det full fokus igjen.

 

Fikk en påminnelse igår da min svigerinne slang en ubetenksom kommentar som gjorde at jeg følte meg som en skikkelig elefant. Det sårer så utrolig at folk tror de kan tillate seg å si hva som helst - det er jo ikke slik at alt fettet gjør at man er mindre sårbar, snarere tvert imot.

 

Nå skal jeg notere ned det jeg spiser hver dag og innføre treningsrutiner igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

ja folk kan slenge ganske så dumme kommentarer, av og til er det jo sånn at vi feiltolker i verste mening. men jeg las det du hadde skrevet på den andre tråden og synes det var skikkelig ondt sagt. vi er veldig klar over våre synlige skavanker og andre har ingenting med å såre oss på den måten. vi får prøve å heve oss over det og tenke at de har nok sine problem de også, om enn kanskje ikke så synlig.

 

var på revy på fredag hvor de harselerte litt med kvinnerollen. og hun ene var skikkelig forkava og skulle støtte ungene i alle skole aktiviteter, dansetimer,SFO osv...og alle skulle ha møter og kaker og diverse. så møtte hun en slank perfekt dame som liksom skulle være mønstermor og hun sa at hun andre hadde vel ikke med kakae denne gangen heller, osv...slengte mye dritt. så mistet hun plutselig vesken sin og masse pilleesker datt ut. da begynte hun andre å le og slenge tilbake igjen de kommentarene hun akkurat hadde fått i trynet, og den "perfekte" moren ble helt rød av skam og trampet ut.

 

moralen i historien er vel noe sånt som at ingen er 100% perfekte. og dersom man slenger dritt til andre kan man fort få det slengt i eget ansikt. så hva tjener man på å slenge drit om andre??

 

nei, skravla. vi er klar over vårt vektproblem og vi har tatt tak i det og arbeider med saken. tenk på alle de som ser hånende på store folk, og hvor misunnelige de blir når vi er ferdigslanket og gløder av sunnhet og livsglede. da kommer de til å bli lange i masken! tenk på det som motivasjon hehe ;)

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Skravlemor!

Så bra at du er mobil igjen, det er godt for deg tenker jeg!! Du er ikke skapt for å sitte rolig kjenner jeg deg rett ;)

Kommentaren fra svigertrollet var unødvendig, og jeg håper for hennes skyld at hun ikke mente det på måten det kom ut. (Familie...gaaaah!!!)

 

Uansett godt å "se" deg her inne. Jeg er her jeg også, selv om det gåt trådt nå....

 

Vi snakkes både her og der da, klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Nå har jeg gitt Hilde et realt spark bak og jammen fikk jeg et rett tilbake *ler* Nå er jeg igang igjen!

Jada, jeg har sagt det før, men jeg sier det igjen og igjen og igjen jeg - helt til jeg når målet mitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 5 months later...
  • 1 year later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...